Connect with us

Actualitate

BOMBA/Alegerile din 2009 au fost fraudate

Publicat

pe

STIRIPESURSE.RO a intrat în posesia raportului parţial adoptat de Comisia parlamentară de anchetă pentru alegerile din 2009. Concluzia Comisiei este că alegerile prezidenţiale din 2009 au fost fruadate.

„1. Comisia a constatat acțiuni concrete ale instituției prezidențiale reprezentate de Traian Băsescu și ale guvernului condus de Emil Boc pentru favorizarea fraudării alegerilor în avantajul candidatului Traian Băsescu.

  1. Aceste acțiuni ale celor două instituții au fost perfect sincronizate dovedind astfel că făceau parte dintr-un plan amplu și bine pus la punct, acțiunile fiind premeditate.
  2. În realizarea planului privind fraudarea alegerilor prezidențiale, reprezentanții celor două instituții au acționat în forță, cu rea credință, în total dispreț față de lege”, se arată în concluziile raportului.

DOCUMENT:

Parlamentul României

Comisia specială de anchetă a Senatului şi Camerei Deputaţilor pentru verificarea aspectelor ce ţin de organizarea alegerilor din 2009 şi de rezultatul scrutinului prezidenţial

Sinteza Raportului parțial

Comisia specială de anchetă a Senatului şi Camerei Deputaţilor pentru verificarea aspectelor ce ţin de organizarea alegerilor din 2009 şi de rezultatul scrutinului prezidenţial a fost înfiinţată prin Hotărârea Parlamentului României nr. 39 / 2017, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 355 din 12 mai 2017, primind un mandat de 60 de zile.Pe 28 iunie 2017 a fost adoptată Hotărârea Parlamentului României nr. 44/2017, pentru modificarea şi completarea Hotărârii Parlamentului României nr. 39/2017 pentru constituirea Comisiei speciale de anchetă a Senatului şi Camerei Deputaţilor pentru verificarea aspectelor ce ţin de organizarea alegerilor din 2009 şi de rezultatul scrutinului prezidenţial publicată, în Monitorul Oficial al României nr. 504 din 30 iunie 2017, prin care s-a prelungit termenul de depunere a raportului cu 60 de zile.

Obiectivele Comisiei:

  1. a) verificarea dispoziţiilor legale cu privire la organizarea şi desfăşurarea alegerilor prezidenţiale din anul 2009;
  2. b) determinarea implicării unor instituţii şi/sau persoane, altele decât cele prevăzute de lege, în organizarea şi desfăşurarea procesului electoral sau în decizii politice ce excedează atribuţiilor stabilite prin lege pentru aceste instituţii, în cadrul procesului electoral;
  3. c) verificarea posibilei existenţe a unor mecanisme paralele de influenţare şi/sau de viciere a rezultatului votului, precum şi determinarea instituţiilor şi/sau persoanelor care au contribuit la realizarea acestora;
  4. d) determinarea practică a capacităţii de procesare în timp real a solicitanţilor care au votat în unele secţii de vot, în special din afara graniţelor;
  5. e) verificarea legalităţii achiziţionării aplicaţiilor şi/sau serviciilor informatice utilizate de către Biroul Electoral Central pentru centralizarea rezultatelor votării la alegerile prezidenţiale din anul 2009, precum şi verificarea modalităţii prin care s-a asigurat transparenţa şi cunoaşterea de către reprezentanţii partidelor politice a acestor aplicaţii;
  6. f) verificarea corectitudinii centralizării rezultatelor votării;
  7. g) verificarea modului în care Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a asigurat serviciile de telefonie specială – voce şi transmitere de date -, precum şi posibile interferenţe nelegitime în procesul electoral;
  8. h) verificarea modului în care au fost soluţionate de către instituţiile statului plângerile/sesizările ori au fost valorificate informaţiile privind oferirea sau darea de bani, bunuri şi alte foloase, în scopul determinării alegătorilor să voteze ori să nu voteze un anumit candidat;
  9. i) verificarea modului în care au fost stabiliţi preşedinţii şi locţiitorii acestora pentru secţiile de vot din străinătate, precum şi modul în care au fost constituite birourile secţiilor de vot din străinătate;
  10. j) verificarea documentelor primite de la Autoritatea Electorală Permanentă, de la Biroul Electoral Central, în vederea arhivării electronice de către furnizorul de servicii de arhivare electronică, selectat atât pentru secţiile de vot din ţară, cât şi pentru cele din străinătate;
  11. k) verificarea modului în care au fost desemnaţi preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare şi locţiitorii acestora şi dacă aceste persoane au îndeplinit condiţiile prevăzute de lege;
  12. l) verificarea modului în care au fost constituite birourile electorale pentru secţiile de votare din ţară şi străinătate;
  13. m) verificarea modului în care Ministerul Afacerilor Externe a distribuit către birourile electorale ale secţiilor de vot din străinătate buletinele de vot, ştampilele de control, precum şi cele cu menţiunea „votat”, a celorlalte materiale necesare procesului electoral, numărul de buletine de vot, transmise către fiecare secţie de vot din străinătate, precum şi algoritmul pe baza căruia s-a decis ce număr de buletine de vot să fie transmis fiecărei secţii de vot din străinătate;
  14. n) verificarea modului în care şi-au exercitat dreptul de vot persoanele care nu au fost înscrise în lista electorală permanentă, în special la secţiile de vot din străinătate, determinarea practică a capacităţii de procesare a solicitărilor de vot în unele secţii de vot din străinătate, precum şi a celor care şi-au exprimat votul prin intermediul urnei speciale;
  15. o) verificarea modului în care au fost securizate rezultatele votării în circumscripţiile din străinătate, precum şi a modului în care au fost transmise informaţiile către Biroul Electoral Central.

Deficiențe constatate în procesul electoral:

  • înscrierea alegătorilor care şi-au exercitat dreptul de vot şi pentru alegerea Preşedintelui Romaniei şi pentru Referendumul naţional pe un singur tabel electoral;
  • nerespectarea procedurii de inmanare a buletinelor de vot pentru alegerea Preşedintelui Romaniei şi pentru Referendumul naţional de către membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare;
  • dispariţia unor buletine de vot;
  • amplasarea unor cabine de vot in afara localului secţiei de votare;
  • tolerarea comercializării de băuturi alcoolice in aria de protecţie a secţiei de votare;
  • nesoluţionarea unor cereri privind utilizarea urnei mobile;
  • încercarea de influenţare a procesului de votare de către:

– primari, viceprimari;

– unii reprezentanţi ai partidelor politice, membri in birourile secţiilor de votare;

– persoane având calitatea de observatori electorali care şi-au manifestat partizanatul politic;

– persoane acreditate pentru realizarea de sondaje de opinie.

  • prezenţa in preajma sau in interiorul cabinelor de votare a unui număr mai mare de persoane decât numărul permis (s-au semnalat situaţii in care alegătorul a intrat însoţit in cabina de vot, fără a fi in imposibilitatea de a-şi exercita dreptul de vot);
  • dosare incomplete cu materialele utilizate in secţiile de votare (lipsa copiilor listelor electorale permanente sau din contră conţinand ambele exemplare ale listelor atat cele utilizate pentru semnătura alegătorului cat şi cele utilizate spre consultare);
  • altercaţii şi injurii intre oficialii electorali pe parcursul desfăşurării procesului votării;
  • suspiciuni de vot multiplu;
  • suspiciuni de turism electoral;
  • tentative de fotografiere cu telefonul mobil a buletinului de vot in interiorul cabinei de votare;
  • nu s-a aplicat pe actul de identitate timbrul autocolant;
  • staţionarea în secţiile de votare a unor persoane care nu aveau acest drept;
  • au existat nelămuriri cu privire la procedura de deplasare a urnei speciale şi a actelor doveditoare.
  • au existat sesizări cu privire la apartenenţa politică a unora dintre observatorii organizaţiilor non-guvernamentale şi a reprezentanţilor interni ai mass-media, precum şi a numărului mare de persoane pentru care se solicită acreditări de către unele organizaţii non-guvernamentale şi organizaţii mass-media;
  • reprezentanţii partidelor politice au transmis către presă, in ziua votării, informaţii eronate din secţiile de votare, fără a fi confirmate de preşedintele BEJ sau de purtătorul de cuvant al BEJ;
  • potrivit datelor comunicate de către Ministerul Administraţiei şi Internelor, pe perioada celor două tururi de scrutin ale alegerilor prezidenţiale au fost semnalate şi inregistrate un număr de 4516 incidente (pe perioada primului tur de scrutin au fost semnalate 2658 de incidente electorale din care 52,1% in mediul rural iar 47,9% in mediul urban. În timpul campaniei electorale şi în ziua premergătoare celui de-al doilea tur de scrutin au fost semnalate un număr de 905 incidente, din care 50% in mediul rural şi 50% in mediul urban. La acestea s-au adăugat 953 de incidente semnalate în data de 6 decembrie 2009).
  • în perioada campaniei electorale şi pe timpul organizării şi desfăşurării alegerilor s-au aplicat 4927 de sancţiuni contravenţionale cu o valoare totală a amenzilor de 1.303.273 lei. Dintre acestea la turul I au fost aplicate 677 de sancţiuni in valoare de 457.923 lei iar la turul II un număr de 4250 in valoare de 845.350 lei.

PROPUNERI DE ÎMBUNĂTĂȚIRE A LEGISLAȚIEI ÎN VIGOARE

  1. Elaborarea unei Legi speciale pentru comisiile parlamentare de anchetă

Ca urmare a sesizării Curţii Constituţionale a României cu privire la reglementarea activităţii Comisiei speciale de anchetă a Senatului şi Camerei Deputaţilor pentru verificarea aspectelor ce ţin de organizarea alegerilor din 2009 şi de rezultatul scrutinului prezidenţial, aceasta a emis 3 decizii de constituţionalitate a reglementărilor, Decizia nr. 428/2017, Decizia nr. 430/2017 şi Decizia nr. 411/2017.Prin aceste decizii, Curtea, determinând raţiunea normativă a anchetei parlamentare, a recunoscut plenitudinea funcţiei de control a Parlamentului, stabilind, în jurisprudenţa sa expressis verbis că, pentru ca un control parlamentar să fie autentic, el trebuie să fie deplin, adică Parlamentul ţării trebuie să dispună de posibilitatea de a lua orice măsuri pentru a da consistenţă acestei plenitudini, statând cu privire la activitatea unei comisii parlamentare de anchetă:

– Instituirea unei comisii de anchetă reprezintă o aplicare a dispoziţiilor art.69 alin.(l) din Constituţie, respectiv a principiului potrivit căruia parlamentarii sunt în serviciul poporului. (DCCR 411 2017 Pct. 29, DCCR 428 2017 Pct. 21, DCCR 430 2017 Pct. 29);

– Determinarea conţinutului şi a limitelor conceptului de anchetă parlamentară se poate realiza numai prin coroborarea prevederilor Constituţiei; (DCCR 411 2017 Pct. 28, DCCR 428 2017 pct. 20, DCCR 430 2017 Pct. 28);

– Nicio reglementare infraconstituţională nu poate ştirbi caracterul efectiv al textului constituţional referitor la controlul parlamentar realizat prin anchete parlamentare. (DCCR 428 2017 pct. 19, DCCR 430 2017 Pct. 27);

– Legea şi regulamentele parlamentare trebuie să reglementeze în mod expres şi să instituie proceduri, instrumente şi mijloace suficiente, care să dea substanţă prevederii constituţionale.( DCCR 430 2017 Pct. 27.).

– Ca o noutate, CCR dezvoltă şi accentuează în mod deosebit o nouă dimensiune a dispoziţiilor art.1 alin.(5) din Constituţie, în sensul ataşării conţinutului său normativ a principiului colaborării loiale între instituţiile şi autorităţile statului.

De asemenea, întrucât normele regulamentare reprezintă instrumentele juridice care permit desfăşurarea activităţilor parlamentare în scopul îndeplinirii atribuţiilor constituţionale ale forului legislativ, ele trebuie interpretate şi aplicate cu bună-credinţă şi în spiritul loialităţii faţă de Legea fundamentală (a se vedea Decizia Curţii Constituţionale nr.209 din 7 martie 2012, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.188 din 22 martie 2012, Decizia nr.261 din 8 aprilie 2015, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.260 din 17 aprilie 2015, par.38, sau Decizia nr.293 din 11 mai 2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.425 din 6 iunie 2016, par.39), aşadar, tot ca o dezvoltare jurisprudenţială a dispoziţiilor art.1 alin.(5) din Constituţie.

În aceste condiţii, Curtea constată că instituţia controlului parlamentar nu trebuie izolată de principiul constituţional al colaborării loiale între instituţiile şi autorităţile statului şi de cel al loialităţii faţă de Constituţie, ci coroborată şi corelată cu acestea. Este evident aşadar că reprezentanţii instituțiilor trebuie să colaboreze în realizarea anchetelor parlamentare, în această formulă concretizându-se şi principiul echilibrului între puterile statului.

De asemenea, Curtea mai reţine că, la rândul său, dacă o hotărâre parlamentară privind constituirea unei comisii de anchetă depăşeşte limitele constituţionale antereferite, ea poate fi supusă, în mod individual şi punctual, controlului de constituţionalitate în temeiul art.146 lit.l) din Constituţie coroborat cu art.27 alin.(1) din Legea nr.47/1992.(DCCR 430 2017 Pct. 35.).

Un alt aspect relevant pentru desfăşurarea activităţii Comisiei parlamentare de anchetă este cel al persoanelor chemate să participe la lucrările comisiei:

– persoanele citate trebuie să se prezinte în faţa comisiilor de anchetă, în baza faptului că activitatea instituţiilor/ autorităţilor din care fac parte se află sub control parlamentar;

– persoanele care sunt invitate, respectiv cele care reprezintă, în virtutea funcţiei lor de conducere autorităţi/instituţii publice ce nu se află sub control parlamentar, au obligația, în baza principiului colaborării loiale între instituţiile/autorităţile statului, să ia parte la lucrările comisiei în toate cazurile şi indiferent de obiectul anchetei parlamentare;

– alte persoane, care, spre exemplu, pot să nu aibă nicio tangenţă cu instituţiile statului, caz în care participarea acestora este la latitudinea lor. Având în vedere aceste considerente, este necesară punerea în acord a legislaţiei cu Deciziile Curţii Constituţionale.

Subliniem că lipsa unei legi speciale pentru funcţionarea Comisiilor de anchetă îngreunează desfăşurarea activităţii comisiilor de anchetă, acestea având nevoie de pârghii care să îi permită accesul la informaţiile pe baza cărora membri să poată lua concluziile în conformitate cu obiectivul comisiei. Comisiilor parlamentare de anchetă trebuie să li se acorde, prin lege, puteri reale de constrângere: prin aplicarea de sancţiuni, pentru a primi documentele solicitate, pentru a determina un martor să se prezinte la audieri, pentru a da probe şi a fi obligați să depună jurământ. În primul rând, se impune ca aceste comisii să fie împuternicite să solicite orice document pe care îl doresc (necesar atingerii obiectivelor sale).

În plus, rapoartele comisiilor parlamentare nu pot rămâne fără consecinţe. Propunem sancţionarea tuturor celor ce refuză colaborarea sau nu se prezintă în faţa unei comisii de anchetă parlamentare cu pierderea funcţiei şi interzicerea ocupării unei funcţii publice timp de 3 ani.

Propunerile de reforme ale comisiilor de anchetă trebuie să constituie baza îmbunătăţirii legislaţiei în domeniile respective.

  1. Modificarea legislaţiei electorale

– Considerăm că depunerea contestaţiilor împotriva actelor Birourilor Electorale şi judecarea acestora de către instanţele competente trebuie să se facă în termene, care să permită soluţionarea înainte de încetarea activităţii Birourilor Electorale;

– Adăugarea în Registrul electoral a unei rubrici cu exprimarea intenţiei de vot a alegătorilor (sistem informatic naţional de înregistrare şi actualizare a datelor de identificare ale cetăţenilor români cu drept de vot şi a informaţiilor privind arondarea acestora la secţiile de votare, administrat de Autoritatea Electorală Permanentă) pentru estimarea corectă a secţiilor de votare.

– Înscrierea în Registrul electoral pentru secţiile de votare din străinătate, cu 6 luni înainte de alegeri, într-o rubrică specială, altceva decât cele referitoare la votul prin corespondenţă, a cetăţenilor din diaspora care doresc să-şi exercite drepturile constituţionale de vot (exprimarea intenţiei de vot);

– Listele din Registrul special se actualizează anual până la data de 1 martie, atât în ţară cât şi în străinătate;

– Îmbunătăţirea parametrilor softului de date utilizat de către Biroul Electoral Central în cadrul desfăşurării procesului electoral privind alegerea Preşedintelui României atât la nivel naţional cât şi în diaspora, astfel încât acesta să elimine posibilitatea exercitării votului multiplu, printr-un program de scanare a oricărui document necesar în exercitarea dreptului la vot, în toate secţiile de votare din ţară şi străinătate;

– Eliminarea posibilităţii de votare cu titluri de călătorie; în secțiile din străinătate;

– Program de centralizare electronică a procesului de votare care să cuprindă pe lângă numele persoanei care votează/CNP/ şi ora la care a votat;

– Elaborarea unui soft care să permită interacţionarea în timp real între Secţiile de votare din ţară şi străinătate cu privire la scanarea proceselor-verbale de consemnare si centralizare a rezultatelor votării, transmise către Biroul Electoral Central;

– Pentru prevenirea săvârşirii infracţiunilor prevăzute de Legea electorală şi înlăturarea suspiciunilor de fraudare a rezultatelor votării este necesară asigurarea unei transparenţe totale prin monitorizare audio-video a Secţiilor de votare în ţară şi străinătate, atât în etapa desfăşurării votării, cât şi în etapa numărării buletinelor de vot şi întocmirii/semnării proceselor verbale;

– Posibilitatea verificării situaţiilor în care pe listele electorale apar mai mult de 10 persoane cu domiciliul la aceeaşi adresă;

– Reducerea termenului de soluţionare a contestaţiilor de către Autoritatea Electorală Permanentă în cazul verificări listelor electorale utilizate în cadrul secţiilor de votare, în vederea descoperirii cazurilor în care o persoană a votat fără a avea drept de vot sau a votat de mai multe ori în aceeaşi zi de referinţă, termenul actual fiind de 6 luni de la primirea contestaţiilor. (termenul să fie înscris până la validarea alegerilor de CCR);

– Renunţarea la telefoanele mobile şi la terminalele puse la dispoziţie de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale în procesul electoral;

– Arhivarea electronică a proceselor-verbale şi a buletinelor de vot pe o perioadă de 50 ani;

– Preşedinţii secţiilor de votare şi locţiitorii acestora să nu fi făcut parte din nici un partid politic în ultimii 2 ani;

CONSTATĂRILE ANCHETEI

  1. Implicarea Instituției Prezidențiale și a Guvernului în favorizarea fraudării alegerilor

Rolul ministrului Administrației și Internelor în pregătirea și organizarea alegerilor precum și respectarea legilor în desfășurarea procesului electoral este decisiv.

Prefectul este reprezentantul guvernului pe plan local și conduce serviciile deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale din unitățile administrativ-teritoriale. Rolul prefectului în procesul electoral este foarte important, ținând cont deatribuțiile acestuia stabilite prin lege (ex. Stabilirea președinților secțiilor de votare).

Instituția prezidențială reprezentată de Traian Băsescu (fost președinte al PD) a revocat la propunerea premierului Emil Boc (care deținea și funcția de președinte PD) pe domnul Dan Nica, viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor iar guvernul condus de Emil Boc a înlocuit în aceiași zi 20 de prefecți cu persoane propuse de Vasile Blaga lider important al PD.

Descrierea faptelor

  1. Premierul Emil Boc propune în data de 01.10.2009 revocarea din funcție a domnului Dan Nica, viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, pentru niște declarații privind posibilitatea unor acțiuni de vot multiplu prin punerea la dispoziție a reprezentanților P.D. a unor autocare pentru „turism electoral”, iar președintele Traian Băsescu emite decretul nr. 1357 publicat în MOF nr. 647/01.10.2009 privind revocarea acestuia. Motivul invocat este un pretext deoarece în anul 2004, după alegerile prezidențiale, chiar președintele Traian Băsescu a făcut afirmații mai grave, susținând că alegerile au fost fraudate.
  2. În aceeași dată, 01.10.2009, președintele Traian Băsescu emite decretul nr.1358, publicat în același MOF nr.647/01.10.2009, privind desemnarea domnului Vasile Blaga ministrul dezvoltării regionale și locuinței să îndeplinească interimar funcția de viceprim-ministru ministrul administrației și internelor. Acest decret este emis cu încălcarea legii deoarece în momentul emiterii de către președinte, decretul de revocare a lui Dan Nica nu fusese publicat, deci nu exista. (art.100 alin. (1) din Constituție). Acest fapt ține de natura evidenței deoarece atât decretul nr.1357 cât și decretul nr. 1358 sunt publicate în același MOF nr.647/01.10.2009.
  3. În aceeași dată 01.10.2009, premierul Emil Boc propune constatarea vacanței tuturor posturilor de membru al Guvernului ale miniștrilor PSD ca urmare a demisiilor acestora și desemnarea unor miniștri PD ca miniștri interimari.
  4. În aceeași dată 01.10.2009, președintele Traian Băsescu emite decretul nr.1360 publicat în MOF nr.649/01.10.2009 privind constatarea vacanței tuturor posturilor de membru al Guvernului ale miniștrilor PSD ca urmare a demisiilor acestora.
  5. În aceeași dată 01.10.2009, președintele Traian Băsescu emite decretele nr. 1361-1368 publicate în același MOF nr.649/01.10.2009 privind numirea în funcție a miniștrilor interimari. Aceste decrete sunt emise cu încălcarea legii, deoarece în momentul emiterii de către președinte, decretul nr.1360 privind constatarea vacanței tuturor posturilor de membru al Guvernului ale miniștrilor PSD, ca urmare a demisiilor acestora nu fusese publicat, deci nu exista (art.100 alin. (1) din Constituție). Acest fapt ține de natura evidenței deoarece atât decretul nr. 1360 cât și decretele nr. 1361-1368 sunt publicate în același MOF nr.649/01.10.2009
  6. În aceeași dată 01.10.2009, miniștrii interimari depun jurământul în fața președintelui Traian Băsescu.
  7. În aceeași dată 01.10.2009, premierul Emil Boc convoacă ședința de guvern care are loc începând cu ora 19.00 (imediat după apusul soarelui, „noaptea ca hoții” !).
  8. În aceeași dată 01.10.2009, guvernul adoptă mai multe Hotărâri de guvern publicate în MOF nr.650/01.10.2009 privind încetarea exercitării funcției de prefect, a tuturor prefecților care nu erau agreați de către conducerea PD. (HG nr. 1096, 1098, 1101, 1103, 1106, 1109, 1111, 1114, 1117, 1119, 1122, 1125, 1128, 1131, 1133, 1136, 1138, 1140, 1142, 1145)
  9. În aceeași dată 01.10.2009, guvernul adoptă mai multe Hotărâri de guvern publicate în MOF nr.651/01.10.2009 privind exercitarea funcției de prefect de către persoane recomandate decătre PD (HG nr. 1097, 1100, 1102, 1105, 1108, 1110, 1113, 1116, 1118, 1121, 1124, 1127, 1130, 1132, 1135, 1137, 1139, 1141, 1144, 1146). Aceste Hotărâri de guvern sunt adoptate cu încălcarea legii, deoarece în momentul adoptării de către guvern, Hotărârile de încetare a exercitării funcției de prefect enumerate la punctul 8 nu fuseseră publicate, deci nu existau (art.108 alin.4 din Constituție). Acest fapt ține de natura evidenței deoarece atât Hotărârile de încetare a funcției de prefect cât și cele de exercitare a funcției de prefect fiind adoptate în cadrul aceleiași ședințe de guvern, numerele lor fiind alternative.
  10. În aceeași dată 01.10.2009 hotararile de guvern pentru exercitarea functiei de prefect care aveau nevoie de avizul ANFP au fost date fara acest aviz, documentul fiind eliberat a doua zi, in data de 02.10.2009.

Concluzii

  1. Comisia a constatat acțiuni concrete ale instituției prezidențiale reprezentate de Traian Băsescu și ale guvernului condus de Emil Boc pentru favorizarea fraudării alegerilor în avantajul candidatului Traian Băsescu.
  2. Aceste acțiuni ale celor două instituții au fost perfect sincronizate dovedind astfel că făceau parte dintr-un plan amplu și bine pus la punct, acțiunile fiind premeditate.
  3. În realizarea planului privind fraudarea alegerilor prezidențiale, reprezentanții celor două instituții au acționat în forță, cu rea credință, în total dispreț față de lege.

Pe cale de consecință, ținând cont de faptul că:

– diferența dintre cei doi candidați a fost doar de 70.321 care reprezintă aprox.0,68 % din voturile valabil exprimate

– acțiunile de natură a determina fraudarea alegerilor fiind în favoarea candidatului Traian Băsescu

Concluzionăm că amploarea acțiunilor a fost de natură de a schimba rezultatul alegerilor.

Posibile infracțiuni

  1. Constituirea unui grup infracțional organizat (prevăzută în VCP la Art. 323, Asocierea pentru săvârşirea de infracţiuni și în NCP la Art. 367, Constituirea unui grup infracţional organizat) în vederea comiterii de infracțiuni electorale.

Astfel, Președintele României – Traian Băsescu- , împreună cu primul ministru al Guvernului – Emil Boc – și cu ceilalți membri ai Guvernului României – Vasile Blaga, Gabriel Sandu, Gheorghe Pogea, Elena Gabriela Udrea, Radu Mircea Berceanu, Cătălin Marian Predoiu, Adriean Videanu și Sorina Luminița Plăcintă – , s-au asociat în vederea comiterii de infracțiuni care să aibă drept consecință favorizarea comiterii de infracțiuni electorale, cu scopul de a-l avantaja pe candidatul Traian Băsescu.

  1. Falsul intelectual (infracțiune prevăzută în VCP la Art. 289 și în NCP la Art. 321)

Cu prilejul emiterii de către președintelui României a decretului nr.1358/2009, acesta a inserat date nereale:

– Afirmația că domnul Dan Nica, viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor ar fi fost demis este falsă și contrazisă chiar de decretul nr.1357.

– Afirmația că domnul Dan Nica, viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor ar fi fost demis este falsă deoarece în momentul emiterii decretului nr.1358, decretul nr. 1357 nu exista nefiind publicat. (vezi punctul 2).

  1. Uzul de fals (infracțiune prevăzută în VCP la Art. 291 și în NCP la Art. 323)
  2. Abuzul în serviciu (infracțiune prevăzută în VCP la Art. 248: Abuzul în serviciu contra intereselor publice și în NCP la Art. 297: Abuzul în serviciu), cu prilejul adoptării de către Guvern a HG nr. 1097, 1100, 1102, 1105, 1108, 1110, 1113, 1116, 1118, 1121, 1124, 1127, 1130, 1132, 1135, 1137, 1139, 1141, 1144, 1146 publicate în MOF nr.651/01.10.2009 cu încălcarea prevederilor art.108 alin .4 din Constituție și a procedurii adoptării acestora.

Conform considerentelor DCCR 428/2017:

– „scopul comisiei de anchetă este acela de a lămuri, de a clarifica împrejurările şi cauzele în care s-au produs evenimente sau au avut loc acțiuni cu efecte negative, precum și stabilirea concluziilor, răspunderilor și măsurilor ce se impun. Este, prin urmare, de forța evidenţei faptul că aceste comisii anchetează/verifică fapte sau împrejurări, și nu persoane.”

– „Comisia nu are competența de a da un verdict prin care se constată vinovăția unei persoane, ci doar constată o stare de fapt și fac propuneri/recomandări în raportul pe care îl întocmește comisia de anchetă cu privire la situația de fapt anchetată, indicându-se, astfel, concluziile la care a ajuns pe baza actelor și documentelor pe care le-a consultat și a audierilor efectuate.”

Față de aceste considerente, comisia urmează să trimită raportul parțial instituțiilor competente pentru ca acestea să acționeze potrivit competențelor legale astfel:

  1. Numai Parchetul General de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție poate decide dacă începe sau nu urmărirea penală împotriva lui Traian Băsescu.
  2. Deoarece faptele susmenționate sunt săvârșite de foștii membri ai Guvernului în exercițiul funcției lor, sunt aplicabile prevederile tezei întâi a alin.(2) al art.109 din Constituție și al DCCR 270 /2008, astfel că:

– Rămâne la latitudinea Președintelui României dacă cere urmărirea penală a foștilor membri ai guvernului care nu au în prezent calitatea de parlamentar: Emil Boc, Vasile Blaga,Gabriel Sandu, Gheorghe Pogea, Elena Gabriela Udrea, Radu Mircea Berceanu, Adriean Videanu și Sorina Luminița Plăcintă.

– Rămâne la latitudinea Camerei Deputaților dacă cere urmărirea penală a domnului Cătălin Marian Predoiu, fost membru al guvernului care în prezent are calitatea de deputat.

  1. Implicarea SRI și DNA în favorizarea fraudării alegerilor

Aflarea adevărului în privința acuzației publice de implicare a SRI și DNA în favorizarea fraudării alegerilor, ca urmare a prezenței conducătorilor acestor instituții în locuința domnului Gabriel Oprea în seara alegerilor, nu s-a putut realiza deoarece activitatea Comisiei parlamentare de anchetă a fost blocată, prin:

– refuzul persoanelor audiate care nu au răspuns la toate întrebările comisiei motivând că „există o anchetă în desfășurare”.

– refuzul persoanelor care au transmis în scris că nu pot da curs solicitărilor comisiei motivând că „există o anchetă în desfășurare”.

– refuzul doamnei Doamna Laura Codruţa Kovesi, Procuror Şef al Direcției Naţionale Anticorupţie Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, de a răspunde la întrebarea dacă a fost prezentă în noaptea de 5-6 decembrie 2009 în casa domnului Gabriel Oprea.

– refuzul domnului Augustin Lazăr – Procurorul General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, de răspunde afirmativ solicitării Comisiei parlamentare de anchetă de a transmite o copie după dosarul nr. 213/P/2017, dosar care fusese clasat între timp. Dosarul conține toate informațiile necesare în vederea stabilirii adevărului cu privire la aspecte ce țin de organizarea alegerilor din 2009 și de rezultatul scrutinului prezidențial.

Refuzul domnului Procurorul General Augustin Lazăr este abuziv deoarece încalcă:

– principiul cooperării loiale dintre instituții;

– principiul loialității față de Constituție ;

– Art. 1 alin.(5) din Constituţie: „În România, respectarea Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor este obligatorie.”

– Art. 61 alin.(1) din Constituţie: „Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării”

– Art. 54 alin.(2) din Constituţie:”Cetăţenii cărora le sunt încredinţate funcţii publice, precum şi militarii, răspund de îndeplinirea cu credinţă a obligaţiilor ce le revin şi, în acest scop, vor depune jurământul cerut de lege”

– Art. 131 alin.(1) din Constituţie: „În activitatea judiciară, Ministerul Public reprezintă interesele generale ale societăţii şi apără ordinea de drept, precum şi drepturile şi libertăţile cetăţenilor.”

– DCCR 411 /2017

– DCCR 428/2017

– DCCR 430/2017

Precizăm că:

– Informațiile dintr-un dosar clasat sunt publice, neexistând nicio prevedere legală care să-l împiedice pe domnul Procurorul General să le pună la dispoziția unei comisii parlamentare de anchetă.

– Conform legii 544/2001 procurorul General Augustin Lazăr este obligat să asigure accesul „oricărei persoane” la informațiile publice din dosarul nr. 213/P/2017, dosar clasat.

– Dosarul nr. 213/P/2017 clasat nu conține informații care în conformitate cu alin.(1) al art.12 din legea 544/2001 sunt exceptate de la obligația de a fi puse la dispoziția „oricărui cetățean”.

Pe cale de consecință,

  1. Comisia de anchetă nu a putut clarifica toate aspectele, activitatea fiind blocată de către persoanele susmenționate
  2. Comisia de anchetă va adopta raportul parțial pe care îl va prezenta Birourilor Permanente Reunite pentru a fi supus spre dezbatere plenului reunit al celor două camere pentru ca acesta să adopte ohotărâre care va reflecta conținutul raportului parțial.
  3. Comisia de anchetă va pune Raportul parţial precum și documentele care au stat la baza întocmirii acestuia, la dispoziția Instituției Prezidențiale, Guvernului României, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație şi Justiție, Consiliul Superior al Magistraturii, pentru ca aceste instituții să poată adopta măsurile necesare, potrivit competențelor ce le revin.

 

Actualitate

Cum să alegi cel mai bun interfon pentru blocul tău: ghid complet pentru sistemele digitale semiduplex

Publicat

pe

Într-o lume în care securitatea și confortul locatarilor sunt din ce în ce mai importante, alegerea unui interfon potrivit pentru bloc nu mai este o opțiune, ci o necesitate. Sistemele moderne de interfonie digitală semiduplex oferă multiple avantaje, dar și provocări în alegere. Acest ghid complet te va ajuta să înțelegi ce înseamnă un sistem digital semiduplex, cum funcționează și ce criterii să iei în calcul pentru a face cea mai bună alegere.

Ce este un interfon digital semiduplex?

Interfonul este un sistem de comunicație utilizat pentru a permite accesul controlat într-o clădire. În varianta digitală semiduplex, interfonul permite comunicarea în ambele direcții: include un panou de apel exterior echipat cu senzor de proximitate, precum și un post audio montat în interiorul apartamentului.

Persoanele care sosesc pot consulta o listă cu numele locatarilor și numărul apartamentelor, având posibilitatea să apeleze direct locuința dorită. Din interior, locatarii folosesc unitatea de control pentru a discuta cu vizitatorul, iar prin simpla apăsare a unui buton, pot permite accesul acestuia în scara blocului.

Spre deosebire de sistemele analogice mai vechi, interfoanele digitale oferă calitate audio superioară, protecție sporită împotriva interferențelor, integrare mai ușoară în rețelele de bloc și, nu în ultimul rând, funcționalități suplimentare precum control de la distanță, jurnal de acces și integrare cu camere de supraveghere.

Avantajele unui sistem digital semiduplex pentru blocuri

1. Siguranță și control

Un sistem digital semiduplex permite blocarea eficientă a accesului neautorizat. Multe modele includ funcții de recunoaștere vocală, identificare prin cod sau RFID și loguri de acces. Astfel, știi mereu cine a intrat în clădire și când.

2. Comunicare clară și fiabilă

Fiind un sistem digital, calitatea sunetului este net superioară față de modelele vechi. În plus, se minimizează suprapunerea vocii, evitând confuziile sau necesitatea de a repeta comenzile.

3. Adaptabilitate și funcționalități inteligente

Multe interfoane digitale pot fi integrate cu alte sisteme smart home sau cu aplicații mobile, ceea ce înseamnă că poți permite accesul chiar și când nu ești acasă. Unele modele vin chiar cu ecrane video sau posibilitatea de a conecta camere IP.

