Actualitate
In contextul in care Ministerul de Interne a preluat coordonarea măsurilor pentru stoparea coronavirusului, conducerea IPJ Prahova il „urecheaza” pe „ilustrul” manager al Poliţiei Locale Ploiesti

Ordinul pentru operaționalizarea conducerii Poliției locale de MAI a fost publicat vineri seara in Monitorul Oficial.

„Iulustrul” MANAGER al Politiei Locale Ploiesti – Adrian Vaida
Premierul Ludovic Orban a anunțat joi că a cerut MAI, mai ales după preluarea Poliției Locale, să ia măsuri energice pentru respectarea carantinei și izolării la domiciliu, inclusiv cu echipe mobile care să verifice la fața locului, cu primăriile. Ludovic Orban a cerut măsuri drastice de sancționare, prin amenzi sau dosare penale pentru cei care nu respectă carantina și izolarea la domiciliu.
Ordinul a fost necesar pentru aplicarea masurilor din competenta Ministerului Afacerilor Interne, prin includerea politiei locale in ansamblul misiunilor specifice desfasurate de catre structurile ministerului, in contextul raspandirii noii forme de Coronavirus SARS-COV-2, care determina boala COVID-19 si in temeiul decretului prin care a fost instaurata starea de urgenta pentru 30 de zile.
In contextul in care, conducerea profesionala a IPJ Prahova a scos pe „teren” intreg efectivul de care dispune pentru combaterea raspandirii noii forme de Coronavirus SARS-COV-2, care determina boala COVID-19, inclusiv pe cei din birouri precum cei din contabilitate, managerul Politiei Locale Ploiesti a dat dovada profesionalismului sau total care „este dar… lipseste cu desavarsire”.
Astfel, Adrian Vaida a trimis pe strada pe cei de la Ordine Publica iar pe cei de la „mascati” ii protejeaza in continuare, fiind repartizati la paza unor spitale (la oerele 10.00 in fiecare dimineata fiind observati in curtea institutiei la „SUETA”).
Atat si nimic mai mult!
A lasat o groaza de mascarici din birourile Politiei Locale sa zaca in birouri, pe bani multi (gen juridic, contabilitate, etc) incalcand si normele de protectie pentru combaterea raspandirii noii forme de Coronavirus SARS-COV-2, lasand TOTODATA si pe cei care muncesc cu adevarat de la Protectia Mediului, Evidenta Popultiei si Control Comercial si Domeniul Public – Afisaj Stradal sa vina la serviciu, toti deodata (mai mult de 3 persoane), fara a introduce masura trierii acestora pe schimburi.
Conducerea profesionala a IPJ Prahova l-a urecheat azi pe Adrian Vaida pentru acest management defectuos (noi dezvaluim de cativa ani de zile acest comportament defectuos pe bani grei din bugetul public, in fapt fiind „omul” lui Dobre) si a solicitat impetuos acestuia sa scoata tot efectivul pe strazi, inclusiv a celor care freaca menta (contabilitate, juridic, etc).
Dupa „sapuneala” telefonica, Adrian Vaida cu picioarele „bataind” de frica a convocat o sedinta la Politia Locala Ploiesti, sedinta care se afla in desfasurare si la ora actuala. Bun manager….
Ce prevede ordinul
„Pe durata starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020, Politia Romana conduce operational, prin inspectoratele de politie judetene/ Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti, politia locala care functioneaza in raza de competenta a acestora”, stabileste articolul 1 al ordinului.
Resursele necesare desfasurarii activitatii politiei locale sunt asigurate, in continuare, de catre unitatile administrativ-teritoriale din care fac parte.
„Sefii politiei locale au obligatia de a comunica, de indata si ulterior, in dinamica, sefilor inspectoratelor de politie judetene/Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti situatia sediilor, a resurselor umane, a bazelor de date, a echipamentelor si mijloacelor din dotare, potrivit grilei de raportare si altor criterii/cerinte stabilite de catre inspectorul general al Inspectoratului General al Politiei Romane”, precizeaza actul normativ.
Sefii inspectoratelor de politie judetene/Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti stabilesc, de indata, prin dispozitie, modalitatea de angrenare a politiei locale in cadrul activitatilor realizate de unitatile de politie din subordine, precum si responsabilitatile si modul de actiune al acestora.
Seful Politiei Romane va putea emite dispozitii cu privire la stabilirea modalitatii de angrenare a politiei locale in cadrul activitatilor realizate de unitatile de politie, a responsabilitatilor si a modului de actiune al acesteia.
Nerespectarea măsurilor poate fi caz penal
„Nerespectarea masurilor/regulilor stabilite prin prezentul ordin atrage raspunderea disciplinara, civila, contraventionala sau penala, dupa caz,” potrivit art. 3 al ordinului.
DOCUMENTUL INTEGRAL:
ORDIN nr. 44 din 19 martie 2020 pentru operaționalizarea conducerii poliției locale de către structurile Ministerului Afacerilor Interne, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 228 din 20 martie 2020
Având în vedere Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României și a măsurii de primă urgență cu aplicabilitate directă în domeniul ordinii publice, prevăzută la art. 1 din anexa nr. 1 la acesta,
luând în considerare necesitatea implementării măsurilor din competența Ministerului Afacerilor Interne, prin includerea poliției locale în ansamblul misiunilor specifice desfășurate de către structurile ministerului, în contextul răspândirii noii forme de Coronavirus SARS-COV-2, care determină boala COVID-19,
în temeiul art. 20 lit. n) și al art. 29 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 453/2004, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 7 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
Articolul 1
( 1) Pe durata stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020, Poliția Română conduce operațional, prin inspectoratele de poliție județene/Direcția Generală de Poliție a Municipiului București, poliția locală care funcționează în raza de competență a acestora.
(2) Resursele necesare desfășurării activității poliției locale sunt asigurate, în continuare, de către unitățile administrativ-teritoriale din care fac parte.
(3) Șefii poliției locale au obligația de a comunica, de îndată și ulterior, în dinamică, șefilor inspectoratelor de poliție județene/Direcției Generale de Poliție a Municipiului București situația sediilor, a resurselor umane, a bazelor de date, a echipamentelor și mijloacelor din dotare, potrivit grilei de raportare și altor criterii/cerințe stabilite de către inspectorul general al Inspectoratului General al Poliției Române.
(4) Șefii inspectoratelor de poliție județene/Direcției Generale de Poliție a Municipiului București stabilesc, de îndată, prin dispoziție, modalitatea de angrenare a poliției locale în cadrul activităților realizate de unitățile de poliție din subordine, precum și responsabilitățile și modul de acțiune al acestora.
(5) Dispozițiile emise potrivit alin. (4) se modifică atunci când situația operativă o impune.
(6) Dispozițiile emise potrivit alin. (4) și (5) se transmit unităților de poliție din subordine nominalizate în cuprinsul acestora, precum și poliției locale pentru punere în aplicare de îndată.
Articolul 2
În aplicarea prezentului ordin, inspectorul general al Inspectoratului General al Poliției Române poate emite dispoziții cu privire la stabilirea modalității de angrenare a poliției locale în cadrul activităților realizate de unitățile de poliție, a responsabilităților și a modului de acțiune al acesteia.
Articolul 3
Nerespectarea măsurilor/regulilor stabilite prin prezentul ordin atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, după caz.
Articolul 4
Pentru constatarea contravențiilor prevăzute la art. 28 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 453/2004, cu modificările și completările ulterioare, și aplicarea sancțiunilor, raportat la prevederile prezentului ordin, se împuternicește personalul structurilor de control organizate la nivelul Inspectoratului General al Poliției Române și la nivelul Ministerului Afacerilor Interne.
Articolul 5
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul afacerilor interne, Marcel Ion Vela
București, 19 martie 2020. Nr. 44. (Cristina T.).
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
Actualitate
Generalul Kenneth Wilsbach, ales de Donald Trump pentru a conduce Forțele Aeriene ale SUA, pe fondul controverselor și al tensiunilor cu China

Într-o decizie surprinzătoare, președintele Donald Trump l-a selectat oficial pe generalul Kenneth Wilsbach pentru a ocupa funcția de șef de Stat Major al Forțelor Aeriene, conform unei notificări transmise Congresului. Anunțul vine după o perioadă de incertitudine marcată de dezbateri intense și campanii neobișnuite în cadrul comunității aviatice.
O nominalizare atipică, presărată cu obstacole
Breaking Defense a raportat în premieră, pe 26 septembrie, că Wilsbach era alegerea lui Trump pentru a-l înlocui pe generalul David Allvin, care a anunțat neașteptat luna trecută că se va retrage din funcția de ofițer uniformat de rang înalt al serviciului în noiembrie, la jumătatea mandatului său de patru ani.
Drumul lui Wilsbach spre funcția de șef de stat major a fost unul neobișnuit, comparativ cu procesul tipic de nominalizare birocratică. Totul a început când a demisionat din funcția de șef al Comandamentului de Luptă Aeriană în august. Generalul cu patru stele a anunțat la momentul respectiv că intenționează să se pensioneze, însă, când Allvin și-a anunțat plecarea câteva zile mai târziu, Wilsbach a apărut ulterior ca favorit pentru acest post.
Controverse legate de politicile DEI și o campanie inedită
Candidatura generalului a părut apoi blocată după ce conturi de social media au denunțat declarațiile anterioare ale lui Wilsbach privind diversitatea, echitatea și incluziunea (DEI), susținând în schimb pe șeful Comandamentului de Grevă Globală al Forțelor Aeriene, generalul Thomas Bussiere, pentru funcția de conducere a serviciului. Bussiere fusese anterior ales să ocupe funcția de viceșef al Forțelor Aeriene, dar Aviation Week a raportat că nominalizarea sa a fost retrasă.
Această campanie fără precedent pentru rolul militar de conducere al Forțelor Aeriene a devenit subiectul principal de discuție în cadrul comunității aviatice și a fost un subiect fierbinte printre participanții la conferința Asociației Forțelor Aeriene și Spațiale de săptămâna trecută. Secretarul Forțelor Aeriene, Troy Meink, într-o conferință de presă cu reporterii pe 22 septembrie, a minimalizat îngrijorările conform cărora serviciul ar rămâne fără lider în funcția sa uniformată de conducere, spunând că „esențialul este că nu vom rămâne fără un șef”.
Depășirea blocajului și tensiuni geopolitice
Apoi, pe 26 septembrie, surse au declarat pentru Breaking Defense că candidatura lui Wilsbach pentru funcția de șef de stat major a depășit blocajul și că nominalizarea generalului pentru acest post era așteptată în zilele următoare. Senatul a primit oficial nominalizarea sa luni seara, conform notificării transmise Congresului.
Wilsbach este pilot de vânătoare, pilotând aeronave precum F-22 Raptor, F-15 și F-16. Dacă va fi confirmat, el va ghida Forțele Aeriene printr-o serie de transformări în curs sub administrația Trump și va servi într-o perioadă critică, pe măsură ce cresc temerile că China ar putea invada Taiwanul și ar invoca un răspuns din partea SUA.
Atenționări privind interceptările aeriene chineze
În nume propriu, Wilsbach a comandat forțe în timpul a ceea ce el a numit interceptări „complet neprofesionale și total nesigure” de către piloții chinezi.
„Ceea ce este deranjant este că… răspunsul lor tipic este: ‘Este vina ta, pentru că acest lucru nu s-ar fi întâmplat dacă nu erai aici'”, a declarat Wilsbach reporterilor în septembrie 2023, referindu-se la cazurile în care oficialii americani au reușit să-i confrunte pe omologii lor chinezi cu privire la interceptări.
„Faceți-o în siguranță, faceți-o profesional și totul va fi bine”, a spus Wilsbach. „Nu vom avea o eroare de calcul. Nu vom avea un dezastru.”
-
Exclusivacum 3 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 5 zile
Prahova penală: Cum un sef de poliție transformă mita în… inșelăciune!
-
Exclusivacum 4 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 5 zile
Ciuruitorul de Ploiești revine la Notariat! Lupu Marioara, Nichita și ‘fleacul’ de sute de inimi frânte
-
Exclusivacum 5 zile
EXCLUSIV: Președintele FSANP trage un semnal de alarmă cutremurător din interiorul sistemului penitenciar: „ANP are nevoie de terapie urgentă!”
-
Exclusivacum 2 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 4 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților