Actualitate
Șefii Jandarmeriei au fugit de DNA în Madagascar!
(Preluare National – Catalin Tache):
Seria de dezvăluiri din ”Național” cu privire la ”ancheta secolului” în care este cercetată plata sumei de 500.000 de euro pentru un post de conducere în cadrul Ministerului Afacerilor Interne a dus la deschiderea unui dosar la Structura Centrală a Direcției Naționale Anticorupție. Iar cum în ițele afacerii apăreau inclusiv numele șefului Secției Parchetelor Militare, generalul Gheorghe Coșneanu, dar și a altor procurori, precum Stoina, de această dată nu s-a mai făcut greșeala ca ancheta să fie coordonată tocmai de către cei vizați. Astfel că, spre disperarea multora, deși în ”Lotul IGJR” sunt vizați mai mulți șefi ai Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, dosarul nu mai este instrumentat de către procurorii militari. Ceea ce se pare că doare rău de tot, mai ales că unii dintre cei vizați au fost deja pe Știrbei Vodă, dând cu subsemnatul, în ciuda presiunilor și intervențiilor făcute inclusiv de ditamai judecătorii de la Înalta Curte de Casație și Justiție.
Iată însă că deși conștienți că DNA-ul le suflă în ceafă și că de această dată ”orgiile” nu doar bahice de la complexul lui Zisu de la ”Haiducului” nu mai pot închide gura ofițerilor de contrainformații implicați în documentarea acestui caz, unii dintre șefii IGJR au recurs la ”soluții extreme” pentru a putea comunica între ei și a pune astfel ”batista pe țambalul” procurorilor anticorupție. Și cu toate că nu am recurs niciodatăla o asemenea ”rangă în dinți” precum cea de azi, am decis să publicăm integral raportul informativ pus deja la dispoziția procurorilor anticorupție din structura centrală a DNA. Cu precizarea că este deja prea târziu pentru presiunile și amenințările fără precedent efectuate pentru a stopa ancheta DNA declanșată după ”loviturile” din ”Național”.
Raportul informativ ajuns la DNA!
”În perioada 20-27 octombrie 2019, la invitația secretarului de stat în Ministerul Apărării Naționale, responsabil de Jandarmerie, Ravaomanana Richard, colonelul Grigore Ciaușescu, împuternicit adjunct al inspectorului general al Jandarmeriei Române și colonelul Raul Vasilache au efectuat o deplasare în Republica Madagascar.
Despre oportunitatea, necesitatea și/sau utilitatea efectuării acestei deplasări în regiunea exotică menționată, normal ar fi să se pronunțe și subalternii comisarului șef de poliție Constantin Stoican, împuternicit director al Direcției Audit Public Intern, care au efectuat anterior o activitate de evaluare a unităților Jandarmeriei Române, în scopul evident de a formula puncte de vedere conform solicitărilor ce le-au fost adresate și care să justifice aprobarea reorganizării unităților IGJR. În mod cert este extrem de interesant de analizat explicațiile generalului de brigadă dr. Constantin Florea, împuterncit inspector general al Jandarmeriei Române, cel care a inițiat efectuarea deplasării și suportarea de către IGJR a cheltuielilor aferente acesteia, pentru cei doi ofițeri în Republica Madagascar, loc unde niciuna dintre structurile Ministerului Afacerilor Interne din România nu poate să invoce existența vreunui interes care să justifice deplasarea vreunui angajat.
La aceasta se adaugă faptul că relațiile actuale și de perspectivă ale Jandarmeriei Române cu Jandarmeria Malgașă sunt la un nivel extrem de scăzut și nu există nici cea mai mică perspectivă de înviorare a lor deoarece ei posedă tradiționale relații de cooperare exclusivă cu Jandarmeria Franceză.
Referitor la justificarea reală a deplasării în Republica Madagascar a colonelului Grigore Ciaușescu, care în mod evident nu avea niciun motiv sau interes justificat de a efectua această deplasare sunt vehiculate informații conform cărora el a fost trimis acolo de către generalul de brigadă dr. Constantin Florea, ca și recompensă pentru prestația sa apreciată drept meritorie cu ocazia audierii lui la ST-DNA, după dezvăluirile cotidianului NAȚIONAL, unde nu ar fi furnizat detalii cu caracter incriminant despre generalul împuternicit drept inspector general al Jandarmeriei Române.
În ceea ce îl privește pe colonelul Raul Vasilache, despre acesta se cunoaște că a fost trimis să viziteze Republica Madagascar pentru a fi traducător în/din limba franceză pentru superiorul său, care nu cunoaște la nivelul solicitat această limbă străină”.
Cu Stoican, la popotă!
În continuare, notele informative intrate în posesia noastră cuprind și concluziile operațiunilor de monitorizare din care reies întâlnirile de taină dintre șeful IGJR, generalul Constantin Florea și șeful Auditului din MAI, comisarul șef Constantin Stoican :”Având în vedere aspectele anterior menționate se consideră că este necesar ca ofițerii din subordinea comisarului șef de Poliție Constantin Stoican, împuternicit director al Direcției Audit Public Intern să auditeze oportunitatea, necesitatea și/sau utilitatea efectuării vizitei ofițerilor Grigore Ciaușescu și Raul Vasilache în Republica Madagascar, inclusiv ce beneficii a avut Jandarmeria Română ca urmare a efectuării acestei deplasări, a suportării costurilorși a lipsei de la activitățile necesare și utile instituției, înscriseîn fișa postului, a celor doi ofițeri. Despre obiectivitatea unei astfel de activități de auditare, s-au exprimat rezerve apreciind că atîta timp cât Constantin Stoican a preferat să îi prezinte generalului Constantin Florea concluziile activității de auditare a unităților Jandarmeriei Române în popota IGJR este foarte posibil ca și în situația auditării deplasării din Republica Madagascar procedurile să nu fie respectate în mod similar. Mai ales că la această activitate a mai fost prezent un singur ofițer, cei prezenți temîndu-se în discuțiile purtate la popota IGJR de o revoltă a jandarmilor din subordine”!
Se pregătește China!
În plus, după cum se regăsește în raport, noua ”agenție turistică” a IGJR pregătește deja următoarea escapadă:”pentru a nu se considera că activitatea de cunoaștere a neregulilor din cadrul Jandarmeriei Române se limitează la ceea ce s-a comis deja vom demonstra că avem în vedere și intențiile de a comite alte fapte păgubitoare pentru patrimoniul instituției menționate. În acest sens se verifică deja activitățile aflate în derulare pentru pregătirea deplasării în Republica Populară Chineză a generalului de brigadă dr. Constantin Florea, a colonelului Grigore Ciaușescu și a încă unui ofițer. Cel mai probabil deplasarea care este de oportunitate, necesitate și/sau utilitate zero pentru Jandarmeria Română are scop strict turistic pentru cei trei ofițeri, generalul Florea neputând invoca vreun motiv justificat pentru alocarea unor importante resurse financiare realizării deplasării”.
S-a pus preț pe capul lui Mărculescu
Acum, ancheta DNA ”dospește” pe zi ce trece, deși ”comunicarea” a ajuns să se facă tocmai în Madagascar-ul lui Mazăre. Și situația este cu atât mai tensionată cu cât documentarea întâlnirii de taină dintre generalii Coșneanu și Florea pe holul etajului doi al Parchetului General pare a fi avut loc în urma intervenției soției lui Grigore Ciaușescu, nimeni alta decât o judecătoare extrem de cunoscută în ”highlife-ul” sistemului. La fel cum locotenent colonelul Bogdan Andreescu va trebui să explice cum a asigurat el ”logistica” întrunirii Comandamentului Militar al IGJR nu la Școala de Aplicație de la Roșu, ca până acum ,ci la ditamai hotelul de fițe din Nordul Capitalei, în prezența mai multor ”sponsori”, cetățeni străini cu vădite vulnerabilități. Până atunci însă, prioritatea numărul unu a structurilor contrainformative o reprezintă ”prețul” pus pe capul fostului șef al DGPI, care după ce nu a putut fi trimis cu japca la IGSU este supus unei monitorizări ilegale 24 de ore din 24 dispuse de la vârful IGJR. După cum reiese și din partea de raport contrainformativ care susține că ”în același registru al încălcărilor dispozițiilor legale comise de către conducerea IGJR se apreciază că este și activitatea de supraveghere a generalului debrigadă Mihai Cristian Mărculescu, ținut în condiții discutabile sub aspectul legalității în subordinea și la dispoziția generalului de brigadă dr. Constantin Florea. Un element de noutate referitor la situația generalului de brigadă Mihai Cristian Mărculescu îl constituie pregătirea de către noua conducere interimară a Direcției Generale de Protecție Internă a retragerii, în cazul său, în condiții de nelegalitate a accesului la informații clasificate”.
Actualitate
NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!
Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.
Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu
Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.
O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA
Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.
Contribuția NGA și parteneriatele strategice
„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.
Un Startup specializat, in miezul securității naționale
Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.
Actualitate
Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante
Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.
Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.
Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului
Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.
Miliarde de dolari și intârzieri cronice
Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.
Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.
Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare
Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.
Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”
Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată
Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.
De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.
Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.
Actualitate
Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret
Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.
Haosul inițial și rafinarea diplomatică
O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”
În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”
Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei
Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”
Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii
Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”
Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”
Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.
Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat
De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.
Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum o ziCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Exclusivacum 8 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 4 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



