Actualitate
EXCLUSIV/Despre cum s-a reintrodus „miliția securistă” în M.A.I. chiar de „conducătorii iluminați” din birourile neoxigenate ale acestei instituții

„Peștele de la cap se împute… și de la coadă se curăță” zice un proverb popular românesc.
Potrivit DEX, poliția este „forța publică” (a statului), un „barometru” esențial în diagnosticarea eventualelor disfuncționalități ale statului.
Ei bine, în România de azi, Poliția nu este bolnavă (ca de altfel întregul stat român) ci „pe ducă”: bani nu sunt pentru dotări, coeficienții din legea salarizării unitare nu le sunt aplicabili, sediile sunt dărăpănate, mobilierul e de pe timpul bunicului, tehnica p.c. e la pământ și funcționează cu soft-uri piratate de pe net ș.a.m.d.
Cu toate acestea, cei mulți dintre cei pe care îi vedem în stradă își fac meseria din pasiune: le străluesc ochii când depistează/prind o persoană periculoasă și când se gândesc că datorită lor comunitatea/societatea are un moment de liniște, că și-au făcut datoria. Ei bine, în acel moment, polițistul uită de: prime, avansări la excepțional ș.a. forme de recompensare căci e mult-prea bucuros de reușita lui și a echipei din care face parte. Nu însă și șefii de sus” care „își trag” prime necuvenite pe spatele polițiștilor merituoși, „fraiericii” primind doar „mulțumiri scrise”, o bătaie „tovărășească pe umăr” după care, același șef îi aplică un șut în partea dorsală: „și acum, marș la muncă!”
Și acum, să vedem cauza pentru care se întâmplă tot mai multe asemenea nedreptăți:
Un înscris provenit de la Cluj ne arată cum gândesc șefii din Poliție:
- nu avem lege, dar instituim „normă de amenzi”. Câte amenzi trebuie să acorde un polițist? Cât mai multe… „fără număr”, ce dacă sunt ilegale iar instanța de judecată le anulează ulterior? Ce dacă „unitatea de poliție” pierde procesul iar instanța o obligă să-l despăgubească pe reclamant: doar „fraiericiul” care i-a făcut fericiți pe șefi cu numărul mare de amenzi, e obligat să plătescă, din buzunarul propriu, „unității de poliție” banii returnați reclamantului…;
- TOȚI CETĂȚENII SUNT NIȘTE INFRACTORI CARE TREBUIESC LEGITIMAȚI ȘI AMENDAȚI/PRINȘI ÎN FLAGRANT CA SĂ FIE „MULTĂ ACTIVITATE PE HÂRTIILE ȘEFILOR”;
- deși actualul Cod Penal a instituit „medierea” pentru anumite infracțiuni (împăcarea civilă a părților) iar OG nr.2/2001 privind regimul contravențiilor instituie și „avertismentul” organuui constatator, aceste „sancțiuni” nu sunt pe placul șefimii din Poliție
- nu avem personal suficient, dar trebuie ca polițiștii din stradă să suplimenteze numărul lipsă: fără timpi de odihnă corespunzători, neplătiți;
- avem dotare precară/inexistentă, dar munca trebuie făcută oricum, „chiar cu prețul vieții” (adică, să te urci în „droagă” și să mori ca un prost fiindcă „colegii” de la administrativ-logistic „nu au bani” să îți repare autospeciala – căruța) – e doar un exemplu din multitudinea de lipsuri cu care se confruntă polițiștii „din stradă”.
În privința numărului mare de amenzi pe care „trebuie” să-l acorde polițiștii din M.A.I.:
Știm cu toții cum anul trecut s-a trâmbițat de politicieni „creșterea salarială” din administrația publică locală… și cum primăriile, au rămas ulterior, în câteva luni, fără bani. Ei bine, amenzile acordate de polițiștii români se constituie „venituri la bugetele locale”, ei neprimind niciun ban. Deci, „colegii” de la primării care păzesc panseluțe și cimitire („poliția” locală) și nu numai, beneficiază și de veniturile suplimentare provenite de la personalul M.A.I. … ca să își mențină salariile, să se doteze ș.a.m.d.
Dar, nu putem să nu ne întrebăm și: consiglierii ăia juridici ce se tăvălesc în fața judecătorilor pentru a-și salva stăpânii de sancțiuni („colegii polițiști” din birourile neoxigenate ale M.A.I.) și inventează tot felul de „seminarii juridice” cu polițiștii din stradă, oare ce le spun polițiștilor: să încalce Legea? Să aplice Legea? Cum să aplice Legea: „după voia și gândirea stăpânlui” sau după voia legiuitorului?
În ceea ce privește „prinderea a cât mai mulți infractori” („toți cetățenii sunt infractori/contravenienți”), Curtea de la Strasbourg „ne-a dat-o” (statului Român și, implicit, tuturor cetățenilor țării) de nenumărate ori „peste bot” prin sancționarea României tocmai datorită încălcărilor Convenției (cu precădere art.3, 5, 6, 8 și 10) de către polițiști și, ulterior de către magistrați. Așa și? Răspund șefii din M.A.I.? Nu! Răspund doar „fraiericii” din stradă că s-au comportat abuziv, că au încălcat Legea doar pentru ca „șeful să fie fericit cu prinderea «infractorului»”. Și, nu doar Curtea de la Strasbourg ci și instanțele naționale au sancționat conduita defectuoasă/ neaplicarea ori aplicarea defectuoasă a Legii de către polițiști… mass-media națională „urlă”.
Așa că, stimați angajați M.A.I. „din stradă” și „din frontieră” voi sunteți obligați de Legea nr. 218/2002 și OUG nr.104/2001 să aplicați Legea în toate situațiile care privesc activitatea dvs., nicidecum să inventați fapte doar ca să „dați bine” în ochii unor inculți și lași „montați” prin metoda „P.C.R.” (pile-cunoștințe-relații) ce ocupă scaunele vremelnice de șefi prin M.A.I. și care demonstrează, încă odată, că nu îi interesează de dvs. sau de cetățeni ci doar cum să vă exploateze, ilegal, pentru a accede în funcții tot mai bine plătite (eventual politice – parlament, Guvern etc.).
A.Firicel
Actualitate
Vânzarea militară în străinătate pentru Emiratele Arabe Unite: Șase avioane Chinook și alte echipamente în valoare de peste 1,3 miliarde de dolari

Aprobarea oficială în contextul vizitei Președintelui Trump în Orientul Mijlociu
Pe fondul vizitei oficiale a președintelui Donald Trump în regiune, care a început în Arabia Saudită, Departamentul de Stat al SUA a anunțat că a aprobat o posibilă vânzare militară externă (FMS) către Emiratele Arabe Unite a șase elicoptere Chinook CH-47F, în valoare estimată la 1,32 miliarde de dolari.
Detalii despre acord: Echipamente și capabilități avansate
Potrivit comunicatului, această tranzacție va dota flota de elicoptere, construite de Boeing, cu capabilități de refulare aer-aer, inclusiv 12 motoare T-55-GA-714A și patru piese de schimb, dar și cu sisteme GPS, de comunicație, avertizare contra rachetelor, armament, radar și detectare laser.
Obiectivele misiunilor și implicațiile pentru apărarea UAE
„Vânzarea propusă va îmbunătăți capacitatea Emiratelor Arabe Unite de a răspunde amenințărilor curente și viitoare, extinzând raza de zbuc,” se precizează în comunicat. Se așteaptă ca aceste echipamente să fie folosite în operațiuni de căutare și salvare, asistență umanitară, intervenții în caz de dezastru sau contraterorism. Oficialii asigură că Emiratele Arabe Unite vor putea integra cu ușurință aceste echipamente în forțele sale armate.
Forța de muncă și aspecte legate de transfer tehnologic
Pentru implementarea acestei vânzări, va fi nevoie de 10 reprezentanți americani (doi guvernamentali și opt contractor). Cu toate acestea, nicio mențiune nu a fost făcută despre transferul tehnologic, deși Emiratele și Arabia Saudită au solicitat producție locală în cazul oricărui angajament militar extern.
Statusul contractului și situația anterioară a pieței de Rotorcraft
Aceasta este o notificare formală transmiasă Congresului prin intermediul Agenției pentru Cooperare în Domeniul Securității și Apărării (DSCA). Totuși, acordul nu este încă definitiv, întrucât numărul de echipamente și valoarea pot fi ajustate în timpul negocierilor. În plus, această notificare deschide o perioadă de 30 de zile pentru eventuale blocări ale legislației.
În mai 2023, UAE a anulat un contract de 888 milioane de dolari pentru elicoptere Caracal cu Airbus, din cauza costurilor de întreținere ridicate și a dificultăților de adaptare la noile cerințe modulare. Acest lucru a lăsat cererea pentru noi elicoptere fără răspuns până la acest anunț.
Suport pentru Forțele Aeriene ale UAE
Pe lângă diagrama principală, Statul Departamentul a aprobat și o altă vânzare militară în valoare de 130 milioane de dolari pentru susținerea și echiparea F-16E/F Block 60, cunoscute ca „Desert Falcon”, operaționate de Emirate.
Vizita lui Trump și posibile acorduri militare viitoare
Președintele Trump a sosit astăzi în Arabia Saudită în prima sa vizită internațională oficială, urmată de întâlniri cu liderii din Emiratele Arabe Unite și Qatar. Se așteaptă anunțarea altor acorduri militare, unele semnate încă din primul său mandat. La acea vreme, administrația Trump a autorizat prima înțelegere pentru vânzarea de F-35 către un stat arab, însă această autorizare a fost ulterior suspendată de administrația Biden din cauza îngrijorărilor legate de utilizarea avioanelor stealth într-o țară cu rețeaua 5G Huawei din China.
Actualitate
Planul lui Donald Trump de a transforma temporar un Boeing 747 din Qatar în Air Force One, criticat de democrați

O potentială încălcare a conflictului de interese și riscuri pentru securitatea națională
Planul fostului președinte Donald Trump de a accepta „temporar”, ca un cadou, un avion Boeing 747 deținut anterior de familia regală din Qatar pentru a-l transforma în noul Air Force One a fost criticat vehement, astăzi, de congresmeni democrați, care au avertizat asupra unor riscuri serioase pentru interesul național și securitatea statului.
Conflicte de interese și riscuri de securitate
Potrivit mai multor publicații, în weekend, administrația Trump plănuia să accepte ca dar de la guvernul Qatarului acest avion și să-l folosească ca transport oficial pentru președinte în timpul mandatului actual. Surse citate de The New York Times susțineau că această înțelegere ar permite transferul ulterioar al proprietății către biblioteca prezidențială a lui Trump, după ce acesta părăsește funcția, ceea ce ar putea deschide calea pentru utilizarea personală a avionului.
Deși oficialii Qatarului afirmă că încă nu s-a luat o decizie finală, Trump a confirmat indirect planul, într-o postare pe Truth Social, spunând că „Departamentul de Apărare primește un CADOU, GRATUIT, un avion 747 pentru înlocuirea Air Force One învechit de 40 de ani.” Anunțul oficial urma să fie făcut în cadrul vizitei în Qatar, relatează ABC News.
Critici din partea congresmenilor
Senatorul Jack Reed (D), membru de rang al Comitetului pentru Servicii Armate din Senat, a avertizat că acceptarea avionului fără aprobarea Congresului reprezintă o „încălcare clară” a Clauzei de Emolument, care interzice oficialilor federali să accepte cadouri sau beneficii financiare din partea unor state străine fără ok-ul legislativ.
„Mai alarmant este ideea că acest avion ar putea fi folosit ca Air Force One, ceea ce ar crea riscuri imense de contrainformații, oferind o țară străină acces la sisteme sensibile și comunicații”, a declarat Reed.
Deputatul Joe Courtney (D), președintele subcomitetului de operațiuni navale și forțe de proiecție a Camerei, care supraveghează programul Air Force One, a spus că planul este „total inutil” având în vedere faptul că programul de înlocuire VC-25B este programat pentru livrare în 2027.
„Air Force One nu este doar un avion de lux, ci necesită sisteme avansate de securitate și comunicații”, a spus Courtney. „Dacă Trump alege să urmeze această cale, va genera costuri și întârzieri inutile în modernizarea flotei actuale.”
Riscuri de contrainformații și vulnerabilități
Senatorul Mark Kelly (D), fost pilot de Navy și membru în subcomitetul pentru aviație și teren, a avertizat că tot aeroplanul trebuie să fie securizat și actualizat pentru a proteja conversațiile președintelui și interesele naționale, fiind nevoie de tehnologii sofisticate, sensori, comunicații criptate și sisteme de apărare antirachetă.
Mai mulți senatori democrati au declarat că ar putea merge până la introducerea măsurilor legislative pentru a bloca această înțelegere.
Senatorii Brian Schatz, Chris Coons, Cory Booker și Chris Murphy au spus că vor cere Senatului să reafirme principiul conform căruia oficialii publici nu trebuie să folosească poziția pentru câștig personal. Un consilier al senatorului Schatz a confirmat că acesta intenționează să depună o rezoluție de condamnare a planului lui Trump.
Obiecții și investigații
Senatorul Murphy a declarat pe rețeaua X că va obstrucționa vânzările de arme către țări care ar putea să-i favorizeze personal pe Trump, menționând în mod special darul Qatarului și investițiile din Emiratele Arabe Mudele.
Deputatul Ritchie Torres a trimis o scrisoare către inspectorul general al Departamentului Apărării și alte organisme de control, solicitând anchete asupra transferului avionului.
Trump consideră că avionul este un cadou pentru Departamentul de Apărare
Întrebat despre îngrijorările legate de faptul că avionul ar reprezenta un cadou personal, Trump a insistat că este un dar pentru Departamentul de Apărare și a spus: „Ne dau un avion gratuit. Aș putea să spun că nu dorim, să plătim noi, sau chiar să spun: ‚Mulțumesc foarte mult,’ știți?”
Contextul mai larg al planurilor de înlocuire a Air Force One
Planul lui Trump de a primi această aeronavă vine într-un context mai amplu, în care administrația sa pregătește achiziționarea primului dintre cele două noi aeronave presidintiale de la Boeing, cu termen limită înainte de 2029. Acest efort implică și colaborarea cu miliardarul Elon Musk pentru reducerea costurilor și accelerarea proiectului.
Experta Darlene Costello, responsabilă de achiziții în cadrul Forțelor Aeriene, a declarat săptămâna trecută că Boeing anticipează că primul VC-25B ar putea fi livrat în 2027, dacă cerințele tehnice actuale sunt relaxate. În opinia companiei, costurile programului s-au triplat față de contractul de 3,9 miliarde dolari, iar finalizarea proiectului mai întârzie din cauza obstacolelor tehnice legate de modernizarea avionului.
Viziunea asupra modificărilor planificate
CNBC a raportat că o companie precum L3Harris colaborează deja cu guvernul pentru a modifica avionul Qatarian, însă natura completă a modificărilor rămâne neclară. Un oficial american a spus pentru The New York Times că speranța este ca avionul Qatarian să fie livrat până la sfârșitul anului, dar acest termen, cel mai probabil, nu va permite realizarea modificărilor majore.
Riscuri de securitate și vulnerabilități
Senatorul Elissa Slotkin (fost analist CIA) a avertizat pe rețelele sociale că avionul Qatarian ar putea fi extrem de vulnerabil la bug-uri, dispozitive de urmărire și alte echipamente de spionaj, mai ales pentru că Qatarul a avut acces asupra avionului în timpul fazelor de producție. Ea a făcut referire la operațiunei secrete israeliene de sabotaj din Liban, adăugând că accesul în timpul fabricației poate avea consecințe grave pentru securitatea națională.
Actualitate
Forțele Spațiale independente și inovatoare: inițiative pentru combatul orbital și operațiuni dinamicie

Un pachet de programe pentru a răspunde amenințărilor spațiale
Oficiul pentru Capacități Rapide în Spațiu (Space RCO) desfășoară în prezent aproximativ o duzină de programe menite să contracareze amenințările orbitale. Potențial, aceste inițiative vor conduce la dezvoltarea unei „game de produse” de subsisteme, ce vor permite Forței Spațiale să lanseze rapid noi nave spațiale cu mobilitate superioară, a declarat directorul Space RCO, Kelly Hammett.
Colaborare pentru o abordare standardizată în construcția sateliților
Hammett a indicat posibilitatea unei convergențe și parteneriate între Oficiul pentru Conștientizarea Domeniului Spațial și Operațiuni de Luptă (purtați de Col. Byron McClain, de la Space Systems Command) și Space RCO, pentru a adopta o strategie de tip „product line”, adică module și componente standardizate, pentru operațiuni dinamicie în spațiu. Aceasta presupune dezvoltarea de platforme, sarcini utile și interfețe definite, pentru a evita crearea unor sateliți „la comandă” și pentru a avansa spre o abordare repetabilă, agilă și scalabilă în stilul Space Development Agency.
De la personalizări istorice la soluții agile și comerciale
Ideea centrală, explicată de Hammett, este mutarea de la programele unicat, costisitoare și lent de dezvoltare, către platforme predefinite, reutilizabile, pentru operațiuni spațiale dinamice, precum cele utilizate de agențiile și companiile spațiale comerciale. Acest concept va permite diversificarea misiunilor, de la supraveghere la apărare și evitare a coliziunilor, prin utilizarea de „buse” (platforme operative) standardizate.
Proiecte precum Prime Fusion și înlocuirea GSSAP
Hammett a menționat că programul Prime Fusion Pilot Accelerator, implementat în colaborare cu FedTech, are ca scop accelerarea startup-urilor finanțate de capital de risc și integrarea lor cu contractorii consacrați pentru a dezvolta tehnologii de protecție pentru sateliți, precum și sisteme de evaluare și diagnoză bazate pe inteligență artificială și software de procesare video.
Un alt proiect, de natură similară, vizează contractarea de platforme „agile” pentru operațiuni dinamicie în spațiu, inclusiv pentru înlocuirea constelației GSSAP, destinat monitorizării spațiului geostaționar. Oficiul a emis o solicitare de informații pentru producția de platforme autonome, capabile să opereze minimum 48 de ore „near” geostaționar, cu funcții de întreținere orbitala, dezafectare și operațiuni de proximitate, cu termene de răspuns până pe 2 mai.
Software-ul R2C2 – viitorul operațiunilor spațiale
Pentru gestionarea flotelor de sateliți dinamicie, Space RCO dezvoltă software-ul de comandă și control bazat pe cloud, denumit Rapid Resilient Command and Control (R2C2). Acest sistem va deveni standard pentru toate sateliții operaționali, urmând să fie implementat în Delta 9 după 2026 – un nou centru al Forței Spațiale, destinat generării de forțe de război orbital și serviciului de proiecție a forțelor în spațiu.
Învățarea și integrarea în era războiului orbital
Hammett a avertizat că nu fiecare sistem personalizat tradițional va fi compatibil cu Delta 9 și procesul de integrare în R2C2. Astfel, industria trebuie să se adapteze pentru a-și demonstra capabilitatea de a se integra în platforma unică și agilă a Forței Spațiale, pentru a răspunde noilor provocări și operațiuni strategice din spațiu.
-
Exclusivacum 2 zile
Teatru de proastă calitate și impostori de doi bani în Ploiești: Escrocheria anului – doi farisei care-și fură „icoanele” și-și joacă rolurile de-adevărate prosteală
-
Exclusivacum o zi
Secția-fantomă de la Penitenciarul Târgșor: milioane risipite și o stare de criză repetată
-
Exclusivacum 2 zile
Vlad Nichita, la marginea eșecului? Avocatul plătește prețul dezvăluirilor noastre și amână verdictul final
-
Exclusivacum 3 zile
De trei ani, Incisiv de Prahova avertiza: Iată adevărul despre corupția din Penitenciarul Ploiești
-
Exclusivacum 2 zile
Tot mai multe confirmări oficiale despre ilegalitățile din Vama Ploiești: O criză generalizată de corupție și ilegalități
-
Featuredacum 3 zile
Unsprezece comercianți suspectați de fraudare a Sistemului de Garanție-Returnare: verificări în curs și semne de întrebare despre „musterii” din Prahova
-
Exclusivacum 4 zile
Scandal la Interne: Sindicatul Diamantul acuză abuzuri grave în acordarea majorărilor salariale „Bayraktar”
-
Ancheteacum o zi
Primul judecător de la Înalta Curte de Casă și Justiție care se pensionează după anunțul creșterii vârstei de pensionare