Connect with us

Actualitate

Ponta nu mai e penal! #Anticorupția Altfel de care avem nevoie

Publicat

pe

Alina Mungiu Pippidi reacționează după achitarea fostului premier Victor Ponta, spunând într-un editorial publicat în România Curată că decizia era una previzibilă.

Așa cum era de prevăzut, Înalta Curte de Casație și Justiție a decis achitarea fostului premier Victor Ponta, acuzat de infracțiunile de fals în înscrisuri sub semnatură privată, complicitate la evaziune fiscală și spălarea banilor în dosarul Turceni-Rovinari în care era plătit de asociatul său, Dan Șova, care avea contract de asistență juridică cu combinate energetice de stat. Fostul director al Complexului Energetic Turceni, Dumitru Cristea, a fost condamnat la 4 ani de închisoare pentru abuz în serviciu.

Cazul a fost principalul motiv juridic de demisie a lui Victor Ponta, și după cum am scris din 2015, nu avea nici un merit, această însăilare de acuzații e hilară și achitarea arată că înseamnă avem o justiție independentă, deși cu procurori activiști, cu scrupule puține și prost pregătiți. Că era ridicol să pretinzi că a făcut Ponta evaziune fiscală și spălare de bani că a primit o remunerație pe care a plătit impozit, și era clar că nu va ține în instanță. Numai eu însă am avut de răspuns la Guardian și New York Times pe chestia asta atunci și scopul a fost atins, Ponta a fost distrus politic intern și extern, probabil iremediabil.

Paguba nu știu cît e de mare la capitolul lideri pierduți, indiferent că Ponta avea calități indiscutabile, era tînăr, flexibil, prindea din zbor, era bun comunicator și cu miză să avanseze în Europa, toate, ingrediente bune pentru un reformator, a cărui guvernare a fost de altfel bine apreciată în sondaje. Dar cineva care îl face pe Dan Șova ministrul marilor proiecte și care atunci cînd se ajunge la bătălia decisivă cu aranjorii politici din servicii trece, din rivalitate față de Dragnea, curat de partea cealalată, cineva, pe scurt, care are caracterul pe care l-a arătat el și sub Geoană, și sub Dragnea, nu va fi regretat de nimeni.

Important e că Ponta nu mai e „penal”, cum ar fi putut fi dacă nu îl oprea Coldea să facă autostrada Comarnic-Brașov (în același timp, dar evident separat, eu prevenisem Banca Mondială că fac eu plîngere dacă vor susține proiectul, care era o rentă grosieră camuflată în parteneriat public-privat, sau dacă ar fi fost urmărit pentru ștergerea datoriei Rompetrol. Dar, așa a decis DNA, să nu îl caute pe fond, ci pe o prostie unde, cum am arătat aici, nu aveau nici jurisdicția, dar unde și-au atins scopul, un scop politic, și ne-au arătat și nouă că am avut iluzii și că la final a devenit adevărat ceea la început a fost doar propaganda lui Adrian Năstase. Anticorupția e folosită politic, chiar de procurori.

Din protocoalele cu SRI vedem că și ei puteau fi și au fost, în unele situații, manipulați de SRI, prin simplul fapt că sereiștii hotărau pe cine le dau și pe cine nu – protocoalele nu arată nimic anormal decât existența unei situații de informație asimetrică, dar asta e destul în cazul de față. Nu e anormal că existau protocoale, ci e anormal că SRI decidea pe cine bagă și pe cine scoate iar DNA nici nu știa. Acceptase să nu știe, prin protocolul semnat de șefii săi. Sigur că e normal ca SRI să ajute la investigații, dar nu e normal să manipuleze rezultatul, ocrotind-o pe Udrea, de exemplu.

Ponta nu mai e penal! Cum nu vor mai fi nici Sevil, nici Rovana, după ce – și dacă- va ajunge în judecată cazul lor de mutare a bălții Belina din proprietatea guvernului central în cea județeană. Poate șeful CJ să se aleagă cu vreo condamnare pentru concesiunea către o firmă privată, dacă nu a făcut-o cu acte în regulă. Altfel, întreaga poveste ar trebui să fie pur administrativă și supusă sancțiunilor administrative, nici într-un caz penală (există cretini care susțin că e penală pentru că e anticonstituțională). Există măcar prejudiciul ăla supraestimat (valoarea bălții) de trei milioane de lei, sau se va evapora ca și evaziunea fiscală a lui Ponta, deoarece, contrar a ceea ce susțin procurorii, „Ca urmare a faptelor descrise s-a cauzat un prejudiciu statului român de 3.237.800 lei, reprezentând valoarea totală a celor două bunuri imobile ieşite din patrimoniul statului”, statul are încă proprietatea, ca la orice concesiune, și nici nu exploata balta direct, ca să zici că a pierdut venituri sub formă de pești poluați.

Povestea se repetă deci, încadrări incompetente și politice au în continuare loc pe față, chiar în timp ce se dau achitări în cele vechi. Ca să citez din același articol al meu din 2015, în care îl citam pe Daniel Morar, care avertiza la vreme: intervievat de Adevărul „… În acest moment, ca şi în anii anteriori, DNA-ul a început şi s-a bucurat de atâta credibilitate încât orice acţiune a DNA-ului pare dorită, pare corectă, pare justificată ş.a.m.d. Trebuie foarte mare atenţie pentru ca la adăpostul acestei credibilităţi să nu se comită greşeli şi mai ales abuzuri.” Ce să mai vorbim, acum că luptătorii pentru integritate de ieri, gen Sebi Ghiță, Horia Georgescu, sau Emilian Eva, să fie urmăriți pentru corupție azi. Chiar nu cade nimeni pe gînduri?

Cum s-a ajuns la folosirea politică a DNA contra rivalilor lui Klaus Iohannis, întîi Ponta, pe urmă Dragnea, una așa de boantă și de evidentă (că ar putea fi anchetați și pe chestii serioase, iar dacă acolo nu se găsește nimic, să nu mai fie trimiși în judecată aiurea!). Păi, cum avertizam din 2015, pentru că asemenea atacuri politice la vîrf în afara alegerilor sunt profitabile, scutesc pe rivalii celor atacați să mai convingă pe cineva că au vreun merit (destul că ăia pe care vor să îi dea jos sunt „penali”) și deci țin loc de merit și de idei alternative.

Dacă e așa profitabilă, sigur că anticorupția e abuzată și va mai fi. Pentru noi însă, restul societății, se pune întrebarea: chiar vrem să avem prim miniștri și președinți înlocuiți nu prin alegeri, ci prin hărțuiri judiciare; crede cineva că asta e calea pentru statul de drept și democrație? Iată, avem o mare intensitate a anticorupției judiciare, din ianuarie 2010 până în decembrie 2017 au fost adoptate 4.720 de decizii penale definitive (atât împotriva persoanelor private, cât și juridice) în urma dosarelor instrumentate de Direcția Națională Anticorupție (DNA), adică o medie de aproape 600 de condamnări pe an. Cu toate astea, corupția nu scade semnificativ, ba chiar vedem că bulgarii, care nu arestează pe nimeni, construiesc kilometrul de șosea mai repede și mai ieftin decît noi.

Vă întrebați de ce? Pentru că o anticorupție politizată devine ineficientă. Întîi, pentru că se orientează spre cazuri de maxim impact politic, mai degrabă decît material sau strategic, doi, că distruge și competiția, și cooperarea între partide, și, trei, că duce la neglijarea măsurilor de prevenire a corupției, adică cele care elimină resursele pentru corupție.

Poate fi Anticorupția Altfel? La asta încercăm să răspundem în raportul anual SAR pe anul 2018, 12 ani în UE. Evoluție sau involuție?, în care arătăm efortul de reformare a guvernanței pe 12 ani și pentru prima oară și niște cifre concrete – cît ne-au adus ele. Urmăriți-ne online în dimineața zilei de 15 mai de la Reprezentanța UE (sau alăturați-vă nouă), începînd cu ora 10, citiți rapoartele și stirile de la eveniment și trimiteți-ne și voi alte dovezi despre evoluție sau involuție, și alte sugestii. Trebuie să ne deplasăm spre o anticorupție mai imparțială și mai ales mai eficientă, să vedem dacă avem și cu cine! (Irinel I.).

 

Actualitate

Cum să alegi cel mai bun interfon pentru blocul tău: ghid complet pentru sistemele digitale semiduplex

Publicat

pe

Într-o lume în care securitatea și confortul locatarilor sunt din ce în ce mai importante, alegerea unui interfon potrivit pentru bloc nu mai este o opțiune, ci o necesitate. Sistemele moderne de interfonie digitală semiduplex oferă multiple avantaje, dar și provocări în alegere. Acest ghid complet te va ajuta să înțelegi ce înseamnă un sistem digital semiduplex, cum funcționează și ce criterii să iei în calcul pentru a face cea mai bună alegere.

Ce este un interfon digital semiduplex?

Interfonul este un sistem de comunicație utilizat pentru a permite accesul controlat într-o clădire. În varianta digitală semiduplex, interfonul permite comunicarea în ambele direcții: include un panou de apel exterior echipat cu senzor de proximitate, precum și un post audio montat în interiorul apartamentului.

Persoanele care sosesc pot consulta o listă cu numele locatarilor și numărul apartamentelor, având posibilitatea să apeleze direct locuința dorită. Din interior, locatarii folosesc unitatea de control pentru a discuta cu vizitatorul, iar prin simpla apăsare a unui buton, pot permite accesul acestuia în scara blocului.

Spre deosebire de sistemele analogice mai vechi, interfoanele digitale oferă calitate audio superioară, protecție sporită împotriva interferențelor, integrare mai ușoară în rețelele de bloc și, nu în ultimul rând, funcționalități suplimentare precum control de la distanță, jurnal de acces și integrare cu camere de supraveghere.

Avantajele unui sistem digital semiduplex pentru blocuri

1. Siguranță și control

Un sistem digital semiduplex permite blocarea eficientă a accesului neautorizat. Multe modele includ funcții de recunoaștere vocală, identificare prin cod sau RFID și loguri de acces. Astfel, știi mereu cine a intrat în clădire și când.

2. Comunicare clară și fiabilă

Fiind un sistem digital, calitatea sunetului este net superioară față de modelele vechi. În plus, se minimizează suprapunerea vocii, evitând confuziile sau necesitatea de a repeta comenzile.

3. Adaptabilitate și funcționalități inteligente

Multe interfoane digitale pot fi integrate cu alte sisteme smart home sau cu aplicații mobile, ceea ce înseamnă că poți permite accesul chiar și când nu ești acasă. Unele modele vin chiar cu ecrane video sau posibilitatea de a conecta camere IP.

4. Durabilitate și întreținere redusă

Sistemele digitale au mai puține piese în mișcare și sunt mai rezistente la uzură. Software-ul poate fi actualizat periodic, iar întreținerea este mai simplă, reducându-se, astfel, costurile pe termen lung.

Cum alegi interfonul potrivit pentru blocul tău?

1. Numărul de apartamente

Primul criteriu important este capacitatea sistemului. Dacă blocul are 10 apartamente, nu ai nevoie de același sistem ca un imobil cu 60 de locuințe. Alege un model modular, scalabil, care să permită extinderea ulterioară fără înlocuirea întregii infrastructuri.

2. Tipul de acces dorit

Interfoanele digitale semiduplex pot oferi acces prin:

  • cod;

  • cartelă;

  • aplicație mobilă

  • integrare cu recunoaștere facială sau vocală.

Alege sistemul care se potrivește cel mai bine profilului locatarilor și gradului de securitate dorit.

3. Compatibilitatea cu infrastructura existentă

Dacă blocul are deja o infrastructură electrică pentru interfon, este important să alegi un sistem compatibil, pentru a reduce costurile de instalare. Verifică ce tip de cablare este deja disponibilă și dacă poate fi reutilizată.

4. Ușurința în utilizare

Un panou de control intuitiv, taste mari și vizibilitate bună pe timp de noapte sunt necesare, mai ales pentru locatarii vârstnici. Dacă sistemul permite, este ideal să aibă o interfață grafică clară și posibilitatea de personalizare a meniurilor.

5. Suport tehnic și garanție

Asigură-te că furnizorul oferă suport tehnic post-instalare și că interfonul are o garanție extinsă. În plus, verifică dacă softul sistemului poate primi actualizări de securitate.

Alegerea unui interfon digital semiduplex pentru blocul tău nu este doar o chestiune de modernizare, ci un pas esențial către crearea unui mediu sigur și bine gestionat pentru toți locatarii. Analizează nevoile reale, consultă un specialist în interfoane și optează pentru un sistem care oferă siguranță, durabilitate și posibilități de extindere. Cu o alegere corectă, interfonul va deveni un aliat de nădejde în gestionarea accesului și în crearea unei comunități mai unite.

Citeste in continuare

Actualitate

Germania și Marea Britanie isi unesc forțele pentru o armă de precizie cu rază lungă de acțiune

Publicat

pe

De

Un nou acord strategic pentru securitate și apărare

Germania și Regatul Unit au anunțat planuri comune pentru a dezvolta o armă de precizie cu rază lungă de acțiune, capabilă să lovească ținte la o distanță de 2.000 km, în următorul deceniu. Acordul, semnat astăzi la Londra, marchează o nouă etapă în cooperarea dintre cele două puteri europene.

O armă avansată pentru descurajare și securitate

Guvernul britanic a declarat că viitoarea armă va fi „printre cele mai avansate sisteme” pe care le-a fabricat vreodată. Înainte de semnarea pactului de către premierul britanic Keir Starmer și cancelarul german Friedrich Merz, oficialii au subliniat că dezvoltarea rapidă a acestei capacități va proteja publicul britanic și va consolida descurajarea NATO, stimulând în același timp sectoarele de apărare din Regatul Unit și Europa prin investiții industriale semnificative.

Detaliile rămân necunoscute, dar angajamentul este ferm

Deși Londra și Berlin au dezvăluit intenția de a dezvolta o nouă capacitate de lovire cu rază lungă de acțiune în luna mai, acordul de astăzi reprezintă prima dată când cele două capitale se angajează la un calendar concret. Cu toate acestea, detalii importante, cum ar fi tipul de rachetă (balistică sau de croazieră), costurile sau producătorul, nu au fost încă divulgate.

Cooperare extinsă: Dincolo de lovirea cu rază lungă

Acordul consolidează Acordul Trinity House anglo-german privind cooperarea bilaterală în domeniul apărării, semnat anul trecut. Pe lângă dezvoltarea armei cu rază lungă, acordul include un plan de „stimulare” a vânzărilor la export ale vehiculelor blindate Boxer și ale avioanelor de luptă Eurofighter Typhoon de generația a patra.

Eurofighter: Oportunități de export pentru creșterea producției

După cum a relatat Breaking Defense luna trecută, consorțiul Eurofighter, format din Germania, Italia, Spania și Marea Britanie, vizează în principal patru campanii de export (Austria, Polonia, Turcia și Arabia Saudită) pentru a crește semnificativ producția pe termen lung.

Alte inițiative: Înlocuirea Storm Shadow și programul ELSA

Marea Britanie, împreună cu Franța, au semnalat deja intenția de a înlocui în comun racheta de croazieră aer-sol Storm Shadow (sau SCALP, în serviciul francez) prin intermediul programului Future Cruise/Anti-Ship Weapons (FC/ASW), condus de producătorul european de rachete MBDA. În cadrul acestui efort, sunt în curs de desfășurare planuri pentru a dezvolta o rachetă de croazieră stealth și o muniție supersonică extrem de manevrabilă.

Atât Germania, cât și Marea Britanie fac parte, de asemenea, din programul multinațional European Long Range Strike Approach (ELSA), care urmărește să dezvolte o rachetă de croazieră lansată de la sol, cu o rază de acțiune cuprinsă între 1.000 și 2.000 de kilometri.

Contextul geopolitic: Lecțiile din Ucraina

Acest val de inițiative emergente privind armele cu rază lungă de acțiune, care implică Regatul Unit, vine în urma războiului din Ucraina, care a demonstrat necesitatea investițiilor în sisteme de apărare aeriană îmbunătățite pentru a descuraja agresiunea rusă.

Citeste in continuare

Actualitate

Comisia pentru Servicii Armate a Camerei Reprezentanților din SUA aprobă proiectul de lege privind politica de apărare pentru 2026, cu amendamente majore

Publicat

pe

De

Într-o sesiune maraton de aproape 14 ore, Comisia pentru Servicii Armate a Camerei Reprezentanților din SUA a aprobat, marți seara, versiunea sa a proiectului de lege privind politica de apărare pentru anul fiscal 2026. Proiectul a fost adoptat cu un vot bipartizan de 55-2, doar doi democrați, Reprezentanții Ro Khanna și Sara Jacobs, votând împotrivă. Documentul include amendamente semnificative, printre care alocarea a 100 de milioane de dolari suplimentari pentru Ucraina, creșterea cu 1 miliard de dolari a finanțării pentru achiziționarea de submarine din clasa Virginia și interzicerea scoaterii din uz a avioanelor A-10 Warthog în acest an.

Dezbateri aprinse și voturi pe linie de partid

Pe parcursul dezbaterilor, comisia a abordat o gamă largă de subiecte, de la sistemul de rachete Golden Dome la scandalul Signalgate, de la programele de rachete balistice intercontinentale la un avion de linie qatarez donat administrației Trump. Cu toate acestea, democrații au întâmpinat dificultăți în obținerea sprijinului pentru aceste chestiuni, majoritatea amendamentelor fiind respinse cu o divizare de 27-30 a voturilor pe linie de partid.

Sprijin bipartizan pentru Ucraina

Ucraina a reprezentat una dintre puținele zone în care a existat un acord bipartizan. Membrii ambelor partide au respins un amendament propus de Reprezentanta Nancy Mace, R-S.C., care ar fi eliminat complet suma de 300 de milioane de dolari alocată Inițiativei de Asistență pentru Securitatea Ucrainei, autorizată în proiectul inițial de lege condus de Președintele HASC, Mike Rogers, R-Ala.

Mace a argumentat că trimiterea de ajutor Ucrainei este o risipă de bani care nu va face decât să crească datoria națională și că președintele ucrainean Volodimir Zelenski „s-a comportat ca un copil insolent” în timpul unei întâlniri cu președintele Donald Trump.

„Fiecare dolar trimis Ucrainei este un dolar furat de la poporul american”, a spus ea. „Congresul a aprobat în mod continuu războiul în numele unei țări pe care majoritatea oamenilor nu o pot găsi pe o hartă. Nimeni nu poate explica coerent de ce este în interesul nostru național să facem acest lucru.”

Reprezentantul Washingtonului, Adam Smith, principalul democrat din comisie, a subliniat că Mace s-a alăturat altor republicani din Camera Reprezentanților chiar la începutul acestei luni pentru a adopta proiectul de lege de reconciliere, care, potrivit estimărilor Biroului Congresului pentru Buget, ar putea adăuga până la 3,4 trilioane de dolari la deficit până în 2034.

„Pur și simplu nu cred că ar trebui să poți vorbi despre datorii după ce ai votat așa”, a spus el.

„Dacă mesajul transmis este că poți pur și simplu să iei teritoriu, dacă ai puterea militară să o faci, aceasta este o lecție pe care China o va învăța”, a adăugat Smith. „Dacă acest lucru se dovedește a fi un dezastru pentru [președintele rus Vladimir] Putin, o greșeală care costă Rusia mai mult decât câștigă, China va învăța această lecție.”

Reprezentantul Don Bacon, R-Neb., a spus că „Trump vede prin Putin chiar acum și își schimbă strategia cu Ucraina”, după ce a decis în această săptămână să trimită arme suplimentare Kievului. Reprezentantul Austin Scott, R-Georgia, a adăugat ulterior că, dacă America vrea ca războiul din Ucraina să se termine, trebuie să trimită ajutor letal Kievului.

Reprezentantul Clay Higgins din Louisiana a fost singurul membru republican al comisiei care a vorbit în numele amendamentului Mace privind Ucraina, spunând că „nu este adevărat” că proiectul de lege de reconciliere condus de republicani va crește datoria și că măsura doar crește limita datoriei – ceea ce l-a făcut pe Smith să râdă ca răspuns.

„Este greu de crezut”, a răspuns Smith. „Îmi cer scuze că râd, dar fiecare persoană care a analizat-o, chiar și cei din tabăra voastră, sunt de acord că ați crescut datoria. Dezacordul este cu cât.”

Comisia s-a reunit încă o dată pe tema Ucrainei mai târziu în timpul dezbaterilor, aprobând un amendament din partea lui Smith care a adăugat 100 de milioane de dolari la USAI, luând 84 de milioane de dolari din dezvoltarea fregatelor marinei și 16 milioane de dolari din sprijinul pentru testare și evaluare al marinei. Măsura a fost adoptată cu un vot de 47-10.

Puține dispute privind achizițiile

Modificările politicii și finanțării pentru programele cheie de armament au fost dezbătute cu greu în timpul dezbaterilor. În schimb, aceste prevederi au fost incluse în pachete mari de amendamente necontroversate, care au fost adoptate de comisie prin vot verbal de-a lungul zilei.

Cea mai importantă dintre aceste modificări este probabil adăugarea a 1 miliard de dolari pentru programul de submarine din clasa Virginia, fondurile fiind luate dintr-o listă de aproximativ două duzini de alte elemente de linie ale marinei. Sponsorul amendamentului, Reprezentantul Joe Courtney, D-Conn., a declarat că creșterea cheltuielilor ar „închide o lacună de finanțare pentru cele două submarine din clasa Virginia din planul de cheltuieli al marinei pentru anul fiscal 26”.

Un amendament separat a interzis scoaterea din uz a avioanelor A-10 Warthog în anul fiscal 26 și a impus un raport privind planul serviciului de a renunța la avionul de sprijin aerian apropiat. Măsura, împreună cu o prevedere din versiunea Senatului a NDAA, care stabilește o cerință minimă de inventar pentru A-10 în anul fiscal 26, blochează probabil planurile forțelor aeriene de a retrage în întregime avioanele sale A-10 în acest an.

Alte modificări aprobate au inclus:

  • Un amendament care interzice Departamentului Apărării să rezilieze contractul E-7 Wedgetail sau să rezilieze linia de producție pentru prototipurile E-7 aflate în prezent în curs de dezvoltare. (Proiectul de lege HASC autorizează deja 600 de milioane de dolari suplimentari pentru a menține programul Wedgetail în funcțiune, în ciuda planurilor departamentului de a-l anula.)
  • O cerință ca Pentagonul să prezinte un raport privind cerințele de securitate cibernetică pentru scutul antirachetă Golden Dome.
  • Două amendamente care cer rapoarte privind programele de avioane de luptă de generația a șasea – unul privind costurile, calendarul și strategia de achiziție pentru F-47 al Forțelor Aeriene și un mandat separat privind programul F/A-XX al Marinei de la secretarul adjunct al apărării.
  • Multiple prevederi privind F-35, inclusiv o cerință de informare cu privire la stadiul inițiativei de modernizare Technical Refresh 3 și Block 4 a avionului, precum și o informare privind planurile Pentagonului de a crește achizițiile de F-35.
  • O cerință pentru o informare a Marinei cu privire la modernizarea V-22.
  • Un limbaj care cere un raport al Marinei privind tehnologiile avansate care ar putea fi încorporate în viitoarele portavioane.
  • O cerință ca Armata să prezinte un raport privind modernizarea capacităților de recunoaștere, supraveghere, țintire și achiziție ale serviciului.
  • O informare obligatorie privind integrarea inteligenței artificiale în Pentagon.

Într-o declarație ulterioară adoptării proiectului de lege, Președintele HASC, Mike Rogers, R-Ala, a declarat că versiunea comisiei a NDAA „sprijină modernizarea și reformează fundamental achizițiile de apărare prin reducerea birocrației, eliminarea obstacolelor birocratice și încurajarea inovației.”

Democrații pierd majoritatea amendamentelor privind războiul cultural

Republicanii au respins cu succes un amendament din partea lui Courtney care ar fi interzis utilizarea finanțării pentru a transforma un Boeing 747 deținut anterior de familia regală qatareză într-un nou avion Air Force One. Măsura a fost respinsă cu un vot de 27-30, fără sprijin din partea GOP.

De asemenea, au anulat două amendamente legate de scutul antirachetă Golden Dome din partea Reprezentantului Seth Moulton, D-Mass., dintre care unul ar fi redus capacitatea administrației Trump de a desfășura interceptoare spațiale.

Un trio de amendamente privind modernizarea nucleară din partea Reprezentantului John Garamendi, D-Calif., nu au obținut sprijinul necesar pentru a deveni parte a NDAA din acest an. Unul dintre acestea ar fi blocat finanțarea pentru programul de rachete balistice intercontinentale Sentinel până când acesta ar fi atins Milestone B – o stipulație care ar fi ucis efectiv programul, deoarece este nevoie de finanțare suplimentară pentru ca programul să îndeplinească cerințele Milestone B.

Membrii GOP au respins, de asemenea, trei amendamente legate de Signalgate. Cea mai agresivă măsură ar fi blocat 75% din fondurile alocate biroului Secretarului Apărării Pete Hegseth până la îndeplinirea anumitor cerințe, inclusiv o certificare din partea secretarului apărării că departamentul are un mecanism în vigoare pentru a preveni partajarea informațiilor clasificate pe platforme sau aplicații nesecurizate.

Cea mai puțin opozițională măsură – redactată de Moulton cu feedback de la Bacon – nu a menționat Hegseth sau Signalgate pe nume, exprimând în schimb „sentimentul general al Congresului” că partajarea informațiilor operaționale folosind o platformă de mesagerie nesecurizată ar putea periclita succesul misiunii și siguranța membrilor serviciului. Cu toate acestea, acel amendament a eșuat, de asemenea, doar Bacon, care a anunțat că nu va mai candida la funcție, alăturându-se democraților pentru a vota în favoarea sa.

O victorie șocantă pentru democrați a fost adoptarea unui amendament care interzice utilizarea finanțării din anul fiscal 26 pentru a inversa redenumirea bazelor numite anterior după personalități militare confederate, care a fost aprobat cu 29-29. Cu toate acestea, prevederea se confruntă cu o luptă dificilă în ceea ce privește adoptarea în proiectul de lege final, deoarece este probabil să se confrunte cu opoziția din partea republicanilor din Camera Reprezentanților atunci când proiectul de lege se va muta în plen sau când va merge la procedurile de conferință cu Senatul.

HASC și SASC vor trebui, de asemenea, să rezolve diferențe mai fundamentale în cele două proiecte de lege, inclusiv abordări diferite privind reforma achizițiilor de apărare și cifra de cheltuieli de top a proiectului de lege, odată ce cele două proiecte de lege vor intra în deliberările conferinței. Liderii SASC, care au dezvăluit săptămâna trecută versiunea lor a NDAA, doresc să adauge 32 de miliarde de dolari la linia de top a proiectului de lege de autorizare.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv20 de ore ago

Exclusiv: Curtea de Conturi, complice la furtul de ploaie? Fermierii prahoveni DEMASCĂ un audit-mascaradă!

În România, se fură la greu. Se fură bani publici, se fură păduri, se fură curent… și, mai nou, se...

Exclusiv20 de ore ago

Exclusiv: IPJ Prahova: Poliția criminalilor sau circ cu gonflabile? Declic cere capete, dar gașca incompetentă se ține scai!

În Prahova, poliția e mai degrabă un serial de comedie neagră decât o instituție care ar trebui să ne protejeze....

Exclusiv20 de ore ago

Exclusiv: Tensiuni la Poșta din Timiș: Furtul de 10 milioane, anchetă internă blocată și influențe politice

Un angajat semnalează o situație stranie la Poșta Română: directorul filialei din Timiș, suspectat de implicare în furt, nu poate...

Exclusiv20 de ore ago

Academia de Poliție, devastată de furtună: Sindicatul Europol denunță corupția și incompetența

Imagini șocante dezvăluie dezastrul de la Academia de Poliție, pus pe seama lucrărilor de mântuială și a lipsei de responsabilitate....

Exclusiv2 zile ago

Război pe Facebook! Sindicatele contraatacă „reforma” lui Burcu: Sistemul penitenciar nu e un Excel, opriți experimentul!

Declarațiile directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), Bogdan Burcu, despre „reforma” din sistemul penitenciar au stârnit un val...

Exclusiv2 zile ago

Exclusiv: Rachete antigrindină sau tunuri cu aer cald? Cum ne fură statul ploaia cu „acte-n regulă”!

Apocalipsa a venit, nu cu tunete și fulgere, ci cu rachete antigrindină! În România, ploaia nu mai e o binecuvântare,...

Exclusiv2 zile ago

Exclusiv: IPJ Prahova: De la păpuși gonflabile la alcool la volan – Circul incompetenței continuă!

Un nou scandal zguduie instituția, în timp ce Declic cere disperată demiterea eternului interimar Ginel Preda și șeful gonflabilelor, Marcel...

Exclusiv2 zile ago

Exclusiv: Aricestii Rahtivani, capitala infracțiunilor imobiliare: Primarul, Comisia și Prefectura, un triunghi al corupției! (III)

Exclusiv: Primăria Ariceștii Rahtivani, fortăreața infracțiunilor imobiliare: Continuăm dezvăluirile! (III) – (aici) si (aici). Incisiv de Prahova continuă investigația explozivă...

Exclusiv3 zile ago

Exclusiv: Antigrindină: Jaful național cu rachete

Antigrindina – Cum să furi ploaia cu acte-n regulă (sau aproape)! În România, ploaia nu mai cade de unde trebuie....

Exclusiv3 zile ago

Exclusiv: Prahova, tărâmul absurdului polițist: Petiții pentru eternul interimar de la I.P.J. Prahova, promovări pentru campionii gonflabilelor!

Un protest cu manechinul însângerat anunță sfârșitul lumii (polițienești) în Prahova? După ani de zile de haos și indolență crasă,...

Exclusiv3 zile ago

Exclusiv: Primăria Ariceștii Rahtivani, fortăreața infracțiunilor imobiliare: Continuăm dezvăluirile! (II)

Exclusiv: Primăria Ariceștii Rahtivani, acuzată de sabotarea retrocedărilor și exploatare ilegală a terenurilor (II) – (aici) După ce Incisiv de...

Exclusiv3 zile ago

Exclusiv: Coca-Cola Ploiești: „Legal”, dar letal – Paradisul toxic unde autoritățile se fac că „ploaia nu poluează”

Aer de Prahova, bun de pus în ramă (sau mai bine, în sicriu?) În Ploiești, aerul e atât de „curat”...

Exclusiv4 zile ago

Exclusiv: BOMBA de la Prahova: Fermierii prahoveni DEMASCĂ MIZERIILE din Sistemul Antigrindină! Cer DEMOLAREA mafiei din agricultură!

Sistemul Antigrindină e o ȚEAPĂ! Un cutremur zguduie din temelii agricultura românească! După dezvăluirile incendiare ale Incisiv de Prahova, fermierii...

Exclusiv4 zile ago

Exclusiv: Primăria Ariceștii Rahtivani, acuzată de sabotarea retrocedărilor și exploatare ilegală a terenurilor (I)

Nepăsare, dezinformare și contracte dubioase – rețeta unui scandal imobiliar de proporții Un scandal de amploare zguduie Primăria Ariceștii Rahtivani,...

Exclusiv4 zile ago

Exclusiv: Examen de atestare la Liceul UCECOM din Ploiești – Între rigorile legii și acuzații de copiat flagrant!

Un nou scandal zguduie sistemul de atestare profesională din România, chiar în inima Ploieștiului. Liceul UCECOM a fost scena examenelor...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv