Connect with us

Anchete

Motivele pentru care Sectia pentru procurori a CSM in materie disciplinara a stabilit ca Mircea Negulescu trebuie exclus din magistratura

Publicat

pe

Excluderea din magistratura a vestitului procuror DNA Mircea Negulescu (foto) este singura masura prin care se poate preveni riscul ca acesta sa comita in viitor alte abateri disciplinare. Aceasta este opinia procurorilor din CSM, care, au decis aplicarea celei mai severe sanctiuni disciplinare in cazul lui Negulescu, zis „Portocala” sau „Zdreanta”. Motivarea Sectiei pentru procurori in materie disciplinara este una dura la adresa lui Mircea Negulescu, stabilindu-se ca acesta nu mai corespunde exigentelor impuse de exercitarea corespunzatoare a functiei de procuror.

Motivarea deciziei de excludre din magistratura a procurorului Mircea Negulescu a fost prezentata in exclusivitate, luni seara 13 martie 2018, la emisiunea Sinteza Zilei de la Antena 3, realizata de jurnalistul Mihai Gadea.

Iata motivele pentru care Sectia pentru procurori a CSM in materie disciplinara a stabilit ca Mircea Negulescu trebuie exclus din magistratura:

La individualizarea sanctiunii ce urmeaza a fi aplicata paratului procuror Mircea Negulescu, in conditiile art. 100 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, Sectia va avea in vedere imprejurarile, gravitatea concreta, precum si consecintele faptelor savarsite de acesta.

Avand in vedere probatoriul administrat in cauza, Sectia constata ca paratul procuror Negulescu Mircea a savarsit, in diferite perioade de timp, cinci abateri disciplinare distincte, ceea ce denota un caracter repetitiv al incalcarilor normelor legale si regulamentare care instituiau in sarcina sa obligatiile impuse de statutul si demnitatea funtiei de magistrat.

De asemenea, Sectia va avea in vedere diversitatea abaterilor disciplinare savarsite de paratul procuror (art. 99 lit a) – 2 abateri disciplinare, lit. b), lit. l) si lit. i) teza I), aproape toata gama de abateri disciplinare prevazuta de art. 99 din Legea nr. 303/2004, precum si faptul ca in cadrul unei singure abateri disciplinare paratul a savarsit mai multe acte materiale fata de aceeasi persoana sau fata de persoane diferite.

In concret, Sectia retine ca paratul procuror Mircea Negulescu in cadrul abaterilor disciplinare prevazute de art. 99 lit. a din Legea nr. 303/2004 a adoptat un comportament necorespunzator, de natura a aduce atingere onoarei si probitatii profesionale, fata de mai multe persoane, respectiv: colegi procurori, martori si parti din dosarele aflate pe rolul parchetului, precum si jurnalisti din presa locala.

Astfel, Sectia constata ca paratul procuror Negulescu Mircea, in cadrul discutiei telefonice din data de 15.12.2016, a facut mai multe afirmatii jignitoare si denigratoare la adresa procurorilor: Botnaru Ionut, Lefter Catalin si Cristea Luminita, precum si a martorului Manole Marian, iar cu ocazia discutiei din luna mai 2015, ce a avut loc la sediul parchetului, in prezenta mai multor persoane (un politist, un avocat si reprezentanti ai presei locale), paratul procuror a manifestat o atitudine necorespunzatoare fata de domna procuror Ilioiu Maria Florentina, numitul Costea Lucian Vileford (parte vatamata intr-un dosar instrumentat de domna procuror Ilioiu Maria Florentina) si jurnalista Tanase Roxana.

Totodata, Sectia constata ca paratul procuror Negulescu Mircea a facut mai multe aprecieri negative cu privire la activitatea de urmarire penala desfasurata de colegii sai procurori in cadrul unor dosare aflate pe rolul parchetului sau in care se dispusese deja o solutie.

Sectia va avea in vedere ca toate aceste afirmatii au ajuns la cunostinta publicului, aspect de natura a afecta in mod grav prestigiul si imaginea justitiei, care, pentru o functionare adecvata, trebuie sa se bucure de increderea deplina a opiniei publice.

Referitor la abaterile disciplinare prevazute de art. 99 lit. a din Legea nr. 303/2004, Sectia constata ca faptele savarsite de paratul procuror Negulescu Mircea au avut loc in afara exercitarii atributiilor de serviciu si prezinta o gravitate deosebita, avand in vedere ca prestigiul si demnitatea functiei pe care o exercita paratul procuror il obliga sa aiba un comportament corespunzator, in concordanta cu normele de conduita impuse prin legi si regulamente. Procurorul trebuie sa se abtina de la orice comportament, act sau manifestare de natura sa altereze efectiv increderea in justitie.

Urmarea faptelor savarsite de paratul procuror este certa si se raporteaza, atat la afectarea reputatiei magistratilor fata de care a facut afirmatiile denigratoare anterior indicate, cat si la atingerea adusa onoarei si prestigiului functiei de magistrat, precum si a prestigiului justitiei, avand repercusiune asupra intregului sistem, ceea ce conduce la diminuarea increderii in magistratul procuror, atat din partea colegilor sai, cat si a justitiabililor.

Referitor la celelalte abateri disciplinare retinute in sarcina paratului procuror, Sectia constata ca acestea au fost savarsite in exercitarea atributiilor de serviciu sau in stransa legatura cu acestea, ceea ce denota o incalcare grava de catre acesta a responsabilitatilor si atributiilor functiei de procuror.

In concret, Sectia retine ca prin omisiunea paratului procuror de a formula declaratie de abtinere in cadrul dosarului penal nr. 636/P/2014 al Parchetului de pe langa Curtea de Apel Ploiesti a fost afectata impartialitatea acestuia in indeplinirea atributiilor profesionale, precum si increderea cetatenilor in actul de justitie.

Prin interventiile exercitate de paratul procuror in activitatea de urmarire penala efectuata de domnul procuror Lefter Catalin in cadrul dosarului penal nr. 457/P/2016 al Parchetului de pe langa Curtea de Apel Ploiesti, Sectia constata ca s-a adus atingere unuia dintre principiile fundamentale care guverneaza activitatea Ministerului Public si anume, principiul independentei procurorului in efectuarea activitatilor de urmarire penala, fiind astfel afectata buna desfasurare a anchetei penale si deteriorarea increderii cetatenilor in actul de justitie.

Referitor la consultatiile de specialitate juridica oferite numitului Vlad Constantin, Sectia retine ca paratul procuror si-a depasit competentele profesionale si s-a substituit unei alte activitati cu profil juridic, respectiv aceea de avocat, incalcand si de aceasta data normele legale care impuneau in sarcina sa aceasta interdictie de natura profesionala, cu consecinta afectarii imaginii justitiei, ca serviciu in apararea ordinii de drept.

In consecinta, Sectia constata ca, per ansamblu, comportamentul manifestat de paratul procuror este de natura a induce ideea unei functionari deficitare a activitatii desfasurate in cadrul Ministerului Public si a sistemului judiciar in ansambul sau, cu consecinta directa a alterarii opiniei publice cu privire la competenta, probitatea si independenta pe care, in mod legitim, orice persoana le asteapta de la magistratii carora le incredinteaza apararea drepturilor sale.

Sectia constata ca, in cadrul cercetarilor efectuate in cauza, paratul procuror Mircea Negulescu a avut o pozitie procesuala nesincera, de nerecunoastere a faptelor comise, cu exceptia abaterii disciplinare prevazuta de art. 99 lit. a) din Legea nr. 303/2004 (referitoare la discutia telefonica din data de 15.12.2016), cu privire la care acesta a aratat in fata Sectiei ca regreta cele intamplate, iar cu proxima ocazie isi va cere scuze de la colegii sai.

Atitudinea adoptata de catre paratul procuror, atat in faza de cercetare disciplinara, cat si in fata Sectiei, dovedeste ca acesta nu a inteles caracterul grav al faptelor sale si nici care este conduita pe care trebuia s-o adopte in calitate de magistrat.

Sectia apreciaza ca maniera in care a procedat paratul procuror este una reprobabila si incompatibila cu functia de procuror, intrucat acesta, pe langa faptul ca a incalcat si a nesocotit o serie de obligatii legale si deontologice impuse de statutul si demnitatea functiei de magistrate, a si incercat sa minimalizeze cele imputate, ba mai mult a acreditat ideea ca prin publicarea de catre un post TV a inregistrarii convorbirii telefonice din data de 15.12.2016 s-a produs o campanie de denigrare la adresa sa, creandu-i-se astfel un prejudiciu de imagine.

Este adevarat ca, la aplicarea sanctiunii, Sectia trebuie sa aiba in vedere alaturi de circumstantele reale identificate de cercetarea judecatoreasca si circumstantele personale ale paratului procuror, precum si consecintele negative ale abaterilor disciplinare.

Vechimea in profesie a paratului procuror Mircea Negulescu – 20 ani, 2 luni si 19 zile (la data de 28.02.2017, data la care a fost suspendat din functie) aprecierile pozitive obtinute la evaluari, aspectele privind cariera profesionala, in cursul careia acesta a detinut mai multe functii de procuror, respectiv procuror militar, procuror inspector, procuror sef Sectie urmarire penala, procuror DNA, ca si gradul de pregatire profesionala, il obligau pe acesta cu atat mai mult sa aiba o atitudine exemplara.

Astfel, cu o asemenea vechime si pregatire in functia de procuror, paratul procuror Mircea Negulescu ar fi trebuit, prin experienta acumulata (procuror inspector, procuror cu functie de conducere), sa cunoasca si sa respecte normele legale si deontologice care guverneaza aceasta activitate, sa respecte obligatiile de corectitudine, demnitate, rezerva, obiectivitate si impartialitate impuse unui procuror de statutul pe care il detine.

De asemenea, trebuie avut in vedere scopul sanctiunilor disciplinare, respectiv de a preveni savarsirea de abateri de la normele legale si regulamentare, de la reguli etice si deontologice dar, in acelasi timp, si de a asigura societatea ca activitatea Ministerului Public se desfasoara in conditii de legalitate, iar indatoririle specifice profesiei de procuror sunt riguros indeplinite, tocmai pentru ca cetatenii sa aiba incredere in aceasta autoritate fundamentala a statului de drept.

Prin savarsirea acestor fapte, Sectia constata ca s-a adus atingere principiilor care guverneaza intreaga activitate a Ministerului Public, precum si prestigiului functiei de magistrat.

Tinand cont de toate aceste imprejurari care, in mod obiectiv trebuie avute in vedere la individualizarea sanctiunii aplicate, gravitatea concreta a faptelor, astfel cum au fost retinute anterior, si vinovatia paratului procuror, precum si legatura de cauzalitate dintre ele, Sectia apreciaza ca paratul nu mai corespunde exigentelor impuse de exercitarea corespunzatoare a functiei de procuror si ca pentru a preveni posibilitatea comiterii unor noi abateri similare, se justifica aplicarea fata de acesta a celei mai grave sanctiuni disciplinare si anume excluderea din magistratura.

Ca urmare, Sectia, in temeiul dispozitiilor art.100 lit. e) din Legea nr. 303/2004, republicata, va aplica paratului Negulescu Mircea, procuror in cadrul Parchetului de pe langa Judecatoria Campina (in prezent suspendat din functie), sanctiunea disciplinara constand in excluderea din magistratura pentru savarsirea abaterilor disciplinare prevazute de art. art. 99 lit. a) (2 abateri disciplinare), b), l) si i) teza I din acelasi act normativ”. (I. Rizea).

 

Anchete

CORUPȚIE ÎN SĂNĂTATEA DIN BRAȘOV: DNA SPARGE CUIBUL – Percheziții la Spitale, DSP și Firme!

Publicat

pe

De

DNA a declanșat o operațiune de amploare în Brașov, cu 18 percheziții simultane la spitale, firme și la sediul Direcției de Sănătate Publică (DSP)! Ancheta vizează o rețea de corupție în care este implicată chiar directoarea DSP, Ofelia Ancuța Blănaru.

Acuzațiile:

  • Vânzare de diplome de igienă: Blănaru este suspectată că vindea diplome de igienă, fără ca persoanele să urmeze cursurile.
  • Informații confidențiale: Directoarea oferea informații despre controalele sanitare, avertizând spitalele și oferind indicații despre cum să se pregătească.
  • Mită și foloase necuvenite: Anchetatorii investighează dacă Blănaru a primit mită sub formă de bani, bijuterii și produse de la reprezentanții unor societăți comerciale.
  • Cursuri simulate: Există suspiciuni că programele de instruire în domeniul sănătății publice erau simulate, doar pe hârtie, pentru a justifica cheltuieli sau a aduce beneficii unor persoane din conducerea DSP.

Instituții vizate:

  • Direcția de Sănătate Publică (DSP) Brașov
  • Spitalul Clinic Județean de Urgență Brașov
  • Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Brașov
  • Sediile mai multor firme și domiciliile unor persoane fizice

Măsuri luate:

  • Procurorii anticorupție au dispus măsuri de supraveghere și ridicări de documente din birourile DSP Brașov și ale spitalelor vizate.
  • Sunt analizate contracte, registre și corespondență internă.

DNA confirmă:

„Procurorii efectuează cercetări într-o cauză penală ce vizează suspiciuni privind săvârșirea unor infracțiuni de corupție săvârșite în cursul anului 2025, de către funcționari publici și complici ai acestora. Sunt efectuate percheziții domiciliare în 18 locații situate pe raza județului Brașov.” (Sava N.).

Citeste in continuare

Anchete

Polițista Dana Cristina, erou în timpul liber: A salvat o femeie de 82 de ani pe centura Timișoarei

Publicat

pe

De

Un gest de omenie și profesionalism al unei polițiste din Timiș a prevenit o tragedie. Dana Cristina a salvat o femeie în vârstă aflată în dificultate pe marginea unui drum de mare viteză.

Sindicatul Europol relatează un eveniment remarcabil petrecut în Timiș, unde polițista Dana Cristina, din cadrul Serviciului Criminalistic – IPJ Timiș, a dovedit că vocația de polițist nu se oprește odată cu programul de lucru.

În timp ce se afla în timpul liber, Dana Cristina circula pe centura municipiului Timișoara când a observat o persoană sprijinită de parapetul de pe acostamentul drumului. Curiozitatea profesională a determinat-o să oprească și a constatat că o femeie în vârstă, epuizată, avea nevoie să se sprijine de balustradă pentru a nu cădea. Situația era extrem de periculoasă: femeia se afla pe marginea unui drum cu trafic intens, cu o prăpastie în spate.

Reacție imediată și omenie

Dana Cristina a reacționat prompt și profesionist, așa cum ar face orice polițist dedicat:

  • A oprit și a acordat primul ajutor femeii;
  • A securizat zona pentru a evita accidentele;
  • A alertat dispeceratul pentru a solicita sprijin;
  • I-a rămas alături femeii până la sosirea echipajelor de poliție și medicale.

Un act de curaj și empatie

Gestul Danei Cristina a făcut diferența și a readus în siguranță o persoană în vârstă de 82 de ani aflată în dificultate. Sindicatul Europol subliniază că exemplul Danei ne amintește că normalitatea se clădește cu omenie, empatie și deprinderi firești de omenie. (Sava N.).

Citeste in continuare

Anchete

M.A.I. în reconfigurare: Discuții intense cu sindicatele pentru „reforma” anunțată de Guvern

Publicat

pe

De

Conducerea M.A.I. s-a întâlnit cu reprezentanții sindicatelor pentru a discuta despre „reconfigurarea” ministerului, în contextul reformei anunțate de prim-ministrul Ilie Bolojan și ministrul afacerilor interne Cătălin Predoiu.

La sediul M.A.I. a avut loc o întâlnire importantă între conducerea ministerului și sindicate, având ca subiect principal „reconfigurarea” M.A.I., în contextul „Reformei M.A.I.” anunțată anterior de premierul Ilie Bolojan și ministrul Cătălin Predoiu.

Din partea Federației Sindicatelor Democratice din România au participat președintele Gabriel GÎRNIȚĂ și prim-vicepreședintele SIDEPOL Cristian GLODEAN.

Principalele puncte de discuție:

Întâlnirea a abordat patru teme majore:

  1. Reconfigurarea M.A.I. și a structurilor subordonate: Restructurarea ministerului și eficientizarea activității.
  2. Siguranța rutieră: Măsuri pentru reducerea accidentelor rutiere.
  3. Intervenția la evenimentele semnalate prin SNUAU 112: Îmbunătățirea răspunsului la urgențe.
  4. Securizarea frontierei în contextul Schengen: Consolidarea securității granițelor.

Reconfigurarea M.A.I.: Etapă cu etapă

Cu privire la reconfigurarea structurală și funcțională a M.A.I., s-au stabilit următoarele:

  • Formarea grupului de lucru: 10.10.2025;
  • Prima ședință a grupului de lucru: 15.10.2025;
  • Ședință pentru stabilirea unor repere destinate inspectoratelor generale: 21.10.2025;
  • Data finală pentru prezentarea planului de „recalibrare”: 15.12.2025.

Direcții principale ale reconfigurării:

  • Inventarierea și evaluarea activităților pentru evitarea paralelismelor;
  • Stabilirea a 3 niveluri ierarhice de management;
  • Preluarea unui domeniu prin comasarea structurilor cu atribuții similare;
  • Dimensionarea adecvată a activităților prin debirocratizare și digitalizare;
  • Recalibrarea structurilor suport pe verticală de la centru în teritoriu prin digitalizare.

Siguranța rutieră: Digitalizare și răspundere

Pentru siguranța rutieră, se vor implementa proiecte și programe care să conducă la reducerea accidentelor:

  • Proiect pentru digitalizarea soluționării accidentelor ușoare soldate doar cu pagube materiale;
  • Procedura simplificată pentru folosirea unui mecanism de răspundere a proprietarului auto;
  • Digitalizarea comunicării între polițiști și cetățeni.

Intervenția la 112: Tehnologie de ultimă oră

În ceea ce privește intervenția la 112, s-au discutat următoarele:

  • Raportarea digitalizată care va simplifica colectarea datelor;
  • Dezvoltarea componentei eDAC;
  • Accesarea de fonduri europene pentru dezvoltarea digitală a componentei 112;
  • Implementare unui nou flux audio-video între polițiști și dispecerat, pentru a cunoaște în timp real istoricul stării conflictuale, profilul sau istoricul victimei sau agresorului;
  • Comasarea dispeceratelor de la subunitățile cu un număr mic de apeluri și transferul polițiștilor către operativ.

Securizarea frontierelor: Comasări și tehnologie avansată

În contextul Schengen, se dorește:

  • Comasarea dispeceratelor prin digitalizare și transferul polițiștilor de frontieră de la dispecerate către frontieră;
  • Montarea de sisteme LPR (License Plate Recognition) pe partea de frontieră externă și auto pe partea de frontieră internă;
  • Se discută comasarea IGPF (Inspectoratul General al Poliției de Frontieră) cu IGI (Inspectoratul General pentru Imigrări).

SIDEPOL își promovează propunerile

Sindicatul SIDEPOL își va promova pachetul de propuneri, urmând a dezvolta un set complet de măsuri pentru reformarea ministerului, bazat pe experiența din teritoriu și pe modelele europene. Sindicatul invită membrii să transmită propuneri până pe data de 27.10.2025 pentru a le include în pachetul de propuneri. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv4 ore ago

Politeanu, Primarul-Paratrăsnet: Cum gunoiul imobiliar incearcă să murdărească imaginea unui oraș infrumusețat

De la nunta pe Bulevard la acuzații halucinante: Mafia imobiliară scoate artileria grea, dar Politeanu rămâne neclintit Prahova, județul unde...

Exclusiv4 ore ago

De la „fofilica” la Prefectură: Ascensiunea halucinantă a unui combinagiu politic – Zoia, „mama” lui Matei, chiar ești bine?!

Atenție, cetățeni! În lumea pestriță a politicii românești, mai apare câte un personaj de te face să te întrebi dacă...

Exclusiv10 ore ago

Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi 

Apt limitat la muncă, nelimitat la inimioare pe Instagram și maestru într-ale concediilor strategice. Valentin Matei, un nume sonor în...

Exclusiv10 ore ago

Protestul sindical din 29 Octombrie: Circ cu ursul Bolo sau apărarea ultimă a barosanilor? 

Oare chiar le pasă liderilor sindicali de nenorocirile polițiștilor sau vor doar să-l vadă pe Bolo zburând de la Palatul...

Exclusiv10 ore ago

Coca-Cola: secretul murdar din Ploiești – Cum ne otrăvește „băutura fericirii” cu apa de canal, sub ochiul complice al autorităților!

De la zâmbet american la coșmar românesc, Coca-Cola a ajuns să fie sinonimă cu corupția și nepăsarea crasă. La Ploiești,...

Exclusivo zi ago

APIA, tremură sub ploaia de întrebări! Fermierii prahoveni, pe urmele hoților de la antigrindină: Cer date incendiare și miros a DNA mai rău ca iodura de argint!

De la tunurile antigrindină la tunurile cu subvenții: Prahova, epicentrul unui cutremur agricol cu replici penale! După ce au trimis...

Exclusivo zi ago

Sindicatul Diamantul pune sub semnul intrebării angajările de balerini la MAI

„De ce ne trebuie balerini la MAI?” – întrebarea care stârnește controverse Sindicatul Diamantul își exprimă nedumerirea cu privire la...

Exclusiv2 zile ago

Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!

Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) demască mascarada SNPP: Minciuni gogonate și manipulări grosolane în spatele unui protest de doi bani!...

Exclusiv2 zile ago

Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare

Un val de nemulțumire și dezaprobare se manifestă în rândul polițiștilor de penitenciare, în contextul protestului recent al Sindicatului Național...

Exclusiv3 zile ago

Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”

Jilava: Alcatrazul famigliei Teoroc se zguduie! Contra-atacul lui Burcu demască ipocrizia sindicatului și abuzurile „baroanei” – Unde câinii trăiesc ca...

Exclusiv3 zile ago

APIA, deschideți arhivele, că vă dăm pe toți la oile tunse! După ce au pus ANM la colț, fermierii 007 somează APIA să scoată cifrele jafurilor la lumină!

Alo, alo, APIA Prahova! Vă sună cunoscut? Nu? Poate vă treziți când vă vor suna fermierii la ușă, cu furcile...

Exclusiv3 zile ago

Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!

Un spital penitenciar fără medici, dar cu directori bine plătiți? Un paradox revoltător în sistemul penitenciar românesc! Director medical fără...

Exclusiv3 zile ago

Psihologii „polițiști” din MAI, o excepție europeană coruptă

Sindicatul „Diamantul” trage un semnal de alarmă cu privire la statutul psihologilor din Ministerul Afacerilor Interne (MAI), afirmând că modelul...

Exclusiv5 zile ago

ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”

Decizia ÎCCJ, un semnal de alarmă împotriva abuzurilor: respectarea procedurilor, esențială Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a stabilit,...

Administratie5 zile ago

Cultura și moda se îmbrățișează la Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week: Ministerul Culturii susține designul românesc

Un parteneriat strategic pentru promovarea identității și inovației Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week a fost scena unui parteneriat important între Ministerul...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv