Connect with us

Actualitate

14 produse tradiționale românești sunt în faza de pregătire pentru obținerea recunoașterii europene

Publicat

pe

 

După Telemeaua de Ibănești, Magiunul de prune de Topoloveni și Salamul de Sibiu,  și alte produse românești ar putea primi recunoaștere și protecție din partea Comisiei Europene. Ministerul Agriculturii vrea ca lista acestor produse să fie completată cu alte 14 produse.

Ministerul Agriculturii pregătește documentele pentru ca alte 14 produse cu specific tradițional să obțină protecție europeană, în condițiile în care alte două produse, Cârnații de Pleșcoi și Scrumbia afumată de Dunăre sunt aproape de a primi autorizare de la Bruxelles.

Anunțul a fost făcut vineri de ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Petre Daea:

„Mai sunt în faza de autorizare încă două produse, Cârnații de Pleșcoi și Scrumbia afumată de Dunăre, care se află deja în procedură la Bruxelles. Sperăm să avem succes. Un alt produs, cașcavalul de Săvăni este deocamdată în procedura națională și pe urmă va trece în chingile recunoașterii de la UE. La ora actuală avem o listă cu 14 produse în fază de pregătire pentru a trece toate etapele și a ajunge la UE. Ne interesează foarte mult să intrăm pe piața europeană cu cât mai multe produse cu denumire de origine protejată, mai ales că România are înregistrate la nivel național peste 500 de produse foarte valoroase”.

Cel de-al patrulea produs românesc care a obținut joi protecția europeană — Indicație Geografică Protejată este „Novacul afumat din Țara Bârsei”.

România are așadar, în acest moment, patru produse protejate la nivelul Uniunii Europene, respectiv Magiunul de Topoloveni cu IGP obținut în anul 2011, Telemeaua de Ibănești, cu Denumire de origine Protejată (DOP) obținută în anul 2016 și Salamul de Sibiu, tot cu IGP obținut anul trecut.

 

Actualitate

Parteneriatele internaționale pentru viitorul aviației de luptă: Joint Venture pentru Global Combat Air Programme

Publicat

pe

De

Acordul pentru formarea unei joint venture

Industria națională lideră din spatele Global Combat Air Programme (GCAP) a ajuns la un acord pentru a stabili o nouă joint venture, care va fi activată în mijlocul anului 2025. Aceasta va sprijini “proiectarea, dezvoltarea și livrarea” avionului de vânătoare de generație următoare trilateral.

Partenerii și rolurile lor în joint venture

BAE Systems din Marea Britanie a anunțat că a încheiat un acord cu Leonardo din Italia și Japan Aircraft Industrial Enhancement (JAIEC), care va acționa ca „autoritate de design pentru GCAP pe durata de viață a produsului.” Conform fabricantului, era viitorului avion este “așteptată” să dureze “până după 2070.”

Joint venture-ul, care nu are un nume oficial public, va fi contractorul principal al programului, subcontractând fabricarea și asamblarea finală a avionului de generație următoare către firma britanică, Leonardo, și către Mitsubishi Heavy Industries din Japonia, alături de alți furnizori. GCAP are ca scop înlocuirea Eurofighter Typhoon din Royal Air Force britanic și a avioanelor de vânătoare F-2 din Japan Air Self-Defense Force. Se preconizează că va fi operat începând cu anul 2035.

Structura și sediul joint venture-ului

Toți cei trei parteneri vor păstra o participație egală de 33,3 procente în joint venture, care va avea sediul în Marea Britanie, pentru a “asigura o aliniere și colaborare maximă cu Organizația Internațională de Guvernare GCAP (GIGO),” care se va afla, de asemenea, în această regiune. Echipele comune din joint venture vor colabora și în fiecare dintre cele trei națiuni partenere GCAP.

Colaborarea trilaterală și perspectivele de dezvoltare

„Acordul [JV] se bazează pe cooperarea trilaterală puternică în domeniul guvernării, apărării și industriei dintre Marea Britanie, Japonia și Italia pe GCAP, de când a fost stabilit în decembrie 2022,” a adăugat BAE.

Charles Woodburn, CEO-ul BAE Systems, a declarat despre acordul joint venture: “Noua afacere va reuni forțele și expertiza semnificativă a companiilor implicate pentru a crea o organizație inovatoare care va conduce dezvoltarea unui sistem de aviație de luptă de generație următoare, generând locuri de muncă de înaltă valoare și calificare în parteneriatele de-a lungul decadelor.”

Viziunea liderilor companiilor implicate

Roberto Cingolani, CEO-ul Leonardo, a subliniat o idee similară, afirmând: “Astăzi, punem bazele dezvoltării unei noi erai în sistemele aviatice și scenariilor multidomeniu, stimulând o creștere sustenabilă pe termen lung pentru economiile țărilor implicate.”

Kimito Nakae, președintele JAIEC, a adăugat: “Pe măsură ce ne îndreptăm către această călătorie interesantă și importantă spre succesul GCAP, recunosc că drumul nu va fi întotdeauna simplu și direct. Totuși, cred că prin continuarea spiritului puternic de cooperare trilaterală și colaborare pe care l-am cultivat până acum, nu doar că vom livra GCAP la timp, ci și la un nivel care să depășească toate așteptările noastre.”

Progresul și inovațiile tehnologice

Progresul joint venture-ului vine la cinci luni după ce partenerii GCAP au prezentat un nou concept al viitorului avion de vânătoare cu echipaj, bazat pe o formă convențională de aripă delta, având o anvergură mai mare comparativ cu variantele anterioare.

Faza de dezvoltare a aeronavei, care se așteaptă să opereze alături de platforme autonome colaborative sau avioane adjuncte, similare cu cele din programul US Air Force Collaborative Combat Aircraft, este de asemenea planificată să înceapă anul viitor.

Proiectul Excalibur și evaluarea capacităților de război electronic

În această săptămână, Breaking Defense a raportat că avionul de test Excalibur al Regatului Unit (un Boeing 757 modificat) a finalizat cu succes prima fază de modificare și testare în zbor, inclusiv integrarea unor poduri laterale și ventrale pentru a acomoda senzori integrați, efecte non-kinetice (ISANKE) și sisteme de comunicații integrate (ICS) ca parte a proiectului Tempest — numele dat de Marea Britanie avionului GCAP.

Cu un accent puternic pe evaluarea capacităților de război electronic, Excalibur funcționează practic ca un laborator pentru noi tehnologii care ar putea fi în cele din urmă integrate în viitorul avion de vânătoare. Deși partenerii GCAP au fost informați despre progresul acestuia, ei nu sunt, strict vorbind, parte a efortului.

Așteptările pentru etapa următoare

Cu toate acestea, “se așteaptă că, dacă aleg să colaboreze cu noi în următoarea etapă, pe măsură ce activitatea Team Tempest se încheie, ar fi logic să se facă tranziția către GCAP”, a declarat Andrew Howard, directorul Leonardo UK pentru GCAP.

Această colaborare internațională și inovație continuă sugerează un angajament ferm față de dezvoltarea tehnologică avansată în domeniul aviației de luptă, cu scopul de a crea un sistem de apărare aeriană mai eficient și mai adaptabil pentru viitor.

Citeste in continuare

Actualitate

Cum te ajuta un GPS urmarire auto cand calatoresti peste hotare

Publicat

pe

De

gps urmarire auto

Planifici o vacanta cu masina in strainatate? Pe langa bagaje si planificarea traseelor, ai nevoie si de o metoda prin care sa te asiguri ca masina ta ramane in siguranta chiar si atunci cand nu o poti supraveghea direct. Un GPS urmarire auto este exact ce iti trebuie pentru a sti mereu unde se afla vehiculul tau si pentru a evita orice situatii neplacute in perioada in care vei fi plecat. Continua sa citesti si descopera cateva dintre functiile pe care le poate avea un dispozitiv de urmarire!

 

Cum functioneaza un GPS urmarire auto?

Dispozitivul foloseste tehnologia GPS si retele GSM pentru a localiza masina in timp real. In cazurile in care semnalul GPS este slab, sistemul se bazeaza pe tehnologia GSM pentru o localizare aproximativa (unele modele de dispozitive de urmarire, functia se numeste LBS CID). Practic, indiferent unde esti, poti vedea locatia masinii direct pe telefon, eroarea fiind adesea de cel mult 10-15 metri.

Pe langa localizare, multe modele au functii avansate care fac lucrurile si mai usoare. De exemplu, poti seta dispozitivul sa-ti trimita automat mesaje SMS cu locatia la un anumit interval sau sa asculti ce se intampla in jurul masinii, aceasta functie se numeste Auto Tracking.

Daca vrei sa stii ce se intampla in jurul masinii tale, functia Ambiental, prin intermediul microfonului integrat, iti permite sa asculti ce se petrece pe o raza de 3-5 metri.

 

De ce este util in vacanta un dispozitiv GPS urmarire auto?

  1. Gasesti rapid masina in zonele aglomerate

Daca parchezi intr-o parcare mare sau intr-un oras necunoscut, poti verifica pe telefon locatia exacta a masinii.

  1. Previi riscurile legate de siguranta masinii

Functia Geo-Fence iti permite sa setezi un perimetru, iar daca masina iese din aceasta zona, primesti o alerta instant. O functie utila daca lasi masina nesupravegheata o perioada mai lunga de timp.

  1. Monitorizezi in timp real ce se intampla

Daca cineva incearca sa deschida masina foartat sau sa o mute, functiile Shock Sensor si SOS Alert te anunta pe loc. Primesti un mesaj cu locatia exacta si poti actiona imediat.

  1. Alte functii utile

Poti seta o limita de viteza, iar daca este depasita, primesti o notificare. Este foarte practic daca masina este condusa si de alte persoane.

Dispozitivul intra automat in Sleep Mode sau Traffic Less dupa cateva minute de inactivitate, astfel incat bateria reziste mai mult.

 

Cum te ajuta sa calatoresti fara griji?

Un GPS urmarire auto este o metoda eficienta prin care poti sa stii oricand unde se afla vehiculul tau, chiar si atunci cand te afli in vacanta in strainatate.

Indiferent daca esti in drum spre un punct turistic sau ai lasat masina intr-o parcarea hotelului sau al unui centru comerical, stii exact unde se afla. In plus, functiile de alertare iti permit sa reactionezi rapid in cazuri neprevazute, chiar si in situatia in care masina ta este furata.

 

Daca vrei un dispozitiv GPS de urmarire pentru masina, la Smartech Solutions gasesti aparate spion de ultima generatie, care isi fac treaba pe masura asteptarilor.

Cand planuiesti o calatorie cu masina in strainatate, investeste intr-un model performant si bucura-te de o vacanta fara stres.

Citeste in continuare

Actualitate

Proiectul aeronavei Tempest de generația a șasea din Regatul Unit face progrese semnificative

Publicat

pe

De

Îmbunătățiri recente în testarea aeronavei Excalibur

Dezvoltarea avionului Tempest de generatia a șasea din Regatul Unit a făcut un pas important săptămâna aceasta, când Ministerul Apărării și partenerii din industrie au prezentat cea mai recentă versiune a aeronavei de testare Excalibur (FTA), echipată cu module senzoriale integrate.

În cadrul unui eveniment media desfășurat pe 9 decembrie la „Hangar 499” de pe un aerodrom secret din Wiltshire, Leonardo UK, 2Excel și Ministerul Apărării au confirmat că Excalibur, o modificare a unui Boeing 757, a finalizat cu succes prima sa fază de modificare și testare în zbor. Aceasta a inclus integrarea modulelor laterale și de burtă, care vor găzdui Senzorii Integrați și Sistemele de Comunicație Integrate (ISANKE și ICS) ca parte a proiectului Tempest.

Primele zboruri și planuri de dezvoltare

Oficialii prezenți au dezvăluit că Excalibur a efectuat prima sa zbor cu modulele de senzori voluminoase pe 26 noiembrie, confirmându-și aerodinamica. Conform unei declarații oficiale publicate pe 9 decembrie, modulele de senzori au fost concepute pentru a găzdui sub-sistemele ISANKE și ICS, dezvoltate de Leonardo UK și partenerii săi internaționali în cadrul programului Global Combat Air Programme (GCAP). Totuși, se preconizează că avionul nu va zbura cu sarcini utile ISANKE/ICS înainte de 2026.

O declarație adițională menționează că Excalibur va beneficia de o modificare ulterioară, incluzând un con de nas de tip avion de vânătoare pentru a găzdui demonstratoarele de senzori avansați bazați pe radar. Ministerul Apărării a subliniat că Excalibur funcționează ca un „laborator zburător pentru tehnologia aviației de luptă”, parte a programului britanic Future Combat Air System (FCAS), din care fac parte Tempest și alte capabilități, inclusiv avioane fără pilot, sisteme informaționale și sisteme de armament.

Colaborarea internațională și perspectivele de viitor

În prezent, Excalibur poate zbura exclusiv cu tehnologii dezvoltate în Regatul Unit, a declarat Andrew Howard, directorul Leonardo UK pentru GCAP, în ciuda participării Japoniei și Italiei în cadrul echipei GCAP. „Tot ce ați văzut până acum este rezultatul muncii echipei britanice, începută în 2018. Am inform ale partenerii noștri [GCAP] despre acest lucru în ultimele 18 luni, iar așteptările sunt ca, dacă decid să colaboreze cu noi în următoarea fază, activitatea echipei Tempest se va transforma logic în GCAP.”

Japonia folosește în prezent o aeronavă de comandă și control pentru a-și sprijini propriile cerințe ISANKE/ICS pentru GCAP, care, spune Howard, este „foarte similară cu a noastră.” Totuși, diferențele de ambiții și tipuri de senzori propuse de fiecare națiune sunt evidente.

Howard a confirmat că nu există planuri actuale de a modifica o altă aeronavă Boeing 757 pentru a sprijini programul Tempest sau GCAP, menționând riscurile semnificative pe care le-ar implica un eventual incident cu Excalibur.

Planuri de integrare și provocări de design

În 2025, Leonardo UK și 2Excel vor integra secțiunile de nas și bărbie, care vor include noul Sistem Radar Multifuncțional (MRFS), modulele de aripi și un modul de centrala în spatele aeronavei. De asemenea, se va adăuga o serie de antene în jurul avionului, iar următorul zbor este planificat pentru martie 2025.

La finalul declarațiilor sale, Howard de la Leonardo a sugerat că nu anticipase dimensiunea modulelor integrate în Excalibur.

„Acest lucru aduce la viață programul. Am discutat despre acest aspect în ultimele două ani și, venind aici astăzi și văzând aceste module, face totul foarte real. Ambiția de a dezvolta tehnologia din spatele acestor module cu senzori foarte complexe este extrem de interesantă și reprezintă doar un alt pas în parcursul nostru.

Aeronava nu este finalizată în niciun caz. Senzorii nu au fost integrați complet, dar a vedea progresul realizat de 2Excel și echipă este cu adevărat captivant și consider că acesta este un proces care întărește încrederea în partenerii noștri.”

Aceasta concluzionare subliniază entuziasmul și angajamentul echipei de a continua dezvoltarea tehnologică a avionului Tempest, evidențiind importanța colaborării internaționale și inovației în domeniul apărării.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv11 ore ago

Concursuri disimulate în Ministerul Economiei: Avertismente și nepotism

Concursuri disimulate in MEAT Alertele privind angajările din MEAT Ziarul de investigații și dezvăluiri Incisiv de Prahova atrage atenția asupra...

Exclusiv11 ore ago

Decizia nr. 60 privind majorarea salarială în sectorul bugetar: Detalii esențiale

Publicarea deciziei în Monitorul Oficial În Monitorul Oficial nr. 1244 din 11 decembrie 2024 s-a publicat DECIZIA nr. 60 din...

Exclusiv2 zile ago

Ieșirea din ADI Deșeuri: O decizie potențial dezastruoasă, un risc care ar putea costa Ploieștiul scump

Ploieștiul incepe un nou drum? Ieșirea din ADI Deșeuri și provocările infruntării corupției Un deceniu de mizerie și corupție Ploieștiul...

Exclusiv2 zile ago

Sindicatul Europol solicită respectarea drepturilor polițiștilor

Sindicatul Europol a evidențiat problema aplicării neunitare a legislației privind drepturile polițiștilor în cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) și structurilor...

Exclusiv2 zile ago

AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!

In mod normal, intr-o tara in care dreptatea si ocrotirea binelului public prin intermediul actului de justitie ar trebui sa...

Exclusiv2 zile ago

Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!

Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților (II) La nici o lună...

Exclusiv3 zile ago

Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare

Directorul Bogdan PUIANU se confruntă cu Comisia de disciplină din Ministerul Justiției (MJ), iar „resursizarea” poliției penitenciare s-a dovedit un...

Exclusiv3 zile ago

Doi ani de insistențe pentru desecretizarea regulamentelor

Se împlinesc doi ani de când SPR Diamantul insistă asupra desecretizării Regulamentelor de Organizare și Funcționare a Inspectoratelor Județene de...

Exclusiv4 zile ago

RABUFNIREA INCULPATULUI PSEUDO – JURNALIST NARCOMAN, SPAGAR SI SANTAJIST CATALIN STAVRI!

Contextul propunerii de arestare preventivă Odata cu respingerea de catre Judecatoria Ploiesti a propunerii Parchetului de pe langa Curtea de...

Exclusiv4 zile ago

ABUZURI, INDOLENȚĂ ȘI SUBIECTIVISM LA JUDECĂTORIA VALENII DE MUNTE

Din cauza faptului ca evenimentele cotidiene generate de concetatenii nostri ocupa o mare parte din timp, pentru o perioada scurta...

Exclusiv4 zile ago

Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților

La nici o lună de la numirea sa în funcția de Director General al Hidro Prahova, Iorga Marian, acuzat de...

Exclusiv4 zile ago

Norma 12B: Polițiștii vor beneficia de drepturi suplimentare

Sindicatul Democratic al Polițiștilor SIDEPOL a anunțat că norma 12B, referitoare la hrana polițiștilor, va fi extinsă pentru mai mulți...

Exclusiv5 zile ago

Jafuri și corupție! Ziarul Incisiv de Prahova publică dovezile care ingroapă UWS (fosta ROSAL)!: Un Audit ce dezvăluie furturi masive

Corupție și abuzuri în gestiunea deșeurilor din Prahova: Moștenirea lui Silviu Prigoană și implicațiile Statului Paralel Desvaluirile ziarului Incisiv de...

Exclusiv5 zile ago

Despre „lantul” de OUG-uri și ipocrizia MAI

Critica la adresa ordonanțelor de urgență Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a adus în discuție controversa legată de lanțul...

Exclusiv6 zile ago

Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină

O investigație în contextul anchetelor jurnalistice: Sistemul Național Antigrindină și impactul asupra Siguranței Naționale a României Provocările post-electorale: Ce trebuie...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv