Actualitate
Exista și o a treia cale!/ De ce Klaus Iohannis alege sa saboteze Romania?
Comentariu de Contele de Saint Germain (preluare blog):
Anul 2019 este un an internațional complicat. Alegeri pentru Parlamentul European, alegeri prezidențiale în România, finalizarea dosarului BREXIT, adâncirea războiului SUA – UE, iată doar câteva evenimente fierbinți pe care președinția română a Consiliului UE le va putea influența într-o direcție sau alta.
Afirm de luni bune că războiul româno – român la a cărui escaladare sinucigașă asistăm cu o anume perplexitate este, de fapt, un efect de domino al unui conflict mult mai amplu.
Se înfruntă SUA cu UE, dar, în principal, SUA cu Germania!
Sub pretextul nebeligeranței (chipurile ca lecție învățată după ororile celui de-al doilea război mondial) Germania și-a dezvoltat exponențial forța economică alocând sume uriașe, ce în mod normal ar fi trebuit destinate înarmării, pentru strategii de construire a propriei hegemonii asupra Europei.
Planul i-a reușit! Cu securitatea națională asigurată ieftin, contra unei contribuții modice la NATO și a unei relații privilegiate cu Rusia, Germania a devenit liderul politico – economic, de facto, al Europei. Ea stabilește direcțiile de acțiune ale UE, ea conduce (în interes propriu, evident) negocierea marilor dosare europene (Grecia, BREXIT, migrația din Orientul Mijlociu etc.), ea dictează soluții de politică internă în unele țări, cum ar fi România, astfel încât să-și consolideze supremația geo-politică pe continent.
SUA, sub președinția lui Donald Trump, nu mai vrea să tolereze expansiunea Germaniei pe bani americani. America investește sume uriașe în NATO, NATO apără Germania și Europa de amenințări militare ostile, iar acestea, în schimb, contribuie la bugetul militar global disproporționat de puțin în raport cu securitatea ce le este asigurată. Pentru ca, din banii economisiți astfel, Germania să cumpere energie din Rusia ranforsând astfel financiar pe principalul inamic al NATO.
Donald Trump pretinde Germaniei (dar și celorlalte țări puternice ale UE) contribuții la bugetul NATO reprezentând 2% din PIB-ul fiecărei țări. Față de situația din acest moment, le cere acestor parteneri de lux din Europa aproape să-și dubleze cheltuielile de apărare. Ceea ce pentru ei reprezintă un efort financiar uriaș. Un efort care determină Franța să uite istoria și umilințele îndurate în ultimul secol și să facă front comun cu Germania împotriva pretențiilor, considerate exagerate, ale americanilor.
Sunt tot mai evidente două blocuri ostile, cu interese contradictorii, apărute în interiorul NATO: SUA + Israel pe de o parte, Germania + Franța + unele dintre tările UE pe de altă parte.
România a alunecat, deocamdată, între scaune. Liderii săi cei mai proeminenți la acest moment, Klaus Iohannis și Liviu Dragnea, au opțiuni diferite: primul joacă alături de Angela Merkel, cel de-al doilea alături de Donald Trump și Benjamin Netanyahu.
Plasarea lui Klaus Iohannis la remorca doamnei Merkel era considerată, până ieri, doar o prezumție răutăcioasă bazată pe deducții și fragmente de gesturi interpretabile. De ieri a devenit o certitudine, fiind rostită clar de Jerusalem Post și confirmată printr-o retorică diplomatică de biroul de presă al cancelarului german.
Cât despre relația excelentă pe care Liviu Dragnea o are cu liderii israelieni ai momentului, cred că aici nu mai există niciun fel de dubii ce ar trebui spulberate.
În toată această fricțiune de plăci tectonice în care România face șpagatul deasupra prăpastiei, o întrebare devine esențială: cum ar fi mai bine pentru țară și pentru noi, cei condamnați să facem corp comun cu ea, să manevreze conducătorii noștri corabia pe durata unui atare seism?
Cum ar fi, totuși, cel mai bine pentru România (nu pentru un lider sau altul al său, pe persoană fizică) să fie poziționată țara în această luptă a titanilor?
Experiența ultimelor decenii scurse sub semnul globalizării ne arată că ideea de suveranitate așa cum ne-a fost predată ea la școală devine vetustă și tot mai inaplicabilă țărilor mici și mijlocii (din care și România face parte). Am simțit atât de dureros, vai, pe propria piele, cum și UE și SUA ne aplică un regim umilitor de vasalitate ori de câte ori voința populară internă, mult clamata democrație a urnelor, nu se aliniază intereselor lor de superputeri. Băsescu, Coldea, Kovesi nu au fost altceva decât niște instrumente externe, de inspirație fanariotă, care, în schimbul unei susțineri interesate a înaltelor porți, prestau antinațional, la comanda acestora.
În UE, condusă de Angela Merkel și PPE, am văzut și zilele trecute prin Rezoluție și Raportul MCV (dacă mai era nevoie de demonstrații), cum suntem tratați. Cu aroganță, cu dispreț, cu erori factuale strecurate tendențios, din motive politicianiste, în documente oficiale, cu ținerea României în afara Schengen, cu puneri la colț umilitoare și nedrepte, cu plasarea ofensatoare a Bulgariei înaintea noastră, cu… cu… cu… Dar, e corect să recunoaștem, și cu circulație liberă în Europa, cu programe consistente de finanțare, cu posibilitatea de a munci acolo unde ești mai bine plătit etc.
America, pe de altă parte, ce ne oferă? Pe lângă deja menționatul tratament de vasal, care seamănă destul de mult cu aroganțele UE, America ne promite, în schimb, ceva foarte prețios pentru noi: securitatea frontierelor actuale (crucială în contextul de azi când Europa nu dispune de mijloacele de a ne apăra). Amenințarea Moscovei cea lacomă dar, mai ales, amenințarea revanșardă a Budapestei, nu sunt, totuși, glume!
Prezența scutului de la Deveselu și a bazei militare de la Kogălniceanu reprezintă, dacă evaluăm lucrurile lucid, și amenințări dar și garanții. Atâta vreme cât aceste două obiective militare există și sunt operaționale pe teritoriul României, o serie de interese americane devin comune cu interesele țării noastre. Ceea ce va avem un efect descurajator asupra acelora ce nutresc gânduri ostile la adresa integrității noastre teritoriale.
Deci, până la urmă, Noi cu cine votăm? Cu Germania sau cu SUA? Cu UE sau cu axa Washington – Tel Aviv?
Din fericire există și o a treia opțiune de vot: Noi să votăm cu România! Și, în limite demne și pragmatice, și cu UE, și cu NATO. Și cu SUA – Israel și cu Germania – Franța. Dar, în primul rând, nenegociabil, cu România!
Din nefericire nu avem un președintele care să creadă în această a treia opțiune și care să se lupte pentru ea. Care să îi spună Angelei Merkel: până aici! Care să le spună partenerilor săi din PPE: până aici! Care să spună statului paralel și abuzurilor din justiție: până aici!
Din nefericire nu avem un președinte care să le spună românilor, în limba lor și spre mândria lor: „pe aici”! „Să fim demni și patrioți. Să ne respectăm țara și pe noi înșine. Să fim, în anul centenarului marii uniri, un popor, nu o strânsură”!
Domnul Klaus Iohannis Pretinde că el este responsabil cu politica externă a României. Fie! Să fie! Atunci să fie!
Să apere țara de „externii” care acum sabotează România și nu să o saboteze alături de ei!
Să dea asigurări că România e capabilă să-și respecte statutul, nu să afirme cu accent alogen, pentru că are el un parapon pe guvernul Dăncilă, că România nu e pregătită să preia președinția Consiliului UE.
Să fie Președintele României, nu cioclul acesteia!
A spus că Liviu Dragnea face „cine știe ce înțelegeri secrete cu evreii”. A spus că „țara arde și Dăncilă se ascunde in Arabia”.
Acest președinte este normal? Este sănătos la cap? Este liber, sau, ca să citez din clasici, este întors cu cheița?
Cine-și închipuie că SUA și Israel, după problemele cu Erdogan, după criza iraniană, după ce au investit în scutul de la Deveselu, după toată situația complicată din Orientul Mijlociu, îl vor lăsa pe Iohannis să se pișe, nemțește, la mișto, pe planul lor de control și descurajare, este un mare naiv.
Salvarea României în acest moment este să-și asume, în spirit pașoptist, o identitate.
Dacă stăm cu mâinile în sân și tolerăm, prin pasivitate, tratarea țării noastre ca o țară sub ocupație, accidentul Klaus Iohannis poate deveni un pas catastrofal spre disoluție națională
Actualitate
Tot ce trebuie să știți despre aeronavele de luptă colaborative (CCA)
Poate că niciun program al Forțelor Aeriene SUA nu a atras atât de multă atenție în ultimul an ca efortul dedicat aeronavelor de luptă colaborative (CCA).
Așa cum este imaginat de liderii serviciului, CCA va duce la utilizarea dronelor de tip „wingman” care zboară alături de avioane de vânătoare, un multiplicator de forță care va constitui fundamentul aerian al viitoarei armate americane. Nu este o surpriză că un astfel de program este complex și vine cu multe întrebări despre modul în care aceste sisteme vor fi utilizate, dacă tehnologia va fi pregătită și cine le va produce.
Pentru a ajunge la esența a ceea ce reprezintă CCA-urile și cum vor funcționa, Breaking Defense a adunat un panel — format din jurnaliștii Michael Marrow și Valerie Insinna, alături de Stacie Pettyjohn, de la think tank-ul Center for a New American Security — pentru a explica ceea ce fiecare cititor trebuie să știe.
În videoclipul de mai sus, veți găsi primul din cele patru videoclipuri din acea discuție. Îl numim „Tot ce trebuie să știți despre CCA, dar v-a fost frică să întrebați” și surprinde exact acest lucru: informațiile de bază despre ce este un CCA și care membri ai industriei sunt pregătiți să le producă. În săptămânile următoare, vom publica videoclipuri suplimentare, concentrate pe utilizarea operațională a acestor sisteme, eforturile internaționale de a replica un program de tip „wingman” atât din partea partenerilor, cât și a potențialilor adversari, precum și tehnologia care va permite zborul CCA-urilor.
Actualitate
Usi albe de interior pentru spatii mici: Cum sa maximiezi iluzia de spatiu
Designul interior al spațiilor mici reprezintă o provocare unică, iar alegerea ușilor potrivite poate face o diferență semnificativă în percepția dimensiunilor camerei. Ușile albe de interior sunt o soluție elegantă și practică pentru a crea iluzia de spațiu și lumină în încăperile de dimensiuni reduse.
De ce să alegi uși albe pentru spații mici?
Ușile albe au capacitatea remarcabilă de a reflecta lumina și de a crea o senzație de deschidere în orice încăpere. În spațiile mici, această caracteristică devine crucială pentru a evita senzația de claustrofobie și pentru a maximiza percepția dimensiunilor camerei. Iată câteva motive pentru care ușile albe sunt ideale pentru spațiile mici:
- Reflectă lumina: Ușile albe acționează ca niște oglinzi, reflectând atât lumina naturală, cât și cea artificială, făcând camera să pară mai luminoasă și mai spațioasă.
- Creează continuitate: Într-un spațiu mic, ușile albe se îmbină perfect cu pereții, creând o suprafață continuă care nu întrerupe vizual fluxul camerei.
- Versatilitate în design: Albul este o culoare neutră care se potrivește cu orice stil de design interior, de la minimalist la tradițional.
- Ușurință în întreținere: Ușile albe sunt ușor de curățat și întreținut, un aspect important în spațiile mici unde fiecare element este mai vizibil.
Strategii de design pentru maximizarea spațiului cu uși albe
- Alegerea stilului potrivit
Când selectezi uși albe interior de la allegno.ro, ia în considerare stilul care se potrivește cel mai bine spațiului tău. Ușile plane, fără ornamente, sunt ideale pentru un look modern și curat, în timp ce ușile cu inserții de sticlă pot adăuga profunzime și pot permite luminii să circule între camere.
- Utilizarea ușilor glisante
În spațiile foarte mici, ușile glisante pot fi o soluție excelentă. Acestea economisesc spațiul necesar pentru deschiderea unei uși tradiționale și pot fi integrate perfect în perete atunci când sunt deschise.
- Jocul cu texturi
Deși albe, ușile pot avea texturi subtile care adaugă interes vizual fără a compromite efectul de spațiu deschis. Texturi ușoare sau modele geometrice discrete pot adăuga profunzime și caracter.
- Combinarea cu oglinzi
Amplasarea strategică a oglinzilor lângă ușile albe poate amplifica efectul de deschidere și lumină. O oglindă mare pe peretele opus unei uși albe poate dubla vizual dimensiunea camerei.
- Iluminarea corectă
Folosește iluminatul pentru a accentua ușile albe și a maximiza efectul lor de reflexie a luminii. Spoturi orientate spre uși sau benzi LED ascunse pot crea un efect dramatic și spațios.
- Unificarea culorilor
Pentru un efect maxim, consideră vopsirea tocurilor și plintelor în aceeași nuanță de alb ca și ușile. Acest lucru va crea o tranziție lină între uși și pereți, contribuind la senzația de spațiu deschis.
- Utilizarea ușilor cu geam
Ușile albe cu inserții de sticlă sau geamuri mari permit luminii să treacă dintr-o cameră în alta, creând o senzație de continuitate și deschidere între spații.
Întreținerea ușilor albe în spații mici
Menținerea aspectului proaspăt al ușilor albe este esențială pentru păstrarea efectului de spațiu deschis. Iată câteva sfaturi de întreținere:
- Curățare regulată: Șterge ușile în mod regulat cu o cârpă moale și umedă pentru a îndepărta praful și amprentele.
- Evită produsele abrazive: Folosește detergenți blânzi pentru a preveni zgârierea sau deteriorarea suprafeței.
- Retușuri prompte: Repară orice zgârietură sau ciobire cât mai curând posibil pentru a menține aspectul impecabil.
- Protecție UV: Dacă ușile sunt expuse la lumina directă a soarelui, consideră utilizarea unor perdele sau folii de protecție UV pentru a preveni îngălbenirea.
Personalizarea ușilor albe
Chiar și în spațiile mici, poți adăuga personalitate ușilor albe fără a compromite efectul de deschidere:
- Mânere și accesorii: Alege mânere și balamale în nuanțe metalice deschise pentru un contrast subtil.
- Accentuează cu culoare: Folosește culori vii în decorațiuni sau accesorii în jurul ușilor pentru a crea puncte focale interesante.
- Rame decorative: Adaugă rame subțiri în jurul ușilor pentru un aspect mai elaborat, menținând în același timp predominanța albului.
Integrarea ușilor albe în designul general
Pentru a maximiza efectul ușilor albe în spațiile mici, ia în considerare următoarele aspecte de design general:
- Scheme de culori deschise: Menține o paletă de culori deschise în întreaga cameră pentru a complimenta ușile albe.
- Mobilier multifuncțional: Alege piese de mobilier care servesc mai multor scopuri pentru a economisi spațiu și a menține un aspect deschis.
- Organizare verticală: Utilizează spațiul vertical pentru depozitare, lăsând mai mult spațiu liber la nivelul podelei.
- Transparență: Încorporează elemente transparente sau translucide în design pentru a menține fluxul vizual.
Alegerea ușilor albe de interior pentru spațiile mici este o decizie inteligentă care poate transforma radical percepția și utilizarea spațiului. Prin implementarea strategiilor de design menționate și alegerea ușilor potrivite de la furnizori de încredere precum allegno.ro, poți crea un mediu care se simte mai spațios, mai luminos și mai primitor. Ușile albe nu sunt doar un element funcțional, ci devin o parte integrantă a designului, contribuind la crearea unui spațiu de locuit armonios și confortabil, indiferent de dimensiunile sale.
Actualitate
Provocări și oportunități în programul avioanelor colaborative de luptă ale forțelor aeriene
În iunie 2023, membrii Comitetului pentru Servicii Armate al Camerei Reprezentanților din SUA au încercat să impună niște limite în legislația anuală privind politica de apărare, vizând eforturile inițiale ale Forțelor Aeriene și Marine de a dezvolta flote de drone acompaniatoare.
Legea dorea în special să definească trei categorii pentru viitoarele programe de Avioane Colaborative de Luptă (CCA), atașând definiții funcționale și plafoane de preț pentru fiecare. După ce a primit o critică puternică din partea secretarului Forțelor Aeriene, Frank Kendall, ideea nu a fost adoptată — Congresul a optat în schimb să ceară matrice detaliate de costuri și praguri pentru factura de politică fiscală din 2024. Între timp, oficialii Forțelor Aeriene au fost nevoiți să ceară permisiunea legislatorilor de a direcționa mai mulți bani către acest efort, motivând că o strategie de achiziție recent aprobată a determinat serviciul să își refineze estimările.
În acest context, Rob Wittman, Republican din Virginia și președinte al subcomitetului pentru forțele aeriene și terestre, a declarat pentru Breaking Defense că nu are îngrijorări legate de costurile CCA.
„Nu am rezerve în privința accesibilității CCA, deoarece cred că, prin natura lor, vor fi mult mai puțin costisitoare,” a spus Wittman, referindu-se probabil la costurile comparative ale avioanelor de vânătoare cu pilot.
„Ceea ce vreau să mă asigur este că nu încercăm să transformăm un CCA, care este o platformă de bază, adăugându-i costuri suplimentare, din cauza fenomenului de căutare a cerințelor,” a continuat el, susținând necesitatea de a evita adăugarea nejustificată de cerințe. „Așadar, cred că, atâta timp cât păstrează lucrurile simple și directe, cred că se poate menține în acel domeniu al accesibilității.”
Menținerea costurilor rezonabile pentru acest program va fi critică, afirmă oficialii, deoarece dacă prețul unitar al dronelor este prea ridicat, Forțele Aeriene nu vor putea produce suficiente unități. Totuși, în același timp, serviciul are cerințe de capacitate pe care trebuie să le îndeplinească, ceea ce poate duce adesea la costuri mai mari.
Găsirea acestui echilibru va fi o provocare pentru programul nascent CCA al Forțelor Aeriene, care are deja doi furnizori, General Atomics și Anduril, sub contract, alături de o bază paralelă (și secretizată) de dezvoltatori de software. Dar, deși există implicații reale de costuri pentru reducerea performanței, acest lucru nu înseamnă că guvernul ar trebui să ofere o scutire industriei pentru a găsi alte modalități de a evita prețurile mari, conform unui raport recent publicat de Centrul pentru Studii Strategice și Internaționale (CSIS).
„Dacă [Forțele Aeriene] vor cheltui 30 de milioane de dolari pentru un avion, și vor obține ceva care este de 10 ori mai bun decât un F-35, ei bine, este greu de spus că fac o afacere proastă, nu?” a afirmat Gregory Allen, directorul Centrului Wadhwani pentru AI și Tehnologii Avansate de la CSIS, coautor al raportului.
„Dar dacă vor cheltui 30 de milioane de dolari pentru un avion — care este cam o treime din costul unui F-35 — și vor obține ceva care este doar o treime din performanța unui F-35, cred că este echitabil să ne întrebăm, este aceasta strategia corectă?”
Costuri și Capacitate
În loc să sacrifice neapărat capacitatea, Allen și coautorul său, Isaac Goldston, susțin că programul ar trebui să ofere oportunități pentru a găsi modalități inovatoare de a reduce prețurile.
„…[A]proape toată discuția despre reducerea costurilor în jurul CCA și al succesoarelor sale s-a concentrat pe sacrificarea performanței și duratei de viață, mai degrabă decât pe simpla îmbunătățire a eficienței operaționale a unei baze industriale aerospațiale și de apărare care este frecvent supraîncărcată și lentă,” scriu ei. „Economiile de costuri rezultate din sacrificarea performanței și duratei de viață sunt reale: un motor destinat să dureze 50 de ani va costa, desigur, mai mult decât unul destinat să dureze câteva luni. Dar acest program este, de asemenea, o oportunitate pentru Forțele Aeriene de a cere mai mult de la industrie și de a folosi presiunea competitivă pentru a obține rezultate mai bune.”
Allen și Goldston dau exemplul SpaceX, al cărei intrare pe piața dominată de ULA în urmă cu opt ani a contribuit rapid la reducerea prețurilor fără a sacrifica calitatea. Dezvoltările de acest tip, susțin ei, înseamnă că Pentagonul „ar trebui să fie sceptic” atunci când companiile afirmă că reducerile de costuri pot veni doar cu sacrificiul performanței.
„Natura succesului SpaceX a fost o dedicație fanatică față de reducerea costurilor și o disponibilitate de a integra vertical și de a dezvolta tehnologii în jurul seturilor de probleme existente care erau rezolvate într-un mod costisitor,” a spus Allen. Acest lucru a inclus gândirea inovativă, adăugând un exemplu în care SpaceX a evitat necesitatea unor cipuri scumpe, rezistente la radiații, alegând în schimb avionică redundantă alimentată de semiconductori disponibili comercial.
În această etapă, nu este clar exact ce va putea realiza CCA pe baza informațiilor publice, a spus Allen, evidențiind o lipsă de detalii despre caracteristici precum stealth și rază. Și există alte considerații de cost, cum ar fi R&D și întreținerea, care nu sunt capturate în mod clar într-un preț unitar, cu acestea din urmă reprezentând, tradițional, cea mai mare parte a costurilor unui program.
CCA, totuși, poate fi un program care, prin natura sa, poate schimba ecuația tradițională a costurilor.
Oficiali precum generalul David Allvin, șeful Statului Major al Forțelor Aeriene, au discutat despre eliminarea unor lungi lanțuri logistice de la CCA — însemnând probabil că dronelor le va lua în mod special mai puțin timp să fie înlocuite decât avioanele standard. Acest lucru poate însemna costuri mai mari de procurare pe măsură ce dronele sunt rapid înlocuite, dar atâta timp cât volumul de producție este suficient de mare, prețurile ar trebui să scadă datorită economiilor de scară, a rezonat Allen.
„Indiferent dacă obțin un bun raport calitate-preț, îmi rezerv dreptul de a păstra o opinie rezervată în această etapă,” a spus Allen. Totuși, el a remarcat că jocurile de război sofisticate desfășurate de CSIS sugerează că vasta majoritate a avioanelor vor fi distruse la sol, în loc de aer, în scenarii de tip război cu China, avioanele F-35 fiind la fel de vulnerabile ca CCA în acel scenariu. Având în vedere acest lucru, „probabil că nu avem nevoie de un avion care să fie și mai uluitor de capabil decât F-35, ceea ce avem cu adevărat nevoie sunt mai multe avioane.”
Certo, Allen și Goldston subliniază în raportul lor că Forțele Aeriene fac multe lucruri bine în abordarea lor CCA, cum ar fi separarea achiziției hardware și software, includerea firmelor non-tradiționale și angajarea în competiție continuă. Totuși, dacă Pentagonul va obține capabilitățile de care are nevoie pentru a câștiga o luptă viitoare, Allen a subliniat că industria trebuie să își asume riscuri, în special cele care ar putea pune în pericol profiturile.
Unele dintre acestea se întâmplă deja, a spus Allen, cum ar fi decizia Anduril de a lansa o nouă fabrică cu fonduri de investitori care ar putea produce platforme, precum CCA, din competiții pe care compania nu le-a câștigat încă. În mod similar, Northrop Grumman a avansat evident în propriile teste de zbor pentru avionul Model 437, produs de subsidiarele Scaled Composites, deși compania este secretizată în legătură cu planurile sale.
„Cred că este o validare incredibilă a înțelepciunii acestei abordări. Felicitări, Northrop, pentru că s-au crezut pe sine și au fost dispuși să investească banii investitorilor lor în asta,” a spus Allen. „DoD are nevoie ca companiile să fie dispuse să își asume riscuri financiare.”
-
Exclusivacum 4 zile
Fiasco la IJP Prahova: mobilizarea ireală sub comanda lui Ginel Preda/MOBEX PH-DB-24
-
Exclusivacum 3 zile
Teapa oferită de operatorul de salubritate UWS/Rosal Ploiesti: Impasibilitatea autorităților ADI și CJ Prahova și legăturile cu foști ofițeri SRI
-
Exclusivacum 3 zile
Dublu standard în Poliție: Abuzurile de la IPJ Prahova și Justiția Selectivă
-
Exclusivacum 4 zile
Scandalul WHITE TOWER continuă: Mesaje halucinante și umilințe în afaceri imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Controversele din CSM Ploiești: Dănuț Burghelea și acuzele de abuz și umilință
-
Exclusivacum 4 zile
Încercarea de a mascara Justiția:incompatibilități și abateri în cazul judecătorului C5 de la Judecătoria Vălenii de Munte (II)
-
Exclusivacum 4 zile
În spatele cortinei: Cum rețelele mafiote controlează sănătatea publică în România – scandalul Sterileco și indiferența autorităților
-
Exclusivacum 5 zile
Controversă în justiție: un judecător cere recunoașterea vechimii în magistratură pentru activitatea la Garda Financiara