Actualitate
CIA Poate aranja oricând atacuri cibernetice asupra mașinilor pentru a ucide oameni

Se pare că Agenția Centrală de Informații a SUA (CIA) ar putea, cel puțin în teorie, să vă omoare printr-un atac cibernetic asupra computerului mașinii dvs., conform grupului pro-transparență WikiLeaks. Și acum, când unele dintre instrumentele și metodele de hacking ale înșelătoarei agenții sunt disponibile în spațiul virtual, orice infractor. cu cunoștințe la calculator ar putea să facă acest lucru la fel de bine. Rămâne neclar dacă CIA, care se laudă cu uciderea în masă, chiar a ucis pe cineva prin atac cibernetic asupra mașinii lor. Dar suspiciuni întemeiate cu privire la această posibilitate, au circulat timp de ani de zile – mai ales de la suspiciosul „accident de mașină” la moartea jurnalistului Michael Hastings, care a fost implicat în dezvăluirea abuzurilor CIA și NSA.
Organizația anti-secrete WikiLeaks, care a dezvăluit publicului cantități uriașe de documente guvernamentale confidențiale, care arată fărădelegile săvârșite în ultimii ani, a mai aruncat încă o bombă: cea mai mare publicare de documente confidențiale CIA. În total, grupul va publica aproape 9.000 de documente, intitulate cu numele de cod „Vault 7” de către WikiLeaks. Ultimele descoperiri urmează unei alte dezvăluiri de luna trecută care arătau că controversatul birou de informații, caracterizată de un oficial ca „o mașină de ucis a dracului”, a luat în vizor politicieni și partide din Franța pentru supraveghere, înaintea alegerilor prezidențiale din Franța.
În săptămânile și lunile următoare, mai multe dezvăluiri despre agenție vor apărea cu siguranță. C. Mitchell Shaw de la revista The New American (Noul American) a scos în evidentă unele lucruri care sunt cunoscute până în prezent. „Cu privire la dezvăluirile WikiLeaks de marți despre capacitățile de hacking ale CIA, se cunoaște acum faptul că agenția poate săvârși hacking cel puțin la nivelul NSA (Agenția Națională de Securitate, abreviere în eng. n.t.) însă cu și mai puțină răspundere”, a scris el. „Un element al acesteia este abilitatea de a accesa dispozitivele de la distanță – precum calculatoarele, dispozitivele mobile și televizoarele – pentru a supraveghea și a asculta obiectivele. Desigur, din moment ce CIA a pierdut controlul asupra instrumentelor sale de hacking, acum și alții au aceeași capacitate.”
Consecințele acestea ar trebui să fie extrem de îngrijorătoare pentru oricine, indiferent dacă crede că are ceva de ascuns sau nu.
„Odată ce hackerii dețin controlul asupra acestor dispozitive, aceștia pot activa la distanță camerele de luat vederi și microfoanele, transformând dispozitivele în aparate de supraveghere deținute și utilizate de către subiecții (de fapt: victimele) supravegherii – toate acestea fără nici un indiciu pentru proprietarii dispozitivelor că au fost urmăriți și ascultați”, a declarat Shaw.
„Fără lumină. Fără indicatori. Supraveghere, clandestină, pură”.
Se înțelege că, s-a vorbit deja destul despre instrumentele CIA pentru transformarea telefoanelor inteligente și a altor dispozitive în dispozitive de supraveghere portabile. De la televizoarele Smart TV care supraveghează cetățenii în stil 1984(adică în stil Big Brother ca în utopia lui George Orwell n.t.), la laptop-uri sau telefoane care au microfoanele activate pentru a spiona utilizatorii, la săvârșirea de hacking asupra aparatelor de uz casnic conectate on-line, ca parte a fenomenului denumit ca „internetul obiectelor”, viața privată nu a fost niciodată la fel de amenințată, așa cum este astăzi.
Într-un document nou dezvăluit care trasează direcția și organizarea ramurii CIA de dezvoltare a tehnologiilor embedded (adică a sistemelor electronice care îndeplinesc o funcție specifică de ex. acționează ștergătoarele când acționezi maneta, acea mișcare este comandată de un dispozitiv embedded la mașinile post anii ’90 n.t.) sau EDB (abrevierea din eng. n.t), mai mulți birocrați „inteligenți” subliniau „posibilele căi de reorganizare”. De asemenea, se menționează în document și „potențiale zone de misiune pentru EDB”. Printre aceste „zone de misiune” posibile sunt „sistemele de vehicule (de exemplu, VSEP)” și „QNX”, un sistem de operare auto utilizat de majoritatea constructorilor de mașini, inclusiv Audi, Ford, și mulți alții.
Și totuși, dincolo de spionaj asupra șoferilor și pasagerilor, WikiLeaks a speculat despre cum, capacitățile și sistemele CIA, ar putea fi utilizate și în mod ofensiv – cu potențialul de a ucide oameni.
„Începând cu data de octombrie 2014, CIA se preocupa, de asemenea, cu infectarea sistemelor de control ale automobilelor utilizate de mașinile moderne și de camioane,” a explicat WikiLeaks în comunicatul său de presă prin care anunța dezvăluirile uriașe Vault 7.
„Scopul unui astfel de control nu este specificat, dar ar permite CIA să se angajeze în asasinate aproape nedetectabile.”
Ca nu cumva perspectiva să fie considerată exagerată, CIA și alte birocrații înșelătoare din SUA de astăzi se laudă în mod deschis cu programele lor de asasinat, ucidere în masă. Mii de oameni, inclusiv cetățeni americani și chiar copii născuți în SUA, au fost aruncați în aer și pulverizați de programele criminale ale guvernului SUA, toate acestea fără a fi trași vreodată la răspundere pentru vreo infracțiune, cu atât mai puțin să fie condamnați într-o instanță de judecată.
„Noi ucidem oameni după informațiile colectate despre anumite activități” se lăuda fostul șef CIA și actualul(șef) NSA Michael Hayden, în 2014, aparent mărturisind o ucidere în masă.
Dar implicarea CIA în asasinate și ucidere în masă nu este deloc un fenomen nou. Nici măcar dezvoltarea de către agenție a tehnologiei de ultimă oră, prin care să ucidă victimele fără a lăsa urme. De exemplu, în 1975, a reieșit din mărturia Senatului, ca parte a unor investigații asupra uneltirilor fără de lege ale CIA, că agenția a dezvoltat o arma care trage o „lance de gheață.” Proiectilul înghețat intră în corp și provoacă un atac de cord la topire, lăsând practic nici o dovadă a crimei. Astăzi, CIA are obiceiul de a arunca bombe asupra oamenilor din întreaga lume, utilizând drone fără identitate.
În ceea ce privește speculațiile că CIA ar putea folosi metodele sale de atac cibernetic asupra mașinilor pentru a ucide oameni, și acestea au circulat timp de ani de zile. În 2013, jurnalistul de investigație Michael Hastings, care a făcut cercetare asupra abuzurilor comise de către CIA și NSA și a declarat recent altora că el a fost investigat de autoritățile federale, a murit într-un accident de mașină extrem de suspect din Los Angeles, California. Autoritățile au declarat în mod oficial că moartea sa a fost un „accident”, dar întrebări serioase au început să apară imediat – chiar și în mass-media sistemului și între oficiali remarcabili.
În ciuda propriilor sale acreditări instituționale și viziunea sa evident pro-democratică, Hastings a devenit din ce în ce mai alarmat și agitat de ceea ce a aflat în legătură cu spionajul ilegal al administrației asupra americanilor. Când a aflat că Obama a spionat în mod ilegal și pe jurnaliști, i-a atins limitele răbdării.
„Administrația Obama a declarat, în mod clar, război asupra presei. A declarat război jurnaliștilor de investigație – sursele noastre(de informare n.t.)”, a declarat el în timpul unui interviu televizat cu puțin timp înainte de a muri.
De asemenea, el a cerut jurnaliștilor să declare război guvernului.
Cu mai puțin de 24 de ore înainte de a muri, Hastings și-a avertizat prietenii, familia și superiorii săi că „federalii” îi urmăreau prietenii și asociații săi și că oricine va fi contactat de birocrații federali ar trebui să ceară consiliere juridică. Linia de subiect din e-mailul său se citea:
„Ancheta FBI re: NSA” Poate (lucrul n.t) cel mai alarmant dintre toate, e-mailul s-a încheiat cu o mare descoperire: „De asemenea: Sunt pe cale prezenta un articol năucitor, și am nevoie să dispar de pe radar un pic.”
Și apoi, a murit. Prietenii săi au spus că el conducea, în general, „ca o bunicuță.” Și totuși, din declarațiile oficiale, potrivit anchetei, Hastings a gonit peste o lumină roșie a semaforului în timp ce se presupune că conducea cu mai mult de 160 de km pe oră într-un cartier rezidențial aglomerat, înainte de a se prăvăli într-un copac și a-i buși mașina. Motorul noului său Mercedes a fost găsit la o distanță mai mare de 50 de metri de la locul accidentului. Autorităților li s-au ordonat să nu comenteze cazul.
Speculațiile cu privire la posibilitatea ca mașina să fi fost atacată cibernetic de către înșelătoarele agenții de informații din SUA au apărut aproape imediat. Și chiar oficiali remarcabili din sectorul guvernamental au speculat că Hastings ar fi putut fi, de fapt, ucis. Fostul coordonator național pentru securitate, protecție a infrastructurii, precum și pentru lupta împotriva terorismului din SUA Richard Clarke, de exemplu, a declarat la scurt timp după accident că a fost „în conformitate cu un atac cibernetic asupra unei mașini.” El a menționat, de asemenea, că agențiile de informații ale guvernelor influente, inclusiv ale guvernului SUA, cunosc aproape sigur cum să îl realizeze (atacul cibernetic n.t.).
„Ceea ce s-a descoperit ca rezultat al unor cercetări universitare este că, este relativ ușor să ataci cibernetic și să pătrunzi în sistemul de control al unei mașini, și pentru a realiza unele lucruri precum să acționezi accelerația când conducătorul auto nu vrea accelerație, să acționezi frânele atunci când conducătorul auto nu dorește frânele, pentru a lansa un airbag,” a explicat Clarke.
„Puteți face niște lucruri cu adevărat foarte distructive acum, prin intermediul atacului cibernetic asupra mașinii, și nu e așa de greu…. Deci, dacă ar fi existat un atac cibernetic asupra mașinii – și nu spun sigur că a fost – Cred că oricine l-ar fi realizat, va scăpa, probabil, fără a putea fi descoperit.”
De la moartea lui Hastings, numeroase mașini au fost atacate cibernetic. În 2015, cercetătorii de securitate au atacat cibernetic un Jeep Cherokee și au putut să-i rotească volanul și să-i dezactiveze chiar și frânele. Înainte de aceasta, cercetătorii universitari au publicat lucrări științifice prin care au arătat că este posibil. Și anul trecut, cercetătorii germani au făcut același lucru, deturnând 24 de mașini. Cu alte cuvinte, nu există nici o urmă de îndoială că acest lucru nu este posibil din punct de vedere tehnic. Și nu există nici o urmă îndoială că CIA nu a omorât și nu omoară oameni, având imunitate, fără ca victimele, să fie măcar acuzate de vreo infracțiune.
Desigur, diferite organe de propagandă controlate de sistem, în special cele legate de CIA, a respins și a minimalizat ultimele preocupări legate de atacuri cibernetice ale CIA asupra mașinilor. La conducerea haitei (de propagandiști n.t) nu a fost nimeni alta decât din ce în ce mai discreditata publicație Washington Post. În timp ce presa anti-Trump de extremă stângă încă refuză să ofere cititorilor orice dezvăluire, se cunoaște demult că, controversatul proprietar al Washington Post, șeful Amazon și participant la grupul Bilderberg Jeff Bezos, are contracte enorme cu CIA cu valoare mult mai mare decât prețul pe care el l-a plătit pentru nereușitul ziar.
Alte organe de propagandă ale sistemului au primit semnalul de la Washington Post care are legături cu CIA și au minimalizat și ele preocupările (legate de acest subiect n.t).
„Scenariul cel mai probabil: sistemele de informare și divertisment de pe autovehicule ar putea fi utilizate pentru supraveghere, la fel cum documentele descriu abilitatea de a asculta conversații prin intermediul televizorului din camera de zi”, a scris Autoblog.com, publicat de către proprietarul Huffington Post, AOL.
Cum au ajuns propagandiști sistemului la această concluzie – mai ales atunci când oficialii CIA se laudă despre agenție ca fiind „o mașină de ucis a dracului” – nu este foarte clar.
Cum agențiile de „informații” scapă din ce în ce mai mult de sub control și circulă zvonuri din ce în ce mai mult că, birocrați înșelători „înfiltrați adânc în stat” lucrează din interior pentru a-l sabota pe președintele Trump, este timpul ca Congresul și ramura executivă să investigheze în detaliu ceea ce se întâmplă. De asemenea, este timpul să mai aruncăm o privire la moartea lui Hastings și asupra altor decese suspecte. Dacă ceva a devenit limpede în mijlocul ultimelor descoperiri, este faptul că CIA și alte birocrații înșelătoare sunt capabile de aproape orice, iar ei nu par să recunoască nici un fel de constrângeri fie legale, morale sau etice cu privire la activitățile lor fără de lege.(ortodoxinfo.ro)
Actualitate
UE exclude SUA din pachetul de finanțare SAFE de 150 de miliarde de euro: drumul spre autonomia strategică

Inițiativa SAFE, parte a programului Readiness 2030, marchează o schimbare semnificativă în politica de apărare europeană, prioritizând reînarmarea și reducerea dependenței de Washington.
Uniunea Europeană a exclus Statele Unite din accesul la noul pachet de finanțare de 150 de miliarde de euro (163 de miliarde de dolari) pentru acțiuni de securitate în Europa (SAFE), demonstrând angajamentul său față de autonomia strategică, reînarmarea accelerată și o mai mică dependență de Statele Unite pentru armament. Inițiativa SAFE face parte din programul mai amplu Readiness 2030, anunțat de Comisia Europeană. Finanțarea se va realiza prin intermediul piețelor de capital, iar fondurile vor fi redistribuite statelor membre sub formă de împrumuturi, în funcție de cerere și de planurile naționale de înarmare.
Autonomie strategică și achiziții comune
SAFE va permite statelor membre să își mărească semnificativ investițiile în apărare prin achiziții comune din industria europeană de apărare, concentrându-se pe capabilitățile prioritare. Acest lucru va contribui la interoperabilitate, predictibilitate și reducerea costurilor pentru o bază industrială europeană de apărare puternică. Achizițiile comune SAFE necesită implicarea a cel puțin două țări, una dintre acestea fiind membră UE. Pe lângă statele membre UE, sunt eligibile Ucraina, țările Asociației Europene a Liberului Schimb (EFTA) – Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția – și țările Spațiului Economic European (SEE). SUA și Regatul Unit sunt excluse.
Îndoieli privind dependența de sistemele de armament americane
Decizia de a exclude SUA reflectă îngrijorările legate de independența operațională a unor sisteme de armament americane, precum avioanele de luptă F-35. Vicepreședintele Comisiei Europene, Kaja Kallas, a subliniat necesitatea ca armata să aibă „mâini libere” în situații de criză, sugerând limitări impuse de utilizarea armelor străine.
Pachetul ReArm Europe și noul document alb de apărare
SAFE reprezintă o parte importantă din pachetul ReArm Europe de 800 de miliarde de euro, restul urmând să fie alocat în patru ani printr-o clauză de excepție pentru bugetele naționale de apărare, până la maximum 1,5% din PIB. Noul document alb de apărare al UE se concentrează pe închiderea decalajelor de capacitate, consolidarea bazei industriale de apărare, sprijinirea Ucrainei și creșterea rapidă a gradului de pregătire până la sfârșitul deceniului. Documentul evidențiază ritmul accelerat al retragerii aliaților tradiționali, inclusiv SUA, de pe scena europeană, subliniind decizia ca fiind mai rapidă decât anticipat. Acest lucru este corelat cu declarațiile pro-ruse ale președintelui Donald Trump, precum și cu suspendarea ajutorului militar și a schimbului de informații cu Ucraina.
Priorități și proiecte viitoare
Printre decalajele de capacitate vizate se numără sistemele de apărare aeriană și antirachetă, munițiile, sistemele anti-drone, dronele, echipamentele de război electronic și tehnologiile emergente precum inteligența artificială și calculul cuantic. Documentul propune o serie de proiecte comune de apărare, detaliile urmând a fi stabilite ulterior de statele membre. Comisarul european pentru apărare și spațiu, Andrius Kubilius, a menționat că Consiliul European își propune să prezinte opțiuni pentru proiecte comune de apărare statelor membre în jurul lunii iunie. Documentul subliniază importanța programelor collaborative pentru a accelera livrarea echipamentelor și pentru a spori capacitatea de producție a industriei europene de apărare. Kubilius a evitat să ofere ținte precise pentru cheltuielile de apărare ale statelor membre, sugerând totuși că o cotă de peste 2% din PIB este în concordanță cu un „nou nivel de ambiție”.
Actualitate
Armata SUA va continua transformarea rapidă a tehnologiei, în ciuda bugetului provizoriu
Actualitate
Caseta de directie are probleme si trebuie reconditionata?

Caseta de directie este una dintre cele mai importante piese de pe o masina. indiferent ca este mecanica asistata de o pompa hidraulica, electrica sau electro-hidraulica sau de o coloana electrica, ca este hidraulica sau electrica o caseta de directie face parte dintr-un ansamblu si este in directa relationare cu axul coloana volan, cu conducte sau cablaje, cu pompa sau coloana electrica cu vas de servo si asa mai departe. Dar cel mai important de stiut lucru este ca rolul ei este sa te ajute in virarea masinii, nu sa absoarba socurile gropilor de pe strazi sau sa compenseze cauciucuri uzate, jante deformate, rulmenti care huruie, discuri de frana ovalizate sau alte elemente defecte de pe masina.
Caseta de directie este gandita sa fie protejata de articulatia masinii! Rolul nostru de proprietari de autoturism ce circula pe drumurile publice si raspund de viata sau integritatea celorlalti participanti la trafic fie ei pietoni, conducatori auto sau pasageri este sa pastram masina in conditii tehnice cat mai bune! Ansamblul directie, alaturi de cel de franare au un statut special in reglementarile legale si anume fac parte din elementele de siguranta a circulatiei, daca nu avem grija macar de aceste elemente sa fie in conditii bune suntem un pericol public.
Am facut un studiu si am cautat pe internet pe site-ul RAR serviceurile autorizate din Romania sa repare casete de directie, cel mai mare si cu cel mai mare numar de recenziii de la clienti este service Tureal Steering Solutions din Bucuresti,Sector 1 alaturi de el in capitala mai exista inca trei serviceuri autorizate dar pe internet isi mai fac reclama inca 3 serviceuri neautorizate pentru operatiunea B1.4- reparatie caseta de directie si componentele acesteia. Am sunat la serviceurile neautorizate incercand sa luam un punct de vedere dar unul auzind ca sunt de la ziar a inchis telefonul iar al doi-lea a injurat spunand ca nimeni nu are ce sa-i faca ca au toate autoritatile la degetul mic iar vidul legislativ ce nu confera putere RAR de a face control la atelierele neautorizate le permite acestora sa functioneze iar cand fac greseli grave nu ai de fapt pe cine sa tragi la raspundere. Concluziile le trageti dumneavoastra!
Care sunt simptomele unei casete de directie defecte:
Caseta de directie hidraulica curge, bate sau are joc, caseta de directie electrica bate sau are joc, huruie sau nu mai functioneaza servodirectia, casetele de directie pot merge mai greu sau chiar mai usor doar in una dintre parti. Nu va jucati cu directia caci alaturi de franare sunt cele mai importante elemente de siguranta ale unei masini si pot pune in pericol nu doar pe ocupantii masinii dumneavoastra ci si pe ceilalti participanti la trafic, soferi sau pietoni!
O caseta de directie se poate strica din mai multe motive dar cel mai des intalnite defecte sunt circulatia cu articulatia fata defecta sau dezetansarea burdufelor de protectie aflate pe caseta de directie si pe bieleta de directie.
Cum evitam aceste defecte?
Pentru a afla si opinia unui specialist, am facut o cercetare si am aflat ca in Bucuresti exista cel mai mare atelier specializat in reparatia casetelor de directie din Europa de Est, TUREAL CASETE DIRECTIE, autorizat de RAR pentru reparatii de casete de directie, cu o experienta de peste 20 de ani in domeniu si i-am rugat sa ne spuna ce am putea face pentru a nu ajunge in situatia in care sa platim o suma mare pentru reparatia casetei de directie:
“Pentru a menține siguranța și durabilitatea sistemului de direcție, este esențial ca starea tehnică a articulației față să fie verificată periodic într-un atelier autorizat, dotat cu echipamente capabile să simuleze condițiile reale de drum – denivelări, treceri peste bumpere etc. Evitarea acestor verificări pe baza sfatului unui mecanic care spune că „mai merge și așa” doar pentru că nu dispune de uneltele sau expertiza necesară nu face decât să agraveze problema pe termen lung. Astfel, clientul riscă defectarea ireversibilă a casetei de direcție sau a altor componente costisitoare. Dacă bucșele uzate ar fi încă funcționale, producătorii le-ar proiecta direct în această stare. La fiecare frânare, greutatea vehiculului se transferă spre față, iar elementele menite să protejeze caseta de direcție, motorul și cutia de viteze nu își mai îndeplinesc rolul. Pe termen lung, acest lucru duce la costuri mai mari pentru client, care nici măcar nu-l poate trage la răspundere pe mecanicul ce și-a ascuns nepriceperea sub pretextul că îi protejează bugetul. În realitate, acesta preferă să efectueze doar operațiuni simple și să încaseze bani regulat, evitând reparațiile mai complexe ce ar necesita realinierea geometriei roților – un serviciu pentru care nu este pregătit.
În plus, verificarea periodică a burdufurilor de protecție este crucială. Acestea trebuie să fie etanșe, astfel încât atunci când sunt apăsate, să transmită mișcarea și către celălalt burduf, semn că aerul rămâne sigilat în interior. Problema reală nu este pierderea aerului, ci infiltrarea particulelor străine care pot compromite funcționarea casetei de direcție.” Multumim domnului Dorel Grab – Director General TUREAL CASETE DIRECTIE care a avut amabilitatea de a ne transmite aceste sfaturi.
Cat de grav este un defect la caseta de directie si cum trebuie sa procedez pentru reparatie?
In primul rand trebuie sa ne selectam un atelier specializat si autorizat RAR care sa raspunda de calitatea lucrarilor prestate. Pentru asta acel atelier trebuie sa aiba autorizatia RAR B1.4 unde B1 INSEAMNA AUTORIZARE PENTRU REPARATIILE COMPONENTELEOR AUTO IAR PUNCTUL 4 INSEAMNA SISTEMUL DE DIRECTIE. Au voie sa umble in caseta de directie alte serviceuri care nu au aceasta autorizare? NU! Pentru ca daca doresc sa se autorizeze trebuie sa faca dovada a doua lucruri simple: ca au documentatia de la producator, uneltele necesare si desigur testere profesionale pentru a verifica si elimina eventualele greseli si riscuri. Taxa catre RAR este de 80 lei/an, deci nu luati in considerare scuza ca din aceasta cauza nu se autorizeaza, realitatea este ca fac experiente pe siguranta noastra a tuturor!
Ulterior sunam, facem programare si incercati sa eliminati si cauzele care au dus la aceasta defectare a casetei de directie. Piesa noua fiind foarte scumpa in comparatie cu costul de 10-15% din valoarea piesei noi in cazul reconditionarii casetei de directie!
-
Exclusivacum 2 zile
Scandal electoral în penitenciar: Acuzații grave de manipulare și presiuni
-
Exclusivacum o zi
Ministrul Justiției, Radu Marinescu, vizită inedită la Penitenciarul Deva: un semnal puternic pentru reforma sistemului penitenciar
-
Exclusivacum 5 zile
Balada polițiștilor de la Prahova: Un cântec de lege, lemn și… porci! – Pamflet
-
Exclusivacum 3 zile
Ploiești: Cătălin Stavri, pseudo jurnalistul-mafiot în serviciul primarului Volosevici – O analiză amplă a rețelei de corupție
-
Exclusivacum 4 zile
Apocalipsa „Portocalei” – inculpatul Cătălin Stavri, pseudo-jurnalistul infractor sub asediul justiției
-
Exclusivacum 2 zile
Muntele corupției: Iepuri și capcane în Vălenii de Munte
-
Exclusivacum 2 zile
Scenariul fraudelor imobiliare: Figuri si umbre în dosarul White Tower & City Gate
-
Exclusivacum 3 zile
Turnul Babel al fraudei imobiliare: Cristi Ciolan, pionul necunoscut din scandalul White Tower & City Gate