Actualitate
Președintele, la fel ca și coaliția de guvernare, speculează tot în mod ticălos bugetul pe 2019

Președintele, la fel ca și coaliția de guvernare, speculează tot în mod ticălos bugetul pe 2019. Nu mă refer la faptul că sunt întemeiate argumentele lui Iohannis, cum că bugetul este construit pe cifre false, o declarație de la un asemenea nivel neputând fi nesusținută de către rapoartele SRI către Iohannis, ca beneficiar legal de informații. Dar dacă Iohannis are aceste rapoarte, de ce nu sesizează Parchetul? Are un motiv bun…precizeaza pe pagina sa de socializare jurnalistul Radu Teodor Soviani.
Așa cum anunțase anterior, președintele Klaus Iohannis a retrimis vineri bugetul de stat înapoi în Parlament, pentru reexaminare, motivând prin faptul că alocarea resurselor bugetare este fundamentată pe prognoze nerealiste.
În plus, consilierul pe politici economice şi sociale al preşedintelui, Cosmin Marinescu, a declarat că bugetul pe anul 2019 nu asigură necesarul pentru plata tuturor pensiilor, deoarece Guvernul a subestimat cheltuielile cu 1,4 miliarde lei.
Pentru a discuta despre implicațiile acestei noi amânări a adoptării bugetului de stat pentru 2019, deși ne apropiem, cu pași repezi, de jumătate lunii martie, PSNews a luat legătura cu analistul economic Radu Soviani.
”În acest moment nu mai există nicio urmă de îndoială că bugetul pentru anul 2019 este speculat politic, într-un mod oarecum ticălos. Atât președintele României speculează ticălos neadoptarea bugetului (responsabilitatea adoptării fiind a lui) cât mai ales coaliția de guvernământ”, a declarat Radu Soviani, în exclusivitate pentru PSNews.
”În mod clar, partidului de guvernământ îi vine mânușă neadoptarea bugetului pe care ei înșiși l-au întârziat, din punctul meu de vedere fără nicio motivație reală, până în februarie 2019 și după. Concret, peste 2 luni ar fi trebuit deja să vorbim despre prima rectificare, cea care permitea ajustarea unor nerealizări din bugetul pe anul 2019, dacă ar fi fost adoptat,conform legii, până la 15 noiembrie.
Specularea ticăloasă că din cauza lui Iohannis nu se fac proiecte de investiții, pentru că nu adoptă bugetul, este în mare parte neadevărată. Putem vorbi cel mult despre neinițierea unor proiecte NOI de investiții care ar fi trecute în buget, dar în niciun caz despre necontinuarea investițiilor vechi”, a adăugat el.
”Pe de altă parte, Președintele speculează tot ticălos acest buget. Nu mă refer la faptul că sunt întemeiate argumentele lui Iohannis, cum că bugetul este construit pe cifre false, o declarație de la un asemenea nivel neputând fi nesusținută de către rapoartele SRI către Iohannis, ca beneficiar legal de informații.
Dar dacă Iohannis are aceste rapoarte, de ce nu sesizează Parchetul? De ce nu solicită verificări în privința chiar a calculării produsului intern brut (date provizorii) pentru 2018 – date care diferă semnificativ de prognoza realizată în noiembrie 2018, la ultima rectificare bugetară?
În alte țări – spre exemplu Grecia, cei care au falsificat datele de PIB au răspuns penal. Desigur, Președintele și SRI se află într-o oarecare imposibilitate de a sesiza Parchetul, pentru că un Parchet neobedient ar verifica inclusiv bugetele și PIB-urile ”aprobate” în mandatul lui Cioloș. Și ar constata că derapajul de la obligația europeană de a menține deficitul structural în apropierea cifrei de 1% din PIB a fost făcut sub mandatul lui Cioloș, când deficitul structural s-a triplat”, apreciază Soviani.
”Iar aceasta este o chestiune de siguranță națională – eventualele amenzi calculate ca procente din PIB, înghețare sau anulare de fonduri europene – sunt măsuri ce urmează în urma încălcării noii guvernanțe fiscale a Uniunii Europene. Am zâmbit citind cel mai recent argument al lui Iohannis, pe care nu a avut curaj să îl spună singur, evitând să își asume acest lucru inclusiv prin purtătorul său de cuvânt, ci l-a transmis prin consilierul său economic (un economist de mare valoare): ”bugetul pe 2019 nu asigură necesarul pentru plata tuturor pensiilor’”.
De ce nu a spus Iohannis asta personal? Pentru că o astfel de afirmație nu se poate face la timpul viitor, măcar pentru motivul că nimeni nu știe câți pensionari vor fi în plată la finalul anului (câți mor și câți intră în sistem) și pentru un motiv și mai puternic: începând cu anul 2009, permanent, nu bugetul a asigurat plata integrală a pensiilor , ci bugetul plus deficitul.
Respectiv componenta de plăți din bugetul asigurărilor sociale de stat destinate pensiilor nu a ajuns niciodată, fiind necesar a fi suplimentată, atât prin transferuri de la bugetul de stat, iar dacă bugetul general consolidat nu avea suficienți bani (și nu a avut NICIODATĂ, fiind permanent pe deficit), plata pensiilor în sine se face din împrumuturi noi”, mai spune analistul economic.
”Concluziv, când două conduite ticăloase se bat cap în cap, nu pot să afirm decât atât: Unei părți care nu îi pasă de economie dintre cele două vrea să dea vina pe cealaltă parte pentru mersul prost al economiei, pentru că nici acesteia nu îi pasă de economie. Și viceversa”, a conchis Radu Soviani pentru psnews . (Sava N.).
Actualitate
Acord istoric între Uniunea Europeană și Regatul Unit pentru apărare și securitate post-Brexit

O nouă etapă în colaborarea de securitate
După ani de tensiuni politice generate de Brexit, Uniunea Europeană și Regatul Unit au convenit asupra unui acord de cooperare în domeniul apărării și securității, ca parte a unui pachet economic mai amplu. Anunțul a fost făcut în cadrul unui summit desfășurat la Londra, unde Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, a declarat că parteneriatul vizează consolidarea colaborării într-o serie de domenii, inclusiv industrie, mobilitate militară, menținerea păcii, gestionarea crizelor și contracararea amenințărilor hibride.
Primul pas spre integrare în programele europene de apărare
Von der Leyen a subliniat că acest acord reprezintă un „prim pas” către implicarea Regatului Unit în programele și inițiativele de apărare ale UE, dar a menționat că va fi nevoie de negocieri suplimentare pentru ca industria britanică să poată concura pentru achiziții comune, în cadrul proiectului SAFE, care are o valoare de 150 miliarde de euro (aproximativ 169 miliarde de dolari).
Un document comun, semnat tot astăzi între UE și Regatul Unit, menționează că cele două părți “trebuie să exploreze rapid posibilitățile de cooperare sporită, benefică reciproc, create de instrumentul SAFE, odată ce acesta va fi adoptat, în conformitate cu cadrul legal propriu fiecărei părți”.
Initiativa EU ReArm și potențialul pentru companii britanice
Acordul se înscrie în cadrul inițiativei ReArm a UE, estimată la până la 800 de miliarde de euro, destinată creșterii cheltuielilor militare și capacităților industriale din tot continentul. SAFE permite statelor membre să acceseze credite pentru investiții în echipamente militare majore, sporind interoperabilitatea și acoperirea lacunelor militare.
Von der Leyen a afirmat că acest program va „crea noi oportunități pentru industriile de apărare” ale UE și va “contribui la sporirea pregătirii militare”. Decizia Marii Britanii de a părăsi UE în 2020 a restricționat companiile locale de la participarea la contractele de apărare ale blocului comunitar. Cu toate acestea, noul acord deschide perspective semnificative pentru companii precum BAE Systems, Babcock și Rolls Royce.
Reacții mixte și așteptări
Kevin Craven, CEO al organizației britanice ADS Group, a calificat acordul drept “o dezvoltare binevenită”, dar a adăugat că este prea devreme pentru a se bucura, deoarece detaliile nu sunt încă clare:
„Este un pas important, dar încă trebuie să vedem exact cu ce beneficii concrete vine pentru industria de apărare a Marii Britanii.”
De cealaltă parte, Antonio Costa, președintele Consiliului European, a salutat acordurile ca pe un “nou început” în relația UE-Regatul Unit, afirmând că acestea “reprezintă mai mult decât simple documente, ci un angajament comun pentru securitate, prosperitate și dezvoltare”.
Împreună, liderii promit o colaborare mai profundă în apărare și un rol întărit pentru Europa în comunul front NATO, precum și sprijin pentru eforturile de pace din Ucraina, inclusiv prin sancțiuni suplimentare împotriva Rusiei.
Un angajament politic, cu semne de întrebare despre ambiție
Premierul britanic Keir Starmer a subliniat că noua înțelegere de comerț asigură Regatului Unit cel mai bun acces la piața UE, păstrând totodată angajamentele de a nu reîntregi unilateral piața unică, uniunea vamală sau libertatea de mișcare.
Pe de altă parte, expertul Ed Arnold de la Royal United Services Institute a exprimat scepticism cu privire la nivelul de ambiție al acestui parteneriat, menționând lipsa de „obiective concrete sau repere realizabile” până în prezent.
Actualitate
Odin plyus nol’ ravno odin. Matematika vsegda prosta.

Nikushor Dan, novyy prezident Rumynii: yavnaya pobeda na vyborakh, sostyazaniyakh i politicheskikh vyzovakh
Actualitate
Necesitatea urgentă a NATO de a-și moderniza capacitățile de război electronic
-
Exclusivacum 3 zile
Jaf și corupție la nivel național: Incisiv de Prahova dezvăluie adevărul despre mafia deșeurilor din Prahova – autoritățile, complice sau ineficiente?
-
Exclusivacum 5 zile
Poluare suspectă la Coca-Cola HBC Ploiești: Autoritățile, în alertă!
-
Exclusivacum 3 zile
Electromecanica Ploiești: O promisiune minciunoasă? Cum Sistemul Antigrindină joacă la două capete, ignorând disperarea fermierilor
-
Exclusivacum 19 ore
Corupție și afaceri cu statul în Vălenii de Munte: Lumea ascunsă a ilegalităților și a înțelegerilor oculte
-
Actualitateacum 4 zile
Frauda electorală în Republica Moldova: o criză în plină desfășurare
-
Exclusivacum 19 ore
Ploieștiul, orașul sfidării și al corupției: de la stalpi montati la mașini pe trotuar/O nouă fază a scandalului WHITE TOWER
-
Exclusivacum 4 zile
Împuternicirea pe funcție: de excepție, aproape regulă în MAI
-
Exclusivacum 19 ore
Scandalul Coca-Cola din România: Între practici ilegale, manipulare și protecție dubioasă