Connect with us

Actualitate

EXCLUSIV/ S.R.I. stat in stat/ BINOMUL S-A CREAT DATORITA NEPASARII SI INCOMPETENTEI POLITICIENILOR/ SCHIMBATI DE URGENTA LEGEA

Publicat

pe

O noua surpriza este faptul ca si cei doi numiti in functia de demnitate publica respectiv presedintele Senatului si presedintele Camerei Deputatilor din cadrul Parlamentului Romaniei, chiar daca sunt alesi prin vointa populara, sunt in situatia legala de a nu putea sa aiba acces la informatii clasificate secret de stat, IN TOTALITATE, in conformitate cu prevederile din Legea nr.51/1991 privind securitatea nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare:

 “art.10.  Activitatea de informaţii pentru realizarea securităţii naţionale are caracter secret de stat. Informaţiile din acest domeniu nu pot fi comunicate decît în condiţiile prezentei legi.

art.11 Informaţii din domeniul securităţii naţionale pot fi comunicate:

  1. a) preşedintelui Senatului, preşedintelui Adunării Deputaţilor, precum şi comisiilor permanente pentru apărare şi asigurarea ordinii publice ale celor două camere ale Parlamentului;
  2. b) miniştrilor şi şefilor departamentelor din ministere, cînd informaţiile privesc probleme ce au legătură cu domeniile de activitate pe care le coordonează sau de care răspund;
  3. c) prefecţilor, primarului general al Capitalei, precum şi conducătorilor consiliilor judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, pentru problemele ce vizează competenţa organelor respective;
  4. d) organelor de urmărire penală, cînd informaţiile privesc săvîrşirea unei infracţiuni.

Comunicarea informaţiilor se aprobă de către conducătorii organelor cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale.

Prevederile art. 10 privitoare la apărarea secretului de stat se aplică în mod corespunzător tuturor persoanelor prevăzute la alin. 1 lit. a)-d).”

De altfel, in conformitate cu art.1, alin (5) din Constitutia Romaniei se precizeaza ca orice cetatean indiferent de statul sau social “In Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie.”, iar prin art.70 Mandatul deputatilor si al senatorilor, alin. (2) “Calitatea de deputat sau de senator incetează la data intrunirii legale a Camerelor nou alese sau in caz de demisie, de pierdere a drepturilor electorale, de incompatibilitate ori de deces.”, iar prin art. 71 Incompatibilitati, alin (3) din legea fundamentala se stipuleaza ca Alte incompatibilităti se stabilesc prin lege organică.”

Pe acest fond si in corelatie cu cele de mai sus si prevederile Legii 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, respectiv ale HG nr.585/2002 Standardele naţionale de protecţie a informaţiilor, in speta cele cuprinse in – art.160 “Constituie elemente de incompatibilitate pentru accesul solicitantului la informaţii secrete de stat oricare din următoarele situaţii:

  1. a) dacă în mod deliberat a ascuns, a interpretat eronat sau a falsificat informaţii cu relevanţă în planul siguranţei naţionale ori a minţit în completarea formularelor tip sau în cursul interviului de securitate;
  2. b) are antecedente penale sau a fost sancţionat contravenţional pentru fapte care indică tendinţe infracţionale;
  3. c) are dificultăţi financiare serioase sau există o discordanţă semnificativă între nivelul său de trai şi veniturile declarate;
  4. d) consumă în mod excesiv băuturi alcoolice ori este dependent de alcool, droguri sau de alte substanţe interzise prin lege care produc dependenţă;
  5. e) are sau a avut comportamente imorale sau deviaţii de comportament care pot genera riscul ca persoana să fie vulnerabilă la şantaj sau presiuni;
  6. f) a demonstrat lipsă de loialitate, necinste, incorectitudine sau indiscreţie;
  7. g) a încălcat reglementările privind protecţia informaţiilor clasificate;
  8. h) suferă sau a suferit de boli fizice sau psihice care îi pot cauza deficienţe de discernământ confirmate prin investigaţie medicală efectuată cu acordul persoanei solicitante;

 

Ca atare institutiile ce fac parte din sistemul national de aparare al tarii, in concret serviciile de informatii nominalizate prin Legea nr.51/1991, si organizate prin legi speciale cum ar fi Legea nr.14/1992 privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informati, Legea nr. 1/1998 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Informaţii Externe, etc, vor fi conform legii aplicabile obligate sa nu transmita nicio informatie clasificata secret de stat catre cei doi demnitari daca acestia nu indeplinesc si cerintele normative anterior citate.

Ca atare, chiar daca sunt informatii ca nivel de informare pentru cele doua functii de demnitate public in statul Roman, respectiv a doua si a treia functie statala dupa cea a presedintelui Romaniei, totusi conducerea serviciilor de informatii, inclusiv cele departamentale si SPP, nu vor putea sa le comunice intrucat s-ar incalca legile privind protectia informatiilor clasificate secret de stat si chiar Constitutia Romaniei, cu toate consecintele negative ce ar pot decurge dintr-un astfel de demes institutional.

Astfel, chiar daca prin art.7 din Legea nr.182/2002 accesul la astfel de documente clasificate ca secret de stat, este garantat de depunerea juramantului etc.., accesul nu este implicit ci este conditionat de prevederile /reglementarile normative anterior mentionat si de principiul “nevoia de a sti”, sens in care intr-o atare situatie cei doi demnitari sunt pusi in situatia de a nu isi indeplini roulul functiei ocupate si, implicit al mandatului de parlamentar stabilit prin Constitutie si regulamentele celor doua camere parlamentare. Pe acest fond se ridica o problemea majora in sfera separatiilor puterii in stat cand cele doua functii nu se pot indeplini in integrum, fiind limitate de blocarea temporara a accesului la informatii clasificate secret de stat, prin actiunea de nefurnizarea a acestora in sensul respectarii legii aplicabile, iar presedintele tarii si al CSAT poate fi informat cu aspectele ce tin de competenta sa dar nu poate discuta cu cei doi reprezentanti ai statului in Parlament pe problemele ridicate in sistem clasificat etc…..Oare ce se poate intampla intr-o astfel de stare de fapt cand cele trei functii in stat nu pot comunica intre ele in probleme de securitate national si in luarea de decizii strategice de nivel inalt in domeniul militar, aparare a tarii si securitate nationala. Dar in comunicarea cu cei doi parlamentari, respectiv cu un premier persoane care pot intra sub incidenta unor  posibile incompatibilitati ale statului lor prevazute prin legi si hotarari de guvern?

 

(a se vedea si o serie de decizii ale Curtii Constitutionale cum ar fi Decizia CCR nr.1440/2012 unde se precizeaza:

    “…în cazul de faţă, Curtea observă că îngrădirile aduse accesului la informaţii sunt prevăzute de lege – Legea nr.182/2002 -, au un scop legitim – protecţia informaţiilor clasificate şi a surselor confidenţiale ce asigură acest tip de informaţii, prin instituirea sistemului naţional de protecţie a informaţiilor -, şi sunt necesare într-o societate democratică. În consecinţă, reglementarea criticată îndeplineşte atât condiţiile prevăzute de art. 10 paragraful 2 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, cât şi pe cele ale art. 19 paragraful 3 din Pactul internaţional cu privire la drepturile civile şi politice, potrivit cărora „Exercitarea libertăţilor prevăzute la paragraful 2 al prezentului articol comportă îndatoriri şi răspunderi speciale. În consecinţă, ea poate fi supusă anumitor limitări care trebuie însă stabilite în mod expres prin lege şi care sunt necesare: a) respectării drepturilor sau reputaţiei altora; b) apărării securităţii naţionale, ordinii publice, sănătăţii sau moralei publice.” Totodată, Curtea observă că reglementarea criticată respectă şi prevederile art. 7 din Acordul dintre România şi Uniunea Europeană privind procedurile de securitate pentru schimbul de informaţii clasificate, semnat la Bruxelles la 22 aprilie 2005, ratificat prin Legea nr. 267/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 903 din 10 octombrie 2005, potrivit cărora 1. Părţile se vor asigura că toate persoanele care, în îndeplinirea îndatoririlor oficiale, necesită acces sau ale căror îndatoriri ori funcţii pot permite accesul la informaţiile clasificate furnizate sau schimbate în temeiul prezentului acord sunt verificate corespunzător înainte de a li se acorda accesul la astfel de informaţii. 2. Procedurile de verificare vor stabili dacă o persoană poate avea acces la informaţii clasificate, ţinând cont de loialitatea, încrederea şi onestitatea sa”, precum şi pe cele ale art. 3 din Acordul dintre părţile la Tratatul Atlanticului de Nord pentru securitatea informaţiilor, adoptat la Bruxelles la 6 martie 1997, la care România a aderat prin Legea nr. 423/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 993 din 28 octombrie 2004, potrivit cărora (1) Părţile se vor asigura că toţi cetăţenii lor, care, în îndeplinirea îndatoririlor oficiale, necesită sau pot avea acces la informaţii clasificate «CONFIDENŢIAL» (SECRET) şi de nivel superior, sunt verificaţi corespunzător înainte de preluarea îndatoririlor. (2) Procedurile de verificare de securitate vor fi concepute pentru a stabili dacă, ţinând cont de loialitatea şi încrederea sa, o persoană poate avea acces la informaţii clasificate fără ca acest lucru să constituie un risc inacceptabil de securitate.

(3) La cerere, fiecare dintre părţi va coopera cu celelalte părţi la realizarea procedurilor proprii de verificare de securitate.”Ec Adrian Radu

Actualitate

Suedia alocă suma colosală de 30 miliarde de dolari pentru apărare, anticipând un nou prag NATO

Publicat

pe

De

Stockholm se pregătește să facă un salt uriaș în cheltuielile militare, țintind 3,5% din PIB, în contextul așteptărilor privind un nou obiectiv NATO.

Un nou prag NATO la orizont?

Premierul suedez, Ulf Kristersson, a declarat într-o conferință de presă că „presupunerea sa calificată” este că NATO va stabili ținta de 3,5% la summitul alianței din iulie. Suedia deja plănuiește să atingă această cifră „în următorii cinci ani”, a adăugat el.

Un efort financiar considerabil

Această mișcare vine cu un cost substanțial de 300 de miliarde SEK (30 miliarde de dolari), pe care țara intenționează să-i împrumute dacă propunerea este aprobată de parlament. Legislația va fi prezentată pe 15 aprilie și votată până pe 20 iunie, a declarat un purtător de cuvânt al guvernului.

De la 2,4% la 3,5% din PIB

Cheltuielile actuale ale Suediei pentru apărare se ridică la 2,4% din PIB – deja peste ținta NATO de 2% – cu planuri de a le crește la 2,6% până în 2028. Deși Partidul Moderat de guvernământ are o coaliție cu Democrații Suedezi în parlament, intenționează să caute un sprijin larg pentru această inițiativă.

Motivații transatlantice

Kristersson a fost sincer cu privire la motivațiile sale, recunoscând că creșterea este parțial menită să mențină relații puternice cu Statele Unite.

„Nu vreau să acționăm într-un mod care să submineze posibilitatea cooperării transatlantice. Dar nu putem nici să presupunem sau să considerăm de la sine înțeles că Statele Unite vor continua să acționeze în Europa așa cum au făcut-o în ultimii 80 de ani”, a spus el, adăugând că unele declarații și mișcări ale administrației Trump sunt „destul de dificil de înțeles pentru noi în Europa în acest moment”.

„Acest lucru ar reprezenta o consolidare semnificativă a NATO europeană. Să nu uităm că NATO europeană este cea care este testată în acest moment”, a subliniat Kristersson.

Priorități de investiții

Este prea devreme pentru a specifica modul în care vor fi alocate fondurile, deși diapozitivele prezentate de Kristersson au inclus drone, sisteme de apărare aeriană și muniție. „Va fi vorba despre nevoile de capacitate ale NATO – ceea ce cere NATO. Pentru Suedia, o mare parte din aceasta se învârte în jurul Mării Baltice”, a explicat el.

Sprijin continuu pentru Ucraina

În plus, cadrul financiar aprobat pentru sprijinul militar acordat Ucrainei va crește de la 25 de miliarde SEK la puțin peste 40 de miliarde SEK în 2025, realizat prin aducerea în avans a investițiilor planificate inițial pentru 2026. Guvernul va revizui cadrul de finanțare pentru Ucraina pentru 2026 la o dată ulterioară.

De la invazia Rusiei în Ucraina, sprijinul militar al Suediei pentru Ucraina se ridică la aproximativ 61,9 miliarde SEK începând cu 30 ianuarie 2025, livrat prin 18 pachete de ajutor, conform fișei informative a guvernului.

Citeste in continuare

Actualitate

3 modele de scaune de bucătărie preferate de designerii de interior în acest an

Publicat

pe

De

Amenajarea bucătăriei pune accent pe combinația subtilă între estetică și funcționalitate, iar alegerea scaunelor potrivite poate transforma complet atmosfera acestui spațiu. În acest an, designerii de interior pun accent pe mobilier care îmbină confortul, materialele premium și liniile moderne, iar scaunele de bucătărie devin piese de design în sine. Fie că îți dorești un decor minimalist sau unul sofisticat, există modele care se potrivesc perfect în orice tip de amenajare.

Eleganță modernă cu scaune din plastic și picioare metalice

Dacă apreciezi un stil contemporan și aerisit, scaunele pentru bucătărie din plastic cu picioare metalice sunt o alegere inspirată. Designerii le preferă pentru versatilitatea lor, dar și pentru paleta variată de culori care se potrivește oricărei estetici. În tendințele acestui an domină nuanțele neutre, precum alb, gri și negru, dar și tonurile pastelate, care adaugă o notă delicată decorului.

Pe lângă aspectul modern, aceste scaune pentru bucătărie impresionează prin durabilitate și ușurința întreținerii. Materialul din care sunt fabricate este rezistent și permite curățarea rapidă, iar picioarele metalice, adesea realizate din oțel vopsit electrostatic, oferă stabilitate și un aspect sofisticat. Designul ergonomic asigură confort pe termen lung, iar dacă spațiul bucătăriei este unul compact, modelele empilabile devin un avantaj incontestabil.

Raffinament și confort cu scaune de bucătărie din catifea

Pentru un plus de lux și o atmosferă sofisticată sunt preferate scaune de bucătărie realizate din catifea, acestea se află în topul preferințelor designerilor. Textura elegantă transformă orice încăpere, oferind senzația de confort absolut. În acest an, se poartă tonurile intense, care creează impact vizual puternic și adaugă profunzime decorului.

Dincolo de estetică, aceste scaune sunt apreciate și pentru confortul lor. Spătarele ușor curbate și tapițeria moale fac din fiecare masă un moment de relaxare. În plus, modelele cu picioare metalice în finisaje aurii sau negre adaugă un aer sofisticat și se potrivesc perfect în interioarele elegante.

Design scandinav cu scaune din plastic și picioare din lemn

Stilul scandinav rămâne un reper important în amenajările interioare, iar scaunele de bucătărie din plastic cu picioare din lemn sunt o alegere preferată pentru un decor armonios și funcțional. Liniile curate, simplitatea și echilibrul dintre materialele naturale și cele moderne creează un efect vizual plăcut și relaxant.

Culorile predominante sunt cele inspirate din natură și contribuie la crearea senzații de spațialitate, ceea ce le face ideale pentru bucătăriile mai mici. Picioarele din lemn de fag sau stejar oferă un contrast elegant și asigură stabilitate, iar designul ergonomic adaugă un plus de confort. Aceste scaune pentru bucătărie sunt ușor de integrat atât în interioarele minimaliste, cât și în cele cu influențe boeme.

Tendințele actuale în designul bucătăriilor pun accent pe armonie, funcționalitate și estetică impecabilă. Alegerea perfectă ține de stilul tău personal, dar și de modul în care vrei să îți definești bucătăria – un spațiu de socializare, relaxare și inspirație zilnică.

 

Citeste in continuare

Actualitate

Armata SUA testează operațiuni mobile cu Unitatea Multi-Domeniu

Publicat

pe

De

Unitatea 1 Multi-Domeniu a Armatei SUA demonstrează capacitatea de a menține operațiunile în mișcare, cu ajutorul Collins Aerospace.

Dificultăți inițiale

Unitatea 1 Multi-Domeniu (MDTF) a Armatei SUA, operând dintr-o tabără improvizată, se confruntă cu provocări semnificative în ceea ce privește securitatea, software-ul complex și conectivitatea instabilă atunci când trebuie să se relocheze.

Soluția Collins Aerospace

Pentru a depăși aceste obstacole, Collins Aerospace a colaborat cu unitatea pentru a demonstra posibilitatea de a efectua misiuni în mișcare. În timpul unui exercițiu recent, au demonstrat capacitatea de a muta echipamentul și software-ul de misiune dintr-o locație fixă într-un vehicul echipat cu internet prin satelit și 5G, menținând operațiunile fără întreruperi.

Capacități imbunătățite

Sistemul, numit Next Generation Battle Management On The Move, integrează inteligența artificială și învățarea automată pentru a ajuta unitatea să analizeze rapid datele și să identifice amenințările.

Dezvoltare și testare intensivă

Echipa Collins a lucrat îndeaproape cu unitatea timp de două săptămâni pentru a rafina și testa sistemul, dezvoltând prototipuri și ajustând software-ul pentru a se asigura că tranziția de la o locație fixă la operațiuni mobile este perfectă.

Beneficii și perspective

Exercițiul a demonstrat viabilitatea conceptului, iar echipa Collins intenționează să reducă timpul de exercițiu la jumătate în versiunile viitoare. Dezvoltarea în faze permite unității să utilizeze tehnologia pe măsură ce se îmbunătățește, fără a aștepta un produs final.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv9 ore ago

O nouă proba de corupție: Caracatița de la Vălenii de Munte își dezvăluie tentaculele

Corupție și abuzuri în fața justiției După dezvăluirile anterioare ale ziarului nostru, Incisiv de Prahova, legate de corupția endemică de...

Exclusiv9 ore ago

WHITE TOWER: Percheziții, audieri și rețineri la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești

Magnatul Daniel Ștefănescu, audiat în megaescrocheria imobiliară WHITE TOWER Ieri, magnatul Daniel Ștefănescu, recunoscut ca unul dintre cei mai mari...

Exclusiv9 ore ago

Când legea devine opțională: FSANP îi prezintă nota de plată lui Halchin

10.000 lei daune morale pentru fuga de întrebări Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) nu mai tolerează discuțiile...

Exclusivo zi ago

Bomba cu ceas de la Vamă: Parcare fără autorizație și hala de documente în stil „Bună Ziua”!

Cisterne versus Fast-Food: Judecata în parcul “Gărilor” (aici) Într-o dimineață la Vama Ploiești, imaginează-ți un peisaj de poveste: camioane colorate,...

Exclusiv2 zile ago

Bombă ecologică cu ceas la Vama Ploiești: Ilegalități, corupție și un risc de dezastru iminent! (I)

Dezvăluiri șocante despre o rețea de interese obscure care pune în pericol vieți omenești și mediul înconjurător. O investigație jurnalistică...

Exclusiv2 zile ago

Pamflet: Cătălin Luncașu, de la adjunct la… ajutor de birou

Tragedia tonerului secat și a loialității evaporate În lumea fermecată a Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), unde favoritismul înflorește asemenea...

Exclusiv2 zile ago

Acuzații grave de corupție și abuz în cadrul Poliției Române: Sindicatul Diamantul denunță un sistem parazitar

Emil Pascut acuză conducerea Poliției de incompetență, favoritism și exploatare a personalului. Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a lansat...

Exclusiv2 zile ago

Fost subsecretar de stat în MAI pledează pentru modernizarea echipamentelor forțelor de ordine

O conferință organizată la Senatul României a adus în discuție necesitatea dotării polițiștilor români cu dispozitive cu electroșocuri, o măsură...

Exclusiv3 zile ago

Vălenii de Munte: Dovada video expune caracatița corupției – Un sistem putred până la maduvă

Vălenii de Munte: Caracatița corupției expusă – Dovada video socantă! CORUPȚIE ȘI ABUZURI ÎN VĂLENII DE MUNTE: O CARACATIȚĂ CU...

Exclusiv3 zile ago

Escrocheria White Tower & City Gate: „Cei Trei Muschetari Notariali” și rețeaua de corupție

Dezvăluiri șocante despre implicarea unui notar public în mega-frauda imobiliară (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc. Scandalul imobiliar White...

Exclusiv3 zile ago

DSDRP: O direcție între îndrumare și haos – cazul Ilie și Spătaru

Îndrumare absentă, control obsesiv Direcția Siguranța Deținerii și Regim Penitenciar (DSDRP) a devenit un exemplu de management ineficient, caracterizat de...

Exclusiv4 zile ago

Poliția Română destructurează rețele infracționale în urma unor ample acțiuni de combatere a criminalității economice

Acțiuni de amploare  Polițiștii specializați în investigarea criminalității economice au desfășurat 21 de acțiuni de amploare, rezultând instituirea de măsuri...

Exclusiv5 zile ago

Vălenii de Munte: Caracatița și „Blondul” – Show-ul corupției în prime time

Joc de culise în Vălenii de Munte Stimați telespectatori/cititori, faceți-vă comozi și pregătiți popcornul, căci telenovela corupției din Vălenii de...

Exclusiv5 zile ago

Decizie crucială a ICCJ: Lipsa retroactivității majorărilor salariale pentru specialiști

Clarificări legale privind drepturile salariale Prin Decizia 105 din 09.12.2024, publicată în Monitorul Oficial al României pe 14.02.2025, Înalta Curte...

Actualitate6 zile ago

Cum prinde glas copilăria: Jucăriile de plus personalizate și tainele învățării prin joacă/ursuletultau.ro

Dragă cititorule, ia loc și răsfață-te puțin, căci azi am să-ți povestesc ceva deosebit — o istorie despre copilărie, despre...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv