Connect with us

Actualitate

De ce îi este teamă lui Klaus Iohannis de imprescriptibilitatea faptelor de corupție?

Incisiv

Publicat

pe

De ce îi este teamă lui Klaus Iohannis de imprescriptibilitatea faptelor de corupție? Pentru că, aici se devoalează al doilea mare efect ticălos al protocoalelor: protecția instituțională acordată corupților, fie ei procurori, judecători, politicieni sau funcționari, verigi în rețelele care bagă mâna până la cot în bugetul României, precizeaza pe pagina sa de socializare jurnalistul Radu Teodor Soviani.

Mai mult, analistul a publicat in PS News articolul “Sunteți de acord ca faptele de corupție să fie imprescriptibile? #30yearschallange”

Din 2013, Mexicul a devenit prima țară din lume care a stabilit că accesul la Internet este un drept constituțional. Includerea acestui drept fundamental în Constituție a fost făcută în urma studiilor care au arătat că accesul la Internet și reducerea sărăciei merg mână în mână. România la 100 de ani de la Marea Unire ar fi putut și poate încă să fie prima țară din lume care să stabilească, prin Constituție, dreptul unei națiuni de a nu fi prăduită prin corupție prin includerea în legea fundamentală a imprescriptibilității faptelor de corupție.

Subiectul a fost însă ratat de Klaus Iohannis, prin două întrebări formulate ratat, pentru un referendum pe care îl vrea ratat, astfel încât tocmai Iohannis să încerce să compromită pe viitor ideea unui referendum pe probleme de justiție, al cărui rezultat să întărească Constituția și Statul Român. Iohannis vrea un stat mai slab, în care lupta anti-corupție se referă la persoane și nu la rețele de corupți.

Discursul de lansare al Referendumului ar trebui în opinia mea inclus ca studiu de caz în orice cercetare privind noile frontiere în înțelegerea și combaterea corupției. Discursul, la nivel de școală primară, dovedește prin el însuși că domnul Klaus Iohannis face un ,,abuz de încredere publică, folosind capacitatea sa oficială’’ de Președinte dar și administrația Prezidențială ,,pentru obținerea de câștiguri private’’. În opinia mea aceasta este cea mai bună definiție a corupției și ea aparține fostului subsecretar de stat SUA pentru siguranță civilă, democrație și drepturile omului – Sarah Sewall.

Iohannis pur și simplu admite în discurs ce vrea el de la referendum: ,,vreau să știu cine este împreună cu mine pentru o Românie europeană, vreau să știu cine este împreună cu mine pentru o guvernare europeană, cine este împreună cu mine pentru o justiție dreaptă și pentru o societatea românească performantă. Asta îmi doresc și asta vreau să știu de la voi’’, declară Klaus Iohannis.

Cu alte cuvinte, domnul Iohannis admite că vrea rezultatele unui sondaj la nivel național, făcut pe bani publici, pentru a afla cine e ,,împreună cu el’’. România europeană nu este cea în care un șef de stat apărat de un infiltrat al securității lasă nerevocat un fost bici al Securității pentru a ieși la pensie din postura de procuror general, protejați de un serviciu de informații amnezic.

O justiție dreaptă nu este cea în care obții case printr-un testament falsificat și nu dai banii încasați pe chirii înapoi, iar societatea românească nu poate performa atâta timp cât o bună parte din populație (Iohannis inclus din motivele exprimate mai sus) nu dă doi bani pe lege, iar o parte și mai mare dintre judecători și procurori (raportată la ponderea populației care nu dă doi bani pe lege), la rândul ei, nu dă doi bani pe lege. Am prezentat recent și rezultatele preliminare ale unui celui mai recent studiu econometric propriu care estimează preliminar la 67% proporția judecătorilor din fazele procesuale definitive care nu dau doi bani pe lege. Rezultatele studiului, aici.

Cine ar trebui să stârpească corupția în România? Clasa politică? Sau procurorii și judecătorii, cei care într-o proporție excesivă nu dau doi bani pe lege favorizând prescrieri și clasări pentru amici de lungă durată? Cine în realitate și-a subordonat, prin protocoale ticăloase, secrete, Justiția? Clasa politică sau cei ale căror informări Iohannis le citește, și se consideră informat?

Pentru că primul efect ticălos al subordonării Justiției prin protocoale este faptul că unii infractori sau neinfractori au fost judecați fără să aibă acces la probe (șoaptele SRI-ului în urechile judecătorilor de protocol) pe rechizitorii făcute pe șoaptele SRI-ului transpuse în rechizitorii semnate de  procurorii de protocol. Subordonându-se SRI, atât judecătorii cât și procurorii de protocol au făcut deja abuz de încredere publică, și au devenit, la rândul lor corupți, sperând în protecția SRI.

Cine să îi lustreze din sistem pe ei? Inspecția Judiciară, care spune că după doi ani abaterile disciplinare se prescriu (când ele ar trebui să fie imprescriptibile) sau Parchetul, fie el DNA, DIICOT ori oricare altul, care tergiversează dosarele până la prescriere?

De ce îi este teamă lui Klaus Iohannis de imprescriptibilitatea faptelor de corupție? Pentru că, aici se devoalează al doilea mare efect ticălos al protocoalelor: protecția instituțională acordată corupților, fie ei procurori, judecători, politicieni sau funcționari, verigi în rețelele care bagă mâna până la cot în bugetul României.

Această protecție instituțională a fost reprezentată de clasarea, sub protocol, a faptelor de corupție ale marilor rețele, poate chiar mai ticăloasă decât condamnarea pe protocol, întrucât a sudat regimuri autoritare, a denaturat caracterul celor care conduc și i-a favorizat pe amicii de lungă durată și le-au creat senzația de impunitate, încurajându-i.

În situații în care protejează, procurorii de protocol clasează prin încălcarea esențială a legii, mizând pe faptul că sunt la rândul lor protejați de protocol. Ei refuză să cerceteze temeinic plângerile, mimează cercetarea penală, dau clasări absurde sau disjung absurd, mizând pe faptul că dacă cel care face plângerea va contesta în instanță soluția de clasare, va nimeri, pe culoare, unde altundeva decât tot la un judecător de protocol. Care va menține, după ani și ani, clasările, pe protocol, eventual până intervine prescrierea.

În cazul în care probele aflate deja de la dosar sunt imbatabile procurorii de protocol au și planul B: tergiversarea până la prescriere de procurorii unor alde Kovesi. Ce s-a întâmplat cu dosarele Microsoft, EADS, ALRO, SIDEX, Banca Agricolă, cu faptele  beneficiarilor reali ai devalizării Bancorex de după 14 martie 1997 și cu fructul infracțiunilor lor? Ce a încercat DIICOT-ul unor alde Hordniceanu cu dosarul Rompetrol? Ce s-a întâmplat cu dosarul Teldrum care inițial a fost clasat de DNA și redeschis abia după ce OLAF a sesizat DNA-ul privind posibilul furt din bani europeni, OLAF pe care doamna Kovesi, în cazul improbabil în care va fi aleasă procuror șef european, nu îl mai vrea să se așeze, ca instituție de investigație, la masa procurorilor?

Cum este posibil ca, cel mai mare singur furt din bani europeni din România și din bugetul național (contractul de un miliard de Euro de la CFR) să fie omis a fi cercetat de DNA timp de 13 ani, până în aprilie 2018? Pentru că și aici, s-a dorit, sub protocol, prescrierea faptelor. Cine a amputează prin tergiversarea până la prescriere a împărțirii prosperității și creșterii economice, cu populația? Politicienii sau procurorii și judecătorii de protocol, în primul rând?

În primul rând  ei. Procurorii și judecătorii de protocol. Pentru năpârlirea lor, Constituția ar trebui să prevadă imprescriptibilitatea faptelor de abuz de încredere publică (de corupție). Pentru toți oficialii sau pentru toate administrațiile apare obligatorie această imprescriptibilitate. Pentru toți funcționarii public sau nepublici, care mizează pe protecție instituțională atunci când fac abuz de încredere publică, din bani publici, în achiziții publice, ar trebui să fie imprescriptibile faptele de corupție. Iar pentru ca România sa dea un semnal clar că este dispusă să lupte în mod real împotriva corupției endemice, ar trebui să se regăsească în Constituție, imprescriptibilitatea faptelor de corupție.

Grațierea și amnistia este despre fapte și persoane. Imprescriptibilitatea este însă despre rețele mafiote, care includ persoane. Imprescriptibilitatea faptelor de corupție ar deșira rețelele în banale lanțuri individuale, a căror tărie poate fi măsurată prin tăria celei mai slabe verigi din fiecare lanț. Cum credeți că ar supraviețui imprescriptibilității lanțurile și rețelele, știind fiecare verigă din lanțul corupției că va putea fi ținută răspunzătoare, pentru tot restul vieții de la prima faptă de corupție? Cum credeți că ar mai putea face cercetare penală ,,pe protocol’’ procurorii sau ar judeca ,,pe protocol’’ judecătorii, știind că pot fi răspunzători oricând în tot restul vieții pentru faptul că nu dau doi bani pe lege?

Klaus Iohannis a ales voluntar mimarea consultării ,,pe justiție’’ cu mușații lui, cu lazării lui și cu dănileții lui tocmai pentru a pune în derizoriu problema corupției endemice din România și a reduce problema corupției la câteva persoane, dispensabile și substituibile de către rețele.

Și da, Klaus Iohannis este un ,,președinte European’’ în principal pentru că România pe care prescriptibil o conduce, se află în Europa. Un adevărat președinte European al României ar fi ales consultarea populației în privința imprescriptibilității faptelor de corupție, oricând, nu tocmai în ziua ocazia alegerilor europene. Un astfel de președinte european nu și-ar fi folosit propria capacitate oficială și a administrației prezidențiale(pentru că poate) doar pentru obținerea de câștiguri private.

Klaus Iohannis, te provoc: lustrează-ți mușații, lazării și dănileții și schimbă întrebarea, cu riscul de a te lustra pe tine însuți. Cheamă populația la referendum și votează DA pentru ca România să devină prima țară din Uniunea Europeană în care faptele de corupție sunt imprescriptibile. #30yearschallange.

 

Actualitate

A fost depusa plangere penala/ Primarul userist al Brașovului: Exmatriculat, nu absolvent de facultate

Incisiv

Publicat

pe

De

A fost depusa plangere penala/ Primarul userist al Brașovului: Exmatriculat, nu absolvent de facultate

Plângere penală pe numele primarului Brașovului, Allen Coliban. Potrivit flux24.ro, primarul USR este acuzat că şi-a falsificat CV-ul.

Domnule Prim-Procuror,

Subsemnata, Ionescu Maniela-Carmen, domiciliată în județul Brașov, Sat Comăna de Sus, (Comuna Comăna) ,

Formulez, în baza dispozițiilor art. 288-289 Cod Procedură Penală, raportat la dispozițiile art. 323, art. 326 și art. 391 din Codul Penal, cu aplicarea art. 38 Cod Penal, prezenta

PLÂNGERE PENALĂ
Împotriva numitului Coliban Allen, primar al Municipiului Brașov, cu sediul în Brașov, B-dul Eroilor nr. 8, județ Brașov,

Pentru săvârșirea următoarelor infracțiuni:

fals în declarații, faptă prevăzută și pedepsită de art. 326 Cod Penal;
falsificarea documentelor electorale, faptă prevăzută și pedepsită de art. 391 Cod Penal;
uz de fals, faptă prevăzută și pedepsită de art. 323 Cod Penal;
toate aceste infracțiuni aflate în concurs, cu aplicarea dispozițiilor art. 38 Cod penal.
În fapt, susnumitul Coliban Allen a parcurs două cicluri electorale, în calitate de candidat al Uniunii Salvați România (USR), astfel:

În anul 2016, candidat al USR pentru Senatul României, proces electoral în urma căruia a obținut un mandat de senator, mandat exercitat până în luna octombrie 2020
În anul 2020, candidat al Alianței USR — Plus pentru Primăria municipiului Brașov, proces electoral în urmă căruia a obținut mandatul de primar al municipiului Brașov.
Ambele mandate privind exercitarea unei funcții publice au fost validate de către autoritățile competente, respectiv Parlamentul României, în anul 2016, Judecătoria Brașov, în anul 2020.

Cu ocazia depunerii ambelor candidaturi pentru înscrierea în cele două procese electorale, numitul Coliban Allen a depus documente scrise — Curriculum Vitae (CV) prin care menționa în mod expres că este absolvent A DOUĂ UNIVERSITĂȚI, mai exact că a absolvit DOUĂ FACULTĂȚI, cea de Automatizări Calculatoare din cadrul Universității Politehnice București, cu durata de 5 ani, respectiv Facultatea de Management din cadrul Universității Transilvania Brașov.

Această sustinere scrisă verbală, invocată extrem de des pe parcursul celor două campanii electorale, formulată în mod absolut voit conștient, a fost făcută de către Coliban Allen în contextul în care dorea să demonstreze că este un „om nou”, o altă „generație de politicieni” extrem de bine pregătită din punct de vedere profesional, care are capacitatea profesională de a exercita cele două funcții publice de a înlocui „vechea generație de politicieni” — „corupți și mincinoși”

De foarte multe ori, în dezbaterile publice, Coliban Allen a făcut afirmația că este „inginer IT”, că a exercitat această profesie timp de 10 ani, afirmție bazată, la rândul ei, pe susținerea acestuia că ar fi absolvit Facultatea de Automatizări Calculatoare din cadrul Universității Politehnice București.

Mai mult, cu ocazia depunerii documentelor necesare validării mandatului de senator în cadrul Parlamentului României, în luna decembrie 2016, pentru evidențele de personal ale acestei instituții, numitul Coliban Allen a depus din nou un CV în care afirma expresis verbis că este „inginer IT” că a absolvit Facultatea de Automatizări Calculatoare din cadrul Universității Politehnice București.

De altfel, cu ocazia completării PENTRU AMBELE procese electorale, numitul Coliban Allen a depus și semnat personal documentul intitulat „Declarație de acceptare a candidaturii”, documente în care, din nou, afirmă expresis verbis că este inginer absolvent al Facultății de Automatizări Calculatoare din cadrul Universității Politehnice București. Aceste două declaratii, continând semnătura olografă în original a numitului Coliban Allen, se află în evidențele Biroului Electoral Central – 2016, respectiv Biroul Electoral al municiupului Brașov — 2020.

În luna octombrie 2020, cu ocazia validării numitului Coliban Allen în funcția de primar al municipiului Brașov o parte din mass-media a preluat informația potrivit căreia susținerea numitului Coliban Allen că a absolvit Facultatea de Automatizări Calculatoare din cadrul Universității Politehnice București este falsă, în realitate, Coliban Allen nefinalizând studiile acestei universități.

Mai mult, două cadre universitare, respectiv prodecanul Facultății de Automatizări Calculatoare din cadrul Universității Politehnice București — domnul profesor Ciprian Dobre și domnul profesor conferențiar Traian Rebedea, din cadrul aceleiași instituții de învățământ superior, au formulat declarații publice pe mai multe canale media, dar mai ales au atașat DOCUMENTE (foi matricole, declarații, adresă, etc.), declarații, documente din care REZULTĂ FĂRĂ ECHIVOC faptul că numitul Coliban Allen nu numai că nu a finalizat studiile acestei facultăți, DECI NU A ABSOLVIT această facultate, ba dimpotrivă, chiar A FOST EXMATRICULAT.

Documentele prezentate de cele două cadre universitare demonstrează fără echivoc trei situații:

Faptul că numitul Coliban Allen nu a susținut examenele de licență, nu a obținut diploma de absolvent al Facultătii de Automatizări Calculatoare din cadrul Universitătii Politehnice București.
Faptul că numitul Coliban Allen nu a finalizat nici măcar toți anii de studii (cinci ani), datorită unor restanțe acumulate pe parcursul anilor III, IV de studii.
Pentru necontinuarea, nefinalizarea celor cinci ani de studii, numitul Coliban Allen a fost exmatriculat, conform Deciziei nr. 177 din 19.03.2009, emisă de Facultatea de Automatizări Calculatoare din cadrul Universității Politehnice București.
După propagarea în mediul public a acestor informații privind falsul în declarații, în documente și în susținerile electorale, chiar Coliban Allen a procedat la MODIFICAREA ȘI CORECTAREA CV-ului său aflat în mediul online, ocazie cu care A MINȚIT DIN NOU, prin afirmația că într-adevăr nu s-a înscris, nu a susținut și nu a promovat examenul de licență la Facultatea de Automatizări Calculatoare din cadrul Universității Politehnice București, însă ar fi finalizat TOȚI CEI CINCI ANI de studii.

Ulterior, într-o declarație făcută în mediul online, preluată de întreaga mass-media din țară, Coliban Allen a recunoscut falsul din CV-ul său, considerând că a fost o „greșeală de comunicare”, pe care „ nu a corectat-o la timp”, adăugând o explicație total irelevantă legată de o anumită conjunctură familială din anul 2002.

La data formulării prezentei plângeri, deși în mediul online numitul Coliban Allen a recunoscut falsul privind calitatea sa de inginer IT de absolvent al Facultății de Automatizări Calculatoare din cadrul Universității Politehnice București, totuși documentele întocmite, semnate depuse de acesta, atât la Biroul Electoral Central, Senatul României, cât la Biroul Electoral al municipiului Brașov, există în formatul continând informații false, iar aceste informații false și-au produs efectul.

Aceste afirmații false de natură a crea o convingere a publicului larg cu privire la pregătirea sa profesională, experiența sa, studiile sale, calitatea sa umană intelectuală, ȘI-AU PRODUS EFECTELE ÎN AMBELE CAMPANII ELECTORALE, respectiv inducerea în eroare a electoratului, cu consecința obținerii unui număr suplimentar de voturi, care 1-au promovat în cele două funcții publice.

In mod cert, dacă numitul Coliban Allen ar fi susținut corect și concret că este NUMAI absolvent al Facultății de Management din cadrul Universității Transilvania Brașov, cu durată de studii de 3 ani, imaginea sa publică de profesionist cu dublă specializare nu ar mai fi fost justificată și deci, inexistentă. Totodată, nici calitatea sa de inginer IT experiența de 10 ani în această profesie, nu ar fi existat, astfel că aceste calități nu ar fi fost percepute de publicul larg. Din toate materialele electorale publicate în cele două campanii electorale, mai ales din toate declarațiile sale publice, rezultă O INSISTENȚĂ SI O ACCENTUARE A CALITĂȚII SALE PROFESIONALE DE INGINER IT, în comparație cu extrem de puținele afirmații făcute de numitul Coliban Allen legate de calitatea sa de manager (economist eventual).

Aceste documente falsificate, aceste declarații voit mincinoase, fără fundament real și aceste expuneri publice făcute atât în campania electorală, cât ulterior, au generat consecințe juridice în sensul obținerii de către numitul Coliban Allen a două demnități publice, una de senator, cealaltă de primar. Desigur, obținerea acestor două demnități au generat un anumit statut social pentru făptuitorul Coliban Allen dar mai ales avantaje sociale pecuniare.

In drept, fapta numitului Coliban Allen întrunește elementele constitutive ale următoarelor infracțiuni:

I. Fals în declarații, faptă prevăzută pedepsită de art. 326 Cod Penal, constând în ascunderea adevărului, mai exact declararea unei situații total opuse, făcută prin mai multe documente semnate depuse la instituții publice, respectiv prezentarea ca adevărată a unei situatii profesionale ce nu există în realitate, anume faptul că ar fi absolvent = adică licențiat al Facultății de Automatizări Calculatoare din cadrul Universității Politehnice București, ceea ce nu corespundea adevărului la momentul emiterii acestor documente. Totodată, falsul rezidă din multiplele poziționări publice făcute în cele două campanii electorale, dar pe parcursul celor 4 ani al mandatului de senator, poziționări, declarații prin care și-a arogat o calitate — aceea de inginer IT — pe care nu a avut-o niciodată și nu a obținut-o în mod legal.

Această declarație MINCINOASĂ a fost făcută tocmai pentru a crea în conștiința publicului larg, respectiv a electoratului din municipiului Brașov și a colegilor din Senatul României, a unei imagini de profesionist, superior celorlalți contra-candidați, având ca efect câștigarea celor două demnități publice.

Il. Falsificarea documentelor electorale, faptă prevăzută și pedepsită de art. 391 Cod Penal, faptă ce constă în întocmirea, semnarea și depunerea a mai multor documente, în special a „ Declarației de acceptare a candidaturii”, la birourile electorale ale municipiului Brașov, respectiv județului Brașov, centralizate la Biroul Electoral Central, precum documentele (în principal CV) depuse la Senatul României.

Ill. Uz de fals, faptă prevăzută și pedepsită de art. 323 Cod Penal, constând în folosirea, cu scopul vădit de a produce efecte juridice a unei declarații mincinoase, cu finalitatea obținerii celor două demnități publice, aceea de senator și primar, ambele demnități generând avantaje sociale materiale consistente în beneficiul făptuitorului Coliban Allen.

În mod cert, aceste infracțiuni au fost săvârșite CU INTENȚIE DIRECTĂ, în deplină cunoaștere a situației reale, tocmai cu scopul de a crea pentru Coliban Allen imaginea unui profesionist, cu o dublă specializare, deci superior contra-candidaților săi, pentru atingerea scopului propus, acela de a câștiga cele două demnități publice.

Raportat la modalitatea de săvârșire a acestor infracțiuni la consecințele urmărite de făptuitor, considerăm că aceste fapte se află în concurs, urmând a fi aplicate dispozițiile art. 38 Cod Penal.

Dovada prezentei plângeri întelegem să o fac cu înscrisuri, respectiv articole apărute în presa on-line de la acea vreme:

Proba nr. 1 – ziare.com, 28 septembrie 2020, ora 18,15 – ,, Cine este IT-istul Allen Coliban, noul primar al Brasovului”;
Proba nr. 2 – ziare.com, 09 noiembrie 2020, ora 17,24 – ,, Minciuna din CV-ul noului primar din Brasov. „Cum sa spui ca esti absolvent al Facultatii de Automatica si Calculatoare cand, de fapt, tu figurezi ca ai fost exmatriculat?”;
Proba nr. 3 – hotnews.ro, 10 noiembrie 2020, ora 12,10 – ,,Allen Coliban explică exmatricularea sa din facultate: A trebuit să se mute la Braşov, pentru a o îngriji pe bunica sa”;
Proba nr. 4 – newsbv.ro – 11 noiembrie 2020 – ,, Caruselul minciunilor lui Coliban: A candidat la Senat ca inginer!! Fără facultate DOCUMENTE”;
Proba nr. 5 – factual.ro – „(…)am terminat Facultățile de Automatică și Calculatoare (București) și Management (Brașov)”.
Rugăm organele de urmărire penală să emită adrese către Secretariatul Facultății de Automatizări Calculatoare din cadrul Universității Politehnice București, precum către Biroul Electoral Central — Biroul Electoral Județean și Biroul Electoral al municiupiului Brașov, cu solicitarea de a depune la dosarul cauzei toate documentele la care am făcut referire mai sus, se arată în plângerea penală publicată de flux24.ro

Sursa articolului

Citeste in continuare

Actualitate

Criza din sectorul 1 continuă – șobolani, gândaci, munți de gunoaie chiar lângă terase

Incisiv

Publicat

pe

De

Criza din sectorul 1 continuă - șobolani, gândaci, munți de gunoaie chiar lângă terase

Criza sanitară generală din sectorul 1 nu a fost încă rezolvată. Marți după-amiază, de la ora 16.00, se va întruni un grup de lucru care să caute o soluție. Sunt invitați și reprezentanți ai Prefecturii, ANRSC și ai Gărzii de Mediu. Prefectul Alin Stoica a declarat la Digi24 că o soluție juridică există și că poate fi pusă în aplicare pentru deblocarea situației cel puțin pe termen scurt. El a precizat că există și posibilitatea instituirii stării de alertă, dar că Prefectura nu are personal calificat care să spună cât de gravă este situația. Între timp, consilierii locali PNL susțin că 80 la sută dintre agenții economici din sector nu au contracte cu operatorul de salubritate.

Referitor la dezvăluirea consilierilor PNL, Alin Stoica a spus că va cere un raport pentru a vedea dacă sunt susținute: „Voi cere azi un raport al poliției locale să vedem dacă se verifică că agenții economici au sau nu contracte, sau dacă au au pe cantități mai mici decât cele pe care le produc”.

În legătură cu criza gunoaielor, Stoica a afirmat că soluția există și că trebuie să fie pusă în aplicare de administrația locală împreună cu sortatorii.

„Ieri (luni – n.r.) am avut o discuție cu Romprest și cu sortatorii, soluția juridică există, poate fi pusă în aplicare, eforturile au fost de toate părțile să se ajungă la o înțelegere, astfel încât lucrurile să fie rezolvate pe termen scurt cel puțin prin acordul tuturor. Știu că există un diferend destul de adânc între administrația locală și prestatorul de servicii, nu poate fi rezolvat peste noapte, necesită timp, fie pe calea justiției, fie de comun acord, însă până la momentul respectiv trebuie găsită o soluție rapidă.

Sunt discutate toate variantele, dacă apar și idei noi sigur pot fi discutate, dar există deja unele variante care operaționalizate ar debloca pentru o perioadă de timp situația în mod punctual”, a spus prefectul.

El a explicat că pe termen lung soluția e lămurirea situației contractuale dintre Romprest și administrația locală, ceea ce poate fi rezolvat în instanță sau prin înțelegere a părților.

„Pe termen scurt există un blocaj financiar între prestatorul de servicii și sortatori intervenția acolo ar putea debloca pe termen scurt astfel încât sortatorii să primească gunoaiele. Această soluție e doar pe termen scurt”, a spus el.

În ceea ce privește instituirea stării de alertă în sector, prefectul a afirmat că această posibilitate există, în momentul în care autoritățile locale vor semnala că este un risc și că e necesară o astfel de măsură.

„Din păcate eu nu am cum să apreciez asta, iar instituția prefectului nu are personal calificat care să poată să evalueze dacă situația respectivă e extrem de gravă.

Din punct de vedere estetic e o problemă. Trec și eu pe acolo și văd acei saci de gunoaie… dar un inconvenient estetic nu poate declanșa o stare de alertă. Este necesar că experții sanitari și în mediu să constate că e o amenințare la adresa populației și a mediului ca starea de alertă să poată fi declanșată”, a spus Alin Stoica.

El le-a transmis locuitorilor din Sectorul 1 că îi pare rău de situația creată și că speră ca până în weekend criza să fie rezolvată.

Munți de gunoaie lângă terasele restaurantelor bine cotate

În Sectorul 1, găsești gunoi la tot pasul. Munții de deșeuri pot fi descoperiți adesea, chiar lângă terasele unor restaurante bine cotate din inima Bucureștiului.

„Mi se pare jalnic, mai vin turiști (…) și mi se pare destul de prost pentru noi că țară și noi că oameni trebuie să ne schimbăm în primul rând, mai presus de orice”, spune un barbat.

„Lucrez în Sectorul 1. Suntem foarte mulțumiți de prestația pe care o are dna primar. Șobolani, gandaci, țânțari au apărut acum”, adaugă altul.

Patru din cinci antreprenori din Sectorul 1 nu au însă contracte cu firma de salubritate, deși sunt obligați prin lege

Ramona Porumb, viceprimar la Sectorul 1: „În acest moment doar pe un singur domeniu de activitate, există 6 mii de firme care nu au încheiat contract cu un operator de salubritate sau l-au încheiat pe o cantitate modică și restul îl vedeți la stâlpul din față blocului”.

Nici Poliția Locală nu a verificat dacă firmele respectă legea. Contactată de jurnaliștii Digi24, Clotilde Armand nu a comentat în niciun fel situația.

În ceea ce privește criza sanitară generală, scandalul dintre edil și Romprest, liberalii au cerut constituirea unui grup de lucru în cadrul Consiliului Local Sector 1, la care să participe, între alții, Prefectura și Garda de Mediu.

Sebastian Burduja, președintele PNL Sector 1: „Singura modalitate în care vom rezolva această situație imediat e să ne așezăm la masă și să discutăm cu toate cărțile pe față”.

Sursa articolului

Citeste in continuare

Actualitate

Trei cutremure în România, în noaptea de luni spre marți, în Vrancea

Incisiv

Publicat

pe

De

Trei cutremure au fost înregistrate în noaptea de luni spre marți, în județul Vrancea, informează INCDFP (Institutul Naţional de Cercetare – Dezvoltare pentru Fizica Pământului). Acestea au avut magnitudini de 3,1, 2,0, respectiv 2,1.

Potrivit Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului, în ziua de 15 iunie 2021 la ora 03:08:00 (ora locală a României) s-a produs în zona seismică Vrancea, Vrancea, un cutremur slab cu magnitudinea ml 3.1, la adâncimea de 18km.

Cutremurul s-a produs în apropierea următoarelor orașe: 81km E de Brașov, 92km NE de Ploiești, 103km S de Bacău, 111km V de Galați, 112km NV de Brăila, 142km N de București, 166km NE de Pitești, 183km SV de Iași, 195km E de Sibiu, 206km N de Ruse.

Al doilea cutremur, cu magnitudinea ml 2.0

În ziua de 15 iunie 2021 la ora 03:51:52 (ora locală a României) s-a produs în zona seismică Vrancea, Vrancea un cutremur slab cu magnitudinea ml 2.0, la adâncimea de 18km.

Cutremurul s-a produs în apropierea următoarelor orașe: 81km E de Brașov, 91km NE de Ploiești, 105km S de Bacău, 111km V de Galați, 111km V de Brăila, 140km N de București, 165km NE de Pitești, 185km SV de Iași, 195km E de Sibiu, 205km N de Ruse.

Al treilea cutremur, cu magnitudinea ml 2.1

În ziua de 15 iunie 2021 la ora 06:31:00 (ora locală a României) s-a produs în zona seismică Vrancea, Vrancea un cutremur slab cu magnitudinea ml 2.1, la adâncimea de 17km.

Cutremurul s-a produs în apropierea următoarelor orașe: 85km E de Brașov, 90km NE de Ploiești, 107km V de Galați, 107km V de Brăila, 108km S de Bacău, 138km N de București, 166km NE de Pitești, 187km S de Iași, 199km E de Sibiu, 202km N de Ruse.

Citeste in continuare

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Partener special – probleme juridice

Știri calde

Exclusiv7 ore ago

Depresie, anxietate si atacuri de panica dupa arestarea primarul comunei Ciorani inculpat în dosarul de fraudă electorală/Protagonistii din dosarele similare documentate la nivelul judetului Prahova – au intrat in „vrie”

„Fraudarea alegerilor locale de la Ciorani nu este nici macar o stire/noutate/Profesionalismul celor din IPJ Prahova care au documentat astfel...

D.N.A.7 ore ago

Dan Barna, co-președinte USR PLUS, este anchetat de DNA/Șeful DNA stă cu potențialul suspect în tribună, la fotbal, cu invitație pe nașpa

Dan Barna, co-președinte USR PLUS, este anchetat de DNA. Șeful DNA stă cu potențialul suspect în tribună, la fotbal, cu...

Exclusiv1 zi ago

Prin PNRR-ul lor de cioace, incredintari directe si sifonari ale banului public, fundamentarea la misto a cheltuirii banului public a fost devoalata pe deplin de Comisia Europeana

Daca ei fundamenteaza la misto PNRR-ul (asa cum arata Comisia Europeana), va inchipuiti cum fundamenteaza si inventeaza ordonantarea cheltuielilor din...

Exclusiv2 zile ago

,,Dă dreapta” și ,,dă stânga”/Despre cei născuți din lup și care conduc Romania și AZI, la 73 de ani de la naționalizare

S-au implinit 73 de ani de la nationalizare. Am scris in urma cu 4 ani un articol, mertia sa il...

Exclusiv4 zile ago

O sa iasa Ghinea acum sa-i faca pe aia de la Bruxelles psd-isti ca nu-s in stare sa inteleaga profunzimea gandirii guvernului Citu!

S-a ales prafu’ si de PNRR! Ne-am batut singuri joc de noi! O sa iasa Ghinea acum sa-i faca pe...

Exclusiv5 zile ago

Adevarata fata/imagine a IPJ Prahova este data de profesionisti/Felicitari COMISARULUI ŞEF DE POLIŢIE MARIAN IORGA pentru profesionistii adusi in institutie si numirile efectuate/Document

La data de 12.08.2020, Incisiv de Prahova publica articolul „Serviciul pentru Intervenții și Acțiuni Speciale din cadrul IPJ Prahova s-a...

Exclusiv5 zile ago

Fraudarea alegerilor locale de la Ciorani nu este nici macar o stire/noutate/Profesionalismul celor din IPJ Prahova care au documentat astfel de fraudari in peste 16 localitati din Prahova

“Cu ocazia alegerilor locale din data de 27.09.2020, membrii secţiilor de votare din comuna Ciorani au falsificat procesele verbale de...

Exclusiv5 zile ago

Astept in curand ca acelasi grup de comunicare strategica sa raporteze in zilele urmatoare in jur de 3-4 decese dar si eventual 7-8 invieri

Pe cand reinvierile la grupul de comunicare strategica? Privind cifrele de ieri, in care grupul de comunicare strategica a raportat...

Exclusiv6 zile ago

Ministrul rezist Claudiu Nasui dar si autoritatile publice in drept trebuie sa evalueze si sa analizeze informatiile in cauza avand in vedere relevanta publica a pozitiei executive a doamnei Alina Prahoveanu detinuta actualmente in cadrul Societatii Nationale a Sarii SA

Revenim cu date despre noul director general interimar al Societatii Nationale a Sarii SA – Salrom, doamna Alina Prahoveanu, unul...

Exclusiv1 săptămână ago

Atentat la siguranta nationala/Claudiu Nasui – ministrul #rezist MEAT – si noul CA Salrom dau cu flit Premierului Florin Citu si PNL-ului

Actiunile lui Claudiu Nasui – ministrul MEAT – si ale CA Salrom ce au ca efect destabilizarea uneia dintre puținele...

Exclusiv1 săptămână ago

Una dintre firmele care sunt anchetate de Consiliul Concurenței pentru „licitații trucate la MAI” obtine un contract prin incredintare directa, de la Primaria Floresti/Prahova, chiar in ziua anuntului privind anchetarea sa

Numarul de licitatii trucate sesizate Consiliului Concurentei este in crestere, iar institutia risca sa nu mai faca fata investigatiilor Care...

Exclusiv1 săptămână ago

Comunicat de presa a celor de la ECO BURN care infioara sistemele de siguranta nationala/Asemănările izbitoare între regulile mafiei care a actionat la asasinatul cu bombă de la Arad si incercarea de asasinat a ECO BURN SRL

Societatea ECO BURN S.R.L. nu a fost niciodată amendată pentru poluarea mediului, ci din motive organizatorice sau administrative, asta indiferent...

Exclusiv1 săptămână ago

EXCLUSIV/Sindicatele clocotesc, Claudiu Nasui – ministrul #rezist (USR) MEAT – se scufunda/la un pas de remaniere!

Actiunile lui Claudiu Nasui – ministrul MEAT – ce au ca efect destabilizarea uneia dintre puținele companii profitabile lăsate la...

Exclusiv2 săptămâni ago

De fapt, pretextand PNRR-ul, vor sa va taie voua, cei activi acum, pensiile cu 50%.

 Cum? Calculul este simplu: daca majoreaza varsta de pensionare la 70 de ani (multi dintre voi, nespecialii, vor munci pana...

Exclusiv2 săptămâni ago

Eco Burn SRL se confrunta, pe lângă incendiile produse de maini criminale …si cu atacuri (fake news) ale unor stiri false

Va redam, fara sa comentam, un comunicat de presa a celor de ECO Burn, privind atacuri (fake news) ale unor...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv

error: Articolele nu se pot copia!