Anchete
EXPLOZIV/Golgota protocoalelor si a HCSAT secret de stat se apropie de final! Oare cine vor fi rastignitii?/65 de protocoale secrete./Cum procedăm?
Se vehiculeză faptul că, în numai două zile, pot fi desecretizate faimoasele protocoale. Să vedem dacă este așa.
1). În total sunt 65 de protocoale secrete, pe care SRI le-a încheiat cu alte instituții.
2) Fiecare protocol secret are în stânga sus un număr de ordine dat de SRI, care atestă secretizarea. Iar în dreapta sus un număr dat de instituția parteneră, de exemplu DNA, care a secretizat la rândul ei. Numai că, atenție mare, doar SRI, dintre toate aceste instituții în număr de 65, are dreptul să secretizeze documente. Secretizarea făcută de toate celelalte instituții este ILEGALĂ. Iar cine a secretizat ilegal trebuie să răspundă în fața legii.
3). Desecretizarea se face prin Hotărâre de Guvern. Hotărârea de Guvern nu se poate face decât în baza unei solicitări motivate din partea SRI.
4). Ce se întâmplă dacă SRI, respectiv domnul Eduard Hellvig, refuză să facă o solicitare motivată în acest sens? În acest caz, Guvernul nu poate adopta Hotărârea de desecretizare.
5). Cine îl poate obliga pe directorul SRI să facă solicitarea motivată, în caz că el nu vrea? La prima vedere, președintele României, care este și președinte CSAT. În al doilea rând, ar putea să-l oblige Parlmentul, care a aprobat numirea șefului SRI și care primește și aprobă rapoartele anuale ale instituției.
Conform colegilor de la http://www.ziuanews.ro, dacă domnul Eduard Hellvig se mai gândește și dacă se mai gândește și președintele României Klaus Iohannis, atunci până la desecretizare mai e o cale foarte lungă.
Sorin Roșca Stănescu
Mai jos, regăsiți un text scris de fostu colonel SRI Ion Dedu:
Ciudat, Manda recunoaste ca si la aceasta data protocoalele secrete de stat incheiate intre SRI-MP_DNA functioneaza! Ce aberatie spune si pana acum ce au facut au sprijinit incalcarea legii prin nedenuntarea lor concreta si desecretizare? Sper ca organele abilitate si institutiile statului se vor sesiza cu gravele nelegalitati produce in Romania ultimilor 15 ani!
Din nou am avut dreptate. Golgota protocoalelor si a HCSAT secret de stat se apropie de final! Oare cine vor fi rastignitii? Sper sa intelegeti ca tot prin HG se va face declasificarea la propunerea motivata a SRI. Sa vedem ce are de zis MP si DNA ce nu aveau dreptul legal sa secretizeze alturi de SRI oare cine i-a imputernicit in mod ilegal? Cine va fi sanctionat admnistrativ, civil si penal pentru tot ce s-a intamplat in ultimii cel putin 15 ani in Romania in activitatea judiciara, pe fondul aplicarii nelegale a protocoalelor si HCSAT de catre binomul SRI-DNA?
Iata cum, dupa declaratiile oficiale ale Presedintelui Romaniei si Primului-ministru al Romaniei referitoare la desecretizarea potocoalelor secrete de stat incheiate intre SRI si MinisterulPublic, PICJJ si DNA, o serie de persoane cu imagine publica ies la rampa cu declaratii pe acest subiect spunand cat de mult au dezbatut ei pe acest subiect in trecut, dar uitand sa mentioneze si alte persoane ce au avut un rol important in abordarea sistematica si sistemica a problematicii supuse atentiei azi de oficialii sus mentionati, aratand cu ceva timp inaintea acestora nelegalitatile si ingerintele grave in drepturile si libertatile fundamentale ale cetatenilor aparate constitutional, dar ignorate cu desavarsire de activitatea comuna in echipa mixata chiar de catre SRI _ MP_DNA, institutii obligate sa respecte si sa aplice legea si nu sa o incalce in mod flagrant atatia ani fara remuscari institutionale si umane!
Redau un citat dintr-un document oficial al SRI, din 2013, prin care recunoaste sub semnatura ceea ce veti citi….
„d) realizarea interceptarilor si relatiile cu operatorii de comunicatii. Prin hotarare a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, Serviciul Roman de Informatii a fost desemnat autoritate nationala in domeniul realizarii interceptarilor si al relatiei cu operatorii si furnizorii de servicii de telecomunicatii. Serviciul Roman de Informatii administreaza un sistem tehnic de interceptare unic la nivel national, in cadrul caruia executa operatiunile tehnice necesare punerii in aplicare a autorizarilor de interceptare a comunicatiilor obtinute, potrivit legii, de catre toate institutiile nationale abilitate si asigura protectia tuturor informatiilor obtinute din surse tehnice secrete; e) realizarea sarcinilor de contraspionaj radio si identificarea emisiilor radioelectronice ilegale. Serviciul Roman de Informatii desfasoara activitati tehnice de control ambiental si de supraveghere radio, in scopul asigurarii securitatii tehnice a spatiilor protejate impotriva interceptarii ilegale. Serviciul Roman de Informatii organizeaza si desfasoara activitati specifice de contraspionaj radio si alte activitati tehnice pentru identificarea, documentarea si contracararea amenintarilor la adresa securitatii nationale din spectrul radioelectronic;” (Irinel I.).
Anchete
Întrevederea dintre Cătălin Predoiu și Atanas Ilkov despre cooperarea bilaterală în domeniul securității
În data de 9 septembrie 2024 a avut loc, în sistem videoconferință, întrevederea domnului Cătălin Predoiu, viceprim-ministru și ministru al Afacerilor Interne, cu domnul Atanas Ilkov, noul ministru al Afacerilor Interne din Republica Bulgaria.
Scopul principal al discuțiilor a fost analizarea modului în care decurge cooperarea bilaterală, în special în ceea ce privește lupta împotriva migrației ilegale și criminalității organizate. De asemenea, au fost trecute în revistă principalele aspecte legate de îndeplinirea obiectivului comun al celor două țări – ridicarea controalelor la frontierele interne terestre cât mai curând posibil.
Cooperarea bilaterală, în special cu privire la combaterea criminalității organizate și a migrației ilegale, decurge foarte bine. Aceasta a fost intensificată în ultima perioadă și s-a agreat că va continua în aceiași parametri. Pentru implementarea celei de-a doua etape de aderare la spațiul Schengen, au fost luate măsuri la nivelul celor două ministere de interne, rezultatul fiind că cifrele privind migrația ilegală au ajuns la valori minime, iar rezultatele comune în combaterea diferitelor forme de criminalitate organizată sunt excelente.
A fost evidențiată abordarea proactivă a ambelor părți, care, în perspectiva ridicării controalelor la frontierele interne terestre, a consolidat și mai mult cooperarea și schimbul de informații.
În acest sens, sunt organizate patrule mixte, schimb de informații, evaluări de risc comune, puncte de contact, schimb de experiență și contacte la vârf între șeful Poliției de Frontieră și omologii acestuia, la fel și în cazul Poliției Române.
Cei doi interlocutori au stabilit că este important să fie menținută aceeași frecvență a dialogului bilateral, atât la nivel politic, cât și tehnic, și să fie continuate discuțiile cu partenerii europeni pentru aderarea completă la Schengen. Ambele părți sunt conștiente că decizia va fi una de prim nivel politic, astfel că este esențial ca ministerele de interne să își îndeplinească misiunea necesară, respectiv să mențină migrația ilegală la cotele scăzute la care a fost adusă prin acțiunea polițiilor de frontieră și să aplice, fără incidente, decizia Consiliului JAI luată în decembrie 2023. (Paul D.).
Anchete
Justiția în criză: proteste și abuzuri în Ploiești
Anchete
Regimul clientelar: controlul informațiilor în Poliția Municipiului Ploiești (I)
Colaborarea dintre anumiți ofițeri de poliție și PG (persoană de referință) nu este întâmplătoare și are ca scop consolidarea controlului asupra informațiilor de la nivelul subunităților de poliție. Această asociere permite promovarea unor lucrători care să fie obedienți, selectați pe criterii subiective, în detrimentul celor competenți și dedicați, care ar merita cu adevărat aceste funcții.
Un exemplu elocvent în acest context este comisarul șef de poliție Sora George. Acesta, cunoscut ca fiind perpetuu șef al unui Birou din Poliția Municipiului Ploiești, deține în prezent și calitatea de împuternicit adjunct al Șefului Poliției Municipiului Ploiești. Anterior, George a ocupat funcția de împuternicit șef al Serviciului AEST din Inspectoratul Județean de Poliție Prahova, unde, contrar așteptărilor, n-a reușit să aducă îmbunătățiri semnificative, lăsând în urmă un context de profesionalism discutabil. De fapt, această împuternicire temporară părea menită să servească drept „trambulină” pentru avansarea sa ulterioară în cadrul Poliției Municipiului Ploiești, inhibând, astfel, potențialii candidați pe funcții de conducere.
Care este, însă, recomandarea lui Sora George pentru ocuparea acestor funcții succesive și care este legătura cu PG? Evident, nu se poate vorbi despre vreo „voce” sau “talent” admirat în mod special, iar performanțele remarcabile ale biroului său sunt puțin sau deloc recunoscute, având în vedere nivelul crescut al infracționalității din Ploiești.
Legătura comună între PG și Sora George provine din originile lor comune, amândoi având rădăcini într-o comună de pe Valea Cricovului, ceea ce subliniază natura clientelară a acestor relații și modul în care acestea influențează structurile de putere din cadrul Poliției. Vom reveni cu amanunte, date si documente incendiare. (Cristina T.).
-
Exclusivacum o zi
Mafia deșeurilor și Statul Paralel: corupție prin abonarea la banii publici din Prahova (II)
-
Exclusivacum o zi
Scandalul WHITE TOWER (XXXIX): adevărul ingropat al corupției imobiliare în Ploiești
-
Ancheteacum o zi
Justiția în criză: proteste și abuzuri în Ploiești
-
Featuredacum o zi
Justiția intunecată: incompatibilități și abateri în cazul judecătorului C5 de la Judecătoria Vălenii de Munte (III)
-
Ancheteacum o zi
Regimul clientelar: controlul informațiilor în Poliția Municipiului Ploiești (I)
-
Exclusivacum o zi
Scandalul deșeurilor: profesionalismul IPJ Arad vs. protecția coruptă a IPJ Prahova în fața Statului Paralel
-
Exclusivacum 3 zile
Sindicatul „Diamantul” denunță obstrucționarea acordurilor colective în MAI
-
Exclusivacum 2 zile
DIICOT Iași: sapte inculpați reținuți în dosarul de contrabandă cu tigarete