Actualitate
EXPLOZIV/Noul Ciolos!/Pe el il vrea Klaus premier!

Iata ca seful statului incepe sa semene tot mai mult cu un Gigi Becali al politicii, care baga batul discordiei de oricate ori are posbilitatea prin gardul rivalilor, in incercarea vadita de a destabiliza decisiv, poate doar Bruxelles-ul mai stie pentru a cata oara, actuala coalitie aflata la guvernare. Si cum Klaus Iohannis continua sa faca aceleasi promisiuni desarte cancelariilor occidentale cum ca Romania va prelua presedintia Consiliului Uniunii Europene doar cu ”guvernul meu” la conducerea executiva a tarii, ”neamtul” a ales un nou politician despre care da semnale fatise ca l-ar prefera drept premier in jurul renegatei Viorica Dancila.
Dar nu, nu este vorba despre ”camaradul” sorosist Dacian Ciolos, pe care oricum Iohannis nu mai vrea sa il vada in fata ochilor, considerand ca acesta ii sufla in ceafa doar pentru a-i lua locul la Palatul Cotroceni. Iar miscarea din ultimele zile a lui Klaus Iohannis este cu atat mai interesanta cu cat acesta vrea sa ”impacheteze” lovitura politica data lui Liviu Dragnea si nucleului dur din PSD in ”poleiala” reconstruirii ”pacii sociale” in Romania, asa dupa cum s-a si grabit de altfel sa transmita la debutul vizitei oficiale in Italia. Si uite cum, ca un bun presedinte al tuturor romanilor, dupa cum va poza de acum inainte, Iohannis va face ”sacrificiul” suprem si va ”inghiti” un alt premier din partea PSD-ului, dupa ce Viorica Dancila, deja expusa prin ultima iesire ”sinucigasa” la adresa conducatorilor UE va fi scapata de chinul de a socializa cu lideri europeni. Numai ca, dupa cum prevede planul diabolic pe care Iohannis incearca sa-l transpuna in practica, noul premier va fi un actual membru al Cabinetului Dancila, dar unul despre care se spune ca ar descreti fruntile nu doar la Bruxelles si la Palatul Cotroceni, dar chiar si la nivelul anumitor entitati transpartinice de la Bucuresti. Este vorba despre ”tanarul pesedist umanist” Victor Negrescu, actual ministru delegat pentru Afaceri Europene, care este alesul lui Iohannis pentru a forma ”guvernul meu”…
A inceput cu prezervativele
In ultimele zile, la varful sistemului se susoteste tot mai insistent despre faptul ca Klaus Iohannis nu doar ca nu a renuntat la obsesia sa cu instalarea ”guvernului meu”, dar, cu o incapatanare demna de o cauza mai buna, seful statului ar pregati aplicarea unei noi strategii prin care sa impace, in viziunea sa, atat ”capra” Uniunii Europene, cat si ”varza” Partidului Social Democrat. Iar alesul surpriza agreat de Iohannis, parca pentru a ”legenda” si mai mult aceasta varianta de lucru gata sa zguduie scena politica romaneasca a si sarit de la Bruxelles sa militeze pentru adoptarea ”de indata” a legiferarii parteneriatului civil pentru membrii LGBT, imediat dupa esecul referendumului pentru redefinirea familiei traditionale. Insa cel putin nu este pentru prima oara cand tanara speranta a stangii politice isi arata deschiderea fata de subiecte ”tabu” pentru majoritatea social-democratilor, Victor Negrescu facandu-si intrarea in lumea buna a politicii in campania electorala pentru alegerile din 2008, cand a candidat la parlamentare cu propunerea de a reduce pretul la prezervative!
Tot de la Bruxelles…
Insa ”nebuloasa” politica a lui Victor Negrescu nu este chiar atat de secreta si pentru initiatii sistemului, cu toate ca amanuntele publice privind aceasta ”explozie” sunt ca si inexistente. Astfel, Victor Negrescu a ajuns la Bruxelles dupa ce Victor Ponta a retras-o in mod ”miraculos” pe Ecaterina Alexandrescu, cea care ocupase a 16-a pozitie pe lista PSD-ului pentru europarlamentare, ultima eligibila, astfel ca mandatul sau a revenit urmatorului clasat. Si asa Negrescu a ajuns totusi la Bruxelles de pe locul 17, probabil aducandu-i noroc si faptul ca tatal sau a fost diplomat si fost consul al Romaniei la… Bruxelles! De altfel, capitala Belgiei este omniprezenta in CV-ul mai mult sau mai putin romantat al lui Victor Negrescu, figurand la loc de cinste si in cadrul formarii educationale a acestuia, alesul lui Iohannis terminand studiile preuniversitare in strainatate, in cadrul Longchamp School din Bruxelles , la Notre dame des Champs Institute tot din Bruxelkles si la ”Victor Duruy” Highschool din Paris.
Noul Ciolos!
Si cu toate ca Victor Negrescu face parte din acea categorie de politicieni pe care nimeni nu-i ”haituieste” pe strada pentru simplul motiv ca nu ii recunoaste, acesta a avut dintotodeauna parte de o ”presa elogioasa”, inca de pe vremea cand, la nici 30 de ani era anuntat cu surlele si trambitele mediatice de rigoare drept liderul noii generatii de tineri intelectuali de stanga cultivati de PSD, el fiind de altfel numit, pe vremea cand Victor Ponta conducea partidul, presedinte al Fundatiei Stanga Democratica. Si daca acelasi Negrescu clama ca isi propune sa rastoarne ”hegemonia intelectuala a dreptei” si sa spuna ”cu voce tare adevarurile stangii”, iata ca acest crez politic nu-l deranjeaza acum deloc pe Klaus Iohannis, cel care nu vrea decat sa o schimbe pe Dancila. Iar inlocuitorul acesteia sa nu fie in niciun caz Dacian Ciolos! Si asa s-a ajuns la o varianta de rezerva agreata si la Bruxelles, Victor Negrescu. Cel care insa ramane de vazut daca la doar 33 de ani va accepta sa fie nu doar cel mai tanar premier din Romania, dar si primul politician de stanga pe care sa-l traverseze ”cu japca” strada guvernarii un rival de dreapta. Pana atunci insa este clar ca prin transmiterea deloc discreta, in anumite medii, a acestei ”preferinte”, Klaus Iohannis nu face decat sa adanceasca si mai mult falia care il desparte deja pe presedintele Klaus Iohannis de PSD, partid ai carui lideri asteapta deja ca niscai ”portavoci” de la Bruxelles sa faca propunerea de nominalizare a lui Victor Negrescu drept ”premierul de compromis pentru evitarea unei crize politice majore in tara noastra tocmai in perioada detinerii Presedintiei Consiliului Uniunii Europene”…(Catalin Tache).
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 3 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 5 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 2 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 4 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 3 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!