Actualitate
Ciocoii din Ministerul de Interne/Pensionaţi “de tineri” şi reangajaţi în sistem
Au pensii uriaşe şi, în acelaşi timp, salarii pe măsură. Este cazul mai multor privilegiați și “ocrotiți” ai sistemului care huzuresc pe bani publici.
În acest timp, Guvernul reduce pensiile poliţiştilor care lucrează pe stradă, dar pensionarii din poliție, poliție de frontieră, primesc pensii de 120-180 milioane de lei pe lună, acuză sindicatele din Poliţie.
Au pensii uriaşe şi, în acelaşi timp, salarii pe măsură. Este cazul mai multor privilegiaţi din Ministerul Afacerilor Interne, care huzuresc pe bani publici. În acest timp, Guvernul vrea să reducă pensiile poliţiştilor care lucrează pe stradă, acuză sindicatele din Poliţie.
Scandalul pensiilor militare ia amploare. Guvernul vrea să taie din pensiile militarilor şi a poliţiştilor care vor trece în rezervă după data de 15 septembrie pentru a face economii la buget.
Cu toate acestea, aceeaşi guvernanţi au permis unor înalţi funcţionari din Ministerul Afacerilor Interne (MAI) să pună mâna pe pensii grase şi, în acelaşi timp, să rămână în continuare pe alte posturi, fiind remuneraţi cu salarii la fel de grase. Este vorba de 30 de ofiţeri superiori în rezervă, susţin sindicatele din Poliţie.
Dumitru Coarnă, preşedintele Sindicatului Naţional al Poliţiştilor şi Personalului Contractual (SNPPC), a explicat, pentru ”Adevărul”, cum a fost posibil aşa ceva. ”Sunt vreo 30 de persoane din MAI care s-au pensionat cu încălcarea legii. Adică, nu sub efectul Legii pensiilor militare 225/2005, ci prin efectul Legii 360/2002 privind Statutul poliţistului. Fostul ministru Petre Tobă a modificat, prin Ordonanţă, un articol care a permis pensionarea pe «alte motive». Aşa au ajuns să se pensioneze la 39 de ani sau la 40”, spune Dumitru Coarnă.
Dar și pe caz ,, închipuit,, de boală, cu handicap gradul 2, dar, imediat, a dispărut handicapul, și a fost pus personajul șeful poliției unui municipiu.
PENSIONARĂ DE LUX LA 44 DE ANI
Unul dintre ofiţerii MAI privilegiaţi este comisarul-şef Alina Popescu. În ianuarie 2017, ministrul de Interne Carmen Dan a transferat-o în aparatul central al MAI, de la Slatina, unde a fost şefa Serviciului Cabinet din cadrul IPJ Olt. În calitate de consilier al ministrului, Alinei Popescu aproape i-a fost dublat salariul. După fix 6 luni, comisarul-şef a ales să se pensioneze. Aşa se face că la 44 de ani, fosta poliţistă a ajuns să încaseze o pensie de zeci de mii de lei. La scurt timp însă, aceasta a fost reîncadrată fix pe aceeaşi funcţie de consilier al ministrului, primind şi un salariu consistent.
MAI are o explicaţie pentru scandaloasa situaţie: „Alina Popescu a fost eliberată din funcţie şi pusă la dispoziţie în luna iunie 2017, ca urmare a încetării mandatului demnitarului – odată cu schimbarea Guvernului Grindeanu. La acel moment, aceasta a optat pentru a ieşi la pensie, în condiţiile art. 69 alin. 1, lit. j din Statutul poliţistului, vârsta acesteia fiind de 44 ani şi 7 luni. Ulterior, în luna iulie, după numirea noului Guvern, persoana a fost încadrată în funcţia de consilier al ministrului, ca personal contractual, în condiţiile Ordonanţei 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administraţia publică centrală”.
Recordul de cel mai tânăr pensionar de lux MAI îl deţine comisarul-şef Lucian Călin Roşan. În decembrie 2015, la propunerea ministrului Petre Tobă, Roşan (41 de ani) a fost numit secretar general al MAI. În această calitate, Roşan a primit o leafă de aproape 116.000 de lei. În urmă cu o lună, acesta a trecut în rezervă, cu o pensie de peste 10.000 de lei.
TRECUŢI ÎN REZERVĂ, NUMIŢI Consilieri ori șef al politiei municipiului Drobeta-Turnu Severin!
Manuel Gârlea, fostul inspector șef al poliției de frontieră Caraș Severin, dacă nu știați, (și cu această ocazie cerem public un punct de vedere oficial din partea ministerului și medicului dumnealui de familie), a fost pensionat subit pe caz de boală, handicap gradul II, (CHIAR ÎN ZILELE CÂND ȘEFII VĂMILOR ȘI AI PUNCTELOR DE FRONTIERĂ DIN ZONĂ, ERAU REȚINUȚI ȘI ARESTAȚI), a scăpat de dube, iar după, a scăpat și de boală, astăzi, fiind apt să conducă întreaga poliție a municipiului Drobeta.
În viața de zi cu zi, cel care s-a pensionat chipurile că este bolnav, încasează atât pensiei, foarte mare, de pe urma pensionării pe caz de boală, (acum a ajuns la vârsta de pensionare legală și și-a solicitat aprobarea pensiei de serviciu și renunțarea la cea de boală, handicap gradul II), dar încasează și un salariu foarte mare că șef al poliției locale! (Cât de legal este?)
Manuel Gîrlea are o vastă experineţă în strucuturile militare din subordinea Ministerului Afacerilor de Interne şi o reputație, pe care o descrie cel mai bine de prefectul din Caraș Severin
,, Supărat pentru faptul că subiectul este considerat un hobby al său sau o obsesie, prefectul de Caraş-Severin a decis să tragă cortina în ceea ce priveşte practicile prea puţin ortodoxe despre care are cunoştinţă în privinţa Poliţiei de Frontieră şi a traficului de bunuri în vama Naidăş.
La conferinţa de presă au participat adjuncţii şefilor de la Inspectoratul de Poliţie şi Inspectoratul Poliţiei de Frontieră, respectiv comisarul şef Petru Şandru şi comisarul şef Florin Bulgariu.
„Am venit pe funcţia de prefect de la Oraviţa, unde am stat cinci ani de zile. Am cunoscut foarte bine activitatea Poliţiei de Frontieră şi l-am cunoscut şi pe fostul inspector şef – Gârlea (Manuel Georgian – n.r.). Ştiu cum au fost angajaţi majoritatea lucrătorilor din Poliţia de Frontieră a judeţului Caraş-Severin: pe bani. Ştiam care este taxa pe care o percepea inspectorul şef pentru a angaja: 5.000 de euro. Au fost oameni care au venit la mine, care au lucrat cu mine în calitatea de director al fabricii de lapte pe care o aveam, să fac medierea, că aveau suma de bani. Nu am făcut treaba asta şi nu m-a interesat. Nu am văzut, cât am stat acolo, o acţiune să se deruleze pe frontieră, vreo percheziţie vizavi de aspectul traficului. Funcţiona, la acea vreme, duty-free-ul din Naidăş“, a aruncat prima bombă prefectul de Caraş-Severin, Octavian Ţunea.
Prefectul judeţului a amintit vremurile în care, la magazinul din vamă, venea TIR-ul cu ţigări. „Am fost de faţă o dată când domnul inspector şef (eram mai mulţi acolo) a zis «domnilor, mă duc să dau drumul la fabrică!» Deci, pentru el, punctul de trecere a frontierei Naidăş era fabrică de făcut bani. Percepea o taxă pentru fiecare cartuş de ţigări care ieşea din duty-free. Amărâţii ăia care stăteau la coadă acolo, în special femei, îmbrâncite, primeau câte un cartuş pe care îl preluau bişniţarii, şi sub controlul vameşilor şi poliţiei de frontieră vreneau cei cu jeep-urile. Le burduşeau cu ţigări şi treceau prin punct fără să se uite nimeni la ei“, a mai spus Octavian Ţunea. Ulterior, prefectul a revenit la momentul când a fost instalat în funcţie, fără să uite ceea ce a văzut şi a povestit.
„Prima mea intenţie de acţiune în acest sens a fost cu această Poliţie de Frontieră. Frontiera cu Serbia a fost grea şi înainte de ’89 şi acum. Aveam informaţii şi despre alte tranzacţii: cu alcoolul, cu carne vie… cu tot ce se putea tranzita, atât pe apă, cât şi pe uscat. Am avut discuţii şi cu Gârlea şi i-am atras atenţia să vină cu un program pentru stoparea acestei situaţii. Nu s-a făcut nimic“, a remarcat cu năduf prefectul. Ulterior, la interpelarea efectuată de deputatul Ion Mocioalcă privind contrabanda cu ţigări în Caraş-Severin, prefectul a ţinut să facă şi precizări de ordin politic.
„Pe vremea aceea, ministru de interne era Dan Nica. Secretarii de stat, şefii de arme erau toţi ai PSD-ului. A fost o întrunire la sala de marmură a Ministerului de Interne în care am ridicat problema frontierei din judeţ şi mi s-a spus că vom discuta după… Pe coridor mi s-a spus să-mi discut problema cu secretarul de stat. Acela mi-a spus sincer: «las-o dom-le, vezi-ţi de treabă». Doi secretari de stat ai Ministerului de Interne (care, dacă vin în judeţ trebuie să anunţe prefectul) veneau periodic la o cabană, la Baziaş, unde discutau cu şeful Poliţiei de Frontieră. Acolo îşi luau «pinca» (cota parte – n.r.). Un ziarist mi-a spus şi am controlat jeep-ul lui Gârlea, în care se aflau materiale de propagandă a PSD-ului. Mă sfida. Când îl chemam la mine, nici nu venea“, a mai lansat o bombă Octavian Ţunea.
Prefectul a mai amintit că, în perioada interimatelor la şefia Poliţiei de Frontieră a fost controlat de aceştia, în timp ce alte maşini treceau fără să fie oprite. „Am început sistematic să intrăm în normal. Sunt şedinţe lunare. Au fost făcute investiţii substanţiale în sisteme de supraveghere video la frontiera verde şi pe Dunăre. Acum vedeţi că mereu îi prind, că sunt descinderi. Din nefericire, sunt cazuri în care eu aflu de la presă despre anumite acţiuni şi asta trebuie să înceteze“, a revenit în prezent prefectul de Caraş-Severin.
„Problema se află într-un alt loc decât suntem obişnuiţi să privim. Contrabanda se face mai puţin pe Dunăre sau pe frontiera verde cât mai mult pe râul Nera. Acolo sunt câteva localităţi ce trebuie vizate – Pârneaura, Socol, Zlatiţa. Singurul indicator mai mic decât 2010 este cantitatea de ţigări confiscate. Până în 8 noiembrie a.c. au fost confiscate 161.534 de pachete de ţigări, în condiţiile în care, în 2010, s-au confiscat 350.518 pachete de ţigări“, a concluzionat comisarul şef Florin Bulgariu,,
Consolidarea poziţiei şi a rolului poliţistului local în Drobeta Turnu Severin, precum şi transparentizarea activităţii instituţiei, se numără printre priorităţile mandatului lui Gîrlea, recunsocut pentru transparenţa de care nu a a dat dovadă şi pe perioada în care activa în structurile Inspectoratului Judeţean al Poliţie de Frontieră Caraș-Severin.
„Eu mi-am început activitatea aici, în Drobeta Turnu Severin şi am lucrat în aproape toate domeniile de activitate ca şi poliţist- de la ciruclaţie, la pază şi ordine, intervenţii rapide, judiciar, ajungând la inspector şef la poliţia de frontieră din Caraş Severin. Aş vrea ca experienţa pe care am căpătat-o să v-o împărtăşesc şi dumneavoastră” a declarat Manuel Gîrlea.
Până de curând și Cornel Gabriel Ciocoiu era director general al Direcţiei Generale Management Operaţional din MAI, funcţie pe care o deţinea din 2015. În această calitate, Ciocoiu încasa lunar un venit de circa 14.000 de lei (salariu, normă de hrană, bani de echipament, primă de vacanţă). El a trecut apoi în rezervă, cu grad de general, ajungând, la 45 de ani, să primească o pensie de peste 13.000 lei. Ulterior,”pensionarul” a fost numit secretar de stat în Ministerul de Interne, funcţie plătită cu cel puţin 10.000 de lei lunar.
În aceeaşi situaţie se află şi Cătălin Breazu, fost director general adjunct în MAI, Direcţia Generală de Management Resurse Umane. Potrivit declaraţiei sale de avere, Breazu a avut o soldă lunară de circa 14.500 de lei. La sfârşitul anului trecut, Breazu a trecut în rezervă, dar a fost reangajat imediat în calitate de consilier la cabinetul secretarului de stat. La trei luni de la trecerea în rezervă, în declaraţia de avere dată la 27 ianuarie 2017, Cătălin Breazu a menţionat că a încasat, în total, din pensie, 30.750 de lei.
Irina Alexe are numai 42 de ani şi este şi ea pensionară MAI. În septembrie anul trecut, chestorul Irina Alexe a fost numită secretar de stat pentru relaţia cu prefecţii de către premierul Dacian Cioloş, la propunerea oficială a ministrului Dragoş Tudorache. După doar trei luni, în decembrie 2016, Alexe a ales să treacă în rezervă şi să încaseze o pensie uriaşă. În ultimul an de activitate ca poliţist activ Irinia Alexe a încasat o leafă lunară de peste 10.100 de lei, potrivit declaraţiei sale de avere. (Alin GHICIULESCU).
Actualitate
NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!
Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.
Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu
Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.
O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA
Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.
Contribuția NGA și parteneriatele strategice
„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.
Un Startup specializat, in miezul securității naționale
Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.
Actualitate
Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante
Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.
Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.
Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului
Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.
Miliarde de dolari și intârzieri cronice
Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.
Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.
Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare
Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.
Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”
Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată
Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.
De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.
Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.
Actualitate
Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret
Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.
Haosul inițial și rafinarea diplomatică
O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”
În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”
Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei
Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”
Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii
Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”
Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”
Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.
Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat
De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.
Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum o ziCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Exclusivacum 8 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 4 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



