Actualitate
DTO Rally pregăteşte surprize pentru startul de la Braşov

Distribuie pe rețelele tale sociale:
Vicecampioană în 2020, DTO Rally debutează în noul sezon de raliuri la o cursă cu adevărat specială. Echipa argeşeană ia startul în Tess Rally Braşov, competiţia programată în perioada 26-27 martie sărbătorind în 2021 ediţia cu numărul 50. Cu probe speciale noi în zona Făgăraş, programul include celebrele treceri pe ‘Poiana’, traseu de legendă al raliurilor din România, dar şi parcurgerea drumului dintre Săcele şi Muntele Roşu, o adevărată provocare pentru echipaje.
DTO Rally a pregătit cu seriozitate startul în anul competiţional 2021, toate maşinile de concurs fiind revizuite în pauza dintre sezoane şi au avut parte de îmbunătăţiri. În plus, echipajele au pregătit câteva veşti interesante pentru fanii motorsportului, cu o schimbare majoră de material de competiţie.
Principala noutate în cadrul echipei o reprezintă trecerea echipajului Eugen Cărăgui & Robert Fus la comenzile unei maşini de clasa RC2. După multiple sezoane de luptă cu un Peugeot 208 R2, cei doi vor concura la bordul Peugeot-ului 208 R5 folosit în anii precedenţi de către Cristi Dolofan.
‘Sunt nerăbdător să revin în maşina de curse după o pauză destul de lungă. Din păcate, timpul nu mi-a permis să acumulez suficientă experienţă la bordul noii maşini. Dar pot spune că mi-a lăsat o impresie foarte bună după primii kilometri parcurşi la sesiunea de teste. Maşina este foarte prietenoasă, cred că tracţiunea integrală este pe placul meu, şi vom folosi prima cursă pentru acomodare, într-un raliu care va fi foarte dificil.’ a spus Eugen Cărăgui.
Cristi Dolofan nu îşi va începe sezonul 2021 la Braşov, o decizie de ultim moment făcând participarea lui la Tess Rally să nu fie posibilă. Pilotul argeşean va concura în acest an competiţional pe Citroen-ul C3 Rally2 care a avut parte de îmbunătăţiri semnificative în perioada de pauză. ‘Îmi pare extrem de rău că nu pot lua startul la etapa de la Braşov. Totul era pregătit, maşina era gata de start, însă, din păcate, eu nu pot fi prezent’ a spus Cristi Dolofan.
Reveniţi pentru întreg sezonul pe probele speciale, Bogdan şi Delia Năstase vor continua la bordul Mitsubishi-ului Lancer EVO şi în 2021, obiectivul principal fiind titlul clasei 11. Cum maşina de concurs a fost reconstruită total în garajele DTO Rally, echipajul va porni în forţă pe probele Tess Rally Braşov. ‘În primul rând, vreau să mulţumesc echipei tehnice pentru maşina pusă la dispoziţie. Am apucat să parcurgem câţiva kilometri la teste, unde am găsit un setup optim, cu care sunt sigur că vom putea emite pretenţii la un loc cât mai sus în clasamentul Open.’ a spus Bogdan Năstase.
DTO Rally dezvoltă zona de Rally Rent & Service în 2021
DTO Rally îşi extinde zona de Rally Rent & Service în 2021, un domeniu unde echipa a pus bazele unor colaborări de lungă durată în trecut. Pentru acest an, noi echipaje au apelat la serviciile echipei tehnice argeşene pentru închirierea, pregătirea şi revizuirea maşinilor de concurs din garajele DTO Rally. Adrian Grigore a ales şi în acest sezon serviciile echipei pentru performanţele pe care şi le propune în 2021.
‘Colaborarea cu Adrian Grigore va continua şi în 2021, urmând a-i pune la dispoziţie Mitsubishi-ul Lancer EVO 9 în specificaţie de grupa N/clasa RC2N. Această continuitate ne face să credem că serviciile pe care le oferim sunt unele de TOP pentru motorsportul românesc, iar faptul că în 2020 maşinile noastre nu au suferit niciun abandon tehnic nu a fost o întâmplare.’ a spus Traian Pavel, managerul DTO Rally.
‘Sunt bucuros că vom continua în aceeaşi formulă în 2021. Titlul de vicecampion obţinut sezonul trecut alături de Andrei Papa se datorează şi echipei DTO Rally. Au pregătit exemplar maşina, iar asta ne-a dat încredere la fiecare etapă. Relaţia pe care o avem este, înainte de toate, una de prietenie şi încredere. Acest detaliu face ca lucrurile să funcţioneze foarte bine, motiv pentru care le mulţumesc şi asigur echipa că funcţionăm în direcţia pe care am trasat-o împreună’ a spus Adi Grigore, care va concura cu modelul EVO pregătit de către DTO Rally.
În plus, Costi Tudose, un tânăr debutant din Campionatul Naţional de Raliuri, se alătură echipei în 2021. DTO Rally îi va oferi un pachet complet: o Dacia Sandero cu care pilotul se va lupta pentru un loc în fruntea Cupei Dacia, asistenţă tehnică şi logistică, dar şi tot suportul şi experienţa echipei, cu obiectivul clar de a deveni un sportiv complet.
În sezonul 2021, echipajele DTO Rally Team au alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Ion Moş, Grupul Fildas – Catena, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile şi HidroGaz.
Rareş Fetean
rares.fetean@gmail.com
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum o zi
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 7 ore
Circul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 20 de ore
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi