Connect with us

Actualitate

EXCLUSIV/Compania Naționala a Cuprului Aurului și Fierului Minvest Deva, interesele obscure ale lui Florian Coldea SRI si sarabanda ilegalitatilor procurorului militar Mircea Adrian (VI)

Publicat

pe

D.N.A ALBA TINE LA SERTAR DOSARE CU NUME GRELE

 

CATRE,

MINISTERUL JUSTITIEI

 

Subsemnatul Ionescu Gheorghe,reprezentant legal al SC HAEVEN TREND SRL Hunedoara,cu sediul pentru comunicarea actelor de procedura  in Hunedoara,____

 

SESIZARE

 

In legatura cu plangeri si dosare nesolutionate din 2010 de catre Structura DNA Alba.

 

In fapt:

Am cumparat de la CNCAF MINVEST DEVA o parte din activele Filialei Poiana Rusca din incinta fostei Uzine de preparare a minereului din Teliucu Inferior respectiv patru cladiri dezafectate ( cu drept de superficie asupra terenurilor aferente si drept de preemtiune ) pentru care subscrisa am achitat pretul convenit beneficiind de un drept de superficie asupra terenului aferent si deasemena un drept de preemptiune dat fiind faptul ca, compania miniera-vanzatoare – nu detinea un drept tabular asupra acestui teren la momentul vanzarii ,urmand ca ulterior sa imi transfere si dreptul de proprietate asupra terenului aferent constructiilor dupa ce urma sa obtina atestarea dreptului de proprietate in conformitate cu HG 834/1991. Avand in vedere investitia majora pe care subscrisele au efectuat-o prin achizitionarea imobilelor din incinta Uzinei de preparare Teliuc si obtinerea documentelor in vederea intabularii si avand in vedere ca realizarea proiectelor ce au facut obiectul investitiilor a fost impiedicata in mod voit si in cunoastinta de cauza de catre reprezentantii Primariei Hunedoara care au emis in mod ilegal , abuziv si cu incalcarea legii certificatul de urbanism si Autorizatia de demolare catre SC Uzin Grup cu favorizarea acestei societati asociate cu TUDOR ION printr-un Contract de asociere ce nu a fost depus si declarat la dosarul de faliment,care au facut parte alaturi de alte personae dintr-o grupare organizata cu scopul de a realiza profituri in afara procedurii de faliment. In consecinta,subscrisele petente au suferit atat prejudicii majore de ordin material,asa cum acestea au fost constatate prin expertizele judiciare intocmite cat si de ordin moral,avand in vedere ca toate pierderile suferite pe plan material precum si netragerea la raspundere penala a suspectilor in ciuda dovezilor evidente si constatate si de catre experti judiciari au dus la degradarea evidenta a starii mele de sanatate.

Incalcarea legii de catre reprezentantii Primariei Hunedoara ,prin savarsirea de abuz in serviciu contra intereselor persoanelor,precum si asociere in vederea savarsirii de infractiuni cu Tudor Ion rpin interpusi:

Reiteram ca in data de 10 dec.2008,impotriva companiei de la care subscrisa a achizitionat cele mai sus aratate – CNCAF MINVEST DEVA – se deschide procedura de faliment prin Sentinta nr.1177/F/2008 in Dos.nr.7540/97/2008 solutionat de catre Tribunalul Hunedoara,fiind numit lichidator judiciar Tudor Ion.

La data de 30.04.2010 ,TUDOR ION ,in calitate de lichidator judiciar incheie in numele debitoarei CNCAF MINVEST DEVA Contractul de asociere in participatiune nr.324 cu SC VALMET PRODUCTION SRL,contract ce are ca obiect realizarea unei activitati profitabile partilor asa cum se mentioneaza la art.2.2 lit.b din Contractul de asociere.

Fata de imprejurarea ca lichidatorul judiciar TUDOR ION incheie in numele si pe seama debitoarei contracte in vederea realizarii de profituri in afara procedurii de faliment si fata de faptul ca acesta nu depune la dosarul de faliment acest contract pentru ca activitatea sa fie desfasurata cu incuviintarea creditorilor si a judecatorului sindic si cu evidentierea profiturilor rezultate pentru plata creditorilor,rezulta fara putina de tagada ca acesta nu face altceva decat isi depaseasca atributiile prevazute de procedura falimentului si sa savarseasca fapta prevazuta de legea penala ca fiind gestiune frauduloasa,fiind intrunite toate elementele constitutive ale acesteia precum si infractiunea de delapidare, prevazuta la art. 145 din legea 85/2006,cu inclacarea dispozitiilor ref.la atributiile lichidatorului judiciar,precum si asociere in vedere savarsirii de infractiuni.

Faptul  ca la Dosarul de faliment nr.7540/97/2008 nu a fost depus acest contract este stabilit si de catre Expertul contabil judiciar Ivanov Nicolov Mariana prin Expertiza contabila judiciara intocmita in Dos.685/97/2013 care arata ca |”Contractul de asociere in participatiune nr.324 precum si Actul aditional nu se regasesc in dosarul de faliment”.

 

Raportat la faptul ca,lichidatorul judiciar numit nu a depus la dosarul de faliment un raport de lucru complet,omitand sa ataseze tocmai acest Contract de asociere in participatiune aducator de beneficii financiare,nu rezulta decat intentia clara a acestuia de insusire si traficarea a bunurilor debitoarei cu incalcarea flagranta a atributiilor lichidatorului judiciar in dauna creditorilor,facand astfel obiectul laturii obiective a infractiunilor de gestiune frauduloasa,delapidare si asociere in vederea savarsirii de infractiuni.

Onorata instanta,am sesizat deasemnea la dosarul de cercetare penala si am depus inscrisuri doveditoare in sensul incriminarii infractiunii de gestiune frauduloasa savarsita in forma continuata in exercitarea atributiilor de lichidator judiciar de catre Tudor Ion,care folosind de fiecare data aceleasi tehnici –modus operandi– prin incheierea de Contracte de asociere cu diferite persoane juridice,nedeclarate la dosarele de faliment,a obtinut profituri fabuloase dar ilegale,fiind realizate in afara procedurilor de lichidare a bunurilor debitoarelor reprezentate,asa cum a fost si cazul de la Brad sau Anina

La data de 27.05.2010 la Contractul de asociere incheiat,se intocmeste un Act aditional prin care partile,respectiv debitoarea prin lichidatorul acesteia si SC Valmet Production,convin ca asociatul Valmet Production sa fie substituit in drepturi si obligatii de catre SC UZIN GRUP VEST SRL .

Aratam instantei ca acest act aditional se schimbare a asociatilor a survenit ca urmare a declansarii procedurii insolventei si impotriva SC Valmet Production,a carei lichidator judiciar devine tot TUDOR ION.

La data de 16.08.2010 SC UZIN GRUP VEST SRL,incheie Contractul de vanzare-cumparare nr.425 cu SC Remat Scholz Filiala Oltenia SRL  ce are ca obiect vanzarea-cumpararea de deseuri rezultate in urma demolarii cladirilor debitoarei CNCAF MINVEST ,printre care si demolarea Halei de separare achizitionata de catre subscrisa de la CNCAF Minvest inainte de demararea procedurii de faliment impotriva acesteia.

Astfel ca SC Uzingrup Vest ,in calitate de asociat in Contractul de asociere in participatiune nr.324/30.04.2010 cu TUDOR ION in vederea executarii obiectului contractului ,obtine de la autoritatile locale toate documentele necesare demolarii,respectiv: Certificatul de Urbanism nr.174/2010 si Autorizatia de desfiintare nr.14/2010 -ce fac obiectul plagerilor penale- in temeiul unei documentatii neconforme si a unui dosar incomplet fata de cerintele legale pentru emiterea actelor de urbanism si demolare asa cum vom arata in continuare.

Asadar la baza emiterii de catre Primaria Mun.Hunedoara a Certificatul de Urbanism nr.174/2010 si Autorizatiei de desfiintare nr.14/2010 in favoarea SC Uzin Grup a stat Contractul de asociere in participatiune nr.324/30.04.2010! fara ca documentatia depusa in vederea obtinerii acestora sa fi fost completa ,legala si conforma cu cerintele legii,asa cum vom enumera succinct in continuare cu indicarea exacta a documentelor in baza carora se emit autorizatii de demolare si documentele ce au stat efectiv la baza emiterii acestora in favoarea SC Uzingrup.

Aratam astfel ca pentru emiterea unui Certificat de Urbanism si a unei Autorizatii de demolare sau constructie,Legea aplicabila in materie respectiv Leg.50/1991 cu privire la autorizarea constructiilor  indica imperativ respectarea urmatoarele conditii si va rugam sa observati cate conditii a respectat SC Uzingrup in calitate de solicitant si Primaria locala in calitate de emitent.

Cnf.Leg.50/1991,pentru emiterea autorizatiile de construire sau demolare trebuie imperios indeplinite :

  1. a) dovada dreptului de proprietate sau de creanta asupra constructiei.

Fata de cerinta dovezii unui drept asupra constructiei,aratam ca in speta,Contractul de asociere in participatiune nr.324/30.04.2010 nu este un inscris care sa ateste si sa confere un drept de proprietate sau de creanta in litera legii.In concluzie Primaria Hunedoara a emis autorizatie de demolare a unor constructii fara ca solicitantul sa detina un titlu de proprietate.

Fata de aceasta conditie,exista speta perfect similar si anume:

-Referitor la aceeasi debitoare CNCAF Minvest insa cu privire la  Filiala Anina, dreptul de a demola cladirile incintei Uzinei de Preparare este obtinut de catre  o societatedin Hunedoara-  Turnovi SRL Manareu astfel: SC Uzin grup Vest Hunedoara prin Mircea Ilisei emite factura seria UGV nr. 2662/03.12.2010 prin care vinde către SC Turnovi contra sumei de 124.000 de lei „imobil denumit generic construcții vechi”.

  1. b) planul de incadrare in teritoriu si planul de situatie a imobilelor propuse pentru desfiintare receptionate si vizate de catre Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara;

Fata de faptul ca nu au existat receptii si vize efectuate de catre OCPI se stabileste fara putinta de tagada prin Expertiza tehnica in domeniului urbanismului efectuata la prezentul dosar.

  1. c) documentatie tehnica semnata si stampilata pentru conformitate de catre un architect;

Aceasta documentatie a fost depusa de catre Uzin Grup si nu a fost semnata de catre un architect, asa cum s-a constatat si prin expertiza tehnica .

d)plan architectural intocmit si semnat de catre un architect autorizat;

Acest plan architectural trebuia sa cuprinda:

-un plan se sitautie semnat de catre un architect,ceea ce a lipsit in cauza;

-planurile tuturor nivelurilor constructiei, ceea ce a lipsit in cauza;

-sistemul ce cuprinde fundatiile,stalpii, centurile

-planseele, ceea ce a lipsit in cauza;

-plan de constructii subterane,ceea ce a lipsit in cauza.

-arhitectura tutoror fatadelor, ceea ce a lipsit in cauza

  1. e) plan de urbanism in copie; SC Uzin Grup il depune insa acesta cuprinde foarte multe erori,asa cum s-a stabilit si prin expertizele intocmite.

Reiteram ca subscrisa a avut titlu de proprietate asupra cladirilor  din 2008 obtinut prin vanzare-cumparare de  la CNCAF MINVEST DEVA si drept de superficie si preemptiune asupra terenurilor aferente,in temeiul carora am obtinut Certificatul de Urbanism pe care l-am indicat,cu valabilitate pana in sept.2009.

Dupa expirarea termenului de valabilitate de 1 an a Certificatului de urbanism emis subscrisei in 2008,cand am vrut sa –l prelungesc sau sa obtin Autorizatia de demolare,mi-au fost respinse fara suport legal toate cererile in acest sens de catre Primaria locala,motivand intotdeauna ca exista alt Certificat de urbanism( nr.174 ) in termen fata de aceleasi imobile si nu se poate elibera alt Certificat pana la expirarea acestuia.

In acest sens,subscrisa SC HAEVEN am aratat si depus la dosarul cauzei toate cererile cu inscrisurile atasate,adresate Primariei in vederea obtinerii unei Autorizatii de demolare,precum si fiecare raspuns negativ din partea acesteia la care returneaza de fiecare data documentele depuse de catre subscrisa. Astfel aratam ca exista depuse la dosarul cauzei un numar de 10 raspunsuri negative a PrimarieiFata de starea de fapt aratata anterior ,rezulta  ca Certificatul de urbanism 174/09.06.2010 si Autorizatia de desfiintare 14/10.08.2010 au fost ilegal si abuziv emise in favoarea SC Uzin Grup fata de imprejurarea ca subscrisa era in primul rand proprietara cladirilor si fara ca SC Uzin Grup sa detina avizul si receptia OCPI ,pe care dealtfel nici nu le-ar fi putut obtinut in conditiile date!!

Deosebit de relevant este faptul ca că certificatul de urbanism eliberat în 2008 nu purta semnătura primarului învinuit Ovidiu Hada, ci al viceprimarului Dan Robert, iar șef al Biroului de Urbanism era Lucian Bilei. După un an,in 2009, noul certificat de urbansim nr. 385 din 20.10.2009  era semnat de fostul primar Hada Ovidiu, nou șef al urbanismului –  Dragotă Iosif, și de același secretar al primăriei Aurel Rață Bugnaru.

În mod umitor, acest nou certificat de urbanism cu nr. 385 din 20.10.2009, are la punctul ”regimul juridic” un conținut năucitor, expresie a abuzului, prin care se specifică faptul că la acel moment ar exista discuții între primăria Hunedoara și primăria Teliuc cu privire la limita teritorială dintre cele două entități administrative, nu se poate emite favorabil acel certificat de urbanism Mai mult, exact în aceeași perioadă a toamnei lui 2009, primarul Ovidiu Hada semna autorizație de funcționare pentru altă societate comercială ce are în incinta Voicu Cneazu 62  o fabrică de reșapat anvelope.

Deschid o paranteza si arat ca această atitudine m-a determinat să port discuții în contradictoriu cu factorii responsabili, dar mi-a fost atrasa aatenția de către primar prin persoane interpuse, “că aș face bine să reglez plata unei sume către alte persoane prietene ale sale, pentru a fi lăsat în pace”.

Avand in vedere ca am aratat mai sus care sunt conditiile legale de obtinere a acestor documente de demolare si pe care Uzin Grup nu avea cum sa le indeplineasca,nu se poate da –asa cum se concluzioneaza in Ordonantao prezumtie de legalitate emiterii acestora,avand in vedere ca:

1.Uzin Grup nu era proprietara cladirilor iar Contractul de asociere in participatiune nu confera un drept de proprietate

2.Uzin Grup nu a avut avizul si receptia data de OCPI

Stari de fapt evidentiate si confirmate prin expertizele de specialitate .

a)- Prin raportul de expertiza tehnica judiciara in domeniul urbanismului se stabileste ca:

nu au existat receptii si vize efectuate de catre OCPI in favoarea Uzin Grup pentru emiterea Cert.de urbanism si a Autorizatiei de demolare;

-Autorizatia de demolare nr. 14 a fost ilegal emisa in favoarea SC Uzin Grup;

-Documentele ce au stat la baza emiterii acestei autorizatii sunt eronate,incomplete ,nesemnate de catre experti autorizati;

-Uzin Grup nu a facut dovada vre-unui drept de proprietate avand in vedere Contractul de asociere in participatiune 324 depus in acest sens;

-b) Prin raportul de expertiza in domeniul constructiilor s-a stabilit ca au fost ilegal demolate cladiri ale susbscrisei in temeiul Autorizatiei de desfiintare nr.14/10.08.2010

Deasemenea si Consiliul Judetean Hunedoara, sesizat sub acelasi aspect,confirma – prin Adresa 7246/15.11.2012  – ca Autorizatia de demolare 14/10.08.2010 si Certificatul de Urbanism nr.174/09.06.2010 au fost emise cu incalcarea Leg.50/1991 cu privire la domeniul constructiilor.

Am formulat la DNA Alba plangeri penale impotriva urmatorilor faptuitori :

Stafie Constantin Claudiu, fost secretar de stat în Ministerul Economiei a infractiunilor de abuz în serviciu contra intereselor publice prev. de art. 247 din vechiul Cod penal și abuz în serviciu contra intereselor persoanelor prev. de art. 246 din vechiul Cod penal;

Cazana Victor Vlad, fost șef al Oficiului pentru Participatiile Statului și Privatizarii în Industrie, a infractiunilor de abuz în serviciu contra intereselor publice prev. de art. 247 din vechiul Cod penal și abuz în serviciu contra intereselor persoanelor prev. de art. 246 din vechiul Cod penal;

-Tudor M. Ion, reprezentant al SCP IT Management Advisors SPRL Timisoara , lichidator al averii Companiei Naționale a Cuprului Aurului și Fierului Minvest Deva, a infracțiunilor de gestiune frauduloasă prev. de art. 144 alin.1 din Legea 85/2006,  delapidare prev. de art. 145 alin.1 din același act normativ și santaj prev. de art. 207 Cod penal.

Aceste plangeri penale au fost lasate in nelucrare de catre DNA Alba , nefiind vreodata cercetate faptele sesizate sau pronuntata vre o solutie,ci au fost trimise la Parchetul de pe langa Judecatoria Hunedoara,fara a se face vre-o referire la acest aspect in ordonanta emisa la data de 28.04.2015 in dosar penal nr.67/P/2014.

La data de 15.09.2016 am formulat la DNA Alba plangere penala in rem ,aratand ca in dosarul penal nr.67/P/2014 ,nu se mai regasesc toate plangerile formulate,tot probatoriul administrat astfel incat apreciez ca in cauza a fost savarsita infractiunea de favorizare a faptuitorului.

Sintetizand arat in continuare ca impotriva ordonantei din 28.04.2015 am formulat plangere la judecatorul de camera preliminara,care a dispus prin Incheierea nr.16/CP/2016 trimiterea cauzei la procuror ( DNA Alba) in vederea clarificarii certe a conditiilor in care a fost emisa autorizatia de demolare nr.14/10.08.2010.

DNA Alba a inteles ca.clarificarea certa impusa de judecatroul de camera preliminara presupune verificarea unei corespondente puratate intre primaria Hunedoara si primaria Teliuc si reaudierea unor martori a caror declaratii au existat si la dosarul judecatorului de camera preliminara.In urma acestor “cercetari” DNA Alba conchide –in ciuda probelor evidente- ca emiterea certificatului de urbanism si a autorizatiei de demolare fara acte de proprietate si cu incalcarea legii 50/1991,reprezinta contraventie si dispune prin ordonanta din 18.11.2016 clasarea cauzei sub aspectul savarsirii infractiunilor de abuz in serviciu,favorizarea faptuitorului,disjungerea si declinarea competentei de solutionare a cauzei privind constituirea unui grup organizat infractional in favoarea Parchetului de pe langa Tribunalul Hunedoara.Ca urmare a declinarii aratate,s-a format dosarul penal nr.66/D/P/2016 conexat ulterior la dosar penal nr.4/D/P//2013,dosar inregistrat in urma declinarii competentei spre solutionare de catre Parchetul de pe langa Judecatoria Hunedoara a cauzei din dosar penal nr.2470/P/2015.

Tot prin Ordonanta din 18.11.2016 DNA Alba mai dispune clasarea cauzei sub aspectul savarsirii infrcatiunii de favorizare a faptuitorului,retinand ca sunt incidente prev.art.16 al.1 lit.a CPP. Cum este posibil ca acelasi procuror impotriva caruia am formulat plangere de favorizare a faptuitorului ,sa pronunte prin ordonanta clasarea cauzei sub aspectul savarsirii acestei infractiuni? Este fara echivoc ca plangerea mea in rem avand ca obiect dosar penal nr.67/P/2014 trebuia sa faca obiectul unui alt dosar penal si sa fie solutionata de catre un alt procuror.

Prin Adresa pe care ati emis-o cu privire la aspectele sesizate de subsemnatul,mi-ati comunicat ca rezultatul tuturor verificarilor imi vor fi comunicate de catre fiecare structura de Parchet in parte,si anume: rezultatul cercetarilor dosarului nr.67/P/2014 imi vor fi communicate de catre DNA ,cu privire la dosarul nr.66P/D/2016 de catre DIICOT si cu privire la dosarul nr.780/P/2016 al Parchetului de pe langa Tribunalul Hunedoara,rezultatele verificarilor imi vor fi communicate de catre Sectia de urmarire penala si criminalistica din cadrul Parchetului de pe langa ICCJ.

Ulterior,prin Adresa nr.1667/C/2018,Parchetul de pe langa ICCJ,DNA,Cabinetul Procurorului Sef Laura Codruta Kovesi imi comunica ca sesizarea subsemnatului a fost trimisa la DNA Alba ,conform competentei pentru verificarea aspectelor semnalate.

DNA-Serviciul Teritorial Alba Iulia,emite la data de 14.06.2018 Referat din aceeasi data emis in dosar nr.169/VIII/1/2018 prin care claseaza petitia ( sesizarea) subsemnatului.

Solutia de clasare cuprinde motive straine de aspectele sesizate,respectiv,noi am semnalat faptul ca NICIODATA nu au fost cercetate plangerile penale formulate de subsemnatul impotriva lui Tudor Ion, Cazana Victor Vlad si Stafie Constantin Claudiu.Desi in Referatul emis se indica alte dosare penale ce au fost inregistrate,disjunse ,conexate, aratandu-se solutiile date,nu se arata in concret daca plangerile penale impotriva celor anterior aratati au fost solutionate,cand au fost acestea solutionate,obiectul caror dosare penale au facut,si cand au fost emise ordonante cu privire la solutiile date.

Avand in vedere ca toate structurile de ancheta nu cerceteaza si nu solutioneaza plangeri penale formulate din anul 2010,in schimb emit referate de clasare a petiilor depuse,ma adresez Ministerului de Justitie,solicitand sa dispuneti masurile care se impun,eventual efectuarea unui control la aceste institutii,respectiv: la DNA Alba in legatura cu dos.nr.67/P/2014 ,cu privire la dosarul nr.66P/D/2016 la DIICOT Hunedoara si cu privire la dosarul nr.780/P/2016 la Parchetul de pe langa Tribunalul Hunedoara,dosare ce au fost disjunse de catre DNA Alba,dosare care stagneaza,dosare in care in prezent,s-au obtinut declaratii cu privire la faptele sesizate de mine in anul 2010 si in ciuda acestor declaratii,organele de cercetare nu –si fac datoria,nu extind cercetarile,nu continua audierile ce se impun.

Am depus o asemenea sesizare si la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie inregistrata sub nr.905/C/2018.Prin aceasta sesizare am aratat pe larg activitatea desfasurata sau mai précis inactivitatea procurorilor din cadrul DNA-ST Alba.Prin Adresa din 21.05.2018 emisa de aceasta unitate cu privire la aspectele sesizate de subsemnatul,mi s-a comunicat ca rezultatul tuturor verificarilor imi vor fi comunicate de catre fiecare structura de Parchet in parte,si anume: rezultatul cercetarilor dosarului nr.67/P/2014 imi vor fi communicate de catre DNA ,cu privire la dosarul nr.66P/D/2016 de catre DIICOT si cu privire la dosarul nr.780/P/2016 al Parchetului de pe langa Tribunalul Hunedoara,rezultatele verificarilor imi vor fi communicate de catre Sectia de urmarire penala si criminalistica din cadrul Parchetului de pe langa ICCJ.

Ulterior,prin Adresa nr.1667/C/2018,Parchetul de pe langa ICCJ,DNA,Cabinetul Procurorului Sef Laura Codruta Kovesi imi comunica ca sesizarea subsemnatului a fost trimisa la DNA Alba ,conform competentei pentru verificarea aspectelor semnalate.

DNA-Serviciul Teritorial Alba Iulia,emite la data de 14.06.2018 Referat din aceeasi data emis in dosar nr.169/VIII/1/2018 prin care claseaza petitia ( sesizarea) subsemnatului.

Solutia de clasare cuprinde motive straine de aspectele sesizate,respectiv,noi am semnalat faptul ca NICIODATA nu au fost cercetate plangerile penale formulate de subsemnatul impotriva lui Tudor Ion, Cazana Victor Vlad si Stafie Constantin Claudiu.Desi in Referatul emis se indica alte dosare penale ce au fost inregistrate,disjunse ,conexate, aratandu-se solutiile date,nu se arata in concret daca plangerile penale impotriva celor anterior aratati au fost solutionate,cand au fost acestea solutionate,obiectul caror dosare penale au facut,si cand au fost emise ordonante cu privire la solutiile date.

Depun alaturat prezentei un set de inscrisuri constand in plangerile penale formulate si depuse,ordonantele emise de procurorii din cadrul DNA Alba,si va rog sa observati ca Tudor Ion, Cazana Victor Vlad si Stafie Constantin Claudiu,nu au fost niciodata cercetati pentru fapte penale grave savarsite in legatura cu atributii de serviciu,cu prejudicii majore,atat pentru Statul Roman cat si pentru diverse persoane juridice,printre care si cele doua societati comerciale ale caror reprezentat sunt.

In consecinta,va rog sa luati masurile ce se impun.

 

 

Actualitate

Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Publicat

pe

De

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.

Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46

Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.

Schimbări de strategie și priorități

Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.

Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.

Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.

Timpul, factorul decisiv

Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.

Problemele persistă

Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.

Airbus rămâne în joc

Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”

NGAS: Înapoi în viitor

Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.

După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.

Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.

Industria se pregătește pentru NGAS

Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.

Citeste in continuare

Actualitate

Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Publicat

pe

De

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.

Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie

Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”

Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”

Reacție rapidă și măsuri corective

Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”

Integrarea securității cibernetice de la inceput

Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.

„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”

NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare

NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.

În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.

Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități

Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.

Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli

Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.

„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”

Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.

Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.

În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.

Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.

Măsuri concrete și rezultate pozitive

Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”

Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”

„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.

Citeste in continuare

Actualitate

Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA

Publicat

pe

De

În cadrul conferinței Air and Space Forces Association (AFA) din acest an, deși spațiul expozițional a fost dominat de vehicule aeriene fără pilot (UAV) de mari dimensiuni, componentele mai compacte au avut o prezență notabilă: motoarele mici destinate sistemelor mai „attritabile”.

„Un semnal de cerere clar” pentru motoare mai mici

„Este clar că există un fel de semnal de cerere”, a declarat Byron Callan, director general la Capital Alpha Partners, într-un interviu pentru Breaking Defense despre multitudinea de companii care concurează pentru motoare mai mici la AFA și în alte locuri. „M-a frapat”.

De la startup-uri la companii consacrate, companiile au profitat de conferința AFA din acest an pentru a-și expune produsele potrivite pentru spațiul motoarelor entry-level, care ar putea fi utilizate pentru drone Collaborative Combat Aircraft (CCA), rachete de croazieră sau alte vehicule aeriene care ar oferi o masă accesibilă de muniție.

Noutăți și oferte diverse la AFA 2025

Printre companiile prezente la AFA, Honeywell, de exemplu, a dezvăluit un nou motor cu tracțiune de 1.600 de lire, denumit HON1600, adăugând o altă unitate de propulsie ofertelor CCA ale companiei, alături de F124, cu tracțiune mai mare. TJ Pope, directorul superior al Honeywell pentru strategia motoarelor, a declarat într-un interviu că abordarea companiei este „cu risc scăzut”, în parte prin valorificarea experienței extinse în fabricarea unităților de putere auxiliare, a căror lanț de aprovizionare și facilități de producție pot fi reutilizate pentru producerea de motoare mici.

Pratt & Whitney, o subsidiară a gigantului din domeniul apărării RTX, a declarat într-un comunicat de presă publicat în timpul AFA că urmărește „o nouă familie de motoare” care pot varia de la 500 la 1.800 de lire de tracțiune.

Rolls-Royce, la rândul său, a expus motorul Orpheus, o familie de unități de propulsie dezvoltate în comun cu Ministerul Apărării din Marea Britanie.

„Familia Orpheus vizează multiple oportunități potențiale viitoare, dintre care una este piața CCA attritabilă”, a declarat Emma Russell, manager de program OrpheusWorks, pentru Breaking Defense într-un interviu la expoziție. Evidențiind aproximativ 120 de evenimente de testare și 40 de ore de funcționare a motorului, Russell a spus că compania are „cunoștințe excelente” despre designul Orpheus, care „vizează cu adevărat un lanț de aprovizionare diferit [comparativ] cu ceea ce Rolls Royce este obișnuit să utilizeze” pentru a obține „o cale către o producție cu costuri reduse”.

Firmele mai mici și-au spus cuvântul, inclusiv JetCat Defense, o asociere în participație între o companie germană și o filială americană a unei firme israeliene. Aceasta a adus noile sale unități de propulsie P420 și P850, despre care compania spune că oferă 100 și, respectiv, 200 de lire de tracțiune.

Startup-ul BeeHive Industries a anunțat, de asemenea, la expoziție că motorul său Frenzy, cu o tracțiune de 200 de lire, aflat sub contract cu Forțele Aeriene ale SUA, a atins etape de dezvoltare și intenționează să înceapă testele de zbor „la începutul anului 2026”.

Incertitudini privind designul CCA

În timp ce cererea de unități de propulsie mai accesibile pentru muniție este mare, firmele merg mai departe cu oferte fără informații complete despre un factor de stimulare major: programul CCA.

Forțele Aeriene au ales două fuselaje mai mari pentru prima tranșă a programului, dar nu au precizat dacă vor pune accent pe sisteme entry-level, high-end sau intermediare pentru o rundă următoare de contracte CCA. Acesta a mers mai departe cu o cerere de propuneri pentru motoare în intervalul de tracțiune mai mic, deși un oficial al serviciului a declarat că RFP-ul are ca scop susținerea unui segment inactiv al pieței pentru a oferi guvernului mai multe opțiuni. (Marina va fi probabil un alt cumpărător semnificativ de CCA și a emis recent contracte pentru propriul program de aripă de dronă, după cum a raportat anterior Breaking Defense, deși aceste premii sunt doar pentru „design conceptual”.)

Detaliile exacte despre ceea ce cer Forțele Aeriene industriei, cel puțin în domeniul public, sunt greu de stabilit, deoarece serviciul pare să rețină unele informații din motive de securitate. Forțele Aeriene nu au răspuns la întrebarea Breaking Defense până la ora publicării, când au fost întrebate ce a fost comunicat industriei.

Forțele Aeriene au făcut anterior public un sondaj al industriei, care se afla aproximativ în domeniul clasei de tracțiune medie: o cerere de informații privind motoarele într-un interval de tracțiune de 3.000 până la 8.000 de lire, emisă la sfârșitul anului 2023.

O sursă din industrie, căreia i s-a acordat anonimatul pentru a discuta detalii sensibile, a declarat că ceea ce au lansat Forțele Aeriene în clasa medie de tracțiune „se încadrează în plicul a ceea ce ați văzut înainte”. Cu toate acestea, serviciul nu a lansat un RFP pentru un motor în acest interval, cu atât mai puțin a emis cerințe pentru un vehicul aerian.

Până în prezent, detaliile sunt mai ușor disponibile pentru prima rundă CCA a Forțelor Aeriene, sau „tranșă”, în care Anduril și General Atomics se confruntă. Potrivit Aviation Week, oferta CCA a Anduril va zbura cu un motor Williams International FJ44-4 care are o tracțiune de 3.600 de lire. General Atomics nu a dezvăluit unitatea de propulsie pentru oferta sa CCA, dar a spus că aeronava este compatibilă cu mai multe motoare.

Callan a subliniat că o parte din motivul incertitudinii, dincolo de întrebările persistente despre modul în care CCA va fi utilizat operațional, ar putea avea de-a face cu schimbările de conducere de la Forțele Aeriene. Gen. Kenneth Wilsbach a fost nominalizat abia acum pentru a servi drept următorul șef de stat major al Forțelor Aeriene, iar lideri civili precum secretarul Forțelor Aeriene Troy Meink sunt în funcție de doar câteva luni.

„Încă cred că ne aflăm într-o perioadă de tranziție”, a spus Callan, adăugând că o „linie de vedere mai bună” ar putea veni în bugetul Pentagonului pentru anul fiscal 2027.

O provocare cheie pentru industrie este, de asemenea, fabricarea de motoare care nu sunt neapărat construite pentru a dura pentru ceea ce ar fi aeronave mai attritabile, contrar sarcinii tradiționale a inginerilor aerospațiali de a proiecta motoare cu durată lungă de viață și toleranțe ridicate.

„Schimbarea acestei paradigme nu este cu siguranță un lucru ușor de făcut”, a spus Pope de la Honeywell, indicând inovații precum fabricarea aditivă și compromisuri în răcire și durata de viață, deoarece motoarele nu sunt menite să funcționeze atât de mult. Când vine vorba de motoare CCA mai mici, „presupunerea mea este că va fi un număr de două cifre din punct de vedere al ciclului de viață”, a adăugat el, referindu-se la numărul de ore de zbor pe care se așteaptă ca motorul să le înregistreze.

Pentru motoarele care sunt „ceva la mijloc” între a fi consumabile și a dura mii de ore, „aceasta este o abordare complet nouă sau o combinație de abordări”, a declarat Richard Aboulafia, director general la AeroDynamic Advisory, într-un interviu pentru Breaking Defense.

„Aș crede că incumbenții” – unii dintre care pot reutiliza ofertele comerciale pentru aplicații militare – „încă au avantajul”, a observat Aboulafia. „Turbinele nu sunt un spațiu care poate fi ușor perturbat cu noi tehnologii. Dar, pe de altă parte, poate că aceasta este una dintre acele zone în care un startup ar putea adopta o abordare complet curată.”

Considerații de piață și „pariuri prudente”

Noii intrați în speranța de a furniza motoare cu tracțiune mai mică se alătură unui domeniu care a devenit din ce în ce mai aglomerat în ultimul an, prezentând echipe precum una formată din GE Aerospace și Kratos. Firmele care fac o incursiune în motoare mai mici vor merge mai departe față în față cu furnizori consacrați precum Williams International, care furnizează motoare pentru racheta Tomahawk printre alte sisteme.

Cu toate acestea, analiștii au declarat pentru Breaking Defense că vor exista probabil destul de multe oportunități pentru ca aceste companii să le urmărească.

„Aceasta este cu siguranță o piață în creștere. Va dura ceva timp pentru a ajunge acolo, dar ați putea vedea cu ușurință sute de vehicule aeriene”, unele cu dimensiuni și cerințe potențial diferite, „construite pe an pe această piață cândva la începutul anilor 2030”, a spus Aboulafia.

„Pariurile” pe care companiile le fac pentru a investi în dezvoltarea motoarelor „nu sunt neapărat majore”, a spus Callan. „Le-aș numi pariuri prudente.”

O creștere globală a cheltuielilor pentru apărare poartă, de asemenea, o anumită tensiune pentru companii, care s-au arătat nerăbdătoare să facă afaceri CCA în străinătate. Aboulafia și Callan au subliniat amândoi că este probabil ca cumpărătorii străini să dorească să aibă un anumit control suveran asupra programelor lor, inclusiv prin fabricarea de sisteme cheie în interiorul granițelor lor.

„În general, cred că europenii vor cumpăra european”, a spus Callan ca exemplu. „Deocamdată, cred că companiile americane, cea mai mare piață a lor va fi SUA”, a continuat el, indicând posibilitatea suplimentară a unor amprente de producție „multidomestice”.

Întrebat dacă piața motoarelor mai mici devine deja suprasaturată, Callan a spus că este „prea devreme pentru a spune”. Cu toate acestea, a spus el, „Singurul lucru de care aș fi sceptic este, va fi un câștigător care ia totul” – o filozofie pe care Pentagonul a încercat, de asemenea, să o insufle în programele sale CCA.

„Există un consens aproape universal că CCA sunt viitorul luptei aeriene, dar există foarte puțin consens cu privire la modul în care arată”, a spus Aboulafia, menționând alura „ireproșabilă” de a furniza unități de propulsie pentru potențial mii de sisteme. „Deci, vor exista câștigători și perdanți? Absolut. Dar nu poți ignora această piață.”

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv17 ore ago

Jilava, Mioveni – aceeași mizerie! Baroneasa Whatsapp și tunurile penitenciarelor românești

Spovedania unei „Baronese” nervoase: Jilava plânge după Mioveni! Cristina Teoroc, supranumită „baroneasa” de la Jilava – penitenciarul cu o reputație...

Exclusiv17 ore ago

Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la dezamăgirea și frustrarea tot mai mari resimțite de polițiștii tineri,...

Exclusiv2 zile ago

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare De la...

Exclusiv2 zile ago

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la...

Exclusiv2 zile ago

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă „Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate...

Exclusiv3 zile ago

Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!

În România anului 2025, justiția imobiliară a devenit un spectacol grotesc, unde morții sunt victime sigure, iar cei vii se...

Exclusiv3 zile ago

Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?

Un cutremur anunțat: Ciuruitoarea revine, iar „Il Capo” tremură (doar un pic)? Zilele trecute, un fior rece a străbătut Ploieștiul,...

Exclusiv3 zile ago

Reducerea bugetului MAI, o lovitură pentru polițiști. Economii fictive, sporuri furate și finanțări discutabile

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă cu privire la reducerea bugetului Ministerului Afacerilor Interne (MAI)...

Exclusiv4 zile ago

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici), (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici), ...

Exclusiv4 zile ago

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!” „Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!...

Exclusiv4 zile ago

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor...

Exclusiv4 zile ago

Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!

România, colonie penală cu gust de Coca-Cola: O afacere murdară, unde apa de canal e la modă, iar politicienii locali...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!

Când pușcăria devine groapa de gunoi a incompetenței Penitenciarul Ploiești, sub conducerea eternului împuternicit Valentin Matei, nu mai este doar...

Exclusiv5 zile ago

Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților

Emil Pășcuț, lider sindical, dezvăluie scenariile posibile și atrage atenția asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport. Declarațiile publice ale...

Exclusiv5 zile ago

Salvare pe ultima sută de metri: Polițiștii angajați în 2022 rămân în sistem încă un an datorită unei ordonanțe de urgență

Sindicatul Europol dezvăluie eforturile pentru evitarea pierderii a peste 100 de polițiști gata formați, angajați pe perioadă determinată. Zeci de...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv