Connect with us

Actualitate

Candidatura incerta a lui Iohannis si ”Planul B” al lui Kovesi

Publicat

pe

(PRELUARE INPOLITICS.RO):

În februarie anul trecut scriam despre complicata ecuație politică Iohannis-Kovesi-Cioloș-Dragnea, una de care depinde viitorul politic al României, într-o formă sau alta. Iată că evenimentele scurse de atunci confirmă ceea ce scriam, cu mențiunea că respectiva ecuație nu e cîtuși de puțin ”rezolvată”, cu excepția capitolului Dragnea. Marile întrebări care continuă să reziste sunt: va candida Iohannis la președinție? E interesat Cioloș de un post de comisar european mai mult decît de o candidatură cotrocenistă? Care e ”Planul B” de care vorbește Laura Kovesi, în premieră?

De acum știm cu precizie că Liviu Dragnea nu va candida la Cotroceni. Dar Iohannis, oare, o va face?
În articolul sus pomenit, livram în premieră o informație fierbinte, care se discuta în anumite cercuri bruxelleze: aceea că Iohannis e în cărți pentru postul de președinte al Consiliului European, mandatul lui Donald Tusk expirînd în noiembrie anul acesta.
Tot ceea ce scriam atunci e valabil și azi.
Ba chiar, am putea spune că președintele Iohannis a intrat de ceva vreme într-o rutină de campanie intensă, dar nu pentru prezidențiale, ci pentru șefia Consiliului European.
Așa cum am mai scris, cartea ”EU.RO” nu e altceva decît o imensă declarație de dragoste către UE și ai săi lideri actuali, o carte în care se regăsește tot ceea ce urechile lor vor să audă. Printre temele majore ale președintelui, prezentate în carte, se regăsește nevoia cedării de suveranitate națională de către statele membre în favoarea conducerii centralizate la Bruxelles. Ca și faptul că cetățenii europeni contestă uneori instituțiile UE nu pentru că ele ar fi ineficiente, ci pentru că nu li s-a explicat suficient de clar cît de mult bine au făcut ele.

Nu e întîmplător că în ziua Summitului de la Sibiu, Iohannis și-a livrat cartea către liderii europeni prezenți într-o ediție în limba engleză. Era esențial să afle cît mai mulți ce om de nădejde au în țara noastră. Și nu e întîmplător nici că Iohannis a părut mai interesat, în campanie, de promovarea cărții sale decît de alegerile europene ori de referendum. Ea este, de fapt, platforma sa electorală pentru Consiliul European.

Așa cum arătam anul trecut, postul de șef al Consiliului European va reveni statelor din Est pentru că șefia Comisiei Europene le este inaccesibilă, fiind apanajul celor mari. Altfel spus, e un fel de premiu de consolare, dar unul care sună mai bine decît președinția României; oricum, suficient de tentant pentru Iohannis. Marele lui avantaj, în afara faptului că e, așa cum îl numea recent o publicație externă, ”majorodomul lui Merkel”, e acela că România e cam cel mai bine plasată pentru a obține postul respectiv. Polonia l-a avut două mandate, Ungaria ori Cehia au în prim plan politicieni cu probleme mari, Orban sau Babis și contează enorm mărimea țării noastre, a șasea în Europa și a doua în Est, după Polonia.
Cum postul respectiv se obține în proporție de 100% nu atît prin votul oficial al membrilor Consiliului, cît prin negocieri de culise prealabile, Klaus Iohannis ar ști înaintea alegerilor dacă va obține sau nu șefia forului. Ceea ce înseamnă că el nu ar mai intra în cursa electorală, iar PNL ar trebui să iasă cu un alt candidat.
Rareș Bogdan? Siegfried Mureșan? Ori vreun nume surpriză? Sigur, va fi unul popular. Popular european, mai exact.

Adversarul germanofilului, fie că el se va numi Iohannis, fie că va fi altcineva, vine dinspre Hexagon.

Francofilul cotrocenist va fi Cioloș sau Barna?

Inițial, fostul premier era ca și bătut în cuie. De ceva vreme, nu mai e la fel de sigur. Dacian Cioloș se îndreaptă, mai degrabă, spre postul de comisar european, mai ales dacă amicul și protectorul său, Michel Barnier, va prinde un post important în noua Comisie Europeană. Despre comisarii europeni există falsa impresie că sunt desemnați de guvernele țărilor din care provin. În realitate, ei sunt selectați de șefii comisiilor europene înșiși, iar desemnarea lor se face formal, ținîndu-se cont de aceste opțiuni. În cel mai bun caz, statele propun mai multe nume, chiar și șase, iar șeful CE alege de pe respectiva listă.
România nu a fost niciodată, însă, în situația să crîcnească în fața cerințelor venite de afară și să încerce cu adevărat să impună un om peste capul șefilor CE. Cum Cioloș și-a dovedit deja atașamentul față de ”valorile” UE (britanicii îl numeau al doilea comisar al Franței), e bine plasat în cursa pentru un nou mandat.

Cel care se conturează tot mai clar drept candidat pentru Cotroceni este Dan Barna, un francofil pur sînge.
Crescut de mic în spirit francofon. În imaginile de mai jos, îl putem vedea, bunăoară, pe Barna alături de o doamnă care are privilegiul unei fotografii ”calde” cu Emmanuel Macron.

E vorba de Dana Gruia Dufaut, la a cărei firmă de avocatură Barna a lucrat și s-a format la începutul anilor 2000, legătura lor fiind încă de actualitate, după cum o dovedesc fotografii împreună făcute lunile trecute. Dufaut e o avocată româno-franceză de mare succes, revenită în țară după revoluție pentru a consilia mari investitori străini interesați de businessuri la noi. Mai pe românește, multe mari companii mioritice au fost înstrăinate cu largul concurs al doamnei în cauză. Consilier important al ambasadei Franței și consilier pe probleme de comerț exterior al statului francez, decorată acum doi ani cu Legiunea de Onoare. Stîlp, totodată, al faimoasei organizații Repatriot, puternic promovată de guvernarea Cioloș, care reunește afaceriști de succes, mulți suspectați însă de legături strînse cu serviciile secrete, și care își propun să fie un soi de noi pașoptiști, după cum remarca presa la un moment dat.

În fine, în cazul Laurei Kovesi lucrurile pot lua, de asemenea, oricînd o turnură aparte. Într-un material difuzat azi de publicația internațională Politico.eu, se vorbește de șansele fostei șefe a DNA de a obține conducerea Parchetului European. Iar Kovesi anunță că se va bate pentru postul respectiv pînă în ultima secundă: „Am practicat baschet și am avut situații în care am câștigat jocuri importante în ultima secundă. Adversarul tău conducea cu un punct și în ultimele cinci secunde ai înscrie un gol și ai câștigat jocul”.

Ea deplînge, totodată, faptul că nu a avut sprijinul guvernului de la București: ”Ce este sigur este că eu sunt un candidat fără sprijinul statului român, în timp ce colegul meu francez are sprijinul statului francez. În timpul negocierilor, sprijinul pe care guvernul României îl acordă sau nu la un candidat poate conteze.”

Finalul materialului e, însă, extrem de interesant. Întrebată ce va face dacă nu obține slujba UE, Kovesi răspunde, misterios:

„Există întotdeauna un plan B, am întotdeauna planuri. Dar acum planul meu este să rămân și să lupt pentru această candidatură.”

Care să fie Planul B al fostei șefe a DNA?

Candidatura la președinție, poate chiar din partea PNL(dacă e ordin de la germani, cu plăcere), în cazul forfaitului lui Iohannis?
Dinspre USR-PLUS-Paris e cam greu de crezut că ar veni o propunere de candidatură; dacă Macron nu a vrut-o în ruptul capului procuror șef european, de ce ar vrea-o candidat prezidențial?

Sigur e că președintele francez își dorește foarte mult să planteze un om al său la cîrma României: refuzul acceptării lui Victor Ponta în grupul său european, alături de USR, arată clar că nu se riscă atîrnarea nici celui mai mic balast de picioarele lui Barna în cursa prezidențială. Iar fostul pesedist Ponta, care a dat poporului tefelisto-userist un slogan de luptă de acum celebru, poate fi un asemenea balast.

O să vă întrebați unde e PSD în ecuația de mai sus.
Răspunsul ar fi că, în mod paradoxal, neintrarea candidatul PSD în turul doi poate reprezenta un mare avantaj, pentru că ar permite partidului să negocieze la sînge susținerea pentru unul dintre cei doi candidați. O susținere decisivă, în mod clar. Cu doar cîteva procente de sprijin, în 1996, Petre Roman a obținut de la CDR, spre exemplu, șefia Senatului, mai mult decît ar fi visat vreodată.

 

Actualitate

Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare

Publicat

pe

De

O schimbare radicală în pregătire pregătește aviatorii pentru cerințele cognitive ale războiului modern.

Timp de zeci de ani, pregătirea piloților de vânătoare s-a concentrat pe abilitățile fizice și pe măiestria mecanică. Dar, odată cu apariția aeronavelor de generația a cincea, precum F-35, este nevoie de un nou tip de războinic – unul care poate procesa cantități vaste de date, poate lua decizii în fracțiuni de secundă și poate opera ca un nod într-un sistem de luptă complex, în rețea. Așa cum subliniază Robbin Laird, un expert veteran în domeniul apărării, „Succesul în cabina de pilotaj nu mai depinde în primul rând de priceperea fizică… În schimb, factorul definitoriu a devenit capacitatea cognitivă.”

Decalajul cognitiv: un nou tip de provocare

Metodele tradiționale de pregătire a zborului au creat un „decalaj periculos”, lăsând piloții nepregătiți pentru cerințele cognitive ale războiului modern, afirmă Laird. Vechiul model, conceput pentru o eră în care noile capacități însemnau atașarea de noi componente hardware, pur și simplu nu mai este suficient într-o lume în care actualizările de software pot modifica fundamental capacitățile unei aeronave între misiuni.

Intră în scenă Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor

La Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor (IFTS) din Sardinia, Italia, această transformare nu este doar recunoscută; ea este abordată sistematic. Susținută de Leonardo în colaborare cu CAE, IFTS remodelează modul în care forțele aeriene occidentale pregătesc aviatorii pentru luptă.

Laird, care a vizitat Baza Aeriană Decimomannu, unde se află IFTS, notează că școala folosește avionul de antrenament avansat M-346, o platformă centrată pe software care oglindește arhitectura aeronavelor de luptă moderne. Acest lucru permite IFTS să „preia concepte operaționale și tehnici tactice direct de la escadrilele F-35 sau Eurofighter de primă linie și să le integreze în mediul de antrenament aproape imediat.”

„Mobilier mental”: redefinirea mentalității aviatorului

IFTS nu doar învață piloții să zboare; ei remodelează „mobilierul mental” al pilotului de luptă – cadrele cognitive și tiparele de luare a deciziilor care determină eficacitatea în lupta aeriană modernă. În aeronavele mai vechi, piloții dedicau resurse cognitive enorme controlului de bază al aeronavei. Sistemele moderne fly-by-wire gestionează automat aceste sarcini, eliberând lățime de bandă mentală pentru gestionarea informațiilor și luarea deciziilor.

Descărcarea antrenamentului: ecosistemul LVC

IFTS utilizează un ecosistem de antrenament Live Virtual Constructive (LVC) cu patru grupuri. Grupul unu oferă antrenament nelimitat, gratuit, folosind simulatoare care rulează software-ul real al aeronavei. Grupul doi introduce tehnologii de realitate augmentată și virtuală. Grupul trei avansează studenții la antrenamentul la nivel de misiune cu aeronave reale, piloți pe simulatoare și forțe generate de calculator.

Grupul patru funcționează ca o sală de integrare, injectând amenințări sintetice, rachete sol-aer și aeronave inamice în operațiunile aeronavelor reale, reducând consumul de combustibil și costurile.

Revoluția conductelor: armonizarea antrenamentului

Poate că cea mai importantă inovație a IFTS este armonizarea completă a întregului sistem de pregătire a piloților de vânătoare din Italia. Începând cu 2016, Forțele Aeriene Italiene au revizuit fiecare fază de pregătire, asigurându-se că fiecare se bazează pe cea precedentă.

Instructori din programul M-346, unități de conversie operațională și piloți de escadrilă operațională se întâlnesc la fiecare șase luni pentru a revizui procedurile și a ajusta programele de studiu pe baza experienței operaționale reale. Acest lucru creează o buclă continuă în care lecțiile operaționale se întorc în sistem.

Rezultate măsurabile

Studenții care absolvă faza 4 necesită acum cu treizeci la sută mai puțin timp de antrenament la unitatea de conversie operațională Eurofighter. Ei sosesc cunoscând deja tacticile, apelurile radio și procedurile, cu arhitectura lor mentală deja pusă la punct. Studenții italieni obțin în mod constant cele mai bune rezultate la programul de pregătire F-35 de la Baza Aeriană Luke.

Un motor de construire a coalițiilor

Cu douăsprezece forțe aeriene aliate care trimit studenți, IFTS a devenit un motor de construire a coalițiilor. Menținând transparența cu privire la curriculum și standarde, Forțele Aeriene Italiene construiesc încredere și interoperabilitate la nivelul pilotului individual.

Lecții pentru viitor

Modelul IFTS demonstrează principii cruciale: proprietatea militară asupra standardelor contează; armonizarea conductelor de pregătire elimină risipa; feedback-ul continuu menține pregătirea relevantă; iar sistemele de pregătire definite prin software se potrivesc cu platformele de luptă definite prin software.

Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor creează aviatori al căror „mobilier mental” a fost creat pentru un viitor incert, în care software-ul determină capacitatea, dominația informațiilor determină rezultatele, iar integrarea coalițiilor definește succesul. „Aceasta este adevărata revoluție care se întâmplă în Sardinia”, conchide Laird, „nu învățarea piloților să zboare mai bine, ci învățarea lor să gândească diferit.”

Citeste in continuare

Actualitate

Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială

Publicat

pe

De

Startup-ul de inteligență artificială Shield AI a anunțat astăzi planuri de extindere în domeniul hardware-ului militar, dezvăluind un nou concept de dronă de luptă, denumită X-BAT, pe care compania intenționează să o piloteze cu software-ul său de autonomie intern.

Aripioară fără pilot de dimensiuni importante

Aripioara fără pilot este o dronă de Grupa 5, terminologia Pentagonului pentru cele mai mari sisteme fără pilot, care poate decola și ateriza vertical. Imaginile publicate de Shield AI arată teste cu un motor cu reacție mare, alături de o dronă cu suprafețe elegante concepute pentru a reduce semnătura radar a sistemului.

Un concept inspirat, potrivit președintelui Shield AI

„Este o aeronavă cu adevărat inspirațională”, a declarat președintele și co-fondatorul Shield AI, Brandon Tseng, în timpul unui eveniment de prezentare în Washington, marți, pentru noua dronă, unde a fost expus un model static unui public format din reprezentanți ai industriei și ai guvernului. „Și când o veți vedea, cred că vă veți gândi probabil: ‘La naiba, chestia asta e super cool.'”

Parteneriate viitoare pentru producția X-BAT

Evenimentul de marți a prezentat un model la scară al dronei, mai degrabă decât un model complet de producție. În timp ce Shield este proiectantul sistemului, oficialii companiei au declarat că un partener va fi implicat pentru a ajuta la producerea efectivă a X-BAT, Armor Harris, șeful unității de afaceri aeriene a firmei, spunând reporterilor că „vom anunța parteneriatele noastre în următoarele săptămâni”.

Motor de Clasa F-16, dar opțiuni multiple

În mod similar, Harris a declarat că furnizorul de propulsie cu care compania colaborează va fi anunțat „în următoarele săptămâni”. Cu toate acestea, el a descris X-BAT ca funcționând cu un „motor de clasa F-16” care dispune de un postcombustor și o duză de vectorizare a tracțiunii, care a fost „dezvoltat inițial pentru un program de vectorizare a tracțiunii F-15 de la sfârșitul anilor 1990”. El a declarat ulterior reporterilor că „sunt disponibile multiple opțiuni de motor”.

Un sistem complet, ghidat de inteligența artificială Hivemind

X-BAT este prezentat ca un sistem „complet”, a spus Harris, cu pilotul computerizat „Hivemind” al firmei în centrul aeronavei pentru a se asigura că drona cu reacție poate opera în medii cu comunicații întrerupte. (În timp ce Shield AI oferă X-BAT cu Hivemind ca pilot, drona poate suporta și software autonom de la furnizori externi.)

Citeste in continuare

Actualitate

Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Publicat

pe

De

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.

Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.

Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă

Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.

„Nu mai putem aștepta”

„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.

„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”

Exemplu concret: O valvă de anvelopă

Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.

„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”

Progrese în imprimarea 3D la scară largă

Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.

În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.

„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”

Economii substanțiale și piese mai rezistente

Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.

„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.

„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.

El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.

Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă

În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.

De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.

„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv4 ore ago

Familia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)

Motto: În România, corupția e ca o telenovelă: nu se termină niciodată, dar măcar ne mai amuză (amar). Atenție, însă,...

Exclusiv4 ore ago

„Conduită infectă și abuzivă”: Sindicatul Diamantul denunță secretizarea cercetării disciplinare a lui Vitalie, invocând o comparație flagrantă cu o altă procedură

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a dezvăluit un fragment dintr-o analiză comparativă menită să demonstreze caracterul abuziv al secretizării...

Exclusiv14 ore ago

Circul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!

În lumea pestriță a sistemului penitenciar românesc, familia Teoroc, abonații de lux la robinetul puterii, ne oferă un nou spectacol...

Exclusiv15 ore ago

Update/Apocalipsa de plastic de la Aricestii Rahtivani: Fumul ne mântuiește!

Coseco Waste ne arată cum se face „reciclare” cu artificii și mult tupeu Un iPhone disperat ne anunță sfârșitul lumii...

Exclusiv16 ore ago

Ploieștiul în fierbere: Primarul Politeanu dezlănțuie infernul asupra viceprimarului Alexandru Săraru!

De la popriri ignorate la acuzații penale: Un scandal de corupție zguduie Primăria Ploiești! Prahova, tărâmul unde scandalurile politice și...

Exclusiv21 de ore ago

Politeanu, Primarul-Paratrăsnet: Cum gunoiul imobiliar incearcă să murdărească imaginea unui oraș infrumusețat

De la nunta pe Bulevard la acuzații halucinante: Mafia imobiliară scoate artileria grea, dar Politeanu rămâne neclintit Prahova, județul unde...

Exclusiv21 de ore ago

De la „fofilica” la Prefectură: Ascensiunea halucinantă a unui combinagiu politic – Zoia, „mama” lui Matei, chiar ești bine?!

Atenție, cetățeni! În lumea pestriță a politicii românești, mai apare câte un personaj de te face să te întrebi dacă...

Exclusivo zi ago

Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi 

Apt limitat la muncă, nelimitat la inimioare pe Instagram și maestru într-ale concediilor strategice. Valentin Matei, un nume sonor în...

Exclusivo zi ago

Protestul sindical din 29 Octombrie: Circ cu ursul Bolo sau apărarea ultimă a barosanilor? 

Oare chiar le pasă liderilor sindicali de nenorocirile polițiștilor sau vor doar să-l vadă pe Bolo zburând de la Palatul...

Exclusivo zi ago

Coca-Cola: secretul murdar din Ploiești – Cum ne otrăvește „băutura fericirii” cu apa de canal, sub ochiul complice al autorităților!

De la zâmbet american la coșmar românesc, Coca-Cola a ajuns să fie sinonimă cu corupția și nepăsarea crasă. La Ploiești,...

Exclusiv2 zile ago

APIA, tremură sub ploaia de întrebări! Fermierii prahoveni, pe urmele hoților de la antigrindină: Cer date incendiare și miros a DNA mai rău ca iodura de argint!

De la tunurile antigrindină la tunurile cu subvenții: Prahova, epicentrul unui cutremur agricol cu replici penale! După ce au trimis...

Exclusiv2 zile ago

Sindicatul Diamantul pune sub semnul intrebării angajările de balerini la MAI

„De ce ne trebuie balerini la MAI?” – întrebarea care stârnește controverse Sindicatul Diamantul își exprimă nedumerirea cu privire la...

Exclusiv3 zile ago

Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!

Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) demască mascarada SNPP: Minciuni gogonate și manipulări grosolane în spatele unui protest de doi bani!...

Exclusiv3 zile ago

Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare

Un val de nemulțumire și dezaprobare se manifestă în rândul polițiștilor de penitenciare, în contextul protestului recent al Sindicatului Național...

Exclusiv3 zile ago

Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”

Jilava: Alcatrazul famigliei Teoroc se zguduie! Contra-atacul lui Burcu demască ipocrizia sindicatului și abuzurile „baroanei” – Unde câinii trăiesc ca...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv