Actualitate
Trăia pe picior mare când ajungea la Monaco/ În vara lui 2008, mi-a propus să candidez într-una dintre vacanţele pe care le-a făcut acolo

Mega-dezvăluirile CANCAN.ro despre ”nababii” din politică ajung azi la Ion Bazac, fostul ministru al Sănătăţii între anii 2008 şi 2009. Miliardarul care deţine reprezentanţa Ferrari în România este prieten la cataramă cu fostul şef al PSD Mircea Geoană, cel care l-a şi propulsat în politică. De cealaltă parte, Bazac a fost considerat ”colectorul principal” al banilor pentru campania lui Geoană la Preşedinţie şi de ce nu asta poate fi şi o explicaţie că ulterior s-a mutat în Principatul Monaco. Într-un denunţ depus deja la DNA, fostul deputat PSD Cristian Rizea a povestit că i-ar fi plătit 300 de mii de euro lui Geoană, iar banii au fost viraţi în două tranşe, prin intermediul lui…, aţi ghicit!, Bazac! (MAI MULTE DETALII AVEŢI AICI)
Cristian Rizea susţine azi că Bazac, pe lângă miliardarul Virgil Călina despre care vom reveni, era ”puşculiţa” lui Geoană şi a PSD-ului în acei ani. De altfel, tot la DNA, Rizea a arătat că, din funcţia de ministru, Bazac ”a primit de la D.C. (N.RED. – un afacerist important, pe care nu-l devoalăm deocamdată) importante sume de bani în numerar. Banii au fost remişi în 6-7 tranşe, fiind ridicaţi de Alexandru Mihai, aghiotantul lui Bazac, de la D.C. şi remişi personal lui Ion şi Camelia Bazac. Aceşti bani reprezentau comisionul pe care Ion Bazac, în calitate de ministru al Sănătăţii, l-ar fi primit de la D.C. pentru facilitarea achiziţiilor de către unităţile spitaliceşti a unor produse medicale şi sanitare furnizate de firma afaceristului”.
Rizea a povestit anchetatorilor că el, personal, a intermediat discuţia dintre D.C. şi Bazac, cunoscându-se cu amândoi. Pe Bazac, Rizea îl ştia foarte bine. Făcuseră vacanţe împreună pe Coasta de Azur, la multe dintre acestea luând parte şi familia Geoană. Într-un episod trecut al dezvăluirilor noastre, aţi putut citi AICI despre peripeţiile trioului Rizea-Bazac-Geoană pe un iaht închiriat la Monaco. Fotografiile pe care vi le-am prezentat AICI sunt mai mult decât grăitoare.
În 2008, familiile Geoană şi Bazac au petrecut o vacanţă memorabilă pe Coasta de Azur, unde Cristian Rizea le-a pus la dispoziţie un iaht
Combinaţia de la Maranello pe filieră politică sau cum a ajuns reprezentanţa Ferarri la Bazac
Rizea dezvăluie, în exclusivitate pentru CANCAN.ro, şi o altă ultra-combinaţie pe care Geoană şi Bazac şi-au pus amprenta în perioada 2007-2009. E vorba despre ”schema” prin care cel din urmă a obţinut reprezentanţa Ferrari în România! La acea oră, Herbert Stein, fondator şi preşedinte al dealerului ”AutoItalia Group”, făcea eforturi să aducă licenţa Ferrari la Bucureşti. Era şi cel mai îndreptăţit, întrucât era reprezentantul celorlalte mărci auto italiene… Îi lipsea din portofoliu doar Ferrari şi părea o chestiune de timp până va obţine aprobarea să deschidă un showroom Forza Rossa în România.
Numai că socoteala lui Stein, care îl avea în spatele său, ca protector şi un prieten, pe Călin Popescu Tăriceanu (şef al Guvernului până în 2008), a fost dată peste cap de Bazac! Rizea îşi aminteşte că „Stein avea AutoItalia şi era normal să vândă exclusiv în România şi maşinile Ferrari. Dar Bazac şi-a băgat coada şi până la urmă a luat el afacerea. A fost o înţelegere între Geoană şi Tăriceanu”. Se întâmpla înainte ca România să semneze în decembrie 2007, Tratatul de reformă al UE de la Lisabona. Şeful statului şi premierul de la data respectivă, Băsescu şi Tăriceanu, au plecat împreună în Portugalia, în ciuda faptului că între ei existau tensiuni politice uriaşe. Era perioada în care Guvernul Tăriceanu, care fusese remaniat în aprilie 2007, era minoritar în Parlament şi avea nevoie, ca de aer, de sprijinul PSD, condus de Mircea Geoană.
Rizea afirmă că atunci, la finalul lui 2007, s-a bătut palma pentru ca Bazac, omul lui Geoană, să preia licenţa Ferrari pentru România, iar Stein să se retragă din ”cursă”. ”Ştiu că Geoană a vorbit cu Tăriceanu şi i-a spus că PSD va susţine Guvernul în Parlament dacă Bazac va primi reprezentanţa Ferrari. A fost una dintre condiţii! Când s-a întors din Portugalia, unde fusese cu Băsescu la Lisabona, Tăriceanu s-a oprit în drum, în Italia, la Maranello, unde a discutat, din postura de premier al României, ca Bazac să ia reprezentanţa. Şi toată lumea era mulţumită. Chiar dacă era prieten bun cu Tăriceanu şi încă mai sunt, Stein a înţeles situaţia şi a renunţat”, ne-a mai declarat Rizea.
În mai 2008, Bazac avea aşadar să deschidă primul showroom în România. Vă veţi întreba, probabil, de ce atâta tămbălău pentru a deveni dealer Ferrari. Socoteala e simplă: la fiecare maşină Ferrari cumpărată de un român, Bazac primeşte 20% din preţul de vânzare. Iar preţul este în medie de 250.000 de euro. În condiţiile în care pentru fiecare Ferrari vândut, Bazac are un profit de 50.000 de euro, înmulţiţi cu 30-40 de bucăţi (câte sunt alocate an de an României de către producătorul de la Maranello) şi va rezulta un profit de… 1,5-2 milioane de euro! Bani curaţi, făcuţi fără bătăi de cap!
Şi asta nu e tot. Proprietar şi el de Ferrari, Rizea ne-a explicat că ”mentenanţa îi bagă în buzunar lui Bazac alte milioane. Daţi-vă seama! Dacă vrei să schimbi o piesă sau să faci revizie la un Ferrari, eşti obligat să lucrezi cu Forza Rossa a lui Bazac fiindcă, altfel, pierzi garanţia maşinii. Şi orice piesă, cât de mică, te costă o avere ca proprietar de Ferrari! Şi toţi aceşti bani pleacă spre Monaco, căci soţii Ion şi Camelia Bazac au rezidenţa acolo şi nu plătesc taxe în România…”
Ion Bazac deţine un apartament de 1,2 milioane de euro în blocul Mirabeau din Monaco. Acesta se află chiar în apropierea celebrei curbe a circuitului de Formula 1 din Principat
”Regele linguriţelor”, rege la Monaco
Despre averea pe care familia Bazac o are la Monaco, CANCAN.ro a descoperit că aceasta are în proprietate un apartament în blocul Mirabeau (zona pietonală), la etajul 2, pe care ar fi plătit 1,2 milioane de euro, iar fostul ministru al Sănătăţii conduce acolo un Ferrari Super–America de colecţie. Acest model s-a fabricat într-o serie de 50 de bucăţi şi costă puţin sub 300 de mii de euro. Cumpărat după mega-afacerea de a fi ministru al Sănătăţii. Şi pentru că obrazul subţire cu cheltuială se ţine, soţii Bazac (care nu traversează cea mai bună perioadă a căsniciei lor) obişnuiesc ca ziua, să se relaxeze la faimosul Hotel La Reserve de Beaulieu (5*), recunoscut pentru celebrităţile care au trecut pe aici, iar seara cinează la cel mai scump restaurant de pe Coasta de Azur, ”Chevre D’or” din Eze (lângă Monaco). E un restaurant celebru, cotat la 2*Michelin, care nu dispune decât de 8 mese exclusiviste, pentru care rezervarea trebuie făcută cu două luni înainte.
Nu sunt singurii români care merg acolo, dar sursa noastră glumea că madame Bazac, o mare băutoare de şampanie, are pe speed dial-ul telefonului numărul de la „Chevre D’or„. Locaţie ultra scumpă: meniul/persoană este pe măsură: între 500 şi 1000 de euro!
Soţii Bazac sunt clienţi fideli ai faimosului Hotel Reserve de Beaulieu, la piscina căruia îşi petrec majoritatea zilelor când se află la Monte Carlo
Revenind la reprezentanţa Ferrari în România, azi aceasta este în colaps. Showroomul Forza Rossa din Otopeni a fost închis, a dat faliment, redeschis în altă locaţie, iar Bazac a ajuns să vândă Ferrari (cu 0 kilometri) prin… mica publicitate, în Târgul Vitan şi pe autovit.ro, ceea ce este ca imagine dezastruos pentru celebra marcă. Ferrari în târg lângă Skoda Fabia uzată sau Bmw X6 ca al Loredanei Chivu… Nu creează o imagine tocmai favorabilă celebrului producător auto.
Sursele noastre spun că, în prezent, Bazac nu mai câştigă decât puţin din această afacere şi că, de bază pentru el, este o fabrică a tatălui său, care produce veselă: linguriţe, furculiţe distribuite prin reţeaua Auchan. Şi uite aşa, din bossul Ferrari, Bazac ar putea deveni în timp… ”Regele linguriţelor”! Reprezentanţa pentru carte de vizită, iar bănuţii din linguriţe, furculiţe, linguri.
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
Actualitate
Germania și Japonia se aliază pentru rachete de croazieră cu rază extinsă
-
Exclusivacum 2 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 5 zile
Penitenciarul Ploiești: Comisarul Matei – De la „apt-limitat” la „infrat-nelimitat”?
-
Ancheteacum 2 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Administratieacum 7 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o zi
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!