4. Durabilitate și întreținere redusă

Sistemele digitale au mai puține piese în mișcare și sunt mai rezistente la uzură. Software-ul poate fi actualizat periodic, iar întreținerea este mai simplă, reducându-se, astfel, costurile pe termen lung.

Cum alegi interfonul potrivit pentru blocul tău?

1. Numărul de apartamente

Primul criteriu important este capacitatea sistemului. Dacă blocul are 10 apartamente, nu ai nevoie de același sistem ca un imobil cu 60 de locuințe. Alege un model modular, scalabil, care să permită extinderea ulterioară fără înlocuirea întregii infrastructuri.

2. Tipul de acces dorit

Interfoanele digitale semiduplex pot oferi acces prin:

  • cod;

  • cartelă;

  • aplicație mobilă

  • integrare cu recunoaștere facială sau vocală.

Alege sistemul care se potrivește cel mai bine profilului locatarilor și gradului de securitate dorit.

3. Compatibilitatea cu infrastructura existentă

Dacă blocul are deja o infrastructură electrică pentru interfon, este important să alegi un sistem compatibil, pentru a reduce costurile de instalare. Verifică ce tip de cablare este deja disponibilă și dacă poate fi reutilizată.

4. Ușurința în utilizare

Un panou de control intuitiv, taste mari și vizibilitate bună pe timp de noapte sunt necesare, mai ales pentru locatarii vârstnici. Dacă sistemul permite, este ideal să aibă o interfață grafică clară și posibilitatea de personalizare a meniurilor.

5. Suport tehnic și garanție

Asigură-te că furnizorul oferă suport tehnic post-instalare și că interfonul are o garanție extinsă. În plus, verifică dacă softul sistemului poate primi actualizări de securitate.

Alegerea unui interfon digital semiduplex pentru blocul tău nu este doar o chestiune de modernizare, ci un pas esențial către crearea unui mediu sigur și bine gestionat pentru toți locatarii. Analizează nevoile reale, consultă un specialist în interfoane și optează pentru un sistem care oferă siguranță, durabilitate și posibilități de extindere. Cu o alegere corectă, interfonul va deveni un aliat de nădejde în gestionarea accesului și în crearea unei comunități mai unite.

Citeste in continuare

Actualitate

Germania și Marea Britanie isi unesc forțele pentru o armă de precizie cu rază lungă de acțiune

Publicat

pe

De

Un nou acord strategic pentru securitate și apărare

Germania și Regatul Unit au anunțat planuri comune pentru a dezvolta o armă de precizie cu rază lungă de acțiune, capabilă să lovească ținte la o distanță de 2.000 km, în următorul deceniu. Acordul, semnat astăzi la Londra, marchează o nouă etapă în cooperarea dintre cele două puteri europene.

O armă avansată pentru descurajare și securitate

Guvernul britanic a declarat că viitoarea armă va fi „printre cele mai avansate sisteme” pe care le-a fabricat vreodată. Înainte de semnarea pactului de către premierul britanic Keir Starmer și cancelarul german Friedrich Merz, oficialii au subliniat că dezvoltarea rapidă a acestei capacități va proteja publicul britanic și va consolida descurajarea NATO, stimulând în același timp sectoarele de apărare din Regatul Unit și Europa prin investiții industriale semnificative.

Detaliile rămân necunoscute, dar angajamentul este ferm

Deși Londra și Berlin au dezvăluit intenția de a dezvolta o nouă capacitate de lovire cu rază lungă de acțiune în luna mai, acordul de astăzi reprezintă prima dată când cele două capitale se angajează la un calendar concret. Cu toate acestea, detalii importante, cum ar fi tipul de rachetă (balistică sau de croazieră), costurile sau producătorul, nu au fost încă divulgate.

Cooperare extinsă: Dincolo de lovirea cu rază lungă

Acordul consolidează Acordul Trinity House anglo-german privind cooperarea bilaterală în domeniul apărării, semnat anul trecut. Pe lângă dezvoltarea armei cu rază lungă, acordul include un plan de „stimulare” a vânzărilor la export ale vehiculelor blindate Boxer și ale avioanelor de luptă Eurofighter Typhoon de generația a patra.

Eurofighter: Oportunități de export pentru creșterea producției

După cum a relatat Breaking Defense luna trecută, consorțiul Eurofighter, format din Germania, Italia, Spania și Marea Britanie, vizează în principal patru campanii de export (Austria, Polonia, Turcia și Arabia Saudită) pentru a crește semnificativ producția pe termen lung.

Alte inițiative: Înlocuirea Storm Shadow și programul ELSA

Marea Britanie, împreună cu Franța, au semnalat deja intenția de a înlocui în comun racheta de croazieră aer-sol Storm Shadow (sau SCALP, în serviciul francez) prin intermediul programului Future Cruise/Anti-Ship Weapons (FC/ASW), condus de producătorul european de rachete MBDA. În cadrul acestui efort, sunt în curs de desfășurare planuri pentru a dezvolta o rachetă de croazieră stealth și o muniție supersonică extrem de manevrabilă.

Atât Germania, cât și Marea Britanie fac parte, de asemenea, din programul multinațional European Long Range Strike Approach (ELSA), care urmărește să dezvolte o rachetă de croazieră lansată de la sol, cu o rază de acțiune cuprinsă între 1.000 și 2.000 de kilometri.

Contextul geopolitic: Lecțiile din Ucraina

Acest val de inițiative emergente privind armele cu rază lungă de acțiune, care implică Regatul Unit, vine în urma războiului din Ucraina, care a demonstrat necesitatea investițiilor în sisteme de apărare aeriană îmbunătățite pentru a descuraja agresiunea rusă.

Citeste in continuare

Actualitate

Comisia pentru Servicii Armate a Camerei Reprezentanților din SUA aprobă proiectul de lege privind politica de apărare pentru 2026, cu amendamente majore

Publicat

pe

De

Într-o sesiune maraton de aproape 14 ore, Comisia pentru Servicii Armate a Camerei Reprezentanților din SUA a aprobat, marți seara, versiunea sa a proiectului de lege privind politica de apărare pentru anul fiscal 2026. Proiectul a fost adoptat cu un vot bipartizan de 55-2, doar doi democrați, Reprezentanții Ro Khanna și Sara Jacobs, votând împotrivă. Documentul include amendamente semnificative, printre care alocarea a 100 de milioane de dolari suplimentari pentru Ucraina, creșterea cu 1 miliard de dolari a finanțării pentru achiziționarea de submarine din clasa Virginia și interzicerea scoaterii din uz a avioanelor A-10 Warthog în acest an.

Dezbateri aprinse și voturi pe linie de partid

Pe parcursul dezbaterilor, comisia a abordat o gamă largă de subiecte, de la sistemul de rachete Golden Dome la scandalul Signalgate, de la programele de rachete balistice intercontinentale la un avion de linie qatarez donat administrației Trump. Cu toate acestea, democrații au întâmpinat dificultăți în obținerea sprijinului pentru aceste chestiuni, majoritatea amendamentelor fiind respinse cu o divizare de 27-30 a voturilor pe linie de partid.

Sprijin bipartizan pentru Ucraina

Ucraina a reprezentat una dintre puținele zone în care a existat un acord bipartizan. Membrii ambelor partide au respins un amendament propus de Reprezentanta Nancy Mace, R-S.C., care ar fi eliminat complet suma de 300 de milioane de dolari alocată Inițiativei de Asistență pentru Securitatea Ucrainei, autorizată în proiectul inițial de lege condus de Președintele HASC, Mike Rogers, R-Ala.

Mace a argumentat că trimiterea de ajutor Ucrainei este o risipă de bani care nu va face decât să crească datoria națională și că președintele ucrainean Volodimir Zelenski „s-a comportat ca un copil insolent” în timpul unei întâlniri cu președintele Donald Trump.

„Fiecare dolar trimis Ucrainei este un dolar furat de la poporul american”, a spus ea. „Congresul a aprobat în mod continuu războiul în numele unei țări pe care majoritatea oamenilor nu o pot găsi pe o hartă. Nimeni nu poate explica coerent de ce este în interesul nostru național să facem acest lucru.”

Reprezentantul Washingtonului, Adam Smith, principalul democrat din comisie, a subliniat că Mace s-a alăturat altor republicani din Camera Reprezentanților chiar la începutul acestei luni pentru a adopta proiectul de lege de reconciliere, care, potrivit estimărilor Biroului Congresului pentru Buget, ar putea adăuga până la 3,4 trilioane de dolari la deficit până în 2034.

„Pur și simplu nu cred că ar trebui să poți vorbi despre datorii după ce ai votat așa”, a spus el.

„Dacă mesajul transmis este că poți pur și simplu să iei teritoriu, dacă ai puterea militară să o faci, aceasta este o lecție pe care China o va învăța”, a adăugat Smith. „Dacă acest lucru se dovedește a fi un dezastru pentru [președintele rus Vladimir] Putin, o greșeală care costă Rusia mai mult decât câștigă, China va învăța această lecție.”

Reprezentantul Don Bacon, R-Neb., a spus că „Trump vede prin Putin chiar acum și își schimbă strategia cu Ucraina”, după ce a decis în această săptămână să trimită arme suplimentare Kievului. Reprezentantul Austin Scott, R-Georgia, a adăugat ulterior că, dacă America vrea ca războiul din Ucraina să se termine, trebuie să trimită ajutor letal Kievului.

Reprezentantul Clay Higgins din Louisiana a fost singurul membru republican al comisiei care a vorbit în numele amendamentului Mace privind Ucraina, spunând că „nu este adevărat” că proiectul de lege de reconciliere condus de republicani va crește datoria și că măsura doar crește limita datoriei – ceea ce l-a făcut pe Smith să râdă ca răspuns.

„Este greu de crezut”, a răspuns Smith. „Îmi cer scuze că râd, dar fiecare persoană care a analizat-o, chiar și cei din tabăra voastră, sunt de acord că ați crescut datoria. Dezacordul este cu cât.”

Comisia s-a reunit încă o dată pe tema Ucrainei mai târziu în timpul dezbaterilor, aprobând un amendament din partea lui Smith care a adăugat 100 de milioane de dolari la USAI, luând 84 de milioane de dolari din dezvoltarea fregatelor marinei și 16 milioane de dolari din sprijinul pentru testare și evaluare al marinei. Măsura a fost adoptată cu un vot de 47-10.

Puține dispute privind achizițiile

Modificările politicii și finanțării pentru programele cheie de armament au fost dezbătute cu greu în timpul dezbaterilor. În schimb, aceste prevederi au fost incluse în pachete mari de amendamente necontroversate, care au fost adoptate de comisie prin vot verbal de-a lungul zilei.

Cea mai importantă dintre aceste modificări este probabil adăugarea a 1 miliard de dolari pentru programul de submarine din clasa Virginia, fondurile fiind luate dintr-o listă de aproximativ două duzini de alte elemente de linie ale marinei. Sponsorul amendamentului, Reprezentantul Joe Courtney, D-Conn., a declarat că creșterea cheltuielilor ar „închide o lacună de finanțare pentru cele două submarine din clasa Virginia din planul de cheltuieli al marinei pentru anul fiscal 26”.

Un amendament separat a interzis scoaterea din uz a avioanelor A-10 Warthog în anul fiscal 26 și a impus un raport privind planul serviciului de a renunța la avionul de sprijin aerian apropiat. Măsura, împreună cu o prevedere din versiunea Senatului a NDAA, care stabilește o cerință minimă de inventar pentru A-10 în anul fiscal 26, blochează probabil planurile forțelor aeriene de a retrage în întregime avioanele sale A-10 în acest an.

Alte modificări aprobate au inclus:

  • Un amendament care interzice Departamentului Apărării să rezilieze contractul E-7 Wedgetail sau să rezilieze linia de producție pentru prototipurile E-7 aflate în prezent în curs de dezvoltare. (Proiectul de lege HASC autorizează deja 600 de milioane de dolari suplimentari pentru a menține programul Wedgetail în funcțiune, în ciuda planurilor departamentului de a-l anula.)
  • O cerință ca Pentagonul să prezinte un raport privind cerințele de securitate cibernetică pentru scutul antirachetă Golden Dome.
  • Două amendamente care cer rapoarte privind programele de avioane de luptă de generația a șasea – unul privind costurile, calendarul și strategia de achiziție pentru F-47 al Forțelor Aeriene și un mandat separat privind programul F/A-XX al Marinei de la secretarul adjunct al apărării.
  • Multiple prevederi privind F-35, inclusiv o cerință de informare cu privire la stadiul inițiativei de modernizare Technical Refresh 3 și Block 4 a avionului, precum și o informare privind planurile Pentagonului de a crește achizițiile de F-35.
  • O cerință pentru o informare a Marinei cu privire la modernizarea V-22.
  • Un limbaj care cere un raport al Marinei privind tehnologiile avansate care ar putea fi încorporate în viitoarele portavioane.
  • O cerință ca Armata să prezinte un raport privind modernizarea capacităților de recunoaștere, supraveghere, țintire și achiziție ale serviciului.
  • O informare obligatorie privind integrarea inteligenței artificiale în Pentagon.

Într-o declarație ulterioară adoptării proiectului de lege, Președintele HASC, Mike Rogers, R-Ala, a declarat că versiunea comisiei a NDAA „sprijină modernizarea și reformează fundamental achizițiile de apărare prin reducerea birocrației, eliminarea obstacolelor birocratice și încurajarea inovației.”

Democrații pierd majoritatea amendamentelor privind războiul cultural

Republicanii au respins cu succes un amendament din partea lui Courtney care ar fi interzis utilizarea finanțării pentru a transforma un Boeing 747 deținut anterior de familia regală qatareză într-un nou avion Air Force One. Măsura a fost respinsă cu un vot de 27-30, fără sprijin din partea GOP.

De asemenea, au anulat două amendamente legate de scutul antirachetă Golden Dome din partea Reprezentantului Seth Moulton, D-Mass., dintre care unul ar fi redus capacitatea administrației Trump de a desfășura interceptoare spațiale.

Un trio de amendamente privind modernizarea nucleară din partea Reprezentantului John Garamendi, D-Calif., nu au obținut sprijinul necesar pentru a deveni parte a NDAA din acest an. Unul dintre acestea ar fi blocat finanțarea pentru programul de rachete balistice intercontinentale Sentinel până când acesta ar fi atins Milestone B – o stipulație care ar fi ucis efectiv programul, deoarece este nevoie de finanțare suplimentară pentru ca programul să îndeplinească cerințele Milestone B.

Membrii GOP au respins, de asemenea, trei amendamente legate de Signalgate. Cea mai agresivă măsură ar fi blocat 75% din fondurile alocate biroului Secretarului Apărării Pete Hegseth până la îndeplinirea anumitor cerințe, inclusiv o certificare din partea secretarului apărării că departamentul are un mecanism în vigoare pentru a preveni partajarea informațiilor clasificate pe platforme sau aplicații nesecurizate.

Cea mai puțin opozițională măsură – redactată de Moulton cu feedback de la Bacon – nu a menționat Hegseth sau Signalgate pe nume, exprimând în schimb „sentimentul general al Congresului” că partajarea informațiilor operaționale folosind o platformă de mesagerie nesecurizată ar putea periclita succesul misiunii și siguranța membrilor serviciului. Cu toate acestea, acel amendament a eșuat, de asemenea, doar Bacon, care a anunțat că nu va mai candida la funcție, alăturându-se democraților pentru a vota în favoarea sa.

O victorie șocantă pentru democrați a fost adoptarea unui amendament care interzice utilizarea finanțării din anul fiscal 26 pentru a inversa redenumirea bazelor numite anterior după personalități militare confederate, care a fost aprobat cu 29-29. Cu toate acestea, prevederea se confruntă cu o luptă dificilă în ceea ce privește adoptarea în proiectul de lege final, deoarece este probabil să se confrunte cu opoziția din partea republicanilor din Camera Reprezentanților atunci când proiectul de lege se va muta în plen sau când va merge la procedurile de conferință cu Senatul.

HASC și SASC vor trebui, de asemenea, să rezolve diferențe mai fundamentale în cele două proiecte de lege, inclusiv abordări diferite privind reforma achizițiilor de apărare și cifra de cheltuieli de top a proiectului de lege, odată ce cele două proiecte de lege vor intra în deliberările conferinței. Liderii SASC, care au dezvăluit săptămâna trecută versiunea lor a NDAA, doresc să adauge 32 de miliarde de dolari la linia de top a proiectului de lege de autorizare.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv20 de ore ago

Exclusiv: Curtea de Conturi, complice la furtul de ploaie? Fermierii prahoveni DEMASCĂ un audit-mascaradă!

În România, se fură la greu. Se fură bani publici, se fură păduri, se fură curent… și, mai nou, se...

Exclusiv20 de ore ago

Exclusiv: IPJ Prahova: Poliția criminalilor sau circ cu gonflabile? Declic cere capete, dar gașca incompetentă se ține scai!

În Prahova, poliția e mai degrabă un serial de comedie neagră decât o instituție care ar trebui să ne protejeze....

Exclusiv20 de ore ago

Exclusiv: Tensiuni la Poșta din Timiș: Furtul de 10 milioane, anchetă internă blocată și influențe politice

Un angajat semnalează o situație stranie la Poșta Română: directorul filialei din Timiș, suspectat de implicare în furt, nu poate...

Exclusiv20 de ore ago

Academia de Poliție, devastată de furtună: Sindicatul Europol denunță corupția și incompetența

Imagini șocante dezvăluie dezastrul de la Academia de Poliție, pus pe seama lucrărilor de mântuială și a lipsei de responsabilitate....

Exclusiv2 zile ago

Război pe Facebook! Sindicatele contraatacă „reforma” lui Burcu: Sistemul penitenciar nu e un Excel, opriți experimentul!

Declarațiile directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), Bogdan Burcu, despre „reforma” din sistemul penitenciar au stârnit un val...

Exclusiv2 zile ago

Exclusiv: Rachete antigrindină sau tunuri cu aer cald? Cum ne fură statul ploaia cu „acte-n regulă”!

Apocalipsa a venit, nu cu tunete și fulgere, ci cu rachete antigrindină! În România, ploaia nu mai e o binecuvântare,...

Exclusiv2 zile ago

Exclusiv: IPJ Prahova: De la păpuși gonflabile la alcool la volan – Circul incompetenței continuă!

Un nou scandal zguduie instituția, în timp ce Declic cere disperată demiterea eternului interimar Ginel Preda și șeful gonflabilelor, Marcel...

Exclusiv2 zile ago

Exclusiv: Aricestii Rahtivani, capitala infracțiunilor imobiliare: Primarul, Comisia și Prefectura, un triunghi al corupției! (III)

Exclusiv: Primăria Ariceștii Rahtivani, fortăreața infracțiunilor imobiliare: Continuăm dezvăluirile! (III) – (aici) si (aici). Incisiv de Prahova continuă investigația explozivă...

Exclusiv3 zile ago

Exclusiv: Antigrindină: Jaful național cu rachete

Antigrindina – Cum să furi ploaia cu acte-n regulă (sau aproape)! În România, ploaia nu mai cade de unde trebuie....

Exclusiv3 zile ago

Exclusiv: Prahova, tărâmul absurdului polițist: Petiții pentru eternul interimar de la I.P.J. Prahova, promovări pentru campionii gonflabilelor!

Un protest cu manechinul însângerat anunță sfârșitul lumii (polițienești) în Prahova? După ani de zile de haos și indolență crasă,...

Exclusiv3 zile ago

Exclusiv: Primăria Ariceștii Rahtivani, fortăreața infracțiunilor imobiliare: Continuăm dezvăluirile! (II)

Exclusiv: Primăria Ariceștii Rahtivani, acuzată de sabotarea retrocedărilor și exploatare ilegală a terenurilor (II) – (aici) După ce Incisiv de...

Exclusiv3 zile ago

Exclusiv: Coca-Cola Ploiești: „Legal”, dar letal – Paradisul toxic unde autoritățile se fac că „ploaia nu poluează”

Aer de Prahova, bun de pus în ramă (sau mai bine, în sicriu?) În Ploiești, aerul e atât de „curat”...

Exclusiv4 zile ago

Exclusiv: BOMBA de la Prahova: Fermierii prahoveni DEMASCĂ MIZERIILE din Sistemul Antigrindină! Cer DEMOLAREA mafiei din agricultură!

Sistemul Antigrindină e o ȚEAPĂ! Un cutremur zguduie din temelii agricultura românească! După dezvăluirile incendiare ale Incisiv de Prahova, fermierii...

Exclusiv4 zile ago

Exclusiv: Primăria Ariceștii Rahtivani, acuzată de sabotarea retrocedărilor și exploatare ilegală a terenurilor (I)

Nepăsare, dezinformare și contracte dubioase – rețeta unui scandal imobiliar de proporții Un scandal de amploare zguduie Primăria Ariceștii Rahtivani,...

Exclusiv4 zile ago

Exclusiv: Examen de atestare la Liceul UCECOM din Ploiești – Între rigorile legii și acuzații de copiat flagrant!

Un nou scandal zguduie sistemul de atestare profesională din România, chiar în inima Ploieștiului. Liceul UCECOM a fost scena examenelor...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv