Connect with us

Featured

Consecințe ale trumpismului

Publicat

pe

Apar noi semnale cu privire la complexa moștenire internațională lasată de către Donald Trump. Spre finalul administrației sale, atunci când secretarul său de stat Pompeo nu mai știa cum și ce să inventeze pentru a bloca, irita și provoca un narativ care să ducă la noi tensiuni cu China sau împotriva proiectele economice chineze, una dintre cele mai nocive strategii ale sale a fost denumit proiectul rețelelor curate.
O strategie de distrugere a rețelelor, deja implementate la nivel global, de 3G, 4G și 5G care foloseau extensiv tehnologia produsă de către competitorii tehnologici chinezi și reconstrucția acestora cu tehnologie americană, vândută la preț de aur și desigur cu certificate de garantat democratic, adica că nu ne spionează NSA sau CIA (conform informațiilor pe care Google cu generozitate le oferă despre operațiunile de supraghere a populațiilor la nivel de continente finanțate de către guvernul SUA) și nu află ce cafea îți cumperi, desigur tot de la o companie americană. Un fals ideologic și economic care ar fi subjugat multe țări intereselor exclusiv financiare americane, fără a produce nici un fel de bunăstare reală sau calitate a serviciilor pentru utilizatorul final. Rețelele curate reprezinta un nume de cod pe care mulți aflători în treabă din lume, tipul acela de politicieni slabi și mici la nivel național, l-au îmbrățișat extensiv. Era un terci ideologic plin de falsuri, un amalgam de minciuni tipice ideologiei sovietice din anii 50, despre cum stă comunistul chinez sa spioneze animalele de companie ale națiunilor iubitoare de democrație și prosperitate pe datorie.Acest proiect a făcut nu numai rău relațiilor dintre diverse state suverane și China, dar a creat o formă de sinofobie, egală ca intensitate cu rasismul pe care zilnic îl vedem exhibat pe străzile trumpiste ale Americii. Mai mult, sub acoperirea mincinoasă a declarațiilor de iubire față de democrație, libertate și diverse alte ideologii capitaliste care să te facă să scoți mai repede banul din bugetul național pentru a cumpără jucării militare scumpe și complet inutile, acest proiect a pus în pericol enorm de multe locuri de muncă, de proiecte de cercetare și de dezvolatere tehnologică din diverse state, inclusiv din România. Practic, de la declanșarea lui, a provocat numai dezastru acolo unde s-a incercat implementarea lui. În România a dus la blocarea defintivă a relațiilor tehnologice ale subțirei burghezii tehnologice create în trei decenii de capitalism primitiv cu diverși actori tehnologici asiatici, insultând prin ieșirile lingvistice ale leaderilor ce căutau, la ordin american, nod în papură celui mare partener economic al UE (adică China). Astăzi când vorbim, datorită modelului sovietic de impunere a acestor politici fără discernământ, România a fost eliminată din procesul de dezvoltare a modelului economic digital, fiind printre puținele țări din lume care a reușit să distrugă o relație excelentă cu una dintre superputerile tehnologice ale lumii, pentru a primii la schimb, pe datorie și cu dobândă de samsar, doar rachete învechite și grenade la purtător.Atunci când lumea intreagă se digitalizează România a ales să cumpere armament. Este și aceasta o opțiune națională care s-a dovedit, exact ca pe timpul ocupației sovietice, nu numai falimentară dar și sinucigașă. Atunci, în obsedantul deceniu al anilor 50, pentru a ne demonstra loialitatea față de Moscova, cumpăram numai produse sovietice, scumpe și proaste. Astăzi pentru a ne demonstra loilaitatea față de o nouă Romă, cumpărăm exclusiv armament american în același timp cu anularea licitațiilor câștigate de către aliații europeni care, la moment de criză, au cuvântul cel mai greu de spus în definirea reală a viitorului românilor. Conducerea românească a uitat că puterea unei națiuni se măsoară astăzi în data și biți, nici de cum în mărimea, grosimea sau lungimea rachetei. Ca atare politica falusiană a șepcii roșii primite cadou a dus la excluderea completă a României din cadrul marilor proiecte cibernetice și de digitalizare care prind contur pe continentul european și nu numai. Iar aceste proiecte nu se fac calculând lungimea rachetei americane ci prin organizarea unei cooperări fundamentale cu actorii tehnologici globali că sunt europeni sau asiatici. Proiectul Rețele curate practic a eliminat România de pe harta oricărei forme de digitalizare a economiei, eliminînd-o pentru decenii în viitor din orice competiție care ar fi dus la o dezvoltare durabilă a națiunii. Desigur că rămănem cu armamentul cumpărat, care oricum când va fi livrat, plătit și instalat, va fi devenit deja fier vechi.

Cum vă sună acest început de articol? Nu este un limbaj sovietic, uitat până și de ideologii lui Nicolae Ceaușescu din anii 80? Realitatea este că așa a sunat limbajul din secolul XXI al celui mai primitiv și războinic proiect al lui Trump care a avut ca scop unic provocarea unui conflict tehnologic de magnitudini cataclismice cu China. Ca efect colateral, ceilalti actori globaali, că erau europeni sau de pe alte continente s-au trezit aruncați într-un joc care nu era al lor și care le-a periclitat profund viitorul. Campania de distrugere a economiei digitale chineze a urmărit să creeze o graniță strălucitoare între companii și țări care ar putea utiliza echipamente de la furnizori chinezi și cele care nu le-ar folosi. Telefonica, Nokia, Orange, Telus , SK Telecom, Rakuten , Taiwan Mobile, SoftBank și

Optus au fost printre operatorii de rețea care deveniseră cavalerii democrației tehnice trumpiene. Erau curați și uscați, ca un pampers neutilizat. Tehnodemocrația trumpistă, cu voie de la partid, era exprimată doar prin aceste companii care erau exclusiv parte integrantă a programelor tehnologice militare și de supreaveghere finanțate de către SUA. Să nu vă imaginați că aceste companii mai aveau cumva interese naționale de apărat. Ci doar pe cele ale SUA. Folosirea numelor lor, în interiorul propagandei sinofobe trumpiene a provocat seisme de magnitudine serioasă în interiorul piețelor pe care le ocupau. Cazul Erickkson, care s-a trezit în chiar mijlocul minciunilor spuse de administrația Trump, numele companiei fiind folosit chiar și de amabsadorul SUA de la București, este definitoriu pentru șocul neașteptat și nedorit provocat de upgradarea conflictuală operată de agenții trumpiști peste tot în lume. A fost nevoie ca cei din conducerea companiei să amenințe cu părăsirea țării mamă pentru ca avântul sinofob al Suediei, bine inflamat și finanțat de către administrația Trump să fie diminuat. Suedia mai că a sacrificat una din companiile fanion ale economiei sale naționale pentru a îndeplinii obiectivele deloc sudeze ale SUA în conflictual cald pe care îl pregătea cu China.

Aflat la finalul mandatului său plin de intrigi și de confruntări letale pentru SUA, intrat deja în putrefacția oricărui regim nationalist și unirasial, Donald Trump a dorit să comită ireparabilul. Analiza sa a fost extrem de reală, el chiar a crezut că va câștiga al doilea mandat prezidențial, astfel încât să obțină timpul necesar să provoace dacă nu un război cald cu China, măcar să rupă și să izoleze brutal aceasta țară de mediul său înconjurător. Tocmai de aceea a investit masiv în tot felul de formule indo pacifice, unde eșecul atragerii complete a Indiei s-a materializat în provocarea ordinară a conflictului cu bețe și pietre dintre soldații celor două puetri nucleare de pe granița din Himalaya. Sacrificarea soldaților indieni pentru a servi unui plan de provocare militară a Chinei a fost momentul în care toată lumea a înțeles că o eventuală victorie a lui Trump care să îi asigure un al doilea mandat la Casa Albă însemna de fapt o stare de război permanent, pe cel puțin un deceniu, cu cea mai populată țară a lumii. În același timp, crescendoul de amenințări enunțate de către secretarul de stat Pompeo și declarațiile sale cu privire la necesitatea schimbării de regim la Beijing, în paralel cu ruperea teritorială a statului chinez prin crearea crizei mulsumane din interiorul minorității uighure a permis configurarea unui viitor extrem de complicat pentru întreaga comunitate internațională. Era deja clar, că la apusul de soare de la Casa Albă, fără a renege o clipă rasismul, aroganța și mojicia celor patru ani de președinție de tweeter, Donald Trump se pregătea să devină distrugătorul fizic al Chinei, secondat de unul dintre cei mai slab pregătiți secretari de stat pe care republica i-a avut în istorie, Mike Pompeo.

De aceea, în chiar ultimile săptămâni ale președinției sale, Donald Trump, cel care va provoca la final o lovitură socială pentru a forța anularea voturilor afro-americanilor si altor minorități pentru a își asigura o ilegala victorie în alegeri, va decide schimbarea secretarului de stat pentru apărare și numirea unei slugi prea plecate, în persoana unui individ care nu avea nimic de a face cu apărarea națională sau complexul mecanism birocratic de la Pentagon. Analiștii au realizat că propaganda de tip sovietică, plină de minciuni a administrației Trump îndreptată împotriva Chinei lua deja forma unei metodice campanii pregătitoare a unui conflict care oricând se putea transforma într-un război total. India deja pierduse jocul cu Himalaya, căci Pakistanul devenise extrem de nervos pe tema expansiunii indiene finanțate de către Trump în defavaoarea Islamabadului, iar Australia începuse să bată tobele războiului, din postul său de mincinos de serviciu și de trib din Pacific fără cap și coadă. Teritoriul cel mai cunoscut pentru toate experimentele de control social și tehnologic care au asigurat apoi desfășurări globale, Australia devenise propagandistic și dintr-o dată posesoarea unei armate immense și a unor tehnologii militare capabile să sperie statul chinez. Umflarea cu aer a acestui jucător politic mediocru din zona pacifică, crearea unei imagini de stegar al democrației occidentale pentru un stat care are încă masive deficite de respectare a drepturilor omului și cumplite moștenire homofobe, rasiale, culturale, medicale (celebrele crime medicale ale testării de noi medicamente au avut loc la scara incredibilă numai ăn Australia), toate aceste elemente au dovedit că Trump dorește război cu China.

După ce a pierdut America în fața pandemiei, trumpismul dorea să intre in istoria modială ca distrugătoare a comunismului chinezesc. O minciuna mai mare, o insultă mai reală la adresa adevărului nici că putea cineva să gândească. Și totuși trumpiștii chiar asta au gândit. Să așeze Australia, lângă Japonia și Koreea de Sud pentru a crea o linie militară pregătită să înceapă un război. Terenul de luptă fiind departe de terenurile de golf manichiurate ale lui imperiului Trump, votanții trumpiști americani și sateliții săi ascultători de prin Europa sau lume puteau urmări deci, seară de seară, la televizor noul Vietnam la scară continentală. În realitate comunitate de albi arieni, adoratori ai lui Trump din Australia nu realiza manipulare ordinară pe care o interpretau la ordinele lui Pompeo și neoconservatorilor saupremației americane în lume. Căci Australia în afara de soldați cu pantaloni scurți și de fumul drogurilor fumate la liber în orașele sale, nu are nici ce mai mică capacitate militară de a pune două bărci de viteză cap la cap pentru a ataca măcar și o plajă chineză.

Deci acestea erau condițiile internaționale ale putrefacției politice din ultimul an al mandatului Trump. Pentru Europa, era deci nevoie de o Australie. Mai mica așa, mai slabă și fără identitate fixă. Și s-a gasit România, unde un ambasador plin de cinism, inexistent diplomat dar cu mandat direct de a vinde exclusiv și cât mai multe arme Bucureștiului, schilodea limba română producând scrisori publice anti chineze. Calul de bătaie ideologic al acestui mic ambasador era comunismul chinez si capacitatea tehnologică a Chinei de a spiona ciobanul român când textează cite oi are la păscut. Interesant a fost permanenta gurmandiză a acestui individ de a minți efectiv, producând texte al căror conținut, la o minima verificare pe Google, se dovedeau a fi false sau manipulate până la a desfigura adevărata informație din ele. Lipsa de imaginație a trumpiștilor din România a devenit și mai evidentă atunci când au fost chemați să producă scheletul ideologic al viitorului direct dintre România și China, ca prefigurare a unei coaliții mondiale anti Beijing. Ceea ce la vremea respectivă a șocat și amuzat în același timp a fost folosirea, de către ambasadorul trumpist, ca vărf de lance a noii politici, a Grupului de Dialog Social (GDS), organizație culturală de stânga creată de un agentul sovietic Silviu Brucan, care, ca și nu mai puțin mort de trei ori Pacepa, se va fi transformat la ordinul Moscovei în prea plecat agent american. Ca să lupți impotriva comunismului folosind o organizație produsă de comunismul reformator moscovit și gorbachiovist de la finalul anilor 80, a fost poate cea mai amară ironie a analfabetismului diplomatic american care s-a manifestat în ultimii ani în România.

GDS nu avea cum să nu scape ideologiei trumpiene, mai ales că fusese organizația construită imediat după revoluția din 1989, pentru a asigura tranziția de la suveranitatea culturală a României comuniste spre subordonarea ideologică a elitei revoluționare diverselor proiecte pan europene, la început sovietice, apoi europene și iată, astăzi celor americane. Pentru mica coterie sinofobă co-ordonată de ambasador, utilizarea în România a acestui micro organism cultural, aflat de peste 15 ani în paralizie intelectuală, s-a considerat a fi o lovitură de geniu. Însă pentru toți analiștii serioși devenise clar că folosirea GDS într-o campanie atât de complexă americană de creare a unei rețele sinofobe printre micii aliați americani din Estul Europei, era de fapt dovada lipsei de imaginație a modelului propagandistic trumpian. Era clar că proiectul era folosit doar să provoace reacții induse instituțiilor statale românești, iar GDS primise sarcina de cenzor al aplicării riguroase a principiilor viitoarei revoluții culturale ce va fi fost proiectată de către trumpiști în România în eventualitatea victoriei lui Donald Trump. Reactivarea acestei echipe dezmembrate cultural, fără mesaj sau identitate, cu o echipă revolută, perimată și care uită să își salveze până și clădirea monument istoric din centrul capitalei, numai și pentru a își dovedi dorința de a exista în viitor, a fost exact greșeala de care a fost nevoie prin care campania trumpistă să eșueze lamentabil, așa cum s-a întâmplat de altfel.

Ca să fim foarte clari, în secolul XXI tehnologia se află în centrul concurenței acerbe dintre SUA și China. China a fost dispusă să facă orice este nevoie pentru a obține avantaje în raport cu actorii tehnologici globali tradiționali. Eforturile sale sunt demne de remarcat, deși efectele lor se vor absorbi cu greu și cu multe accidente. Istoria dezvoltării europene sau americane măcar acest lucru ne-a învățat. China nu va fi scutită de exact aceleași probleme pe care le-au avut și alții. Dar la fel au făcut toate marile economii ale lumii atunci când au ieșit la suprafață. SUA au cumpărat efectiv cele mai briliante minți din lume pentru a se ridica din metalitatea sclavagistă, sudistă și retrograd-religioasă pe care o moșteniseră după războiul civil, tocmai pentru a putea sa acopere decalajul lor cu lumea civilizată. Codarea acestei concurențe istorice, reglemantarea ei cât mai judicioasă, nu sunt procese ușoare sau nu a devenit dintr-o dată legitime pentru toată lumea.

Menținerea avantajelor tehnologice de către SUA în secolul XXI se va face utilizând aceleași principii violente cunoscute din secolele trecute. Politica celui mai puternic, niciodata democrată sau egalitară din punct de vedere al aspirațiilor naționale individuale va fi și pentru acest secol singurul element de reglare a tensiunilor fundamentale dintre marile puteri tehnologice stabilite deja și cele emergente. Furtul proprietății intelectuale, angajarea în spionaj industrial, inventarea de acuze, promovarea de narative alternative pentru a construi realități virtuale neadevăratemcare slujesc intereselor mercantile ale unui imperiu sau altul, supravegherea ilegală a comunicațiilor cetățenilor din arealul democratic, inventarea de campanii anticorupție care să disloce categorii naționale socio-profesionale și economice întregi pentru a oferi locul astfel eliberat companiilor și intereselor financiare promovate de către imperiului dominant al momentului, producerea de seisme social-religioase, teritoriale sau pur militare, forțarea transferului de tehnologie sunt elementele vizibile ale acestei lupte. Ele au fost studiate și sunt perfect înțelese, existând remedii la nivelul suveranității naționale. România nu numai că nu este pregătită pentru un asemenea complex de factori dar a și demonstrat mentalitatea de subaltern docil.

Pentru Trump, din dorința lui de a fi singular și perfect integrat în istoria fondatoare a SUA, pentru ambiția sa narcisistică de a deveni conducătorul de oști trimis de Dumnezeu să salveze excepționalismul american, un război era exact răspunsul. China era dușmanul perfect, iar saltul tehnologic făcut de aceasta era motivația ideologică strictă a minciunii pregătitoare de cataclism. Pentru România, micul satelit est european care primise în dar o șapcă roșie, ar fi fost nimicitoare aceasta situație, căci nimeni nu ar fi fost capabil să o apere de furia războiului global sau de pacea care ar fi urmat. Trumpiștilor de mucava pro americană de la Bucrești, acest risc la scară națională pentru statul român nu li s-a parut important. Mai rău este că nici americanilor nu le-a păsat de ceea ce se putea întâmpla. Și se pare că nu le pasă nici acum.

H.D. Hartmann

Exclusiv

IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!

Publicat

pe

De

Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind reprezentații gratuite de la baluri mascate cu interlopi la promovări scandaloase, culminând acum cu o nouă „bijuterie” managerială. Cetățenii se întreabă, pe bună dreptate: mai există vreo urmă de decență sau profesionalism în acest spectacol al absurdului, sau ne îndreptăm cu toții spre desființarea întregii instituții? (aici), (aici), (aici, (aici), etc

De la postul de doi bani la tronul Comandantului: Rețeta succesului la IPJ Prahova!

În vreme ce poporul român tânjește după o Poliție competentă și incoruptibilă, la IPJ Prahova, sub bagheta „vizionară” a domnului Ginel Preda – eternul interimar și a maestrului „gonflabilelor” – se pregătește o nouă „lovitură” de proporții, gata să dinamiteze și ultimele firimituri de încredere. Potrivit unor informații incendiare obținute de Incisiv de Prahova, cea mai mare subunitate de poliție din județ riscă să cadă pe mâinile unui personaj de o școala, de o școală… post-comunistă, și anume, domnul Vîrlan Florin.

Un nume nou în galeria „perlelor” prahovene, Vîrlan Florin este un fost subofițer de la obscurul Post de Poliție Tișița, Vrancea, catapultat în rândul ofițerilor în 2015 printr-un „simulacru de examen” derulat, culmea ironiei, prin intermediul Școlii de Subofițeri de Poliție Câmpina. De parcă promovarea lui Marcel Bălan, polițistul care dansa pe mese cu hoții și apoi a ajuns adjunct la IPJ Prahova, nu era de ajuns, iată că Ginel Preda ne arată că are încă ași în mânecă. Anul trecut, în 2024, domnul Vîrlan a fost deja împuternicit și titularizat în funcția de adjunct al șefului Secției de Poliție nr. 1 Ploiești. Acum, țintește mai sus, mult mai sus, într-un avânt demn de un acrobat al birocrației – adjunct la POLIŢIA MUNICIPIULUI PLOIEŞTI.

„Sifonul” instituțional și „antreprenorii” în uniformă: Cine să-i mai „vâre” la IPJ Prahova?

Se pare că această ascensiune meteorică nu este deloc întâmplătoare. Surse din interiorul sistemului ne șoptesc că Vîrlan Florin ar fi unul dintre „sifoanele” preferate ale lui Ginel Preda. Nu e de mirare, având în vedere că Ginel l-a mai „plimbat” și pe la Serviciul Rutier Prahova, de unde, cu sârg și devotament, „transmitea informații despre șefi și colegi”. Un fel de „ureche” cu uniformă, mereu la datorie, dar nu pentru cetățean, ci pentru… alte interese. Ne întrebăm retoric, la fel ca în cazul conexiunilor dubioase ale lui Mirițescu cu controversatul Anastasescu, oare cât de transparente sunt aceste legături ombilicale?

Și, dacă tot vorbim de interese, rămâne întrebarea arzătoare: oare SIPI Prahova are cunoștință despre „veleitățile antreprenoriale” ale personajului Vîrlan Florin și, mai ales, ale socrului acestuia? Dar DGA Prahova? Știu oare aceste instituții că domnul Vîrlan, fostul șef de post „vopsit” ofițer „la apelul bocancilor”, este o fire conflictuală și un „reclamagiu” notoriu? Sau, așa cum spunea Sindicatul Diamantului, „analfabetismul funcțional și idioțenia fudulă” au cuprins toate palierele, lăsând loc liber pentru astfel de „cariere” spectaculoase?

Tupeul nemărginit: Cazul remorcii fantomă și accesul ilegal în Sistem!

Că tupeul este moneda forte la IPJ Prahova o demonstrează un episod savuros din august 2024, când, culmea ironiei, domnul Vîrlan Florin, pe când era încă la Rutieră, și-a etalat măiestria în arta reclamagiului. Folosindu-se de funcția sa (adică, probabil, de „accesul ilegal la sistemul informatic de serviciu în interes personal”), a reclamat un vecin din Cartierul Eden (din spatele Spitalului Județean Ploiești) pentru o biată remorcă parcată pe… drumul public. Detaliul picant? „Drumul” era, în fapt, doar pământ și pietriș, o stradă care nici măcar nu exista! Ce mai, o operațiune de anvergură, demnă de cele mai lăudabile realizări ale IPJ Prahova, precum „rezolvarea” cazului păpușii gonflabile!

Această „acțiune” palidă, demnă de un „Dorel de la IPJ Prahova” care se crede mai presus de deciziile ICCJ, contrastează izbitor cu ignorarea „bona M.A.I. hoțomane dovedite video” (aici) sau a altor cazuri reale de infracțiuni, așa cum am relatat în repetate rânduri la Incisiv de Prahova.

Așadar, dacă un astfel de individ, cu un trecut dubios, veleități de „sifon” și tupeu nemărginit, ajunge să managerieze o subunitate-cheie, înseamnă că poliția prahoveană nu mai are niciun profesionist, ofițer de carieră, care să ocupe o astfel de funcție. Poate că, în aceste condiții, reorganizarea ar trebui să dispună direct desființarea întregului inspectorat!

Prahova, noul Caracal al absurdității: O „circoitecă” fără sfârșit!

Este timpul să ne întrebăm serios: ce credibilitate mai are o instituție care promovează în funcții de conducere personaje de calibrul lui Marcel Bălan (cel care chefuia cu interlopi) și acum, pare-se, pe „sifonul” Vîrlan Florin, „ofițerul” cu „simulacru de examen” și veleități de „reclamagiu”? Am văzut cum IPJ Prahova a găzduit cu brațele deschise un „fals polițist” de meserie, Costin Oprea, care a operat din interior un an și jumătate, în timp ce se laudă cu prinderea a doi „falși polițiști” de carton. Am râs (amar!) cu episodul „mașina la vale” de la Vălenii de Munte (aici) și am plâns de indignare la auzul aberațiilor „Dorelului” care nu recunoaște deciziile ICCJ.

Concluzia lui Emil Pascaut de la Sindicatul Diamantului, preluată și susținută de Incisiv de Prahova, rămâne crunt de actuală: „Suntem pierduți, condamnați la un viitor sumbru din cauza acestei armate de troglodiți cocoțați în funcții care le depășesc cu mult capacitățile intelectuale.” Iar „circoiteca” continuă la IPJ Prahova, cu Ginel Preda și Marcel Bălan în rolurile principale, iar acum cu Vîrlan Florin pe post de „viitor speranță.”

Cine plătește pentru acest circ grotesc, pentru incompetența crasă și abuzurile perpetrate? Banii noștri, siguranța noastră, viitorul copiilor noștri! Prahova rămâne, din păcate, noul Caracal al bunului simț și al legii.

Incisiv de Prahova promite să rămână cu ochii pe acești „cascadori” ai legii, până când „generațiile distruse moral și falsificate intelectual” vor dispărea din funcțiile publice. Până atunci, dragi cetățeni, luați loc și bucurați-vă de spectacol! Deși, e mai degrabă o tragedie antică în cheie comică, la care suntem cu toții spectatori și, din păcate, victime. Vom reveni! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!

Publicat

pe

De

Asistați, dragi cititori, la o nouă reprezentație grotescă din teatrul absurdului românesc, acolo unde uniforma, mai-marele și… lenea crasă se împletesc într-un dans macabru pe ritmuri de râs amar! Scena e Inspectoratul de Poliție Județean Neamț, personajele sunt „slugile” din sistem, iar „secretul” este, bineînțeles, salarizarea. Dar haideți să dezvăluim, rând pe rând, cortina ridicată de Sindicatul Diamantul.

Securiștii de carton și fiasco-ul „secretului” public

Nu demult, o mână de zelatori autoproclamați din IPJ Neamț, probabil sub hipnoza colectivă sau, mai probabil, la instigarea, pardon, „sugestia” subtilă a IGPR, s-au simțit profund lezați. Motivul? Sindicatul Diamantul (sursa noastră de indignare bine fundamentată) ar fi avut tupeul fantastic de a dezvălui public informații… secrete! Informații pe care, apropo, niște „șerpi” de la DGF le-au vârât cu zel în Anexa 18 la OMAI S7/2018, sub pretextul (culmea!) că dezvăluirea lor ar provoca un prejudiciu catastrofal.

Ei bine, scenariul de spionaj cu iz de bâlci s-a încheiat brusc când Procurorul, cu o sobrietate de-a dreptul iritantă pentru „patrioții” din IPJ, a aplicat un REJECT RĂSUNĂTOR. Motivul? „Nu există prejudiciu!” Adică, întreaga poveste cu secretizarea, toată tărășenia cu „secretele” salariale, justificată de un potențial „prejudiciu esențial, crucial”, s-a dovedit a fi… un balon de săpun spart. O comedie bună pentru un show de stand-up, mai puțin pentru o instituție ce ar trebui să inspire respect, nu ridicol!

Răspunsul la măciucă: Autodenunțul public și blazarea sefilor leneși

Dar comedia nu se oprește aici! Sindicatul Diamantul, cu un simț al umorului negru demn de notat, nu s-a lăsat. În replică la această sesizare abuzivă, „în scop de hărțuire”, au depus, la rândul lor, o plângere penală. Ochi pentru ochi, dinte pentru dinte, dar mai ales, ridicol pentru ridicol!

Și taman când credeam că ne-am plictisit de atâta dramă, pe scenă intră doi magnifici ai sistemului: Coman, șeful IPJ Neamț, și Iosub, șeful SRU Neamț. Acești doi titani ai birocrației, nevinovați, desigur, de orice formă de efort inutil, au semnat și, respectiv, întocmit o „dispoziție colectivă”. Atașate la această capodoperă a lenei? Niște tabele, nesecrete, cu absolut toți lucrătorii din IPJ Neamț și procentajul majorării salariale pentru fiecare!

Ați ghicit, nu? Cei doi domni, Coman și Iosub, dezvăluie, la rândul lor, aceleași informații… pretins secrete din OMAI S7/2018! Ipocrizia atinge cote stelare, transformând întreaga structură într-un monument al paradoxului.

Confortul personal, mai presus de lege: O epidemie națională!

Aici intervine însă elementul esențial, miezul acestei farse birocratice: L-E-N-E-A! Obligația clară a SRU, conform Punctului 4 din Anexa 18 (aceeași, pretins secretă!), era să emită un act INDIVIDUAL pentru fiecare lucrător și să îl COMUNICE fiecărui beneficiar. Simplu, nu? Ei bine, nu și pentru titanii noștri.

De ce să te chinui cu acte individuale și comunicări obositoare, când poți face o dispoziție colectivă, pe care, culmea, nici măcar nu o comunici? Răspunsul e simplu și usturător:

  • Seful Coman să nu facă „bășici la degete” de la atâta semnat. Dumnezeule mare, ce martiraj!
  • Șeful Iosub să nu se obosească cu comunicarea. Un efort infernal, nu-i așa?

Așadar, dragi cetățeni, avem aici doi indivizi de vază care au pus confortul personal, lenea pură și simplă, mult deasupra Legii. Iar partea cu adevărat tragic-comic este că acest „model” de conduită, de a pune „confortul pe primul loc, legea și respectul față de salariați pe locul doi”, se regăsește, ca o epidemie, la șefii din toate unitățile MAI. O întreagă armată de funcționari care preferă să încalce regulile și să se ascundă în spatele secretomaniei false, doar pentru a evita… munca.

O scânteie de speranță în marele circ al absurdului

Din fericire, există o fisură în acest zid de lene și ipocrizie. Atunci când un simplu beneficiar, exasperat, se încăpățânează să depună o petiție prin care cere documentul care i se cuvine, brusc, șeful Iosub nu mai are încotro. Legea, deși ignorată cu nonșalanță, își face, până la urmă, datoria. Ce păcat că e nevoie de un efort individual pentru a împinge sistemul de la spate, ca pe un tractor vechi, în loc ca transparența și respectul să fie norme de bază.

Până atunci, rămânem cu spectacolul: o secretomanie farsă, o lene monumentală și o lege transformată într-un șervet de șters pe mâini. Aplauze, vă rugăm, pentru comedia (ne)intenționată a Inspectoratului de Poliție Județean Neamț! Poate data viitoare, în loc să inventeze „secrete”, se vor apuca de… muncă. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Featured

Guvernul Bolojan aruncă vina deficitului comercial pe români și producători!

Publicat

pe

De

Într-o analiză incisivă publicată de Cotidianul Național sub semnătura jurnalistei Claudia Marcu, se arată cum Guvernul Bolojan a scos populația și producătorii români vinovați de deficitul balanței comerciale a țării, cauzat în principal de importul masiv de produse agroalimentare. Oficialii guvernamentali susțin că românii ar prefera produsele din import în detrimentul celor autohtone, o afirmație contrazisă vehement de realitate. În același timp, criticile se îndreaptă și către producătorii locali, acuzați că nu știu să-și promoveze eficient produsele la export, într-un moment paradoxal în care Executivul intenționează să desființeze programele de promovare a exporturilor, considerându-le o risipă de bani.

„Românii preferă alimentele din import”: O acuză paralelă cu realitatea?

Declarația conform căreia „Românii preferă alimentele din import” este inclusă, halucinant, chiar în Strategia națională de promovare a produselor agroalimentare românești 2025 – 2029, adoptată recent de Executiv. Această precizare sugerează că lipsa informării adecvate despre calitatea produselor autohtone ar împinge consumatorii către importuri. Totuși, realitatea este exact inversă, după cum subliniază Ziarul Național în articolul său. Majoritatea covârșitoare a populației caută produsele românești, atunci când le găsește, dar se lovește de politica supermarketurilor de a-și vinde produsele alimentare provenite din țările de origine.

Producătorii români, „tapul ispășitor” pentru eșecurile exportului

Pe lângă blamarea consumatorilor, Guvernul identifică printre cauzele importurilor masive de produse agroalimentare și o serie de deficiențe ale producătorilor autohtoni. Aceștia sunt criticați pentru că mărcile comerciale românești și brandul de țară nu ar fi fost suficient promovate, lipsind notorietatea necesară pentru a susține creșterea exporturilor. Mai mult, se acuză că majoritatea întreprinderilor mici și mijlocii ar avea cunoștințe limitate de marketing și branding, iar prospectarea piețelor externe, în afara Uniunii Europene, ar fi fost insuficientă. O altă problemă semnalată de Guvern este rata scăzută de obținere a certificărilor de calitate, ceea ce ar îngreuna acreditarea la export și găsirea de parteneri externi.

Paradoxul guvernamental: Tăieri la programele de promovare a exporturilor

În acest context, declarația președintelui Asociației pentru Promovarea Alimentului Românesc (APAR), Ștefan Pădure, aduce o notă de profundă contradicție. El amintește că Agenția pentru Calitate și Marketing a Produselor Alimentare este împiedicată să funcționeze de șase ani. Un exemplu elocvent al lipsei de sprijin guvernamental a fost participarea României la ANUGA, cel mai mare târg mondial de industrie alimentară din Koln, unde 114 producători români au fost prezenți, dar niciun reprezentant al Guvernului nu a venit să îi susțină, în ciuda faptului că România s-a clasat în primele 20 de state participante. „Au scris de 3 ori în programul de guvernare că nu se vor atinge de programele care promovează exporturile, în special cele din agricultură, și Guvernul Bolojan spune că închide programul de promovare a exporturilor, că este risipă de bani”, a declarat Ștefan Pădure pentru Cotidianul Național.

Bariere externe și lipsa sprijinului diplomatic: Cum ne „faultează” UE

Președintele APAR scoate în evidență și obstacolele concrete cu care se confruntă exportatorii români pe piețele externe. Deși carnea de pasăre este un produs românesc extrem de competitiv calitativ și cantitativ, grație integrării pe lanț de la cereale la abatorizare, exporturile sunt deseori blocate. „Când începi deja să ai camioane mai multe să exporți, producătorii români sunt opriți în Italia sau în Germania, se iau mostre și, după două zile, vine rezultatul că este ok analiza, dar ai noștri au pierdut termenele de valabilitate și s-au întors cu camioanele în țară,” explică Ștefan Pădure. Această tactică, menită să protejeze piețele interne ale altor state UE, necesită o intervenție diplomatică fermă din partea ambasadorilor români, care, din păcate, lipsește.

Lecții de export de la vecini: Ce fac Polonia și Austria

Pentru a contracara această situație, Ștefan Pădure propune o strategie mult mai coerentă. El subliniază necesitatea ca Guvernul să stabilească obiective clare, de exemplu, de a valorifica cerealele autohtone prin producția de animale. De asemenea, el oferă exemple de bună practică din alte țări: „Polonia are program dedicat pentru export în România. Au o agenție care asta face. Austria are ținte pe sectoare de activitate și programe dedicate anumitor țări din UE și din afara UE”, a precizat președintele APAR. Prin comparație, România pare să exporte „subvenție” atunci când vinde cerealele ca materie primă, pierzând oportunități semnificative de valoare adăugată.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv6 ore ago

IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!

Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind...

Exclusiv6 ore ago

Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!

Asistați, dragi cititori, la o nouă reprezentație grotescă din teatrul absurdului românesc, acolo unde uniforma, mai-marele și… lenea crasă se...

Exclusivo zi ago

Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

O poveste cu sânge, lacrimi și „rapoarte prealabile” pe post de ciocan, unde un luptător SAS e tăvălit de un...

Exclusivo zi ago

Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) sunt ținta unor acuzații dure privind sustragerea de la...

Exclusiv2 zile ago

IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) este ținta unor acuzații extrem de grave lansate de Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului...

Exclusiv3 zile ago

Prahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!

Se spune că istoria nu se repetă, dar rimează. În Prahova, însă, istoria nu doar rimează, ci pare că își...

Exclusiv3 zile ago

MAI, templul incompetenței aprobate: De la principiul Peter la ‘pricipitul polițienesc’ – Când ierarhia e o farsă, iar bunul simț, o glumă proastă.

Când ierarhia devine o farsă și bunul simț o glumă proastă Cunoașteți, desigur, Principiul Peter, acea axiomă nemiloasă, formulată de...

Exclusiv3 zile ago

Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale

Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris...

Exclusiv4 zile ago

Legea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

În culisele întunecate ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale (SAS), unde „inelul magic” al abuzului continuă să rotească destinele, iar „psihologii...

Exclusiv4 zile ago

Justiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!

În România anului 2025, justiția a depășit granițele ridicolului, transformându-se într-un circ macabru unde clovnii, odinioară gardieni ai legii, se...

Exclusiv4 zile ago

CIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!

Cazul fostului Comandant Descarcerare Petrobrazi – Pop Ionuț-Costin (III) În analele deja supraîncărcate ale absurdului juridic românesc, dosarul domnului Pop...

Exclusiv4 zile ago

SINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!

În orașul unde legea pare să fie un simplu moft, iar democrația o glumă proastă, piesa de teatru absurd a...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv5 zile ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv5 zile ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv