Connect with us

Actualitate

Un Curriculum Vitae dubios!

Publicat

pe

1995 – 2001 Vicepreşedinte al Organizaţiei Judeţene Teleorman a Partidului Democrat (PD)
Prefect, Judeţul Teleorman 1996 – 2000

 

 

Urmeaza un an “fantastic” de “dubios”!!!

Mai 1997 iniţierea, ca prefect al judeţului Teleorman, a constituirii primei regiuni de dezvoltare (Muntenia-Sud) şi înfiinţarea Agenţiei pentru Dezvoltare Regională;
Septembrie 1997 organizarea la Turnu Măgurele, sub egida Consiliului Europei, a „Seminarului privind cooperarea transfrontalieră a judeţelor riverane Dunării”, care a constituit debutul colaborării româno-bulgare;
Octombrie 1997 organizarea, sub genericul „România-Africa”, a unei vizite de documentare şi prietenie în judeţul Teleorman pentru şefii de misiuni diplomatice din şapte ţări africane, acreditaţi la Bucureşti. Vizita a avut ca scop iniţierea de relaţii economice între judeţul Teleorman şi ţările respective;
1997 Scoala Superioară de Administraţie Publică a Ministerului de Interne din Italia – curs intensiv

 

Fara alte comentarii in aceasta faza.

 

 

Nicolae-Liviu DRAGNEA
Presedintele Camerei Deputaţilor

Curriculum Vitae

INFORMAȚII PERSONALE

E-mail presedinte@psd.ro
dragnea.liviu@gmail.com
Naţionalitate Română
Data nasterii 28 Octombrie 1962

ACTIVITATE PROFESIONALĂ

1987 – 1991 Inginer stagiar
1991 – 1996 Administrator firme private
1996 – 2000 Prefect, judeţul Teleorman
2000 – 2012 Preşedinte al Consiliului Judeţean Teleorman
Decembrie 2012 – prezent Deputat, Parlamentul României
Decembrie 2012 – Mai 2015 Viceprim-ministru, Ministru al Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice

ACTIVITATE SOCIALĂ ȘI POLITICĂ

Funcţii, activităţi într-un partid politic
1995 – 2001 Vicepreşedinte al Organizaţiei Judeţene Teleorman a Partidului Democrat (PD)
2001 – 2005 Preşedinte Executiv al Organizaţiei Judeţene Teleorman a Partidului Social Democrat (PSD), membru în Biroul Executiv Central
2005 – 2012 Preşedinte al Organizaţiei Judeţene PSD Teleorman, membru în Biroul Permanent Naţional (BPN) al PSD
2010 – 2013 Secretar General al PSD
2013 – 2015 Preşedinte Executiv al PSD
2015 – prezent Preşedinte al Partidului Social Democrat

 


Funcţii, activităţi într-o organizaţie din administraţia publică centrală sau locală
Iunie – Decembrie 1996 Consilier local – Consiliul Local, Turnu Măgurele
1996 – 2000 Prefect, Judeţul Teleorman
2000 – 2012 Preşedinte, Consiliul Judeţean Teleorman
Decembrie 2012 – prezent Deputat, Camera Deputaţilor, Parlamentul României
Decembrie 2012 – Mai 2015 Viceprim-ministru, Ministru al Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice

 


Funcţii, activităţi în alte organizaţii naționale
2004 – 2012 Preşedinte al Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România

 


Funcţii, activităţi în organizaţii internaționale
2001 Membru în Congresul Puterilor Locale şi Regionale din Europa (CPLRE)
2003 Raportor al CPLRE pentru proiectul „Managementul resurselor de apă din bazinele fluviale”
2004 Raportor al CPLRE pentru proiectul „Implicarea tinerilor în problemele dezvoltării durabile”

STUDII ȘI SPECIALIZĂRI

1987 Institutul Politehnic, Bucureşti – Facultatea de Transporturi, Inginer
1997 Scoala Superioară de Administraţie Publică a Ministerului de Interne din Italia – curs intensiv
2001 Managementul administraţiei publice locale, Academia de Studii Economice – Bucureşti – curs postuniversitar
2004 Universitatea Naţională de Apărare – Colegiul Naţional de Apărare

DISTINCȚII

  • Cetăţean de onoare al Leon County„, statul Florida, SUA, 2001, pentru contribuţia la reuşita „Misiunii internaţionale de cunoaştere a administraţiei publice locale şi guvernamentale din Statele Unite ale Americii”;
  • Oscarul pentru excelenţă 2003„, pentru recompensarea personalităţii anului în judeţul Teleorman, pentru activitate deosebită în slujba comunităţii;
  • Diplomă de Excelenţă 2004„, acordată de Federaţia Autorităţilor Locale din România, pentru recompensarea celui mai activ preşedinte de consiliu judeţean, pentru rezultate de excepţie în administraţia publică locală;
  • Medalia de Onoare „Prieten al Comunităţilor Evreieşti din România„, acordată pentru înalta apreciere şi susţinere publică a contribuţiei evreilor la dezvoltarea economiei şi culturii româneşti, prietenia autentică faţă de evreii din România, sprijinul constant acordat unor proiecte importante privind moştenirea istorică iudaică din România, recunoaşterea nevoii de colaborare cu minorităţile naţionale din România
  • Compasul Ierusalimului” – Ianuarie 2016 – cea mai înaltă distincţie acordată de către Congresul Evreiesc European pentru contribuţia personală adusă promovării conceptului de toleranţă şi combaterea negaţionismului Holocaustului, pentru prietenia arătată faţă de Statul Israel şi sprijinul acordat Comunităţilor Evreieşti

ALTE ACTIVITĂȚI

Iniţierea si realizarea unor mari proiecte:
  • 2000 – 2003: restructurarea şi modernizarea bazei materiale pentru protecţia copilului în conformitate cu standardele Uniunii Europene; primul judeţ din România care a desfiinţat instituţiile de tip rezidenţial şi a asigurat condiţii de tip familial pentru toţi copiii instituţionalizaţi;
    • au fost implementate 13 proiecte cu finanţare nerambursabilă prin Programul « Copiii mai întâi » , în valoare de 1,3 milioane euro
  • Iunie 2002: iniţierea şi promovarea proiectului „Punct de trecere a frontierei cu bacul Turnu Măgurele-Nikopol„, finanţat din fonduri Phare-CBC
  • Octombrie 2002: realizarea primului sistem informatic integrat judeţean din România;
  • 2005: Iniţierea şi realizarea unui mare proiect de investiţii de care beneficiază judeţul Teleorman, „Sistem integrat de management a deşeurilor„, proiect inclus în programul „Teleormanul curat”;
  • Iniţierea şi realizarea celui mai mare proiect de investiţii în domeniul alimentării cu apă şi al canalizării în judeţul Teleorman – « Reabilitarea şi extinderea sistemelor de alimentare cu apă şi canalizare »
  • Reabilitarea Spitalului Judeţean de Urgenţă Alexandria,Teleorman
  • Alimentări cu apă în localităţile rurale pentru 300.000 locuitori ai judeţului Teleorman
  • Reabilitarea a 704 km drumuri judeţene
  • Construcţia de locuinţe sociale
  • Reabilitarea şcolilor din judeţ
  • Împăduriri anuale ale terenurilor degradate
  • Achiziţie echipamente specifice pentru îmbunătăţirea capacităţii şi calităţii sistemului de intervenţie în situaţii de urgenţă şi pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă şi a primului ajutor calificat, în Regiunea Sud-Muntenia.

ALTE ACȚIUNI

Mai 1997 iniţierea, ca prefect al judeţului Teleorman, a constituirii primei regiuni de dezvoltare (Muntenia-Sud) şi înfiinţarea Agenţiei pentru Dezvoltare Regională;
Septembrie 1997 organizarea la Turnu Măgurele, sub egida Consiliului Europei, a „Seminarului privind cooperarea transfrontalieră a judeţelor riverane Dunării„, care a constituit debutul colaborării româno-bulgare;
Octombrie 1997 organizarea, sub genericul „România-Africa”, a unei vizite de documentare şi prietenie în judeţul Teleorman pentru şefii de misiuni diplomatice din şapte ţări africane, acreditaţi la Bucureşti. Vizita a avut ca scop iniţierea de relaţii economice între judeţul Teleorman şi ţările respective;
Iunie 1998 organizarea unei vizite de documentare în Teleorman a unor înalte oficialităţi din Comisia Europeană (responsabili din direcţiile generale de relaţii externe, politici regionale, dezvoltare rurală-agricultură-pescuit, angajarea forţei de muncă), în cadrul pregătirii accesului României la instrumentele financiare în vederea pre-aderării la Uniunea Europeană;
Iunie 1998 organizarea în colaborare cu Ministerul Apărării Naţionale şi cu Colegiul Naţional de Apărare a mesei rotunde cu tema „Problematica securităţii la sfârşitul mileniului al II-lea„, la care au participat ofiţeri români şi din ţări membre ale NATO;
1998-2000 iniţierea şi realizarea unor ample lucrări de modernizare a legăturii rutiere dintre Alexandria şi Bucureşti, care au dus la reclasificarea DN 6 în şoseaua europeană E 70;
Mai 1999 organizarea seminarului naţional „Agricultura-prioritate naţională”, la care au participat specialişti din Ministerul Agriculturii şi factorii de decizie (prefecţi şi preşedinţi de consilii judeţene din toate judeţele ţării);
2001 elaborarea noii strategii de reabilitare a drumurilor judeţene, care vizează modernizarea, repararea şi întreţinerea întregii reţele rutiere judeţene;
2002 – 2012 iniţierea unor contacte cu regiuni din ţările Uniunii Europene, în vederea realizării de acorduri de colaborare şi de înfrăţire: regiunile Gelderland, Overijssel (Olanda), Oise (Franţa), Stockholm (Suedia), Abruzzo, Toscana, Lazio, Veneto (italia); An Hui (China);
Octombrie 2002 iniţierea la CPLRE de la Strasbourg, în calitate de co-raportor a proiectului „Managementul apelor din Bazinul Dunării, pornind de la experienţa regiunilor din Bazinul Rhinului„;
Noiembrie 2002 înfiinţarea Biroului de reprezentare a judeţului Teleorman la Bruxelles – singurul judeţ din România reprezentat în capitala Europei;
2003 – 2012 activităţi de promovare a României şi a administraţiei publice locale la Comitetul Regiunilor de la Bruxelles;
Aprilie 2003 organizarea în calitate de raportor CPLRE a Conferinţei Europene privind managementul apelor din Bazinul Dunării, pe tema Raportului „Rolul autorităţilor regionale şi locale în managementul resurselor de apă”, la care au participat invitaţi din peste 20 de ţări europene, reprezentanţi ai Guvernului României şi ai instituţiilor Uniunii Europene;
Mai 2003 raportul întocmit a fost adoptat în unanimitate de către CPLRE ca Rezoluţie şi de către Consiliului Europei ca Recomandare
Mai 2003 organizarea la Bruxelles a primei manifestări de anvergură pentru promovarea şi cunoaşterea în ţările Uniunii Europene a unei regiuni din ţările candidate – „Teleorman-Open Day”;
Septembrie 2003 participarea la „Forumul româno-francez al autorităţilor publice locale”, ca membru al delegaţiei României;
Decembrie 2003 Înfiinţarea structurii de tineret « Consiliul Judeţean al elevilor », formată din reprezentanţii tuturor liceelor din judeţ, care funcţionează după structura şi organizarea Consiliului Judeţean Teleorman

  • membrii Consiliului Judeţean al Elevilor au participat la elaborarea manualului european „Educaţie pentru Dunăre”
Decembrie 2003 promovarea culturală a României şi a judeţului Teleormanului în ţările Uniunii Europene, realizata prin spectacolul „Teleormanul cultural” prezentat la Bruxelles de ansamblul de cântece şi dansuri „Burnasul” al Consiliului Judeţean;
Martie 2004 iniţierea procedurii de înfiinţare la Bruxelles a Biroului de reprezentare a UNCJR;
2005 iniţiator al „Strategiei dunărene” de dezvoltare a Teleormanului, prin implementarea proiectului de trecere a frontierei cu bacul la Turnu Măgurele (România)-Nikopol (Bulgaria);
Octombrie 2005 lansarea oficială a Biroului de reprezentare UNCJR de la Bruxelles;
Septembrie 2006 iniţiator al proiectului de modificare a legii administraţiei publice locale pentru promovarea descentralizării şi extinderea autonomiei regionale şi locale;
Ianuarie 2007 semnatar al Acordului de cooperare dintre judeţul Teleorman şi Departamentul Seine-et-Marne (Franţa);

Iniţiator al mai multor modificări de acte normative, pentru promovarea autonomiei locale şi descentralizarea finanţării administraţiei publice;

Iniţiator şi coordonator al Programul Naţional de Dezvoltare Locală, finanţat prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, stabileşte cadrul legal pentru implementarea unor proiecte de importanţă locală care susţin dezvoltarea regional;

Promotorul ideii de regionalizare şi descentralizare a României şi susţinerea proiectului prin organizarea unor ample dezbateri publice, vizând aducerea administraţiei publice locale şi centrale din România mai aproape de cetăţean.

15.09.2016

Actualitate

NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!

Publicat

pe

De

Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.

Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu

Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.

O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA

Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.

Contribuția NGA și parteneriatele strategice

„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.

Un Startup specializat, in miezul securității naționale

Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.

Citeste in continuare

Actualitate

Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante

Publicat

pe

De

Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.

Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.

Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului

Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.

Miliarde de dolari și intârzieri cronice

Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.

Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.

Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare

Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.

Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”

Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată

Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.

De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.

Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.

Citeste in continuare

Actualitate

Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret

Publicat

pe

De

Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.

Haosul inițial și rafinarea diplomatică

O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”

În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”

Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei

Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”

Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii

Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”

Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”

Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.

Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat

De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.

Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv15 ore ago

IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!

Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind...

Exclusiv15 ore ago

Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!

Asistați, dragi cititori, la o nouă reprezentație grotescă din teatrul absurdului românesc, acolo unde uniforma, mai-marele și… lenea crasă se...

Exclusiv2 zile ago

Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

O poveste cu sânge, lacrimi și „rapoarte prealabile” pe post de ciocan, unde un luptător SAS e tăvălit de un...

Exclusiv2 zile ago

Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) sunt ținta unor acuzații dure privind sustragerea de la...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) este ținta unor acuzații extrem de grave lansate de Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului...

Exclusiv4 zile ago

Prahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!

Se spune că istoria nu se repetă, dar rimează. În Prahova, însă, istoria nu doar rimează, ci pare că își...

Exclusiv4 zile ago

MAI, templul incompetenței aprobate: De la principiul Peter la ‘pricipitul polițienesc’ – Când ierarhia e o farsă, iar bunul simț, o glumă proastă.

Când ierarhia devine o farsă și bunul simț o glumă proastă Cunoașteți, desigur, Principiul Peter, acea axiomă nemiloasă, formulată de...

Exclusiv4 zile ago

Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale

Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris...

Exclusiv5 zile ago

Legea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

În culisele întunecate ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale (SAS), unde „inelul magic” al abuzului continuă să rotească destinele, iar „psihologii...

Exclusiv5 zile ago

Justiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!

În România anului 2025, justiția a depășit granițele ridicolului, transformându-se într-un circ macabru unde clovnii, odinioară gardieni ai legii, se...

Exclusiv5 zile ago

CIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!

Cazul fostului Comandant Descarcerare Petrobrazi – Pop Ionuț-Costin (III) În analele deja supraîncărcate ale absurdului juridic românesc, dosarul domnului Pop...

Exclusiv5 zile ago

SINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!

În orașul unde legea pare să fie un simplu moft, iar democrația o glumă proastă, piesa de teatru absurd a...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv6 zile ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv6 zile ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv