Actualitate
INCREDIBIL/Serviciile secrete olandeze umilesc Romania!
Iata ca desi Romania devenise pentru o buna perioada de timp si chiar mai este inca pe alocuri o adevarata ”Republica a Serviciilor”, puzderia de structuri informative care formeaza ”sistemul” se arata neputinicoase in fata unor adevarate ”agresiuni economice” ale unor state care, oricat de aliate ne-ar fi prin diverse organisme europene si internationale isi permit parca deja prea mult sa-si bage nasul in ciorba romaneasca. Si daca ani buni din exterior s-au apasat parghiile politice si cele ale Justitiei profitandu-se astfel din plin de servilismul vechilor garnituri de conducere ale structurilor contrainformative, iata ca de aceasta data asistam la o noua versiune de ”agresiune economica”, in fata careia serviciile romanesti s–au multumit pana acum doar sa o ”monitorizeze”. Iar pasivitatea structurilor era cu atat mai greu de inteles cu cat nu este vorba de deja acceptata ”colonizare” economica la care au recurs germanii de la BND si francezii de la DGSE.

Rob Bertholee, o legenda a serviciilor secret olandeze
Pentru ca, de ceva vreme, Romania, cu toate serviciile ei secrete la un loc a ajuns pur si simplu sa fie umilita de serviciile secrete olandeze, ofiterii mai mult sau mai putin acoperiti ai AIVD – Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst facand ”iures informativ” prin tara noastra. Si cu toate ca toti ochii, incluisv ai multor politicieni, demnitari, dar chiar si initiati ai sistemului sunt atintiti strict catre miscarile facute pe tabla de sah a Romaniei de catre cei de la DGSE si mai ales BND, care incearca sa-si pastreze influenta din ultima vreme in fata descinderii iminente a noilor reprezentanti ai agentiilor guvernamentale de pe axa Washington – Tel Aviv, iata ca principalul jucator ramane…AIVD-ul olandez! Cel care, sub conducerea generalului locotenent Rob Bertholee a ajuns nu doar un actor important in domeniul intelligence din intreaga lume, dar a construit in Romania cu migala, ani de zile, ”capete de pod” folosite inclusiv la blocarea oricaror eforturi de evolutie a guvernelor de la Bucuresti, indiferent de culoarea politica a acestora, in structurile comune europene. Insa deja se pare ca, in sfarsit, le-a ajuns cutitul la os si structurilor contra-informative romanesti, care dupa cum reiese din informatiile de ultima ora intrate in posesia noastra tocmai ce lucreaza la un complet raport prin care sa avertizeze factorii decidenti de ”jocurile economice murdare” ale olandezilor. Cei care, dupa ce au pierdut ”batalia pentru Pireu” in fata chinezilor s-au baricadat acum pe linia ”Mangalia – Constanta”, cele doua porturi asupra carora se incearca adevarate atacuri de tip ”raider” pentru preluarea lor totala. Totul dupa ce, dupa cum dezvaluiam in urma cu ceva vreme, agentii AIVD si-au facut toata vara veacul la Constanta, sub privirile neputinicoase ale contra-spionajului romanesc, care s-a multumit sa se bronzeze alaturi de ”obiective” in Portul Turistic. Numai ca ai nostri pe mal si olandezii pe yachturile din dotare…
BND, zid in jurul lui Iohannis
Pana la instalarea definitiva la Bucuresti a noii ”garnituri” republicane din agentiile guvernamentale americane, regulile continua sa le faca BND-ul german. Care a facut zid in jurul unui Klaus Iohannis care, desi nici macar spionajul german nu mai trage sperante ca poate fi ”reinventat” barem printr-o suspendare, cel putin nu iese din cuvantul consilierilor sai din umbra Berlinului. Asta in timp ce DGSE-ul francez pierde teren pe zi ce trece, dupa ”decaparea” oamenilor sai din sistem.

Lupta pentru corvete se da intre francezi si olandezi
Insa cum miza activitatii serviciilor secrete occidentale in Romania este pana la urma tot una strict economica, o ”infruntare” este deja inevitabila. Si dupa cum sustin sursele noastre, amanand deocamdata sa-si intreaca fortele cu puternicul BND german si ”coloana a cincea” a acestuia de la Palatul Cotroceni si din alte domenii strategice, AIVD-ul olandez incearca deja sa le ”dea la cap” francezilor. Iar prima confruntare ”pe viata si pe moarte” va fi cea pentru atribuirea contractelor privind constructia corvetelor pentru Marina Militara romaneasca. Si care, dupa cateva amanari succesive a intrat in linie dreapta, olandezii pe de o parte si francezii pe de alta facannd un lobby cu mult peste cutumele diplomatice pentru a forta mana guvernantilor de la Bucuresti.
Vor Constanta cu orice pret!
Asa cum rusii ar pierde cateva miliarde de euro anual daca un nou traseu al gazelor va strabate Romania, la fel si olandezii vor suferi ”daune totale” daca statul roman ar fi in stare sa puna in fruntea listei proiectelor nationale strategice modernizarea si extinderea Portului Constanta. Care, la pachet cu o eventuala intrare a tarii noastre in Spatiul Schengen aproape ca ar impinge Portul Rotterdam practic in ghearele falimentului, prin obligatoria ajustare a actualelor taxe halucinante pentru a putea face astfel fata concurentei romanesti. Astfel ca Portul Constanta a devenit practic prioritatea absoluta a serviciilor secrete olandeze, care multa vreme s-au multumit doar sa-l mentina intr-o situatie ambigua.

Agenti AIVD au fost identificati in Portul Turistic Tomis
Numai ca, dupa cum s-au trezit acum si structurile contrainformative romanesti, exista ”suspiciuni rezonabile” privind iminenta declansare a unei ample operatiuni cu sprijinul AIVD privind preluarea controlului asupra Portului Constanta! Si cum in acest sens santajul politic de la Bruxelles nu mai este suficient, serviciile romanesti se asteapta la ce este mai rau. Mai ales ca scenariul de lucru pe cat de ”negru” pe atat de realist luat in calcul prvede ca nu va mai exista si trecerea la ”next level” al investitiilor, olandezii nefiind interesati apoi sa investeasca in Constanta si sa-si faca astfel singuri concurenta. Iar ultimele miscari de la Santierul Naval din Mangalia sunt percepute doar ca o repetitie generala pentru fortarea preluarii controlului asupra unui Port Constanta pe care, in continuare, statul roman nu este in stare sa-l protejeze si sa-l transforme la randul sau intr-o amenintare reala pentru Olanda! Adica statul care, de la Basescu incoace, dupa cum au recunoscut-o si nenumarati alti lideri politici romani, reprezinta de ani buni ”inamicul public numarul unu” al Romaniei!
Dau drumul la raport?
Si daca AIVD nu este in niciun caz o ”vedeta” pentru publicul larg, trebuie remarcat ca, sub comanda generalului locotenent Rob Bertholee, serviciile secrete olandeze au ajuns, in doar cativa ani, unele dintre cele mai temute din lume. Dar si cele mai controversate, pentru metodele agresive prin care obisnuiesc sa nu respecte regulile jocului nici macar in propria tara, ca sa nu mai vorbim de misiunile externe. De altfel, mai multe anchete ale parlamentului olandez s-au axat pe ”spionajul total” si nelegal pe care AIVD l-ar fi exercitat impotriva unor politicieni si jurnalisti, ca sa nu mai vorbim ca alte state europene s-au aratat deja deranjate de mult prea ”bagaciosii” agenti de la AIVD. Iar astfel de exemple exista cu duiumul si in rapoartele contrainformative ale structurilor romanesti, care au monitorizat inclusiv actiunile ilegale ale unor diplomati aflati la post la Ambasada Olandei la Bucuresti. Si in toate aceste cazuri mizele au fost strict economice! Numai ca ”replicile” s-au limitat la cateva dezvaluiri ”pe persoana fizica”. De aceasta data insa, ”gheata” ar putea fi sparta si serviciile romanesti sa aiba o reactie rapida in fata noii ”agresiuni economice” olandeze, mai ales ca exista indicii ca ar fi vorba de operatiuni sprijinite de AIVD! Ar fi un nou pas pe anevoiosul drum al ”resetarii” activitatii serviciilor romanesti, dupa ce, dupa cum subliniam la sfarsitul anului trecut, in domeniul economic ofiterii de informatii au revenit la fisa constitutionala a postului si au sprijinit din nou capitalul autohton. Mai ales ca deja exista ”OK”-ul american pentru miscarea de ”rezistenta” impotriva operatiunilor AIVD, cunoscut in lume si drept ”KGB-ul olandez”…(Catalin Tache).
Actualitate
NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!
Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.
Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu
Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.
O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA
Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.
Contribuția NGA și parteneriatele strategice
„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.
Un Startup specializat, in miezul securității naționale
Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.
Actualitate
Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante
Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.
Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.
Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului
Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.
Miliarde de dolari și intârzieri cronice
Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.
Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.
Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare
Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.
Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”
Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată
Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.
De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.
Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.
Actualitate
Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret
Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.
Haosul inițial și rafinarea diplomatică
O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”
În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”
Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei
Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”
Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii
Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”
Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”
Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.
Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat
De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.
Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 15 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 4 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



