Actualitate
Cât de masochiști suntem ca popor?

Timp de douăzecișișapte de ani am fost umiliți, tratați cu dispreț, desconsiderați, mințiți și furați de o clasă de borfași, parveniți, crescuți la școala șmecheriei comuniste, care au profitat de naivitatea și toleranța cetățeanului neînregimentat în mafia politică. Mi-aș dori ca tot votantul să-și amintească că suntem pe ultimul loc în Europa la venituri pe cap de locuitor, la asistență sanitară, la procentul alocat din buget pentru învățământ, cultură, sport, etc. și că aceasta se datorează tuturor celor care au administrat țara până în prezent. Că suntem cei mai săraci din Europa într-o țară cu resurse cum n-au multe țări din Europa, precum Austria, Elveția, Ungaria, Belgia, Olanda, Spania, etc. și aceasta se datorează politicii economice dezastruoase făcută de parveniții care s-au autointitulat managerii României și au profitat de bunătatea și toleranța cetățeanului. Mi-aș dori ca tot votantul, atunci când are ștampila în mână, să-și amintească de marile „tunuri” mafiote materializate cu sprijinul politicului și al demnitarilor aleși, precum: „ROMPETROL”, „PETROM”, „SIDEX”, „ROMCIM” și celelalte peste 1400 de obiective economice „transferate” mafiei, ce-au sărăcit țara și acum cerșim locuri de muncă corporațiilor străine. De faptul că avem cel mai scump carburant din UE în condițiile în care peste 70% din necesarul de țiței se extrage din pământul nostru, pe care frăția mafiotă a politicienilor, l-au făcut cadou corporației O.M.V.. De faptul ca avem cel mai scump gaz și cea mai scumpă energie electrică din UE în condițiile în care România își asigură 100% necesarul din resurse interne și asta se datorează tot găștii și clicii băieților deștepți pe care i-a generat politica mafiotă dusă de găștile antiromânești și care doresc din nou puterea. Mi-aș dori ca alegătorul să-și amintească că falimentul agriculturii românești și faptul că mâncăm numai produse străine (scumpe, proaste și periculoase pentru sănătate) se datorează, în primul rând, foștilor miniștrii ai agriculturii, care au semnat acordul de aderare al României, la agricultură, lăsându-se prostiți (nu cred că pe gratis) și acceptând cea mai mică subvenție agricolă din UE. Mi-aș dori ca agricultorul român, atunci când are ștampila de vot în mână, să-și amintească că deși FOSTUL prim-ministru a fost comisar pe agricultură, n-a făcut nimic pentru agricultura românească, din contra, parcă la înțelegere cu corporațiile care au falimentat agricultura românească, n-a plătit subvențiile la timp pentru agricultură, punând fermierii în imposibilitatea de a-și recolta produsele. Mi-aș dori ca alegătorul român să-și amintească faptul că primarii, consilierii județeni și toți ce se zbat să ajungă la „butoane” sunt, de fapt, găști de interlopi a căror preocupare exclusivă este să administreze banul public (impozitele și taxele) în folosul lor și al mafiei care-i susține și promovează. Mi-aș dori, în ultima clipă – ca și în ultimele clipe de dinaintea morții, când omului i se derulează filmul vieții -, alegătorului să i se deruleze, din memorie, toate mizeriile pe care așa zisa clasă politică (devenită o gașcă uriașă de interlopi), le-a produs și să reacționeze ca atare, nu ca o turmă bezmetică și credulă, parcă drogată de demagogia clasei politice, anesteziată de minciună și promisiuni fantasmagorice, pe care nimeni nu le-a onorat și nu le onorează. Mi-aș dori ca actuala așa zisă clasă politică să primească lecția pe care o merită, adică să fie descalificată pentru minciună, hoție, prostie, impostură și scoasă în decor pentru totdeauna din funcțiile de administrator al banului public.
Numai că, anticip, ceea ce-mi doresc eu e aproape imposibil. Pentru că, așa cum dovedește istoria, românul are memorie scurtă și, parcă masochist genetic, își alege călăii pe post de reprezentanți, iar suprizele sunt rare și pentru scurt timp. Când turma decide, iar turma n-are memorie, să ne mirăm că România se va înroși, din nou ca și cum am suferi de dorul și nostalgia comunismului și vom alege mincinoșii, hoții și interlopii să ne reprezinte ? Să ne mai mirăm că valorile vor fi în continuare o minoritate discriminată, iar cele morale vor fi considerate pericol pentru „siguranța națională” ? Să ne mai mirăm că speranța într-o viață decentă și o societate având fundament moral, a fost îngropată, pentru poporul român, o dată cu memoria ? Și, culmea, deși 100% va fi mai rău – adică vom fi și mai umiliți și mai batjocoriți și mai desconsiderați de către cei care azi cerșesc umili voturile dar care, în fapt, sunt campionii aroganței, tupeului și nesimțirii -, ne vom întreba, retoric (pervers și stupid): Cine i-a ales din nou, de parcă am fi străini de propriul nostru vot ? Cine alții decât noi, cei a căror memorie nu cuprinde nici măcar ziua de ieri, ziua când primarii, președinții de consilii județene, consilierii, alături de interlopii politicieni ne-au mințit, furat, umilit și batjocorit și ne-au manipulat ca pe o turmă de imbecili incapabilă să gândească ? (Ec Pavel Roman).
Actualitate
Caseta de directie are probleme si trebuie reconditionata?

Caseta de directie este una dintre cele mai importante piese de pe o masina. indiferent ca este mecanica asistata de o pompa hidraulica, electrica sau electro-hidraulica sau de o coloana electrica, ca este hidraulica sau electrica o caseta de directie face parte dintr-un ansamblu si este in directa relationare cu axul coloana volan, cu conducte sau cablaje, cu pompa sau coloana electrica cu vas de servo si asa mai departe. Dar cel mai important de stiut lucru este ca rolul ei este sa te ajute in virarea masinii, nu sa absoarba socurile gropilor de pe strazi sau sa compenseze cauciucuri uzate, jante deformate, rulmenti care huruie, discuri de frana ovalizate sau alte elemente defecte de pe masina.
Caseta de directie este gandita sa fie protejata de articulatia masinii! Rolul nostru de proprietari de autoturism ce circula pe drumurile publice si raspund de viata sau integritatea celorlalti participanti la trafic fie ei pietoni, conducatori auto sau pasageri este sa pastram masina in conditii tehnice cat mai bune! Ansamblul directie, alaturi de cel de franare au un statut special in reglementarile legale si anume fac parte din elementele de siguranta a circulatiei, daca nu avem grija macar de aceste elemente sa fie in conditii bune suntem un pericol public.
Am facut un studiu si am cautat pe internet pe site-ul RAR serviceurile autorizate din Romania sa repare casete de directie, cel mai mare si cu cel mai mare numar de recenziii de la clienti este service Tureal Steering Solutions din Bucuresti,Sector 1 alaturi de el in capitala mai exista inca trei serviceuri autorizate dar pe internet isi mai fac reclama inca 3 serviceuri neautorizate pentru operatiunea B1.4- reparatie caseta de directie si componentele acesteia. Am sunat la serviceurile neautorizate incercand sa luam un punct de vedere dar unul auzind ca sunt de la ziar a inchis telefonul iar al doi-lea a injurat spunand ca nimeni nu are ce sa-i faca ca au toate autoritatile la degetul mic iar vidul legislativ ce nu confera putere RAR de a face control la atelierele neautorizate le permite acestora sa functioneze iar cand fac greseli grave nu ai de fapt pe cine sa tragi la raspundere. Concluziile le trageti dumneavoastra!
Care sunt simptomele unei casete de directie defecte:
Caseta de directie hidraulica curge, bate sau are joc, caseta de directie electrica bate sau are joc, huruie sau nu mai functioneaza servodirectia, casetele de directie pot merge mai greu sau chiar mai usor doar in una dintre parti. Nu va jucati cu directia caci alaturi de franare sunt cele mai importante elemente de siguranta ale unei masini si pot pune in pericol nu doar pe ocupantii masinii dumneavoastra ci si pe ceilalti participanti la trafic, soferi sau pietoni!
O caseta de directie se poate strica din mai multe motive dar cel mai des intalnite defecte sunt circulatia cu articulatia fata defecta sau dezetansarea burdufelor de protectie aflate pe caseta de directie si pe bieleta de directie.
Cum evitam aceste defecte?
Pentru a afla si opinia unui specialist, am facut o cercetare si am aflat ca in Bucuresti exista cel mai mare atelier specializat in reparatia casetelor de directie din Europa de Est, TUREAL CASETE DIRECTIE, autorizat de RAR pentru reparatii de casete de directie, cu o experienta de peste 20 de ani in domeniu si i-am rugat sa ne spuna ce am putea face pentru a nu ajunge in situatia in care sa platim o suma mare pentru reparatia casetei de directie:
“Pentru a menține siguranța și durabilitatea sistemului de direcție, este esențial ca starea tehnică a articulației față să fie verificată periodic într-un atelier autorizat, dotat cu echipamente capabile să simuleze condițiile reale de drum – denivelări, treceri peste bumpere etc. Evitarea acestor verificări pe baza sfatului unui mecanic care spune că „mai merge și așa” doar pentru că nu dispune de uneltele sau expertiza necesară nu face decât să agraveze problema pe termen lung. Astfel, clientul riscă defectarea ireversibilă a casetei de direcție sau a altor componente costisitoare. Dacă bucșele uzate ar fi încă funcționale, producătorii le-ar proiecta direct în această stare. La fiecare frânare, greutatea vehiculului se transferă spre față, iar elementele menite să protejeze caseta de direcție, motorul și cutia de viteze nu își mai îndeplinesc rolul. Pe termen lung, acest lucru duce la costuri mai mari pentru client, care nici măcar nu-l poate trage la răspundere pe mecanicul ce și-a ascuns nepriceperea sub pretextul că îi protejează bugetul. În realitate, acesta preferă să efectueze doar operațiuni simple și să încaseze bani regulat, evitând reparațiile mai complexe ce ar necesita realinierea geometriei roților – un serviciu pentru care nu este pregătit.
În plus, verificarea periodică a burdufurilor de protecție este crucială. Acestea trebuie să fie etanșe, astfel încât atunci când sunt apăsate, să transmită mișcarea și către celălalt burduf, semn că aerul rămâne sigilat în interior. Problema reală nu este pierderea aerului, ci infiltrarea particulelor străine care pot compromite funcționarea casetei de direcție.” Multumim domnului Dorel Grab – Director General TUREAL CASETE DIRECTIE care a avut amabilitatea de a ne transmite aceste sfaturi.
Cat de grav este un defect la caseta de directie si cum trebuie sa procedez pentru reparatie?
In primul rand trebuie sa ne selectam un atelier specializat si autorizat RAR care sa raspunda de calitatea lucrarilor prestate. Pentru asta acel atelier trebuie sa aiba autorizatia RAR B1.4 unde B1 INSEAMNA AUTORIZARE PENTRU REPARATIILE COMPONENTELEOR AUTO IAR PUNCTUL 4 INSEAMNA SISTEMUL DE DIRECTIE. Au voie sa umble in caseta de directie alte serviceuri care nu au aceasta autorizare? NU! Pentru ca daca doresc sa se autorizeze trebuie sa faca dovada a doua lucruri simple: ca au documentatia de la producator, uneltele necesare si desigur testere profesionale pentru a verifica si elimina eventualele greseli si riscuri. Taxa catre RAR este de 80 lei/an, deci nu luati in considerare scuza ca din aceasta cauza nu se autorizeaza, realitatea este ca fac experiente pe siguranta noastra a tuturor!
Ulterior sunam, facem programare si incercati sa eliminati si cauzele care au dus la aceasta defectare a casetei de directie. Piesa noua fiind foarte scumpa in comparatie cu costul de 10-15% din valoarea piesei noi in cazul reconditionarii casetei de directie!
Actualitate
Distrugătorul Gravely al marinei SUA trimis la granița sudică: o misiune neobișnuită

Deplasarea unui distrugător de rachete ghidate pentru misiuni de interdicție maritimă ridică semne de întrebare.
Marina SUA a dislocat recent distrugătorul Gravely (DDG-107) la granița sudică pentru a sprijini Garda de Coastă în misiuni de interdicție maritimă și prevenirea imigrației ilegale pe mare. Admiralul Daryl Caudle a recunoscut că această decizie este „neobișnuită”, având în vedere capacitățile navei și tipul de misiuni.
Misiune experimentală:
Admiralul Caudle a explicat că această desfășurare are un caracter experimental, pentru a evalua eficiența utilizării unui distrugător de rachete ghidate în astfel de misiuni. Se urmărește determinarea dacă utilizarea unor astfel de active militare este justificată pentru misiuni de interdicție maritimă.
Cereri anterioare similare:
Deși misiunea este neobișnuită, cererea în sine nu este. Comandamentul Nord al SUA (NORTHCOM) solicită periodic nave ale Marinei pentru a monitoriza nave rusești și chinezești care se apropie de apele teritoriale americane.
Sprijin pentru operațiunile de la granița sudică:
Desfășurarea distrugătorului Gravely reflectă angajamentul Marinei de a sprijini operațiunile de la granița sudică, conform indicațiilor președintelui și secretarului Apărării. Anterior, Pentagonul a desfășurat 1.000 de soldați și 500 de pușcași marini la granița sudică, la scurt timp după instalarea noului guvern. Două avioane de supraveghere maritimă P-8 Poseidon au fost, de asemenea, desfășurate anterior la graniță, dar își vor concentra în curând activitatea pe supravegherea oceanului.
Actualitate
Pentagonul demontează Oficiul pentru Evaluare Globală (ONA): O mișcare controversată cu viitor incert

Decizia secretarului Hegseth stârnește îngrijorări cu privire la planificarea strategică pe termen lung.
Secretarul Apărării, Pete Hegseth, a ordonat demontarea Oficiului pentru Evaluare Globală (ONA) al Pentagonului, un organism cheie responsabil cu analizele strategice de nivel înalt, potrivit unui memorandum obținut de Breaking Defense. Măsura, efectivă imediat, ridică îngrijorări semnificative cu privire la viitorul planificării strategice pe termen lung în cadrul Departamentului Apărării.
Acțiuni Imediate și Reasignare de Personal:
Memorandumul dispune reasignare tuturor angajaților civili ai ONA la alte posturi „critice pentru misiune” din cadrul departamentului. Personalul militar se va întoarce în serviciul lor pentru a primi noi posturi. În plus, toate contractele ONA urmează să fie reziliate, afectând numeroase grupuri de reflecție și organizații de cercetare.
O Reconstrucție Planificată, dar cu Priorități Neclare:
În ciuda demontării, memorandumul indică faptul că ONA va fi reconstruit. Secretarul adjunct al Apărării a fost însărcinat cu elaborarea unui plan, în termen de 30 de zile, pentru reconstituirea oficiului, aliniindu-l la prioritățile lui Hegseth. Natura acestor priorități rămâne neclară, stârnind speculații cu privire la viitorul domeniu de activitate și funcția ONA reorganizat.
Declarație Oficială și Îngrijorările Senatorului Grassley:
Un purtător de cuvânt al Pentagonului a declarat că decizia vizează concentrarea resurselor asupra „celor mai presante provocări de securitate națională”, menținând în același timp responsabilitatea și eficiența. Cu toate acestea, această declarație nu abordează îngrijorările exprimate anterior de senatorul Chuck Grassley, care a pus sub semnul întrebării necesitatea ONA și a acuzat risipă financiară într-o scrisoare din 7 februarie adresată lui Hegseth.
Moștenirea și Semnificația ONA:
Fondat în 1973, ONA a servit drept grup de reflecție intern al Pentagonului, oferind studii strategice clasificate, pe termen lung, privind amenințările, tendințele, riscurile și oportunitățile geopolitice care ar putea modela mediul geopolitic în următorii 20-30 de ani. Lucrările oficiului s-au concentrat în mod tradițional pe termen lung, dar sub conducerea lui Jim Baker (2015-prezent), acesta a abordat și amenințări pe termen scurt. Demolarea bruscă ridică îngrijorări cu privire la potențiala pierdere a previziunii strategice pe termen lung, cruciale pentru planificarea apărării. Viitorul incert al ONA lasă un gol semnificativ în capacitatea Pentagonului de a efectua analize strategice aprofundate.
-
Exclusivacum 5 zile
Vălenii de Munte: Caracatița corupției – Noi dezvăluiri socante despre rețeaua de polițiști, procurori și judecători
-
Exclusivacum 11 ore
Scandal electoral în penitenciar: Acuzații grave de manipulare și presiuni
-
Exclusivacum 4 zile
Balada polițiștilor de la Prahova: Un cântec de lege, lemn și… porci! – Pamflet
-
Exclusivacum 5 zile
Primarul și tunul de zăpadă: O iarnă fierbinte si o primavara plina de dezvăluiri
-
Exclusivacum 2 zile
Ploiești: Cătălin Stavri, pseudo jurnalistul-mafiot în serviciul primarului Volosevici – O analiză amplă a rețelei de corupție
-
Exclusivacum 3 zile
Apocalipsa „Portocalei” – inculpatul Cătălin Stavri, pseudo-jurnalistul infractor sub asediul justiției
-
Exclusivacum 2 zile
Turnul Babel al fraudei imobiliare: Cristi Ciolan, pionul necunoscut din scandalul White Tower & City Gate
-
Exclusivacum 15 ore
Muntele corupției: Iepuri și capcane în Vălenii de Munte