Anchete
EXPLOZIV/PLESOIANU– Masuri pentru democratizarea serviciilor – Comisarul de Prahova
Coldea – amenințări, legi și trădări
- Despre… „trădare”:
Mult prea mulți vor să pară că n-ar fi auzit ce-a spus Sebastian Ghiță despre întâlnirile săptămânale ale echipei mixte Coldea-Kovesi cu agenți CIA, întâlniri în cadrul cărora s-ar fi cerut distrugerea sau preluarea trusturilor de presă cu capital românesc. Afirmația este de o gravitate fără seamăn. Dacă suntem o nație de oameni liberi și demni, atunci nu ne putem face că plouă, nu putem trece pe lângă aceste dezvăluiri așteptând ca în clepsidră să se aștearnă nu doar timp, ci și uitare!
Ghiță a fost martor la aceste întâlniri și vorbește din această calitate. Iar într-o țară normală, cu o procuratură normală, cu o justiție normală, cu un Procuror General #NORMAL, se deschidea în secunda doi un dosar, era imediat demarată o cercetare.
Nu e aproape hilar (dacă n-ar fi în primul rând tragic) să vorbească distinsul Coldea despre „trădători”, în condițiile în care avem în Codul penal chiar o infracțiune cu numele de „trădare”, infracțiune la care chiar distinsul s-ar putea încadra foarte ușor și foarte rapid!?
Parchetul condus de distinsul Lazăr este obligat să demareze cercetări. Dacă ce spune Ghiță e adevărat, atunci avem de a face cu trădare (Coldea, Kovesi) și înaltă trădare (Maior, ca membru CSAT)!
- Despre amenințări:
Le solicit public tuturor colegilor din Comisia parlamentară de control asupra activității SRI să nu mai îi mai permită distinsului general cu un milion de stele să-și susțină declarațiile/conferințele de presă în camera unde se desfășoară lucrările Comisiei. Este inacceptabil ca acest ins să amenințe chiar din încăperea unde este audiat!
În ce privește ținta amenințărilor, am convingerea că e una multiplă. Însă nu știu de ce ne miră. Am aflat chiar de la Băsescu Traian, dintr-o înregistrare audio, cum se implica distinsul Coldea în dosare. Nu știu care e ținta actuală a generalului cu un milion de stele, dar știm sigur care a fost una dintre principalele sale ținte cât s-a aflat pe cai mari (timp de 12 ani): trustul Intact (în special Antena 3) și patronul acestui trust. Acest lucru este cât se poate de limpede.
…Cum tot limpede este că distinsul general nu a plecat de tot de la butoane. Gândiți-vă doar la distinsul său coleg Dumbravă, care e bine-mersi în continuare la SRI…
- Despre legi:
Dacă generalul cu un milion de stele stătea în funcție MAXIMUM PATRU ANI, așa cum prevăd proiectele mele legislative depuse săptămâna trecută, atunci nu mai ajungea în zilele noastre să amenințe chiar din Parlamentul României. În PATRU ani e mai greu să ajungi să te crezi Dumnezeu. În 12 ani însă e chiar foarte probabil…
Așa că vreau și eu să văd cum se raportează partidele politice – inclusiv PSD – la propunerile mele legislative. Dincolo de indignarea televizată, mai avem nevoie și de lucruri concrete…, precizeaza pe pagina sa de socializare deputatul Liviu Plesoianu.
Concret, Liviu Plesoianu doreste modificarea Legii nr. 14/1992 privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informatii, a Legii nr. 1/1998 privind organizarea si functionarea Serviciului de Informatii Externe, a Legii 191/1998 privind organizarea si functionarea Serviciului de Protectie si Paza si a Legii nr. 92/1996 privind organizarea si functionarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale. Poate cea mai importanta prevedere este cea referitoare la limitarea perioadei in care o persoana poate conduce unul dintre cele patru servicii. In acest sens, Liviu Plesoianu propune ca directorul, prim-adjunctii si adjunctii sa fie numiti pentru un singur mandat, cu o durata de patru ani. Ceea ce inseamna ca, in cazul in care aceste modificari vor fi adoptate, nu vom mai avea situatii precum cele de la SRI, SIE, STS sau SPP, care ani de zile au fost conduse de aceleasi personaje, precum George Maior, generalul Florian Coldea, generalul Silviu Predoiu, Marcel Opris sau generalul Lucian Pahontu de la SPP. (Cutov Ina).
Anchete
Întrevederea dintre Cătălin Predoiu și Atanas Ilkov despre cooperarea bilaterală în domeniul securității
În data de 9 septembrie 2024 a avut loc, în sistem videoconferință, întrevederea domnului Cătălin Predoiu, viceprim-ministru și ministru al Afacerilor Interne, cu domnul Atanas Ilkov, noul ministru al Afacerilor Interne din Republica Bulgaria.
Scopul principal al discuțiilor a fost analizarea modului în care decurge cooperarea bilaterală, în special în ceea ce privește lupta împotriva migrației ilegale și criminalității organizate. De asemenea, au fost trecute în revistă principalele aspecte legate de îndeplinirea obiectivului comun al celor două țări – ridicarea controalelor la frontierele interne terestre cât mai curând posibil.
Cooperarea bilaterală, în special cu privire la combaterea criminalității organizate și a migrației ilegale, decurge foarte bine. Aceasta a fost intensificată în ultima perioadă și s-a agreat că va continua în aceiași parametri. Pentru implementarea celei de-a doua etape de aderare la spațiul Schengen, au fost luate măsuri la nivelul celor două ministere de interne, rezultatul fiind că cifrele privind migrația ilegală au ajuns la valori minime, iar rezultatele comune în combaterea diferitelor forme de criminalitate organizată sunt excelente.
A fost evidențiată abordarea proactivă a ambelor părți, care, în perspectiva ridicării controalelor la frontierele interne terestre, a consolidat și mai mult cooperarea și schimbul de informații.
În acest sens, sunt organizate patrule mixte, schimb de informații, evaluări de risc comune, puncte de contact, schimb de experiență și contacte la vârf între șeful Poliției de Frontieră și omologii acestuia, la fel și în cazul Poliției Române.
Cei doi interlocutori au stabilit că este important să fie menținută aceeași frecvență a dialogului bilateral, atât la nivel politic, cât și tehnic, și să fie continuate discuțiile cu partenerii europeni pentru aderarea completă la Schengen. Ambele părți sunt conștiente că decizia va fi una de prim nivel politic, astfel că este esențial ca ministerele de interne să își îndeplinească misiunea necesară, respectiv să mențină migrația ilegală la cotele scăzute la care a fost adusă prin acțiunea polițiilor de frontieră și să aplice, fără incidente, decizia Consiliului JAI luată în decembrie 2023. (Paul D.).
Anchete
Justiția în criză: proteste și abuzuri în Ploiești
Anchete
Regimul clientelar: controlul informațiilor în Poliția Municipiului Ploiești (I)
Colaborarea dintre anumiți ofițeri de poliție și PG (persoană de referință) nu este întâmplătoare și are ca scop consolidarea controlului asupra informațiilor de la nivelul subunităților de poliție. Această asociere permite promovarea unor lucrători care să fie obedienți, selectați pe criterii subiective, în detrimentul celor competenți și dedicați, care ar merita cu adevărat aceste funcții.
Un exemplu elocvent în acest context este comisarul șef de poliție Sora George. Acesta, cunoscut ca fiind perpetuu șef al unui Birou din Poliția Municipiului Ploiești, deține în prezent și calitatea de împuternicit adjunct al Șefului Poliției Municipiului Ploiești. Anterior, George a ocupat funcția de împuternicit șef al Serviciului AEST din Inspectoratul Județean de Poliție Prahova, unde, contrar așteptărilor, n-a reușit să aducă îmbunătățiri semnificative, lăsând în urmă un context de profesionalism discutabil. De fapt, această împuternicire temporară părea menită să servească drept „trambulină” pentru avansarea sa ulterioară în cadrul Poliției Municipiului Ploiești, inhibând, astfel, potențialii candidați pe funcții de conducere.
Care este, însă, recomandarea lui Sora George pentru ocuparea acestor funcții succesive și care este legătura cu PG? Evident, nu se poate vorbi despre vreo „voce” sau “talent” admirat în mod special, iar performanțele remarcabile ale biroului său sunt puțin sau deloc recunoscute, având în vedere nivelul crescut al infracționalității din Ploiești.
Legătura comună între PG și Sora George provine din originile lor comune, amândoi având rădăcini într-o comună de pe Valea Cricovului, ceea ce subliniază natura clientelară a acestor relații și modul în care acestea influențează structurile de putere din cadrul Poliției. Vom reveni cu amanunte, date si documente incendiare. (Cristina T.).
-
Exclusivacum o zi
Mafia deșeurilor și Statul Paralel: corupție prin abonarea la banii publici din Prahova (II)
-
Exclusivacum o zi
Scandalul WHITE TOWER (XXXIX): adevărul ingropat al corupției imobiliare în Ploiești
-
Ancheteacum o zi
Justiția în criză: proteste și abuzuri în Ploiești
-
Featuredacum o zi
Justiția intunecată: incompatibilități și abateri în cazul judecătorului C5 de la Judecătoria Vălenii de Munte (III)
-
Ancheteacum o zi
Regimul clientelar: controlul informațiilor în Poliția Municipiului Ploiești (I)
-
Exclusivacum o zi
Scandalul deșeurilor: profesionalismul IPJ Arad vs. protecția coruptă a IPJ Prahova în fața Statului Paralel
-
Exclusivacum 3 zile
Sindicatul „Diamantul” denunță obstrucționarea acordurilor colective în MAI
-
Exclusivacum 2 zile
DIICOT Iași: sapte inculpați reținuți în dosarul de contrabandă cu tigarete