Actualitate
EXPLOZIV/Carmen Dan aplaudata degeaba de studentii de la Academie/Trageri ”la rece”
Acum, ca in asteptarea lunii martie cand, cel mai probabil va demisiona pentru a se putea inscrie pe lista PSD-ului pentru alegerile europarlamentare Carmen Dan poate fi cu gandul mai mult la retetele de cozonac pentru Sarbatorile de Iarna, decat la treburile Ministerului de Interne este oarecum de inteles, mai ales in cazul unei bune gospodine. Dar ceea ce nu mai este de inteles sub nicio forma este de ce nimeni, dar absolut nimeni din puzderia de chestori mai vechi sau mai noi de care gem structurile centrale ale MAI-ului nu o informeasza si pe ”blonda de la Interne” de situatia pur si simplu halucinanta de la Academia de Politie ”Alexandru Ioan Cuza”. Acolo unde studentii, care peste doar atat de putina vreme urmeaza sa devina ofiteri de politie si sa fie trimisi direct ”in paine” pe strazi se antreneaza tragand ”la rece”, fara munitie, nici macar fie ea una ”oarba” sau pe bune. Adica pur si simplu se prefac ca trag la tinta in poligon! Si asta nu pentru ca le-ar lipsi cumva armamentul sau munitia, dar nimeni din toata conducerea Ministerului Afacerilor Interne nu s-a invrednicit pana acum sa bifeze o ”chichita” birocratica si sa rezolve odata ocuparea functiei de armurier. Pentru ca da, mai ceva ca in vechile bancuri cu militieni, studentii Academiei de Politie se fac ca trag cu pistolul in timp ce instructorii se fac ca numara punctajul la tintele neatinse, pentru ca MAI nu este in stare sa angajeze un armurier care sa gireze buna functionare a acestor cursuri.
Si daca pana acum tot am avut mana buna cu conducerile Academiei de Politie, in urma seriilor noastre de dezvaluiri mai multi rectori demisionand sau intrand in cercetarea Corpulului de control a ministrului de Interne, indiferent de numele acestuia, poate ca de aceasta data ar trebui verificate nu doar tragerile ”la rece”, fara gloante, dar si ”suspiciunile rezonabile” a situatiei jalnice in care tinde sa devina Academia, pornindu-se de la depistarea plosnitelor si programul ”aleatoriu” de spalare a lenjeriilor, pana la calitatea mancarii de la cantina si mai ales de ce s-a ajuns ca la ora 12.00 multi studenti deja sa-si vada de treburile lor, ca doar absentele anumitor profesori, fie el motivate sau nu sunt deja la ordinea zilei. Nu de alta, dar daca tot este chestorul Buda marele castigator al numelor ”extrase” la tragerea speciala a chestorilor de la 1 Decembrie, poate ar trebui sa-l ingrijoreze faptul ca ofiterii de politie de maine sunt pusi sa faca singuri ”pac pac” atunci cand chipurile sunt invatati sa traga cu pistolul la Academie… Ca doar nu de asta v-au aplaudat, doamna Carmen Dan atunci cand le-ati tinut discursul in care i-ati incurajat sa-si asume aceasta cariera. Si ei si-o asuma, dar cum, fara gloante???
Iacob, chestor fara gloante
Dupa ce fosta ”inima zburdalinca” de la conducerea Academiei a demisionat, faptul ca noul rector, Adrian Iacob a fost deja facut chestor s-ar fi putut justifica daca, de exemplu, ar fi finalizat lucrarile la ruina poligonului care zace in curtea institutiei din Baneasa de atata amar de vreme. Ca doar nu o fi fost motivata avansarea acestuia la gradul de chestor tocmai prin ”inovatia” ca studentii Academiei fac ”play back” la tragerile cu armamentul din dotare, unde se incoloneaza, ochesc si trag, ce-i drept, dar fara gloante. La rece adica! Si asta pentru ca nimeni in toata Academia aia si tot ministerul asta nu este in stare sa angajeze un specialist pe banala functie de armurier! Asa ca siguranta romanilor de peste doar doi-trei ani este pe maini bune, mai ales daca studentii se vor perfectiona in imitarea zgomotelor specifice tragerii cu munitie reala, ca in memorabilele scene din seria de succes ”Academia de Politie”. Si uite ca dupa ce la Academie avem avansat ”chestorul fara gloante”, la Directia Generala Financiara a Ministerului de Interne a ajuns chestor Dorina Dimofte, ”finantista fara bani”. Si iarasi nu ai cum sa nu te miri daca situatia jalnica in care se afla bugetul MAI chiar sa fi fost motivul acestei avansari. Pentru ca daca in cazul rectorului de la Academia de Politie se mai poate invoca si ”legendarea” prieteniei care il leaga pe acesta de Adrian Liviu Ivan, noul rector al Academiei Nationale de Informatii a SRI-ului, cel putin in cazul Dorinei Dimofte este binecunoscuta relatia mai mult decat dificila pe care aceasta o are cu Ministerul de Finante. Oricum, daca tot a venit vorba de legaturile ”de familie” cu zona gri a SRI-ului, initiatii sistemului stiu foarte bine de ce nu poate fi trecuta la capitolul surprize si avansarea la gradul de chestor a sefului Politiei de Frontiera Timis, Tiberiu Gim Giurea, desi inca nici nu se uscase bine cerneala pe ordinul de numire a acestuia in functie.
Buda e-n tot si-n toate!
Insa noua lista a chestorilor trebuie decodata mai mult prin cifrul actualului sef al Politiei Romane. Pentru ca, desi chestorul Buda da semnale ca s-a cam sictirit de atata cariera si s-ar putea retrage de la conducerea IGPR pe 28 decembrie, cand ii expira imputernicirea, realitatea din teren arata cu totul altceva. Mai ales ca adjuncta IGPFR, Tatiana Ivan nu o fi fost degeaba facuta chestor, aceasta tinand inca cald scaunul din biroul sediului central de pe Razoare. Iar actualul sef ”intermediar” al Politiei de Frontiera, naivul comisar sef Adrian Popescu a simtit pe propia-i piele ce inseamna sa pici in dizgratia ”atotputernicului ”Buda, acesta ramanand in ultima clipa fara steaua promisa de chestor. Ca si seful IPJ Constanta de altfel, Constantin Dancu fiind lucrat tot la Cotroceni ca sa nu fie facut chestor, asta in ciuda impresionantului sprijin politic de care a beneficiat! Ceea ce nu a facut insa decat sa legendeze si mai mult trainica prietenie indelung udata intre ”nemuritorul” Buda si consilierul prezidential Ion Oprisor. Omul care-i susura in reche ”neamtului” care-i ”gigea” si care ”caca” de pe listele cu nominalizari trimise de minister.Si pentru ca ”portocaliul” Buda pare imun la ”ciuma rosie” care oficial ar fi trebuit sa bantuie prin MAI, pe cine sa mai mire ca a fost facut chestor si seful politiei bihorene, Alin Antoniu Hanis, in timp ce ”favoritul” Liviu Bute a primit deja a doua stea, ajungand chestor principal de Politie. De parca situatia operativa pe frontiera cu Ucraina, de care raspunde acesta nu ar scoate deja peri albi structurilor contrainformative romanesti… Si daca Bute este acum din nou in pole-position sa fie adevaratul succesor al lui Buda la sefia Politiei de Frontiera, de semnalat ca, desi a fost facut ”pe fenta” Cotrocenilor de steaua de chestor promisa, actualul adjunct al sefului IGPR va primi totusi un premiu de consolare, Florian Dragnea avand concursul de ”impamantenire” pe post pe 27 decembrie, cu doar o zi inainte de expirarea imputernicirii sefului Politiei Romane.
Minunea de la Pasapoarte
Si cum pana si ”fantoma” buldogului Blaga a inceput iarasi sa bantuie prin MAI, s-a trezit facut chestor si directorul Mirel Toanca de la Pasapoarte, probabil pentru scandalul care era sa duca la darmanarea ministrului Carmen Dan. Cu toate ca initiatii sistemului ar baga mana in foc ca, dupa ce l-ar fi propulsat la sefia Pasapoartelor, ”protectorul” sau Aurel Vasile Sime nu l-ar fi lasat nici de aceasta data la greu. Si daca tota venit vorba de chestorul Sime, cum sa nu se mire si ”urecheatii” sistemului cum de dupa plecarea din fruntea Pasapoartelor acesta a aterizat tocmai in curtea Companiei Nationale ”Imprimeria Nationala”, cand cele doua institutii intretin totusi stranse legaturi contractuale…(Catalin Tache).
Actualitate
NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!
Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.
Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu
Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.
O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA
Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.
Contribuția NGA și parteneriatele strategice
„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.
Un Startup specializat, in miezul securității naționale
Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.
Actualitate
Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante
Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.
Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.
Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului
Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.
Miliarde de dolari și intârzieri cronice
Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.
Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.
Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare
Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.
Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”
Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată
Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.
De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.
Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.
Actualitate
Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret
Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.
Haosul inițial și rafinarea diplomatică
O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”
În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”
Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei
Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”
Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii
Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”
Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”
Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.
Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat
De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.
Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 14 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 4 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



