Connect with us

Actualitate

EXCLUSIV/ Procurorul General a clasificat ilegal protocolul secret dintre SRI si MP-ICCJ

Publicat

pe

Specialistul SRI, col ® Ion Dedu atrage publica atentia asupra clasificarii ilegale a unor protocoale.

Claudiu Manda a afirmat ca protocolul secret dintre SRI si MP-ICCJ are un nr. secret atribuit de catre SRI si un alt nr. secret atribuit de catre MP_ICCJ, sens in care trebuie luat si acordul de declasificare din partea Procurorului General. Iata ca din acest moment se ridica o mare intrebare ce articol de lege a permis Procurorului General de la acea data sa atribuie numar secret propriu pentru protocolul in cauza si care dupa afirmatiile lui Manda a fost initiat de catre MP_ICCJ. Nu exista nicio prevedere legala in vigoare care sa permita procurorilor sa atribuie nivel de secretizare din categoria informatiilor clasificate secret de stat, intrucat nu sunt institutii de culegere de informatii pentru securitatea nationala.
Sa asteptam si sa vedem reactia opiniei publice, a institutiilor statului de drept si a mediei scrise sau online din Romania, fata de situatia descrisa public de presedintele Comisiei de Control asupra activitatii SRI!

In fapt, col ® SRI, Ion Dedu – confirma dezvaluirile Ziarului Incisiv de Prahova efectuate in data de 15.01.2018 in articolul EXCLUSIV/DNA limiteaza fara drept accesul la mijloace de proba/Aplicarea nivelului de secretizare la D.N.A se face in mod ilegal.

https://www.incisivdeprahova.ro/2018/01/15/exclusivdna-limiteaza-fara-drept-accesul-la-mijloace-de-probaaplicarea-nivelului-de-secretizare-la-d-n-se-face-mod-ilegal/

In acest articol atrageam atentia asupra faptului ca, un expert INEC deci si a unui expert extrajudiciar (ales de catre un justitiabil) nu are acces la echipamentele tehnice, prin intermediul carora se realizeaza interceptarile telefonice si ambientale, existente in cadrul DNA, Serviciul tehnic, interdictie care nu este prevazuta prin actul normativ incident OG 2/2000 privind organizarea activităţii de expertiză tehnică judiciară şi extrajudiciară (art.2 Expertiza tehnică efectuată din dispoziţia organelor de urmărire penală, a instanţelor judecătoreşti sau a altor organe cu atribuţii jurisdicţionale, de către expertul sau specialistul numit de acestea, în vederea lămuririi unor fapte sau împrejurări ale cauzei, constituie expertiză tehnică judiciară.), respectiv prin prevederile vechi cod procedura penala “art.67 Verificarea mijloacelor de probă. Mijloacele de probă prevăzute în prezenta secţiune pot fi supuse expertizei la cererea procurorului, a părţilor sau din oficiu.”

Din asertiunile exprimate de reprezentantii DNA in documente oficiale referitoare la “echipamentele utilizate la efectuarea activitatilor prev. de art.911, 931 C.pr.pen”, din vechiul cpp referitoare la interceptarile si inregistrarile comunicatiilor prin intermediul serviciilor de comunicatii electronice puse la dispozitie de furnizori/operatori publici de comunicatii electronice, rezulta ca acestia nu cunosc legea cu privire la informatiile clasificate sau o ignora cu buna stiinta, respectiv o interpreteaza cum vor ei, intrucat clasa de secretizare “secret de serviciu” a echipamentelor anterior referite nu poate avea “nivel de secretizare strict secret “s” atribuit de catre SRI”, dupa cum explica cei mai sus precizati (reprezentantii DNA semnatari ai adresei), deoaece Legea nr.182/2002  privind protectia informatiilor clasificate la art. 15  prevede cu totul altceva. Adica nivel de secretizare se poate acorda doar informatiilor clasificate din clasa de secretizare secret de stat, deci informatiilor din domeniul securitatii nationale, nu din domeniul judiciar, iar cf. HG 585/2002 pentru nivel secretizare strict secret se aplica codiicare cu “00” in nicun caz cu codificarea “S”, care se aplica strict conform legii doar informatiilor din clasa de secretizare “secret de serviciu”. Din interpretarea expunerii DNA in aceasta situatie rezulta in fapt si in drept ca echipamentele proprii DNA  utilizate in activitatea de interceptare si inregistrare a comunicatiilor/comunicarilor persoanelor supuse ingerintei de restrangere a drepturilor si libetatilor fundamentale in baza art.53 constitutie si legile incidente cauzei au clasa de secetizare secret de stat nivel de secretizare strict secret atribuit de catre SRI, conform si propriilor lor afirmatii, deoarece interceptarile erau efectuate strict prin infrastructura SRI, prin Centrul National de Interceptare al comunicatiilor (centru asumat de catre SRI prin documente publice si necontestat nici pana la aceasta data) conform si concluziilor rezultate prin Decizia CCR 51/2016. Dar infrastuctura de interceptare a SRI face parte din activitatea operativa a SRI si deci are caracter secret de stat, conform Legiinr.51/1991, fiin secretizat pe nivel cel putin “secret”. Dar din asertiunea DNA rezulta cu certitudine ca infrastructura SRI are nivel de secretizare “strict secret” si ca atare, infrastructura proprie DNA de interceptare/inregistrare a comuncatiilor/comunicarilor este interconectata cu cea a SRI si, pe cale de consecinta, in baza legii/norme juridiceaplicabile, infrastructura DNA va lua nivelul de clasificare maxim aplicat infratructurii SRI, adica “strict secret” , rezultand din aceata evaluare logica faptul ca infromatiile referitoare la continutul comunicatiilor/comunicarilor sunt clasificate clasa de secretizare “secret de stat”, nivel de secreizare minim “”strict secret”.

Deci  rezulta in mod evident faptul ca redarea/continutul comunicarile/convorbirile interceptate, prin proces verbal intocmit in conformitate cu cpp, este clasificat  si, nu pot fi depus in rechizitoriu si instanta de judecata fara declasificare in temeiul legii, sens in care si persoanele interesate in procesul penal (ex. inculpati, avocati etc) nu pot avea acces direct la astfel de probe sau la mijloacele de proba/proceduri probatorii pentru ca sunt clasificate secret de stat. Astfel se ingradeste accesul la o justitie al cetateanului interesat ca parte in procesul penal, aspect contrar art.6 CEDO si nu numai.

Pentru asertiunea referitoare la echipamentel utilizate in “activitatile prev de art.914 si art.915 (activitati proprii de inregistrari audio video/ambientale) cprpen” cu clase de secretizare “secret de serviciu” si nivel de secretizare “secret”  – “s” “atribuit prin Ordin al Procurorului General al Romaniei” se utilizeaza acelasi rationament de mai sus unde din nou nivelul precizat de DNA e nelegal intrucat “secret” cu cod “0” atribuit conform normelor in drept, tine de secretul de stat si nu de secretul de serviciu cu cod atribuit “S”. de altfel, atribuirea prin ordin al Procurorului general al clasei de secetizare seret de serviciu nu este specificat prin legea de infiintare a DNA, OUG 43/2002 ofera doar acces la  secretul profesional cu privire la datele şi informaţiile obţinute în această calitate si obliga la respectarea acestuia, fara a face referire la informatiile clasificate ca exceptie etc. ca atare si acest aspect este nelegal cu atat mai mult cu cat procesul penal nu intra sub incidenta legii informatiilor clasificate, intrucat el trebuie sa ofere transparenta si acces celor interesati la actele procesuale pentru opozabilitate,contradictorialitate, egalitatea armelor etc, intr-un cuvant pentru respectarea princiipiilor unui proces echiatabil si corect intr-un stat de drept.

De fapt celelalte asertiuni ale DNA evoca faptul ca DNA limiteaza fara drept accesul la mijloace de proba, procedee probatorii si implicit la probele rezultate  atat expertilor cat si partilor interesate altele decat procurori si judecatori, sensin care rezulta o anume dictatura a procurorilor care induc in justie acte contrae legii iar judecatorii nu intreprind conform rolului lor activ instituit prin lege o cenzura in cadrul cercetarii penale a legalitatii activitatilor si actelor produse de catre procurorii DNA sau de catre procurori in general, in special in zona activitatilor de interceptare a comunicatiilor sau pe cea a inregistrarilor audio-video ambientale, situatii cu un grad ridicat de intruziune in viata privata a cetatenilor etc.. dupa cum a stabilit si CCR prin Decizia 51/2016.

Supunem atentiei de verificare a aspectelor semnalate atat CSM care ar fi trebuit sa cunoasca aceste situatii reale din activitatea Ministerului Public, cat si Ministerului Justitiei, CSAT si presedintelui Romaniei, inclusiv asociatiilor profesionale in domeniu AMR si UNJR pentru clarificarea acestor activitati care sunt in stadii de judecare pe vechiul cod de procedura penala in instantele din Romania si care pot avea consecinte semnificative in actul de justitie in statul nostru de drept, in materia dreptului penal. (Ec Adrian Radu).

 

Actualitate

Schimbare radicală în contractele IT ale Pentagonului: Întrebări și provocări

Publicat

pe

De

Scrisoarea lui Pete Hegseth: Încercarea de a restructura consultanța IT

Recenta notă semnată de secretarul pentru Apărare, Pete Hegseth, a stârnit controverse în rândul experților, care se întreabă cum va fi implementată această schimbare majoră în modul în care Pentagonul gestionează contractele de consultanță IT și dacă instituția poate aduce cu adevărat aceste servicii „în interior”.

Terminarea Contractelor IT de 5,1 miliarde de dolari

În data de 10 aprilie, Hegseth a ordonat încetarea a patru contracte de IT, a solicitat Chief Information Officer al Pentagonului și Departamentului condus de Elon Musk să finalizeze o revizuire a modalității de înregistrare a serviciilor de consultanță IT, și a impus un audit pentru toate licențele software deținute de departament.

Totuși, analiștii susțin că anunțarea anulării contractelor în valoare de 5,1 miliarde de dolari este probabil cea mai ușoară parte a acestui proces.

Detalii insuficiente în memoriu

Matt Pearl, directorul programului Strategic Technologies la Center for Strategic and International Studies (CSIS), a declarat că nota lui Hegseth „nu oferă multe detalii” despre modul de realizare a obiectivelor propuse.

Greg Williams, directorul Centrului pentru Informații de Apărare, a fost mai incisiv, afirmând: „Acest memoriu pare a fi o directivă, dar nu include suficiente detalii pentru ca cineva să poată acționa. Este o direcție, o celebrare sau doar o nebunie?”

Mesaje contradictorii și provocări de implementare

Ambii experți au subliniat că memoriul din 10 aprilie transmite mesaje mixte, având în vedere că a apărut la trei zile după un alt memoriu semnat de adjunctul secretarului pentru Apărare, Stephen Feinberg, care sublinia că fiecare rol civil ar trebui „reclasificat, externalizat sau eliminat” dacă nu contribuie direct la letalitate, pregătire sau descurajare strategică.

„Este puțin confuz”, a remarcat Williams. „Ai pe adjunctul secretarului care vrea să externalizeze tot, iar peste trei zile, secretarul pentru Apărare spune că vrea să înregistreze serviciile.”

Necesitatea revizuirii rolului contractanților

În ciuda confuziilor create de nota lui Hegseth, Williams susține că organizarea unei evaluări critice cu privire la cheltuielile pe servicii externalizate de IT este o idee bună. „Se pare că încearcă să elimine intermediarii, dar întrebarea rămâne: ”Avem cu adevărat nevoie de acest intermediar?””, a declarat el.

Pearl a adăugat că există oportunități de a înregistra servicii IT care ar putea fi benefice pentru Pentagon.

Opinii divergente asupra costurilor și eficienței

David Berteau, președinte și CEO al Professional Services Council, a contestat ideea, argumentând că istoria arată că este puțin probabil ca Pentagonul să poată prelua aceste sarcini la un cost mai mic decât contractele existente. „Istoria sugerează că, atunci când sunt contabilizate toate costurile, este aproape întotdeauna mai scump pentru guvern să facă acest lucru.”

În plus, Williams a subliniat că, în cazul în care Pentagonul ar încerca să preia aceste servicii, este puțin probabil să aibă personalul necesar pentru a realiza lucrările în valoare de 4 până la 5 miliarde de dolari.

Provocări semnificative în implementarea memorandumului

Pearl a menționat că, pe lângă resursele limitate, Pentagonul nu are capacitatea să efectueze o revizuire a modului de înregistrare a serviciilor IT în termen de 30 de zile, așa cum este stipulat în memoriu. De asemenea, este nerealist să se finalizeze auditul licențelor software în termen de opt zile de la semnarea memorandumului.

„Cu Pentagonul, ai nevoie de probabil câteva săptămâni sau, realist vorbind, luni, doar pentru a înțelege toate licențele pe care le folosesc”, a concluzionat

Citeste in continuare

Actualitate

Grecia iși consolidază capacitățile de apărare cu sistemul ambițios Achilles Shield

Publicat

pe

De

Inovație în apărarea națională

În timp ce Statele Unite, Turcia și alte țări își croiesc calea către un sistem de apărare aeriană cuprinzător de tip israelian, oficialul de vârf al apărării din Grecia, ministrul Apărării Naționale Nikos Dendias, a declarat că sistemul său ambițios Achilles Shield este considerat „inima” armatei moderne a țării. Într-un articol postat pe site-ul Ministerului Apărării, Dendias a descris Achilles Shield ca având capacități „anti-rachetă, anti-aer, anti-dronă, anti-nava și anti-submarin”, permițând navelor și avioanelor de vânătoare să opereze mai departe de teritoriul grecesc.

Detalii și viitorul sistemului

Dendias nu a oferit detalii suplimentare despre Achilles Shield, dar raportările anterioare menționează că programul este evaluat la 2,8 miliarde de euro (3 miliarde de dolari), iar sistemul ar putea deveni operațional în 2027. Aceste comentarii vin după un raport Reuters din noiembrie, care afirma că Grecia a intrat în discuții cu Israelul pentru a dezvolta, potențial, o versiune a sistemului Iron Dome, bazată pe sistemul de apărare aeriană pe distanțe scurte produs de Rafael.

Contextul geopolitic și tensiunile regionale

Sistemul de apărare aeriană al Israelului constă în trei straturi de apărare, Iron Dome fiind cel mai de bază. În cursul conflictului din Gaza, Iron Dome a interceptat „mii de rachete” alături de drones și rachete de croazieră, conform Ministerului israelian al Apărării. Aceasta a atras un interes crescut din partea țărilor dornice să replicate succesul sistemului.

Raționamentul din spatele Achilles Shield se leagă de tensiunile regionale, în special cu Turcia și disputele de lungă durată asupra Ciprului și Mării Egee. Dendias a subliniat importanța consolidării „prezenței de apărare” a Greciei și rolului său ca pilon de stabilitate și furnizor de securitate în regiunea mediteraneană estică și Europa de sud-est.

Modernizare strategică și inovație

Grecia plănuiește o modernizare ambițioasă a forțelor sale armate, cu un cost estimat de 25 de miliarde de euro pe parcursul următorilor 12 ani, conform Agenda 2030. Armata greacă va beneficia de cea mai mare reformă de acest tip, cu scopul de a proiecta puterea națională printr-o politică de apărare totală.

Centrele pentru Apărare și Inovație, înființate anul trecut, au început deja să contribuie la această schimbare și vor consolida „prezența Greciei” ca producător de soluții inovatoare, reducând dependența de sistemele fabricate în străinătate. Ministrul a menționat, de asemenea, că Grecia este pregătită să „profite” de deciziile recente din cadrul programului ReArm Europe al Uniunii Europene.

Achiziții navale și colaborare cu SUA

Pe de altă parte, Dendias a evidențiat că este examinată „posibilitatea participării țării la proiectarea și construcția fregatelor de tip Constellation împreună cu Statele Unite.” SUA a însărcinat constructorul de nave italian Fincantieri să construiască aceste fregate înlocuind navele de luptă Littoral, deși construcția se află cu ani în întârziere.

În concluzie, Grecia își redefinește strategia de apărare prin investiții în tehnologii avansate și colaborări internaționale, asigurându-și astfel un rol proeminent în stabilitatea regională.

Citeste in continuare

Actualitate

Atenție la schemele de recrutare: Air Force alertează asupra riscurilor implicate în ofertele de la entități străine

Publicat

pe

De

Prudență la ofertele de locuri de muncă

Biroul de Investigații Speciale al Forțelor Aeriene (AFOSI) a emis un avertisment către membrii săi, actuali și foști, cu privire la o „schemă de recrutare” menită să îi determine să lucreze pentru entități de informații străine. Aceste oferte, deghizate sub forma unor joburi bine plătite, sunt de fapt operațiuni de informații, a menționat agentul special Lee Russ, director executiv al Biroului de Proiecte Speciale din cadrul AFOSI.

Ținte vizate și mesaje

Un analist de contrainformații anonim a subliniat că aceste mesaje nu sunt întâmplătoare, ci încercări deliberate de a exploata încrederea. Mesajele vin adesea sub forma unor oferte de consultanță de pe rețelele sociale, tactică ce a devenit tot mai agresivă și rafinată.

Lipsa de supraveghere instituțională

Atunci când entitățile străine contactează membrii forțelor în mod privat, aceasta aduce o lipsă de supraveghere instituțională. Acțiunile personale nu beneficiază de aceleași măsuri de siguranță ca cele oficiale, permițând adversarilor să profite de lipsa de protecție.

Alerte și reacții guvernamentale

Avertismentul AFOSI vine în contextul altor avertismente similare de la guvernul SUA și partenerii săi internaționali. Centrul Național de Contrainformații și Securitate (NCSC) a semnalat eforturi de recrutare de spioni străini, inclusiv chinezi, care se prezintă drept firme de consultanță sau headhunteri pe platformele de networking social și profesional.

Eforturile Chinei și reacția internațională

În iunie 2024, parteneriatul de informații Five Eyes a acuzat în mod colectiv China de recrutarea personalului militar occidental pentru instruirea armatei sale. Armata Populară de Eliberare a Chinei a utilizat firme private pentru a-și ascunde legăturile, oferind salarii exorbitante.

Directorul NCSC de atunci, Michael Casey, a afirmat că guvernele occidentale au luat măsuri recente care au afectat aceste operațiuni, dar eforturile de recrutare ale PLA continuă să evolueze ca răspuns.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv14 ore ago

Justiția sub atac: Inculpatul pseudo-jurnalist spagar si santajist  Stavri Cătălin, în centrul unei controverse legate de abuzurile procurorilor

Într-un climat în care integritatea și credibilitatea justiției sunt esențiale pentru buna funcționare a societății, cazul lui Stavri Cătălin, un...

Exclusiv2 zile ago

23 Aprilie 2025 – Sărbătoarea Sfântului Gheorghe

Importanța sărbătorii Pe 23 aprilie, Biserica Ortodoxă sărbătorește Sfântul Mare Mucenic Gheorghe, un sfânt venerat de creștini, cunoscut și sub...

Exclusiv2 zile ago

Avertisment de la DNSC privind o fraudă în creștere prin apeluri telefonice false

Tipuri de fraudă folosind identități false Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC) a emis un avertisment cu privire la un...

Exclusiv2 zile ago

Minunea de Paște la Baia Mare: Un bărbat in cărucior cu rotile își recapătă mobilitatea

O poveste uimitoare Într-o întâmplare surprinzătoare, un bărbat din Baia Mare, care a decis să cerșească folosind un cărucior cu...

Exclusiv3 zile ago

Sfârșit de epocă: Moartea Papei Francisc la 88 de ani marcheză o transformare globală

Un lider spiritual simbolic se stinge, lăsând în urma sa o moștenire de deschidere și reformă în Biserica Catolică Un...

Exclusiv4 zile ago

Incident rutier: Șofer cu permis suspendat și alcoolemie mare, prins în urma unei urmăriri

Un bărbat care avea permisul de conducere suspendat de 6 luni și o alcoolemie de 0,88 mg/l alcool pur în...

Exclusiv5 zile ago

Mesaj de Paște de la Echipa Incisiv de Prahova

Dragi cititori, Cu ocazia Sfintelor Sărbători de Paște, vă transmitem cele mai calde urări de sănătate, liniște sufletească și bucurii...

Exclusiv6 zile ago

Sâmbăta Mare: Tradiții, obiceiuri și ce nu trebuie să faci in această zi

Pregătiri pentru Învierea Domnului Sâmbăta Mare este ziua de dinaintea Învierii Domnului, un moment de tihnă și pregătire spirituală pentru...

Exclusiv6 zile ago

Reflectii asupra indiferenței sociale

Provocare la meditație Vitalie Josanu, reprezentant al Sindicatului Diamantul, invită la o profundă meditație asupra valorilor morale și a responsabilității...

Exclusiv6 zile ago

Procurorul „aruncat”: Mâna nevăzută a senatorului „Melcilor” asupra justiției

Teatrul absurdității în afacerile cu deșeuri Un circ în jurul gunoaielor (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc Într-o...

Exclusiv7 zile ago

Analiză juridică asupra inaplicabilității interdicțiilor din proiectul de lege privind mercenariatul pentru polițiștii suspendați

Considerații preliminare Analiza se concentrează asupra aplicabilității interdicțiilor incluse în proiectul de lege ce modifică diverse acte normative din domeniul...

Exclusiv7 zile ago

Mușamalizarea organizată: Răspunsuri insălătoare și coordonate de la vârful IGPR

Context și scopul analizei În ultimele luni, Sindicatul Polițiștilor “Diamantul” a identificat un model sistematic de dezinformare și disimulare a...

Exclusiv7 zile ago

Alerta roșie: FSANP cere acțiuni imediate pentru siguranța penitenciarelor din România

Context internațional și precedent alarmant Recenta serie de atacuri asupra închisorilor din Franța a generat un semnal de alarmă în...

Exclusiv7 zile ago

Destructurarea unei rețele internaționale de inșelăciune în domeniul suplimentelor alimentare

Sprijin internațional în combaterea infracționalității Poliția Română, în colaborare cu specialiști din cadrul EUROPOL, a oferit asistență ofițerilor de investigație...

Exclusiv7 zile ago

Percheziții în Pogoanele: Trei persoane reținute pentru inșelăciune în domeniul relațiilor online

Acțiune coordonată împotriva infracțiunilor economice Polițiștii Serviciului de Investigații Criminale Buzău, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Pogoanele, au...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv