Actualitate
EXCLUSIV/Romania, scena celei mai mari operatiuni de spionaj, si complicitatea CSAT (episodul 2)/35 de milioane de euro, bani europeni, deturnati de SRI pentru a intercepta ilegal romanii!

Remember:
Asa cum am aratat in Episodul 1 al acestui serial, Prin Hotararea CSAT din 18 mai 2005, avand numarul 045, s-a dat liber la implementarea MONSAT pe teritoriul Romaniei, Hotararea CSAT 045 fiind “Realizarea sistemului national de monitorizare a comunicatiilor transmise prin satelit – MONSAT”! Sistem de monitorizare a comunicatiilor prin satelit MONSAT insemnand, pentru cine nu stie, interceptarea atat a telefoanelor cat si a postei electronice a oricui, cat si pozitionarea in timp real a locului in care se afla o persoana, oriunde pe glob! Initial, sistemul MONSAT (SIGINT) s-a implementat in SUA, serverul principal fiind in sediul NSA, imediat dupa atacurile teroriste din 2001 din SUA, si destinatia lui este stricta: monitorizarea oricarui individ cu potential terorist! Implementat printr-o Rezolutie a Congresului American, acest sistem este interzis a fi folosit de persoane neautorizate (persoanele autorizate fiind doar: seful oficial FBI din tara in care sistemul este implementat, seful oficial al biroului CIA din tara respectiva, si – atentie: atasatul militar al Ambasadei SUA din tara in cauza, cel care detine, de altfel, si codurile de intrare in sistem), si este interzis de a fi folosit pentru a monitoriza, intercepta, fila, alte persoane decat cele pentru care exista dovezi certe ca ar face parte dintr-o grupare terorista! Doar ca indivizi corupti din SRI au vazut in MONSAT cheia spre interesele lor personale, vendete, si, nefiind prea greu sa corupa cei trei americani despre care am facut referire mai sus, in complicitate cu CSAT, au deturnat misiunea pentru care a fost creat, si, ocolind insasi legislatia din SUA, au fentat partenerul strategic al Romaniei, si au facut ceea ce stiu ei mai bine sa faca: adica au emis inca o Hotarare CSAT, pusa la secret si ea, in care efectiv au schimbat beneficiarul initial si au trecut, ca beneficiari: SRI si DNA (proaspat infiintat si el, tot in 2005)! Hotararea CSAT prin care SRI si DNA si-au dat liber la spionaj in masa, este Hotararea 0121 din data de 4 octombrie 2005 (numita “Hotarare de MODIFICARE a Hotararii CSAT din 18 mai 2005, avand numarul 045 privind Realizarea sistemului national de monitorizare a comunicatiilor transmise prin satelit MONSAT, prin introducere a noi beneficiari”). Practic, punand mana pe MONSAT, “beneficiarii” nici nu mai aveau nevoie de mandate de interceptare emise de vreun judecator, pentru a putea intra cu picioarele in vietile a mii de romani, impotriva carora au inceput o prigoana fara precedent!
SIGINT-ul american, imbracat in MONSAT-ul romanesc si resapat la RASIROM
Deoarece, atunci cand CSAT a aprobat “Infiintarea sistemului de monitorizare prin satelit MONSAT”, SUA avea deja un centru operational SIGINT in Europa (in Marea Britanie), sefii Serviciului Roman de Informatii au pus la bataie sediul si releele propriei firme comerciale. Adica RASIROM! RASIROM-ul ar fi trebuit insa sa fie doar un canal de transmisie intre satelitii SIGINT si partenerul strategic al Romaniei pe probleme de contra-terorism, eventual, in cazuri de iminent atac terorist, sa apeleze la cheia programului software numit ROYALNET pentru a putea identifica urgent teroristii, caile lor de comunicare, locatiile in care s-ar fi aflat. Cheia (codurile de acces in program) aflandu-se in custodia celor 3 reprezentanti operationali ai Statelor Unite pe teritoriul Romaniei (seful oficial al Biroului FBI la Bucuresti, seful oficial al Biroului CIA la Bucuresti, si atasatul militar al SUA din Ambasada Americii la Bucuresti). Prin “metode specifice”, asta insemnand coruperea intai a atasatului militar, apoi si-a celorlalti doi (vom descrie acest subiect in episodul urmator), Coldea a reusit sa puna mana pe accesul in Royalnet. Un prim pas fiind facut, ceea ce a urmat ii va lasa cu gura cascata pe americani, cu tot cu NSA-ul lor: la RASIROM s-a piratat Royalnet, si asa a aparut strict-secretul Sigdev (acum nu mai e secret, ca l-am dezvalui noi!). Sigdev-ul RASIROM, prin care, in termeni strict de intelligence cum ii place lui Coldea sa se laude prin sufrageriile unde, intre o friptura si-o tuica fiarta, schimba, impreuna cu Kovesi si Oprea (SI DRAGNEA!) rezultatele unor alegeri prezidentiale (atat in 2009 cat si in 2014), “analistii nostri identifica cate doua milioane de comunicatori ai retelelor de telecomunicatii pe secunda, si gasim cele mai rapide cai de acces pentru comunicatiile tinta”! In traducere: SRI-ul devenit SRL-ul lui Coldea, Maior si Iohannis, colecteaza “in vrac” toate convorbirile telefonice si pe internet ale tuturor, apoi le mapeaza in minunatul lui RASISOM. Ce conteaza ca aia 2 milioane de romani / secunda pe care ii spioneaza intru totul nu sunt teroristi? Interesele mafiei statale sa traiasca, nu-i asa?
“Noi suntem SRI, noi suntem DNA, noi suntem MAFIA, si vrem 35 de milioane de euro ca sa facem un software de recunoastere faciala a tuturor romanilor, ca nu ne ajunge MONSAT sa le interceptam telefoanele, si nu ne ajunge nici accesul pe care l-am obtinut ilegal, la baza de date a tuturor din serverul CNAS!”
In urma cu doi ani, SRI a dorit sa-si construiasca un sistem de identificare a persoanelor care discuta pe Facebook, WhatsApp sau Skype. Un sistem de interceptare a traficului online fara consimtamantul utilizatorilor, cu acces nerestrictionat la toate bazele de date care contin informatii despre cetateni. Si ce-a mai dorit SRI? Un program de recunoastere faciala. Si uite-asa SRI (beneficiar si DNA, desigur, ca unde-i Tanda e si Manda – fara vreo aluzie la presedintele Comisiei de Control parlamentar al SRI, e doar o expresie populara) si-a tras un SII Analytics, si o platforma de spionaj despre care insusi George Maior spunea ca: „Platforma sporeste considerabil viteza de cautare a informatiilor in bazele de date deja existente”! Care baze de date deja existente? Pai cele de la RASIROM, via MONSAT! Iar platforma mult ravnita – si obtinuta – de Coldea gaseste cca 5000 de persoane în decurs de 15 secunde, utilizand tehnologia de recunoaștere a fetei, plus ca poate efectua cate cautari doreste pe dispozitivele mobile ale cetatenilor! Dar marele proiect de instalare a DICTATURII STATULUI PARALEL nu se putea, nu-i asa, realiza fara bani, si, prin urmare, SRI a accesat fonduri europene. Treizeci si cinci de milioane de euro! Aplicand – noaptea mintii! – la un grant ce avea ca ca scop… prevenirea abuzurilor!
VA URMA!
Sef Departament Anchete Incisiv de Prahova -Raisa Ekaterina Ivatenko
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 5 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 2 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 2 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 4 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 8 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare