Connect with us

Actualitate

EXCLUSIV/ Adjunct al directorului SRI prins în ANSVA Gate

Incisiv

Publicat

pe

INVESTIGATIE COMUNA INCISIV DE PRAHOVA SI FLUX 24:

Despre Farmavet s-a mai scris dar nicio institutie de forta a statului, in special DNA, nu a investigat sau cercetat toate afacerile subterane ale acesteia in domeniul produselor si medicamentelor veterniare si implicarea in promovarea unor persoane la nivel de decizie in ANSVSA si Directiile Teritoriale ale acestei autoritati.

Farmavet SA a luat fiinta in anul 1991 prin HG nr. 1243/1990 privind infiintarea Societatii comerciale pe actiuni Farmavet, prin preluarea patrimoniului bazei de aprovizionare specializate cu produse de uz zooveterinar, care se desfiinteaza. Prin hotararea in cauza semnata de fostul premier Petre Roman, firma avea ca obiect de activitate “aprovizionarea cu produse farmaceutice, biologice, dezinfectante, instrumentar de uz veterinar, aparatura de laborator si alte produse specifice acestei activitati, necesare tuturor crescatorilor de animale si unitatilor de cercetare, invatamint cu profil veterinar. Societatea isi constituie prin activitati de comercializare fondul de produse farmaceutice, biologice si altele, din tara si import, intr-o structura cantitativa si sortimentala care sa acopere nevoile pietei si a unui stoc de siguranta pentru combaterea epizootiilor.”

Actualmente, intrucat Otilia Ana Ciocarlan sotia adjunctului directorului SRI, gral.bg. Adrian Ciocarlan lucreaza in cadru firmei Farmavet SA, deducem faptul ca aceasta firma are si un sprijin din partea intelligence-ului intern al Romaniei, sens in care unii din conducerea ANSVSA au fost numiti, se pare, si cu sprijinul tacit al SRI.

Astfel, dl. dr. Geronimo Raducu Branescu – Presedinte – Secretar de Stat al ANSVSA a fost impus, spun unele guri rele, de catre Liviu Dragnea la propunerea lui Sorin Paul Stanescu, patronul Farmavet prin societatea A&S INTERNATIONAL 2000 SRL, dar si a afaceristului Felix Stroe, baron PSD cu mari interese in zona Portului Constanta. Un alt personaj este vicepresedintele ANSVSA, dr. Traian Petcu care, printre alte activitati trecute se numara si cea de fost director al sucursalei Vaslui a S.C. Farmavet S.A. Bucuresti (mai 2005 – ianuarie 2009). Culmea ironiei este faptul ca dl. Gheorghe Stratulat numit director de cabinet al presedintelui ANSVSA a fost, cu totul intamplator, evident, director al departamentului de epidemiologie si laborator veterinar din cadrul Institutului Pasteur Bucuresti SA (2014 – martie 2017) si in perioada 2004 – martie 2017 director general al SC Farmavet SA, conform declaratiei sale din cv-ul existent public pe site-ul ANSVSA.

Oare nimeni din Ministerul Agriculturii, Guvern si alte institutii ale statului nu au verificat faptul ca prin numirea acestor persoane la conducerea ANSVSA se poate genera o posibila activitate de control si dirijare de interese masive ale Farmavet SA la nivelul conducerii centrale si teritoriale ale autoritatii sanitar veterinare din Romania, cu toate consecintele negative in plan economico-financiar si de securitate alimentara a populatiei nationale.

In fapt aceasta situatie generata la nivelul conducerii ANSVSA prin numirea acestor persoane ce provin direct sau mijlocit din interesele Farmavet poate intra sub incidenta obiectivelor nationale de securitate evidentiate in GHIDUL STRATEGIEI NATIONALE DE APARARE A TARII PENTRU PERIOADA 2015-2019, document programatic al Administratiei Prezidentiale, aprobat prin Hotararea CSAT nr. 128 din 10 decembrie 2015  si, care prevede la ONS 16: “Consolidarea securitatii si protectiei infrastructurilor critice – energetice, de transport, cibernetice, precum si a securitatii alimentare si mediului” si unde sunt enumerate principalele institutii cu atributii in realizarea ONS 16: MECRMA, MCSI, MENCS, MS, MMAP, STS, SIE, SRI, MADR, Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, MAI, MApN, Ministerul Transporturilor, Agentia Spatiala Romana, MDRAP si alte institutii desemnate ca APR.”

Mai mult, Autoritatea Sanitar-Veterinara prin aceasta  “capusare” prin persoane obediente si cu interese induse atat de Farmavet SA cat si prin alte persoane angajate in structura organizational-functionala a ANSVSA care mai fac parte si din pseudorganisme de tip “nonguvernamentale” precum Colegiul Medicilor Veterinari din Romania – CMVR, care are un statut special prevazut prin act normativ, dar care prin imixtionare in activitatile institutiei, in ultimii 10 ani, a determinat o situatie grava prin faptul ca institutii ca ANI si ANFP au constatat ca exista “incompatibilitate si conflict de interese” intre calitatea de functionari publici angajati la ANSVSA si membru in CMVR, intrucat unele dintre programele strategice ale ANSVSA se realizeaza cu finantare de la bugetul de stat prin intermediul medicilor veterinari multi “membri ai CMVR”, dar si angajati ai ANSVSA, generandu-se astfel posibile acte de natura a intra sub sanctiune administrativ sau chiar penala conform legiilor nationale aplicabile.

O situatie relevanta in acest sens este cea a fostului presedinte ANSVSA, dr.Dumitru Baiculescu care a fost trimis in judecata pentru ca in perioada cand se afla la conducerea DSVSA Buzau avea dubla calitate de ordonator de credite – director executiv si prestator de servicii pentru institutia pe care o conducea in calitate de “medic concesionar-servicii externalizate de stat catre medici privati de libera practica”, precum si faptul ca detinea si o functie de conducere in CMVR la nivel local. Interesant este faptul ca, actualmente, acelasi dr. Dumitru Baiculescu ocupa functia de director executiv adjunct al Directia Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor Bucuresti, sub conducerea lui dr. Ovidiu Zvoristeanu, director executiv, o alta persoana controversata si cunoscuta opiniei publice.

De remarcat este ca aceasta stare de fapt este generalizata in intreaga tara si este constata de mai multi ani atat la nivelul institutiei in cauza cat si la cel guvernamental, neluandu-se nicio masura clara pentru prevenirea situatiilor de conflict de interese sau incompatibilitati ale persoanelor angajate in cadrul ANSVSA.

Mai mult, actuala echipa de conducere a ANSVSA incearca modificarea si completarea OG nr.42/2004[1] si OG nr.83/2003[2] pentru a transfera Posturile de Inspectie la Frontiera (PIF) de la nivel central la nivelul directiilor judetene – DSVSA, situatie ce ar conduce la slabirea puterii administrative si de decizie de la nivelul autoritii competente centrale, putandu-se astfel genera posibile fapte de coruptiei si fraude in domeniul subsecvent si nu numai, afectandu-se si interesele generale ale strategiei actuale a Uniunii Europene de intarire a controlului la frontiera in domeniu la granitele Comunitatii Europene.

Actuala conducere ANSVSA promoveaza si intentioneaza sa realizeze o reorganizare “personala” care va declansa un mega scandal datorita riscului major de infrigement, inclusiv de destabilizare a exporturilor romanesti si risc asupra sigurantei verificarii importurilor/exporturilor, prin transferarea Punctelor de Inspectie Frontiera (PIF) de control sanitar-veterinar de la structura centrala (ANSVSA) la Directiile Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor Judetene (DSVSA), fapt deosebit de grav, mai ales pe frontiera de est a Romaniei, frontiera non-Schengen, acolo unde vorbim deja, prin angajamentele TFUE de “frontiera Uniunii Europene”.

Tinand cont de situatia geopolitica a Romaniei, aceasta intentie a actualei conduceri va destabiliza sistemul sanitar-veterinar si mai mult in privinta garantarii partenerilor comunitari ai U.E. precum si partenerilor din tari terte asupra masurilor reale de control sanitar-veterinar impuse de legislatia europeana si internationala si de garantie a respectarii de catre Romania a legislatiei in domeniu (un exemplu elocvent deja consumat este scandalul exportului de animale in Israel si Turcia, datorita activitatilor nelegale intreprinse de angajati ai ANSVSA prin neglijenta in serviciu, generandu-se pierderea temporara a pietei israeliene si turce, cu o cota de export animale in viu de peste 60.000.000 euro/anual. Situatia “problemei Israel si Turcia” este similara si cu alte state potentiale ca interes pentru exporturile romanesti).

Ciudat este faptul ca pentru sustinerea celor doua proiecte de acte legislative prin care se doreste modificare/competarea OG nr.42/2004 si OG nr.83/2003, in notele de fundamentare se sustine o situatie faptica ce poate determina reactii diverse la nivelul populatiei si a autoritatilor nationale si comunitare si care nu credem ca este sustinuta de realitatea factuala intrucat nu au fost facute public demersuri institutionale in consecinta atat in tarile vecine cat si in Romania.

Astfel, in cele doua note de fundamentare ale actelor normative propuse de ANSVSA, la capitolul Secţiunea a 2-a Motivul emiterii actului normativ, punctul 2. Schimbări preconizate se stipuleaza :

“Având în vedere necesitatea eliminării riscurilor la adresa securității și siguranței alimentare a populației, în considerarea măsurilor care trebuie luate în scopul prevenirii apariției focarelor de pestă porcină africană care se manifestării în statele vecine cu România, se impune, în regim de urgență, organizarea posturilor de inspecție la frontieră în cadrul direcțiilor sanitar – veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, pentru gestionarea eficientă a actualului context epidemiologic.”

Solicitam celor in drept sa analizeze situatiile existente la nivelul ANSVSA si oportunitatea adoptarii actelor normative propuse anterior mentionate, acte ce se pot descoperi postate pe site-ul oficial al autoritatii sanitar-veterninare in zona transparentei decizionale.

Anterior numirii în funcţia de adjunct al directorului SRI, colonelul Adrian Ciocirlan a fost sef al Directiei Generale Apararea Constitutiei, divizie cheie din cadrul SRI.

Soţia acestuia a fost implicată în calitate de angajat al SRI în celebra afacere Matser-NATO-mafia columbiană-Talpeş-Watts-pedofilul Treptow, acum 15 ani.

Adrian Ciocirlan este al doilea adjunct al directorului SRI numit vineri. Şi celălalt are probleme.

CITIŢI ŞI:EXPLOZIV/ Unul din cei doi noi adjuncți ai directorului SRI a călcat cu mașina o femeie de 78 de ani/ Acesta a fost șeful de cabinet al directorului SRI, Eduard Hellvig

Firele afacerii Matser îngropate de statul român duc la fostul şef al SIE, Ioan Talpeş şi la Ovidiu Tender, un personaj legat prin multe fire de SRI.

Adrian Ciocirlan apare potrivit surselor FLUX 24 implicat în multe afaceri controversate. De altfel acesta este unul din generalii SRI care a fost plecat în deplasări în Australia în ultimii ani, unde a participat la celebrele partide de vânătoare despre care presa a scris pe surse. Potrivit surselor FLUX 24, Ciocirlan a fost însoțit și de un cunoscut jurnalist, care are prestații la Realitatea Tv, dar și la un site de știri.

Adrian Ciocirlan a fost implicat în celebra afacere Matser prin soţia sa, Otilia Ciocârlan.

Jan Willem Matser, fosta oficialitate NATO, a fost condamnat de tribunalul din Haarlem (Olanda) la 14 luni inchisoare pentru fals si frauda intr-o operatiune de spalare de bani. Este vorba de 200 de milioane de dolari, suma provenita, se pare, din trafic cu droguri din Columbia.

Matser, fost consilier pe probleme est-europene al fostului Secretar General NATO George Robertson, intentiona sa investeasca in Romania – avand legaturi de afaceri cu Oliviu Tender (patronul consortiului cu acelasi nume). Se pare ca fostul oficial NATO era interesat si de proiectul Rosia Montana.

„Prin aprilie 2002, Matser fiind in Romania in calitate de oficial NATO, am fost contactat de seful Administratiei Prezidentiale, domnul Ioan Talpes, care este si consilier pe probleme de securitate si siguranta nationala al Presedintelui Romaniei si care mi-a spus ca este in tara un inalt oficial NATO si care doreste sa cunoasca oameni de afaceri din Romania”, spunea controversatul om de afaceri Ovidiu Tender despre afacere într-o mărturie în faţa anchetatorilor olandezi în 2004.

Dupa ce Tender si-a dat acordul de a-l cunoaste pe Matser, a fost stabilita o intalnire de seara la restaurantul hotelului Hilton. Intalnirea nu a fost insa in doi, ci in patru. Potrivit depozitiei lui Tender, au participat la acea cina si doi generali, unul de la SIE si unul de la SRI, pe care omul de afaceri nu i-a nominalizat.Urmatoarea intalnire dintre Tender si Matser a avut loc la sfarsitul lui mai. „Am fost contactat de o persoana care mi-a spus ca Matser este in Romania si ca vrea sa vorbeasca cu mine. Nu-mi amintesc numele persoanei care m-a contactat, dar sigur era cetatean roman” – se mai arata in marturie. De asemenea, Tender nu-si mai amintea nici locul unde a avut loc aceasta a doua intrevedere: la biroul sau sau la restaurantul Floreasca. Tine minte insa ca Matser era insotit de o femeie care asigura traducerea si al carei prenume era Otilia. De altminteri, aceasta misterioasa femeie a fost audiata si ea, la Bucuresti, de catre procurorii olandezi, dar atat acestia, cat si omologii lor romani i-au trecut numele sub tacere.

Potrivit informatiilor FLUX 24„misterioasa” femeie se numeste Otilia Ciocarlan si lucra la vremea respectiva ca translator la Serviciul Roman de Informatii. Ea a fost prezenta la toate celelalte intalniri dintre Matser si Tender, petrecute pana in decembrie 2002, momentul ultimei intrevederi dintre cei doi. Ulterior, Otilia Ciocarlan a demisionat din SRI si a inceput sa faca afaceri chiar cu Willem Matser: la inceputul anului 2003, a fost infiintata in Olanda firma Delta Holding, in care Otilia Ciocarlan detinea 5 procente, 80 la suta apartinea firmei Tranwood Europe, cu unic asociat Willem Matser, iar restul de 15 procente au fost incredintate unui anume Larry Watts.

Larry Watts este un istoric american, rezident de 12 ani in Romania, cununat de Ioan Talpes si care, la randul sau, l-a cununat pe William Treptow, istoricul american condamnat la Iasi pentru pedofilie în urmă cu mai mulţi ani.

[1] privind organizarea activităţii sanitar – veterinare şi pentru siguranţa alimentelor

[2] privind aprobarea posturilor de inspecţie la frontieră organizate în punctele de trecere a frontierei stabilite pentru importul, exportul şi tranzitul tipurilor de mărfuri supuse controalelor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, precum şi condiţiile de aprobare a posturilor de inspecţie la frontieră responsabile pentru controalele sanitare veterinare ale animalelor vii provenite din ţări terţe şi pentru controalele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor ale produselor alimentare şi hranei pentru animale provenite din ţări terţe

CV-Gheorghe-Stratulat
CV-Traian-Petcu
Proiect_OUG_modif_complet_OG_42_2004-09.03.2017
Proiect_OUG_modif_OG_42_2004_si_OG_83_2003_23.03.2017

Citeste in continuare
Publicitate
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

EXCLUSIV/M.Ap.N., COMPONENT DE NADEJDE AL SISTEMULUI, SAU CUM SA PARADESTI PATRU PROCURORI MILITARI DINTR-O LOVITURA

Incisiv

Publicat

pe

De

Chiar daca s-a clintit, pe alocuri serios, dupa ultimele recente lovituri incasate in rafala in ultima perioada, continua sa-si faca in subteran mendrele pentru care s-a coagulat in ultimul deceniu, obsedant am zice noi!

Pentru cei care nu au facut parte din Sistem, ba, mai mult, au avut si curajul si demnitatea profesionala sa-i puna la punct pe unii din exponentii de baza ai acestuia, la iesirea la pensie prin trecere in rezerva, Sistemul – cu o ultima zvacnire de marsavie si improscare cu venin, incearca sa le dea o palma perversa de adio.

Sa fie clar: Sistemul nu uita si nu iarta! Te va urmari, n-avem nici-o indoiala, chiar si pana la buza mormantului ca ordone sa ti-l faca mai ingust sai mai putin adanc, sa-ti mai faca o alta sicana din variata lui panoplie otravita ori sa-ti fure respeta din cosciug.

Recent, Sistemul s-a mobilizat pentru a-i „rasplati” cum se cuvine pe patru procurori militari: DOANA VASILE, RUSU GHEORGHE, NAE NICOLAE si OPRIS OCTAVIAN.

       Sa ne oprim, astazi, la primul, de departe cel mai mediatizat caz din procuratura militara si cosmarul generalilor si coloneilor din structurile de forta ale Sistemului, pilonii de baza din umbra: SRI, M. Ap. N. si MAI.

In perioada consistenta cand procurorul VASILE DOANA, colonel magistrat, lucra la DNA – Structura centrala Bucuresti in cadrul Sectiei pentru combaterea infractiunilor de coruptie savarsite de militari (careia ii ducea in carca aproximativ 90% din volumul de dosare si ca numar de rechizitorii), l-a socat acum un an pe un demnitar care, trimis sol de catre Sistem, venise sa-l „cumpere”, propunandu-i a fi inaintat la gradul de general. „Nu, multumesc, nu am asemenea orgolii!” a replicat Doana. „Pentru mine, daca ma lasati sa-mi lucrez dosarele, fara influente si presiuni, este cea mai mare satisfactie!”.

Sistemul nu l-a iertat pentru un asemenea afront!

Asta dupa ce, nu chiar cu mult timp inainte, in biroul Codrutei Kovesi, colonelul magistrat Doana   i-a tamponat contondent chiar pe Samadaul de Tarnova, (prea)mult instelatul general locotenent FLORIAN MIHAIL COLDEA, proaspat numit atunci prim-adjunct al directorului SRI. Acesta, luat de cap, s-a prezentat val-vartej in cabinetul „duoamnei”, „pretena” sa, pentru a-l reclama pe procurorul DOANA ca-i decimeaza generalii si coloneii din SRI. Magistratul militar i-a replicat: „Domnule general, daca dv. Nu sunteti in stare sa va faceti curatenie in propria ograda, lasati-ma pe mine, pentru ca si stiu, si pot! Convivii colonelului s-au congestionat, au strans din dinti in fata unui asemenea tupeu si si-au promis in barba o crunta razbunare pentru umilinta indurata.

Momentul prielnic de mazilire a colonelului magistrat a fost intr-o noapte din vara anului 2014, atunci când procurorul militar Vasile Doană a fost îndepărtat de Laura Codruța Kovesi de la Secția militara a DNA. Pe “Slujirea” o apucase disperarea văzând că rebelul subaltern din Secţia militară îşi suflecase din nou mânecile şi-şi scuipase gospodăreşte în palme şi se pregătea de un nou asalt asupra a vreo cinci generali, în frunte cu COLDEA, cinci colonei, un maior şi doi căpitani, toţi din SRI, printre care: generalul George Voinescu – adjunct al directorului SRI pe probleme financiar- logistice; generalul Sorin Gabriel Cozma – şeful Inspectoratului pentru Prevenirea şi Combaterea Terorismului; generalul Elena Istode (cunoscută sub pseudonimul „Anaconda”), fosta şefă a Departamentului Securităţii Economice, ulterior pe la „acoperiți”; generalul Emilia Cristina Posastiuc – şefa Centrului pentru Surse Deschise (Centrul de Monitorizare Media); colonelul Ştefan Vatră – şeful Diviziunii D Filaj-Investigaţii; colonelul Vasile Cămărăscu – şef al Direcției SRI Bucureşti şi, apoi, director adjunct la OSS; colonelul Eugen Tudor – locţiitor la UM 0982 Bucureşti; generalul Valentin Dan Căpşună – fost șef la Contraspionaj și „acoperiți”, col. Marin Constantin, seful DJI Prahova.

Având în vedere tandreţurile “instituţionale” (a se citi Protocolul secret neconstitutional si contrar Codului de procedura penala) şi interpersonale dintre Steaua Polară şi Ordinul Jartierei, cărora li se încurcau rău de tot socotelile din grupul ocult “Noi suntem Statul”, la ordinul repetentului, plagiatoarea l-a executat. Sa nu va mirati, pentru ca asta-i practica cucuvelei, sens in care va trimitem la cazurile si mai proaspete ale celor trei procurori dati afara din DNA: Doru Ţuluş, Mihaiela Iorga Moraru şi Nicolae Marin.

Inainte de a intra in subiectul propriu-zis al articolului, sa va familiarizam cu atmosfera si sa va reamintim, extrem de succinct, undergroundul anchetatorului penal DOANA VASILE (de altfel, printre foarte putinii adevarati pe care i-a avut Romania in ultimii 20 de ani).

Astfel, el este procurorul care i-a trimis in judecata pe col. SRI PĂLTÂNEA CORNELIU, BUCUR DANIEL si DUMITRACHE GHEORGHE si pe „civilul” director general al Rafinariei „Astra” Ploiesti, NAN OCTAVIAN  pentru multiple fapte de coruptie, condamnaţi la câte 3 (trei) ani închisoare şi 2 (doi) ani interzicerea drepturilor prev. de art. 64 lit. a) teza a II a şi b) Cod penal.

La col. SRI PĂLTÂNEA a fost cu repetitie, acesta mai fiind condamnat in 14 iulie 2010 si in ds. nr. 30/753/2009 al Tribunalului Militar Bucureşti, tot pentru infracţiuni de corupţie (Legea nr. 78/2000), art. 257 C. p. rap. la art. 6 din Legea nr.78/2000 cu aplic. art. 33 lit. a C. p. şi art. 41 alin. 2 C. p.

Atunci, in premiera pe tara, „cea mai nocivă filiala a SRI, cea de la Prahova, a fost decapitata, procurorii militari bucureşteni, în frunte cu magistratul VASILE DOANĂ, reuşind, după ani de muncă, să pună cap la cap un lanţ infracţional demn de filmele cu mafioţi sicilieni.

A urmat imediat rasunatorul caz al generalului maior SRI SOARE OVIDIU, instrumentat tot de DOANA, trimis in judecata pentru fapte de coruptie si condamnat definitiv de către ICCJ la trei ani de închisoare.

Beleaua cea mare abia acum vine!

Fostul ministru al Apararii, Corneliu Dobritoiu, a fost condamnat definitiv, cum stiti, de Inalta Curte de Casatie si Justitie la un an de inchisoare cu suspendare si cu un termen de incercare de 3 ani in dosarul „Case pentru generali”, in legatura cu achizitionarea in conditii ilegale a unei locuinte de serviciu la pret subventionat. Completul de cinci judecatori condus atunci de Livia Stanciu a respins apelul declarat de DNA si de inculpatii din acest dosar, fiind mentinuta in mare parte sentinta data de un alt complet de magistrati in martie 2015. Singura modificare a sentintei a fost faptul ca Francisc Radici si Constantin Nastase, condamnati la cate 2 ani, 2 luni si 20 de zilei inchisoare cu suspendare, nu mai trebuia sa presteze 60 de zile in folosul comunitatii. Generalul locotenent in rezerva Gheorghe Rotaru a luat un an si 6 luni cu suspendare

In acelasi dosar, general de brigada in rezerva Traian Pigui, sef al Directiei Domenii si Infrastructuri din MApN la data faptelor si gen. mr. (r) Floarea Serban, sef al Directiei Legislatie si Asistenta Juridica din MApN la data faptelor, au fost achitati.

De asemenea, inculpatii au fost obligati la plata de despagubiri civile catre M. Ap. N.: Corneliu Dobritoiu – 15.846 lei, Floarea Serban – 140.586 lei, Francisc Radici – 239.255 lei, Constantin Nastase – 230.040 lei, Sergiu Medar – 8.286 lei, Gheorghe Rotaru – 175.215 lei, Mihaela Matei – 45.514 lei, Ionel Vizitiu – 12.866 lei (achitati deja), Gheorghe Gonciaruc – 59.124 lei, Corneliu Duta – 280.934 lei.

Dosarul penal a fost lucrat de … colonel magistrat DOANA VASILE!!
Acum incepe spectacolul!

Sistemul kaki nu a rabdat ca un fost ministru al Apărării şi alţi zece generali şi colonei, persoane care au deţinut funcţii de conducere în MApN la data faptelor, sa fie fost trimişi în judecată de DNA, printre acestia „nume grele” din Directia Generala de Informatii a Apararii: Francisc Radici, Sergiu Tudor Medar şi Gheorghe Rotaru, iar Ministerul Apărării Naţionale se fie obligat sa se constituie parte civilă în cauză, revendicând 1.207.670 de lei.

Mai grav, colonelul magistrat DOANA VASILE a decis să continue cercetările, într-un dosar separat, pentru Mircia Chelaru, general corp de armată în rezervă, şi Cornel Julea, colonel în rezervă. Asa ca, generalul in rezerva Mircia Chelaru a fost ulterior condamnat definitiv de Curtea de Apel Bucuresti la trei ani de inchisoare cu suspendare pentru participatie improprie la abuz in serviciu, in dosarul disjuns din cel al fostului ministru al Apararii Corneliu Dobritoiu si al celorlalti altor zece generali si colonei, confiscandu-i –se si peste 850.000 de lei – foloase materiale realizate in urma obtinerii locuintei. In plus, Mircia Chelaru a fost obligat sa presteze munca neremunerata in folosul comunitatii pe o perioada de 100 de zile lucratoare in cadrul Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectie Sociala a Sectorului 6 sau a Sectorului 5.

Sistemul nu a uitat si nu iarta nici de aceasta data!

Satul de manarii, matrapazlacuri, minciuni si tot felul de tradari, la care se adauga promovarea in functii a unor impostori, procurorul militar colonel magistrat VASILE DOANA – dupa ce fusese exilat pe la Ministerul Afacerilor Interne intr-o functie obscura si, apoi, mutat la Parchetul Militar de pe langa Curtea Militara de Apel Bucuresti – a luat decizia sa se pensioneze! Sa treaca in rezerva, ca-i ajung peste 30 de ani de munca!

Acum incepe dansul!

Sistemul s-a mobilizat exemplar pentru a-i aplica dusmanului o ultima lovitura: nu i-au platit pensia incepand cu data legala a Ordinului  M. Ap. N., adica de la 29.12.2017, astfel ca l-au lasat fara bani pe procuror timp de patru luni.

Scenariu, regia si actorii sunt: directoarea Casei Sectoriale de Pensii a M. Ap. N., tovarasa ANDRITOIU C. MIHAELA venita de curand de la Directia Generala de Informatii a Apararii, unde i-a avut mult timp ca sefi pe … cine credeti? Pe inculpatii condamnati anchetati de procurorul militar Doana Vasile, adica: SERGIU MEDAR, RADICI FRANCISC si ROTARU GHEORGHE !!

Revenind la topic, sa spunem ca punerea in executare Deciziei de pensionare nr.154192/1LS din 01.02.2018 prin care i s-a acordat magistratului DOANA dreptul la pensie de serviciu in calitate de magistrat, este nelegala, in sensul că, stabilirea calculului și plata drepturilor bănești ce i se cuvin s-au efectuat de la data decretului prezidențial de eliberare din funcție și nu de la data pensionării sale efective, respectiv data de 29.12.2017 (data de la care PICCJ-SPM a sistat plata salariului).

Noi va semnalam cum s-au mobilizat fostii inculpati si au convins-o pe sefa casei de pensii sa-l „paradeasca” pe DOANA, dar si pe alti trei procurori militari care n-au fost cu Nasu in suflet: Rusu Gheorghe, Nae Nicolae, Opris Octavian prin modul nelegal  de punere in plată a deciziei.

În fapt, prin Ordin al ministrului aparării naționale, la data de 29.12.2017 DOANA fost trecut in rezervă cu drept de pensie de serviciu, drept ce a luat naștere la data ordinului respectiv, motiv pentru care, de la aceeași dată, PICCJ-SPM a sistat plata drepturilor salariale. 

ulterior, prin decizia de pensionare nr. 154192/1LS din 01.02.2018 i s-a consfințit acest drept  în formula: “…si se stabilesc începând cu data de 29.12.2017 următoarele drepturi de pensie de serviciu…”.

            Drepturile respective au fost calculate in decizia de pensionare, conform Legii 303/2004 (actualizata), în raport de veniturile salariale realizate de magistratul militar in luna noiembrie 2017. La  punctul C. din decizia de pensionare s-a menționat că plata pensiei se va face de la data decretului președintelui.

                    – prin Hotărârea din 26.02.2018, plenul CSM (la pct. 7) a hotărât înaintarea către Președintele României a propunerii de eliberare din funcție datorită pensionarii, fără să se stabilească o altă dată a pensionarii magistratului, diferită de cea din ordinul ministrului apărării.

                    – prin decretul din 13.03.2018, președintele a dispus: “eliberarea din funcție” a procurorului militar DOANA VASILE ca urmare a pensionarii; nici decretul respectiv nu conține mențiuni din care să se poată concluziona ca în acest act normativ s-a stabilit o altă data a pensionării decât cea stabilită de ministrul apărării.

           După emiterea decretului prezidențial, colonelul DOANA VASILE a fost anunțat telefonic de subordonații tovarasei directoare au pus in plata efectivă decizia de pensionare de la data decretului de eliberare din funcție și nu de la data pensionării lui efective, adică 29.12.2017; evident ca o astfel de punere in aplicare a deciziei respective este de natură să il priveze (pentru aproape trei – patru luni de zile),în mod nelegal și abuziv, de dreptul sau la pensie, drept integrat în dreptul de proprietate și care este apărat și garantat de Constituție, legile statului român și consfințit ca atare în Protocolul nr. 1 al Convenției pentru Apararea Drepturilor Omului.(ce ati citit aici sa stiti ca nu se aplica in Romania, care nu da doi bani pe CEDO!!

                    În drept, conform prevederilor părții generale din Codul Civil, momentul nașterii unui drept de natură patrimonială, cu executare succesivă, în speță dreptul la pensie de serviciu, trebuie să fie însoțit de nașterea unei obligații corelative, respectiv cea a efectuării plății din chiar momentul nașterii dreptului, obligație care revine in cazul de fată  Casei Sectoriale de Pensii a M. Ap. N. Orice încălcare a acestui principiu este un abuz, fiind sancționată ca atare de legea română. (Sanchi!)

Din succesiunea actelor ce au fost emise cu prilejul pensionării magistratului militar, prezentata mai sus, rezultă cu claritate că unicul act oficial prin care s-a constituit dreptul la pensie de serviciu este actul administrativ prin care ministrul apararii a dispus trecerea colonelului în rezervă cu drept la pensie de serviciu, începând din data de 29.12.1017.

Din acest punct de vedere ordinul ministrului este un act juridic de natură administrativă, constitutiv (născător) de drepturi dar și de obligații corelative, cea mai importantă dintre acestea fiind cea de plată a pensiei de serviciu.

Culmea, această opinie a fost dealtfel îmbrățișată și de Casa de Pensii a M. Ap. N. atunci când a emis decizia de pensionare, deoarece în cuprinsul acesteia se menționează la pct.A , redam textual: “se stabilesc începând cu data de 29.12.2017 următoarele drepturi de pensie de serviciu…”

              Analizând modul de calcul , din decizie, privind cuantumul acestor drepturi, se constată ca acesta s-a efectuat corect, în baza prevederilor art. 82 din Legea nr. 303/2004 (actualizată), stabilindumi-se un procent de 85%”… din baza de calcul reprezentată de indemnizația de încadrare brută lunară sau de salariul de bază brut lunar, după caz, și sporurile avute în ultima lună de activitate înainte de data pensionării”, aceasta luna fiind luna noiembrie 2017.

               Pe cale de consecintă, în însăși decizia de pensionare s-a statuat că pensionarea a avut loc în luna decembrie 2017, conform ordinului ministrului, iar de la data de 29.12.2017 s-a născut dreptul magistratului militar la pensie de serviciu, pensie care trebuie platită de la aceeași dată.

În loc să procedeze în acest mod, doamna preasupusa inculpatilor, le-a executat ordinul dat pe sest si ii comunică procurorului ca nu vor să-i platească aceste drepturi decât din data de 13.03.2018, dată la care a fost semnat decretul de eliberare din funcție, susținând că, pentru dânșii, aceea ar fi data pensionării (deși in actul normativ nu se menționează acest lucru).

Acest “raționament” este pe cât de nelegal pe atât de ilogic deoarece, dacă ar fi așa cum afirma Casa, este evident că ar fi fost obligata, conform prevederilor art. 82 din Legea 303/2004, să-i aplice procentul de 85% asupra veniturilor sale  din luna anterioară “pensionării”, mai precis asupra veniturilor din luna februarie 2018, venituri care nu există  deoarece Sectia Parchetelor Militare – ordonatorul de credite nu l-a mai salarizat pe procurorul militar Doana incepând cu data de 29.12.2017.

Dacă si-ar păstra acest mod de gândire, Casa de Pensii a M. Ap. N. ar trebui sa realizeze că, în cazul lui Doana, au stabilit cuantumul pensiei de serviciu cu încalcarea art. 82 din lege , deoarece a aplicat procentul de 85% la veniturile acestuia din luna noiembrie2017,  deci cu patru luni înainte de pretinsa pensionare din luna martie 2018.

Pentru intrarea în ”legalitate”, dacă si-ar menține opinia conform căreia  data pensionarii militarului este data decretului presedintelui, n-ar avea decât o singură soluție, aceea de a-i aplica procentul de 85% la 0 lei ( “veniturile” sale din luna februarie 2018) și așa vom vedea o pensie “inedită’ pentru un magistrat militar, adică cu 15% mai mica decât 0.

Dacă am accepta “raționamentul” Casei din acest caz, conform căruia decretul președintelui este actul prin care procurorul a  fost pensionat în sensul legii, atunci ar trebui să observați cu toată stupoarea, ca acesta s-ar afla în situația deasemeni “inedită” de a fi fost pensionat de două ori, la date diferite, prin acte juridice diferite din care unul administrativ și unul normativ, acte emise de entități diferite.

Ca să evităm astfel de situații care, dacă nu ar fi tragice ar putea fi chiar comice, rugam cititorii ca in cazul procurorilors-a facut si se perpetueaza o mare eroare.

            Se confundă, astfel, momentul eliberării din funcție cu momentul pensionării, ca efect al trecerii în rezervă.

Este adevarat că în cazul magistraților civili momentul pensionării efective se suprapune, de regulă, cu data prevăzută în decretul de eliberare din funcție, si aceasta deoarece un magistrat civil, după ce obține decizia de pensionare, are posibilitatea  să activeze în continuare tot ca magistrat, până la eliberarea sa din funcție, dată până la care va fi si salarizat, această funcție a sa nefiind deloc afectată prin emiterea deciziei de pensionare. Într-adevar, în cazul magistratului civil, decretul emis de președinte constituie și singurul act prin care pensionarea acestuia capată caracter efectiv și de la care i se și achită aceste drepturi.

În acest sens, invocăm prevederile art 65*,alin.2 din Legea 303/2004, pe care le redăm textual :”Eliberarea din funcție se dispune prin decret al Președintelui României, la propunerea C.S.M.” Se poate constata că in cazul magistratilor civili încetarea efectivă a activității are loc numai din momentul semnarii decretului prezidențial, data până la care aceștia primesc drepturi salariale.

În același articol, la alin.3, teza 2-a, aceeași lege instituie altă regulă aplicabilă magistraților militari, citez: ”În caz de pensionare sau transfer, eliberarea din funcție se face dupa trecerea în rezervă, sau, dupa caz, în retragere”.

Este evident că un magistrat militar, odată trecut în rezervă, nu-și mai poate exercita funcția de procuror sau judecator militar si nu va mai fi  salarizat, astfel că , daca i se va achita efectiv pensia numai dupa data decretului președintelui, el va fi in situația de a rămâne o perioadă fără resurse necesare traiului, neavând nici cea mai mică culpă legală în crearea acestei situații.

În sistemul de drept românesc o astfel de privare de drepturi nu poate avea la bază decât o faptă culpabilă a celui în cauză și trebuie să fie fundamentata pe un text legal.

Orice deviere de la aceste reguli va fi de natură să atragă dezdăunarea celui în cauză dar și tragerea la răspundere materială, disciplinară sau penală, dupa caz, a persoanelor ce se fac vinovate de incalcarea legii.

           Aflându-se în aceasta situație, în concret, DOANA VASILE nu a mai putut desfașura, dupa data trecerii in rezervă, niciuna din atribuțiile unui procuror militar  (efectuarea urmăririi penale, participarea în ședințe de judecată la instanțele militare, etc),. Dacă ar fi desfășurat după această dată astfel de activități, ele ar fi fost lovite de nulitate și ar fi avut un caracter abuziv, conform prevederilor Codului de Procedura Penală.

            Acesta este unul din  motivele pentru care, incepând cu data trecerii in rezervă, nu a mai fost salarizat de S.P.M., precizându-i-se insă ca va primi pensie din aceeași dată, dar că aceste drepturi bănesti imi vor fi achitate retroactiv, după ce Președintele va semna decretul de eliberare din funcție.

            Legea 303/2004 nu consacră, ea singura, în mod expres, existența distinctă a instituției pensionării în raport de instituția eliberării din funcție, de așa manieră încât să rezulte clar, doar din textul acesteia, diferențierea dintre cele două noțiuni. O face însă implicit, atunci când reglementează alte drepturi ale magistraților. Astfel,  la art. 81, alin.1, care consacră dreptul magistraților la o anume indemnizație, se prevede textual: “Judecătorii si procurorii cu o vechime în magistratură de…beneficiază , la data pensionării sau a eliberarii din funcție… de o indemnizație…”.

            Aceasta expresie a legii, chiar dacă este utilizată în cadrul reglementării altor drepturi, ne dezvăluie clar ca legiuitorul a înțeles să separe, ca instituții dar și ca momente cronologice diferite, ”pensionarea” de “eliberarea din funcție”, așa că ele nu pot fi confundate.

Această “lipsă a legii” este numai aparentă, deoarece Legea nr. 303/2004 trebuie aplicată împreună cu Normele  Metodologice, aprobate prin H.G. nr. 1275/2005.

Toate lipsurile aparente ale legii dar și toate confuziile inacceptabile în care se află Casa de Pensii s-ar fi clarificat foarte ușor dacă factorii decidenți din structura ar fi citit aceste norme metodologice. Dar cei ocrotiti de fostii DGIA nu au reflexul cititului.

La art. 16 alin. 2 din H.G.1275/2005 se stabilește, clar și fără echivoc, data de la care se acordă și se plătesc pensiile magistraților, redau textual : Drepturile de pensie de serviciu stabilite potrivit art. 82, alin. 2 din lege se acordă și se plătesc dupa cum urmează:

  1. a) de la data intrării in vigoare a Legii nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietații si justiției, precum si unele măsuri adiacente sau de la data solicitării, daca cererea a fost depusă în termen de 90 zile de la această dată;
  2. b) de la data depunerii cererii, dacă cererea a fost depusă cu depășirea termenului prevăzut la lit. a).”(varianta aplicabilă în cazul meu).

Așadar, în cazul DOANA, este clar că pensia de serviciu trebuie să-i fie plătită începând din data de 29.12.2017, când a fost trecut în rezervă și până la care a fost salarizat.

La fel de adevarat este faptul ca legea 303/2004 impune ca plata pensiei să nu se facă mai devreme de apariția decretului prezidențial, însă ea trebuie să fie retroactivă, mai precis de la data când i s-a născut acest drept, data dealtfel menționată în cuprinsul deciziei de pensionare ca fiind cea de 29.12.2017.

Din motivele expuse mai sus , expresia din art 85, alin.3 din Legea nr. 303 /2004, referitoare la momentul plații pensiei, trebuie interpretată în sensul că de la data decretului prezidential devine exigibilă obligația ministerului de a-i vira efectiv drepturile de pensie, incepând cu data nașterii acestora. De dragul teoriei juridice, care ne fundamentează deciziile pe care le luăm, se poate afirma că “natura juridică” a decretului prezidențial, în raport cu drepturile magistratului militar la pensie de serviciu, este aceea de a fi un act constatator de drepturi și nu unul creator de astfel de drepturi.

Caz similar

            La data de 01.12.2014, col. mag. Panzariu Liviu Gabriel Mihai, procuror militar, a fost trecut în rezervă cu drept la pensie de serviciu (conform Legii nr. 303/2004). Ordinul de trecere în rezervă are nr. MP 622/2014. La data de 23.01.2015 a fost eliberat din funcție prin decret prezidențial. Casa Sectorială de Pensii a M. Ap. N. i-a platit pensia din 01.12.2014, plata facându-se numai dupa apariția decretului.

               Daca, stimati cititori, va incearca lehamitea, sunati-ne! Am luat noi un kilogram de lamaie! (Ec Adrian Radu).

 

 

Citeste in continuare

Actualitate

EXCLUSIV/Dupa oua si iepuras, catelus, pisicuta, PRESEDINTE si acoliti lor la UPG (SRI)

Incisiv

Publicat

pe

De

Revenim in prim plan cu remuneratiile nejustificat de mari ce le incaseaza persoanele din posturile de conducere din cadrul Universitatii Petrol-Gaze din Ploiesti.

Pe site-ul acestei institutii, la adresa http://www.upg-ploiesti.ro/sites/default/files/informatii_publice/lista_functii/lista_functii_2018.pdf, se regaseste lista cu remuneratiile nesimtite ale conducerii acestei institutii in raport cu ceilalti angajati. La un simplu calcul, studiind grila de salarizare, aceste remuneratii sunt la maximul ce poate fi atins abia in anul 2022. Sunt sume la care foarte multi romani nici nu indraznesc sa viseze si care nu reflecta deloc realitatea activitatilor din aceasta institutie.

Joi, 19 aprilie 2018, Catelusul a prezentat RAPORTUL privind Starea Universitatii Petrol – Gaze din Ploiesti pentru anul 2017, un simulacru. Acest raport este un atentat la inteligenta membrilor comunitatii academice si administrative din aceasta institutie.

In cadrul sedintei de Senat, Catelusul a prezentat situatia roz a universitatii (situatie roz pentru el, Pisicuta, Presedinte si celelalte personaje din marea echipa de „succesuri” – management), situatie ce nu are nimic de-a face cu ceea ce se regaseste in realitate. Majoritatea salilor sufera din cauza deteriorarii (in unele dintre aceste sali nu s-a mai facut o investitie de peste 20 – 30 ani), toalete insalubre ce emana mirosuri pestilentiale (din holul unde au dumnealor birourile si toaleta moderna cu cheie, nu se simte mirosul pestilential), mizerie din cauza lipsei personalului si materialelor pentru curatenie etc. Din bula lor extraterestra nu se vad aceste lucruri sau poate nesimtirea care-i caracterizeaza ii impiedica sa vada aceste neajunsuri.

Toate aceste lucruri se pun in seama lipsei de fonduri. Daca ar fi adevarat acest lucru, atunci ar fi trebuit sa aiba bunul simt sa umble si la remuneratiile lor ce rasplatesc impotenta manageriala care-i caracterizeaza. Dar nu vor sa le micsoreze pentru ca ei sa aiba pensii, peste un an, doi sau trei cand parasesc sistemul, direct proportionale cu aceste venituri. Cine poate sa-i opreasca din aceasta foame acerba de venituri nemeritate?

In plus fata de situatia prezentata trebuie sa se stie ca se scurg fonduri imense pe actiuni organizate de Pisicuta descurcareata (simpozioane, cazari gratuite in caminele studentesti, mese platite din bugetul UPG). Pentru aceasta, prin concursul/sprijinul Consiliului de Administratie ce aproba actiunile ei, sacul nu are fund. Toate acestea se pot face pentru ca exista aceasta umbrela a SRI care a acoperit si acopera actiunile ilegale ale personajelor mai sus amintite (isi sustine sursele – turnatorii).

Asa cum s-a mai prezentat anterior majoritatea acestor personaje din echipa manageriala ar fi trebuit sa iasa la pensie dar nu au avut taria sa faca acest lucru. Nu i-a lasat foamea de putere si de venituri nesimtite, nicidecum grija pentru viitorul universitatii si a comunitatii academice. Se sprijina intre ei pentru obtinerea de foloase materiale ce nu justifica cu nimic volumul de munca pe care-l presteaza. Isi acopera ilegalitatile si se sustin reciproc pentru obtinerea de contracte pentru firmele „de casa” ce le aduc venituri suplimentare din comisioane.

Tot din bugetul UPG s-au acoperit cheltuielile neeligibile ale unor contracte paguboase si ale numeroaselor procese fara spor de izbanda. Aceste sume trebuie sa se impute ordonatorului de credite si membrilor din echipa manageriala, in consecinta ar trebui sa fie platite din salariile dumnealor!

Va readucem in prim plan desfasurarea fara niciun fel de resentiment a amenintarilor, presiunilor si traficului de influenta practicate de Catelus, Pisicuta si conducerea UPG in diferite situatii (am prezentat aceste aspecte in articolele anterioare) cu sprijinul unor personaje ce au facut parte din conducerea SRI.

Si domnul PRESEDINTE AL SENATULUI trebuie verificat de ANI si DNA pentru legaturile cu societatea comerciala ASESOFT, unde sotia dumnealui a fost director. Aceasta societate a gestionat si gestioneaza, prin firme interpuse carora le-a vandut dreptul de utilizare, cu sprijinul acestuia, bazele de date cu datele personale (studenti, cadre didactice etc.) prin utilizarea unui software perimat, inchiriat,  de gestionare a activitatilor din UPG pentru care s-au platit costuri nejustificat de mari pentru mentenata.

Din anchetele noastre am identificat cateva spete intrate in vizorul organelor abilitate ce nu au inca „unda verde” din partea DNA si a Parchetelor. Am vrea sa vedem declansarea actiunilor judiciare macar pentru una dintre aceste spete, care sa-i sperie pe toti cei implicati, Sa vedeti apoi ce o sa iasa la iveala! (Cerasela N.).

 

 

Citeste in continuare

Actualitate

EXPLOZIV/ Protectia informativa a sefului statului, asigurata din salile de pacanele/ Seful luptatorilor antitero, lasat descult!

Incisiv

Publicat

pe

De

Desi temutul stat paralel parea la un moment dat atat de inspaimantator tocmai pentru ca poza intr-o masinarie informativa pe cat de complexa, pe atat de bine pusa la punct, care functiona  brici si „o lua la cheie ca Rollse Royce- ul”, vorba lui Basescu, imperiul construit in peste un deceniu de cativa sefi de servicii secrete sau alte structuri se dovedeste acum nu doar doar unul de carton, dar si cat se poate de gaunos pe dinauntru. Si aproape ca nu exista exemplu mai bun pentru a intelege penibilitatea acestor structuri informative decat a privi din nou „in ograda” pastorita inca din 2005 de generalul Lucian Pahontu.

Si unde comandatul sectiunii de protectie interna SSI, , adica ceea ce ar trebui sa fie unitatea de elita contrainformativa din cadrul Serviciului de Protectie si Paza este, dupa cum l-am „marcat” intr-o dezvaluire anterioara, Voroneanu Dumitru, ofiter provenind din controversata pepinera de cadre a Directiei Generale de Informatii a Armatei. Numai ca pe langa pasiunea sa cea mare care sunt ciobanestii germani, comandantul U.M. 0163 H a fost documentat ca mai avand o alta pasiune, de se mira si „colegii” de la alte structuri contrainformative cum de a luat testul PIC, pentru a putea avea acces la SSID – informatii de tip Strict Secret de Importanta Deosebita!

Protectia informativa a sefului statului, asigurata din salile de pacanele

Mai ales ca in testul PIC, obligatoriu la un asemenea nivel, Voroneanu fiind comandantul unitatii care supervizeaza inclusiv protectia informativa a Presedintelui Romaniei sunt intrebari foarte clare la care ofiterul SPP chestionat trebuie sa rapunda pe propria raspundere, cum ar fi daca are probleme financiare, cu alcoolul sau cu jocurile de noroc ! Si daca prima intrebare nu este dificila, atata timp cat de pe apartamentul si garsoniera din zona 13 Septembrie – Monitorul Oficial inchiriate – se stie foaret bine cui ! – tot mai pica un ban in plus, comandantul ultra-secretei U.M. 0163 H ar figura in rapoartele contrainformative ale altor structuri, la capitolul „pacatele tineretii”, ca fiind, nici mai mult nici mai putin, decat consumator de „pacanele”, adica practicant al unor jocuri de noroc !

Si cum inainte de a fi avansat la comanda U.M. 0163 H in locul lui Stefan Ganea, retras la o frumusica pensie de aproximativ 18.000 lei, Voroneanu a fost „seseistul” Sectiunii 1, raspunzand direct de protectia informativa a sefului statului, iata ca baietii de la alte structuri abia asteapta sa-i intrebe pe colegii sepepisti cum de-a ajuns Iohannis sa fie pazit de la sala de pacanele… Dar si cum de unui alt ofiter cheie de o importanta majora in protectia presedintelui Romaniei, insusi comandantul unitatii de Interventie Antitero, deja celebrul „Coldica” nu doar ca i-ar fi fost dezumflate cauciucurile in parcarea de langa Regimentul de Garda, dar i s-au mai furat si adidasii cu tot cu sosete din vestiarul salii de sport !? Asta ca sa se vada cine conduce  „unitatea de elita” a generalului Pahontu, cel mai longeviv sef de serviciu secret din Romania…

Penetrati in zona !

Parca pentrui a intari „legenda” ca oamenii pusi pe functii de generalul Pahontu au fost documentati temeinic, cu multa vreme in urma rabufneste si informatia privind inadvertentele dintre raspunsurile actualul sef al SSI-ului si raportele de contra-filaj care arata ca „pacanelele” nu sunt totusi un subiect chiar strain pentru Voroneanu Dumitru. Oricum, si daca ar fi adevarata „legendarea” ca sefii protectiei interne si acoperitilor sunt „penetrati” de „agenturili straine”, cum se tot vaita acestia, aproape ca nici n-ar fi greui de tras in poze cei doi atata timp cat coloneii Paunica Ioan si Voroneanu Dumitru isi omoara timpul in aceleasi zone, in ciuda celor mai elementare notiuni de munca informativa. Paunica, comandantul U.M. 0163 L pe langa sediul conspirativ de la Cosbuc iar Voroneanu in zona 13 Septembrie – Monitorul Oficial, unde ar exista si apartamentul si garsoniera date in chirie, insistam, se stie cui !

Lasat fara adidasi si cauciucuri !

Ce-i drept, nu este mai breaza in cadrul serviciului nici pozitia comandantului altei unitati de elita, U.M. 0373, colonelul Darius Strete Ascariu, ca sa nu fie vreo confuzie dupa schimnbarea numelui, dar devenit deja „viral” dupa dezvaluirile din „National” sub apelativul de „Coldica”, datorita „cumetriei” care il leaga de fostul director general adjunct al SRI, generalul Florian Coldea.

Seful luptatorilor antitero, lasat descult!

Mai ales ca, din nou, luptatorii de la alte structuri abia asteapta urmatorul concurs inter-arme pentru a rade cu lacrimi cand vor intreba cum de a fost posibil ca sefului Directiei Antiteroriste sa-i fie dezumflate cauciucurile, chiar daca acesta a parcat „ca bizonul”, pe doua locuri ! Ca sa nu mai amintim de urmarea tragi-comica a plecarii fara sa-si dea seama, asa ca si-a taiat cu totul anvelopele ! Iar cu toate ca tine mai mult de „caterinca baieteasca”, faptul ca acelasi „Coldica” ar fi fost lasat descult la propriu dupa ce i-au disparut adidasii de la vestiarul salii de sport a SPP-ului chiar ca arata „prestanta” de care se bucura momentan oamenii adusi din alte structuri si impusi de generalul Pahontu la comanda celor mai importante unitati ale serviciului !

Busuioc ii cauta la continuitate

Insa dincolo de „pacatele tineretii” ale sefului protectiei interne, de spaima sefului acoperitilor ca va fi „taiat imprejur” dupa implicarea excesiva din „Black Cube” si arogantele la care este supus seful interventiei antitero de proprii luptatori, conducerea SPP are, totusi, probleme mult mai grave pe cap. Mai ales ca sursele noastre sustin ca una dintre prioritatile absolute ale inspectorilor Curtii de Conturi, institutie condusa de Mihai Busuioc, cel la care Pahontu a fortat in zadar o audienta este verificarea a ceea ce s-a intamplat anul trecut, in lunile iunie si iulie , SPP-ul aproape ca ramasese fara banii de salarii.

Pahontu, singurul sef de serviciu secret din lume care cara paltoane si genti

Iar informarile ajunse la Curtea de Conturi indica posibila cauza trecerea „la continuitate” a cam tuturor comandantilor si loctiitorilor de unitati, de la Voroneanu Dumitru si  Ganea Stefan, pana la Marius Grecu, Sorin Deaconescu si „tematorul” Usurelu, pentru a putea lua astfel sporul aferent de 40 la suta! Asta ca sa nu mai vorbim ca multi comandanti s-au calicit intr-un asemenea hal ca se treceau si in week-end-uri non stop la comanda, pentru incasarea unui alt spor, de nu mai putin de 75 la suta! Si uite cum, ca sa dam un singur exemplu, Usurelu, inlocuitorul lui Costea va trebui sa explice performanta de a figura  la continuitate la comanda unitatii, pe cand se plimba in „timpul liber”, cu masina de serviciu, pe la vilele de protocol de la mare si munte, dupa cum reiese din informarile transmise deja altor organe competente… Iar tocmai calicia sefilor a facut ca acum „palmasii” sa dea cu cardul special cand intra si ies din sediu in zilelel de wek-end! Si daca generalul Cristi Cioc se lupta si acum pentru sporul cuvenit de 40 la suta, ce sa mai zicem de „nea Fane” Ganea, fostul sef al protectiei interne, care ar fi incasat si spor de continuitate, si de week-end, si de cifru si „Oscar”-ul Ordinului 15 ! Pai si cum sa nu ajungi atunci la o „biata” pensioara de vreo 180 de milioane lei vechi…? (Catalin Tache).

 

 

Citeste in continuare

Știri calde

Actualitate17 ore ago

EXCLUSIV/M.Ap.N., COMPONENT DE NADEJDE AL SISTEMULUI, SAU CUM SA PARADESTI PATRU PROCURORI MILITARI DINTR-O LOVITURA

Chiar daca s-a clintit, pe alocuri serios, dupa ultimele recente lovituri incasate in rafala in ultima perioada, continua sa-si faca...

Actualitate17 ore ago

EXCLUSIV/Dupa oua si iepuras, catelus, pisicuta, PRESEDINTE si acoliti lor la UPG (SRI)

Revenim in prim plan cu remuneratiile nejustificat de mari ce le incaseaza persoanele din posturile de conducere din cadrul Universitatii...

Actualitate17 ore ago

EXPLOZIV/ Protectia informativa a sefului statului, asigurata din salile de pacanele/ Seful luptatorilor antitero, lasat descult!

Desi temutul stat paralel parea la un moment dat atat de inspaimantator tocmai pentru ca poza intr-o masinarie informativa pe...

Actualitate17 ore ago

Salvarea presei românești din falimentul aproape total vine de la campionii datoriilor/ Cum salveaza Gusa mass-media mioritica

COMENTARIU DE BOGDAN TIBERIU IACOB (PRELUARE INPOLITICS): O, ce veste minunată: salvarea presei românești din falimentul aproape total vine de...

Actualitate17 ore ago

Un individ care n-are niciun Dumnezeu/ CÂTEVA PRECIZĂRI NECESARE PENTRU NAIVII CARE SE POT LĂSA SEDUȘI DE MINCIUNILE LUI BOT

După ce l-am ignorat în privința mizeriilor ventilate despre mine – nu se face să răspunzi alienaților -, Mălin Bot...

Actualitate17 ore ago

Război pe Ierusalim la București

Guvernul României a decis. Ambasada noastră se va muta de la Tel Aviv la Ierusalim. Suntem prima țară din Europa,...

Actualitate2 zile ago

EXCLUSIV/Intalnirea profesionistilor SPR „Diamantul” de la Predeal

Delegații, profesionistii SPR Diamantul, acționând în echipa pentru soluționarea problemelor membrilor de sindicat.

Actualitate4 zile ago

EXCLUSIV/DOCUMENTE/Protocolul dintre M.A.I., Poliție și Parchet privind „dosarele buclucașe” EXISTĂ!

Dintotdeauna am avut convingerea că: nu există imixtiune în activitatea polițistului, procurorului respectiv instanței de judecată, independența actului de Justiție...

Actualitate4 zile ago

EXCLUSIV/Aparatul Central al M.A.I. nu se dezminte de calitatea sa oficială: „HOȚ DE BAN PUBLIC”!

Faptul că Aparatul central al M.A.I. este în declin dat fiind incompetenții și impostorii cu grade care îl populează și...

Actualitate4 zile ago

EXPLOZIV/„Audit” si la Parchetele Militare/ Dosare bomba tinute sub „presul” Serviciilor!

Parchetul Militar a devenit „presul” pe care isi sterg picioarele cand si cum au chef sefii de structuri, in special...

Actualitate4 zile ago

Slujirea Nefertiti si cele 10 calamnitati pentru DNA si justitie

1. A generat 2 conflicte constitutionale, unul chiar pe persoana fizica. Asta e unic pana in prezent. 2. Sub ea...

Actualitate4 zile ago

Kovesi MINTE si amenință procurorii din DNA

Victor Ciutacu a prezentat joi seara, în emisiunea sa, e-mail-ul pe care șefa DNA, Laura Codruța Kovesi, l-ar fi trimis...

Actualitate4 zile ago

Pactul Merkel-Putin

Seamănă teribil de mult cu un al pact. Mai vechi. Cu Pactul Ribbentrop-Molotov. Prin care a fost împărțită Europa. Cu...

Actualitate4 zile ago

EXCLUSIV/Consiliul Concurentei nu are protocol incheiat cu SRI dar primeste informari printr-un sistem de comuncatii securizat intre cele doua entitati juridice?

Ce minunatii sunt in spatiul romanesc si cum cetatenii pot fi afectati de DNA, indirect si disimulat de SRI prin...

Actualitate4 zile ago

EXCLUSIV/BOMBA/Preşedintele Comisiei de Control al SRI MINTE SAU ESTE MINTIT/AVEM DOVADA/ INREGISTRARI AUDIO

Dupa declaratiile lui Manda, Viziteu (USR) urmare a vizitei la sediul SRI, am constatat ca, in fapt, nu ar fi...

Top Articole Incisiv