Actualitate
Securitatea Securiștilor

Mă uit cum un anume domn Marincea îi amenință direct pe cei care mai vorbesc de SRI.
Pe domnul Marincea l-am cunoscut în Munții Apuseni, în timpul manifestațiilor Roșia Montană. Ce făcea domnul Marincea acolo? Știm amândoi, își făcea meseria, dar nu acesta e subiectul, după care l-am văzut la emisiunile de prânz la Realitatea TV cum apăra Sistemul lui Coldea-Koveși, iar după aceea am văzut că a fost rechemat la post, purtător de cuvânt al SRI.
Nu mă preocupă deloc domnul Marincea, pentru că domnul Helvigh folosește pagina domnului Marincea pentru a da mesaje. De ce apără domnul Helvigh un sistem putred până în adânc? Simplu: pentru că e”martor la cărat de apă”, adică singurul rol al domnului Helvigh la SRI este acela de a fi lolosit drept paravan de către niște generali care așteaptă întoarcerea lui Coldea Medaliatul.
Cred că nu se mai îndoiește nimeni că, după Revoluție, cei care s-au îmbogățit cel mai repede și au furat România la bucată și cu totul au fost securiștii, neocomuniștii și acoliții lor, în ordinea aceasta. Dar mai important, ei au controlat tot timpul SRI și au avut griă să fie promovați doar oameni care provin din sfera lor. Vorba unui domn General ( activ): 95 la sută din lucrătorii SRI sunt corecți și patrioți, dar ceilalți 2% ne conduc.
Domnul Marincea, să vă fie un pic clar: eu, de exemplu am tot respectul pentru cei 98%, iar pentru cei 2% care au furat România, la propriu și figurat, tot disprețul. Deci, pentru ca să puteți înțelege și dumneavoastră, nimeni nu are nimic cu SRI, decât în măsura în care dumneavoastră înșivă nu confundați cumva Serviciul cu gașca unor generali care l-au folosit pentru a controla banii, politica și justiția, presa Românească, iar dacă domnul Helvigh îi apără cum îl apără pe Coldea, e la fel ca ei.
Personal, nu știu de unde are domnu’ Marincea atâta tupeu, dar nu mă mai miră nimic în țara asta; și pentru că tot îi plac faptele, îi aduc aminte că au trecut 24 de ore și nu a răspuns la întrebarea:
” Ce căuta Koveși aproape seară de seară ” acasă la domnul Coldea, adică la sediile din K2 și T 14? și pentru că tot veni vorba,
2) vreți să spuneți public ce este cu casa domnului Coldea, adică a SRI, (of!!!) a domnului SRI din Pipera? Cât a costat investiția? Stați că e doar începutul:
3) Ați acordat de curând ( în perioada când turna la DNA) prin încredințare directă firmei Siveco – cum care Siveco? ( cea a carei directoare o toarnă la DNA pe Ana Maria Pătru.) un contract valoros; care e valoarea? La voi la SRI nu se fac licitații? Și dacă tot vorbim de SIVECO nu uitați să spuneți care e valoarea zecilor de milioane de euro( na că mă „scăpai”) contracte cu încredințare directă către SIVECO? Sau sunt sute?
Ar mai fi câteva întrebări, vreo sută, două, dar avem timp.
PS sper că nu vreți să aflați răspunsurile pe pagina mea, așa că baftă! (Gelu Visan –P.M.P.).
Actualitate
Caseta de directie are probleme si trebuie reconditionata?

Caseta de directie este una dintre cele mai importante piese de pe o masina. indiferent ca este mecanica asistata de o pompa hidraulica, electrica sau electro-hidraulica sau de o coloana electrica, ca este hidraulica sau electrica o caseta de directie face parte dintr-un ansamblu si este in directa relationare cu axul coloana volan, cu conducte sau cablaje, cu pompa sau coloana electrica cu vas de servo si asa mai departe. Dar cel mai important de stiut lucru este ca rolul ei este sa te ajute in virarea masinii, nu sa absoarba socurile gropilor de pe strazi sau sa compenseze cauciucuri uzate, jante deformate, rulmenti care huruie, discuri de frana ovalizate sau alte elemente defecte de pe masina.
Caseta de directie este gandita sa fie protejata de articulatia masinii! Rolul nostru de proprietari de autoturism ce circula pe drumurile publice si raspund de viata sau integritatea celorlalti participanti la trafic fie ei pietoni, conducatori auto sau pasageri este sa pastram masina in conditii tehnice cat mai bune! Ansamblul directie, alaturi de cel de franare au un statut special in reglementarile legale si anume fac parte din elementele de siguranta a circulatiei, daca nu avem grija macar de aceste elemente sa fie in conditii bune suntem un pericol public.
Am facut un studiu si am cautat pe internet pe site-ul RAR serviceurile autorizate din Romania sa repare casete de directie, cel mai mare si cu cel mai mare numar de recenziii de la clienti este service Tureal Steering Solutions din Bucuresti,Sector 1 alaturi de el in capitala mai exista inca trei serviceuri autorizate dar pe internet isi mai fac reclama inca 3 serviceuri neautorizate pentru operatiunea B1.4- reparatie caseta de directie si componentele acesteia. Am sunat la serviceurile neautorizate incercand sa luam un punct de vedere dar unul auzind ca sunt de la ziar a inchis telefonul iar al doi-lea a injurat spunand ca nimeni nu are ce sa-i faca ca au toate autoritatile la degetul mic iar vidul legislativ ce nu confera putere RAR de a face control la atelierele neautorizate le permite acestora sa functioneze iar cand fac greseli grave nu ai de fapt pe cine sa tragi la raspundere. Concluziile le trageti dumneavoastra!
Care sunt simptomele unei casete de directie defecte:
Caseta de directie hidraulica curge, bate sau are joc, caseta de directie electrica bate sau are joc, huruie sau nu mai functioneaza servodirectia, casetele de directie pot merge mai greu sau chiar mai usor doar in una dintre parti. Nu va jucati cu directia caci alaturi de franare sunt cele mai importante elemente de siguranta ale unei masini si pot pune in pericol nu doar pe ocupantii masinii dumneavoastra ci si pe ceilalti participanti la trafic, soferi sau pietoni!
O caseta de directie se poate strica din mai multe motive dar cel mai des intalnite defecte sunt circulatia cu articulatia fata defecta sau dezetansarea burdufelor de protectie aflate pe caseta de directie si pe bieleta de directie.
Cum evitam aceste defecte?
Pentru a afla si opinia unui specialist, am facut o cercetare si am aflat ca in Bucuresti exista cel mai mare atelier specializat in reparatia casetelor de directie din Europa de Est, TUREAL CASETE DIRECTIE, autorizat de RAR pentru reparatii de casete de directie, cu o experienta de peste 20 de ani in domeniu si i-am rugat sa ne spuna ce am putea face pentru a nu ajunge in situatia in care sa platim o suma mare pentru reparatia casetei de directie:
“Pentru a menține siguranța și durabilitatea sistemului de direcție, este esențial ca starea tehnică a articulației față să fie verificată periodic într-un atelier autorizat, dotat cu echipamente capabile să simuleze condițiile reale de drum – denivelări, treceri peste bumpere etc. Evitarea acestor verificări pe baza sfatului unui mecanic care spune că „mai merge și așa” doar pentru că nu dispune de uneltele sau expertiza necesară nu face decât să agraveze problema pe termen lung. Astfel, clientul riscă defectarea ireversibilă a casetei de direcție sau a altor componente costisitoare. Dacă bucșele uzate ar fi încă funcționale, producătorii le-ar proiecta direct în această stare. La fiecare frânare, greutatea vehiculului se transferă spre față, iar elementele menite să protejeze caseta de direcție, motorul și cutia de viteze nu își mai îndeplinesc rolul. Pe termen lung, acest lucru duce la costuri mai mari pentru client, care nici măcar nu-l poate trage la răspundere pe mecanicul ce și-a ascuns nepriceperea sub pretextul că îi protejează bugetul. În realitate, acesta preferă să efectueze doar operațiuni simple și să încaseze bani regulat, evitând reparațiile mai complexe ce ar necesita realinierea geometriei roților – un serviciu pentru care nu este pregătit.
În plus, verificarea periodică a burdufurilor de protecție este crucială. Acestea trebuie să fie etanșe, astfel încât atunci când sunt apăsate, să transmită mișcarea și către celălalt burduf, semn că aerul rămâne sigilat în interior. Problema reală nu este pierderea aerului, ci infiltrarea particulelor străine care pot compromite funcționarea casetei de direcție.” Multumim domnului Dorel Grab – Director General TUREAL CASETE DIRECTIE care a avut amabilitatea de a ne transmite aceste sfaturi.
Cat de grav este un defect la caseta de directie si cum trebuie sa procedez pentru reparatie?
In primul rand trebuie sa ne selectam un atelier specializat si autorizat RAR care sa raspunda de calitatea lucrarilor prestate. Pentru asta acel atelier trebuie sa aiba autorizatia RAR B1.4 unde B1 INSEAMNA AUTORIZARE PENTRU REPARATIILE COMPONENTELEOR AUTO IAR PUNCTUL 4 INSEAMNA SISTEMUL DE DIRECTIE. Au voie sa umble in caseta de directie alte serviceuri care nu au aceasta autorizare? NU! Pentru ca daca doresc sa se autorizeze trebuie sa faca dovada a doua lucruri simple: ca au documentatia de la producator, uneltele necesare si desigur testere profesionale pentru a verifica si elimina eventualele greseli si riscuri. Taxa catre RAR este de 80 lei/an, deci nu luati in considerare scuza ca din aceasta cauza nu se autorizeaza, realitatea este ca fac experiente pe siguranta noastra a tuturor!
Ulterior sunam, facem programare si incercati sa eliminati si cauzele care au dus la aceasta defectare a casetei de directie. Piesa noua fiind foarte scumpa in comparatie cu costul de 10-15% din valoarea piesei noi in cazul reconditionarii casetei de directie!
Actualitate
Distrugătorul Gravely al marinei SUA trimis la granița sudică: o misiune neobișnuită

Deplasarea unui distrugător de rachete ghidate pentru misiuni de interdicție maritimă ridică semne de întrebare.
Marina SUA a dislocat recent distrugătorul Gravely (DDG-107) la granița sudică pentru a sprijini Garda de Coastă în misiuni de interdicție maritimă și prevenirea imigrației ilegale pe mare. Admiralul Daryl Caudle a recunoscut că această decizie este „neobișnuită”, având în vedere capacitățile navei și tipul de misiuni.
Misiune experimentală:
Admiralul Caudle a explicat că această desfășurare are un caracter experimental, pentru a evalua eficiența utilizării unui distrugător de rachete ghidate în astfel de misiuni. Se urmărește determinarea dacă utilizarea unor astfel de active militare este justificată pentru misiuni de interdicție maritimă.
Cereri anterioare similare:
Deși misiunea este neobișnuită, cererea în sine nu este. Comandamentul Nord al SUA (NORTHCOM) solicită periodic nave ale Marinei pentru a monitoriza nave rusești și chinezești care se apropie de apele teritoriale americane.
Sprijin pentru operațiunile de la granița sudică:
Desfășurarea distrugătorului Gravely reflectă angajamentul Marinei de a sprijini operațiunile de la granița sudică, conform indicațiilor președintelui și secretarului Apărării. Anterior, Pentagonul a desfășurat 1.000 de soldați și 500 de pușcași marini la granița sudică, la scurt timp după instalarea noului guvern. Două avioane de supraveghere maritimă P-8 Poseidon au fost, de asemenea, desfășurate anterior la graniță, dar își vor concentra în curând activitatea pe supravegherea oceanului.
Actualitate
Pentagonul demontează Oficiul pentru Evaluare Globală (ONA): O mișcare controversată cu viitor incert

Decizia secretarului Hegseth stârnește îngrijorări cu privire la planificarea strategică pe termen lung.
Secretarul Apărării, Pete Hegseth, a ordonat demontarea Oficiului pentru Evaluare Globală (ONA) al Pentagonului, un organism cheie responsabil cu analizele strategice de nivel înalt, potrivit unui memorandum obținut de Breaking Defense. Măsura, efectivă imediat, ridică îngrijorări semnificative cu privire la viitorul planificării strategice pe termen lung în cadrul Departamentului Apărării.
Acțiuni Imediate și Reasignare de Personal:
Memorandumul dispune reasignare tuturor angajaților civili ai ONA la alte posturi „critice pentru misiune” din cadrul departamentului. Personalul militar se va întoarce în serviciul lor pentru a primi noi posturi. În plus, toate contractele ONA urmează să fie reziliate, afectând numeroase grupuri de reflecție și organizații de cercetare.
O Reconstrucție Planificată, dar cu Priorități Neclare:
În ciuda demontării, memorandumul indică faptul că ONA va fi reconstruit. Secretarul adjunct al Apărării a fost însărcinat cu elaborarea unui plan, în termen de 30 de zile, pentru reconstituirea oficiului, aliniindu-l la prioritățile lui Hegseth. Natura acestor priorități rămâne neclară, stârnind speculații cu privire la viitorul domeniu de activitate și funcția ONA reorganizat.
Declarație Oficială și Îngrijorările Senatorului Grassley:
Un purtător de cuvânt al Pentagonului a declarat că decizia vizează concentrarea resurselor asupra „celor mai presante provocări de securitate națională”, menținând în același timp responsabilitatea și eficiența. Cu toate acestea, această declarație nu abordează îngrijorările exprimate anterior de senatorul Chuck Grassley, care a pus sub semnul întrebării necesitatea ONA și a acuzat risipă financiară într-o scrisoare din 7 februarie adresată lui Hegseth.
Moștenirea și Semnificația ONA:
Fondat în 1973, ONA a servit drept grup de reflecție intern al Pentagonului, oferind studii strategice clasificate, pe termen lung, privind amenințările, tendințele, riscurile și oportunitățile geopolitice care ar putea modela mediul geopolitic în următorii 20-30 de ani. Lucrările oficiului s-au concentrat în mod tradițional pe termen lung, dar sub conducerea lui Jim Baker (2015-prezent), acesta a abordat și amenințări pe termen scurt. Demolarea bruscă ridică îngrijorări cu privire la potențiala pierdere a previziunii strategice pe termen lung, cruciale pentru planificarea apărării. Viitorul incert al ONA lasă un gol semnificativ în capacitatea Pentagonului de a efectua analize strategice aprofundate.
-
Exclusivacum 5 zile
Vălenii de Munte: Caracatița corupției – Noi dezvăluiri socante despre rețeaua de polițiști, procurori și judecători
-
Exclusivacum 11 ore
Scandal electoral în penitenciar: Acuzații grave de manipulare și presiuni
-
Exclusivacum 4 zile
Balada polițiștilor de la Prahova: Un cântec de lege, lemn și… porci! – Pamflet
-
Exclusivacum 5 zile
Primarul și tunul de zăpadă: O iarnă fierbinte si o primavara plina de dezvăluiri
-
Exclusivacum 2 zile
Ploiești: Cătălin Stavri, pseudo jurnalistul-mafiot în serviciul primarului Volosevici – O analiză amplă a rețelei de corupție
-
Exclusivacum 3 zile
Apocalipsa „Portocalei” – inculpatul Cătălin Stavri, pseudo-jurnalistul infractor sub asediul justiției
-
Exclusivacum 2 zile
Turnul Babel al fraudei imobiliare: Cristi Ciolan, pionul necunoscut din scandalul White Tower & City Gate
-
Exclusivacum 15 ore
Muntele corupției: Iepuri și capcane în Vălenii de Munte