Actualitate
EXCLUSIV/ FALSURILE SI CARACATITA DE LA I.S.J. PRAHOVA/SENTINTE CONTRADICTORII DOAR IN “REPUBLICA DE LA PLOIESTI” (III)
In articolul nostru din 25.08.2017, am demonstrat cum un procuror, un prim-procuror şi o judecătoare au emis ordonanţe şi o sentinţă fără să aibă la baza lor contractul de munca pe durată determinată al prof. Utoiu Flotin prin care să dea valabilitate documentelor emise.
Contractul respectiv ,,exista” în TARA LUI PINOCCHIO sau a FANTOMELOR, pentru că un astfel de document trebuie să apară în formă scrisă, în limba română, în baza acordului părţilor şi să fie semnatdin iniţiativa angajatorului!
Astfel inscrie Codul muncii la art. 16, 17, 41 si 82, domnilor procurori si doamna judecător!
Si totusi, există, dacă aşa spun cei trei Dumnezei ai justiţiei!
Profesorului Uţoiu Florin i-aţi furat drepturi constituţionale, printr-o sentinţă de tipul celor relatate în ARHIPELAGUL GULAG!
Dacă ,,homo sovieticus” din ,, dumnezeirea” pe care o detineţi nu v-a lăsat să citiţi documentele si rechizitoriul ne întrebăm justificat: PE CÂŢI OAMENI NEVINOVAŢI I-ATI BĂGAT LA INSCHISOARE, VOI ,,DUMNEZEILOR” ???
Câti oameni şi câte familii aţi distrus numai şi numai că nu citiţi documentele din dosare şi daţi crezare totală rechizitoriilor făcute de procurori?
Ne întrebăm şi noi: ,,DESCOPERITUL’’ INSPECTOR IANCU IN FIECARE LUNA DE SEPTEMBRIE A ANULUI CAND ATRIBUIE CATEDRE pentru odraslele si cocoanele domnilor SE OPRESTE PE LA TRIBUNAL si PARCHET sau LEGATURA SE FACE…PRIN ORDIN OPERATIONAL dispre stadionul lupilor??? Au exisat mii de reclamaţii la adresa fărădelegilor săvârşite de ISJ PRAHOVA!
De ce nu s-a dat curs solicitărilor şi nu s-a mers la sediul acestei instituţii pentru a se vedea acte emise în fals, abuzuri de tip nazist, furt din banii publici!!!
Niciodată tagmele divine, înfrăţite într-un interes n-au cum să fie deranjate!
Aşa s-a format şi străluce grupul ,,DUMNEZEIRII”MINFRACTIONALE compus din: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALLE- ISJ PRAHOVA- AJOFM PRAHOVA-ITM PRAHOVA- CATIVA PROCURORI SI JUDECATORI!
Puneam atunci intrebarea pertinentă: dacă cei trei zei au dispus că profesorul în cauză are contract de muncă pe durată determinată şi documentele emise de director Sandu Laura sunt legale de ce CAS PRAHOVA si AJOFM PRAHOVA n-au vrut să acorde persoanei indemnizaţia de concediu medical, respective, indemnizaţia de şomaj?
Domnilor procurori, doamnă judecător, ştiţi care a fost motivaţia CAS şi AJOFM PRAHOVA ? Că actele emise de “protejata” Sandu Laura sunt nelegale şi pentru că nu exista un contract individual de muncă pe durată determinată în formă fizică, adica aparţinând lumii de aici şi nu celeilalte, imaginare?
In ajutorul ,,dumnezeilor” din penal vin ,,dumnezeii” din CIVIL!
In parte civilă există:
1.dosarul 5917/ 105/ 2015 privind anularea: Deciziei 17/ 2015 (incetarea contractului de muncă pe perioadă nedeterminată si incadrarea pe determinată) si a Deciziei nr. 21/ 2015 (incetarea contractului de muncă pe durată determinată) emise de director Sandu Laura, in baza art.241, alin.6 -Legea 1/2011 şi art. 11, alin 4 si 5- OMEN 4802/ 2014. Conform acestora, deoarece prof. Utoiu NU PROMOVASE EXAMENUL DE DEFINITIVAT TREBUIA SĂ I SE INCETEZE DE DREPT CONTRACTUL DE MUNCĂ PE DURATĂ NEDETERMINATĂ şi SĂ FIE INCADRAT CU CONTRACT PE DURARATĂ DETERMINATĂ.
Argumente juridice ale prof. Utoiu au fost: 1. Art.93 – Legea 1/2011 in care se arata ca disponibilizarea personalului didactic se face de către consiliul de administraţie, cu votul a 2/3 din totalul membrilor. Directorul unităţii de învăţământ emite deciziile conform hotărârilor consiliului de administraţie.
- art 5- OMEN 5154/ 2013 in care se arată că eliberarea din funcţie a personalului didactic se dispune de către directorul unităţii, cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţămân, la încetarea de drept a contractului individual de muncă, prin acordul părţilor, la solicitarea cadrului didactic, prin demisie, conform prevederilor art. 55 lit. a) şi b), art. 56 şi art. 81 din Legea nr. 53/2003-Codul muncii, republicată cu modificările şi completările ulterioare.
Si pentru un simplu om care citeşte şi are elementare noţiuni de logică este clar: CONSILIULIUL DE ADMINSITRATIE si DIRECTORUL EMIT DECIZIE DE INCETAREA A CONTRACTULUI DE MUNCĂ.
De asemenea, angajatorul, prin reprezentantul său legal: director Sandu Laura TREBUIA SĂ INCHEIE cu prof. Utoiu un nou contract de muncă pe durată determinată, in baza art 82- Codul Muncii.
Director SANDU LAURA de la sine putere emite DECIZIA NR. 17/ 18.08.2015 privind incetarea contractului de muncă pe durată nedeterminată fără a avea la baza O HOTĂRÂRE a CONSILIULUI de ADMINISTRATIE al SCOLII, aspect care ESTE IN CONTRADICTIE CU ART. 5- OMEN 5451/ 2013!
Directorul Sandu Laura nu încheie cu prof. Utoiu un contract de muncă pe durată determinată aşa cum prevede art. 82- CODUL MUNCII si art. 241, alin. 6, respectiv art. 11, alin. 4 si 5 din legislaţia invocată chiar de director Sandu Laura.
Mai mult, director Sandu Laura emite Decizia nr. 21/09.09.2015 care este o monstruozitate de document, în sensul că toată baza sa juridică este nelegală; conform acestui act, profesorului Utoiu îi încetează contractual de muncă pe perioadă determintă inexistent ( !!!) pentru că ERA PENSIONAR la 47 de ani!!!
Director Sandu Laura este nevoită să emită un alt document, Decizia nr. 5/ 17.02.2016, la 6 luni de la încetarea contractului de muncă al prof. Utoiu!
Nici cu acest act profesorul Utoiu nu a beneficiat de drepturile constitutionale mentionate.
Doamna judecător, l-aţi întrebat in timpul procesului pe aces tom ce a mâncat, cu ce şi-a plătit întreţinerea timp de opt luni?
Ştiaţi că aces tom nu numai că a fost furat de locul de muncă, dar nu a primit niciodată drepturile ce i se cuvin unui cetăţean roman, contribuabil, încălcându-i-se dreptul la ocrotirea sănătăţii şi la şomaj?
Dacă acest cetăţean pierde procesele in Romania, cine va plăti daunele pentru că CEDO îi va da câştig de cauză în faţa mascaradelor de sentinţe şi hotărâri judecătoreşti care nu numai că se contrazic si trec ca nelegale, dar nu au noimă, logică! N-ar fi indicat ca ,,DUMNEZEII JUSTITIEI” să plătească?
Incă din timpul sedinţei, doamna judecător:
- a arătat dezinteres faţă de ceea ce expunea avocata reclamantului, in sensul in care in timpul pledoariei sale judecătoarea vorbea cu o persoană X (ce nu apartinea completului) care se afla la uşa din lateral a sălii de judecată!
- a arătat că nici măcare nu cities dosarul pentru că l-a intrebat pe reclamantul Utoiu dacă a beneficiat sau nu de indemnizatie de somaj!
Ori la dosarul cauzei exista un astfel de document in care se arăta foarte clar că reclamantului nu i se acordase dreptul la indeminzatie de somaj pentru că Deciziil nr. 17/ 18.08.2015 si nr. 21/09.09.2015 nu erau legale, apect demonstrat si de documentele emise de CAS PRAHOVA si AJOFM PRAHOVA.
Inregistrarea video a şedinţei demonstrează că susţinerile noastre sunt reale.
Deliberand, curtea a considerat că Deciziile 17/ 18.08.2015 si 21/09.09.2015, emise de director Sandu Laura sunt legale pentru că nu era nevoie de o hotărâre a consiliului de administraţie al şcolii privind încetarea de drept a contractului de muncă pe durată nedeterintată!!!
Este o încălcare grosolană, flagrantă şi deliberată a legii de către doamna judecător, pentru că:
- Această hotărâre intră în contradicţie cu sentinţa penală nr. 176/ 29.11.2016 in care se arată clar că Decizia nr. 17/18.08.2015 si Decizia nr. 21/ 09.09.2015 chiar dacă ,,nu reprezintă un real pericol pentru urmărirea acestora” ele au fost emise “fără a respecta prevederile legale in materie.” ( Ordonanta nr. 9743/ 08.03.2015 a Parchetului de pe lângă Judecătoria Ploiesti).
- Doamna Judecător nici măcar nu aminteşte in Hotărârea nr. 1247/ 29.03.2017 de existenţa art. 5 – OMEN 5451/ 2013 care arată explicit că încetarea de drept a contractului de muncă pe durată nedeterminată se face prin hotărârea Consiliului de administraţie al şcolii, urmată de o decizie a directorului, nicidecum precum indică hotărârea judecătorească, şi anume, că la încetarea contractului de muncă pe durată nedeterminată, directorul emite de la sine putere decizia de incetare de drept a contractului.
- Doamna judecător nu înscrie niciun cuvânt despre contractual de muncă pe durată determinată care nici nu există!
Doamna judecător, inseamnă că dl Utoiu a lucrat la negru în domeniul public, fără contract de muncă, pentru că ii incetase contractul de muncă pe perioadă nedeterminată si nu avea contract de munca pe perioadă determinată!
4.Dacă hotărârea dvs este bună, de ce CAS Prahova n-a acordat indemnizaţia de concediu medical profesorului? De ce AJOFM Prahova n-a acordat aceluiasi om indemnizaţie de şomaj?
Dac-ati merge la CAS Prahova şi aţi întreba despre acest caz, sigur v-ar trimite la scoală inapoi, spunâdu-vă direct cum va permiteţi să vă bateti joc de oameni!!!
- Hotărârea judecătorească este partinică, deoarece din cele 120 de rânduri ale conţinutului ei:
- aproximativ 50 de rânduri sunt alocate susţinerilor formulate de director Sandu Laura, referitor la ART. 242. PROCENTAJ: 41/ %.
In schimb, doar 13 randuri sunt alocate reclamantului, dar fără nicio referire la ART. 5 din OMEN 5451/ 2013 sau la ART. 63, 70 SI 75 din Contractul colectiv de muncă unic la Nivel de Sector de Activitate Învățământ Preuniversitar înregistrat la M.M.F.P.S.P.V.-D.D.S. sub nr. 1483 din data de 13.11.2014; art. 16,17 41, si 82 din Codul Muncii! PROCENTAJ : 10%.
- de 10 ori se face referire la art. 242, alin. 2 din Legea Educatiei Nationale , invocata de DIRECTOR SANDU LAURA in apararea sa.
In schimb, art. 93 si 96 din Legea educaţiei pe care le utilizează reclamantul ca baza legala sunt amintite o singură dată, iar la art. 5, OMEN 5451/ 2013 nu se face nicio referire!!!
6.La pag 19 sustine doamna judecător că profesorul Utoiu nu are studiile doctorale incheiate ceea ce este fals pentru că la dosar există un astfel de document eliberat incă din anul 2010 de către Universitatea din Valladolid- Spania.
Domnul prof. Utoiu a fost retinut in a comenta mai mult asupra subiectului si asta pentru că aspectele acestea si nu numai fac obiectul unor anchete care nu se opresc la nivelul scontat de ,,descoperitul’’ domn!
In următorul material: dosar 154/105/2017, un nou deumnezeu… tot feminin! (Irinel I.).






- LEGEA 1/ 2011
(6) Persoanele care nu promovează examenul de definitivare în învăţământ, în condiţiile prezentului articol, pot fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant
2.OMEN 4802/2014
Art. 11. (4) Cadrului didactic care are statut de titular și care nu dobândește definitivarea în învățământ în perioada prevăzută de lege i se desface contractul de muncă încheiat pe perioadă nedeterminată, pierzând calitatea de titular al sistemului de învățământ preuniversitar. (5) Cadrele didactice care nu obțin definitivarea în învățământ pot fi angajate în sistemul național de învățământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant.
a. LEGILE din EDUCATIE
1.Legea Educatiei Nationale nr. 1/ 2011:
art. 93 (1) Hotărârile privind angajarea, motivarea, evaluarea, recompensarea, răspunderea disciplinară şi disponibilizarea personalului didactic se iau la nivelul unităţii de învăţământ de către consiliul de administraţie, cu votul a 2/3 din totalul membrilor. Directorul unităţii de învăţământ emite deciziile conform hotărârilor consiliului de administraţie. angajatorul este unitatea de învăţământ. art. 96 (1) Unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică sunt conduse de consiliile de administraţie, de directori şi de directori adjuncţi, după caz. în exercitarea atribuţiilor ce le revin, consiliile de administraţie şi directorii conlucrează cu consiliul profesoral, cu comitetul de părinţi şi cu autorităţile administraţiei publice locale
2. OMEN 5451/ 2013 pentru anul scolar 2014- 2015
art. 5 Eliberarea din funcţie a personalului didactic angajat în unităţi de învăţământ preuniversitar de stat se dispune de către directorul unităţii, cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, iar la unităţile de învăţământ preuniversitar particulare de către persoana juridică angajatoare, la încetarea de drept a contractului individual de muncă, prin acordul părţilor, la solicitarea cadrului didactic, prin demisie, conform prevederilor art. 55 lit. a) şi b), art. 56 şi art. 81 din legea nr. 53/2003 – codul muncii, republicată cu modificările şi completările ulterioare sau ca efect al aplicării sancţiunii disciplinare, în temeiul prevederilor art. 280 alin. (2) lit. f)* din legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare.
3. OMEN 4895/ 2014 anul scolar 2015-2016
art. 5 Eliberarea din funcţie a personalului didactic angajat în unităţi de învăţământ preuniversitar de stat se dispune de către directorul unităţii, cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, iar la unităţile de învăţământ preuniversitar particulare de către persoana juridică angajatoare, la încetarea de drept a contractului individual de muncă, prin acordul părţilor, la solicitarea cadrului didactic, prin demisie, conform prevederilor art. 55 lit. a) şi b), art. 56 şi art. 81 din legea nr. 53/2003, republicată, codul muncii, cu modificările și completările ulterioare sau ca efect al aplicării sancţiunii disciplinare, în temeiul prevederilor art. 280 alin. (2) lit. f)* din legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare
- OMEN 4619/ 2014:
art. 2. Consiliul de administrație al unităților de învățământ preuniversitar, denumit în continuare, în cuprinsul prezentei metodologii, consiliu de administrație, este organul de conducere al unității de învățământ.
art.10. alin.(9) Directorul unității de învățământ emite deciziile conform hotărârilor consiliului de administrație. lipsa cvorumului de ședință și/sau cvorumului de vot conduce la nulitatea hotărârilor luate în ședința respectivă.
art. 15. -(1) Consiliul de administrație are următoarele atribuții:
- r)aprobă modificarea, suspendarea și încetarea contractului individual de muncă al personalului din unitate.
- Contractul colectiv de muncă unic la Nivel de Sector de Activitate Învățământ Preuniversitar înregistrat la M.M.F.P.S.P.V.-D.D.S. sub nr. 1483 din data de 13.11.2014.
Art. 63. (1) Unitățile/instituțiile prevăzute în Anexa nr. 4 se obligă să aducă la cunoștința salariaților și organizațiilor sindicale afiliate la federațiile semnatare ale prezentului contract, în termen legal, posturile disponibile, precum și condițiile de ocupare a acestora.
(2) Anterior încheierii sau modificării contractului individual de muncă, unitatea/instituția prevăzută în Anexa nr. 4 are obligația, sub sancțiunea prevăzută de art. 19 din Codul muncii, de a informa persoana care solicită angajarea ori, după caz, salariatul, cu privire la clauzele generale pe care intenționează să le înscrie în contract sau să le modifice.
Art. 70 (1) Contractul individual de muncă poate fi modificat numai prin acordul părților. (4) Modificarea contractului individual de muncă se referă la oricare dintre următoarele elemente:
- a)durata contractului; (5) Orice modificare a unuia din elementele prevăzute la (4) sau la art. 17 alin. (3) din Codul muncii, în timpul executării contractului individual de muncă, impune încheierea unui act adițional la acesta. (7) În situația în care contractul individual de muncă este modificat prin acordul părților, actul adițional se încheie în termen de 20 zile lucrătoare de la data realizării acordului de voință al părților. (8) În situația excepțională în care contractul individual de muncă este modificat unilateral de către angajator, actul adițional se încheie în termen de 20 zile lucrătoare de la data încunoștințării în scris a salariatului despre elementul/elementele care se modifică.
Art. 75. (1) Contractul individual de muncă poate înceta: a) de drept; b) ca urmare a acordului părților, la data convenită de acestea; c) ca urmare a voinței unilaterale a uneia dintre părți, potrivit legii. (2) Contractul individual de muncă încetează de drept în situațiile prevăzute de art. 56 din Codul muncii.
- CODULMUNCII
Art. 16.
(1) Contractul individual de munca se incheie in baza consimtamantului partilor, in forma scrisa, in limba romana, anterior inceperii activitatii de catre salariat. Obligatia de incheiere a contractului individual de munca in forma scrisa revine angajatorului.
(2) Anterior inceperii activitatii, contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor, care se transmite inspectoratului teritorial de munca.
(3) Angajatorul este obligat ca, anterior inceperii activitatii, sa inmaneze salariatului un exemplar din contractul individual de munca.
(4) Angajatorul este obligat sa pastreze la locul de munca o copie a contractului individual de munca pentru salariatii care presteaza activitate in acel loc..
Art. 17.
(1) Anterior incheierii sau modificarii contractului individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa persoana selectata in vederea angajarii ori, dupa caz, salariatul, cu privire la clauzele esentiale pe care intentioneaza sa le inscrie in contract sau sa le modifice.
(2) Obligatia de informare a persoanei selectate in vederea angajarii sau a salariatului se considera indeplinita de catre angajator la momentul semnarii contractului individual de munca sau a actului aditional, dupa caz.
(3) Persoana selectata in vederea angajarii ori salariatul, dupa caz, va fi informata cu privire la cel putin urmatoarele elemente:
a) identitatea partilor;
b) locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri;
c) sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
h) in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
i) durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
j) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
k) salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum si periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul;
l) durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana;
m) indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
n) durata perioadei de proba.
(4) Elementele din informarea prevazuta la alin. (3) trebuie sa se regaseasca si in continutul contractului individual de munca.
(5) Orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (3) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, anterior producerii modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege sau in contractul colectiv de munca aplicabil.
(6) La negocierea, incheierea sau modificarea contractului individual de munca, oricare dintre parti poate fi asistata de terti, conform propriei optiuni, cu respectarea prevederilor alin. (7).
(7) Cu privire la informatiile furnizate salariatului, prealabil incheierii contractului individual de munca, intre parti poate interveni un contract de confidentialitate.
Art. 41. (1) Contractul individual de muncă poate fi modificat numai prin acordul părţilor. (2) Cu titlu de excepţie, modificarea unilaterală a contractului individual de muncă este posibilă numai în cazurile şi în condiţiile prevăzute de prezentul cod. (3) Modificarea contractului individual de muncă se referă la oricare dintre următoarele elemente: a) durata contractului;
Art. 55.
Contractul individual de muncă poate înceta astfel:
a) de drept;
b) ca urmare a acordului părţilor, la data convenită de acestea;
c) ca urmare a voinţei unilaterale a uneia dintre părţi, în cazurile şi în condiţiile limitativ prevăzute de lege.
Art. 56.
(1) Contractul individual de munca existent inceteaza de drept:
a) la data decesului salariatului sau al angajatorului persoana fizica, precum si in cazul dizolvarii angajatorului persoana juridica, de la data la care angajatorul si-a incetat existenta conform legii;
b) la data ramanerii irevocabile a hotararii judecatoresti de declarare a mortii sau a punerii sub interdictie a salariatului sau a angajatorului persoana fizica;
c) la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare; la data comunicarii deciziei de pensie in cazul pensiei de invaliditate de gradul III, pensiei anticipate partiale, pensiei anticipate, pensiei pentru limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionare; la data comunicarii deciziei medicale asupra capacitatii de munca in cazul invaliditatii de gradul I sau II;
d) ca urmare a constatarii nulitatii absolute a contractului individual de munca, de la data la care nulitatea a fost constatata prin acordul partilor sau prin hotarare judecatoreasca definitiva;
e) ca urmare a admiterii cererii de reintegrare in functia ocupata de salariat a unei persoane concediate nelegal sau pentru motive neintemeiate, de la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti de reintegrare;
f) ca urmare a condamnarii la executarea unei pedepse privative de libertate, de la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti;
g) de la data retragerii de catre autoritatile sau organismele competente a avizelor, autorizatiilor ori atestarilor necesare pentru exercitarea profesiei;
h) ca urmare a interzicerii exercitarii unei profesii sau a unei functii, ca masura de siguranta ori pedeapsa complementara, de la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti prin care s-a dispus interdictia;
i) la data expirarii termenului contractului individual de munca incheiat pe durata determinata;
j) retragerea acordului parintilor sau al reprezentantilor legali, in cazul salariatilor cu varsta cuprinsa intre 15 si 16 ani.
(2) Pentru situatiile prevazute la alin. (1) lit. c)-j), constatarea cazului de incetare de drept a contractului individual de munca se face in termen de 5 zile lucratoare de la intervenirea acestuia, in scris, prin decizie a angajatorului, si se comunica persoanelor aflate in situatiile respective in termen de 5 zile lucratoare.
Art. 57.
(1) Nerespectarea oricăreia dintre condiţiile legale necesare pentru încheierea valabilă a contractului individual de muncă atrage nulitatea acestuia.
(2) Constatarea nulităţii contractului individual de muncă produce efecte pentru viitor.
(3) Nulitatea contractului individual de muncă poate fi acoperită prin îndeplinirea ulterioară a condiţiilor impuse de lege.
(4) În situaţia în care o clauză este afectată de nulitate, întrucât stabileşte drepturi sau obligaţii pentru salariaţi, care contravin unor norme legale imperative sau contractelor colective de muncă aplicabile, aceasta este înlocuită de drept cu dispoziţiile legale sau convenţionale aplicabile, salariatul având dreptul la despăgubiri.
(5) Persoana care a prestat munca în temeiul unui contract individual de muncă nul are dreptul la remunerarea acesteia, corespunzător modului de îndeplinire a atribuţiilor de serviciu.
(6) Constatarea nulităţii şi stabilirea, potrivit legii, a efectelor acesteia se pot face prin acordul părţilor.
(7) Dacă părţile nu se înţeleg, nulitatea se pronunţă de către instanţa judecătorească.
Art. 82.
(1) Prin derogare de la regula prevazuta la art. 12 alin. (1), angajatorii au posibilitatea de a angaja, in cazurile si in conditiile prezentului cod, personal salariat cu contract individual de munca pe durata determinata.
(2) Contractul individual de munca pe durata determinata se poate incheia numai in forma scrisa, cu precizarea expresa a duratei pentru care se incheie.
(3) Contractul individual de munca pe durata determinata poate fi prelungit, in conditiile prevazute la art. 83, si dupa expirarea termenului initial, cu acordul scris al partilor, pentru perioada realizarii unui proiect, program sau unei lucrari.
(4) Intre aceleasi parti se pot incheia succesiv cel mult 3 contracte individuale de munca pe durata determinata.
(5) Contractele individuale de munca pe durata determinata incheiate in termen de 3 luni de la incetarea unui contract de munca pe durata determinata sunt considerate contracte succesive si nu pot avea o durata mai mare de 12 luni fiecare.
Actualitate
Revoluție tehnologică la Pentagon: Șase priorități cheie redefinesc războiul viitorului
Pentagonul, gigantul militar american, anunță o resetare strategică a priorităților sale tehnologice. Într-o mișcare decisivă, Emil Michael, șeful cercetării departamentului, a tăiat la jumătate lista „zonelor tehnologice critice” (CTA), reducând-o de la 14 la doar șase. Această „epurare” promisă de mult timp semnalează o nouă eră de focalizare și eficiență în dezvoltarea arsenalului viitor.
Mai puține priorități, mai multă eficiență: Viziunea lui Michael
„Când am preluat acest rol, biroul nostru identificase 14 zone tehnologice critice,” a declarat Michael într-un anunț video pe platforma X. „Deși fiecare dintre aceste zone are valoare, o listă atât de largă diluează concentrarea și nu reușește să evidențieze cele mai urgente nevoi ale luptătorului. Paisprezece priorități, în realitate, înseamnă deloc priorități.”
Decizia de a reduce numărul este motivată de necesitatea de a aduce viteză și precizie cheltuielilor de cercetare. „Reducem această listă la șase,” a continuat el. „Aceste șase zone tehnologice critice reprezintă prioritățile care vor oferi cel mai mare impact, cele mai rapide rezultate și cel mai decisiv avantaj pe câmpul de luptă.”
Iată cele șase direcții strategice care vor ghida investițiile Pentagonului în cercetare și dezvoltare, menite să asigure un avantaj decisiv pe câmpul de luptă:
1. Inteligență artificială aplicată (IA A): De la birou la câmpul de luptă
Această categorie acoperă Inteligența Artificială de la funcțiile de afaceri interne până la operațiunile de luptă din prima linie. Pentagonul subliniază că prioritatea acordată IA este „aliniată cu Planul de Acțiune AI al Casei Albe,” care anticipează o cursă a Inteligenței Artificiale cu sumă zero între SUA și China. Recent, Chief Digital & AI Office (CDAO) al Pentagonului a fost plasat sub controlul direct al lui Michael, subliniind importanța centrală a acestei tehnologii.
2. Biomanufactura (BIO): Resurse vitale, producție autohtonă
Biomanufactura se referă la „valorificarea sistemelor vii” pentru producția în masă a materialelor cheie. Practic, aceasta înseamnă obținerea de substanțe chimice vitale – cum ar fi lubrifianții sau acoperirile anticorozive – în recipiente gigantice, folosind microorganisme modificate genetic, în loc de procesele petrochimice tradiționale, care au fost din ce în ce mai externalizate. Această abordare ar putea „elimina orice vulnerabilități ale lanțului de aprovizionare,” a afirmat Michael.
3. Tehnologii de logistică în medii contestate (LOG): Flux neîntrerupt sub asediu
Mai puțin o tehnologie specifică și mai mult o misiune amplă, LOG vizează utilizarea oricărei tehnologii care poate ajuta la „asigurarea reaprovizionării fără întreruperi și a continuității operaționale în medii contestate.” Este important de menționat că termenul „contestat,” în jargonul Pentagonului, se aplică în special Pacificului în cazul unui conflict cu China.
4. Dominanța informațională cuantică și pe câmpul de luptă (Q-BID): Pârghii critice de comunicare
„Dominanța” în acest domeniu necesită îmbunătățirea atât a tehnologiei de radiofrecvență de lungă durată, cât și a tehnologiilor cuantice emergente, pentru a ajuta forțele americane să comunice și să navigheze. Oficialii avertizează de peste un deceniu că sunt îngrijorați de potențialul de bruiaj al GPS-ului tradițional și al radioului de către un adversar de înaltă tehnologie, precum Rusia sau China.
5. Hipersonice la scară (SHY): Viteză supraumană, producție în masă
„Scalarea” înseamnă trecerea rachetelor hipersonice de la prototipurile actuale, la scară mică, la producția în masă. Sistemele hipersonice pot atinge viteze de Mach 5 sau mai mari în atmosferă, fiind astfel mai rapide decât rachetele de croazieră actuale și mai agile decât rachetele balistice. De ani de zile, oficialii americani avertizează că Rusia și China investesc masiv și testează mai frecvent aceste tehnologii.
6. Energie dirijată la scară (SCADE): Armele viitorului impotriva roiurilor
Asemenea hipersonicelor, scalarea „energiei dirijate” înseamnă trecerea armelor laser de înaltă energie și a armelor cu fascicule de microunde de la demonstrațiile promițătoare la scară mică, la producția în masă. Pentagonul, la fel ca alte armate globale, speră că armele energetice ar putea trage un număr practic nelimitat de focuri împotriva roiurilor de drone și a barajelor de rachete, care ar putea copleși apărările existente, precum sistemele Patriot și THAAD.
Din 14 în 6: Cum se integrează vechiul în noul arsenal
Această listă de șase înlocuiește o listă anterioară care includea opt alte CTA-uri acum eliminate, însă multe inițiative specifice ar putea fi integrate sub una dintre noile categorii majore. De exemplu, vechea categorie „FutureG” – un termen umbrelă pentru tehnologiile wireless de generație următoare – ar putea fi o subcategorie logică a Dominanței Informaționale Cuantice și pe Câmpul de Luptă (Q-BID), la fel ca și părți din „Senzori Integrați & Cibernetică,” „Sisteme de Rețea Integrate” și „Spațiu.”
Aspecte ale „Calculului Avansat și Software” și „Interfețelor Om-Mașină” ar putea continua sub Inteligența Artificială Aplicată. Programele actuale din „Microelectronică” și „Materiale Avansate” s-ar putea încadra în multiple categorii. Chiar și „Energie Regenerabilă” – un subiect mai puțin preferat de Administrația Trump – ar putea vedea unele proiecte mutate sub Logistică în Medii Contestate sau Biomanufactura.
O luptă inechitabilă: Promisiunea Pentagonului
„Aceste zone tehnologice critice sunt soluții acționabile, tangibile, la provocările cu care se confruntă luptătorii noștri astăzi. Ele sunt determinate de sprinturi concentrate, concepute pentru a livra rezultate acum, nu în 15 ani,” a conchis Michael în anunțul său video. „Aceste priorități vor asigura că luptătorii noștri nu vor avea niciodată parte de o luptă echitabilă.” Pentagonul își propune să creeze un avantaj tehnologic atât de mare încât să descurajeze orice conflict, sau să asigure victoria decisivă în cazul în care acesta devine inevitabil.
Actualitate
Blue Origin aterizează cu succes, deschizând calea spre misiuni cruciale de securitate națională
Actualitate
Tipuri de ceară de epilat și avantajele fiecăruia – ghidul tău pentru o piele fină și îngrijită
Epilarea cu ceară este una dintre cele mai eficiente metode de a obține o piele fină și catifelată pentru o perioadă îndelungată. Deși metoda este folosită de zeci de ani, industria cosmetică a perfecționat constant formulele și tipurile de ceară pentru a răspunde diferitelor nevoi ale pielii. Alegerea corectă a cerii nu este doar o chestiune de preferință, ci și o modalitate de a avea grijă de sănătatea pielii și de a obține rezultate cât mai plăcute.
Ceara tradițională – metoda clasică, de încredere
Ceara tradițională este, probabil, cea mai cunoscută formă de epilare. Se prezintă sub formă de discuri sau tablete și se topește înainte de aplicare. Avantajul major al acestui tip de ceară este eficiența ridicată: prinde bine firele de păr groase și rezistente, ceea ce o face ideală pentru zone precum picioarele sau brațele.
Deși necesită puțină practică pentru a fi aplicată corect, rezultatele sunt de lungă durată. Firele sunt smulse din rădăcină, iar pielea rămâne netedă timp de câteva săptămâni. Pentru persoanele care își doresc o epilare clasică, fără compromisuri, ceara traditionala rămâne o alegere excelentă.
Ceara elastică – blândețe și eficiență pentru pielea sensibilă
Inovațiile din domeniul cosmeticii au dus la apariția cerii elastice, o formulă modernă care îmbină eficiența cu delicatețea. Spre deosebire de varianta tradițională, aceasta se aplică într-un strat mai subțire și se îndepărtează fără benzi.
Principalul avantaj al cerii elastice este faptul că se mulează perfect pe piele și prinde chiar și firele scurte sau subțiri, fără a provoca iritații majore. Este recomandată în special pentru zonele sensibile, precum axilele, fața sau zona inghinală. Pentru persoanele cu piele sensibilă sau pentru cele care își doresc o experiență de epilare mai confortabilă, ceara elastica este o alegere inspirată.
Ceara granule – modernă, practică și ușor de folosit
Tot mai populară în saloane și pentru uz casnic este ceara granule, un produs ușor de folosit și de dozat. Se topește rapid și permite aplicarea controlată chiar și pe zone mai mici, ceea ce o face ideală pentru retușuri sau pentru persoanele care nu au experiență vastă cu epilarea.
Avantajul ei constă în versatilitate: poate fi utilizată pe aproape toate zonele corpului, inclusiv pe cele delicate. În plus, fiind disponibilă sub formă de granule, permite topirea exact cantității de produs necesare, fără risipă.
Este o variantă excelentă pentru cele care caută o soluție practică, eficientă și modernă, iar formulele profesionale disponibile pe EpilatPRO.ro garantează un rezultat curat și sigur.
Cum alegi ceara potrivită pentru tine
Alegerea tipului de ceară depinde de mai mulți factori: tipul de piele, zona de epilat și sensibilitatea personală. Dacă te confrunți cu fire de păr groase și rezistente, ceara tradițională îți oferă cea mai mare eficiență. Pentru zone sensibile, ceara elastică este mai blândă și mai confortabilă. Iar pentru un echilibru între practic și eficient, ceara granule rămâne o opțiune ideală.
Nu există o singură variantă „corectă”, ci mai degrabă o alegere adaptată stilului tău de viață și nevoilor pielii. De aceea, multe persoane aleg să combine tipurile de ceară, folosind formule diferite pentru zone diferite ale corpului.
Importanța produselor profesionale
Indiferent de tipul de ceară ales, calitatea produsului joacă un rol esențial. O ceară profesională nu doar că îți oferă rezultate mai bune, dar protejează și pielea, reducând riscul de iritații. Platforme dedicate, precum EpilatPRO.ro, pun la dispoziție o gamă variată de ceruri profesionale – de la ceară tradițională, la formule elastice sau granule – care respectă cele mai înalte standarde de calitate. Alegând astfel de produse, te bucuri de o epilare sigură și eficientă, chiar și acasă.
Alegerea contează pentru frumusețea pielii tale
Epilarea cu ceară rămâne una dintre cele mai sigure și durabile metode de îndepărtare a părului. Fiecare tip de ceară aduce avantaje specifice.
Cu produsele potrivite și o tehnică corectă, epilarea devine mai mult decât o rutină – devine un ritual de frumusețe care îți oferă încredere și confort. Iar atunci când alegi să investești în calitate, cum sunt produsele disponibile pe EpilatPRO.ro, diferența se simte de la prima utilizare.
-
Exclusivacum 5 zile„Ne ducem în cap!” Alerta ANP: Sistemul Penitenciar, la un pas de colaps din lipsă de personal
-
Exclusivacum o ziReset urgent pentru ANP! De la „epoca de aur” a gardienilor la haosul oportuniștilor, prin ochii lui Cosmin Dorobanțu!
-
Exclusivacum 3 zileCirc la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!
-
Exclusivacum o ziEXCLUSIV: „Saga” agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș. Comedia neagră de la SAS! Poliția unde „Inelul Magic” împarte disciplinare, „Polițistul Incisiv” refuză hârțoagele, iar Controlul Intern se autodenunță (cu BONUS: 50% OSKAR pentru complicitate!)
-
Exclusivacum 4 zileCirc la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!
-
Exclusivacum o ziJustiția „la volanul” birocrației oarbe: Cazul POP IONUT-COSTIN (fost Comandant Descarcerare Petrobrazi) și odiseea incompetenței teritoriale la Parchetul Sectorului 1! (I)
-
Exclusivacum 3 zileScandal fără precedent în Poliția Română: Birouri sigilate și injurații de la vârf
-
Exclusivacum 3 zileIGPR, mașinăria de spălat rufe murdare: Cine mai apără legea când poliția se apără pe ea insăși?



