Connect with us

Actualitate

EXCLUSIV/ Conferentiarul de la UPG-SRI haituit de SRI si DGA, pedepsit aspru pentru ca nu a dat spaga la SRI si OMV PETROM/ Licitatii trucate si lipsa de transparenta

Publicat

pe

Societatea comercială A S.R.L. a fost înfiinţată în iulie 1991 de conferenţiarul de la UPG-SRI hăituit în prezent de SRI şi DGA, fiind atestată de către AGENŢIA NAŢIONALĂ DE RESURSE MINERALE Bucureşti pentru elaborarea de studii de cercetare în domeniul industriei de ţiţei şi gaze, fiind prima firmă din România de consultanţă în domeniul petrolier.

            Firma a finalizat 170 studii de fezabilitate pentru evaluarea resurselor geologice şi a performanţelor în exploatare a unor zăcăminte comerciale de hidrocarburi, diverse alte lucrări, 150 rapoarte de expertiză pentru studii de zăcământ, 1 proiect şi 1 raport de expertizare-supervizare de abandonare din exploatare a unei sonde în perioada 2000-2013 pentru: S.C. ROMFOR S.A., ROMPETROL S.A., S.N.G.N. ROMGAZ S.A., OMV PETROM, AURELIAN OIL & GAS PLC, RAFFLES ENERGY Pte Ltd, WINTERSHALL S.A. KASSEL, NOVOMET (Rusia), TRANSION S.R.L., iar în perioada 2000-2002 a fost consultantul firmelor ROMTEX International, L.L.C., Houston, Texas, S.U.A. şi AMROMCO Energy, L.L.C., Delaware, S.U.A., pentru demararea unui program de reabilitare a exploatării gazelor naturale pentru unsprezece zăcăminte din România împreună cu S.N.G.N. ROMGAZ S.A.

Firma s-a clasat în Topul firmelor prahovene 2010: pe locul 1, categoria servicii microîntreprinderi, în Topul firmelor prahovene 2009: pe locul 6, categoria servicii microîntreprinderi, în Topul firmelor prahovene 2006: pe locul 8, după domeniul de activitate, în Topul naţional al firmelor private 2008: locul 19, după domeniul de activitate şi pe locul 31 în clasamentul judeţean, categoria microîntreprinderi, în Topul naţional al firmelor private 2006: locul 45, categoria microîntreprinderi, în Top Profit/Afaceri România 2009-2011 Microîntreprinderi, judeţul Prahova: locul 1, după domeniul de activitate.

Societatea comercială A S.R.L. dispune de un nucleu de bază de specialişti cu experienţă de lucru (atât în ţară, cât şi în străinătate) în activitatea de producţie şi cercetare în domeniul petrolier.

Directorul firmei, EXPERT atestat A.N.R.M., conferenţiar doctor inginer la UNIVERSITATEA PETROL-GAZE Ploieşti, la Departamentul de Geologie Petrolieră şi Inginerie de Zăcământ, are o experienţă de 36 ani în domeniul industriei petroliere, producţie, proiectare, învăţământ universitar. A lucrat un an şi jumătate în Nigeria pentru NATIONAL NIGERIAN PETROLEUM CORPORATION, ca supervizor în proiectarea şi execuţia unor parcuri de rezervoare şi aproape trei ani pentru compania petrolieră americana AMOCO, ca inginer de zăcământ.

Pentru partea de geologie şi geofizică este responsabilă soţia– EXPERT atestat A.N.R.M.,, inginer geolog la S.C. A S.R.L., cu o experienţă de 26 ani în domeniul geologiei petroliere, atât la PETROM-I.C.P.T. Câmpina, cât şi la DanOil Consulting S.R.L. Câmpina.

Ceilalţi angajaţi importanţi ai firmei S.C. A S.R.L. au fost: SPECIALIST atestat A.N.R.M., inginer de zăcământ şi SPECIALIST atestat A.N.R.M., inginer geolog, fiecare cu o experienţă de 7 ani în domeniul petrolier. De la 01.05.2013 aceste ultime 2 angajate ramase au fost cedate catre PICOIL INFO CONSULT Campina, care se afla printre cele 4 firme selectate de OMV PETROM la licitatia din septembrie 2012 sa efectueze in continuare studii de zacamant pentru OMV PETROM.

În decursul timpului firma A S.R.L. a şcolarizat şi alţi tineri ingineri care în prezent lucrează la numeroase firme din domeniul petrolier, agreate de OMV PETROM SA.

În cei peste 26 de ani de activitate, firma A S.R.L. a avut un comportament corect faţă de toţi partenerii de afaceri.

De la 01.05.2013 ultimii angajaţii au fost cedaţi unei firme concurente, după ce aproape un an de zile au fost ţinuţi acasă (din lipsă de lucru) cu salariul întreg.

În relatiile contractuale cu OMV PETROM S.A. A a intalnit cazuri de cerere de mita, discriminare, conflicte de interese, uz de influenta, licitatii trucate si lipsa de transparenta, limbaj necorespunzator si jigniri, precum si favorizare firme, pe care le-a sesizat conducerii OMV PETROM S.A. si nu s-au luat masuri impotriva coruptilor, ci impotriva A, prin rezilierea tuturor contractelor pe care le avea in derulare, fapt care a dus aproape la falimentarea firmei A S.R.L. si la disponibilizarea a 6 angajati din cei 7 ai firmei.

  1. Cerere de mita:
  2. la repartizarea studiilor la licitatii pentru fiecare firma se implica si Domnul Catalin Lazar, care in anul 2009 a venit personal la asociaţii A acasa pentru negocierea unui procent din valoarea contractului pe care A trebuia sa i platescă dupa incasarea banilor pe contractele efectuate. Deoarece au refuzat sa il platească (nu incasaseră banii), Domnul Catalin Lazar nu i-a mai invitat la licitatia urmatoare din mai 2010, când ocupa funcţia de Technical Expertise Office, Petroleum Expertise Department, Reservoir Business Unit şi era membru cheie în comisia de atribuire studii de zăcământ la licitaţiile organizate de OMV PETROM. Au fost reinvitaţi la licitaţii dupa ce au făcut plângere la OMV PETROM, cand au sesizat situatia creata de Domnul Catalin Lazar catre Domnul Spencer Florian Coca – Director Petroleum Engineering Exploration & Production şi Domnul Gheorghe Marcian – Head of Department Petroleum Expertise Department, dar nu s-a luat nici o măsură impotriva respectivului. Au facut o plangere la care a dat curs Shoaib Mahboob, Head of Investment Office, Finance and Services Division -E&P, Procurement Department si astfel au reusit sa fie din nou invitati la licitatii. Domnul Catalin Lazar a continuat insa cu presiunile asupra A impunandu-le sa i  se angajeze sotia, iar dupa refuzul lor i-a defavorizat in mod repetat si continuu, fiind sprijinit de altfel de sefii sai, Spencer Florian Coca si Gheorghe Marcian. In alta ordine de idei a reusit sa-si angajeze sotia la firma SERVPETROL Câmpina, care efectua de asemenea studii de zacamant acordate prin licitatii de Domnul Catalin Lazar. De fapt, incepand din anul 2010, tripleta Spencer Florian Coca-Gheorghe Marcian-Catalin Lazar a facut tot ce a putut ca sa intrerupa colaborarea OMV PETROM cu firma A, Domnul Catalin Lazar, fiind mentinut in aceeasi pozitie si ulterior promovat, incalcand codul de etica al OMV PETROM.
  3. Domnul Gheorghe Marcian – Head of Department Petroleum Expertise Department, Exploration & Production, a solicitat in repetate randuri mita pentru lucrarile repartizate, in perioda 2006-2007, conditionand si avizarea lucrarilor de aceste avantaje materiale.
  4. Discriminare: Gheorghe Marcian impreuna cu Spencer Florian Coca si Smaranda Bratu  – Director Departament Rezerve, pe data de 07.10.2011 au reziliat 2 contracte pe care A le-a avut cu OMV PETROM pe motiv de intarziere, in timp ce celorlalte firme care se aflau in aceeasi situatie ca si A li s-au acceptat amanari, apoi, fara motiv li     s-au mai anulat inca 2 contracte pe care A S.R.L. le avea in derulare cu OMV PETROM S.A., desi erau in termen, fara ca sa fie macar anuntati.
  5. Conflict de interese: Catalin Lazar membru important in comisia de licitatii, in anul 2009, a devenit actionar cu 15% din actiuni, prin intermediul sotiei sale, Mioara Lazar, la firma PETROLIFERA MUNTENIA CONSULTING, firma care participa la licitatii organizate de OMV PETROM. Mentionam ca firma PETROLIFERA MUNTENIA CONSULTING a lucrat în continuare pentru OMV PETROM, fiind acceptata la licitatia din septembrie 2012.
  6. Limbaj necorespunzator si jigniri: doamna Smaranda Bratu i-a jignit de mai multe ori atat in cadrul sedintelor de avizare interna afirmand ca toate lucrarile A sunt „copy-paste”, chiar daca acestea erau complet diferite de cele vechi si aduceau noi informatii si rezerve OMV PETROM, cat si in cadrul sedintelor de confirmare a rezervelor cu Agentia Nationala de Resurse Minerale, spunand ca sunt „experti prosti”.
  7. Favorizare firme: Domnul Iulian Sorici, expert superior la Agentia Nationala de Resurse Minerale, a avut pana in anul 2012 (cand si-a dat demisia din A.N.R.M., se pare in urma informarilor A) atributii si rol decizional in toate sedintele de confirmare a resurselor si rezervelor de petrol si a detinut din anul 2000 prin sotie, Carmen Sorici, firma GEO CLAS, care a avut mai multe contracte cu OMV PETROM S.A., cat si cu S.N.G.N. ROMGAZ S.A. Dansul a avut in acea perioda un rol activ in timpul sedintelor de confirmare organizate de Agentia Nationala de Resurse Minerale, luand decizii importante privind calitatea lucrarilor efectuate de firmele concurente, precum si in avizarea studiilor efectuate de propria firma Geo Clas. Mentionam ca OMV PETROM S.A. a tratat preferential firma Domnului Iulian Sorici, deoarece acesta putea dispune amenzi impotriva OMV PETROM
  8. Uz de influenta:
  9. Spencer Florian Coca care a fost seful comisiei de licitatie din septembrie 2012, a avantajat clar asocierea de firme RFD OIL AND GAS-ENID OIL, pentru a primi contracte foarte bine platite de la OMV PETROM pentru 5 ani (cu valori de 10-30 ori mai mari decât le-a oferit vreodată celorlalte firme similare din România), fapt reflectat in plecarea ulterioara a acestuia la aceasta firma, fiind de fapt chiar actionar (!) impreuna cu Florin Mocanescu (alt actionar), fost consilier OMV PETROM si membru in comisia de avizare ale studiilor de zacamant (care a hotarat rezilierea unilaterala a tuturor contractelor A cu OMV PETROM). Aici menţionam că RFD OIL AND GAS S.R.L., o firma înfiinţata in anul 2010, initial cu 3 angajaţi preluaţi din OMV PETROM S.A. (desi OMV PETROM S.A. interzice firmelor colaboratoare sa preia personal instruit în cadrul şi pe cheltuiala OMV PETROM S.A.), în anul 2011 a primit fără licitaţie contracte de peste 800 000 Euro, suma care a depăşit valoarea totală a contractelor obţinute împreuna de toate celelalte 10 firme care executau studii de zăcământ pentru OMV PETROM S.A. şi care împreună dispuneau de un număr de circa 100 de angajaţi (A, BEKATA CONSULTING, GEO CLAS, GEOPETROL, ENGINEERING PRODUCTION & TRADING, ENID OIL, EXPERT SERV, PETROLIFERA MUNTENIA, PETROLIFERA MUNTENIA CONSULTING, PICOIL INFO CONSULT). RFD OIL AND GAS S.R.L. este o firma stabilita într-un paradis fiscal din Cipru. Administratorul firmei este Robert-Petrică Lovin, soţul fostului consilier de la Ministerul Culturii, Carmen Croitoru. Carmen Croitoru, membru al partidului politic PDL, a fost implicata în mai multe scandaluri cu bani publici prin altă firmă a sa, Cultural Comunication S.R.L., care îl avea ca angajat unic pe soţul acesteia, acelaşi Robert-Petrică Lovin.
  10. Domnul Florin Mocanescu, fost director PETROM, in prezent consultant independent si actionar la R.F.D. OIL AND GAS S.R.L., care a avut atributii in comisiile de avizare a studiilor efectuate de terti pentru OMV PETROM S.A., are stranse legaturi de afaceri cu Dan Dinu, care a inceput colaborarea cu PETROM din anul 1998, cand si-a deschis prima firma: ENADIS PETROLEUM S.R.L. cu urmatorul actionariat: Elena Dinu – sotie: 33%, Octavian Crintea – 33% (care in anul 2008 i-a cesionat actiunile lui Marius Velescu, director PETROM) si Marioara Baicu– 33% (un interpus pentru Florin Mocanescu, director PETROM). In anul 2001, Domnul Dan Dinu si-a deschis o alta firma: ENID OIL S.R.L., ca asociat unic, firma cu care lucreaza in prezent pentru OMV PETROM S.A. Cu firma ENADIS PETROLEUM S.R.L. continua sa lucreze pentru S.N.G.N. ROMGAZ S.A. si OMV PETROM. Domnul Florin Mocanescu a detinut si 96% din actiunile firmei Aurul Negru, firma care a derulat contracte in perioada 1998-2008 cu PETROM S.A. (perioada cand Florin Mocanescu ocupa functia de director PETROM), apoi cu OMV PETROM
  11. Licitatii trucate si lipsa de transparenta:
  12. in cadrul DEPARTAMENTULUI EXPERTIZA PETROLIERA din cadrul OMV PETROM S.A. exista de mai mult timp o politica interna de avantajare a unor firme la atribuirea contractelor, in detrimentul intereselor OMV PETROM S.A. si a celorlalte firme. Avantajarea firmelor se materializeaza prin faptul ca inainte de fiecare licitatie se cunosteau valorile studiilor din bugetul OMV PETROM S.A., iar listele cu studiile si valorile acestora erau puse numai la dispozitia Domnului Dan Dinu de la firma ENID OIL S.R.L., care mult timp s-a erijat in ,,seful” celorlalte firme care participa la licitatie, impartind studiile dupa bunul sau plac si dupa interese personale. In sprijinul acestei afirmatii va putem pune la dispozitie E-mail-ul primit de A S.R.L. de la Dan Dinu in data de 03.07.2009, in care se pot vedea studiile si preturile pentru licitatie, iar pe ultima coloana firmele desemnate de Dan Dinu pentru efectuarea studiilor respective. Mentionam ca termenul limita de depunere a ofertelor pentru aceasta licitatie era 07.07.2009. Mentionam ca numai in anul 2011 A a facut 2 plangeri la conducerea OMV PETROM S.A. pentru a sesiza nereguli in modul de desfasurare a procedurilor de licitatie si faptul ca A a fost defavorizata in fata altor firme, plangeri la care nu a primit nici un raspuns, insa ambele licitatii au fost anulate. Patronul firmei A, conferenţiarul hăituit, a fost ameninţat violent de Dan Dinu, patronul ENID OIL, în sediul A.N.R.M. şi de Florea Minescu, patronul POLITEH, profesor la UPG, în parcarea sediului ROMGAZ Ploieşti, să lase preţurile studiilor licitate mai jos, ca să poată dânşii să ia toate lucrările, fiindcă firma A nu trebuie să trăiască.
  13. Firma A S.R.L. a fost descalificata de la Licitaţia pentru Lot 1, publicată pe website www.e-licitatie.ro, cu numărul 136073/30.05.2012 şi pe www.ted.europa.eu cu numărul 2012 / S 103-172996 / 06/01/2012. Prin aceasta licitaţie OMV PETROM S.A. a dorit de fapt să asigure intrarea în legalitate a contractelor pe care doreşte să le ofere firmei RFD OIL AND GAS S.R.L. asociata cu ENID OIL S.R.L., cu preţuri de cel puţin zece-treizeci ori mai mari decât le-a oferit vreodată celorlalte firme din România (de exemplu RFD OIL AND GAS S.R.L. asociata cu ENID OIL S.R.L. a primit numai pentru lotul 3, minimum 4 contracte pe an in valoare de 1 600 000 Euro fiecare). In septembrie 2012 la licitatia pentru preselectia firmelor colaboratoare cu OMV PETROM pe domeniul studiilor de zacamant, Gheorghe Marcian a decis eliminarea firmei A, impreuna cu Spencer Florian Coca, pentru a sprijini firmele preferate ale dansilor. Marea castigatoare a acestei licitatii a fost consortiul dintre proaspata firma RFD OIL AND GAS (inregistrata in anul 2010 in Cipru, cu sediul in Agias Fylaxeos & Zinonos, Rossidis 2, 1st Floor, PC 3082, LIMASSOL, CIPRU) si ENID OIL, patronata de bunul prieten al lui Gheorghe Marcian, Dan Dinu (totdeauna bine informat in legatura cu situatia si valoarea studiilor de zacamant scoase la licitatie), asociat cu Florin Mocanescu (la vremea aceea consilier OMV PETROM). De altfel atat Spencer Florian Coca, cat si Florin Mocanescu au plecat recent din OMV PETROM la RFD OIL AND GAS, unde sunt si actionari. (R.F.D. OIL AND GAS S.R.L., din BUCURESTI SECTORUL 1, jud. BUCURESTI Stare societate: ÎNREGISTRATA, din data de 23.04.2010 CIF: RO26821514     Reg. Com.: J40/4208/2010 CAEN (rev. 2 2009): 610 STR. PADURII, Nr. 5, Loc. BUCURESTI SECTORUL 1, Sector 1, Jud. BUCURESTI Administrator este Lovin Robert-Petrica, ca si al firmei RFD OIL AND GAS Ltd, cu sediul in Agias Fylaxeos & Zinonos, Rossidis, 2 1st Floor, PC 3082, LIMASSOL, CIPRU, fondator al firmei RFD OIL AND GAS S.R.L.). Deci practic firma RFD OIL AND GAS Ltd, inregistrata in Cipru (conform M.O.) este fondator al firmei RFD OIL AND GAS S.R.L. Ambele firme au acelasi administrator: Lovin Robert-Petrica.

Informari asupra acestor situatii au fost facute in mai multe randuri si catre OMV PETROM S.A., care a ales sa ne rezilieze toate contractele in derulare ale A si catre:

-Conducerea si Comisia de Etica OMV PETROM S.A. (atat la Bucuresti, cat si la Viena),

-Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri: Domnului Secretar de Stat Claudiu Constantin Stafie,

-A.N.R.M.: Domnului Presedinte Alexandru Pătruţi si Domnului Director General Dorin Octavian Cojocaru (care a avut o deosebita influenta la rezilierea contractelor A, refuzand de asemenea prelungirea termenelor numai pentru A, avand firme protejate si intre timp a fost obligat sa-si dea demisia la 01.05.2013). Aproape imediat dupa demisia fortata a Domnului Director General Dorin Octavian Cojocaru si trecerea acestuia ca şi consilier la firma protejată S.C. GASOIL SERVICE S.R.L. din Băicoi, Prahova, anchetată recent pentru evaziune fiscală, a fost arestata Iarmila Ghiţan (a fost reclamata pentru pretinderea a 1000 Euro pentru oferirea unui atestat A.N.R.M., caz descris pe larg in presa), din comisia de acordare atestate A.N.R.M., care elibera atestate numai prin solicitarea de foloase necuvenite,

-DIRECTIA NATIONALA ANTICORUPTIE, CONSILIUL CONCURENTEI, TRANSPARENCY INTERNATIONAL, PRESA (s-a publicat un articol in ziarul PUTEREA pe data de 30.03.2012 si altul in Revista KAMIKAZE nr. 43/30 octombrie-5 noiembrie 2013 (atasate), cu mare impact la public, mai ales in mediul on line).

Singurul lucru pe care A a reuşit să-l obţină în urma sesizărilor este faptul că din 2012 OMV PETROM a început să publice toate licitaţiile sale pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) şi nu intern, ca până atunci.

Din corespondenţa E-mail purtată cu un fost director în OMV PETROM rezultă că îl admiră (pe patronul A) pentru ce-a făcut, dar să fie totuşi atent că ăia sunt în stare să dea cu maşina peste tine. Dânsul a fost dat afară de la OMV PETROM pentru că nu şi-a călcat în picioare etica profesională şi nu mult timp după ce i-a dat patronului A avertismentul prietenesc că ar putea fi asasinat de OMV PETROM pentru denunţurile sale, a decedat prematur în condiţii ciudate.

Deoarece au refuzat să dea mită la OMV PETROM şi A.N.R.M. pentru avizarea contractelor câştigate la licitaţie, pe data de 07.10.2011 OMV PETROM a reziliat toate contractele pe care A le avea în derulare. Menţionăm ca in urma a 3 tranzacţii avocaţiale încheiate prin negocieri îndelungate cu OMV PETROM au reuşit sa recupereze o mică parte din banii datoraţi de OMV PETROM pentru lucrările efectuate, dar neplătite la data rezilierii contractelor, in 07.10.2011. Au încercat să solicite daune morale pentru prejudiciile aduse firmei, dar nici o casă de avocatură nu a vrut să-i reprezinte.

Consideram necesar sa mai mentionam ca in timpul colaborarii pe care au avut-o cu OMV PETROM (care a inceput in anul 1992), in special in perioada 2007-2011, desi au facut toate eforturile pentru a raspunde cu ONOARE la toate solicitarile OMV PETROM, au fost traumatizati moral, indignati si totodata contrariati de multe aspecte negative, care au adus grave prejudicii firmei A, care au dus in final la falimentarea acesteia.

În anul următor, 2012, au fost scoşi şi de pe piaţa licitaţiilor cu lucrări similare la S.N.G.N. ROMGAZ S.A., întrucât au refuzat să plătim o taxă lunară de protecţie necondiţionată bunului coleg de facultate Dan Paul Ştefănescu, Director Producţie ROMGAZ Mediaş. Au făcut numeroase plângeri la DNA şi Ministerul Energiei şi singurul lucru pe care au reuşit să-l obţină este faptul că din 2016 S.N.G.N. ROMGAZ S.A. a început să publice toate posturile vacante scoase la concurs pe site-ul propriu: www.romgaz.ro şi nu intern, ca până atunci.

 

Datorită faptului că au refuzat să facă parte din profitul firmei decanului Nistor Iulian, bun prieten şi coleg de facultate cu o figură proeminentă din OMV PETROM, Florin Mocănescu, patronul firmei căpuşă OMV PETROM: RFD OIL and GAS (înregistrată în Cipru şi în România), unul din principalii sponsori ai UPG, cu sprijinul NR. 2 SRI Prahova, col. (r) Titus Ştefan (pensionat forţat în iunie 2016 şi angajat imediat la ELECTRICA Ploieşti ca şef serviciu de către naşul său de cununie, directorul societăţii), căruia A i-a refuzat acordarea unor foloase necuvenite în bani, i s–a fabricat conferenţiarului în ianuarie 2016 un dosar penal de luare de mită, fără probe materiale care să-l incrimineze pe conferenţiarul hăituit şi fără să reuşească să organizeze un flagrant.

Conferenţiarul hărţuit este un personaj incomod atât pentru UPG Ploieşti, cât şi pentru unii dintre sponsorii UPG Ploieşti (OMV PETROM, RFD OIL and GAS – cu care a avut nişte conflicte, începând din anul 2012). Mocănescu Florin, fost director Petrom şi consultant OMV Petrom, patronul firmei RFD OIL and GAS (înregistrată în Cipru şi în România), coleg de facultate şi bun prieten cu Coloja Mihai Pascu şi Nistor Iulian, din conducerea UPG, a avut plângere din partea conferenţiarului la DNA pentru o licitaţie controversată organizată de OMV Petrom în anul 2012. Din corespondenţa E-mail un fost angajat OMV PETROM, care s-a stabilit în S.U.A., rezultă că toţi ştiu ce făcea Mocănescu ş.a. pe vremuri la Petrom. In urma sesizărilor sale conferenţiarul a fost convocat la DNA Bucureşti în 2015, ca să dea o declaraţie despre corupţia la OMV Petrom şi RFD OIL and GAS şi cum a afectat aceasta activitatea firmei A S.R.L. Tot în 2015 DNA Bucureşti, Secţia de Combatere a Corupţiei, a emis o ordonanţă, în care a clasificat acţiunea asociatului Mocănescu Florin în firma RFD OIL and GAS şi anume Coca Florian Spencer (actual Country Manager al controversatei firme MAZARINE Energy care a preluat în condiţii secrete 19 zăcăminte de ţiţei şi gaze şi 200 angajaţi de la OMV Petrom), ca infracţiune de abuz în serviciu, care a afectat prin aceasta activitatea firmei A S.R.L. şi a trimis spre soluţionare cauza în favoarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti.

Conferenţiarul hăituit a fost forţat să accepte cererea lui Nistor Iulian, decanul de la facultatea Foraj (IPG) de a-i angaja nepoata (absolventa UPG) la firma sa, A S.R.L., în perioada 2009-2011 (care pleca din timpul programului de la A S.R.L. sub diverse pretexte, el aflând ulterior că era angajată şi lucra în acelaşi timp şi la UPG). Nepoţica decanului a plecat în anul 2011 de la A S.R.L. prin demisie, deoarece unchiul Nistor Iulian îi găsise o bursă de doctorat în Olanda la Universitatea Utrecht, prin Universitatea Bucureşti. De asemenea în anul 2012 prodecanul de la facultatea Foraj (IPG), i-a solicitat să-i angajeze soţia la firma sa, A S.R.L. Nu a putut să-i onoreze cererea întrucât firma nu mai avea activitate. În compensaţie rectorul Coloja Mihai Pascu a preluat-o la programul său de doctorat cu bursă plătită de UPG. Decanul Nistor Iulian şi-a înscris protejata apropiată la programul său de doctorat cu bursă plătită de UPG şi a angajat-o ulterior la UPG, după susţinerea tezei catastrofale (să o înţelegem: este absolventă a facultăţii de matematică, fără nici o legătură cu industria de ţiţei şi gaze). Irinel I.

Va urma

[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2017/08/Cum-capuseaza-statul-OMV-PETROM-auto-capusandu-se_KAMIKAZE.pdf” title=”Cum capuseaza statul OMV PETROM auto-capusandu-se_KAMIKAZE”]

 

 

 

Actualitate

Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Publicat

pe

De

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.

Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46

Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.

Schimbări de strategie și priorități

Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.

Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.

Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.

Timpul, factorul decisiv

Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.

Problemele persistă

Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.

Airbus rămâne în joc

Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”

NGAS: Înapoi în viitor

Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.

După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.

Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.

Industria se pregătește pentru NGAS

Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.

Citeste in continuare

Actualitate

Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Publicat

pe

De

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.

Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie

Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”

Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”

Reacție rapidă și măsuri corective

Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”

Integrarea securității cibernetice de la inceput

Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.

„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”

NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare

NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.

În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.

Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități

Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.

Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli

Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.

„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”

Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.

Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.

În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.

Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.

Măsuri concrete și rezultate pozitive

Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”

Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”

„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.

Citeste in continuare

Actualitate

Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA

Publicat

pe

De

În cadrul conferinței Air and Space Forces Association (AFA) din acest an, deși spațiul expozițional a fost dominat de vehicule aeriene fără pilot (UAV) de mari dimensiuni, componentele mai compacte au avut o prezență notabilă: motoarele mici destinate sistemelor mai „attritabile”.

„Un semnal de cerere clar” pentru motoare mai mici

„Este clar că există un fel de semnal de cerere”, a declarat Byron Callan, director general la Capital Alpha Partners, într-un interviu pentru Breaking Defense despre multitudinea de companii care concurează pentru motoare mai mici la AFA și în alte locuri. „M-a frapat”.

De la startup-uri la companii consacrate, companiile au profitat de conferința AFA din acest an pentru a-și expune produsele potrivite pentru spațiul motoarelor entry-level, care ar putea fi utilizate pentru drone Collaborative Combat Aircraft (CCA), rachete de croazieră sau alte vehicule aeriene care ar oferi o masă accesibilă de muniție.

Noutăți și oferte diverse la AFA 2025

Printre companiile prezente la AFA, Honeywell, de exemplu, a dezvăluit un nou motor cu tracțiune de 1.600 de lire, denumit HON1600, adăugând o altă unitate de propulsie ofertelor CCA ale companiei, alături de F124, cu tracțiune mai mare. TJ Pope, directorul superior al Honeywell pentru strategia motoarelor, a declarat într-un interviu că abordarea companiei este „cu risc scăzut”, în parte prin valorificarea experienței extinse în fabricarea unităților de putere auxiliare, a căror lanț de aprovizionare și facilități de producție pot fi reutilizate pentru producerea de motoare mici.

Pratt & Whitney, o subsidiară a gigantului din domeniul apărării RTX, a declarat într-un comunicat de presă publicat în timpul AFA că urmărește „o nouă familie de motoare” care pot varia de la 500 la 1.800 de lire de tracțiune.

Rolls-Royce, la rândul său, a expus motorul Orpheus, o familie de unități de propulsie dezvoltate în comun cu Ministerul Apărării din Marea Britanie.

„Familia Orpheus vizează multiple oportunități potențiale viitoare, dintre care una este piața CCA attritabilă”, a declarat Emma Russell, manager de program OrpheusWorks, pentru Breaking Defense într-un interviu la expoziție. Evidențiind aproximativ 120 de evenimente de testare și 40 de ore de funcționare a motorului, Russell a spus că compania are „cunoștințe excelente” despre designul Orpheus, care „vizează cu adevărat un lanț de aprovizionare diferit [comparativ] cu ceea ce Rolls Royce este obișnuit să utilizeze” pentru a obține „o cale către o producție cu costuri reduse”.

Firmele mai mici și-au spus cuvântul, inclusiv JetCat Defense, o asociere în participație între o companie germană și o filială americană a unei firme israeliene. Aceasta a adus noile sale unități de propulsie P420 și P850, despre care compania spune că oferă 100 și, respectiv, 200 de lire de tracțiune.

Startup-ul BeeHive Industries a anunțat, de asemenea, la expoziție că motorul său Frenzy, cu o tracțiune de 200 de lire, aflat sub contract cu Forțele Aeriene ale SUA, a atins etape de dezvoltare și intenționează să înceapă testele de zbor „la începutul anului 2026”.

Incertitudini privind designul CCA

În timp ce cererea de unități de propulsie mai accesibile pentru muniție este mare, firmele merg mai departe cu oferte fără informații complete despre un factor de stimulare major: programul CCA.

Forțele Aeriene au ales două fuselaje mai mari pentru prima tranșă a programului, dar nu au precizat dacă vor pune accent pe sisteme entry-level, high-end sau intermediare pentru o rundă următoare de contracte CCA. Acesta a mers mai departe cu o cerere de propuneri pentru motoare în intervalul de tracțiune mai mic, deși un oficial al serviciului a declarat că RFP-ul are ca scop susținerea unui segment inactiv al pieței pentru a oferi guvernului mai multe opțiuni. (Marina va fi probabil un alt cumpărător semnificativ de CCA și a emis recent contracte pentru propriul program de aripă de dronă, după cum a raportat anterior Breaking Defense, deși aceste premii sunt doar pentru „design conceptual”.)

Detaliile exacte despre ceea ce cer Forțele Aeriene industriei, cel puțin în domeniul public, sunt greu de stabilit, deoarece serviciul pare să rețină unele informații din motive de securitate. Forțele Aeriene nu au răspuns la întrebarea Breaking Defense până la ora publicării, când au fost întrebate ce a fost comunicat industriei.

Forțele Aeriene au făcut anterior public un sondaj al industriei, care se afla aproximativ în domeniul clasei de tracțiune medie: o cerere de informații privind motoarele într-un interval de tracțiune de 3.000 până la 8.000 de lire, emisă la sfârșitul anului 2023.

O sursă din industrie, căreia i s-a acordat anonimatul pentru a discuta detalii sensibile, a declarat că ceea ce au lansat Forțele Aeriene în clasa medie de tracțiune „se încadrează în plicul a ceea ce ați văzut înainte”. Cu toate acestea, serviciul nu a lansat un RFP pentru un motor în acest interval, cu atât mai puțin a emis cerințe pentru un vehicul aerian.

Până în prezent, detaliile sunt mai ușor disponibile pentru prima rundă CCA a Forțelor Aeriene, sau „tranșă”, în care Anduril și General Atomics se confruntă. Potrivit Aviation Week, oferta CCA a Anduril va zbura cu un motor Williams International FJ44-4 care are o tracțiune de 3.600 de lire. General Atomics nu a dezvăluit unitatea de propulsie pentru oferta sa CCA, dar a spus că aeronava este compatibilă cu mai multe motoare.

Callan a subliniat că o parte din motivul incertitudinii, dincolo de întrebările persistente despre modul în care CCA va fi utilizat operațional, ar putea avea de-a face cu schimbările de conducere de la Forțele Aeriene. Gen. Kenneth Wilsbach a fost nominalizat abia acum pentru a servi drept următorul șef de stat major al Forțelor Aeriene, iar lideri civili precum secretarul Forțelor Aeriene Troy Meink sunt în funcție de doar câteva luni.

„Încă cred că ne aflăm într-o perioadă de tranziție”, a spus Callan, adăugând că o „linie de vedere mai bună” ar putea veni în bugetul Pentagonului pentru anul fiscal 2027.

O provocare cheie pentru industrie este, de asemenea, fabricarea de motoare care nu sunt neapărat construite pentru a dura pentru ceea ce ar fi aeronave mai attritabile, contrar sarcinii tradiționale a inginerilor aerospațiali de a proiecta motoare cu durată lungă de viață și toleranțe ridicate.

„Schimbarea acestei paradigme nu este cu siguranță un lucru ușor de făcut”, a spus Pope de la Honeywell, indicând inovații precum fabricarea aditivă și compromisuri în răcire și durata de viață, deoarece motoarele nu sunt menite să funcționeze atât de mult. Când vine vorba de motoare CCA mai mici, „presupunerea mea este că va fi un număr de două cifre din punct de vedere al ciclului de viață”, a adăugat el, referindu-se la numărul de ore de zbor pe care se așteaptă ca motorul să le înregistreze.

Pentru motoarele care sunt „ceva la mijloc” între a fi consumabile și a dura mii de ore, „aceasta este o abordare complet nouă sau o combinație de abordări”, a declarat Richard Aboulafia, director general la AeroDynamic Advisory, într-un interviu pentru Breaking Defense.

„Aș crede că incumbenții” – unii dintre care pot reutiliza ofertele comerciale pentru aplicații militare – „încă au avantajul”, a observat Aboulafia. „Turbinele nu sunt un spațiu care poate fi ușor perturbat cu noi tehnologii. Dar, pe de altă parte, poate că aceasta este una dintre acele zone în care un startup ar putea adopta o abordare complet curată.”

Considerații de piață și „pariuri prudente”

Noii intrați în speranța de a furniza motoare cu tracțiune mai mică se alătură unui domeniu care a devenit din ce în ce mai aglomerat în ultimul an, prezentând echipe precum una formată din GE Aerospace și Kratos. Firmele care fac o incursiune în motoare mai mici vor merge mai departe față în față cu furnizori consacrați precum Williams International, care furnizează motoare pentru racheta Tomahawk printre alte sisteme.

Cu toate acestea, analiștii au declarat pentru Breaking Defense că vor exista probabil destul de multe oportunități pentru ca aceste companii să le urmărească.

„Aceasta este cu siguranță o piață în creștere. Va dura ceva timp pentru a ajunge acolo, dar ați putea vedea cu ușurință sute de vehicule aeriene”, unele cu dimensiuni și cerințe potențial diferite, „construite pe an pe această piață cândva la începutul anilor 2030”, a spus Aboulafia.

„Pariurile” pe care companiile le fac pentru a investi în dezvoltarea motoarelor „nu sunt neapărat majore”, a spus Callan. „Le-aș numi pariuri prudente.”

O creștere globală a cheltuielilor pentru apărare poartă, de asemenea, o anumită tensiune pentru companii, care s-au arătat nerăbdătoare să facă afaceri CCA în străinătate. Aboulafia și Callan au subliniat amândoi că este probabil ca cumpărătorii străini să dorească să aibă un anumit control suveran asupra programelor lor, inclusiv prin fabricarea de sisteme cheie în interiorul granițelor lor.

„În general, cred că europenii vor cumpăra european”, a spus Callan ca exemplu. „Deocamdată, cred că companiile americane, cea mai mare piață a lor va fi SUA”, a continuat el, indicând posibilitatea suplimentară a unor amprente de producție „multidomestice”.

Întrebat dacă piața motoarelor mai mici devine deja suprasaturată, Callan a spus că este „prea devreme pentru a spune”. Cu toate acestea, a spus el, „Singurul lucru de care aș fi sceptic este, va fi un câștigător care ia totul” – o filozofie pe care Pentagonul a încercat, de asemenea, să o insufle în programele sale CCA.

„Există un consens aproape universal că CCA sunt viitorul luptei aeriene, dar există foarte puțin consens cu privire la modul în care arată”, a spus Aboulafia, menționând alura „ireproșabilă” de a furniza unități de propulsie pentru potențial mii de sisteme. „Deci, vor exista câștigători și perdanți? Absolut. Dar nu poți ignora această piață.”

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv4 ore ago

Jilava, Mioveni – aceeași mizerie! Baroneasa Whatsapp și tunurile penitenciarelor românești

Spovedania unei „Baronese” nervoase: Jilava plânge după Mioveni! Cristina Teoroc, supranumită „baroneasa” de la Jilava – penitenciarul cu o reputație...

Exclusiv4 ore ago

Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la dezamăgirea și frustrarea tot mai mari resimțite de polițiștii tineri,...

Exclusivo zi ago

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare De la...

Exclusivo zi ago

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la...

Exclusivo zi ago

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă „Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate...

Exclusiv2 zile ago

Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!

În România anului 2025, justiția imobiliară a devenit un spectacol grotesc, unde morții sunt victime sigure, iar cei vii se...

Exclusiv2 zile ago

Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?

Un cutremur anunțat: Ciuruitoarea revine, iar „Il Capo” tremură (doar un pic)? Zilele trecute, un fior rece a străbătut Ploieștiul,...

Exclusiv2 zile ago

Reducerea bugetului MAI, o lovitură pentru polițiști. Economii fictive, sporuri furate și finanțări discutabile

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă cu privire la reducerea bugetului Ministerului Afacerilor Interne (MAI)...

Exclusiv3 zile ago

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici), (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici), ...

Exclusiv3 zile ago

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!” „Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!...

Exclusiv3 zile ago

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor...

Exclusiv3 zile ago

Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!

România, colonie penală cu gust de Coca-Cola: O afacere murdară, unde apa de canal e la modă, iar politicienii locali...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!

Când pușcăria devine groapa de gunoi a incompetenței Penitenciarul Ploiești, sub conducerea eternului împuternicit Valentin Matei, nu mai este doar...

Exclusiv4 zile ago

Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților

Emil Pășcuț, lider sindical, dezvăluie scenariile posibile și atrage atenția asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport. Declarațiile publice ale...

Exclusiv4 zile ago

Salvare pe ultima sută de metri: Polițiștii angajați în 2022 rămân în sistem încă un an datorită unei ordonanțe de urgență

Sindicatul Europol dezvăluie eforturile pentru evitarea pierderii a peste 100 de polițiști gata formați, angajați pe perioadă determinată. Zeci de...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv