Connect with us

Diverse

Lucruri pe care trebuie sa le stii atunci cand cumperi biciclete mountain bike

Publicat

pe

biciclete mountain bike

Iti doresti sa cumperi o bicicleta mountain bike? Inainte sa faci acest pas este esential sa cunosti principalele aspecte pe care trebuie sa le ai in vedere. In acest sens, am creat pentru tine un mini ghid din care vei afla cum sa iei cea mai buna decizie indiferent daca esti ciclist ocazional sau profesionist.

1. In primul rand, trebuie sa stii ca exista trei tipuri de biciclete mountain bike: biciclete cross/ trekking (care nu prezinta suspensii), hardtail (cu suspensie pe furca din fata) si full-suspension (socurile se distribuie din fata in spate).

2. Primul pas pe care trebuie sa il faci este sa iti stabilesti bugetul disponibil si sa iei in calcul si posibilitatea unui echipament pentru biciclete, care sa iti ofere o experienta completa a pedalatului. Oferta de biciclete mountain bike este foarte generoasa in ultima perioada, ceea ce inseamna ca ai sanse mari sa gasesti modele de o foarte buna calitate sub 300 Euro. Pretul creste, in principal, in functie de cat de usoare sunt respectivele biciclete mountain bike, care iti vor permite sa accelerezi si sa urci pante abrupte mult mai usor.

biciclete mountain bike

3. De asemenea, va trebui sa aloci anual o suma de bani pentru intretinerea bicicletei mountain bike (cauciucuri, un lant nou etc.), care variaza in functie de modul in care o vei folosi. In cazul in care esti un impatimit al senzatiilor tari si al experientelor care iti cresc nivelul de adrenalina la maxim, este mai mult decat posibil sa trebuiasca sa cheltui mai multi bani decat o persoana care isi foloseste bicicleta in drumul catre munca sau in plimbarile din parc. Cel mai indicat este sa apelezi la serviciile unor profesionisti, care stiu cum sa ofere bicicletelor mountain bike cel mai bun tratament.

4. Aliaj, aluminiu, otel sau carbon? Materialul din care sunt confectionate bicicletele mountain bike dicteaza pretul. Otelul este cel mai permisiv si necesita cea mai putina ingrijire, atata timp cat nu il lasi sa rugineasca. Aluminiul nu este nici el atat de greu de intretinut, insa trebuie urmarit mai atent dupa trei sau mai multi ani de utilizare, intrucat are o rezistenta mai mica la provocarile la care ar putea sa il supuna, de exemplu, un ciclist profesionist. Carbonul este cel mai temperamental, ceea ce inseamna ca orice lovitura cauzata din neatentie poate insemna distrugerea totala a bicicletei mountain bike.

5. Iti recomandam sa probezi cat mai multe biciclete mountain bike si sa o cauti pe cea care are cea mai potrivita marime pentru tine. La fel ca in cazul hainelor si pantofilor, marimea bicicletelor difera de la producator la producator; daca bicicletele cu un cadru de 54 de centimetri de la un anumit brand ti se potrivesc la perfectie, este posibil sa iti trebuiasca un cadru mai mic sau mai mare pentru bicicletele unui alt brand.

Desigur, cel mai bun sfat este sa consulti intotdeauna un profesionist care sa iti ofere informatii cat mai detaliate despre bicicletele mountain bike si care sa te ajute sa iei cea mai buna decizie!

Diverse

Ce economii reale obțin companiile din România când trec la închirierea echipamentelor de printare?

Publicat

pe

Ce economii reale obțin companiile din România când trec la închirierea echipamentelor de printare

Imaginează-ți o scenă foarte familiară. E luni dimineață, undeva pe la 9, și toată lumea din birou apasă butonul de print. Imprimanta centrală începe să bâzâie, se blochează hârtia, tonerul e pe terminate, IT-ul e sunat în grabă, cineva oftează, altcineva aruncă replica deja clasică: „iar nu merge nimic în firma asta”. Toți văd haosul, dar aproape nimeni nu vede cât costă, de fapt, toată comedia asta.

În spatele fiecărei pagini tipărite stau bani. Și nu doar bani dați pe hârtie și toner, ci bani blocați în echipamente, bani risipiți pe reparații, ore întregi de muncă irosite pe probleme care nu ar trebui să existe. Partea aceasta se vede greu în contabilitate, dar se simte foarte clar în cash flow atunci când începe să se strângă presiunea.

De aceea, întrebarea „Cât tipărim?” este, de fapt, mai puțin importantă decât „Cum plătim pentru ceea ce tipărim?”. Aici apare diferența de mentalitate dintre companiile care cumpără imprimante și copiatoare și cele care aleg să le închirieze.

Ani întregi am observat același tipar: nu toate lucrurile pe care le cumperi sunt active. Unele sunt doar pasive frumos ambalate. Pentru foarte multe firme din România, imprimantele și copiatoarele intră exact în această categorie.

De ce imprimarea costă mult mai mult decât pare

Dacă întrebi un director de firmă cât îl costă imprimarea, de cele mai multe ori îți spune prețul tonerului sau al hârtiei. Uneori îți mai arată și factura de achiziție a echipamentelor. Pare rezonabil la prima vedere. Problema este că aceste cifre spun doar o parte din poveste, și nu neapărat partea cea mai interesantă.

Costul real al imprimării include tot ce se întâmplă în jurul echipamentului, nu doar ce intră în el. Aici apar surprizele.

Imaginează-ți o firmă care cumpără trei echipamente multifuncționale, câte 2.000 de euro bucata. Dintr-odată, 6.000 de euro pleacă din cont. În locul lor apar trei mașinării care, pe hârtie, arată bine. Doar că, în timp, se uzează, se învechesc, cer piese, service, atenție. Nu produc direct bani, dar mănâncă resurse.

Peste asta vin consumabilele. Tonere, cilindri, piese mici, tamburi. De cele mai multe ori sunt cumpărate „de urgență”, când se termină. Cineva caută oferte, altcineva dă comanda, altcineva aprobă, cineva verifică factura, cineva o plătește. Fiecare minut din acest lanț înseamnă salarii, iar salariile nu sunt ieftine.

Mai este și timpul IT-ului. De fiecare dată când imprimanta „se supără”, cineva din departamentul tehnic lasă baltă alte proiecte și începe să verifice cabluri, drivere, conexiuni de rețea. O oră de IT pierdută pe o imprimantă este, de fapt, o oră care nu mai ajunge într-un proiect ce ar fi putut aduce venituri reale.

Și să nu uităm de opriri. Imprimanta nu cedează niciodată marți după-amiază, când e liniște în birou. Cedează joi dimineața, când se pregătesc ofertele, contractele sau rapoartele către bancă. Atunci costul nu mai este doar tehnic, devine emoțional și comercial. Pierzi timp, pierzi oportunități, pierzi nervi.

Dacă pui cap la cap toate aceste bucăți, începi să îți dai seama că imprimarea este, pentru multe companii, o mică gaură neagră care înghite bani în liniște.

Cost total de proprietate: de ce prețul de achiziție e doar jumătate de adevăr

O greșeală des întâlnită în companii este concentrarea exclusivă pe prețul de achiziție. „Am luat imprimanta la ofertă, a fost ieftină.” Sună bine, dar e cam aceeași logică prin care cineva spune că și-a cumpărat o casă mare „investiție sigură”, fără să se uite la taxe, reparații, dobânzi, timp și stres.

În zona financiară există un concept care ajută mult: cost total de proprietate. Adică suma tuturor cheltuielilor legate de un activ, din ziua în care îl cumperi până în clipa în care îl scoți din uz. În cazul imprimantelor, acest cost include achiziția, consumabilele, service-ul, energia, timpul oamenilor, spațiul ocupat, dar și pierderile cauzate de opriri.

Când o firmă își calculează cu sinceritate costul total de proprietate al flotei de printare, descoperă de foarte multe ori că a câștigat, de fapt, doar libertatea de a avea singură grijă de toate problemele. Banii care păreau economisiți la început se duc în altă parte, mai încet și mai puțin vizibil, dar sigur.

Cei care gândesc ca investitori nu se întreabă doar „Cât mă costă să o cumpăr?”, ci „Cât mă costă să o dețin zece ani?”. Diferența de formulare pare mică, însă deciziile care decurg de aici sunt complet diferite.

Cum schimbă închirierea matematica cash flow-ului

Închirierea echipamentelor de printare mută discuția din zona „Ce echipamente mai cumpărăm anul acesta?” în zona „Cum protejăm cash flow-ul firmei?”. Iar această schimbare poate conta mai mult decât pare.

Când cumperi echipamente, blochezi capital. Plătești în avans pentru ani de utilizare, fără să știi cum vor arăta nevoile afacerii peste doi sau trei ani. Este un fel de „plătesc acum și sper să fie bine”.

Când închiriezi, costul se transformă într-o cheltuială operațională previzibilă. De cele mai multe ori, plătești fie o chirie lunară, fie un tarif pe pagină care include echipamentul, consumabilele și service-ul.

Imaginează-ți din nou exemplul cu cele trei imprimante a câte 2.000 de euro. În loc să plătești 6.000 de euro dintr-un foc, plătești, să spunem, 300 de euro pe lună pentru un pachet de închiriere care acoperă aceleași trei echipamente, plus mentenanța și consumabilele de bază. Diferența este că cei 6.000 de euro rămân în firmă.

Cu 6.000 de euro disponibili în cont poți finanța o campanie de marketing, poți aduce un om bun în vânzări, poți plăti un avans pentru o linie de producție, poți negocia altfel cu furnizorii. Capitalul nu mai e blocat în metal și plastic, ci rămâne lichid, pregătit să aducă bani înapoi.

Cam asta fac, de fapt, cei care gândesc ca oamenii bogați: nu își îngroapă banii în echipamente care nu produc direct venit, ci îi lasă să circule în zonele unde pot întoarce profit.

Economiile directe: cifrele care încep să vorbească

Dincolo de un cash flow mai relaxat, trecerea la închirierea echipamentelor de printare aduce și economii directe, ușor de observat în timp.

În primul rând, dispare vârful de cost din momentul achiziției. Nu mai este nevoie de credite sau leasing special pentru imprimante și copiatoare. Totul se așază în costuri lunare, clare, care pot fi incluse fără efort în buget.

În al doilea rând, costul per pagină scade, de obicei, în mod real. Furnizorii care se ocupă profesionist de închiriere și de servicii de tip managed print negociază prețuri mai bune la consumabile, dimensionează corect echipamentele în funcție de volum și își optimizează flota. Ei câștigă atunci când tu tipărești eficient, așa că interesul lor economic se aliniază cu al tău.

Există deja destule exemple din piață care arată economii importante la costurile de printare, uneori chiar de ordinul zecilor de procente, atunci când o companie trece de la un parc de echipamente deținute haotic la un sistem de închiriere și management integrat. Dacă pui aceste procente peste bugetele reale ale unei firme medii, ajungi la mii sau zeci de mii de euro care rămân, an după an, în companie.

La toate acestea se adaugă partea de service. În modelul clasic, fiecare defecțiune înseamnă căutarea unui tehnician, discuții, oferte, aprobări, timp de așteptare. În modelul de închiriere, service-ul este de obicei inclus, cu termene clare de intervenție. Plătești mai puțin, dar, la fel de important, știi ce plătești și când.

Economiile invizibile: timpul oamenilor, stresul și riscurile

Orice antreprenor știe că, la urmă, cel mai scump lucru din firmă nu sunt echipamentele, ci oamenii. Salariile, timpul și atenția lor. Acolo se duc banii serioși.

În multe companii din România, imprimantele răpesc timp exact oamenilor care ar trebui să se ocupe de cu totul altceva. IT-ul se transformă, fără să vrea, în service intern de echipamente. Recepția devine depozit de consumabile. Contabilitatea pierde minute bune cu facturi mici, dar dese, de toner și piese.

Când treci la închiriere, o mare parte din acest haos administrativ dispare. Contractul devine unul singur, furnizorul este unul singur, costurile sunt grupate. Flota este monitorizată, consumabilele sunt trimise proactiv, iar oamenii din firmă nu mai joacă rolul de pompieri de fiecare dată când apare o problemă la printare.

Mai există un tip de economie pe care îl observi abia când îl pierzi: reputația și încrederea. Gândește-te la o prezentare importantă la client sau la un termen limită pentru o licitație. Dacă imprimanta cedează exact atunci, costul nu mai este doar intern. Poți pierde contracte, poți părea neserios, poți rata oportunități care nu mai revin.

Pe lângă toate acestea, discuția despre riscuri nu se mai oprește la hârtie blocată. Documentele tipărite conțin adesea date sensibile, de la salarii până la clauze comerciale. Echipamentele moderne, administrate profesionist, vin cu opțiuni de securitate, autentificare la imprimare, jurnalizare. Fără aceste măsuri, fiecare aparat vechi, „lăsat de capul lui”, devine un mic punct vulnerabil în rețea.

De la pasiv la serviciu: când imprimantele încetează să mai fie „ale tale”

Una dintre întrebările care apar des în discuțiile cu antreprenorii este: „Nu e mai bine să fie ale noastre?”. Pare logic, pentru că generații întregi au fost educate să creadă că proprietatea, în sine, înseamnă siguranță.

Problema este că nu orice proprietate te ajută. O clădire pe care o închiriezi mai departe poate fi un activ. O imprimantă veche, greu de vândut, care cere bani și atenție, este un pasiv. Faptul că ai semnătura pe factură nu înseamnă automat că obiectul respectiv lucrează pentru tine.

Când treci la închiriere, renunți la ideea de „a avea cu orice preț” și o înlocuiești cu „a folosi exact cât îți trebuie, la calitatea de care ai nevoie”. Plătești pentru rezultat, nu pentru fierul din birou.

Pentru companiile din România, unde capitalul este încă scump și accesul la finanțare nu este întotdeauna simplu, această schimbare de abordare contează enorm. Fiecare leu blocat într-un echipament de printare este un leu care nu mai poate fi folosit pentru a crește afacerea.

Nu e deloc întâmplător că tot mai multe firme migrează către solutii moderne de inchiriere imprimante, care combină partea de hardware cu servicii, monitorizare și optimizare continuă. Practic, nu închiriezi doar aparate, ci și experiența și know how-ul unei echipe care trăiește din faptul că acele echipamente merg bine.

Cum arată, în realitate, trecerea la închiriere

Am văzut multe scenarii, dar unul revine obsesiv.

Imaginează-ți o firmă de distribuție, cu aproximativ 70 de angajați și trei birouri în țară. În fiecare sediu există câte două sau trei imprimante cumpărate „la momentul potrivit”, din generații diferite, cu consumabile diferite. Nimeni nu știe clar cât se tipărește, nu există o persoană responsabilă de zona de print, iar cheltuielile sunt împrăștiate prin tot felul de linii bugetare: achiziții, IT, cheltuieli administrative.

La un moment dat, directorul financiar începe să pună întrebări. Nu pentru că îl pasionează imprimantele, ci pentru că simte că banii se scurg prin locuri pe care nu le mai controlează nimeni. Cere o centralizare a tuturor cheltuielilor legate de print din ultimul an. Când pune totul la un loc, suma finală îl surprinde.

Invită la discuție un furnizor de servicii de închiriere și management de print. Furnizorul face un audit: număr de pagini, tipuri de documente, încărcarea pe echipamente, costuri de service, frecvența incidentelor. După câteva zile, apare o propunere: înlocuirea a cinci echipamente vechi cu trei multifuncționale dimensionate corect, contract de închiriere pe termen mediu, cost per pagină clar și service inclus.

Din prima, firma scapă de nevoia de a cumpăra noi echipamente. Cash flow-ul respiră. În următoarele luni, situațiile clasice de tipul „nu merge imprimanta” se răresc. IT-ul își vede de proiectele lui, recepția nu mai face inventarul tonerelor, iar directorul financiar știe, de la o lună la alta, cât îl costă printul, fără surprize în plus.

După un an, când trag linie, economiile sunt vizibile nu doar în bani, ci și în modul în care funcționează compania. Tensiunea legată de echipamente scade. Angajații nu mai privesc imprimanta ca pe un dușman imprevizibil, ci ca pe un instrument care își face treaba, pur și simplu.

Pentru cine merită cu adevărat închirierea

Sigur, nu orice firmă are nevoie de un sistem complex de închiriere. Dacă ești o microîntreprindere care printează câteva zeci de pagini pe lună, o imprimantă simplă de birou își face treaba fără să îți mănânce bugetul.

Pe măsură însă ce firma crește, tipărirea devine o zonă în care se strâng costuri. Contracte, facturi, oferte, documente interne, rapoarte, arhivă fizică. Când începi să ai mai multe echipamente, în locuri diferite, pe care se bazează oameni diferiți, merită să îți pui o întrebare incomodă: nu cumva am ajuns să fim noi în slujba imprimantelor, și nu ele în slujba noastră?

Închirierea are sens în momentul în care volumul de printare este constant sau în creștere, există mai multe echipamente în companie, iar IT-ul și administrativul pierd deja timp cu gestionarea lor. Mai ales dacă există planuri de extindere, mutare sau diversificare a activității, flexibilitatea devine la fel de importantă ca economia de cost.

În astfel de situații, închirierea nu mai este doar o discuție despre „să plătim mai puțin pe pagină”, ci devine o discuție despre cum vrei să arate firma ta peste câțiva ani. Poți scala în sus sau în jos numărul de echipamente, poți integra mai ușor soluții de scanare, arhivare digitală sau fluxuri de aprobare, poți adopta mai rapid tehnologii noi fără să îți fie teamă că nu ți-ai amortizat vechiul parc hardware.

Ce rămâne, de fapt, în buzunarul companiei?

Dacă adunăm toate piesele puzzle-ului, economiile reale pe care le obțin companiile din România când trec la închirierea echipamentelor de printare nu apar doar în niște coloane de Excel.

Este vorba de capital care nu mai este blocat în echipamente și care poate fi pus la lucru în zone productive ale afacerii. Este vorba de costuri lunare previzibile, care fac bugetarea mai simplă și mai puțin stresantă. Este vorba de un cost per pagină mai mic, negociat și optimizat de profesioniști.

Este vorba și de timp. Timpul IT-ului, al oamenilor din administrativ, al celor de la recepție, care nu mai sunt rupți din activitățile lor pentru a rezolva crize de toner sau blocaje de hârtie. Timpul managerilor, care nu mai sunt chemați să aprobe constant facturi mici, dar enervante.

Mai intervine și zona aceea greu de cuantificat, dar foarte reală, a nervilor și a reputației. O firmă care nu mai stă cu emoții la fiecare print important inspiră încredere, atât în interior, cât și în exterior. Iar încrederea, în afaceri, se transformă în bani mai repede decât ne place uneori să recunoaștem.

Pe lângă toate acestea, apare și un lucru pe care mulți antreprenori îl apreciază abia după ce îl au: claritatea. Când lucrezi cu un sistem de închiriere bine pus la punct, știi cât te costă tipărirea, știi cine printează, știi unde se duc banii. Iar când știi, poți decide. Poți reduce, poți optimiza, poți regândi procesele.

Trecerea la închirierea echipamentelor de printare nu este doar o decizie tehnică. Este, de fapt, o schimbare de mentalitate. Din logica „să avem noi” în logica „să folosim inteligent”. Cei care privesc afacerea ca pe un mecanism care trebuie hrănit cu decizii financiare bune ajung, mai devreme sau mai târziu, la genul acesta de soluție. Ceilalți, de obicei, ajung acolo după câteva facturi dureroase și câteva imprimante vechi uitate în depozit.

La final, întrebarea rămâne simplă și foarte personală pentru fiecare antreprenor: vrei să lucrezi pentru imprimantele tale sau vrei ca ele să lucreze, fără mofturi, pentru tine?

Citeste in continuare

Diverse

Siguranța pe pârtie: regulile FIS explicate pe înțelesul copiilor și părinților

Publicat

pe

De

Iarna aduce cu ea bucuria zăpezii, a schiului și a timpului petrecut în familie. Fie că mergem la munte pentru o zi sau ne planificăm o vacanță întreagă, este important ca cei mici – dar și noi, adulții – să știm cum să ne purtăm pe pârtie astfel încât distracția să nu fie umbrită de accidente. Federația Internațională de Schi (FIS) a elaborat un set de reguli clare, asemănătoare regulilor de circulație rutieră, care ajută pe oricine să folosească pârtia în siguranță. În continuare, le explicăm într-un limbaj simplu, pe înțelesul copiilor și al părinților.

Respectă-i pe ceilalți schiori

Prima regulă este și cea mai simplă: fii atent la cei din jur. Pe pârtie nu suntem niciodată singuri. Copiii pot fi învățați să se uite în stânga și în dreapta, să observe dacă cineva trece prin apropiere și să păstreze un mic spațiu în jurul lor. Pentru adulți, asta înseamnă un comportament preventiv și politicos. Așa cum nu am împinge pe cineva în parc, nici pe pârtie nu pornim fără să ne asigurăm că nu deranjăm pe nimeni.

Controlează viteza și modul de schiere

Fiecare schior trebuie să își adapteze viteza la nivelul propriu de experiență, la starea pârtiei și la aglomerație. În taberele de schi Wind Discovery instructorii transformă această regulă într-un joc:
– “Hai să vedem cine frânează frumos înainte de curbă!”
– “Cine reușește să meargă lent până la punctul acela roșu?”

Pentru adulți, este important să fim modești în privința propriilor abilități. O viteză prea mare poate însemna că nu putem evita un schior mai mic sau un obstacol neașteptat.

Schiorul din fața ta are mereu prioritate

Această regulă este asemănătoare cu cea de pe drumurile publice: cel din față nu te vede întotdeauna. De aceea, responsabilitatea de a evita coliziunea îi aparține celui care vine din spate. Copiilor li se poate explica astfel: “Dacă vezi pe cineva în fața ta, tu trebuie să îl ocolești, nu el.” În taberele de schi și snowboard ca cele de aici, instructorii repetă această regulă în fiecare zi, pentru ca cei mici să o transforme într-un reflex natural și sigur.

Pentru părinți, asta înseamnă să anticipăm mișcările celor din față – mai ales ale copiilor, care pot schimba direcția brusc.

Depășește în siguranță

Depășirea este permisă pe orice parte a pârtiei, însă trebuie făcută cu o distanță suficient de mare. Nu trecem în viteză pe lângă un copil aflat în lecție sau lângă un schior neexperimentat. Cel mai bine este să depășim lent și să fim pregătiți pentru eventuale dezechilibre ale celui depășit.

Asigură-te înainte să pornești sau să intri pe pârtie

Una dintre regulile pe care copiii o uită cel mai ușor este avertismentul de a privi în sus înainte să pornească. Părinții își pot învăța copiii un mic ritual:

  1. Privește în sus.
  2. Privește în jos.
  3. Pornește doar dacă este liber.

Adulții trebuie să facă la fel, mai ales când intră pe pârtie după ce au stat la margine pentru odihnă sau reglarea echipamentului.

Oprește-te doar în locuri vizibile și sigure

FIS recomandă să nu ne oprim în mijlocul pârtiei sau în zone înguste, unde cei care vin din spate nu ne pot observa la timp. Copiii pot fi învățați să se oprească doar pe margine, iar părinții trebuie să fie exemple prin propriul comportament.

Dacă urci sau cobori pe jos, mergi pe margine

Uneori, cineva poate scăpa un schi din picior sau poate avea nevoie să urce ușor pentru a recupera un obiect. În astfel de cazuri, regula este clară: nu pe mijlocul pârtiei, ci pe margine, unde este mai sigur și vizibil.

Respectă semnele și marcajele

Pârtiile au indicatoare colorate (albastru, roșu, negru) și panouri care avertizează asupra obstacolelor, zonelor înguste sau riscului de avalanșe. Copiii pot fi transformați în mici „detectivi ai indicatoarelor”, învățați să le caute și să le respecte.
Adulții trebuie să verifice zilnic starea pârtiei și să nu ignore zonele închise — ele sunt închise cu motiv.

Dacă ai fost martor la un accident, ajută cât poți

Solidaritatea pe pârtie este esențială. Copiilor li se poate explica faptul că, dacă văd pe cineva căzut, trebuie să cheme imediat un adult. Părinții au obligația morală de a oferi ajutor:
– să asigure zona,
– să anunțe salvamontul,
– să verifice starea celui accidentat dacă știu ce trebuie făcut.

Oferă datele tale în caz de accident

La fel ca în circulație, dacă ești implicat într-un accident, trebuie să îți lași datele. Asta îi poate ajuta pe salvatori, pe medici și, în unele situații, pe asiguratori. Copiii trebuie doar să știe că nu plecăm niciodată de la locul unui incident fără să anunțăm un adult.

Cum îi învățăm pe cei mici fără ca regulile să devină o povară?

Regulile devin ușor de respectat atunci când sunt prezentate ca parte a distracției. Putem folosi povești, jocuri, mici provocări sau exemple vizuale. De exemplu:
– O „vânătoare de indicatoare” pe pârtie.
– Concursuri de frânare controlată.
– Exersarea privirii în sus înainte de pornire.

De asemenea, părinții trebuie să fie modele. Copiii copiază ceea ce văd, nu ceea ce aud. Dacă adultul respectă regulile FIS, copilul va face la fel.

Schiul este o activitate minunată, care dezvoltă echilibrul, încrederea și bucuria mișcării. Dar pentru ca zilele pe pârtie să rămână plăcute, este important să respectăm regulile de siguranță. Explicate simplu și aplicate consecvent, regulile FIS devin un aliat al schiorilor de toate vârstele, nu o povară. Cu atenție, răbdare și bun-simț, putem transforma muntele într-un loc unde distracția și siguranța merg mână în mână. Învățați-i pe cei mici, dați exemplu și bucurați-vă de zăpadă în siguranță!

Citeste in continuare

Diverse

Importanța unei hidratări corecte pentru sănătatea ficatului

Publicat

pe

Importanța unei hidratări corecte pentru sănătatea ficatului

Printr-un simplu pahar de apă consumat dimineața, după trezire, corpul tău primește primul impuls de vitalitate. Fiecare celulă, fiecare organ, reacționează la acest gest aparent simplu. Apa susține procese esențiale în corp, de la reglarea temperaturii și transportul nutrienților, până la eliminarea toxinelor.

Ficatul, organul responsabil cu filtrarea substanțelor nocive și metabolismul nutrienților, funcționează mai eficient atunci când organismul primește suficientă apă. Studii recente arată că un aport mai mare de apă este asociat cu un risc mai scăzut de steatoză hepatică non-alcoolică, în special la bărbați, ceea ce subliniază legătura directă dintre hidratare și sănătatea ficatului.

Ce face deshidratarea în corpul omului

Deshidratarea afectează aproape toate procesele organismului. Metabolismul încetinește, rinichii filtrează mai greu, digestia este perturbată, iar senzația de oboseală sau slăbiciune poate apărea rapid.

Ficatul simte impactul deshidratării imediat. Fluxul sanguin mai dens reduce eficiența proceselor hepatice, inclusiv metabolizarea grăsimilor, detoxifierea și producția de proteine. În lipsa unei hidratări corecte, ficatul lucrează mai greu, ceea ce poate provoca stres celular și, în timp, dezechilibre funcționale.

Un studiu recent pe o populație de peste 16.000 de adulți din China a arătat că bărbații care consumau mai mult de șapte căni de apă pe zi aveau un risc semnificativ mai scăzut de a dezvolta steatoză hepatică non-alcoolică, comparativ cu cei care beau mai puțin de trei căni. Acest rezultat arată că hidratarea corespunzătoare poate influența direct sănătatea ficatului și poate fi o strategie simplă, dar eficientă, pentru prevenirea acumulării excesive de grăsime la nivel hepatic.

Ce înseamnă o hidratare corectă și cât de importantă este pentru ficat

Hidratarea corectă presupune un consum constant de lichide adaptat nevoilor fiecăruia. Vârsta, greutatea, nivelul de activitate, climatul și starea de sănătate influențează cantitatea optimă de apă. Apa simplă rămâne cea mai eficientă sursă, deoarece ajută ficatul să filtreze sângele, să elimine toxinele și să regleze metabolismul.

Ficatul beneficiază și de alte surse de lichide, cum ar fi: ceaiurile din plante, supele cu conținut scăzut de sare sau băuturile cu electroliți, dar trebuie evitate lichidele foarte concentrate sau fermentate necontrolat, care pot afecta digestia. De asemenea, alimentele bogate în apă, cum sunt: castraveții, țelina, pepenele și fructele suculente, contribuie la hidratare și aduc nutrienți și antioxidanți care sprijină ficatul.

Pentru rezultate optime, apa trebuie consumată regulat, nu doar ocazional. Cel puțin câte un pahar de apă dimineața, înainte de mese și între mese, combinat cu alimente bogate în lichide, asigură un aport constant care sprijină procesele hepatice și metabolismul general.

Cum menținem sănătatea ficatului în parametri

Da, hidratarea este foarte importantă pentru sănătatea ficatului și a organismului, în general. Însă, pe lângă hidratare, ficatul se menține sănătos printr-un stil de viață echilibrat. Alimentația trebuie să fie bogată în legume, fructe și proteine slabe, cu evitarea excesului de grăsimi saturate, zahăr și alcool. Activitatea fizică regulată și somnul de calitate completează rutina, ajutând ficatul să funcționeze la capacitate optimă.

Un sprijin important poate fi oferit ficatului de produsele cu efect demonstrat, cum sunt cele pe bază de silimarina standardizată. Aceasta este, de fapt, un extract purificat din armurariu, care protejează celulele hepatice de stresul oxidativ, susține regenerarea acestora și ajută ficatul să își mențină funcția optimă.

Pe lângă rolul său antioxidant și regenerativ, silimarina standardizată contribuie la stabilizarea membranei celulare a hepatocitelor, reducând astfel riscul de inflamație și deteriorare cauzată de toxine sau de excesul de grăsimi.

Studiile arată că administrarea regulată a acestui extract poate sprijini ficatul în procesele naturale de detoxifiere și în menținerea echilibrului metabolic, facilitând transformarea substanțelor nutritive și eliminarea eficientă a deșeurilor. Prin urmare, silimarina protejează ficatul, dar îi și optimizează capacitatea de adaptare la factorii de stres din alimentație sau mediu, oferind un suport susținut pe termen lung.

Prin combinarea hidratării adecvate, a obiceiurilor sănătoase și a unui sprijin medicamentos recomandat de un medic, ficatul poate rămâne funcțional și rezistent pe termen lung. În acest fel, organismul beneficiază de un metabolism echilibrat și de un risc mai mic de acumulare de grăsime hepatică.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv18 ore ago

IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!

Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind...

Exclusiv18 ore ago

Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!

Asistați, dragi cititori, la o nouă reprezentație grotescă din teatrul absurdului românesc, acolo unde uniforma, mai-marele și… lenea crasă se...

Exclusiv2 zile ago

Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

O poveste cu sânge, lacrimi și „rapoarte prealabile” pe post de ciocan, unde un luptător SAS e tăvălit de un...

Exclusiv2 zile ago

Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) sunt ținta unor acuzații dure privind sustragerea de la...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) este ținta unor acuzații extrem de grave lansate de Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului...

Exclusiv4 zile ago

Prahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!

Se spune că istoria nu se repetă, dar rimează. În Prahova, însă, istoria nu doar rimează, ci pare că își...

Exclusiv4 zile ago

MAI, templul incompetenței aprobate: De la principiul Peter la ‘pricipitul polițienesc’ – Când ierarhia e o farsă, iar bunul simț, o glumă proastă.

Când ierarhia devine o farsă și bunul simț o glumă proastă Cunoașteți, desigur, Principiul Peter, acea axiomă nemiloasă, formulată de...

Exclusiv4 zile ago

Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale

Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris...

Exclusiv5 zile ago

Legea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

În culisele întunecate ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale (SAS), unde „inelul magic” al abuzului continuă să rotească destinele, iar „psihologii...

Exclusiv5 zile ago

Justiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!

În România anului 2025, justiția a depășit granițele ridicolului, transformându-se într-un circ macabru unde clovnii, odinioară gardieni ai legii, se...

Exclusiv5 zile ago

CIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!

Cazul fostului Comandant Descarcerare Petrobrazi – Pop Ionuț-Costin (III) În analele deja supraîncărcate ale absurdului juridic românesc, dosarul domnului Pop...

Exclusiv5 zile ago

SINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!

În orașul unde legea pare să fie un simplu moft, iar democrația o glumă proastă, piesa de teatru absurd a...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv6 zile ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv6 zile ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv