Anchete
Singura portiune pe care se poate circula din Autostrada Lugo-Deva e crapata in profunzime. Constructorul zice ca e normal – Comisarul de Prahova
Desi pe autostrada care leaga Lugojul de Deva ar fi trebuit sa putem circula inca din 2016, nici pana astazi lucrarile nu au fost finalizate. Mai mult chiar, pe lotul 1 al soselei – singurul care poate fi traversat cu masina de la un capat la altul (impreuna cu un capat al lotului 2 – n.red) – au aparut fisuri adanci. La solicitarea Ziare.com, constructorul acestui segment de drum, Tirrena Scavi Spa, a informat pe 12 aprilie ca e normal sa apara astfel de probleme pe o sosea circulata si ca ele vor fi remediate in cel mai scurt timp si cu un minim de disconfort pentru soferi.
„Lucrarile pentru sectorul de autostrada Lugoj-Deva, Lot 1 avand o lungime de aproape 38 km, au fost finalizate si receptionate la sfarsitul anului 2013 (fara a se acorda insa si receptia finala din partea CNAIR – n.red.). Este normal, din punct de vedere tehnic, ca dupa 4 ani de la darea in exploatare, la sfarsitul perioadei de garantie, sa fie necesare lucrari de reparatii ale imbracamintii rutiere.
Reparatiile imbracamintii asfaltice, in vederea receptionarii finale, vor fi incepute saptamana viitoare (16-22 aprilie – n.red.). (…) Executia lucrarilor de reparatii va necesita restrictii de circulatie, dar acestea vor fi locale si temporare, fara a intrerupe traficul pe autostrada, incercand pe cat posibil sa asiguram conditii cat mai bune de circulatie pentru toti participantii la trafic.
Receptia finala a lucrarilor pentru tronsonul de autostrada Lugoj-Deva, Lot 1 a fost stabilita cu Beneficiarul CNAIR pentru sfarsitul lunii mai 2018″, se arata in documentul remis de Tirrena Scavi Spa redactiei Ziare.com.
Purtatorul de cuvant al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) Alin Serbaneascu ii contrazice insa pe italieni si sustine ca nu e deloc normal ca astfel de probleme sa apara la doar cativa ani de la darea drumului in folosinta. In plus, remedierea lor, absolut necesara in acest stadiu, risca sa le faca viata grea soferilor care circula prin zona.
„Eu pot sa inteleg ca ai degradari la nivelul stratului de rulare. Dar aici vorbim deja despre altceva. Un drum ca acesta, cu structura semielastica, are la baza terasamentul din pamant consolidat cu geogrid (o structura metalica – n.red.). Apoi vine balastul stabilizat, apoi asfaltul. La acest moment, potrivit Centrului de Studii Tehnice Rutiere si Informatice (CESTRIN), organismul nostru tehnic, fisurile au ajuns pana in stratul de balast stabilizat.
Iar asta insemna, in primul rand, ca ne putem gandi la probleme chiar mai grave. Si chiar daca n-ar fi vorba despre asa ceva, tot vorbim despre nevoia unei remedieri serioase. Nu e doar o simpla asfaltare, asa cum se credea intial ca va fi. In schimb, constructorul va fi nevoit sa frezeze pana cand ajunge la balastul stabilizat. In teorie, se poate face sub trafic (fara intreruperea circulatiei – n.red.) asa cum ne-a informat constructorul. In practica, insa, ramane sa vedem cum se va putea lucra. In cazul in care va fi nevoie sa frezeze asfatul pe mijlocul soselei, cum sa nu intrerupi traficul? Pe ce banda s-ar mai putea circula? E din ce in ce mai putin probabil sa putem face receptia lucrarilor in acest an, asa cum era programata”, a precizat pentru Ziare.com Alin Serbaneascu.
Lucrarile la Lotul 1 erau singurele care, cel putin in teorie, ar fi putut fi receptionare de CNAIR in acest an. Aceasta portiune de drum a fost deschisa circulatiei inca din 2013, fara a avea insa o receptie finala realizata de CNAIR. Pe celelalte trei loturi ale autostrazii, sansele de receptie a lucrarilor in acest an sunt destul de mici.
Pentru finalizarea lotului 2 al Autostrazii Lugoj-Deva, lung de 28,6 kilometri, in schimb, mai este nevoie de organizarea unei licitatii, deci sansele sa fie gata lucrarile in viitorul apropiat sunt aproape nule.
Lotul 3 se intinde pe 21,1 kilometri, este finalizat in proportie de 80%, dar Ministerul Transporturilor si CNAIR au avertizat in repetate randuri constructorul – o asociere coordonata de societatea spaniola Comsa SA – ca nu lucreaza suficient de repede. S-a vehiculat chiar posibilitatea rezilierii contractului. La cel mai recent control realizat de ministrul Lucian Sova pe santier, spre exemplu, autoritatile „au constat o mobilizare extrem de slaba a constructorului si deficiente in executie. Lucrau doar 90 de muncitori si 70 de utilaje. Mare parte din echipa a fost retrasa imediat ce ministrul a plecat de pe santier”, informeaza ministerul Transporturilor, printr-un comunicat postat pe site-ul propriu. Pe langa admonestarile verbale, asocierea condusa de firma spaniola a primit pana acum si penalizari de 1,5 milioane euro.
Lotul 4, lung de 22,1 kilometri, este gata in proportie de 75,5%. Finalizarea lucrarilor este programata pentru al doilea trimestru al acestui an. E totusi putin probabil ca asa ceva sa se intample, dat fiind ritmul lent in care se contruieste in Romania.
Singurii care pierd de pe urma acestor intarzieri repetate, care par sa nu se mai termine, sunt soferii obligati in continuare sa conduca pe drumuri proaste si aglomerate.
Citeste si:
Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.
Anchete
Normele de aplicare privind decontarea transportului au fost publicate
Sindicatul Sidepol anunță că au fost publicate normele de aplicare privind decontarea transportului. În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 904/06.09.2024, a fost publicat OMAI nr. 145/05.09.2024, care completează Normele metodologice de aplicare la nivelul Ministerului Afacerilor Interne a HG nr. 1198/2022, referitoare la drepturile de transport pe teritoriul național ale personalului din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională, aprobate prin OMAI nr. 181/2022.
Anterior, organizația noastră a adus la cunoștință principalele prevederi ale OMAI nr. 145/05.09.2024 cu ocazia punerii în transparență decizională a acestuia, propunând, în cadrul unei ședințe a Comisiei de Dialog Social, modificarea sau eliminarea unor prevederi cu impact negativ asupra beneficiarilor drepturilor de transport.
Atentie pentru politistii eligibili!
Atragem atenția politistilor eligibili pentru drepturile de transport care nu au depus cererea de alocare a sumei forfetare reprezentând decontarea drepturilor de transport lunar (zilnic)/săptămânal/bilunar, începând cu data de 12.07.2024. Aceștia sunt rugați să depună astfel de cereri până în a 15-a zi lucrătoare de la data intrării în vigoare a prevederilor OMAI nr. 145/05.09.2024, dacă îndeplinesc condițiile de acordare a contravalorii transportului sub forma unei sume forfetare conform noilor reglementări.
Nedepunerea cererii în termenul menționat va duce la încetarea contravalorii transportului sub forma unei sume forfetare începând cu data de 12.07.2024.
Pentru mai multe detalii, consultați modificările normelor de decontare a transportului și tabelul cu noile sume forfetare. (Cerasela N.).
Vezi modif. norme decontare transport.
Anchete
Polițiștii de frontieră depistează trei cetățeni irakieni ascunși într-un autocamion la Giurgiu-Ruse
Polițiștii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Giurgiu-Ruse au depistat, în urma unui control amănunțit, trei cetățeni irakieni ascunși printre rulouri cu etichete, într-un autocamion condus de un cetățean turc.
Incidentul a avut loc atunci când un cetățean turc, în vârstă de 56 de ani, s-a prezentat la Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiu-Ruse pentru a intra în țară la volanul unui autocamion ce transporta rulouri cu etichete pe ruta Turcia-Cehia.
Pe baza analizei de risc, polițiștii de frontieră au decis efectuarea unei verificări amănunțite a mijlocului de transport, în colaborare cu polițiștii de frontieră bulgari. În timpul controlului, au fost descoperite ascunse în interior trei persoane de sex masculin.
Asupra celor în cauză nu au fost găsite documente de identitate, aceștia declarând verbal că sunt cetățeni irakieni și că au urcat în autocamion într-o parcare din Turcia, în apropierea frontierei turco-bulgare, fără ștința șoferului.
Având în vedere circumstanțele constatate, șoferul, autocamionul și persoanele descoperite ascunse au fost preluate de către reprezentanții Poliției de Frontieră Bulgare, pentru continuarea cercetărilor și luarea măsurilor legale ce se impun. (Sava N.).
Anchete
Fostul deputat Marian Cucșa acuză mafia din spatele evaziunii fiscale în România
In timp ce românii sunt urmăriți de autorități pentru datorii minore de 2 lei, există firme care au fraudat statul cu sute de milioane de euro, dar beneficiază de protecția unor persoane influente, a declarat fostul deputat Marian Cucșa, președintele Partidului Republican din România, pe Facebook. Un raport recent al Curții de Conturi evidențiază mafia acestor firme, care sunt protejate de funcționarii ANAF.
Republicanii solicită ca românii să nu mai fie vânați de ANAF și că evazioniștii, precum și colaboratorii lor din instituții și partide, să fie cercetați și să plătească pentru faptele lor.
Conform informațiilor disponibile, domnul Adrian Țuluca de la firma Propaganda este responsabil de campaniile de protejare mediatică pentru aceste firme. Același domn Țuluca colaborează cu Lucian Viziteu, actualul primar al Bacăului, care este strategul de campanie al doamnei Elena Lasconi.
Ceea ce surprinde este că, în prezent, domnul Viziteu de la USR nu mai oferă „ceaiuri” generalului Dumbrava, cum se întâmpla când era în Comisia SRI; acum are „misiuni mai importante”, a adăugat Cucșa.
„O întreb pe doamna Lasconi: cum de protectorul celor mai mari evazioniști din România este un om de bază al campaniei dvs? Răspunsul mi-l imaginez. Bănuiesc că și dumneavoastră,” a punctat fostul deputat Marian Cucșa.
-
Exclusivacum 4 zile
Fiasco la IJP Prahova: mobilizarea ireală sub comanda lui Ginel Preda/MOBEX PH-DB-24
-
Exclusivacum 3 zile
Teapa oferită de operatorul de salubritate UWS/Rosal Ploiesti: Impasibilitatea autorităților ADI și CJ Prahova și legăturile cu foști ofițeri SRI
-
Exclusivacum 3 zile
Dublu standard în Poliție: Abuzurile de la IPJ Prahova și Justiția Selectivă
-
Exclusivacum 4 zile
Scandalul WHITE TOWER continuă: Mesaje halucinante și umilințe în afaceri imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Controversele din CSM Ploiești: Dănuț Burghelea și acuzele de abuz și umilință
-
Exclusivacum 4 zile
Încercarea de a mascara Justiția:incompatibilități și abateri în cazul judecătorului C5 de la Judecătoria Vălenii de Munte (II)
-
Exclusivacum 4 zile
În spatele cortinei: Cum rețelele mafiote controlează sănătatea publică în România – scandalul Sterileco și indiferența autorităților
-
Exclusivacum 5 zile
Controversă în justiție: un judecător cere recunoașterea vechimii în magistratură pentru activitatea la Garda Financiara