Actualitate
Afla cum poti sa ai grija de tractor pe timp de iarna
In sezonul rece proprietarii de tractoare trebuie sa stie ca lucrurile se schimba. Neplacerile apar atunci cand exista posibilitatea ca gerul sa inghete partial carburantul in rezervor, ca filtrele sa nu mai functioneze la capacitate maxima sau ca bateria sa se descarce si utilajul sa nu mai porneasca, mai ales daca nu este folosit o perioada mai indelungata.
In general, pe timp de iarna, tractoarele sunt utilizate la lucrari de deszapezire, fiindu-le atasate pluguri si lame special create pentru aceasta actiune. Trebuie sa stii ca reziviile si intretinerea motorului sunt doua lucruri esentiale daca ai deja un tractor sau daca iti cumperi unul la mana a doua. Ai grija sa verifici periodic, pana cand temperaturile scad foarte mult, partea de consumabile, sa-i faci o revizie generala. Vei evita astfel probleme si costuri ulterioare mai mari.
Un schimb de ulei sau de alte consumabile ii va prelungi durata de viata utilajului tau, in special daca revizia este facuta la timp. Pentru ca stii ca va urma perioada de frig, inghet si zapada, ai grija sa verifici inclusiv instalatia electrica, parte extrem de expusa in sezonul rece. Asigura-te ca totul functioneaza in limite normale, ca nu exista piese cu grad mare de uzura ce necesita schimbare, iar daca sunt, inlocuieste-le.
Motoarele au nevoie sa se incalzeasca pentru a putea functiona corespunzator, astfel ca pe timp de iarna este necesar sa fie pornit si lasat vreme de cateva minute sa mearga “la relanti”. Aceasta regula este valabila pentru toate autovehiculele, de la masini mici pana la utilaje agricole. Acelasi lucru se intampla si la oprire. Nu opri motorul imediat ce ai franat, ci asteapta 1-2 minute pe loc.
Carburantul pe care il folosesti trebuie sa fie de calitate, astfel incat motorul sa functioneze corespunzator. Mare grija atunci cand alimentezi, caci daca intra apa in rezervor pot aparea probleme, insa nu imediate, ci abia la lasarea primului inghet. Folositi lichid de racire si antigel pe timp de iarna pentru a proteja motorul.
Daca stii ca o perioada indelungata nu vei folosi tractorul, cel mai bine este sa-i decuplezi bateria pentru a o putea folosi ulterior fara probleme. Un acumulator care nu este utilizat mai multa vreme se va deteriora si risti sa te trezesti ca nu mai porneste motorul. Pentru a evita scurgeri ale bateriei, este indicat sa iei aceasta masura. In plus, fiind vorba de un utilaj agricol, de mare tonaj, asigura-te ca bateria este bine incarcata.
Respectand aceste reguli este mult mai usor sa intretii un tractor pe termen lung, deoarece nu va necesita mentenanta frecventa. Pentru multi, tractoarele la mana a doua reprezinta o solutie mult mai avantajoasa, dearece piesele de schimb, din fericire, se gasesc si sunt usor de accesat. Magaizul tractorsud.ro ofera o gama vasta de piese John Deere la preturi foarte avantajoase. Inainte de a cumpara de la tractorsud.ro obisnuiam sa comand din strainatate peise de schimb, insa de cand am descoperit site-ul lor totul a devenit mai usor. Nu numai ca platesc mai putin, dar primesc si produsele mai rapid. Iar cand magazinul la care apelezi are o gama vasta de piese utilaje agricole de la diversi producatori nu iti mai vine sa il schimbi niciodata!
Tractorul potrivit se selecteaza in functie de lucrarile efectuate si puterea acestuia. Cu cat trebuie sa lucrezi o suprafata mai mare, cu atat si puterea tractorului trebuie sa fie mai mare. O importanta majora o are si firma producatoare. Sunt firme care produc modele mai scumpe, dar mai fiabile. Un exemplu in acest sens este brandul John Deere, care produce tractoare pentru orice nevoie, de la tractoare pentru gradina, cu o putere foarte mica (35 cai putere), pana la cele mai mari tractoare, chiar si pe senile, cu o putere ce ajunge pana la 620 cai putere.
Alte firme pentru care opteaza fermierii sunt Fend, Case, New Holland si Claas. Exista, insa si variante mai ieftine pentru achizitionarea unui astfel de utilaj, preferate in special de cei incepatori si care au un buget limitat. Firma romaneasca Irum produce modele accesibile, dar si tractoare Belarus. Astea au un consum mic, iar pretul pieselor este destul de scazut in comparatie cu celelalte branduri, astfel ca si-a castigat statutul de cel mai ieftin tractor.
Oricare ar fi alegerea, tractorsud.ro detine piese pe stoc pentru toate brand-urile!
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum o zi
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 6 ore
Circul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 19 ore
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi