Connect with us

Anchete

EXCLUSIV/Cei doi numiti in functia de demnitate publica, respectiv presedintele Senatului si presedintele Camerei Deputatilor din cadrul Parlamentului Romaniei, sunt in situatia legala de a nu putea sa aiba acces la informatii clasificate secret de stat/SRI stat in stat!

Publicat

pe

O noua surpriza este faptul ca si cei doi numiti in functia de demnitate publica respectiv presedintele Senatului si presedintele Camerei Deputatilor din cadrul Parlamentului Romaniei, chiar daca sunt alesi prin vointa populara, sunt in situatia legala de a nu putea sa aiba acces la informatii clasificate secret de stat in conformitate cu prevederile din Legea nr.51/1991 privind securitatea nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare:
“art.10. Activitatea de informaţii pentru realizarea securităţii naţionale are caracter secret de stat. Informaţiile din acest domeniu nu pot fi comunicate decît în condiţiile prezentei legi.
art.11 Informaţii din domeniul securităţii naţionale pot fi comunicate:
a) preşedintelui Senatului, preşedintelui Adunării Deputaţilor, precum şi comisiilor permanente pentru apărare şi asigurarea ordinii publice ale celor două camere ale Parlamentului;
b) miniştrilor şi şefilor departamentelor din ministere, cînd informaţiile privesc probleme ce au legătură cu domeniile de activitate pe care le coordonează sau de care răspund;
c) prefecţilor, primarului general al Capitalei, precum şi conducătorilor consiliilor judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, pentru problemele ce vizează competenţa organelor respective;
d) organelor de urmărire penală, cînd informaţiile privesc săvîrşirea unei infracţiuni.
Comunicarea informaţiilor se aprobă de către conducătorii organelor cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale.
Prevederile art. 10 privitoare la apărarea secretului de stat se aplică în mod corespunzător tuturor persoanelor prevăzute la alin. 1 lit. a)-d).”

De altfel, in conformitate cu art.1, alin (5) din Constitutia Romaniei se precizeaza ca orice cetatean indiferent de statul sau social “In Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie.”, iar prin art.70 Mandatul deputatilor si al senatorilor, alin. (2) “Calitatea de deputat sau de senator incetează la data intrunirii legale a Camerelor nou alese sau in caz de demisie, de pierdere a drepturilor electorale, de incompatibilitate ori de deces.”, iar prin art. 71 Incompatibilitati, alin (3) din legea fundamentala se stipuleaza ca “Alte incompatibilităti se stabilesc prin lege organică.”

Pe acest fond si in corelatie cu cele de mai sus si prevederile Legii 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, respectiv ale HG nr.585/2002 Standardele naţionale de protecţie a informaţiilor, in speta cele cuprinse in – art.160 “Constituie elemente de incompatibilitate pentru accesul solicitantului la informaţii secrete de stat oricare din următoarele situaţii:
a) dacă în mod deliberat a ascuns, a interpretat eronat sau a falsificat informaţii cu relevanţă în planul siguranţei naţionale ori a minţit în completarea formularelor tip sau în cursul interviului de securitate;
b) are antecedente penale sau a fost sancţionat contravenţional pentru fapte care indică tendinţe infracţionale;
c) are dificultăţi financiare serioase sau există o discordanţă semnificativă între nivelul său de trai şi veniturile declarate;
d) consumă în mod excesiv băuturi alcoolice ori este dependent de alcool, droguri sau de alte substanţe interzise prin lege care produc dependenţă;
e) are sau a avut comportamente imorale sau deviaţii de comportament care pot genera riscul ca persoana să fie vulnerabilă la şantaj sau presiuni;
f) a demonstrat lipsă de loialitate, necinste, incorectitudine sau indiscreţie;
g) a încălcat reglementările privind protecţia informaţiilor clasificate;
h) suferă sau a suferit de boli fizice sau psihice care îi pot cauza deficienţe de discernământ confirmate prin investigaţie medicală efectuată cu acordul persoanei solicitante;

Ca atare institutiile ce fac parte din sistemul national de aparare al tarii, in concret serviciile de informatii nominalizate prin Legea nr.51/1991, si organizate prin legi speciale cum ar fi Legea nr.14/1992 privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informati, Legea nr. 1/1998 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Informaţii Externe, etc, vor fi conform legii aplicabile obligate sa nu transmita nicio informatie clasificata secret de stat catre cei doi demnitari daca acestia nu indeplinesc si cerintele normative anterior citate.
Ca atare, chiar daca sunt informatii ca nivel de informare pentru cele doua functii de demnitate public in statul Roman, respectiv a doua si a treia functie statala dupa cea a presedintelui Romaniei, totusi conducerea serviciilor de informatii, inclusiv cele departamentale si SPP, nu vor putea sa le comunice intrucat s-ar incalca legile privind protectia informatiilor clasificate secret de stat si chiar Constitutia Romaniei, cu toate consecintele negative ce ar pot decurge dintr-un astfel de demes institutional.
Astfel, chiar daca prin art.7 din Legea nr.182/2002 accesul la astfel de documente clasificate ca secret de stat, este garantat de depunerea juramantului etc.., accesul nu este implicit ci este conditionat de prevederile /reglementarile normative anterior mentionat si de principiul “nevoia de a sti”, sens in care intr-o atare situatie cei doi demnitari sunt pusi in situatia de a nu isi indeplini roulul functiei ocupate si, implicit al mandatului de parlamentar stabilit prin Constitutie si regulamentele celor doua camere parlamentare. Pe acest fond se ridica o problemea majora in sfera separatiilor puterii in stat cand cele doua functii nu se pot indeplini in integrum, fiind limitate de blocarea temporara a accesului la informatii clasificate secret de stat, prin actiunea de nefurnizarea a acestora in sensul respectarii legii aplicabile, iar presedintele tarii si al CSAT poate fi informat cu aspectele ce tin de competenta sa dar nu poate discuta cu cei doi reprezentanti ai statului in Parlament pe problemele ridicate in sistem clasificat etc…..Oare ce se poate intampla intr-o astfel de stare de fapt cand cele trei functii in stat nu pot comunica intre ele in probleme de securitate national si in luarea de decizii strategice de nivel inalt in domeniul militar, aparare a tarii si securitate nationala. Dar in comunicarea cu cei doi parlamentari, respectiv cu un premier persoane care pot intra sub incidenta unor posibile incompatibilitati ale statului lor prevazute prin legi si hotarari de guvern?

(a se vedea si o serie de decizii ale Curtii Constitutionale cum ar fi Decizia CCR nr.1440/2012 unde se precizeaza:
“…în cazul de faţă, Curtea observă că îngrădirile aduse accesului la informaţii sunt prevăzute de lege – Legea nr.182/2002 -, au un scop legitim – protecţia informaţiilor clasificate şi a surselor confidenţiale ce asigură acest tip de informaţii, prin instituirea sistemului naţional de protecţie a informaţiilor -, şi sunt necesare într-o societate democratică. În consecinţă, reglementarea criticată îndeplineşte atât condiţiile prevăzute de art. 10 paragraful 2 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, cât şi pe cele ale art. 19 paragraful 3 din Pactul internaţional cu privire la drepturile civile şi politice, potrivit cărora „Exercitarea libertăţilor prevăzute la paragraful 2 al prezentului articol comportă îndatoriri şi răspunderi speciale. În consecinţă, ea poate fi supusă anumitor limitări care trebuie însă stabilite în mod expres prin lege şi care sunt necesare: a) respectării drepturilor sau reputaţiei altora; b) apărării securităţii naţionale, ordinii publice, sănătăţii sau moralei publice.” Totodată, Curtea observă că reglementarea criticată respectă şi prevederile art. 7 din Acordul dintre România şi Uniunea Europeană privind procedurile de securitate pentru schimbul de informaţii clasificate, semnat la Bruxelles la 22 aprilie 2005, ratificat prin Legea nr. 267/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 903 din 10 octombrie 2005, potrivit cărora 1. Părţile se vor asigura că toate persoanele care, în îndeplinirea îndatoririlor oficiale, necesită acces sau ale căror îndatoriri ori funcţii pot permite accesul la informaţiile clasificate furnizate sau schimbate în temeiul prezentului acord sunt verificate corespunzător înainte de a li se acorda accesul la astfel de informaţii. 2. Procedurile de verificare vor stabili dacă o persoană poate avea acces la informaţii clasificate, ţinând cont de loialitatea, încrederea şi onestitatea sa”, precum şi pe cele ale art. 3 din Acordul dintre părţile la Tratatul Atlanticului de Nord pentru securitatea informaţiilor, adoptat la Bruxelles la 6 martie 1997, la care România a aderat prin Legea nr. 423/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 993 din 28 octombrie 2004, potrivit cărora (1) Părţile se vor asigura că toţi cetăţenii lor, care, în îndeplinirea îndatoririlor oficiale, necesită sau pot avea acces la informaţii clasificate «CONFIDENŢIAL» (SECRET) şi de nivel superior, sunt verificaţi corespunzător înainte de preluarea îndatoririlor. (2) Procedurile de verificare de securitate vor fi concepute pentru a stabili dacă, ţinând cont de loialitatea şi încrederea sa, o persoană poate avea acces la informaţii clasificate fără ca acest lucru să constituie un risc inacceptabil de securitate.
(3) La cerere, fiecare dintre părţi va coopera cu celelalte părţi la realizarea procedurilor proprii de verificare de securitate.”). Simona T.

Anchete

Întrevederea dintre Cătălin Predoiu și Atanas Ilkov despre cooperarea bilaterală în domeniul securității

Publicat

pe

De

În data de 9 septembrie 2024 a avut loc, în sistem videoconferință, întrevederea domnului Cătălin Predoiu, viceprim-ministru și ministru al Afacerilor Interne, cu domnul Atanas Ilkov, noul ministru al Afacerilor Interne din Republica Bulgaria.

Scopul principal al discuțiilor a fost analizarea modului în care decurge cooperarea bilaterală, în special în ceea ce privește lupta împotriva migrației ilegale și criminalității organizate. De asemenea, au fost trecute în revistă principalele aspecte legate de îndeplinirea obiectivului comun al celor două țări – ridicarea controalelor la frontierele interne terestre cât mai curând posibil.

Cooperarea bilaterală, în special cu privire la combaterea criminalității organizate și a migrației ilegale, decurge foarte bine. Aceasta a fost intensificată în ultima perioadă și s-a agreat că va continua în aceiași parametri. Pentru implementarea celei de-a doua etape de aderare la spațiul Schengen, au fost luate măsuri la nivelul celor două ministere de interne, rezultatul fiind că cifrele privind migrația ilegală au ajuns la valori minime, iar rezultatele comune în combaterea diferitelor forme de criminalitate organizată sunt excelente.

A fost evidențiată abordarea proactivă a ambelor părți, care, în perspectiva ridicării controalelor la frontierele interne terestre, a consolidat și mai mult cooperarea și schimbul de informații.

În acest sens, sunt organizate patrule mixte, schimb de informații, evaluări de risc comune, puncte de contact, schimb de experiență și contacte la vârf între șeful Poliției de Frontieră și omologii acestuia, la fel și în cazul Poliției Române.

Cei doi interlocutori au stabilit că este important să fie menținută aceeași frecvență a dialogului bilateral, atât la nivel politic, cât și tehnic, și să fie continuate discuțiile cu partenerii europeni pentru aderarea completă la Schengen. Ambele părți sunt conștiente că decizia va fi una de prim nivel politic, astfel că este esențial ca ministerele de interne să își îndeplinească misiunea necesară, respectiv să mențină migrația ilegală la cotele scăzute la care a fost adusă prin acțiunea polițiilor de frontieră și să aplice, fără incidente, decizia Consiliului JAI luată în decembrie 2023. (Paul D.).

Citeste in continuare

Anchete

Justiția în criză: proteste și abuzuri în Ploiești

Publicat

pe

De

Un bărbat a protestat vineri, după-amiază, în fața sediului Direcției Naționale Anticorupție din Ploiești, pe strada Gheorghe Grigore Cantacuzino, exprimându-și nemulțumirea față de „Justiția Română”. Acesta, în vârstă de 42 de ani și domiciliat în Ploiești, se consideră victima sistemului judiciar din România.

Protestele împotriva sistemului judiciar din Prahova sunt în creștere, mulți cetățeni recurgând inclusiv la greve ale foamei pentru a-și manifesta nemulțumirea față de nesoluționarea dosarelor și mușamalizările încurajate de corupție. Există numeroase exemple, în special la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Prahova, unde cazuri au fost întoarse de către magistrați din cauza tentativelor evidente de mușamalizare. Protecțiile care au fost efectuate pentru membrii din „Statul Paralel”, creat la nivel local de generalul SRI Florian Coldea și fostul procuror „Portocală”, au generat suspiciuni și neîncredere în sistemul de justiție.

Protestele împotriva sistemului judiciar din Prahova devin din ce în ce mai frecvente, manifestându-se în forme extreme, inclusiv prin greve ale foamei, ca reacție la nesoluționarea și mușamalizarea dosarelor. Există numeroase exemple, atât în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Prahova—unde cazuri au fost întoarse de magistrați din cauza încercărilor evidente de mușamalizare, cât și în zone unde nu au avut „culoarele justiției”—cât și la DNA Ploiești. Printre acestea se află scandaluri precum creditul contractat de Primăria Ploiești de la BCR, cazul Veolia, dispariția unui sit arheologic inclus în Repertoriul Arheologic Național administrat de Ministerul Culturii și Patrimoniului Național, și furturile din primării, care au fost dovedite de Curtea de Conturi, dar au fost clasate de rețelele de polițiști corupți. Asemenea nepotisme au dus și la clasarea dosarului în care un fost primar infectat cu coronavirus a fost surprins participând la campanii electorale în rândul cetățenilor—situție care sugerează că schimbarea este improbabilă (aici), (aici), (aici), (aici) … si (aici).

Un alt exemplu relevant este mușamalizarea dosarului penal de la Penitenciarul Ploiești, a cărei problematică a fost dezvăluită de publicația noastră, Incisiv de Prahova, în mai multe articole, inclusiv în cel publicat pe 11 martie 2024, intitulat „O nouă spargere la Penitenciarul Ploiești/Istoria se repetă ca în cazul ‘POPOTEI’, deoarece comisarul șef Valentin Matei beneficiază de protecția unor ofițeri corupți din IPJ Prahova.”

Un caz deosebit de grav este protestul fostului polițist național, care intenționează să intre în greva foamei în fața IPJ Prahova, condus în prezent de interimarul Ginel Preda, în semn de nemulțumire față de tergiversarea Justiției în „Dosarul Tetra”. Acest dosar controversat implică acuzații serioase aduse actualului director al Poliției Locale Ploiești, Cătălin Albu, despre nerespectarea hotărârilor judecătorești definitive, trafic de influență și abuz în serviciu.

Deși plângerea penală a fost depusă de fostul șef al serviciului Achiziții din cadrul Poliției Locale Ploiești, Cezar Stoichiciu, la Parchetul de pe lângă Judecătoria Ploiești în aprilie 2022, dosarul a fost tergiversat, iar justiția nu a fost încă făcută. Stoichiciu a câștigat un proces în instanță, dar în loc să fie reintegrat, a fost victima unei manopere de simulare, săvârșită de Albu, care a încercat astfel să evite punerea în aplicare a deciziilor judecătorești.

De asemenea, s-au întâmplat situații similare cu tentația de a modifica condițiile concursului pentru angajări, ceea ce a ridicat suspiciuni de corupție și influență asupra procesului de examinare. Toate aceste acțiuni par să fie susținute de rețele de protecție pentru anumiți membri ai „Statului Paralel”, care acționează în umbră și își folosesc influența pentru a bloca sau tergiversa justiția atunci când este vorba de sau din interiorul acestor cercuri.

Dosarul a fost în cele din urmă trimis la DNA pentru completare, după ce au fost descoperite indicii solide de corupție și constituirea de grup organizat. Acest lucru a generat speranțe că cei vinovați vor fi trași la răspundere, dar, din păcate, progresele au fost lente.

Situația complexă a dosarului „Tetra” ilustrează provocările cu care se confruntă sistemul de justiție românesc, unde influențele politice și conexiunile personale prevalează în fața respectului pentru lege. Cazul Cezar Stoichiciu și „Dosarul Tetra” exemplifică aceste probleme, iar societatea civilă, media și instituțiile de justiție trebuie să rămână vigilente pentru a asigura că adevărul și dreptatea vor prevala în fața corupției. Rămâne de văzut cum se va desfășura acest caz și dacă cei vinovați vor fi trași la răspundere pentru acțiunile lor. Vom reveni. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Anchete

Regimul clientelar: controlul informațiilor în Poliția Municipiului Ploiești (I)

Publicat

pe

De

Colaborarea dintre anumiți ofițeri de poliție și PG (persoană de referință) nu este întâmplătoare și are ca scop consolidarea controlului asupra informațiilor de la nivelul subunităților de poliție. Această asociere permite promovarea unor lucrători care să fie obedienți, selectați pe criterii subiective, în detrimentul celor competenți și dedicați, care ar merita cu adevărat aceste funcții.

Un exemplu elocvent în acest context este comisarul șef de poliție Sora George. Acesta, cunoscut ca fiind perpetuu șef al unui Birou  din Poliția Municipiului Ploiești, deține în prezent și calitatea de împuternicit adjunct al Șefului Poliției Municipiului Ploiești. Anterior, George a ocupat funcția de împuternicit șef al Serviciului AEST din Inspectoratul Județean de Poliție Prahova, unde, contrar așteptărilor, n-a reușit să aducă îmbunătățiri semnificative, lăsând în urmă un context de profesionalism discutabil. De fapt, această împuternicire temporară părea menită să servească drept „trambulină” pentru avansarea sa ulterioară în cadrul Poliției Municipiului Ploiești, inhibând, astfel, potențialii candidați pe funcții de conducere.

Care este, însă, recomandarea lui Sora George pentru ocuparea acestor funcții succesive și care este legătura cu PG? Evident, nu se poate vorbi despre vreo „voce” sau “talent” admirat în mod special, iar performanțele remarcabile ale biroului său sunt puțin sau deloc recunoscute, având în vedere nivelul crescut al infracționalității din Ploiești.

Legătura comună între PG și Sora George provine din originile lor comune, amândoi având rădăcini într-o comună de pe Valea Cricovului, ceea ce subliniază natura clientelară a acestor relații și modul în care acestea influențează structurile de putere din cadrul Poliției. Vom reveni cu amanunte, date si documente incendiare. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv8 ore ago

Brese de securitate în instanțe: probleme cu sistemul informatic ECRIS

Noi brese de securitate în instanțe! Tribunalul Vâlcea și Curtea de Apel Cluj nu ar fi singurele instanțe care au...

Exclusivo zi ago

Mafia deșeurilor și Statul Paralel: corupție prin abonarea la banii publici din Prahova (II)

Corupție și abuz în sistemul de salubritate: afaceri și legături murdare în Prahova (aici) Problema tarifelor impuse de operatorul de...

Exclusivo zi ago

Scandalul WHITE TOWER (XXXIX): adevărul ingropat al corupției imobiliare în Ploiești

Scandalul WHITE TOWER (XXXIX): Expunerea infracțiunilor și complicității din inima corupției Ploieștene Scandalul WHITE TOWER (XXXIX) a devenit un simbol...

Exclusivo zi ago

Scandalul deșeurilor: profesionalismul IPJ Arad vs. protecția coruptă a IPJ Prahova în fața Statului Paralel

Polițiștii Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase, împreună cu reprezentanții Gărzii de Mediu Arad, au continuat verificările la societățile comerciale...

Exclusiv2 zile ago

DIICOT Iași: sapte inculpați reținuți în dosarul de contrabandă cu tigarete

La datele de 06 și 07 septembrie 2024, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism –...

Exclusiv3 zile ago

Sindicatul „Diamantul” denunță obstrucționarea acordurilor colective în MAI

O adresă recentă a Sindicatului Polițiștilor din România „Diamantul” scoate la iveală probleme grave în privința respectării reglementărilor legale legate...

Exclusiv3 zile ago

Campanie de prevenire a accidentelor rutiere: Imaginea lui Vlad Pascu folosită pentru educarea șoferilor

„Conduceti preventiv cu drogatul Vlad Pascu!” Este mesajul puternic transmis de o campanie ce a apărut recent în București, având...

Exclusiv4 zile ago

Dan Motreanu: UE sprijină un sector agricol și alimentar sustenabil pentru fermieri și cetățeni

Uniunea Europeană se angajează să sprijine dezvoltarea unui sector alimentar și agricol prosper, care să recompenseze fermierii și să aducă...

Exclusiv5 zile ago

Primul spot de prezidențiabil al lui Nicolae Ciucă

Nicolae Ciucă dezvăluie coperta cărții sale printr-un clip! Nicolae Ionel Ciucă, candidatul PNL la funcția de Președinte al României are...

Exclusiv5 zile ago

Dublu standard în Poliție: Abuzurile de la IPJ Prahova și Justiția Selectivă

În contextul în care IPJ Sibiu a demonstrat o reacție promptă și corectă în cazul unui polițist abuzator care a...

Exclusiv5 zile ago

Teapa oferită de operatorul de salubritate UWS/Rosal Ploiesti: Impasibilitatea autorităților ADI și CJ Prahova și legăturile cu foști ofițeri SRI

Recent, sumele exorbitante solicitate de operatorul de salubritate UWS (fostul Rosal) pentru deșeurile menajere au fost catalogate ca o adevărată...

Exclusiv5 zile ago

Critica Sindicatului Diamantul asupra activității Avocatului Poporului și a sistemului de ordine și siguranță publică

Sindicatul Diamantul, printr-o declarație a lui Vitalie Josanu, a adus în atenție o serie de probleme legate de activitatea Instituției...

Exclusiv6 zile ago

În spatele cortinei: Cum rețelele mafiote controlează sănătatea publică în România – scandalul Sterileco și indiferența autorităților

Analizând cele trei răspunsuri primite de la Administrația Prezidențială, Garda Națională de Mediu și IPJ Prahova, împreună cu observațiile noastre...

Exclusiv6 zile ago

Scandalul WHITE TOWER continuă: Mesaje halucinante și umilințe în afaceri imobiliare

Scandalul WHITE TOWER (XXXVIII) a devenit un simbol al megascrocheriilor imobiliare din România, afectând zeci de cetățeni din Ploiești, care...

Exclusiv6 zile ago

Încercarea de a mascara Justiția:incompatibilități și abateri în cazul judecătorului C5 de la Judecătoria Vălenii de Munte (II)

Având în vedere reticența Președintelui Judecătoriei Vălenii de Munte de a da curs unei cereri de furnizare a informațiilor necesare...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv