Actualitate
Amante plimbate la înălţime cu elicoptere MAI!

Operatia” de control de la IGAV a reusit, numai ca „pacientul” este in continuare mort si la dispozitia ultimilor mohiocani din „clubul comandorilor”. Pentru ca, dupa ce membrii acestei „fratii” au fost aspru infierati in raportul final al Corpului de control al ministrului de Interne, care a trimis o plangere penala catre Parchetul Militar, Reliu Ion Cristinel a fost lasat in ofsaid, nu toti comandorii facand pasul inapoi, asa cum au promis.
Amante plimbate la înălţime
Astfel ca, in timp ce conducerea ministerului se cacaie inca sa impuna barem masurile administrative care se impun, cel putin pana ce vor face toti pasii legali pentru recuperarea prejudiciului de la cei care aproape ca au pus Aviatia Internelor pe butuci, Colcigeanu si compania fructifica din plin de „vidul de conducere” din jur, avand deja un fel de excluivitate asigurata mai cam pe toate zborurile care se mai fac.
Ceea ce, desigur, inseamna bani, multi bani care se adauga deja lefurilor de nababi, unele burdujite cu nenumarate sporuri, dar si lasarea la sol, unul cate unul, a elicopterelor care sunt bagate in reparatii caapitale pe capete de catre „distrugatorul IGAV”.
Insa cum semnalele noastre arata ca Protectia Interna din cadrul „Doi s’ un sfert” parca face primii pasi spre revenirea la fisa postului si monitorizarea unor cazuri halucinante care continua sa se petreaca la varful multora dintre structurile MAI, initiatii sistemului dau ca sigura explozia, cat de curand, a unui fierbinte „SEXGATE” care va zgaltai din temelii ministerul condus de Carmen Dan. Pentru ca deja ploua cu sesizari despre increngaturile de amantlacuri in care sunt prinsi sefi de la diverse structuri, in frunte chiar cu DGA sau alte inspectorate generale. Iar uniid intre sotii care au aflatc a sunt incornorati si au devenit „sogori” cu sefii nevestelor jura deja razbunare trimitand plangeri dupa plangeri structurilor abilitate de control. Asa ca este doar o chestie de timp pana la izbucnirea celui mai incendiar „SEXGATE” din istoria sistemului. Si pentru ca IGAV-ul nu avea cum sa nu fie prinsa in tenebrele acestor scandaluri sexuale ce tocmai stau sa rabufneasca, se verifica acum si informatiile privind escapadele amoroase pe la Tulcea sau alte destinatii „scurte”, efectuate cu putinele elicoptere grele de zbor ramase in functiune si pe banii statului. Zboruri in care, sub pretextul semnarii unor hartii care s-ar putea face si din unitatea centrala, birocratii din birouri fac adevarate escapade amoroase. Si poate chiar nu i-ar interesa nici macar pe cei de la contrainformatii cine cu cine si-o mai trage prin minister, mai ales ca sunt si alte scandaluri pe rol, inclusiv la structuri de elita, daca o astfel de aventura nu ar costa bugetul MAI nu mai putin de 6-7.000 de euro…
Cu amanta la inaltime
Inconstienta anumitor ofiteri superiori, fie ei operativi sau simpli „soareci de birou” nu se aseamana decat cu cea a politicienilor care, cu DNA-ul suflandu-le in ceafa, continuau sa-si vada cu un tupeu inconstient de combinatii. Si chiar daca procurorii anticoruptie nu au dat inca iama prin IGAV, raportul intocmit de Corpul de control al ministrului de Interne, in urma seriei de dezvaluiri din „National” este pur si simplu devastator, cu acuze extrem de grave aduse la adresa mai multor comandori si alti ofiteri superiori din „brigada lui Reliu”. Iata insa ca, desi fostul inspector general s-a retras dupa ce MAI a inaintat la Parchetul Militar dosarul „clanului comandorilor”, nu toti oamenii de incredere ai acestuia s-au tinut de cuvant cu privire la promisiunea unei „retrageri ordonate”. Asa ca, fara ca sa existe cea mai mica jena, desi se stie ca toata activitatea le este in continuare atent monitorizata, supravietuitorii lui Reliu continua sa bage la greu „zborului de instructie” si sa incaseze sume care, atunci cand vor fi dezvaluite, vor face ca actualele scandaluri pe aceasta tema sa para niste simplle povesti de adormit copiii. Si daca in „saga” de dezvaluri cu privire la ceea ce se intampla la nivelul IGAV am scos la iveala nenumarate amanunte incendiare, chiar nu credeam ca se va trece si la „next level”. Cel romantico-siropos sau sexual, depinde de mentalitatea fiecaruia, in care amantele sunt plimbate la inaltime, cu elicopterele grele, amorezii evadand astfel din unitate si bucurandu-se de cateva ore de libertate totala, departe de orice ochi curiosi.
6.000 de euro partida!
Pilotul, mereu acelasi al cam tuturor zborurilor trecute drept unele de instructie chiar nu are de ce sa se planga de aceste misiuni fierbinti, intrucat tot incaseaza sapte-opt milioane in plus pentru o astfel de deplasare. Plus ca, de ce nu, poate chiar mai poate trage si el cu ochiul. De asemenea, amorezii care au intrat acum in vizorul structurilor specializate nu pot fi incantati de aceste escapade, singura umbra de indoiala fiind ca nu cumva una dintre amantele care nu sunt si ele plimbate cu elicopterul sa nu faca gura prea mare. Insa revenind la cifre, mai ales pentru specialistii din domeniu, un astfel de zbor cu respectivul tip de elicopter greu costa undeva la 6-7.000 de euro! Asta in timp ce premierul Mihai Tudose, ministrul de Interne, Carmen Dan sau secretarul de stat Raed Arafat se dau de ceasul mortii sa gaseasca veniturile necesare pentru reparatia sau achizitionarea de elicoptere care sa poata fi folosite si la misiuni de interventie dificile, inclusiv pe timp de noapte. Iar iubaretii din IGAV, cu nume si prenume, dupa cum figureaza in anumite rapoarte informative, se dau „huta-huta” cu putinele elicoptere care mai au resursa de zbor sau nu au fost puse la sol in urma exploatarii lor defectuoase.
Menaj a trois
Situatia nu este insa una exploziva doar din cauza acestor „amanunte” financiare, dar si pentru ca din primele informatii reiese ca la mijloc ar fi vorba de fapt de un adevarat menaj a trois. Situatie care, mai mult, nu este una singulara, astfel de cazuri existand si in alte structuri din cadrul MAI. Unele dintre acestea fiind semnalate de catre chiar sotii care nu ar mai fi putut suporta umilintele si au decis sa informeze conducatorii structurilor centrale de toate aceste scandaluri sexuale. Asa ca este de asteptat ca si alte amanunte XXX sa iasa la iveala cat de curand, la putin timp dupa scandalurile „Puica” si „Loverboy”, unele pe care sistemul s-a chinuit atata sa aseze batista pe tambal…(Catalin Tache –national.ro).
Actualitate
Creșterea pieței de împrumuturi online în România

Într-o perioadă în care viteza dictează ritmul vieții, românii caută tot mai des soluții financiare rapide, sigure și ușor de accesat. Digitalizarea a schimbat profund felul în care oamenii interacționează cu instituțiile financiare, iar împrumuturile online au devenit o alternativă viabilă la metodele tradiționale oferite de bănci. Statisticile recente arată că în 2024 peste 45% dintre cererile de creditare din România au fost procesate online, o creștere semnificativă față de anii precedenți. Această tendință este alimentată de dezvoltarea sectorului IFN (Instituții Financiare Non-Bancare) și de apariția platformelor digitale care facilitează compararea ofertelor și trimiterea aplicațiilor fără birocrație.
Instituțiile Financiare Non-Bancare oferă flexibilitate și transparență. Acestea nu cer garanții mari și pun accent pe viteză: aprobarea se face uneori în mai puțin de 30 de minute. Pentru românii care au nevoie de o sumă mică pentru cheltuieli urgente, un împrumut online poate fi o soluție ideală.
Un exemplu concret este platforma BaniGo, care permite utilizatorilor să compare împrumuturi rapide online prin BaniGo și să aleagă oferta cea mai avantajoasă dintre mai multe IFN-uri licențiate. Platforma reunește date despre dobânzi, comisioane și termene de rambursare, oferind o imagine completă și obiectivă asupra pieței.
Spre deosebire de site-urile individuale ale IFN-urilor, BaniGo funcționează ca un marketplace financiar, unde transparența este esențială. Utilizatorii pot filtra ofertele după valoarea împrumutului, durata creditului și tipul de produs financiar, economisind timp și evitând ofertele care nu corespund nevoilor lor.Creșterea popularității împrumuturilor rapide online are și o dimensiune socială: oamenii care nu se calificau pentru un credit bancar pot acum accesa fonduri prin IFN-uri. Tinerii freelanceri, micii antreprenori sau persoanele cu venituri variabile sunt segmentele care profită cel mai mult de această schimbare. Potrivit unor analize efectuate de Banca Națională a României, piața IFN-urilor a crescut cu peste 18% în ultimii trei ani. Acest lucru reflectă nu doar cererea tot mai mare, ci și încrederea consumatorilor în platformele digitale, consolidate prin politici clare de confidențialitate și transparență.
Desigur, accesul facil la credite aduce și provocări. Experții financiari avertizează că lipsa educației financiare poate duce la decizii impulsive și la supraîndatorare. De aceea, este important ca fiecare solicitant să citească cu atenție termenii contractuali și să înțeleagă costul total al creditului, inclusiv DAE (Dobânda Anuală Efectivă). Pentru a evita riscurile, specialiștii recomandă alegerea IFN-urilor care sunt autorizate de BNR și care afișează toate condițiile pe site. Un alt sfat util este verificarea reputației companiei online și consultarea recenziilor altor clienți. Transparența este un indicator puternic al seriozității unei instituții financiare. Un avantaj major al platformelor precum BaniGo este faptul că oferă informații agregate, reducând riscul de a alege o ofertă incorectă. Prin intermediul unei singure aplicații, utilizatorii pot vizualiza zeci de produse și pot selecta soluția potrivită în funcție de venit, sumă dorită și perioada de rambursare.
De asemenea, legislația IFN-urilor din România a fost actualizată pentru a asigura protecția consumatorilor. Instituțiile trebuie să comunice clar toate comisioanele și să aplice dobânzi în limitele stabilite de lege. Acest cadru legal întărește încrederea clienților și limitează practicile abuzive din trecut.
Tehnologia joacă un rol tot mai important în procesul de creditare. Sistemele de scoring bazate pe inteligență artificială permit o analiză rapidă și mai precisă a profilului solicitantului. Astfel, timpul de aprobare s-a redus de la câteva zile la câteva minute, fără a compromite securitatea datelor.
Un alt aspect important este confidențialitatea. Platformele moderne folosesc conexiuni criptate și respectă reglementările GDPR pentru protecția datelor personale. Asta înseamnă că informațiile utilizatorilor sunt tratate cu aceeași grijă ca în cazul instituțiilor bancare tradiționale.
Impactul economic al digitalizării creditelor rapide este semnificativ. Potrivit unui raport publicat de Asociația Română a IFN-urilor, peste 1,2 milioane de români au accesat cel puțin un credit online în ultimii doi ani. Aceasta a generat o infuzie de lichidități în economie de peste 4 miliarde de lei, stimulând consumul și sprijinind micile afaceri.
Economiștii consideră că împrumuturile rapide contribuie la menținerea echilibrului macroeconomic, mai ales în perioade de incertitudine. Prin furnizarea de finanțări rapide, IFN-urile ajută la menținerea activității economice și la evitarea blocajelor în lanțurile de plată.
Într-un interviu recent, expertul financiar Andrei Mureșan a declarat: „Digitalizarea creditării nu înseamnă doar viteză, ci și responsabilitate. Platformele moderne pot analiza mai bine comportamentul financiar și pot oferi recomandări personalizate, contribuind la o economie mai stabilă.”
Totuși, Mureșan subliniază că educația financiară rămâne cheia. „Nicio platformă nu poate înlocui discernământul uman. O decizie de credit trebuie luată informat, ținând cont de veniturile reale și de planurile de rambursare.” Pe termen lung, specialiștii anticipează o convergență între băncile tradiționale și IFN-uri. Este posibil ca în următorii ani să apară produse hibride – credite rapide cu dobânzi mai mici, dar procesate integral online. Această evoluție ar putea transforma radical peisajul financiar românesc.
În plus, competiția între IFN-uri determină scăderea costurilor pentru consumatori. Fiecare instituție încearcă să atragă clienți prin oferte mai flexibile, termene de rambursare personalizate și interfețe tot mai intuitive. Rezultatul este o piață mai dinamică, mai transparentă și mai adaptată nevoilor reale ale oamenilor.
Pentru cei care iau în considerare un împrumut online, iată câteva recomandări practice: 1. Analizează venitul lunar și stabilește un buget realist pentru rambursare. 2. Compară ofertele de la mai multe IFN-uri. 3. Verifică DAE și eventualele costuri ascunse. 4. Citește recenziile și asigură-te că platforma folosită este securizată. În concluzie, piața de împrumuturi rapide online din România este într-o expansiune accelerată. Prin combinarea tehnologiei cu responsabilitatea financiară, consumatorii pot beneficia de soluții moderne, rapide și sigure. Platforme precum BaniGo contribuie la democratizarea accesului la finanțare și la creșterea nivelului de educație financiară. Viitorul aparține celor care știu să folosească inteligent aceste instrumente.
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum o zi
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 13 ore
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
-
Exclusivacum 4 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!