Connect with us

Featured

Marile jocuri americane

Publicat

pe

Deși teatrul oferit de către alegerile prezidențiale din SUA se încheie, repede, prin declararea unui învingător, iată că în acest ciclu electoral avem un episod doi al spectacolului politic. Exact pe 5 Ianuarie, în statul Georgia, au loc două alegeri legislative siameze. Acolo, alegerile din Noiembrie anul trecut nu au decis câștigătorii a două locuri din senatul american.

Sunt cele două locuri care, câstigate sau pierdute de către unul dintre cele doua partide, republican sau democrat, vor arăta lumii cum va arăta politica noii administrații Biden. Astăzi când vorbim, alegerile de anul trecut au dat o paritate perfectă în Senatul SUA, fiecare partid având un număr egal de locuri. Dacă Senatul va fi câștigat de către democrați, viitorul președinte Joe Biden va avea libertatea totală de a își impune agenda prezindențială. Și în acel moment Donald Trump este a doua oară înfrânt, partidul republican trumpist fiind obligat să se retragă în analele istoriei. Dacă, însă, republicanii căștigă cele două locuri aflate în joc, trumpismul mai primește o gură de oxigen și șansa a încă patru ani de luptă, președintele perdant Trump pedalând voios pentru o nouă candidatură la Casa Albă. Iar administrația Biden va avea o lungă bătălie de dus pentru schimbarea de politici interne, dar mai ales proiectelor externe ale SUA.

Ca atare, aceste alegeri parțiale din Georgia sunt extrem de importante, nu numai pentru SUA dar și pentru întreaga comunitate internațională. De obicei, un presedinte american are cel puțin doi ani de liniște pâna la noile alegeri de mijloc de mandat, perioadă care îi permite să recalibreze prioritățile politice ale Casei Albe. De data aceasta pentru președintele ales Joe Biden, alegerile care să îi definească locul în istoria SUA au loc înainte de a intra în funcție. O provocare imensă, mai ales în conditiile unei totale deficiențe democratice și de dialog intern, cauzate de către actiunile lui Donald Trump. Furios că a pierdut, acesta a pus la punct un sistem de spectacole grotești, în care, indivizi care trăiesc doar din scandal și se hrănesc doar din minciuna provocatoare de titluri de o șchioapă în presa tabloidă, de tip Giulianni, Powell, Flynn, au creat o cultură a conspiratiei absolute. Această cultură care a penetrat în mediul social serios provoacă deja unde de șoc unei societăți americane fragilizate de criza pandemică și de numărul tot mai mare de morți datorat acesteia. Pe fundalul eșecului monumental al politicilor trumpiene la adresa pandemiei SARS COV2, tocmai aceste alegeri devin cheia eliberării Casei Albe de spectrul trumpismului nationalist, războinic, arogant și lipsit de sens istoric. Exact aceste doua alegeri din Georgia, un stat american complicat din punct de vedere electoral reprezintă miza deceniului care urmează. Democrații din Georgia, Jon Ossoff, cât și Raphael Warnock trebuie să câștige marți pentru a oferi un senat egal împărțit 50 la 50. Vicepreședintele Kamala Harris, în calitate de președinte al Senatului, va oferi votul de aur necesar pentru a determina controlul acestei camere.

Constituirea congresului american modelează orice administrație, dar poate cu atât mai mult pentru Joe Biden, care a petrecut 36 de ani în Senat, plus opt ca vicepreședinte al lui Obama, fiind legătura intrinsecă a acestuia cu congresul dominat de republicani. În timpul campaniei sale prezidențiale tocmai acest CV l-a prezentat ca argument suprem în favoarea alegerii sale, prezentându-se ca un modelator de consens promitând ca președinția sa va fi total diferită și de a lui Obama și de cea a lui Trump. O președinție mai puțin prezidențială, care să respecte și să protejeze puterile legislative ale Congresului, unele dintre ele deja erodate, în ultimile decenii, de o serie de președinți ambițiosi, pare o formula câștigătoare pentru democrați, dar nu se încadrează cu agenda de viitor extrem de fermă a vicepreședintelui Kamal Harris. Aceasta, tocmai prin utilizarea privilegiilor executive pe care le va avea, dorește să promoveze rapid și fără prea multe discuții, agenda sa progresită de reforme economice, sociale și rasiale.

Deci în Georgia se va decide care partid controlează Senatul și, astfel, cât de departe poate ajunge noul președinte care se va instala pe 20 Ianuarie, în materie legislativă cu privire la chestiuni precum pandemia, asigurările naționale de sănătate, impozitele plătite de cei bogați, resursele energetice sau politicile de mediu. Acestea sunt priorități interne fundamentale care vor reprezenta și pilonii politicii externe americane pentru următorii patru ani. Dacă nu cumva vorbim de opt ani, luând în considerare faptul că portofoliul de responsabilități al vicepreședintelui Kamala Harris va fi cel mai dezvoltat din istoria prezidențială americană. Joe Biden de altfel a fost foarte clar în a anunța că, la nivel politic și de responsabilități, SUA vor avea practic doi președinți în funcție, Kamala Harris primind enorm de multe puteri, tocmai pentru a o pregăti pentru momentul (nedorit de nimeni, dar posibil) de tranziție neașteptată a puterii executive între cei doi locatari de la Casa Albă.

De aceea, Kamala Harris este obligată să învețe, din mers, întregul mecanism al puterii executive americane. Indiferend dacă Joe Biden va avea puterea să își termine mandatul sau viața îl va obliga să predea puterea, aceste alegeri din Georgia îl obligă să își demonstreze experiența sa de decenii în cadrul senatului american și capacitatea sa de a produce o noua surpriză prin aducerea în tabăra democrațiilor a celor doua locuri din Georgia. Pentru orice strategie politică realistă avand pe Kamala Harris ca punct central, o majoritate democrată în Senat ar permite o imediată integrare a strategiilor democrate pe cel puțin 10 ani de acum inainte. Pentru întreaga elită americană este clar că alegerile din Georgia vor ajuta la stabilizarea procesului politic intern american, permanent amenințat de dramoleta jucată de către Donald Trump.

Cu siguranță, chiar și un Senat democrat nu îi poate oferi lui Biden tot ceea ce vrea. Regulile senatului impun linia celor 60 de voturi pentru a fi operate schimbări în legislația americană majoră. Deocamdată, nu sunt destui democrați aleși dispuși să schimbe această regulă. Căci are prezidențializa mult prea mult republica americană, în detrimental puterilor legislative ale Congresului. Deci, indiferent de rezultatele alegerilor din Georgia, Biden va trebui să-i cucerească și pe republicanii din senat, dintre care tocmai un grup de trumpiști fundamentaliști deja dorește să îi conteste, pe 6 Ianuarie, tocmai alegerea sa ca președinte. Fără a avea vre-o fărâmă de șansă avand în vedere desenul constituțional al SUA, acest model politic de a țipa tot timpul, de a acuza și de a face zgomot pentru a fi băgat în seama, produce deja destul discomfort viitoarei administrații pentru ca președintele Biden să nu vadă pericolul rasist, nationalist și etnocentrist al jocului post electoral al lui Trump și bazei sale electorale.

Pe de altă parte un senat democrat oferă o cale mai ușoară pentru candidații lui Biden către posturi cheie, în special în sistemul judiciar federal sau cel diplomatic (distrus complet și alienat de către trumpistul fundamentalist cel mai activ care a fost Pompeo, alături de ambasadorii politici ai clanului Trump numiți contra unor finanțări generoase, care au decimat relațiile externe tradiționale ale SUA cu diversele puteri aliate sau conglomerate continentale) și ar oferi democraților controlul asupra comitetelor critice din cadrul sistemului legislativ. Fără un astfel de control, ne putem trezi cu tot felul de asimilați ai clanului Trump, de tipul amabasadorilor SUA din diverse capitale europene precum Praga, Berlin sau București, că rămân la post, continuând politicile trumpiste anti europene sau cele de îmbogățire personală, pe care le-au promovat sub președinția Trump. Un senat condus de republicanul McConnell cu siguranță ar nega lui Joe Biden victorii legislative majore, așa cum a făcut-o târziu în mandatul președintelui Barack Obama, prin menținerea agendei sale personale, deseori bizare și fără fundament în realitatea americană de zi cu zi, chiar cu riscul de a permite supraviețuirea trumpismului și propagandei naționaliste și rasiste.

Echipa lui Joe Biden este foarte conștientă de aceasta miză. Președintele ales se va deplasa luni la Atlanta, în preziua alegerilor, pentru a face campanie cu Ossoff și Warnock. Eforturile echipei Biden sunt simetrice celor ale echipei Trump, care își dorește la fel de mult menținerea Senatului în tabăra republican trumpistă. Căci, așa cum mai toți analiștii serioși au observat, partidul republican din SUA este astăzi partidul trumpist, elementele conservatorismului care au făcut altă dată mândria republicii fiind eliminate, unul după altul, în favoarea unor indivizi sau individe cu pregătire intelectuală minoră sau de loc de tipul fiilor decolorați de privilegii Eric, Donald Jr sau Lara Trump, alături desigur de port drapelul kushenrian în față, tocmai pentru a nu fi acuzați, pe lângă păcatul originar al rasismului și de antisemitism. Este foarte clar tuturor că tribul Trump nu are de gând să lase partidul republican din mână, obligând votanții săi să alunece spre un nationalism rasist și perfect unghiular care sădește semințele viitoarelor corecții violente ale tensiunilor sociale pe care aceștia le provoacă conștient și fără nici o urmă de morală.

În acelasi timp cu alunecarea partidului republican spre un bizar model etniocentric și religios, dual prin ura pe care o promovează și prin revanșa atipică pe care o promite, la democrați lucrurile nu sunt nici pe departe ușoare. Administrația Joe Biden va avea nevoie de abilități superioare de negociere pentru a naviga printre cererile extreme ale flancului stâng al propriului său partid. În timp ce progresiștii spun că și-au redus așteptările cu privire la ceea ce este posibil – chiar și sub un Senat democrat – încă intenționează să-l împingă pe Biden spre o agendă spectaculoasă și foarte apropiată unui socialism de tip european, tipic anilor 70 din secolului trecut. O provocare nu numai ideologică pentru echipa Biden dar și pragmatic legislativă, avand în vedere că Nancy Pelosi este și ea la ultimul său mandat de leader al Camerei Reprezentanților, fiind slăbită politic de pierderile suferite de către democrați la ultimile alegeri.

Democrații progresiștii îl vor împinge pe Biden să folosească din plin autoritatea executivă a funcției sale pentru a izola opoziția republicană din Congres, exact ceea ce acesta a promis să nu facă. Democrații de stânga au și dat doua exemple, pe care Biden le-a identificat și el în mod public: încetarea noilor foraje pe pământuri federale și creșterea salariului minim pentru contractanții federali la 15 USD pe oră, chiar dacă Congresul nu va stabili acest nivel în întreaga economie americană. O altă prioritate progresistă, anularea datoriilor studenților în cadrul programelor federale de împrumut se poate face doar prin ordin executiv, deoarece nu există nici un fel de suport real legislativ în nici una dintre cele doua camera ale Congresului.

Ca atare ambele partide și principalii actori ai dramei politice americane, că este perdantul alegerilor și bizarul non politician Trump sau viitorul președinte Biden, toți doresc să câștige în Georgia. Nimeni însă nu vede venind, ca pe aripile vântului, adevărata forță politică a următoarelor decenii. Prezența ei va mătura jocurile paranoid-falsificatoare ale unui Trump sau clasicul șah al lui Biden. Căci indiferend de unde privești, așteptările societății americane și ale cetățeanului de rând sunt atat de multe și atât de imediate încăt vechile mecanisme de putere de la Washington nu mai răspund cu eficiență și/sau viteza necesară. Maximaliști sau minimaliști, toți încep să înțeleagă că destinul SUA se află la răscruce. Depinde de soluțiile găsite în interior pentru a răspunde zgomotului din ce în ce mai puternic din exterior.

H.D. Hartmann

 

Exclusiv

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Publicat

pe

De

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare

De la hoteluri carbonizate la blocuri bombe: Cum mafia imobiliară ne Țtne ostatici într-un coșmar urban

Prahova, județ binecuvântat de Dumnezeu, dar blestemat de politicieni și dezvoltatori imobiliari fără scrupule! În timp ce ne trăim viețile liniștite, sub nasul nostru se țes intrigi, se fură ca-n codru și se construiesc bombe cu ceas, gata să explodeze oricând. Ultimul exemplu? Un hotel transformat în crematoriu, din cauza neglijenței crase și a corupției generalizate.

Tatarani: Hotelul făcut scrum, vieți reduse la cenușă

În comuna Tatarani, un hotel s-a transformat într-un iad în flăcări. Două suflete nevinovate, găsite carbonizate. Motivul? Un amalgam de ilegalități: construcție fără autorizație, lipsa autorizației ISU, zero instalații de detectare a fumului sau hidranți. ISU Prahova, după ce a dat o amendă și a dispus închiderea unității, s-a spălat pe mâini. Dar cine plătește cu adevărat? Doi oameni transformați în scrum și o comunitate în stare de șoc.

„White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Ziarul nostru de investigații, Incisiv de Prahova, a tras un semnal de alarmă: complexele imobiliare White Tower, City Gate și Mărășești, construite de familia Lupu și acoliții săi (Vlad Nichita, Daniel Ștefănescu, etc), sunt focare de nereguli și potențiale tragedii.

  • White Tower: Un turn al minciunilor și al ilegalităților. Construit fără respectarea autorizației, cu etaj suplimentar (30 de apartamente!), fără autorizație ISU și fără utilități. Dar, hei, sute de oameni locuiesc acolo! Un adevărat coșmar locativ.
  • City Gate: Un oraș fantomă, cu apartamente ocupate abuziv. Oamenii aceștia, fără acte în regulă, pot provoca oricând o nenorocire. Responsabilii? Simona Manea (administrator Gersim Development) și acționarii Vlad Nichita și Daniel Ștefănescu.
  • Dar stați, nu plecați! Incisiv de Prahova a obținut imagini șocante: cabluri de alimentare cu energie electrică improvizate, aruncate pe jos, ca-n junglă! Noaptea, zeci de apartamente sunt luminate, semn că sunt locuite. Ziua, oameni se plimbă nestingheriți, ca și cum ar fi acasă. Dar sunt oare acasă? Sau sunt doar niște victime potențiale, așteptând o nenorocire?

  • Mărășești 178: Responsabilitatea morală și penală aparține tuturor celor care au închis ochii.

„Il Capo” și gașca: Cum transformăm betonul în aur și viețile în nimic

În spatele acestor afaceri dubioase stau personaje pitorești:

  • Vlad Nichita („Il Capo”): Maestrul fraudelor imobiliare, cel care trage sforile și împarte cărțile.
  • Lorenz Michael Nasturica („Nash”): Escroc internațional, fugit în Dubai cu milioanele furate. Un fel de Arsène Lupin autohton, dar mult mai periculos.
  • Mihai Lupu: Victima sau complice? Greu de spus. Cert e că și-a făcut o imagine de „afacerist de succes” pe spatele unor fraude și escrocherii.
  • Etc,

Justiția, oarbă și șchioapă?

De ce nu se face nimic? Simplu: justiția e oarbă, șchioapă și, uneori, complice. Numele infractorilor apar peste tot, dar ei rămân liberi, protejați de un sistem corupt până-n măduva oaselor. Creditele sunt armele lor, bilanțurile contabile – minciunile lor, iar Dubaiul – paradisul lor fiscal.

Concluzie: Prahova, un județ capturat de mafie? (acum vedem și de ce!)

Legături de o ambianță de mafie și conspirație (aici), (aici), (aici), (aici),   (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc.

Prahova a ajuns un județ capturat de mafie. Corupția a devenit sistem, iar sistemul – mafie. Dar nu e totul pierdut. Incisiv de Prahova ne arată clar ce se întâmplă. Dacă ne unim forțele, putem schimba această realitate cruntă. Să luptăm pentru un viitor în care siguranța și dreptatea să nu mai fie doar niște vorbe goale!

Ce-i de făcut? Să ne trezim!

E timpul să ne trezim! Să cerem socoteală autorităților, să demascăm mafia imobiliară și să luptăm pentru dreptate. Nu mai putem tolera ca viețile noastre să fie puse în pericol de niște infractori fără scrupule.

E timpul să facem curățenie în propria noastră casă. Să nu mai tolerăm corupția, incompetența și indiferența. Să construim o țară în care legea e lege pentru toți, nu doar pentru fraieri! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

Publicat

pe

De

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la Sindicatul Diamantul, scoate la iveală lacune sistemice și propune soluții pentru o protecție reală a victimelor.

România, o tară bântuită de violența domestică și femicid

În România, violența domestică a atins cote alarmante, cu peste 132.000 de intervenții ale poliției în 2024 și o creștere a infracțiunilor în domeniu, conform datelor Poliției Române. Cifrele sunt cutremurătoare: 34 de femicide în primele nouă luni din 2025 și 413 femei ucise între 2020 și 2023. Aceste statistici tragice demonstrează ineficiența mecanismelor de protecție existente.

Formularul de evaluare a riscului, teoretic o piatră de temelie, practic o formalitate

Formularul de Evaluare a Riscului, introdus prin ordin comun al ministerelor Afacerilor Interne și Muncii, este instrumentul principal pentru evaluarea riscului și emiterea Ordinului de Protecție Provizoriu (OPP). Teoretic, acest formular ar trebui să fie esențial, dar în practică devine adesea o simplă formalitate birocratică, subliniază Vitalie Josanu de la Sindicatul Diamantul.

Metodologie rigidă, aplicare superficială și sistem fragmentat

Eficiența formularului este subminată de o metodologie cantitativă rigidă, o aplicare superficială din cauza resurselor limitate și un sistem de protecție fragmentat și necoordonat. Cazul din comuna Spiridonești, județul Neamț, și eșecul din cazul lui Emil Ganj din Mureș sunt simptome ale unor deficiențe sistemice profunde.

Discrepanțe alarmante: OPP emise vs. ordine de protecție transformate de instanțe

În 2024, polițiștii au emis 13.274 de ordine de protecție provizorii, dar doar 5.268 au fost transformate de instanțe în ordine de protecție pe termen lung. Această prăpastie ridică semne de întrebare cu privire la eficiența sistemului în etapa de după emiterea OPP. Cazul Gânj arată cum presiunea și manipularea pot anula efectul evaluării inițiale, iar sistemul judiciar și social nu dispune de mecanisme robuste pentru a susține victima în perioada de vulnerabilitate maximă.

Structura și metodologia formularului: O deconstrucție critică

Formularul conține 21 de întrebări structurate, grupate în categorii precum indicatori de risc letal, de escaladare, de control coercitiv și factori agravanți. Cu toate acestea, metodologia de calcul este problematică, transformând evaluarea într-un exercițiu aritmetic. Anumiți factori de risc, precum strangularea sau amenințările de a ucide, sunt predictori mai puternici ai femicidului, dar modelul românesc ignoră această ierarhizare.

Anularea judecății profesionale a polițistului și erori fatale

Standardizarea excesivă anulează judecata profesională a polițistului, care devine un funcționar care aplică o formulă, fără a analiza contextul sau limbajul non-verbal al victimei. Astfel, formularul poate duce la subevaluarea riscului în cazuri cu indicatori puțini, dar gravi, sau supraevaluarea în cazuri cu mulți indicatori de gravitate redusă.

Cadrul legal și analiza comparativă cu modelul DASH

Modelul românesc pare a se inspira din chestionarul DASH (Marea Britanie), dar omite componenta esențială de management integrat și colaborativ al cazului. O comparație între indicatorii de risc din formularul românesc și DASH evidențiază lacune semnificative, cum ar fi lipsa unei întrebări specifice despre strangulare.

Studii de caz: Eșecul sistemului în situații reale

Cazurile tragice de femicid demonstrează modul în care formularul eșuează în practică. În cazul din Neamț, poliția s-a concentrat pe un incident minor (furtul unui telefon), ignorând contextul de violență domestică. Cazul Ganj ilustrează un colaps în lanț al sistemului, unde fiecare instituție și-a îndeplinit formal atribuțiile, dar victima este moartă. Cazul din Arad evidențiază eroarea externalizării responsabilității către victimă.

Factori sistemici și umani care subminează eficiența

Eficiența formularului este influențată de contextul uman și instituțional. Prejudecățile polițiștilor, criza de personal, birocrația și lipsa de comunicare interinstituțională afectează capacitatea de intervenție. De asemenea, răspunsurile victimei sunt filtrate prin frică și neîncredere.

Noile tehnologii și limitele implementării

Sistemul de monitorizare electronică („brățări electronice”) este limitat de subutilizare cronică, dependența de consimțământul victimei și iluzia siguranței. Investiția masivă în tehnologie riscă să devină o altă formalitate costisitoare.

De la formalitate la protecție reală: O reformă multi-nivel

Pentru o protecție reală, este necesară o reformă multi-nivel, care să vizeze instrumentul, formarea personalului, integrarea sistemică, cadrul legislativ și resursele umane.

Recomandări principale:

  • Revizuirea instrumentului: Trecerea la un model hibrid (scor numeric și evaluare calitativă), introducerea de indicatori ponderați (strangularea, tentativa de omor).
  • Formare și resurse: Instruire specializată obligatorie, în parteneriat cu ONG-uri, pentru recunoașterea tiparelor de control coercitiv.
  • Integrare sistemică: Crearea Conferințelor Multi-Agenție pentru Evaluarea Riscului (MARAC), flux informațional obligatoriu și automatizat către DGASPC.
  • Cadru legislativ: Revizuirea condiției consimțământului, incriminarea femicidului.
  • Abordarea crizei de resurse umane și a birocrației: Plan strategic de deblocare a posturilor și de recrutare, debirocratizare și digitalizare accelerată, implementarea programelor de suport psihologic pentru polițiști.

Vitalie Josanu de la Sindicatul Diamantul concluzionează că o reformă amplă este esențială pentru a transforma Formularul de Evaluare a Riscului dintr-o formalitate birocratică într-un instrument real de protecție a victimelor violenței domestice. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Publicat

pe

De

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă

„Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate să facă și inspecție sanitară

Se spune că la 120.000 de angajați ai MAI există doar 47 de persoane care, oficial, realizează activități de inspecție sanitară. Realitate sau glumă proastă? Conform surselor interne, majoritatea sunt medici aflați în organigrama medicinii muncii (CMDTA) — cu atribuții clare — forțați însă să preia și sarcini de inspector sanitar, în afara fișei postului. Rezultatul: o activitate de control formală, superficială sau inexistentă.

Organigrama fantomă: „nu sunt prevăzute funcții distincte de inspector sanitar”

Oficial, la nivelul întregului minister „nu sunt prevăzute funcții distincte de inspector sanitar”. Asta explică de ce responsabilii se ascund în hârtii și transmiteri birocratice: dacă nu există funcție, cum poți cere responsabilitate? Traducere liberă: lipsă de voință administrativă sau lene managerială mascată în proceduri.

Conducerea MAI — experți în… orice altceva, mai puțin reformă

Atâta vreme cât în fruntea ministerului se află oameni „incapabili prăfuiți” — cu abilități care, în altă viață, i-ar fi recomandat pentru zugrăvit, sudură sau agricultură — nu e de mirare că reforma serviciului de poliție rămâne doar în PowerPoint. Problemele serioase cer lideri cu viziune, nu cu talent de barman de provincie.

Contabilul eroul economiilor: cum se fură… pardon, se „economisesc” salariile

Printre Circul de la etajul central tronează un contabil care raportează „economii” substanțiale la cheltuielile cu personalul — economii ce par să fie obținute din reducerea sau negarea drepturilor salariale ale polițiștilor. Exemple recente: recalculări intenționat dezavantajoase ale sporurilor pentru condiții grele în timpul concediilor, refuzul recunoașterii permanenței la domiciliu și neplata acesteia, neangajarea personalului pentru curățenie la posturi — toate măsuri care „taie” din salarii sub pretext de eficiență.

35 de milioane „salvate” — o realizare demnă de statuie?

Dl. Grecu, probabil mândru, a raportat 35 de milioane de euro economisite la personal. O sumă impresionantă, dacă e privită dinspre contabil. Din perspectiva celor afectați, e un calcul făcut pe spatele oamenilor. Ar merita poate o medalie, o stea, sau măcar un tablou pe holul ministerului — în glumă amară, bineînțeles.

Concluzie: reformă sau cosmetizare?

Când funcțiile lipsesc, când medicii sunt transformați în inspectori part-time, când economia bugetară înseamnă în realitate tăieri ale drepturilor și când conducerea pare ruptă de realitate, rămâne întrebarea: reformă reală sau doar cosmetizare de scenă? Iar până se schimbă conducerea și atitudinea, poliția va rămâne o structură care administrează problemele de la birou, nu de pe stradă. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv21 de ore ago

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare De la...

Exclusiv21 de ore ago

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la...

Exclusiv21 de ore ago

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă „Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate...

Exclusiv2 zile ago

Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!

În România anului 2025, justiția imobiliară a devenit un spectacol grotesc, unde morții sunt victime sigure, iar cei vii se...

Exclusiv2 zile ago

Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?

Un cutremur anunțat: Ciuruitoarea revine, iar „Il Capo” tremură (doar un pic)? Zilele trecute, un fior rece a străbătut Ploieștiul,...

Exclusiv2 zile ago

Reducerea bugetului MAI, o lovitură pentru polițiști. Economii fictive, sporuri furate și finanțări discutabile

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă cu privire la reducerea bugetului Ministerului Afacerilor Interne (MAI)...

Exclusiv3 zile ago

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici), (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici), ...

Exclusiv3 zile ago

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!” „Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!...

Exclusiv3 zile ago

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor...

Exclusiv3 zile ago

Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!

România, colonie penală cu gust de Coca-Cola: O afacere murdară, unde apa de canal e la modă, iar politicienii locali...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!

Când pușcăria devine groapa de gunoi a incompetenței Penitenciarul Ploiești, sub conducerea eternului împuternicit Valentin Matei, nu mai este doar...

Exclusiv4 zile ago

Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților

Emil Pășcuț, lider sindical, dezvăluie scenariile posibile și atrage atenția asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport. Declarațiile publice ale...

Exclusiv4 zile ago

Salvare pe ultima sută de metri: Polițiștii angajați în 2022 rămân în sistem încă un an datorită unei ordonanțe de urgență

Sindicatul Europol dezvăluie eforturile pentru evitarea pierderii a peste 100 de polițiști gata formați, angajați pe perioadă determinată. Zeci de...

Exclusiv4 zile ago

ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor

Un studiu intern al ANP aruncă o lumină crudă asupra sistemului penitenciar românesc. Pensionări masive, moral la pământ și nemulțumiri...

Exclusiv5 zile ago

Prahova penală: Cum un sef de poliție transformă mita în… inșelăciune!

După Decizia ICCJ, corupția își găsește refugiu la IPJ Prahova După ce Înalta Curte de Casație și Justiție a mai...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv