Connect with us

Actualitate

George Maior a lezat interesele partidelor politice si/sau ale persoanelor fizice ori juridice/A MINTIT Comisia de control

Publicat

pe

Preluare FLUX 24

Fostul director SRI George Maior a angajat instituţia, în perioada 2012 – 2015, în acţiuni “reprobabile”, care au lezat interesele partidelor politice sau ale persoanelor fizice sau juridice, iar acesta a minţit Comisia de control, denaturând adevărul cu privire la relaţia instituţională şi personală avută cu fostul şef al Agenţiei Naţionale de Integritate, Horia Georgescu, se arată în raportul Comisiei parlamentare speciale pentru controlul activităţii SRI.

Marţi, Comisia parlamentară pentru controlul activităţii Serviciului Român de Informaţii a adoptat un raport privind colaborarea SRI-ANI, intitulat ‘Raport privind folosirea Serviciului Român de Informaţii şi Agenţiei Naţionale de Integritate de către domnul George Maior în scopuri politice’.

“Coroborând declaraţiile şi probele deţinute de Comisie putem concluziona, în mod cert şi fără echivoc, că domnul George Maior a minţit Comisia de control, denaturând adevărul cu privire la relaţia instituţională şi personală avută cu fostul şef al Agenţiei Naţionale de Integritate. (…) În 2011, 2012-2015 – a existat o colaborare foarte intensă între cele două instituţii (din 2012, odată cu numirea în funcţia de preşedinte al Agenţiei Naţionale de Integritate a domnului Horia Georgescu). Pentru stabilirea intensităţii cu care s-a colaborat între ANI şi SRI, Comisia a solicitat celor două instituţii (…) o situaţie privind numărul total al persoanelor şi numele acestora care au făcut obiectul sesizărilor transmise/primite în perioada 2006 – 2015. S-a stabilit astfel că în perioada menţionată SRI a trimis către ANI 71 de note de informare (note, note-sinteză şi note speciale), privind aproape 600 de persoane, majoritatea cu funcţii importante în administraţia centrală şi locală (miniştri, europarlamentari, deputaţi, senatori, preşedinţi de consilii judeţene, secretari de stat, primari, viceprimari, secretari de consilii judeţene, consilieri de miniştri, directori de instituţii etc)”, se arată în raportul Comisiei speciale.

Potrivit raportului, George Maior, director SRI în perioada octombrie 2006 – ianuarie 2015, a încălcat legislaţia care reglementează activitatea instituţiei pe care a condus-o şi a angajat instituţia în acţiuni “reprobabile, care au lezat interesele partidelor politice sau ale persoanelor fizice sau juridice”.

“Aceste elemente se circumscriu unor acţiuni de poliţie politică, menite să afecteze grav procese democratice, în beneficiul propriu şi personal, pentru a obţine influenţă politică nelegitimă, în vederea obţinerii funcţiei de prim-ministru al României, în eventualitatea câştigării alegerilor prezidenţiale de către Victor Ponta. De asemenea, domnul George Maior a încălcat şi prevederile art. 15 alin. 3 din Legea nr. 176/2010, încălcând principiul independenţei operaţionale al Agenţiei Naţionale de Integritate”, menţionează sursa citată.

Potrivit raportului făcut joi public, George Maior şi Horia Georgescu au dezvoltat o relaţie personală, prin întâlniri săptămânale, la care se abordau direcţii de colaborare între instituţiile conduse de cei doi, precum şi alte subiecte cu caracter politic, formal sau informal.

“Conform celor relatate în cadrul audierilor a rezultat o serie de suspiciuni legate de faptul că fostul director al SRI se interesa de stadiul anumitor dosare atât din cadrul ANI, cât şi despre evoluţia unor dosare aflate pe rol în instanţă, interferând cu activitatea instituţiei, precum şi prin influenţarea unor alţi factori de decizie referitoare la investigaţii în curs de derulare. Discuţiile private dintre George Cristian Maior şi Horia Georgescu erau legate de parlamentari, miniştri, persoane cu funcţii de conducere şi putere de decizie în stat cu privire la sesizările înaintate de Serviciul Român de Informaţii, care să aibă drept consecinţă influenţarea parcursului politic şi/sau a vieţii publice”, conform raportului.

În document se arată că la audierile de la Comisie George Maior şi-a menţinut declaraţiile cu privire la relaţia cu Horia Georgescu, reafirmând că îl cunoştea chiar foarte vag, iar la întâlniri “comentau rubrica necrologică, această afirmaţie având un vădit caracter peiorativ, mincinos şi ironic”.

“Din audierile de la Comisie şi din informaţiile primite din partea SRI, a rezultat că, în cazul fostului primar al municipiului Sibiu, Klaus Iohannis, procedura a fost declanşată de către SRI. În legătură cu acest caz facem menţiunea că, din datele transmise de către SRI în urma unor verificări interne, Serviciul avea informaţia referitoare la o posibilă stare de incompatibilitate a lui Klaus Iohannis încă din luna ianuarie 2013. Potrivit depoziţiilor, rezultă faptul că au existat mai multe discuţii directe sau telefonice despre acest dosar între Horia Georgescu şi George Maior. În particular, s-a făcut referire la convorbirea telefonică dintre cei doi, din data de 19 septembrie 2014, purtată în reţeaua STS cu referire la acest dosar. Momentul coincide cu solicitarea adresată de ANI, raportată la devansarea termenului de judecată în 33 de dosare aflate pe rolul ÎCCJ, inclusiv cel al preşedintelui României, Klaus Iohannis. Comisia a solicitat STS date şi informaţii cu privire la această convorbire. În accepţiunea Comisiei există indicii că George Maior, în calitate de director al SRI, a exercitat presiuni asupra lui Horia Georgescu ca acesta să ceară devansarea termenului de judecată pentru acele dosare, să disemineze în presă această informaţie, în special având ca ţintă cauza lui Klaus Iohannis, candidat la funcţia de preşedinte al României”, se mai arată în documentul citat.

Comisia propune întocmirea unei proceduri unitare şi transparente prevăzute prin lege care să reglementeze colaborarea SRI cu alte instituţii, întărirea atribuţiilor Comisiei de control parlamentar prin transpunerea în lege a obligativităţii unei persoane de a se prezenta în faţa acestui for atunci când este invitată la audieri, necesitatea depunerii unui jurământ în ceea ce priveşte prezentarea adevărului complet, precum şi stipularea unor sancţiuni în cazul nerespectării acestora.

Membrii Comisiei mai propun definirea prin lege a beneficiarilor legali ai SRI şi a ameninţărilor la securitatea naţională, fără decizii CSAT şi protocoale care să adauge la lege; întoarcerea SRI la atribuţiile din lege, interzicând desfăşurarea activităţilor informative şi a sesizărilor ce intră în competenţa ANI; continuarea corespondenţei cu SRI astfel încât Comisia să intre în posesia unui răspuns neclasificat ce va cuprinde toate numele celor ce au făcut obiectul notelor informative şi care au intrat sub incidenţa cercetărilor ANI, în perioada în care George Maior a deţinut funcţia de director al SRI.

Comisia mai susţine că ANI a fost transformată exclusiv în perioada 2011 – 2015 în beneficiar legal al SRI.

Conform documentului, notele SRI nu erau menţionate în procedurile interne ale ANI şi nici în vreun material din evoluţia dosarelor, acestea materializându-se exclusiv în autosesizări ale Agenţiei, asumate de personalul acestei instituţii.

”Persoana în cauză se afla astfel în imposibilitatea de a afla cine a iniţiat demersul împotriva sa, cadrul legal al ANI lăsând posibilitatea inspectorilor şi conducerii instituţiei ‘să se sesizeze din oficiu’. Conducerea SRI trimitea către ANI inclusiv referinţe privind încadrarea juridică conform căreia persoana care ocupa o funcţie publică se afla în stare de incompatibilitate. În cadrul controalelor la structurile SRI, s-a constatat că toate notele informative către beneficiari treceau pe la Direcţia Juridică, dar, surprinzător, cele transmise către ANI nu aveau acelaşi traseu, Direcţia Juridică fiind ocolită, deşi, în conţinutul notelor informative se făcea trimitere inclusiv la încadrarea juridică de care s-ar face vinovata persoana vizată de informările SRI”, se precizează în raport.

Raportul mai relevă că procedura de colaborare dintre SRI şi ANI presupunea transmiterea unei note informative, în exemplar unic, asumate de către conducerea SRI, către ANI, urmând ca aceasta, după finalizarea investigaţiei, să returneze SRI, odată cu respectiva notă, menţiuni cu privire la utilitatea/valorificarea informaţiei transmise.

“Deşi sesizările către ANI nu erau asumate oficial, fostul director al SRI George Maior era în deplină cunoştinţă de cauză în ceea ce priveşte conţinutul notelor. Odată cu informarea persoanei referitoare la începerea procedurilor specifice ANI conform procedurilor prevăzute în Legea 176/2010, persoana în cauză avea dreptul de a consulta dosarul, de a vedea cine a făcut sesizarea şi de a aduce, dacă este cazul, lămuriri sau orice alte documente care ar ajuta la soluţionarea cu celeritate a speţei. Comisia a constatat că, în cazul notelor primite de la SRI, persoana în cauză era în imposibilitatea de a afla cine a iniţiat demersul împotriva sa, acesta fiind un mod netransparent de abordare”, menţionează raportul.

Comisia susţine că au fost analizate stenogramele audierilor şi a acţiunilor de control parlamentar, efectuate la unităţile centrale ale SRI, precum şi alte documente şi probe.

“În susţinerea prezentului raport au fost studiate stenogramele şi documentele depuse la Comisie de către Horia Georgescu, George Maior, Sorin Blejnar, Dumitru Dumbravă, Florian Coldea, dar şi acţiunile de control parlamentar efectuate la unităţile centrale ale SRI şi sesizări şi documente depuse la Comisie”, se arată în documentul Comisiei SRI.

 

Actualitate

Acord istoric între Uniunea Europeană și Regatul Unit pentru apărare și securitate post-Brexit

Publicat

pe

De

O nouă etapă în colaborarea de securitate

După ani de tensiuni politice generate de Brexit, Uniunea Europeană și Regatul Unit au convenit asupra unui acord de cooperare în domeniul apărării și securității, ca parte a unui pachet economic mai amplu. Anunțul a fost făcut în cadrul unui summit desfășurat la Londra, unde Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, a declarat că parteneriatul vizează consolidarea colaborării într-o serie de domenii, inclusiv industrie, mobilitate militară, menținerea păcii, gestionarea crizelor și contracararea amenințărilor hibride.

Primul pas spre integrare în programele europene de apărare

Von der Leyen a subliniat că acest acord reprezintă un „prim pas” către implicarea Regatului Unit în programele și inițiativele de apărare ale UE, dar a menționat că va fi nevoie de negocieri suplimentare pentru ca industria britanică să poată concura pentru achiziții comune, în cadrul proiectului SAFE, care are o valoare de 150 miliarde de euro (aproximativ 169 miliarde de dolari).

Un document comun, semnat tot astăzi între UE și Regatul Unit, menționează că cele două părți “trebuie să exploreze rapid posibilitățile de cooperare sporită, benefică reciproc, create de instrumentul SAFE, odată ce acesta va fi adoptat, în conformitate cu cadrul legal propriu fiecărei părți”.

Initiativa EU ReArm și potențialul pentru companii britanice

Acordul se înscrie în cadrul inițiativei ReArm a UE, estimată la până la 800 de miliarde de euro, destinată creșterii cheltuielilor militare și capacităților industriale din tot continentul. SAFE permite statelor membre să acceseze credite pentru investiții în echipamente militare majore, sporind interoperabilitatea și acoperirea lacunelor militare.

Von der Leyen a afirmat că acest program va „crea noi oportunități pentru industriile de apărare” ale UE și va “contribui la sporirea pregătirii militare”. Decizia Marii Britanii de a părăsi UE în 2020 a restricționat companiile locale de la participarea la contractele de apărare ale blocului comunitar. Cu toate acestea, noul acord deschide perspective semnificative pentru companii precum BAE Systems, Babcock și Rolls Royce.

Reacții mixte și așteptări

Kevin Craven, CEO al organizației britanice ADS Group, a calificat acordul drept “o dezvoltare binevenită”, dar a adăugat că este prea devreme pentru a se bucura, deoarece detaliile nu sunt încă clare:
„Este un pas important, dar încă trebuie să vedem exact cu ce beneficii concrete vine pentru industria de apărare a Marii Britanii.”

De cealaltă parte, Antonio Costa, președintele Consiliului European, a salutat acordurile ca pe un “nou început” în relația UE-Regatul Unit, afirmând că acestea “reprezintă mai mult decât simple documente, ci un angajament comun pentru securitate, prosperitate și dezvoltare”.

Împreună, liderii promit o colaborare mai profundă în apărare și un rol întărit pentru Europa în comunul front NATO, precum și sprijin pentru eforturile de pace din Ucraina, inclusiv prin sancțiuni suplimentare împotriva Rusiei.

Un angajament politic, cu semne de întrebare despre ambiție

Premierul britanic Keir Starmer a subliniat că noua înțelegere de comerț asigură Regatului Unit cel mai bun acces la piața UE, păstrând totodată angajamentele de a nu reîntregi unilateral piața unică, uniunea vamală sau libertatea de mișcare.

Pe de altă parte, expertul Ed Arnold de la Royal United Services Institute a exprimat scepticism cu privire la nivelul de ambiție al acestui parteneriat, menționând lipsa de „obiective concrete sau repere realizabile” până în prezent.

Citeste in continuare

Actualitate

Odin plyus nol’ ravno odin. Matematika vsegda prosta.

Publicat

pe

De

Nikushor Dan, novyy prezident Rumynii: yavnaya pobeda na vyborakh, sostyazaniyakh i politicheskikh vyzovakh

Nicușor Dan, noul Președinte al României: Victorie clară în alegeri, contestații și provocări politice

Învingător în România, învins în Diaspora—Riscuri și așteptări pentru mandatul promis

Rezultate oficiale și confirmare

Candidatul independent pro-european, Nicușor Dan, a câștigat alegerile prezidențiale din România cu 53,93% din voturi după numărarea a 99,4% din buletinele de vot, potrivit datelor publicate de Administrația Electorală Permanentă. Rivalul sau, George Simion, liderul Alianței Naționale pentru Unirea Românilor, a obținut 46,07%.

Victorie matematică și confirmare media

Chiar înainte ca rezultatele să fie definitive, mass-media l-au proclamat câștigătorul „matematic” al celui de-al doilea tur, după ce Dan reușise să obțină cele 50% + 1 vot necesare, cu 92,4% din urne numărate.

Rezultate în diaspora și divergențe

Deși în România rezultatele favorizează clar candidatul pro-european, în rândul românilor din străinătate, victoria i-a revenit rivalului, George Simion. După numărarea a 82% din buletinele de vot din diaspora, Simion are 55,12% din voturi, față de 44,88% pentru Dan.

Câștiguri și în Rusia și China

Cu surprindere, Nicușor Dan a câștigat și în rândul românilor din Rusia și China. În Rusia, unde au fost deschise două secții de votare – Moscova și Sankt Petersburg – Dan a obținut 58,65% din voturi, în timp ce Simion are 41,35%. În China, Dan a strâns 84,23% din voturi, față de 15,77% pentru contracandidat.

Alte zone de vot și context internațional

Și românii din Kazahstan, Iran, India, Thailanda, Japonia, Indonezia și Uzbekistan l-au sprijinit pe Nicușor Dan, consolidând victoria sa la nivel internațional.

Reacții politice și recunoașteri

Alianța pentru Unirea Românilor a recunoscut oficial victoria lui Dan. Liderul partidului, George Simion, a transmis felicitări și a declarat: „Vreau să-l felicit pe contracandidatul meu, Nicușor Dan, că a câștigat alegerile. Aceasta a fost voința poporului român.“ Simion a mai mulțumit celor peste 5 milioane de români care au avut încredere în el, chiar dacă anterior fusese acuzat de campanii de manipulare.

Reacții internaționale

Nicușor Dan a primit felicitări din partea șefei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, președintelui Franței, Emanuel Macron, președintei Moldovei, Maia Sandu, precum și a președintelui Ucrainei, Volodimir Zelenski.

Pasii următori și așteptările

În interviul acordat Digi 24, noul președinte a anunțat că, începând de luni, va începe negocierile cu patru partide parlamentare pro-europene pentru formarea unui nou guvern: Partidul Social Democrat, Partidul Național Liberal, Uniunea pentru Salvarea României și Uniunea Democrată a Maghiarilor din România.

Concluzie:
Victoria lui Nicușor Dan reprezintă o schimbare semnificativă în scena politică românească, însă provocările legate de consolidarea unei guvernări stabile și de gestionarea așteptărilor populației vor fi următoarele etape esențiale

 

Citeste in continuare

Actualitate

Necesitatea urgentă a NATO de a-și moderniza capacitățile de război electronic

Publicat

pe

De

Provocări în fața amenințării ruse

NATO trebuie să facă schimbări drastice în capacitățile sale de război electronic (EW) pentru a câștiga un eventual conflict cu Rusia, având în vedere dependența incertă de sistemele americane, a declarat un reprezentant al alianței. Bas Nieuwenhuijse, președintele sindicatului maritim de război electronic al NATO, a subliniat necesitatea unei schimbări de paradigmă în modul de operare în mediul electromagnetic (EME) și în capacitățile de EW maritime, în cadrul unei expoziții comerciale organizate la Roma.

Dependența de tehnologia electronică americană

Nieuwenhuihse a subliniat provocările care pun în pericol capacitatea alianței de a învinge Moscova, inclusiv incertitudinea legată de accesul continuu la tehnologiile electronice americane. „NATO se bazează foarte mult pe capacitățile de EW ale SUA,” a spus el, avertizând că aceasta ar putea să nu mai fie o opțiune viabilă.

Presiuni pentru dezvoltarea capacităților EW independente

Comentariile sale vin după ce președintele Donald Trump și-a exprimat îndoiala cu privire la continuarea apărării aliaților dacă aceștia nu contribuie financiar suficient la alianță. Nieuwenhuihse a prezentat un scenariu în care NATO ar trebui să intercepteze rachete rusești de croazieră Kalibr/SS-N-27 Sizzler lansate de submarine, într-o situație de invazie în statele baltice. El sugerează că doar capacitățile de „hard kill” nu ar fi suficiente pentru a opri un atac de acest fel, subliniind importanța sistemelor de EW.

Amenințări clasice și nevoia de adaptare

Nieuwenhuihse a evidențiat că amenințările persistente, precum rachetele anti-navale „inteligente, rapide și greu de detectat,” necesită o abordare inovatoare din partea NATO. După decenii de misiuni de menținere a păcii în zone de conflict necontestate, alianța nu a dezvoltat suficient tehnologia de atac electronic (EA), lăsând-o în urma unor potențiali adversari precum Rusia, care și-a demonstrat capacitățile avansate în Ucraina.

Eforturi de modernizare și colaborare internațională

În acest context, grupul de lucru maritim de EW din cadrul NATO lucrează din greu pentru a alinia obiectivele capacităților alianței, care urmează să fie implementate în vară. Totuși, Nieuwenhuihse a recunoscut că sunt încă într-o cursă de recuperare față de alte grupuri de lucru bine stabilite, precum cel al forței aeriene. Este esențial ca NATO să își intensifice eforturile de modernizare pentru a asigura superioritatea în mediul electromagnetic și a răspunde prompt amenințărilor emergente.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv19 ore ago

Scandalul Coca-Cola din România: Între practici ilegale, manipulare și protecție dubioasă

Lideri de încredere, dar senzație de echilibru periculos: Nedelcu și Brisan coordonează operațiuni și influențează decizii cheie În timp ce...

Exclusiv19 ore ago

Corupție și afaceri cu statul în Vălenii de Munte: Lumea ascunsă a ilegalităților și a înțelegerilor oculte

Tăcerea trebuie să înceteze: adevărul despre rețeaua de corupție din inima pădurii După ce jurnalul nostru, Incisiv de Prahova, a...

Exclusiv19 ore ago

Ploieștiul, orașul sfidării și al corupției: de la stalpi montati la mașini pe trotuar/O nouă fază a scandalului WHITE TOWER

Trotoarul meu meu și legea „se bat cap în cap”: situația irelevantă sau sfidare totală? În zona de nord a...

Exclusiv19 ore ago

Penitenciarele în colaps: lipsa fondurilor pentru salarii, hrană și medicamente riscă să declanșeze revolte

Criza sistemului penitenciar: lipsa banilor pentru salarii, hrană și medicamente riscă să ducă la revoltă generalizată Polițiștii de penitenciare riscă...

Exclusiv19 ore ago

Scandal în rândul angajaților din poliția de frontieră: reduceri salariale fără notificare și demersuri legale pentru recuperarea drepturilor

Sindicatul Diamantul dezvăluie reducerea neanunțată a majorării Bayraktar, oferind un model de acțiune pentru recuperarea sumelor reținute ilegal Polițiștii de...

Exclusiv2 zile ago

Reacție fermă a avocatului Militaru în apărarea polițiștilor implicați în misiuni internaționale

Sindicatul Diamantul și avocatul Militaru, aliați în fața ministrului În contextul disputelor și al acuzațiilor privind participarea polițiștilor români la...

Exclusiv3 zile ago

Jaf și corupție la nivel național: Incisiv de Prahova dezvăluie adevărul despre mafia deșeurilor din Prahova – autoritățile, complice sau ineficiente?

Suntem iritați și revoltați că, în 2025, România încă mai trăiește în cercul vicios al corupției, iar cetățenii plătesc prețul...

Exclusiv3 zile ago

Electromecanica Ploiești: O promisiune minciunoasă? Cum Sistemul Antigrindină joacă la două capete, ignorând disperarea fermierilor

In timp ce culturile au suferit, Electromecanica Ploiești promite marea cu sarea, dar nu livrează nimic. O analiză devastatoare a...

Exclusiv4 zile ago

Împuternicirea pe funcție: de excepție, aproape regulă în MAI

Reglementări legale ale împuternicirii Conform Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, articolele 27^15 – 27^17, precum și prevederilor din ordinul...

Exclusiv4 zile ago

Sprijinul financiar pentru șefii din Poliție: sporuri de neuro-zi fără activitate operațională?

Mistere și controverse în beneficiile polițiștilor de rang înalt Un subiect intens dezbătut în ultimele luni în cadrul sindicatului Diamantul...

Exclusiv5 zile ago

Poluare suspectă la Coca-Cola HBC Ploiești: Autoritățile, în alertă!

O noapte plină de suspiciuni și îngrijorare pentru mediul înconjurător Reprezentanții ziarului Incisiv de Prahova au descoperit o situație alarmantă...

Exclusiv6 zile ago

Scandalul imobiliar al secolului la Ploiești și București: mafie, escrocherie și impostură pe ruinele Legii!

Afaceri murdare, „rețineri” de paradă și un sistem corupt care plutește deasupra dreptății În timp ce victimele megaescrocheriei imobiliare de...

Exclusiv6 zile ago

Organizarea ilegală a serviciului de permanență la Poliția de Frontieră: un abuz care încalcă drepturile angajaților

Timp de muncă excesiv și manipularea normelor legale pentru reducerea costurilor Recent, sindicaliștii și specialiștii din domeniu semnalează o practică...

Exclusiv7 zile ago

Un elev de poliție din Câmpina demonstrează curaj și responsabilitate în Târgu-Jiu

Norocul și pentru el, dar și pentru comunitate Numărul 13 s-a dovedit a fi, în cazul de față, un simbol...

Exclusiv7 zile ago

Trafic de droguri de mare risc documentat de polițiștii din Cluj: Un bărbat de 33 de ani, arestat preventiv

Activitate infracțională de amploare, legată de traficul cu substanțe interzise Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Cluj-Napoca, în colaborare...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv