Actualitate
14 produse tradiționale românești sunt în faza de pregătire pentru obținerea recunoașterii europene
După Telemeaua de Ibănești, Magiunul de prune de Topoloveni și Salamul de Sibiu, și alte produse românești ar putea primi recunoaștere și protecție din partea Comisiei Europene. Ministerul Agriculturii vrea ca lista acestor produse să fie completată cu alte 14 produse.
Ministerul Agriculturii pregătește documentele pentru ca alte 14 produse cu specific tradițional să obțină protecție europeană, în condițiile în care alte două produse, Cârnații de Pleșcoi și Scrumbia afumată de Dunăre sunt aproape de a primi autorizare de la Bruxelles.
Anunțul a fost făcut vineri de ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Petre Daea:
„Mai sunt în faza de autorizare încă două produse, Cârnații de Pleșcoi și Scrumbia afumată de Dunăre, care se află deja în procedură la Bruxelles. Sperăm să avem succes. Un alt produs, cașcavalul de Săvăni este deocamdată în procedura națională și pe urmă va trece în chingile recunoașterii de la UE. La ora actuală avem o listă cu 14 produse în fază de pregătire pentru a trece toate etapele și a ajunge la UE. Ne interesează foarte mult să intrăm pe piața europeană cu cât mai multe produse cu denumire de origine protejată, mai ales că România are înregistrate la nivel național peste 500 de produse foarte valoroase”.
Cel de-al patrulea produs românesc care a obținut joi protecția europeană — Indicație Geografică Protejată este „Novacul afumat din Țara Bârsei”.
România are așadar, în acest moment, patru produse protejate la nivelul Uniunii Europene, respectiv Magiunul de Topoloveni cu IGP obținut în anul 2011, Telemeaua de Ibănești, cu Denumire de origine Protejată (DOP) obținută în anul 2016 și Salamul de Sibiu, tot cu IGP obținut anul trecut.
Actualitate
Parteneriatele internaționale pentru viitorul aviației de luptă: Joint Venture pentru Global Combat Air Programme
Acordul pentru formarea unei joint venture
Industria națională lideră din spatele Global Combat Air Programme (GCAP) a ajuns la un acord pentru a stabili o nouă joint venture, care va fi activată în mijlocul anului 2025. Aceasta va sprijini “proiectarea, dezvoltarea și livrarea” avionului de vânătoare de generație următoare trilateral.
Partenerii și rolurile lor în joint venture
BAE Systems din Marea Britanie a anunțat că a încheiat un acord cu Leonardo din Italia și Japan Aircraft Industrial Enhancement (JAIEC), care va acționa ca „autoritate de design pentru GCAP pe durata de viață a produsului.” Conform fabricantului, era viitorului avion este “așteptată” să dureze “până după 2070.”
Joint venture-ul, care nu are un nume oficial public, va fi contractorul principal al programului, subcontractând fabricarea și asamblarea finală a avionului de generație următoare către firma britanică, Leonardo, și către Mitsubishi Heavy Industries din Japonia, alături de alți furnizori. GCAP are ca scop înlocuirea Eurofighter Typhoon din Royal Air Force britanic și a avioanelor de vânătoare F-2 din Japan Air Self-Defense Force. Se preconizează că va fi operat începând cu anul 2035.
Structura și sediul joint venture-ului
Toți cei trei parteneri vor păstra o participație egală de 33,3 procente în joint venture, care va avea sediul în Marea Britanie, pentru a “asigura o aliniere și colaborare maximă cu Organizația Internațională de Guvernare GCAP (GIGO),” care se va afla, de asemenea, în această regiune. Echipele comune din joint venture vor colabora și în fiecare dintre cele trei națiuni partenere GCAP.
Colaborarea trilaterală și perspectivele de dezvoltare
„Acordul [JV] se bazează pe cooperarea trilaterală puternică în domeniul guvernării, apărării și industriei dintre Marea Britanie, Japonia și Italia pe GCAP, de când a fost stabilit în decembrie 2022,” a adăugat BAE.
Charles Woodburn, CEO-ul BAE Systems, a declarat despre acordul joint venture: “Noua afacere va reuni forțele și expertiza semnificativă a companiilor implicate pentru a crea o organizație inovatoare care va conduce dezvoltarea unui sistem de aviație de luptă de generație următoare, generând locuri de muncă de înaltă valoare și calificare în parteneriatele de-a lungul decadelor.”
Viziunea liderilor companiilor implicate
Roberto Cingolani, CEO-ul Leonardo, a subliniat o idee similară, afirmând: “Astăzi, punem bazele dezvoltării unei noi erai în sistemele aviatice și scenariilor multidomeniu, stimulând o creștere sustenabilă pe termen lung pentru economiile țărilor implicate.”
Kimito Nakae, președintele JAIEC, a adăugat: “Pe măsură ce ne îndreptăm către această călătorie interesantă și importantă spre succesul GCAP, recunosc că drumul nu va fi întotdeauna simplu și direct. Totuși, cred că prin continuarea spiritului puternic de cooperare trilaterală și colaborare pe care l-am cultivat până acum, nu doar că vom livra GCAP la timp, ci și la un nivel care să depășească toate așteptările noastre.”
Actualitate
Cum te ajuta un GPS urmarire auto cand calatoresti peste hotare
Planifici o vacanta cu masina in strainatate? Pe langa bagaje si planificarea traseelor, ai nevoie si de o metoda prin care sa te asiguri ca masina ta ramane in siguranta chiar si atunci cand nu o poti supraveghea direct. Un GPS urmarire auto este exact ce iti trebuie pentru a sti mereu unde se afla vehiculul tau si pentru a evita orice situatii neplacute in perioada in care vei fi plecat. Continua sa citesti si descopera cateva dintre functiile pe care le poate avea un dispozitiv de urmarire!
Cum functioneaza un GPS urmarire auto?
Dispozitivul foloseste tehnologia GPS si retele GSM pentru a localiza masina in timp real. In cazurile in care semnalul GPS este slab, sistemul se bazeaza pe tehnologia GSM pentru o localizare aproximativa (unele modele de dispozitive de urmarire, functia se numeste LBS CID). Practic, indiferent unde esti, poti vedea locatia masinii direct pe telefon, eroarea fiind adesea de cel mult 10-15 metri.
Pe langa localizare, multe modele au functii avansate care fac lucrurile si mai usoare. De exemplu, poti seta dispozitivul sa-ti trimita automat mesaje SMS cu locatia la un anumit interval sau sa asculti ce se intampla in jurul masinii, aceasta functie se numeste Auto Tracking.
Daca vrei sa stii ce se intampla in jurul masinii tale, functia Ambiental, prin intermediul microfonului integrat, iti permite sa asculti ce se petrece pe o raza de 3-5 metri.
De ce este util in vacanta un dispozitiv GPS urmarire auto?
- Gasesti rapid masina in zonele aglomerate
Daca parchezi intr-o parcare mare sau intr-un oras necunoscut, poti verifica pe telefon locatia exacta a masinii.
- Previi riscurile legate de siguranta masinii
Functia Geo-Fence iti permite sa setezi un perimetru, iar daca masina iese din aceasta zona, primesti o alerta instant. O functie utila daca lasi masina nesupravegheata o perioada mai lunga de timp.
- Monitorizezi in timp real ce se intampla
Daca cineva incearca sa deschida masina foartat sau sa o mute, functiile Shock Sensor si SOS Alert te anunta pe loc. Primesti un mesaj cu locatia exacta si poti actiona imediat.
- Alte functii utile
Poti seta o limita de viteza, iar daca este depasita, primesti o notificare. Este foarte practic daca masina este condusa si de alte persoane.
Dispozitivul intra automat in Sleep Mode sau Traffic Less dupa cateva minute de inactivitate, astfel incat bateria reziste mai mult.
Cum te ajuta sa calatoresti fara griji?
Un GPS urmarire auto este o metoda eficienta prin care poti sa stii oricand unde se afla vehiculul tau, chiar si atunci cand te afli in vacanta in strainatate.
Indiferent daca esti in drum spre un punct turistic sau ai lasat masina intr-o parcarea hotelului sau al unui centru comerical, stii exact unde se afla. In plus, functiile de alertare iti permit sa reactionezi rapid in cazuri neprevazute, chiar si in situatia in care masina ta este furata.
Daca vrei un dispozitiv GPS de urmarire pentru masina, la Smartech Solutions gasesti aparate spion de ultima generatie, care isi fac treaba pe masura asteptarilor.
Cand planuiesti o calatorie cu masina in strainatate, investeste intr-un model performant si bucura-te de o vacanta fara stres.
Actualitate
Proiectul aeronavei Tempest de generația a șasea din Regatul Unit face progrese semnificative
Îmbunătățiri recente în testarea aeronavei Excalibur
Dezvoltarea avionului Tempest de generatia a șasea din Regatul Unit a făcut un pas important săptămâna aceasta, când Ministerul Apărării și partenerii din industrie au prezentat cea mai recentă versiune a aeronavei de testare Excalibur (FTA), echipată cu module senzoriale integrate.
În cadrul unui eveniment media desfășurat pe 9 decembrie la „Hangar 499” de pe un aerodrom secret din Wiltshire, Leonardo UK, 2Excel și Ministerul Apărării au confirmat că Excalibur, o modificare a unui Boeing 757, a finalizat cu succes prima sa fază de modificare și testare în zbor. Aceasta a inclus integrarea modulelor laterale și de burtă, care vor găzdui Senzorii Integrați și Sistemele de Comunicație Integrate (ISANKE și ICS) ca parte a proiectului Tempest.
Primele zboruri și planuri de dezvoltare
Oficialii prezenți au dezvăluit că Excalibur a efectuat prima sa zbor cu modulele de senzori voluminoase pe 26 noiembrie, confirmându-și aerodinamica. Conform unei declarații oficiale publicate pe 9 decembrie, modulele de senzori au fost concepute pentru a găzdui sub-sistemele ISANKE și ICS, dezvoltate de Leonardo UK și partenerii săi internaționali în cadrul programului Global Combat Air Programme (GCAP). Totuși, se preconizează că avionul nu va zbura cu sarcini utile ISANKE/ICS înainte de 2026.
O declarație adițională menționează că Excalibur va beneficia de o modificare ulterioară, incluzând un con de nas de tip avion de vânătoare pentru a găzdui demonstratoarele de senzori avansați bazați pe radar. Ministerul Apărării a subliniat că Excalibur funcționează ca un „laborator zburător pentru tehnologia aviației de luptă”, parte a programului britanic Future Combat Air System (FCAS), din care fac parte Tempest și alte capabilități, inclusiv avioane fără pilot, sisteme informaționale și sisteme de armament.
Colaborarea internațională și perspectivele de viitor
În prezent, Excalibur poate zbura exclusiv cu tehnologii dezvoltate în Regatul Unit, a declarat Andrew Howard, directorul Leonardo UK pentru GCAP, în ciuda participării Japoniei și Italiei în cadrul echipei GCAP. „Tot ce ați văzut până acum este rezultatul muncii echipei britanice, începută în 2018. Am inform ale partenerii noștri [GCAP] despre acest lucru în ultimele 18 luni, iar așteptările sunt ca, dacă decid să colaboreze cu noi în următoarea fază, activitatea echipei Tempest se va transforma logic în GCAP.”
Japonia folosește în prezent o aeronavă de comandă și control pentru a-și sprijini propriile cerințe ISANKE/ICS pentru GCAP, care, spune Howard, este „foarte similară cu a noastră.” Totuși, diferențele de ambiții și tipuri de senzori propuse de fiecare națiune sunt evidente.
Howard a confirmat că nu există planuri actuale de a modifica o altă aeronavă Boeing 757 pentru a sprijini programul Tempest sau GCAP, menționând riscurile semnificative pe care le-ar implica un eventual incident cu Excalibur.
Planuri de integrare și provocări de design
În 2025, Leonardo UK și 2Excel vor integra secțiunile de nas și bărbie, care vor include noul Sistem Radar Multifuncțional (MRFS), modulele de aripi și un modul de centrala în spatele aeronavei. De asemenea, se va adăuga o serie de antene în jurul avionului, iar următorul zbor este planificat pentru martie 2025.
La finalul declarațiilor sale, Howard de la Leonardo a sugerat că nu anticipase dimensiunea modulelor integrate în Excalibur.
„Acest lucru aduce la viață programul. Am discutat despre acest aspect în ultimele două ani și, venind aici astăzi și văzând aceste module, face totul foarte real. Ambiția de a dezvolta tehnologia din spatele acestor module cu senzori foarte complexe este extrem de interesantă și reprezintă doar un alt pas în parcursul nostru.
Aeronava nu este finalizată în niciun caz. Senzorii nu au fost integrați complet, dar a vedea progresul realizat de 2Excel și echipă este cu adevărat captivant și consider că acesta este un proces care întărește încrederea în partenerii noștri.”
Aceasta concluzionare subliniază entuziasmul și angajamentul echipei de a continua dezvoltarea tehnologică a avionului Tempest, evidențiind importanța colaborării internaționale și inovației în domeniul apărării.
-
Exclusivacum 2 zile
Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!
-
Exclusivacum 3 zile
Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare
-
Exclusivacum 4 zile
RABUFNIREA INCULPATULUI PSEUDO – JURNALIST NARCOMAN, SPAGAR SI SANTAJIST CATALIN STAVRI!
-
Exclusivacum 4 zile
Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților
-
Exclusivacum 2 zile
AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!
-
Exclusivacum 5 zile
Jafuri și corupție! Ziarul Incisiv de Prahova publică dovezile care ingroapă UWS (fosta ROSAL)!: Un Audit ce dezvăluie furturi masive
-
Exclusivacum 2 zile
Ieșirea din ADI Deșeuri: O decizie potențial dezastruoasă, un risc care ar putea costa Ploieștiul scump
-
Exclusivacum 4 zile
ABUZURI, INDOLENȚĂ ȘI SUBIECTIVISM LA JUDECĂTORIA VALENII DE MUNTE