Actualitate
EXCLUSIV/Reactia parchetelor la modificarea abuzului in serviciu este sfidatoare/ Despre abuzul in serviciu – din 1864 pana in 2018

Am vizionat atat dezbaterile din „Comisia Iordache” cat si din Plenul Camerei Deputatilor pe tema abuzului in serviciu si e halucinant sa vezi cat de habarnisti sunt toti pe tema asta. Toata discutia despre abuz se poarta in termeni propagandistici, nici una dintre parti nefiind capabila sa explice despre ce e vorba.
- Modul cum abuzul a fost redefinit este gresit si, in cazul in care opozitia va ataca textul la CCR, definitia va cadea. Articolul este alambicat, nu e clar, precis, predictibil si scapa din vedere unele situatii care trebuie incriminate.
- Nici propunerile USR, PNL si UDMR nu au fost mai bune. Acestia vorbesc despre „prejudicii grave” si „vatamari grave”, fara sa puna un prag.
Pentru mine este infiorator sa vad atatia oameni care se tot invart in jurul acestui subiect si nici unul sa nu poata despica tema intr-un mod argumentat, fara patima si manipulari de 2 lei.
Infractiunea de „abuz de putere” exista si in Codul penal al lui Cuza din 1864 si era structurata pe doua categorii, in functie de partea vatamata: „Abuz de putere în contra particularilor” si „Abuz de autoritate în contra lucrului public”.
Gasiti aici Codul penal al lui Cuza iar de la art. 147 gasiti diversele incriminari ale abuzului.
https://lege5.ro/Gratuit/g42tamju/codul-penal-din-1864
Intr-o forma sau alta, sub alte titluri, faptele de abuzuri din Codul penal al lui Cuza se regasesc si in Codul penal de azi (represiune nedreapta, cercetare abuziva, influentarea declaratiilor, etc).
Codul Penal al lui Carol II din 1936 redefineste „abuzul de putere” astfel:
„Art. 245 – Funcţionarul public care, uzurpând o atribuţiune, sau abuzând de puterea sa legală, sau depăşind limitele competinţei sale, ori nesocotind sau violând formalităţile prescrise de lege, ori abătându-se în orice alt mod dela îndatoririle inerente funcţiunii sale, săvârşeşte un act pe care legea nu-l consideră infracţiune, în scopul de a procura cuiva, pe nedrept, vreun folos sau de a-i cauza o păgubire de orice fel, comite delictul de abuz de putere şi se pedepseşte cu închisoare corecţională dela 6 luni la 2 ani şi interdicţie corecţională dela unu la 3 ani.
Aceeaşi pedeapsă se aplică şi atunci când faptul se săvârşeşte în scopul de a constrânge pe nedrept o persoană, să facă, să omită sau să sufere ceva.
Tentativa se pedepseşte.”
Cateva remarci:
– Definitia vorbeste despre incalcari „prescrise de lege” (exact ce a spus CCR in 2016).
– Infractiunea de abuz de putere este una „subsidiara”, adica daca fapta nu poate fi incadrata in nici o alta infractiune, atunci intra la abuz. Fiind, insa, o infractiune subsidiara si pedeapsa este mai mica decat ar fi la una specifica.
– Din definitie rezulta ca infractiunea este una de REZULTAT (cum a spus si CCR). Adica, nu e suficient sa incalci o prevedere legala, trebuie ca fapta sa si produca un rezultat: „a procura cuiva, pe nedrept, vreun folos sau de a-i cauza o păgubire de orice fel”.
Prin Decretul 192 din 27 iulie 1950 comunistii stalinisti modifica definitia abuzului astfel:
„Art. 245. ‐ Incalcarea indatoririlor de serviciu savirsita de catre un functionar, prin depasirea, sau folosirea abuziva a atributiunilor sale, ori prin violarea sau nerespectarea obligatiunilor impuse prin dispozitiuni legale, daca prin aceasta se impiedica, ingreuneaza sau intarzie executarea sarcinilor decurgind din Planul de Stat, se stanjeneste bunul mers al unitatilor sau organizatiunilor obstesti, ori se produce o paguba avutului obstesc sau intereselor legale ale cetatenilor, daca fapta nu constitue o alta infractiune pedepsita de lege ca fiind savirsita de functionar in exercitiul atributiunilor sale, constitue infractiunea de abuz in serviciu si se pedepseste cu inchisoare corectionala dela 2‐10 ani si interdictie corectionala dela 1‐3 ani.”
Comparand forma abuzului din Codul lui Carol cu modificarea facuta de comunisti in 1950 veti observa ca s-a scos scopul (intentia) si „folosul necuvenit” si s-a largit enorm de mult aria infractiunii, punandu-se accent pe „paguba”.
Prin aceasta redefinire a abuzului in serviciu, inspirata dupa definitia sovietica stalinista, partidul comunist prin procuratura putea controla intreaga societate.
E important de inteles contextul istoric: in comunism TOATA LUMEA lucra pentru stat, asadar orice persoana din campul muncii era „functionar” in sensul legii penale (gandirea asta stalinista o gasiti si la ICCJ azi, care exact asa a interpretat sintagma „functionar public” in sensul legii penale).
Paralel cu aceste modificari din Codul penal, comunistii romani au stabilit institutia „procuraturii” in 1952, care a fost inspirata dupa modelul sovietic al lui Stalin, si avea rolul de a „supraveghea legalitatea socialista”, adica faptul ca functionarii publici respecta legea.
Din moment ce TOTI muncitorii erau functionari publici, dupa definitia abuzului din 1950 TOTI muncitorii putea fi urmariti de procuratura pentru abuz in serviciu pe motiv ca au produs „paguba avutului obstesc sau intereselor legale ale cetatenilor”. Nu trebuia sa fi furat ceva, ci era suficient sa zica procurorul ca au pagubit cu ceva avutul, ca erau luati.
Pana si comunistii din perioada stalinista, insa, au aratat ca sunt pragmatici iar la nici 3 ani, prin Decretul 202 din 14 mai 1953, modifica iarasi abuzul in serviciu astfel:
Art. 245. ‐
Incalcarea indatoririlor de serviciu savarsita de catre un functionar, prin depasirea sau folosirea abuziva a atributiunilor sale, ori prin violarea sau nerespectarea obligatiunilor impuse prin dispozitiuni legale, daca prin aceasta se impiedeca, ingreuneaza sau intarzie lucrarile de intocmire a Planului de Stat sau executarea sarcinilor decurgand din Planul de Stat, se stanjeneste bunul mers al unitatilor sau organizatiunilor obstesti ori se produce o paguba avutului obstesc sau intereselor legale ale cetatenilor, daca fapta nu constitue o alta infractiune pedepsita de lege ca fiind savarsita de functionar in exercitiul atributiunilor sale, constitue infractiunea de abuz in serviciu si se pedepseste cu inchisoare corectionala dela 2 la 10 ani sau amenda dela 100 la 2.000 lei.”
In loc de „interdictie corectionala dela 1‐3 ani”, cum era in 1950, au introdus si posibilitatea amenzii „dela 100 la 2.000 lei”.
Dupa venirea lui Ceausescu la putere are loc o distantare de justitia stalinista (in acel context multi dintre cei condamnati in perioada stalinista au fost reabilitati), astfel ca in 1968 Codul penal este reformulat.
In cazul abuzului „in serviciu” se creaza trei infractiuni distincte, astfel:
ART. 246
Abuzul in serviciu contra intereselor persoanelor
Fapta functionarului care in exercitiul atributiilor sale de serviciu, cu stiinta*, nu indeplineste un act ori il indeplineste in mod defectuos** si prin aceasta cauzeaza o vatamare intereselor legale ale unei persoane, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani***.
ART. 247
Abuzul in serviciu prin ingradirea unor drepturi
Ingradirea de catre un functionar a folosintei sau a exercitiului drepturilor vreunui cetatean, ori crearea pentru acesta a unor situatii de inferioritate pe temei de nationalitate, rasa, sex sau religie, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani.
ART. 248
Abuzul in serviciu contra intereselor obstesti
Fapta functionarului care in exercitiul atributiilor sale de serviciu, cu stiinta*, nu indeplineste un act ori il indeplineste in mod defectuos** si prin aceasta cauzeaza o tulburare insemnata bunului mers al unei organizatii din cele prevazute in art. 145 sau o paguba*** avutului obstesc, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani.
* – a fost introdus „cu stiinta”, ceea ce necesita intentie
** – s-a introdus „defectuos”, sintagma care a creat atata bataie de cap din cauza practicii abuzive a DNA
*** – de la 2-10 ani, pedeapsa aceasta a fost scazuta la 3 luni la 2 ani
**** – se vorbeste despre „paguba”, asa cum era si in versiunile anterioare ale abuzului
In 2009, Codul penal este modificat de catre Guvernul Boc, iar forma abuzului devine urmatoarea:
„Art. 297 – (1) Fapta functionarului public care, in exercitarea atributiilor de serviciu, nu indeplineste un act sau il indeplineste in mod defectuos si prin aceasta cauzeaza o paguba ori o vatamare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseste cu inchisoarea de la 2 la 7 ani si interzicerea exercitarii dreptului de a ocupa o functie publica.”
Daca comparati definitiie abuzului in decursul timpului veti vedea ca cei din Guvernul Boc care au facut aceasta definitie au gandit mai stalinist decat cei din perioada comunismului stalinist:
– daca in perioada stalinista abuzul era subsidiar, acum a devenit norma;
– daca in perioada stalinista (1953) se dadea si amenda pentru abuz in serviciu, Guvernul Boc/Predoiu nu doar ca a scos amenda, dar a interzis functionarului sa mai ocupe o functie publica pe vecie;
– daca in perioada lui Ceausescu (1968) s-au creat infractiuni distincte pentru abuz, iar pentru toate pedepsele au scazut, Guvernul Boc/Predoiu le-a combinat din nou, cum erau in perioada stalinista, si le-a ridicat pedeapsa;
– daca in perioada lui Ceausescu (1968) abuzul impotriva drepturilor unei persoanei trebuia facut cu „stiinta”, dupa 2009 abuzul nu mai are aceasta sintagma. De aceea vedeti multi functionari publici trimisi in judecata de DNA, ba unii chiar si condamnati, pentru fapte de abuz pe care nu le-au facut cu stiinta.
Inca un lucru de stiut:
Odata cu venirea comunistilor la putere acestia au eliminat legea contenciosului administrativ. Dupa caderea comunismului, legea aceasta s-a reinstituit, iar apoi in Constitutie s-a prevazut expres, la art. 52:
„Dreptul persoanei vătămate de o autoritate publică
(1) Persoana vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, de o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri, este îndreptăţită să obţină recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului şi repararea pagubei.”
Tot Constitutia, la art. 126, spune:
„(6) Controlul judecătoresc al actelor administrative ale autorităţilor publice, pe calea contenciosului administrativ, este garantat, cu excepţia celor care privesc raporturile cu Parlamentul, precum şi a actelor de comandament cu caracter militar. Instanţele de contencios administrativ sunt competente să soluţioneze cererile persoanelor vătămate prin ordonanţe sau, după caz, prin dispoziţii din ordonanţe declarate neconstituţionale.”
Asadar, la nivel de rang constitutional exista prevederi acum care prevad ca orice persoana pagubita de un act administrativ ori inactiunea unui functionar, poate merge in contencios si sa i se repare paguba.
Legea 188/1999 a functionarului public prevede EXPRES ca functionarul raspunde civil pentru pagubele pe care le-a produs (a se vedea art. 43, 84 si 85).
Cand pui toate aceste lucruri cap la cap, vezi ca dupa caderea comunismului nu mai poti trage la raspundere penala pe un functionar pentru ca ar fi creat o „paguba”, asa cum era in comunism, pentru ca acum ai legea contenciosului unde o faci.
Asta e ceea ce USR, PNL si UDMR nu au luat in seama cand au propus variantele lor pentru abuz.
In schimb, ceea ce infractiunea de abuz in serviciu trebuie sa incrimineze este producerea de „folos necuvenit” pentru sine sau pentru altii, asa cum a fost in Codul penal al lui Carol din 1936 si cum e prevazut si in Conventia anticoruptie de la NY, ce a fost ratificata prin Legea 365/2004.
Asta e ceea ce PSD+ALDE nu au facut.
De partea cealalta, reactia parchetelor la modificarea abuzului in serviciu este sfidatoare.
Parchetele si propaganda o tot dau inainte cu Conventia de la NY, insa acea conventie vorbeste in cazul abuzului despre „obtinere de folos necuvenit” (adica beneficiu), nu producere de „paguba”.
In concluzie, pentru a avea o definitie corecta a abuzului in serviciu, ai nevoie de:
- Inlocuirea „pagubei” cu „obtinere de folos necuvenit”, asa cum era pe timpul lui Carol II si cum spune si Conventia de la NY.
2. Mentionat explicit in definitie ca fapta sa nu fie o alta infractiune (abuzul in serviciu este infractiune subsidiara, deci nu poti baga la abuz in serviciu tot ce iti vine la mana din comoditate sau abuz/exces).
3. Prevazut ca fapta sa fi fost facuta cu intentie sau stiinta (asta spune Conventia de la NY).
4. Folosul necuvenit incriminat poate sa fie pentru sine sau pentru altii, chiar terti.
5. Ai nevoie de prag, cum a spus CCR.
6. Trebuie introdusa posibilitatea amenzii. (Chris Terhes, presedintele Romanian Community Coalition, cunoscuta in Romania si sub numele de „Coalitia romanilor pentru combaterea coruptiei”).
Aici puteti gasi cum a implementat Statul Texas abuzul de putere, cu praguri si tot restul.
https://www.facebook.com/FrChrisTerhes/posts/10156525795988967
Actualitate
Creșterea pieței de împrumuturi online în România

Într-o perioadă în care viteza dictează ritmul vieții, românii caută tot mai des soluții financiare rapide, sigure și ușor de accesat. Digitalizarea a schimbat profund felul în care oamenii interacționează cu instituțiile financiare, iar împrumuturile online au devenit o alternativă viabilă la metodele tradiționale oferite de bănci. Statisticile recente arată că în 2024 peste 45% dintre cererile de creditare din România au fost procesate online, o creștere semnificativă față de anii precedenți. Această tendință este alimentată de dezvoltarea sectorului IFN (Instituții Financiare Non-Bancare) și de apariția platformelor digitale care facilitează compararea ofertelor și trimiterea aplicațiilor fără birocrație.
Instituțiile Financiare Non-Bancare oferă flexibilitate și transparență. Acestea nu cer garanții mari și pun accent pe viteză: aprobarea se face uneori în mai puțin de 30 de minute. Pentru românii care au nevoie de o sumă mică pentru cheltuieli urgente, un împrumut online poate fi o soluție ideală.
Un exemplu concret este platforma BaniGo, care permite utilizatorilor să compare împrumuturi rapide online prin BaniGo și să aleagă oferta cea mai avantajoasă dintre mai multe IFN-uri licențiate. Platforma reunește date despre dobânzi, comisioane și termene de rambursare, oferind o imagine completă și obiectivă asupra pieței.
Spre deosebire de site-urile individuale ale IFN-urilor, BaniGo funcționează ca un marketplace financiar, unde transparența este esențială. Utilizatorii pot filtra ofertele după valoarea împrumutului, durata creditului și tipul de produs financiar, economisind timp și evitând ofertele care nu corespund nevoilor lor.Creșterea popularității împrumuturilor rapide online are și o dimensiune socială: oamenii care nu se calificau pentru un credit bancar pot acum accesa fonduri prin IFN-uri. Tinerii freelanceri, micii antreprenori sau persoanele cu venituri variabile sunt segmentele care profită cel mai mult de această schimbare. Potrivit unor analize efectuate de Banca Națională a României, piața IFN-urilor a crescut cu peste 18% în ultimii trei ani. Acest lucru reflectă nu doar cererea tot mai mare, ci și încrederea consumatorilor în platformele digitale, consolidate prin politici clare de confidențialitate și transparență.
Desigur, accesul facil la credite aduce și provocări. Experții financiari avertizează că lipsa educației financiare poate duce la decizii impulsive și la supraîndatorare. De aceea, este important ca fiecare solicitant să citească cu atenție termenii contractuali și să înțeleagă costul total al creditului, inclusiv DAE (Dobânda Anuală Efectivă). Pentru a evita riscurile, specialiștii recomandă alegerea IFN-urilor care sunt autorizate de BNR și care afișează toate condițiile pe site. Un alt sfat util este verificarea reputației companiei online și consultarea recenziilor altor clienți. Transparența este un indicator puternic al seriozității unei instituții financiare. Un avantaj major al platformelor precum BaniGo este faptul că oferă informații agregate, reducând riscul de a alege o ofertă incorectă. Prin intermediul unei singure aplicații, utilizatorii pot vizualiza zeci de produse și pot selecta soluția potrivită în funcție de venit, sumă dorită și perioada de rambursare.
De asemenea, legislația IFN-urilor din România a fost actualizată pentru a asigura protecția consumatorilor. Instituțiile trebuie să comunice clar toate comisioanele și să aplice dobânzi în limitele stabilite de lege. Acest cadru legal întărește încrederea clienților și limitează practicile abuzive din trecut.
Tehnologia joacă un rol tot mai important în procesul de creditare. Sistemele de scoring bazate pe inteligență artificială permit o analiză rapidă și mai precisă a profilului solicitantului. Astfel, timpul de aprobare s-a redus de la câteva zile la câteva minute, fără a compromite securitatea datelor.
Un alt aspect important este confidențialitatea. Platformele moderne folosesc conexiuni criptate și respectă reglementările GDPR pentru protecția datelor personale. Asta înseamnă că informațiile utilizatorilor sunt tratate cu aceeași grijă ca în cazul instituțiilor bancare tradiționale.
Impactul economic al digitalizării creditelor rapide este semnificativ. Potrivit unui raport publicat de Asociația Română a IFN-urilor, peste 1,2 milioane de români au accesat cel puțin un credit online în ultimii doi ani. Aceasta a generat o infuzie de lichidități în economie de peste 4 miliarde de lei, stimulând consumul și sprijinind micile afaceri.
Economiștii consideră că împrumuturile rapide contribuie la menținerea echilibrului macroeconomic, mai ales în perioade de incertitudine. Prin furnizarea de finanțări rapide, IFN-urile ajută la menținerea activității economice și la evitarea blocajelor în lanțurile de plată.
Într-un interviu recent, expertul financiar Andrei Mureșan a declarat: „Digitalizarea creditării nu înseamnă doar viteză, ci și responsabilitate. Platformele moderne pot analiza mai bine comportamentul financiar și pot oferi recomandări personalizate, contribuind la o economie mai stabilă.”
Totuși, Mureșan subliniază că educația financiară rămâne cheia. „Nicio platformă nu poate înlocui discernământul uman. O decizie de credit trebuie luată informat, ținând cont de veniturile reale și de planurile de rambursare.” Pe termen lung, specialiștii anticipează o convergență între băncile tradiționale și IFN-uri. Este posibil ca în următorii ani să apară produse hibride – credite rapide cu dobânzi mai mici, dar procesate integral online. Această evoluție ar putea transforma radical peisajul financiar românesc.
În plus, competiția între IFN-uri determină scăderea costurilor pentru consumatori. Fiecare instituție încearcă să atragă clienți prin oferte mai flexibile, termene de rambursare personalizate și interfețe tot mai intuitive. Rezultatul este o piață mai dinamică, mai transparentă și mai adaptată nevoilor reale ale oamenilor.
Pentru cei care iau în considerare un împrumut online, iată câteva recomandări practice: 1. Analizează venitul lunar și stabilește un buget realist pentru rambursare. 2. Compară ofertele de la mai multe IFN-uri. 3. Verifică DAE și eventualele costuri ascunse. 4. Citește recenziile și asigură-te că platforma folosită este securizată. În concluzie, piața de împrumuturi rapide online din România este într-o expansiune accelerată. Prin combinarea tehnologiei cu responsabilitatea financiară, consumatorii pot beneficia de soluții moderne, rapide și sigure. Platforme precum BaniGo contribuie la democratizarea accesului la finanțare și la creșterea nivelului de educație financiară. Viitorul aparține celor care știu să folosească inteligent aceste instrumente.
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum o zi
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 12 ore
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
-
Exclusivacum 4 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!