Connect with us

Actualitate

Derapaje evidente de la lege ale LCK, inca din data de 26.09.2016, nesesizate de politicieni si experti!/Unde a fost Comisia de Control Parlamentar a SRI? A dormit!?

Publicat

pe

   Mai multe aspecte de interes pentru opinia publica au rezultat din interviul acordat televiziunii publice din Romania de catre dna procuror general al DNA, la aceea data, inca din data de 26.09.2016 astfel, dansa apreciaza ca:

  • “se angajează firme, companii private care sunt plătite cu bani mulţi să vină să intimideze şi să hărţuiască procurorii din DNA” –iata ca in calitate de procuror, face o serie de asertiuni generale, inpersonale, dar fara sa detina suspiciuni /indicii temenice respectiv probe din care sa rezulte presupunerea rezonabila ca cineva a savarsit o infractiune prevazuta de legea penala aplicabila. Deci nu respecta prezumtia de nevinovatie facand acuze grave la adresa unor persoane fizice/juridice care ar fi implicate in actiuni cu potential infractional. Oare care este infractiunea de intimidare a procurorilor la care dansa se referea in interviu?. Mai mult in raport cu hartuirea procurorilor cine a dovedit ca fapta incriminata de procurorul general este fara drept sau fara un interes legitim, de unde stie dansa aceste aspecte pana cand o instanta judecatoreasca in drept se pronunta definitiv si irevocabil? Sa intelegem ca pe acest fond expus, DNA se ocupa si de infractiuni de amenintare/hartuire si deja a stabilit infractiunile, respectiv au fost judecate si confirmate de o instanta? Deci dansa s-a autopronuntat fara drept intr-o situatie in care in fapt si de drept nu are competenta. Oare procurorii “hartuiti”/”intimidati” au facut plangere in calitate de persoane vatamate?
  • „Potrivit legii, un serviciu de informaţii atunci când intră în posesia unor informaţii de corupţie este obligat să ne sesizeze despre acea faptă. Eu în urmă cu câteva luni acest lucru l-am spus public – ca nu am primit astfel de sesizări de la SIE. Atât. (…) Aştept în continuare să primim informaţii de la SIE pentru că aşa scrie în lege şi aşa spune legea că, în momentul în care obţin astfel de informaţii, sunt obligaţi să ni le trimită…” Ar fi trebuit reporterul sa o intrebe la ce lege face referire intrucat prin legea speciala, Legea nr.1/1998 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Informaţii Externe nu exista o astfel de prevedere prin care SIE sa fie obligat sa furnizeze “informatii de coruptie”. Mai mult in legea generala , Legea 51/1991 privind securitatea nationala a Romaniei, se prevede explicit in art.11 “Informaţii din domeniul securităţii naţionale pot fi comunicate:… lit.d ”organelor de urmărire penală, cînd informaţiile privesc săvîrşirea unei infracţiuni. Comunicarea informaţiilor se aprobă de către conducătorii organelor cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale.” Se constata ca nu exista obligativitatea ci doar in masura in care conducerea institutiei/organului specializat(a) in domeniul informatiilor ce privesc securitatea nationala considera necesar a informa organele de urmarire penala si nu expres DNA. Mai mult la art.12 indice 9 se prevede, dar fara obligativitatea si doar in anumite contidii concrete ca ”Datele şi informaţiile de interes pentru securitatea naţională, rezultate din activităţile autorizate, dacă indică pregătirea sau săvârşirea unei fapte prevăzute de legea penală, sunt reţinute în scris şi transmise organelor de urmărire penală, potrivit art. 61 din Codul de procedură penală, însoţite de mandatul emis pentru acestea, la care se adaugă propunerea de declasificare, după caz, totală sau în extras, potrivit legii, a mandatului. Convorbirile şi/sau comunicările interceptate, redate în scris, şi/sau imaginile înregistrate se transmit organelor de urmărire penală în integralitate, însoţite de conţinutul digital original al acestora. În cazul în care datele şi informaţiile rezultate din activităţile autorizate nu sunt suficiente pentru sesizarea organelor de urmărire penală şi nici nu justifică desfăşurarea în continuare de activităţi de informaţii cu privire la acea persoană, din dispoziţia conducătorului organului de stat cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale se dispune notificarea persoanei ale cărei drepturi sau libertăţi au fost afectate prin activităţile autorizate, cu privire la activităţile desfăşurate faţă de aceasta şi perioadele în care s-au desfăşurat.” Se constata ca in nici o lege nu exista obligativitatea organelor cu atributii in securitatea nationala de a furniza date/informatii catre organele de urmarire penala ci doar in masura in care indeplinesc cerintele impuse prin legeile in cauza. Deci doamna procuror general interpreteaza legea dupa cum ii convine si induce ideea ca serviciile de informatii nu ar respecta legea. Oare cine nu o respecta sau incearca sa adauge la ea dupa bunul sau plac?

[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2019/04/Kovesi_-DNA-_-Stiriletvr1.pdf” title=”Kovesi_ DNA _ Stiriletvr(1)”]

Referitor la scandalul DIPI cea in cauza vine cu niste clarificari/interpretari sui – generis cum ar fi:

  • “Am făcut o verificare din perspectiva structurii de securitate am constatat că nu a fost niciun incident cu privire la documentele clasificate”. Oare ce legatura are structura de securitate proprie a DNA cu informatiile clasificate aparatinand Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă  – DIPI  este structura specializată a ministerului care desfăşoară activităţi de informaţii, contrainformaţii şi securitate, în vederea asigurării ordinii publice, prevenirii şi combaterii ameninţărilor la adresa securităţii naţionale privind misiunile, personalul, patrimoniul şi informaţiile clasificate din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative (vezi OUG nr.30/2007) si nu DNA. In conditiile specificate prin Legii 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate 4 Principalele obiective ale protecţiei informaţiilor clasificate sunt: a) protejarea informaţiilor clasificate împotriva acţiunilor de spionaj, compromitere sau acces neautorizat, alterării sau modificării conţinutului acestora, precum şi împotriva sabotajelor ori distrugerilor neautorizate; b) realizarea securităţii sistemelor informatice şi de transmitere a informaţiilor clasificate… art.7 (4) Accesul la informaţii clasificate ce constituie secret de stat, respectiv secret de serviciu, potrivit art. 15 lit.d) şi e), este garantat, sub condiţia validării alegerii sau numirii şi a depunerii jurământului, pentru următoarele categorii de persoane: f) judecători; g) procurori;…art15. În sensul prezentei legi, următorii termeni se definesc astfel:a) informaţii – orice documente, date, obiecte sau activităţi, indiferent de suport, formă, mod de exprimare sau de punere în circulaţie;b) informaţii clasificate – informaţiile, datele, documentele de interes pentru securitatea naţională, care, datorită nivelurilor de importanţă şi consecinţelor care s-ar produce ca urmare a dezvăluirii sau diseminării neautorizate, trebuie să fie protejate; c) clasele de secretizare sunt: secrete de stat şi secrete de serviciu; d) informaţii secrete de stat – informaţiile care privesc securitatea naţională, prin a căror divulgare se pot prejudicia siguranţa naţională şi apărarea ţării; e) informaţii secrete de serviciu – informaţiile a căror divulgare este de natură să determine prejudicii unei persoane juridice de drept public sau privat;”, rezulta ca procurorii DNA pot doar avea acces la informatii clasificate si nu sa le manipuleze, detina, arhiveze etc… intrucat acestea nu le apartin si nu sunt emitentii sau detinatorii informatiilor clasificate in cauza in conditiile prevazute in Legea 182/2002 art.21 (1) Instituţiile deţinătoare de informaţii secrete de stat poartă răspunderea elaborării şi aplicării măsurilor procedurale de protecţie fizică şi protecţie a personalului care are acces la informaţiile din această categorie.” Oare cum s-a facut verificarea unui posibil incident de securitate la nivel DNA cand aceasta competenta nu-i este atribuita prin Legea 182/2002 dupa cum indica clar art.25 “(1) Coordonarea generală a activităţii şi controlul măsurilor privitoare la protecţia informaţiilor secrete de stat se realizează de către unitatea specializată din cadrul Serviciului Român de Informaţii. (2) Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul de Interne, Ministerul Justiţiei, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul de Protecţie şi Pază şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale stabilesc, pentru domeniile lor de activitate şi responsabilitate, structuri şi măsuri proprii privind coordonarea şi controlul activităţilor referitoare la protecţia informaţiilor secrete de stat, potrivit legii.  (3) Coordonarea activităţii şi controlul măsurilor privitoare la protecţia informaţiilor secrete de stat pentru Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale şi Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat se realizează de structura specializată a Ministerului Apărării Naţionale. (4) Parlamentul, Administraţia Prezidenţială, Guvernul şi Consiliul Suprem de Apărare a Ţării stabilesc măsuri proprii privind protecţia informaţiilor secrete de stat, potrivit legii. Serviciul Român de Informaţii asigură acestor instituţii asistenţă de specialitate.”
  • “Procurorul în anchetă a prezentat anumite ordine interne şi ordine ale DIPI care la vremea aceea erau clasificate; inculpaţii le-au invocat în declaraţiile lor şi în apărările lor…anumite articole fuseseră declasificate; procurorul de caz a solicitat din nou declasificarea acelor articole”. Din aceasta asertiune rezulta ca procurorul a avut acces la ordine interne ale MAI si ordine interne ale DIPI care erau clasificate, deci aveau legatura cu securitatea nationala conform legii aplicabile, sens in care declasificare ar fi trebuit sa se efectueze cf. legii art.24 …”(3) Încadrarea informaţiilor secrete de stat în unul dintre nivelurile prevăzute la art. 15 lit. f), precum şi normele privind măsurile minime de protecţie în cadrul fiecărui nivel se stabilesc prin hotărâre a Guvernului. (4) Informaţiile clasificate potrivit art. 15 lit. f) pot fi declasificate prin hotărâre a Guvernului, la solicitarea motivată a emitentului. (5) Se interzice clasificarea ca secrete de stat a informaţiilor, datelor sau documentelor în scopul ascunderii încălcărilor legii, erorilor administrative, limitării accesului la informaţiile de interes public, restrângerii ilegale a exerciţiului unor drepturi ale vreunei persoane sau lezării altor interese legitime.” In acest caz relatat de intervievata apare o inadvertenta legislativa intru-cat nu se face referire la modalitatea prin care s-a declasificat parti din documentele invocate. Cred ca se face confuzie cu documentele secrete de serviciu care sunt clasificate/declasificate de catre conducatorii legali ai institutiei respective (ministrul de interne sau sef DIPI). Este o discutie ampla pe acest subiect si se poate observa ca doamna procuror general DNA este intr-o eroare pe acesta tema a informatiilor clasificate cu atat mai mult cu cat a precizat ca aceste documente nu sunt documente CSAT sau provenind de la alte institutii ale statului fara a preciza cum pot avea acces procurorii la astfel de documente clasificate fara respectarea legii, intrucat nu sunt detinatorii sau emitentii legali ai acestora.
  • “nu ştiu dacă siguranţa naţională a fost afectată prin faptul că procurorul a garantat dreptul la apărare al inculpaţilor”. Se constata ca nu cunoaste legea intrucat Legea 51/2991 a fost modificata in 2012 si republicata in anul 2014 iar sintagma siguranta nationala a devenit securitate nationala. Oare la ce siguranta se referea…..

Sunt multe de comentat pe marginea interviului acordat oficial de fosta sefa DNA..Ne intrbam, rhetoric, unde au fost “specialistii” care puteau stopa aceste derapaje? Vom reveni. (Cristina T.).

 

Actualitate

Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante

Publicat

pe

De

Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.

Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.

Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului

Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.

Miliarde de dolari și intârzieri cronice

Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.

Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.

Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare

Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.

Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”

Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată

Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.

De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.

Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.

Citeste in continuare

Actualitate

Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret

Publicat

pe

De

Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.

Haosul inițial și rafinarea diplomatică

O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”

În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”

Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei

Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”

Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii

Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”

Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”

Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.

Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat

De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.

Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”

Citeste in continuare

Actualitate

Forța Spațială demarează programul secret de interceptori orbitali: O nouă eră în apărarea antirachetă

Publicat

pe

De

Forța Spațială a Statelor Unite a făcut primii pași într-un program ambițios și învăluit în mister, acordând contracte inițiale pentru prototipuri de interceptori spațiali (SBI). Acești interceptori sunt proiectați să doboare rachetele inamice în faza de propulsie, la doar câteva minute după lansare, reprezentând o schimbare fundamentală în paradigma apărării antirachetă. Deși sumele contractate sunt relativ mici, secretomania care înconjoară identitatea câștigătorilor subliniază importanța strategică a inițiativei.

Misterul contractelor sub acoperire

Un purtător de cuvânt al Forței Spațiale a confirmat acordarea „multiplelor contracte pentru acorduri prototip pentru interceptori bazați pe spațiu către mai mulți executanți prin Acorduri de Alte Tranzacții competitive”, adăugând că „procesul de selecție a fost robust și amănunțit.” Cu toate acestea, numele contractorilor rămân confidențiale, „protejate de măsuri de securitate sporite.” Motivul acestei opacități este explicat prin faptul că, în conformitate cu Suplimentul Federal de Achiziții al Apărării (DFAR) 205.303, contractele sub pragul de 9 milioane de dolari nu sunt făcute publice. În plus, Acordurile de Alte Tranzacții nu sunt supuse DFARS, eliminând obligația de anunț public.

„Golden Dome”: Ambiții de miliarde de dolari sub secret total

Acest efort este o componentă esențială a inițiativei „Golden Dome”, un program de amploare, estimat la 25 de miliarde de dolari pe parcursul următorului deceniu, lansat sub administrația Trump. După o fanfară inițială în Biroul Oval, Pentagonul a impus o politică strictă de confidențialitate, descurajând discuțiile despre proiect chiar și în cadrul conferințelor din industrie, invocând „securitatea operațională.” Potrivit unei surse din industrie, această strategie de secretizare include utilizarea de contracte clasificate cu un singur furnizor și extinderea contractelor existente pentru programe de apărare antirachetă ale Agenției de Apărare Antirachetă (MDA) și Forței Spațiale, cu scopul de a accelera dezvoltarea și implementarea.

Pariul pe industrie: Provocări și recompense viitoare

Chiar dacă premiile inițiale pentru prototipurile SBI, raportate pentru prima dată de Bloomberg, se ridică la doar 120.000 de dolari sub formă de fonduri „premiu” pentru fiecare câștigător – cu opțiuni de prelungire pe trei ani pentru demonstrații la sol – companiile vor suporta cea mai mare parte a costurilor demonstrațiilor. Miza este însă promisiunea unor contracte viitoare substanțiale. Planul actual de achiziții prevede două tipuri de concursuri pentru interceptarea în faza de propulsie: unul pentru interceptarea endo-atmosferică (înainte ca racheta să părăsească atmosfera) și altul pentru interceptarea exo-atmosferică (imediat după ce părăsește atmosfera). Fiecare concurs valorează câteva sute de milioane de dolari în total, dar deciziile privind un contract de producție profitabil nu vor fi luate decât după 2028.

Tom Karako, directorul Centrului pentru Proiectul de Apărare Antirachetă al CSIS, a avertizat: „A pune toată povara pe industrie are potențiale avantaje și dezavantaje atât pentru furnizori, cât și pentru clientul guvernamental. Dar pentru ca acest lucru să funcționeze, va trebui să existe un anumit nivel de încredere, încă de la început, că angajamentul clientului nu este doar solid pe termen scurt, ci se poate baza pe el peste doi, cinci, zece ani.” Cel puțin doi giganți din industria de apărare, Lockheed Martin și Northrop Grumman, precum și startup-ul Apex, și-au declarat public intenția de a licita pentru efortul SBI în faza de propulsie, indicând un interes major pentru această frontieră strategică.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusivo zi ago

Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

O poveste cu sânge, lacrimi și „rapoarte prealabile” pe post de ciocan, unde un luptător SAS e tăvălit de un...

Exclusivo zi ago

Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) sunt ținta unor acuzații dure privind sustragerea de la...

Exclusiv2 zile ago

IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) este ținta unor acuzații extrem de grave lansate de Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului...

Exclusiv3 zile ago

Prahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!

Se spune că istoria nu se repetă, dar rimează. În Prahova, însă, istoria nu doar rimează, ci pare că își...

Exclusiv3 zile ago

MAI, templul incompetenței aprobate: De la principiul Peter la ‘pricipitul polițienesc’ – Când ierarhia e o farsă, iar bunul simț, o glumă proastă.

Când ierarhia devine o farsă și bunul simț o glumă proastă Cunoașteți, desigur, Principiul Peter, acea axiomă nemiloasă, formulată de...

Exclusiv3 zile ago

Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale

Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris...

Exclusiv4 zile ago

Legea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

În culisele întunecate ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale (SAS), unde „inelul magic” al abuzului continuă să rotească destinele, iar „psihologii...

Exclusiv4 zile ago

Justiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!

În România anului 2025, justiția a depășit granițele ridicolului, transformându-se într-un circ macabru unde clovnii, odinioară gardieni ai legii, se...

Exclusiv4 zile ago

CIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!

Cazul fostului Comandant Descarcerare Petrobrazi – Pop Ionuț-Costin (III) În analele deja supraîncărcate ale absurdului juridic românesc, dosarul domnului Pop...

Exclusiv4 zile ago

SINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!

În orașul unde legea pare să fie un simplu moft, iar democrația o glumă proastă, piesa de teatru absurd a...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv5 zile ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv5 zile ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Exclusiv6 zile ago

Războiului cifrelor în agricultură: MADR pulverizează dezinformarea despre subvențiile PAC!

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) a ieșit la rampă cu o serie de clarificări incendiare, menite să demanteleze valul...

Exclusiv6 zile ago

România, secolul XXI: Polițistul, ingropat de viu în „sicriele” statului – O comedie neagră semnată IGPR

Pe ecranele lucioase, România ne prezintă o Poliție futuristă, digitalizată, gata să prindă infractorii cu AI și drone. În realitatea...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv