Actualitate
Petrică, nu suntem toti la fel
‘’Petrica e prietenul meu. E nevăzător din naștere. Și, din păcate, Petrică locuiește în România. Să vă zic de ce ”din păcate”.
Deunăzi, Petrică avea de călătorit până la Sibiu. A găsit o firmă de transport, TRANS POLOSAM, din Iași, care avea un microbuz pe traseul ăsta. (Pe contul lor de pe autogari.ro scrie foarte frumos: ”Incepand cu anul 2003, echipa SC TRANS POLOSAM SRL asigura calatorilor sai un transport sigur, confortabil si civilizat cu autocare noi, elegante etc.”)
Petrică a sunat cu două zile înainte ca să-și rezerve biletul și a anunțat că va călători cu un câine ghid. La telefon i s-a spus că e totul în regulă, să se prezinte la microbuz în ziua și la ora indicată, în Peco OMV.
Petrică locuiește în Pașcani, iar autobuzul pleca de la Târgu Frumos. Așa că a tocmit un om să-i ia cu mașina. La Târgu Frumos, de dimineață, pe la 7 și jumătate, Petrică și Maya s-au prezentat la microbuz. Când i-a văzut șoferul, Daniel (din păcate nu-i știm și numele de familie), a strigat la el că nu-l ia cu câine. Legea spune altfel: era obligat să-i ia! Maya este un câine ghid, antrenat special ca să-l ajute pe Petrică. Șoferului nu i-a păsat. A turbat și-a început să-l înjure. Apoi a lovit cu piciorul câinele, de-a scheunat Maya (un labrador măricel) și s-a rostogolit pe scări, apoi șoferul Daniel l-a împins violent pe Petrică jos din autobuz, a închis ușa și a plecat. Nimeni din microbuz nu a reacționat! Nimeni.
Petrică a sunat la 112. A venit Poliția. Legea spune că șoferul trebuia oprit în trafic, amendat cu o sumă între 6.000 și 12.000 de lei și obligat să ia pasagerul nevăzător împreună cu câinele lui ghid. Dar, pentru că în România legea se face la tocmeală, șoferul a scăpat basma curată și și-a continuat de drum, iar firma, în cârdășie cu Poliția, i-a oferit lui Petrică posibilitatea să vină cu următorul microbuz, care pleca peste 4 ore.
– Bine, domnule, dar eu ce fac acum, unde mă duc?, l-a întrebat Petrică pe polițist.
– Și ce vrei, să te iau la mine acasă?, a venit răspunsul. Polițistul s-a urcat în mașina de serviciu și-a plecat.
”Laura, am rămas acolo în stradă, să mă uit la stele”, mi-a zis, iar mie mi-au dat lacrimile. Măcar dacă ar putea să vadă Petrică stelele… ”Știi cum e să fii singur într-un oraș străin pe care nici nu-l poți vedea?”
Petrică și Maya au așteptat, acolo în stradă, în benzinărie, în locul unde i-a părăsit și șoferul, și Poliția, timp de patru ore, până când i-a luat următorul microbuz. ”Și dacă era noapte? Eu ce făceam până dimineața?”
”Mie mi-e frică mereu. Îți dai seama, dacă și Poliția Română a avut reacția asta, ce speranță mai am? Dacă pățesc ceva rău, eu ce fac? Eu al cui sunt?”
Mi-am înghițit lacrimile. Mi-e ciudă tare. Nu pot face multe, dar vă pot ruga să facem întâmplarea asta populară. N-am zis niciodată cuvintele astea, dar le zic acum: vă rog, Share masiv! (Marian Godina, iartă-mă că te tag-uiesc, dar ne-ai putea ajuta?) Să se știe, poveștile astea trebuie spuse! Să se știe firma, să ajungă măgăria asta până la urechile șoferului aș vrea. Dacă noi nu ne revoltăm, nimeni n-o va face. Un singur om dacă la o situație asemănătoare își va schimba atitudinea, și tot am făcut ceva bine.
”Eu al cui sunt?”
Al nostru ești, Petrica!’’ –Laura Baban -facebook
Top of Form
Actualitate
Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală
Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
-
Exclusivacum 3 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 4 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 11 oreCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Exclusivacum 3 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 3 zileJilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 24 de orePenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi



