Actualitate
”Sifon” cu acte la varful MAI!

(Preluare National – Catalin Tache):
Iata ca dupa ce au deschis una dintre cele mai bine ascunse ”cutii ale Pandorei” din cate au fost vreodata ingropate in ”viesparul” de la Ministerul de Interne, putinii, dar ambitiosii membri ai ”Fratiei Blondei” ar da orice acum ca sa o inchida la loc. Si sa nu mai iasa astfel la iveala ”scheletii” carora unora le pot fi fatali! Iar din acest punct de vedere, cel mai ”inconfortabil” sta, fara putinta de tagada, chiar noul ”stapan al casutelor” de la MAI, chestorul Valentin Melnic.
Cel a carui sotie, comisarul sef Emilia Melnic face obiectul unui dosar penal in cadrul caruia procurorii Parchetului de pe langa Judecatoria Sectorului 1 tocmai ce au derulat mai multe acte procedurale chiar zilele trecute! De asemenea, nici insusi secretarul general adjunct al MAI nu sta mai pe roze, ”Dosarul Apartamentul” fiind deja in lucru la Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti, unde de asemenea se efectueaza alte acte procedurale care vor fi urmate in cel mai scurt timp de un ”val” de audieri. Si este vorba doar de alocarea apartamentului de trei camere sub forma unei locuinte de interventie la care se pare ca nu avea dreptul, la acest dosar urmand probabil sa fie comasata si speta privind alocarea apartamentului de patru camere! Insa unde il doare cel mai tare pe omul caruia ministrul de Interne i-a lasat practic intreaga conducere a MAI pe mana este in cu totul alt dosar… Cel al concursurilor detasatilor… Si unde se pare ca, din dorinta de a face o bresa ”sentimentala” in strategia anchetatorilor, secretarul general adjunct este foarte posibil ca tocmai sa isi fi taiat singur craca de sub picioare… Pentru ca acum s-a luat deja urma unei alte anchete care a zguduit Ministerul de Interne la vremea sa, cea a concursurilor aranjate pentru angajari si promovari ilegale pe functii. Iar printre ”scheletii” despre care informatii de ultima ora arata ca deja au fost ”dezgropati” si tocmai ce sunt ”stersi de praf” pentru a putea fi ”expusi” public se numara si adevarata identitate a ”avertizorului public” din dosarul care a dus la ”decaparea” unui secretar general al MAI, a sefului Jandarmeriei si adjunctului acestuia, a intregii structuri DGMRU si a altor ofiteri. Si mai interesant este insa ca ”avertizor public” sau ”sifon”- depinde de perceptia publica si mai ales a colegilor de serviciu ”turnati”- acesta si-ar fi dat inclusiv acordul de a fi pus sub protectie pentru colaborarea sa secreta. Si asta, stranie coincidenta, exact in perioada in care era transferat de urgenta de la Directia Generala Management Resurse Umane cea calcata de procurori la ”oaza” Academiei de Politie…
Baci, Patrascu, Antonescu, Rugina…
Unul dintre primele ”loturi” impachetate mediatic de catre promotorii statului paralel a fost cel format din cei care pe vremea aceea ocupau importante functii de conducere in Ministerul de Interne : Cristian Baci- secretar general al MAI; Adrian Patrascu-director general al DGMRU; Olimpiodor Antonescu – inspector general al Jandarmeriei Romane, Nicolae Gheorghe Rugina – adjunct al IGJR, Ion Valentin Opritescu – director general al Directiei Generale Financiare din MAI; Valentin Marian Grigoroiu – sef Directie 1 la Directia Resurse Umane din IGJR sau Constantin Stoleriu – ofiter la DGRMU. Desigur, dincolo de nesfarsitele controverse din jurul acestei anchete care a zguduit atunci MAI si a dus la primele semne ca, totusi, ceva ”este putred” in ”Republica Procurorilor” a ramas totusi marea intrebare cum de au reusit anchetatorii sa penetreze atat de adanc la varful ministerului. Si gura lumii fiind oricum sloboda, o perioada s-a tot batut moneda pe faptul ca doar un ofiter din conducerea de atunci a DGMRU a ramas in picioare, ancheta oficiala ocolindu-l ”parca prea ca la tara”… Dar iata ca, fie si dupa atata amar de vreme, pista a fost redeschisa parca printr-o stranie razbunare a sortii…
Pus sub protectie!
Acum, la cat de mare este falia care desparte societatea romaneasca in ceea ce priveste transformarea denuntului intr-un adevarat sport national in perioada statului paralel, cu siguranta ca pentru unii ”avertizorul public” din ”Lotul Baci-Antonescu” nu va fi decat un ”sifon” care astfel si-a scapat propria piele din ancheta care a ”destructurat” intreaga structura unde lucra. Si chiar explicatia ascensiunii fulminante de apoi, dupa ce a sfarsit ”exilul” in urma acordului de punere sub protectie. Desigur, tot la fel de bine ministrul de Interne poate convoca o ”sedinta solemna” in care sa laude aceasta atitudine, cu toate ca ”stropeala” nu prea se regaseste printre prioritatile programului de guvernare al partidului din care, totusi, face parte si Carmen Dan. Dar cert este doar ca ”blatuirea” concursurilor ramane marele ”buboi” al MAI-ului, pe care acum incearca sa-l ”sparga” o noua ancheta ambitioasa. Numai ca, alertati de ”strangerea latului” in ceea ce priveste avansarea ”Dosarului Atasatii”, cei care beneficiaza de increderea oarba a ministrului de Interne au recurs la noi stratageme prin care sa legifereze pur si simplu ”mutarea casutelor” prin care se fac indeobste avansarile in MAI.
20-40-40
Astfel, in laboratorul Secretariatului General condus doar scriptic de Mihail Ivanescu si de facto de Valentin Melnic s-a operat modificarea Ordinului nr.177 din 2016 cu referire la managementul resurselor umane si statutul cadrelor militare! Astfel ca prin OMAI nr.10 din 2019, sefii structurilor militare pot numi practic pe cine vor ei in diverse functii de conducere, intrucat examenul verificarii cunostintelor, concursul propriu zis adica nu va mai avea decat o pondere de 20 la suta din punctajul final! In timp ce un procentaj de 40 la suta va fi adus de planul managerial! Iar ca ”sa se inchida cercul” total, restul de 40 la suta va fi adus de un interviu gen discutie libera din dosarul depus de candidat! Si uite cum la DGPI cel putin ar putea deveni imposibil ca vreun ofiter care nu se afla in gratiile lui Rares Vaduva, cel care a preluat de facto conducerea structurii sa mai avanseze, oricat de pregatit ar fi la concurs! Mai mult decat atat, poate are in sfarsit si Carmen Dan curiozitatea sa afle cine i-a bagat sub nas la semnat mapa prin care se afla si ”gaselnita” ca, de acum inainte, un candidat ”neagreat” nici macar sa nu mai poata fi lasat sa intre in concurs, el putand fi respins fara nico explicatie pe baza simplei ”frunzariri” a dosarului de candidat! Iar ”mohicanul” Melnic trage tare sa indeplineasca si ultima ”porunca” prin care probabil spera sa-si atraga protectia baietilor destepti din sistem, fara a constientiza ca acestia vor fi primii care se vor descotorosi de el pe urma. Este vorba de definitivarea ”draft”-ului Ordonantei de Urgenta de modificare a Legii 360, pe care Carmen Dan va fi pusa sa o promoveze in Guvern si prin care ”schema” de avansare ”20-40-40” va fi extinsa si in cazul politistilor si a celorlalte structuri din MAI!
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 15 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!