Actualitate
Anvelpele late

Uneori se ia decizia achiziționeze anvelope mai late, acest lucru numai dacă în specificațiile mașini este prevăzut faptul că este permis acest lucru, deoarece de lățimea anvelopei este legată performanța unei mașini. Intenția de a schimba anvelopele este legată de dorința de creștere a performanțelor mașinii dar și de impactul pe care îl au asupra aspectului mașinii deoarece acestea tind să se asemene cu anvelopele unei mașini de curse.
Anvelopele Continental CONTI CEC 5 215/55R17 au o lățime de 215 cm ceea ce înseamnă o suprafață de contact mai mare, deci anvelopa are aderență mai bună și poți accelera în siguranță atunci când carosabilul este uscat. Trebuie, însă, respectate anumite indicații pe care fiecare producător de autoturisme le oferă în cartea tehnică, specificații legate de viraje și de felul în care se frânează așa încât pasagerii să fie în siguranță și plus că acolo se specifică și care este maximul de diametru pe care îl acceptă mașina, maximul de lățime a anvelopei pentru care mașina este proiectată.
Informații referitoare la dimensiunile maxime admise putem să le găsim fie sub capacul de la alimentare, fie l ușa șoferului iar distanța de la un perete lateral la altul este trecută în milimetri și reprezintă lățimea anvelopei.
În cazul anvelopelor late de iarnă, acestea au niște avantaje în sitația în care zăpada este compactă deoarece se poate frâna mai ușor deoarece suprafața de aderență este mai mare, pe această suprafață mai mare există mai multe adâncituri care intră în contact cu zăpada, direcția este mai precisă și oferă mai multă siguranță atunci când se conduce mai rapid.
Atunci când deții o mașina cu performanțe mai mari, mașina este mai mare sau schiar SUV, este chiar recomandat să se apeleze la astfel de anvelope pentru a aprecia mașina deținută la adevărata sa valoare.
Există și dezavantaje pentru situația în care montați aceste anvelope late și nu corespund cu indicațiile producătorului, iar un alt dezavantaj legat de acest tip de anvelope este că fiind suprafața de contact mai mare, este mai dificilă gestionarea situației de acvaplanare și, în general, în situația în care carosabilul nu este uscat sau este acoperit de pietriș.
Actualitate
Europa ripostează în cursa spațială: Gigantii europeni se unesc pentru a contracara dominația SpaceX și a proteja suveranitatea
Actualitate
Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
-
Exclusivacum o ziCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Exclusivacum 4 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 5 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Exclusivacum 12 oreTeoroc și tăcerea „Mielului Penitenciar”: Când SNPP era mut ca peștele și Halchin arunca cu salarii pe WC-uri ilegale!
-
Administratieacum 3 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 5 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 4 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o ziFamilia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)



