Actualitate
Abuzul si pragul

Ambasadele, societatile „in civil”, propagandistii, tobosarii, taragotistii si trompetistii din presa (de tinerii frumosi si liberi nu zic nimic, ca ei, saracii, in ignoranta lor, au fost manipulati la greu) ar trebui sa primeasca cate un premiu de la TOTI cei anchetati sau judecati pentru „abuz in serviciu”, deoarece in urma opozitiei lor la OUG13 toti cei acuzati de abuz in serviciu vor scapa, dat fiind ca in forma actuala definitia infractiunii este „impredictibila”, deci tot textul este neconstitutional.
Decizia 392/2017 a CCR, la paragraful 53, spune expres ca infractiunea de abuz in serviciu este definita in limitele a doua criterii: (1) incalcarea legislatiei primare (lege ori ordonanta de urgenta) si (2) stabilirea unui prag pentru paguba ori vatamare.
In privinta pragului, CCR spune astfel: „Curtea a reținut, drept criteriu suplimentar, gradul de intensitate necesar aplicării unei pedepse penale, respectiv necesitatea existenţei unei anumite valori a pagubei sau a unei anumite gravități a vătămării a drepturilor sau intereselor legitime rezultate din comiterea faptei”.
Cu alte cuvinte, infractiunea de abuz in serviciu fiind una de rezultat (exista si infractiuni de pericol), legea trebuie sa statueze de la ce valoare a pagubei, respectiv de la ce intensitate a vatamarii in sus fapta respectiva cade sub incidenta legii penale.
Un astfel de „prag” e necesar pentru a delimita pedeapsa penala, care e „ultima ratio” (cea mai severa forma de raspundere), de restul formelor de raspundere: civila, administrativa, etc.
Ei, acest „prag” nu a fost introdus in 2016 de catre Guvernul Ciolos, a fost introdus prin OUG13 dar apoi revocat prin OUG14.
CCR vine acum si spune ca, prin lipsa „pragului”, dispozitiile penale in vigoare cu privire la abuzul in serviciu „sunt formulate in sens larg si in termeni largi, ce determina un grad sporit de IMPREDICTIBILITATE, […] aceasta redactare constituind premisa unor interpretari si aplicari arbitrare/aleatorii” (par. 55).
Asadar, CCR reitereaza acum, prin Decizia 392/2017, considerentele din Decizia 405/2016 si reafirma ca actuala formulare a abuzului in serviciu, prin lipsa „pragului”, este „impredictibila”.
CCR are deja o jurisprudenta vasta in baza careia un text de lege care e „impredictibil” e considerat neconstitutional.
Mai mult, exista toate sansele ca intregul text privind abuzul in serviciu sa isi fi incetat efectele juridice inca de anul trecut, dat fiind ca legiuitorul nu a introdus acel prag, asa cum se ceruse in Decizia 405/2016.
Constitutia spune, la art. 147 alin. 1, ca „dispoziţiile din legile şi ordonanţele în vigoare, precum şi cele din regulamente, constatate ca fiind neconstituţionale, îşi încetează efectele juridice (!!!!) la 45 de zile de la publicarea deciziei Curţii Constituţionale dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, nu pun de acord prevederile neconstituţionale cu dispoziţiile Constituţiei”.
Aici se vorbeste despre „dispozitii”, adica partea aceea de la sfarsitul deciziei. Totusi, CCR a statuat ca nu doar dispozitivul e obligatoriu, ci si considerentele logico-juridice pe care acesta s-a bazat.
Asadar, dat fiind ca prin Decizia 405/2016 s-a admis exceptia de neconstitutionalitate, iar in 45 de zile de la publicarea acelei decizii in Monitorul Oficial legiuitorul nu a pus in acord definitia infractiunii de abuz in serviciu cu cele dispuse in Decizia 405/2016 (adica prezenta acelui prag), concluzia logica este ca textul si-a incetat efectele juridice.
Atat art. 1 din Codul penal cat si art. 7 din CEDO prevad legalitatea incriminarii, adica legea trebuie sa prevada clar si predictibil care fapte sunt infractiuni, astfel incat oamenii sa cunoasca, sa fie preveniti cand incalca legea penala si sa stie la ce sanctiuni se expun.
Or, chiar si daca textul in cauza ar produce efecte juridice, in lipsa unui prag, despre care vorbeste CCR inca din 2016, infractiunea de abuz in serviciu nu mai indeplineste exigentele legalitatii incriminarii prin faptul ca definitia este „impredictibila”.
Oricum o iei, realitatea este ca, din 2016 pana in prezent, au fost condamnati oameni pe un text care este neconstitutional, adica pentru fapte care nu mai sunt infractiuni.
Acum vor scapa unii care chiar au facut abuz in serviciu, folosindu-si functia pentru a obtine foloase pentru sine ori pentru altii.
Multumiti-le ambasadelor, acoperitilor, trompetistilor, propagandistilor pentru situatia asta.
In loc sa fi lasat spatiu profesionistilor sa dezbata Decizia CCR 405/2016 si sa vina cu cea mai buna forma de text legislativ, acesti penibili s-au isterizat, au dezinformat publicul, i-au scos pe oameni in strada si au paralizat orice discutie rationala, profesionista, calma asupra subiectului.
Astfel de isterii, cu scopul acuzarii obsesive a unora, numai sistemul comunist a mai facut.
Este ironic ca dupa o astfel de isterie in masa, cu sute de mii de oameni in strada, rezultatul pe care l-au obtinut va fi exact pe dos.
Am atras atentia in februarie cu privire la acest risc, insa psihoza in masa a batut orice argument rational. Daca ar fi intrat in vigoare OUG 13 lucrurile ar fi fost limpezi acum si nu eram in aceasta situatie.
Concluzia este ca propaganda Noii Securitati, alaturi de cei care s-au lasat manipulati de aceasta, le-au facut „penalilor” un mare cadou: dezincriminarea abuzului in serviciu. (Chris Terhes, presedintele Romanian Community Coalition, cunoscuta in Romania si sub numele de „Coalitia romanilor pentru combaterea coruptiei”).
Actualitate
Forțele Spațiale independente și inovatoare: inițiative pentru combatul orbital și operațiuni dinamicie

Un pachet de programe pentru a răspunde amenințărilor spațiale
Oficiul pentru Capacități Rapide în Spațiu (Space RCO) desfășoară în prezent aproximativ o duzină de programe menite să contracareze amenințările orbitale. Potențial, aceste inițiative vor conduce la dezvoltarea unei „game de produse” de subsisteme, ce vor permite Forței Spațiale să lanseze rapid noi nave spațiale cu mobilitate superioară, a declarat directorul Space RCO, Kelly Hammett.
Colaborare pentru o abordare standardizată în construcția sateliților
Hammett a indicat posibilitatea unei convergențe și parteneriate între Oficiul pentru Conștientizarea Domeniului Spațial și Operațiuni de Luptă (purtați de Col. Byron McClain, de la Space Systems Command) și Space RCO, pentru a adopta o strategie de tip „product line”, adică module și componente standardizate, pentru operațiuni dinamicie în spațiu. Aceasta presupune dezvoltarea de platforme, sarcini utile și interfețe definite, pentru a evita crearea unor sateliți „la comandă” și pentru a avansa spre o abordare repetabilă, agilă și scalabilă în stilul Space Development Agency.
De la personalizări istorice la soluții agile și comerciale
Ideea centrală, explicată de Hammett, este mutarea de la programele unicat, costisitoare și lent de dezvoltare, către platforme predefinite, reutilizabile, pentru operațiuni spațiale dinamice, precum cele utilizate de agențiile și companiile spațiale comerciale. Acest concept va permite diversificarea misiunilor, de la supraveghere la apărare și evitare a coliziunilor, prin utilizarea de „buse” (platforme operative) standardizate.
Proiecte precum Prime Fusion și înlocuirea GSSAP
Hammett a menționat că programul Prime Fusion Pilot Accelerator, implementat în colaborare cu FedTech, are ca scop accelerarea startup-urilor finanțate de capital de risc și integrarea lor cu contractorii consacrați pentru a dezvolta tehnologii de protecție pentru sateliți, precum și sisteme de evaluare și diagnoză bazate pe inteligență artificială și software de procesare video.
Un alt proiect, de natură similară, vizează contractarea de platforme „agile” pentru operațiuni dinamicie în spațiu, inclusiv pentru înlocuirea constelației GSSAP, destinat monitorizării spațiului geostaționar. Oficiul a emis o solicitare de informații pentru producția de platforme autonome, capabile să opereze minimum 48 de ore „near” geostaționar, cu funcții de întreținere orbitala, dezafectare și operațiuni de proximitate, cu termene de răspuns până pe 2 mai.
Software-ul R2C2 – viitorul operațiunilor spațiale
Pentru gestionarea flotelor de sateliți dinamicie, Space RCO dezvoltă software-ul de comandă și control bazat pe cloud, denumit Rapid Resilient Command and Control (R2C2). Acest sistem va deveni standard pentru toate sateliții operaționali, urmând să fie implementat în Delta 9 după 2026 – un nou centru al Forței Spațiale, destinat generării de forțe de război orbital și serviciului de proiecție a forțelor în spațiu.
Învățarea și integrarea în era războiului orbital
Hammett a avertizat că nu fiecare sistem personalizat tradițional va fi compatibil cu Delta 9 și procesul de integrare în R2C2. Astfel, industria trebuie să se adapteze pentru a-și demonstra capabilitatea de a se integra în platforma unică și agilă a Forței Spațiale, pentru a răspunde noilor provocări și operațiuni strategice din spațiu.
Actualitate
DIU și US Northern Command lansează două noi oportunități pentru dezvoltarea capabilităților împotriva dronelor mici de tip UAS

Inițiative pentru combaterea sistemelor neautorizate de aer
Unitatea pentru Inovație în Apărare (DIU), în colaborare cu Comandamentul Northern al SUA (NORTHCOM) și Biroul pentru contracararea UAS-urilor mici (JCO), a anunțat astăzi două noi oportunități pentru industrie pentru dezvoltarea de soluții în domeniul contracarării sistemelor neautorizate de aer (cUAS).
Solicitare pentru capacități de protecție cu impact redus
Prima inițiativă are în vedere o solicitare pentru „capabilități de protecție cu impact redus” (LCD), care să se extindă în întreaga coaliție militară și să integreze actualele programe de contrat UAV de mici dimensiuni. Potrivit DIU, aceste soluții vor contribui la cea de-a doua fază a efortului Replicator al Pentagonului, care urmărește să răspundă la creșterea amenințărilor militare ale Chinei.
Contextul și obiectivele programului Replicator
Primul program, anunțat în august 2023, prevedea distribuirea a mii de sisteme autonome, coste redus, pentru a contracara agresiunea chineză în următorii doi ani. A doua etapă, denumită Replicator 2, se concentrează în special pe soluții cUAS, iar DIU intenționează ca noile capabilități să minimizeze riscurile pentru trupele, civilii și infrastructurile sensibile, atât în interiorul, cât și în afara teritoriului național.
Leverage pentru inovație rapidă și adaptabilă
Solicitarea va folosi procesul DIU de deschidere către soluții comerciale (CSO), care permite colaborarea mai flexibilă și mai rapidă cu companii non-tradiționale din domeniul apărării. DIU speră ca această abordare să reducă timpul necesar pentru inovare și să elimine blocajele sistemice în achiziția de capabilități LCD. Aceasta se aliniază cu ordinul executiv recent, „Modernizarea Achizițiilor de Apărare și Stimularea Inovației în Industria de Apărare“, din luna trecută, ce urmărește accelerarea procesului de achiziție și simplificarea procedurilor pentru cumpărări rapide de tehnologii militare.
Termen și viitoare provocare de inovare
Termenul pentru depunerea ofertelor din partea industriei este 16 mai. În același timp, DIU a anunțat că intenționează să lanseze, în colaborare cu NORTHCOM, o competiție cu premii pentru soluții inovatoare în detectarea, identificarea și urmărirea UAS-urilor, deși detalii suplimentare nu au fost furnizate în acest moment.
Actualitate
Reconfigurare strategică: Armata SUA oprește două programe majore

Încetarea investițiilor: Motorul T901 și FTUAS
Pe măsură ce ies la iveală detalii suplimentare despre reducerile programelor Armatei SUA, un purtător de cuvânt al serviciului a confirmat planurile de a încheia lucrările pentru un nou motor de elicopter și pentru Sistemul Viitor Tactic Aerian fără Pilot (FTUAS). „Oprim investițiile și achizițiile în aceste două programe ca parte a inițiativei de transformare a armatei pentru a elibera resurse și a le reinvesti,” a declarat purtătorul de cuvânt.
Provocările motorului T901 și impactul deciziilor recente
De asemenea cunoscut sub numele de motor T901, Programul de Motor Turbina Îmbunătățită (ITEP) era destinat alimentării elicopterelor UH-60 Black Hawk și AH-64 Apache, oferind cu 50% mai multă putere și o eficiență a consumului de combustibil cu 25% mai bună. Însă, dezvoltarea a întâmpinat obstacole în ultimii ani. În ciuda planurilor Armatei de a închide proiectul, GE continuă dezvoltarea, concentrându-se pe atingerea obiectivelor contractului activ, inclusiv pregătirile pentru primul zbor din acest an.
Sfârșitul FTUAS și schimbarea de strategie
Programul FTUAS, destinat să înlocuiască RQ-7 Shadow, a întâmpinat de asemenea întârzieri, deși companiile Griffon și Textron erau încă în cursa pentru contract. În cadrul unei audieri a Comitetului pentru Servicii Armate al Senatului, senatorul Jack Reed a dezvăluit că Armata a oprit planurile pentru FTUAS. O parte din fondurile economisite va fi direcționată către dezvoltarea accelerată a Bell’s Future Long-Range Assault Aircraft (FLRAA).
Prioritizarea FLRAA: o nouă direcție
Armata a solicitat Bell o strategie pentru a accelera programul FLRAA, cu scopul de a aduce aparatul în dotarea soldaților cât mai curând posibil. „Încercăm să canalizăm resursele spre FLRAA pentru a devansa cronologia de implementare cu ani de zile. Avem nevoie de o aeronavă care să zboare de două ori distanța, cu dublă viteză și capacități superioare”, a menționat purtătorul de cuvânt.
-
Exclusivacum o zi
De trei ani, Incisiv de Prahova avertiza: Iată adevărul despre corupția din Penitenciarul Ploiești
-
Exclusivacum 3 zile
Dezastru în tabăra lui Nicușor Dan: campanie de dezinformare și atacuri neacoperite
-
Exclusivacum 9 ore
Teatru de proastă calitate și impostori de doi bani în Ploiești: Escrocheria anului – doi farisei care-și fură „icoanele” și-și joacă rolurile de-adevărate prosteală
-
Exclusivacum 3 zile
Ordinul MAI [S/7/2018] contrazice deciziile judecătorești privind plata sporurilor în concediu
-
Exclusivacum 2 zile
Scandal la Interne: Sindicatul Diamantul acuză abuzuri grave în acordarea majorărilor salariale „Bayraktar”
-
Featuredacum o zi
Unsprezece comercianți suspectați de fraudare a Sistemului de Garanție-Returnare: verificări în curs și semne de întrebare despre „musterii” din Prahova
-
Featuredacum 3 zile
Prioritizare analiză mutări polițiști promoția iunie 2025 pentru reîntregirea familiei
-
Ancheteacum 3 zile
Startul concesiunilor pentru proiecte hidroenergetice: o nouă etapă periculoasă pentru resursele României