Actualitate
Fiecare “lovitură” cu specificul ei…/ „Partenerii”

POSTARI PE BLOGUL PERSONAL (Daniel Savu, Traian Basescu)
Doi poiticieni, din tabere diferite, semnalau -inca din 2016- abuzurile si ilegalitatile „BINOMULUI”.
18.03.2016
Fiecare “lovitură” cu specificul ei… La noi, Alina Bica a vrut să își ia revanșa și să dea semnalele necesare despre ce, cât și cum poate să facă ! Deloc eroină sau victimă, uneori credibilă, alteori nu, a ridicat miza și a explicat de ce unele dosare sunt trase pe dreapta, altele nu! Printre concluziile de interes public ce pot fi consemnate după “dezvăluirile” fostului magistrat Alina Bica este și aceea că va fi necesar să extindem capitolul “câmp tactic”, inclusiv asupra sectorului economic.
Deci nu este vorba doar de justiție, așa cum am fost obișnuiți până acum… ci de o legătură importantă între Binom sau Trinom și mediul economic, asigurată prin “câmpul tactic”. Probabil că aceasta este rațiunea pentru care iată, încep să iasă la iveală date despre oameni, nu instituții, oameni cu interese economice care au provocat arestări.
Și pentru că Alina Bica face referire la persoane importante, conducători ai unor instituții de forță din România, ar fi indicată chiar și o poziție publică a acestora, care mă întreb de ce nu apare… Asta cu atât mai mult cu cât avem exemple ce se concretizează prin implicarea unor șefi din structuri locale SRI într-o extindere a “câmpului tactic”. Fără o justificare legată de siguranța națională, ci doar de interesul personal, există semnale că s-au implicat atât în politică, dar și în justiție sau în afaceri. Scopul a fost acela de a influența decizii pentru susținerea unor “prieteni”, de pe urma cărora beneficiază de avantaje de ordin personal.
23.03.2016
Traian Băsescu a judecat luni pe Facebook un nou „termen” în dosarul Microsoft, ANRP sau cel al restituirilor din Sectorul 2.
Și iată ce-a ieșit. Nemulțumit că denunțătorii din aceste dosare pe care îi numește „posibili capi mafioți” sunt lăsați liberi și cu banii neatinși, Băsescu o ironizează pe șefa DNA Laura Codruța Kovesi, care transmitea recent că dacă s-ar recupera banii din prejudicii s-ar putea face autostrăzi. „Marea problemă este că, lăsînd banii în conturile celor care i-au furat, nu vom mai putea realiza programul de autostrăzi anunţat de Doamna Koveşi la bilanţul DNA. Poate doar să se recupereze ceva sume cu care să se cumpere pamperşi pentru creşe„, i-a transmis Băsescu șefei DNA la termenul de judecată de pe Facebook de luni.
Iată postarea lui Băsescu:
„Partenerii!
Dinu Pescariu, Florian Walter, Claudiu Florică, Dragoş Dobrescu,Valentin Vişoiu, transformaţi peste noapte din posibili capi mafioţi în denunţători, sunt doar cîteva nume de posibili infractori protejaţi de DNA, purtînd deja nobilul titlu de denunţători, ale căror fraude însumate în dosarele Microsoft, ANRP sau restituiri Sector 2 depăşesc, conform sumelor vehiculate public de DNA, 400 mil. Euro.
Posibilii capi mafioţi, prin înţelegere cu procurorii DNA, au rămas fără niciun fel de acuzaţie, sunt în libertate, dar şi cu toţi banii furaţi în buzunar, deplini proprietari asupra averilor imense făcute prin furt, conturilor cu sute de milioane, avioanelor, apartamentelor de la Monaco sau de aiurea, în timp ce pionii lor vremelnici sunt prezentaţi cu cătuşe la mîini, pe toate televiziunile, într-un spectacol bine regizat cu numele “lupta împotriva corupţiei şi recuperarea banilor poporului”.
Categoric, cei ce i-au ajutat pe posibilii capi mafioţi să fure trebuie să-şi primească pedeapsa penală pentru faptele lor. Pot fi de acord ca posibilii mafioţi pocăiţi, transformaţi în denunţători, să rămînă liberi, pentru că ajunşi la strîmtoare au ajutat justiţia. Resping însă ideea că, dacă un posibil cap mafiot şi-a turnat propria reţea de influenţă, mereu alta în funcţie de guvernare, să rămînă cu sumele furate statului în baza unei înţelegeri cu procurorii DNA (eu cel puţin plec de la premisa că procurorii DNA nu împart nimic cu capii mafioţi).
Trebuie spus că un ministru care ar face înţelegeri pe bani furaţi ar ajunge la puşcărie. O fi oare constituţional ca un procuror să poată face astfel de înţelegeri în favoarea beneficiarului banilor furaţi de la stat?
Marea problemă este că, lăsînd banii în conturile celor care i-au furat, nu vom mai putea realiza programul de autostrăzi anunţat de Doamna Koveşi la bilanţul DNA. Poate doar să se recupereze ceva sume cu care să se cumpere pamperşi pentru creşe. Ce să-i faci, gînduri de bunic
Eu cred că a-i lăsa pe capii mafioţi denunţători cu libertatea este suficient. Dar, a le confisca banii furaţi este obligatoriu..
PS – exemple
1.Microsoft – pagubă estimată în cei 12 ani de contract, cca 200 mil Euro. Denunţătorii Dinu Pescariu şi Claudiu Florică nu sunt acuzaţi şi rămîn cu libertatea şi cu banii. Prin decizia încă nedefinitivă a instanţei s-ar putea recupera cca 11 mil Euro.
2.ANRP – pagubă estimată cca 60 mil Euro. Denunţătorul Valentin Vişoiu rămîne liber şi cu banii furaţi, în timp ce pe averea inculpaţilor se pune sechestru în valoare de cca 1,5 mil. Euro.
3.Sectorul 2 – în dispută la DNA,1.500 mp primiţi şpagă de primar. Denunţătoul Dragoş Dobrescu, cu sprijinul martorului Cristi Borcea. Denunţătorul Dobrescu rămîne cu banii obţinuţi din vînzarea a 8,5 hectare de teren dobîndit prin fraudă, valoarea terenului fiind de cca 80 milioane Euro”.
08.02.2016
Daniel Savu, postare pe pagina sa de Facebook interpelarea adresata ministrului ustitiei, RALUCA PRUNA.
Justiţia selectivă, fenomen care a dominat viaţa politică din ultimii ani, tolerat de autorităţi în funcţie de interesele unor grupuri de presiune, are toate şansele să influenţeze decisiv atât alegerile locale, cât şi pe cele parlamentare din acest an.
Dacă un candidat este protejat prin menţinerea secretului asupra situaţiei sale judiciare, inclusiv cu sesizări, plângeri sau denunţuri ţinute de procurori la sertar ani la rând, fără nicio explicaţie pentru tergiversarea investigaţiilor, avem de-a face în mod clar cu o implicare, voită sau nu, în procesul electoral, a sistemului care în mod normal ar trebui să combată faptele de corupţie.
Aceasta înseamnă că interesul legitim al cetăţenilor de a fi informaţi cu privire la faptele unui politician care vrea să candideze pentru o funcţie publică, indiferent de nivelul acesteia, se loveşte automat de procedurile complet lipsite de transparenţă pe care autorităţile statului le promovează.
Am considerat că este corect să sesizez această situaţie ministrului tehnocrat al Justiţiei, Raluca Prună, prin interpelarea prezentată mai jos, cu referire explicită şi la situaţia preelectorală din Ploieşti.
Doamnă ministru,
Vă adresez prezenta interpelare cu scopul de a clarifica modalitatea în care Ministerul Justiţiei înţelege să intervină şi să ia măsuri pentru combaterea fenomenului de “justiţie selectivă”, care se conturează şi se confirmă tot mai clar în spaţiul public din România.
Concret, mă refer la activitatea Direcţiei Naţionale Anticorupţie care, atât prin structura centrală, cât şi prin serviciile teritoriale, nu a reuşit să prezinte sau să demonstreze până în prezent că respectă termene decente, dar şi un algoritm clar şi nediscriminatoriu, atât din punct de vedere politic, cât şi cronologic, pentru instrumentarea cauzelor pe care le are în atenţie.
Din acest punct de vedere, vă rog să explicaţi cum caracterizaţi această situaţie, în ce măsură o aveţi în vedere ca şi criteriu în privinţa desemnării noului procuror şef al DNA, precum şi măsurile pe care le veţi adopta pentru transparentizarea acestor proceduri, invocate în mod repetat în dezbaterile publice.
Pentru a exemplifica, voi face referire la o situaţie cu care m-am confruntat în mod direct. În data de 11 ianuarie 2016, în calitate de senator, am solicitat DNA să îmi comunice, în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, numărul sesizărilor penale (denunţuri şi/sau plângeri penale) înregistrate până în prezent de structura centrală sau serviciile teritoriale ale DNA pe numele VOLOSEVICI ANDREI LIVIU (ns. 26.03.1976), fost primar al municipiului Ploieşti în perioada 2008-2012, în prezent senator în Senatul României. Am mai cerut informaţii privind: data depunerii plângerilor/denunţurilor, natura infracţiunilor sesizate, precum şi soluţiile procedurale dispuse sau, după caz, stadiul procesului penal pentru fiecare în parte.
Spre surprinderea mea, cu privire la toate informaţiile solicitate, DNA a răspuns: “Conform art. 25, alineatul 3 din Ghidul privind Relaţia dintre Sistemul Judiciar din România şi Mass-Media aprobat prin Hotărârea nr. 573/06.05.2014 a Plenului CSM, informaţiile privind existenţa unei plângeri sau denunţ pe rolul organelor de urmărire penală referitoare la posibila săvârşire a unor fapte de natură penală, precum şi datele cuprinse în aceste acte de sesizare nu sunt publice. (….)”.
Faţă de speţa prezentată mai sus, vă rog să explicaţi următoarele:
- De ce o cerere a unui senator al României, adresată DNA, justificată printr-un interes public evident, este gestionată ca fiind parte a relaţiei între Sistemul Judiciar din România şi Mass-Media?
- De ce prevederile incluse în Ghidul privind Relaţia dintre Sistemul Judiciar din România şi Mass-Media, aprobat prin Hotărârea nr. 573/06.05.2014 a Plenului CSM, invocat în răspunsul DNA, prevalează în faţa unei legi în vigoare, şi mă refer aici la Legea accesului liber la informaţiile de interes public?
- Având în vedere necesitatea adoptării unor măsuri pentru combaterea fenomenului de “justiţie selectivă”, precum şi preocuparea pe care instituţiile statului ar trebui să o manifeste în scopul satisfacerii interesului public cu privire la fapte din mandatul oricărui primar sau demnitar ales din România, cu respectarea prezumţiei de nevinovăţie, vă solicit să vă pronunţaţi, în calitate de ministru al Justiţiei, faţă de acest aspect. Consideraţi că transparentizarea situaţiei judiciare a unui demnitar, mai ales după o perioadă de peste 2-3 ani de la sesizarea faptelor, poate elimina riscul ca acesta să fie perceput de cetăţeni ca eligibil, în condiţiile în care, în realitate, el riscă să devină incompatibil cu o funcţie publică, din cauza unor eventuale probleme de natură penală ?
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum o zi
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 6 ore
Circul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 19 ore
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi