Actualitate
EXPLOZIV/DEZVALUIRI SENZATIONALE ALE JURNALISTULUI CATALIN TACHE/ Armata Romana, scoasa din NATO!

Un raport contrainformativ incendiar intrat in posesia noastra incrimineaza jocuri de culise de-a dreptul halucinante facute la cel mai inalt nivel al Ministerului Apararii Nationale in scopul ”deturnarii” unor uriase contracte de inarmare ce urmeaza a fi negociate in curand. Iar daca seria de dezvaluiri din ”National” a cuprins mai multe amanunte privind razboiul pe viata si pe moarte si pe bani multi care se poarta intre marile puteri ale lumii pentru a-si impune propriile companii de armament drept parteneri care sa prinda o ”halca” tot mai mare din bugetul de miliarde de euro asigurat de catre Guvernul Romaniei pentru modernizarea dotarii Armatei Romane, de aceasta data raportul care poate reprezenta ”nucleara” care sa arunce in aer intreg Ministerul Apararii Nationale,cu tot cu scaunul care oricum se clatina tot mai serios al lui Mihai Fifor cuprinde precizari punctuale.
Fifor a schimbat regulile jocului dupa vizita in Germania
Prin care se arata cum pur si simplu ar fi fost schimbate specificatiile tehnice ale proiectului ”Platforme de Transport” pentru cele 3.341 de camioane care ar urma sa intre in dotarea Armatei Romane! Ca si efectuarea unei operatiuni de lotizare a proiectului, impartit ulterior in ”LOT 1 – camioane blindate si neblindate” si „LOT 2 – Remorci”. Insa acuza care va zgudui intreg ministerul si mai ales servicile de informatii militare se refera la o modificare ulterioara a tipului de motor pe care trebuie sa il posede platformele militare. Si prin care, pur si simplu, Armata Romana va fi scoasa din cartile NATO, Alianta avand un standard obligatoriu care prevede ca pe timp de razboi si in teatrele de operatii sa se foloseasca ”combustibilul unic”. Iar concluziile raportului intrat deja incluisv in posesia unor importanti lideri politici ai actualei guvernari, dar si a partenerilor strategici sunt cu atat mai interesante cu cat serioasele vulnerabilitati cu care s-ar putea confrunta Armata Romana dupa atribuirea acestor contracte ar fi survenit imediat dupa intoarcerea dintr-o vizita in Germania a ministrului Mihai Fifor.
Au schimbat motorul!
Razboi total pentru contractul privind achizitia a 3.441 camioane
Tinand cont de gravitatea aspectelor din acest raport care, subliniem, a intrat si in posesia reprezentantilor principalilor parteneri externi strategici ai Romaniei, tinand cont de vulnerabilitatile la adresa Armatei Romane si la incalcarea cu buna stiinta a standardelor NATO obligatorii pentru toate trupele Aliantei, publicam integral paragrafele referitoare la acuzele privind stategia de inarmare derulata de catre actuala conducere a Ministerului Apararii Nationale. Cu specificatia ca acest scandal intervine la atat de putina vreme dupa ce, dupa cum dezvaluiam in exclusivitate, procurorii anticoruptie au descins deja in sediul MApN, ridicand documente inclusiv de la Departamentul pentru Armamente cu privire la proiectul ”PIRANHA 3”. Cum insa este vorba despre o ancheta aflata in plina desfasurare, procurorii luand in calcul acum si aceste noi piste nu vom publica acum si numele companiilor vizate.
”Precizam ca la proiectul PLATFORME de TRANSPORT pentru cele 3.441 camioane au fost schimbate specificatiile tehnice, existand suspiciunea ca s-a dorit ca astfel sa poata participa si companiile germane(…) si (…). Initial s-a dorit ca intreg contractul sa fie atribuit companiei (…), insa deoarece aceasta nu produce si remorci a fost nevoie sa se recurga la efectuarea operatiunii de lotizare a proiectului, un lot fiind pentru camioane iar cel de-al doilea pentru remorci. LOTUL 1 – camioane blindate si neblindate iar LOTUL 2 – remorci. Fiind convenita de principiu necesitatea atribuirii contractului catre companii germane s-a stabilit ca remorcile sa fie livrate de catre (…).
Armata Romana risca sa fie scoasa din teatrele de operatiuni din cauza noilor camioane neconforme standardului NATO al ”combustibilului unic”
Cea de a doua cerinta priveste tipul de motor pe care trebuie sa il posede platformele de transport. Conform cerintei formulate de catre Statul Major al Fortelor Terestre camioanele trebuiau sa posede motor Euro 3 care tinea cont de un standard NATO astfel incat pe timp de razboi si in teatrele de operatii se foloseste COMBUSTIBIL UNIC. Exista informatii ca modificarea ar fi fost insa facuta la indicatiile dlui. ministru Mihai-Viorel Fifor ddupa vizita pe care a efectuat-o in Germania, deoarece compania (…) produce acum doar motoare Euro 5, fapt care ar fi descalificat-o in situatia pastrarii neschimbate a specificatiilor tehnice initiale, considerandu-se ca astfel nu se mai pot atribui contracte catre partea germana, conform intelegerilor NEOFICIALE stabilite in cursul vizitei din Germania. In acest sens este de precizat ca prin schimbarea specificatiei tehnice privind tipul de motor pe care trebuie sa il posede camioanele ce urmeaza a fi achizitionate este afectata capacitatea de interoperabilitate a tehnicii militare a fortelor armate ale celorlalte state membre NATO cu tehnica militara din dotarea fortelor armate romane, care in aceste conditii nu vor putea folosi in caz de razboi ”COMBUSTIBIL UNIC” si, pe cale de consecinta este afectata insasi capacitatea de aparare a Romaniei! Subliniem ca despre motoarele EURO 5 se cunoaste ca pentru a putea fi alimentate cu COMBUSTIBIL UNIC au nevoie de un sistem auxiliar suplimentar care sa permita trecerea la folosirea acestui tip de combustibil. Insa dispozitivul auxiliar nu a fost solicitat prin documentatia tehnica si astfel va costa in plus la pretul final de achizitie al camionului. Exista indicii ca se intentioneaza ca de-abia dupa semnarea contractului sa se semneze un act aditional in acest sens prin care se va cere montarea dispozitivului si se va negocia. Dispozitivul costa in conditii normale aproximativ 30.000 de euro, dar in functie de modul in care vor fi purtate negocierile de catre partea romana exista riscul ca pretul dispozitivului sa ajunga mai mare, invocandu-se URGENTA achizitionarii lor”. Pentru ca, altfel, desi vom cheltui miliarde pe achizitia de camioane, acestea pur si simplu nu vor putea fi trimise si folosite in teatrele de oeratiuni unde Armata Romana este angajata alaturi de trupele NATO!
Raportul Cabinetului Ministrului
Ancheta DNA cu privire la proiectul ”PIRANHA 3” se extinde
De asemenea, parca pentru a-l baga si mai mult pe Mihai Fifor in gura partenerilor strategici ai Romaniei, in finalul raportului contrainformativ pe care acestia deja l-au parcurs se scrie negru pe alb, parca pentru a nu se mai lasa loc de nicio indoiala : ”Cele doua cerinte privind LOTIZAREA platformelor si modificarea specificatiilor de la E3 la E5 au fost facute, conform verificarilor noastre, la revenirea dlui. ministru Mihai-Viorel Fifor din Germania. Ambele au fost facute dupa publicarea anuntului! Ambele au fost semnate si aprobate de dl. ministru!Pentru cele 3.341 Platforme a fost initiat un raport de catre Cabinetul Ministrului, decizia fiind initiata prin avizul Statului Major al Apararii si pusa in practica de catre DPA! Au fost modificate cerintele tehnice pentru platforme desi anuntul fusese publicat cu o saptamana inainte! Exista adresa cu nr. (…) trimisa oficial catre ANAP prin care se modifica parametrii tehnici, adica lotizarea si dotarea camioanelor cu motor EURO 5”!!!
Asa ca, ”Misule”, joac-o si pe asta! Mai ales ca ministrul Apararii poate banui reactia partenerilor strategici de care depinde in buna masura siguranta Romaniei ca firmele lor sunt puse sa participe la negocieri asupra carora planeaza astfel de suspiciuni privind schimbarea regulilor in chiar timpul jocului in favoarea anumitei parti si mai ales ca il asteapta vizita din septembrie in Statele Unite ale Americii. Una facuta de aceasta data la vedere, ci nu ca ”descinderea incognito” privata din Israel, fara macar stiinta oficialitatilor de la Tel Aviv. (Catalin Tache).
Actualitate
Creșterea pieței de împrumuturi online în România

Într-o perioadă în care viteza dictează ritmul vieții, românii caută tot mai des soluții financiare rapide, sigure și ușor de accesat. Digitalizarea a schimbat profund felul în care oamenii interacționează cu instituțiile financiare, iar împrumuturile online au devenit o alternativă viabilă la metodele tradiționale oferite de bănci. Statisticile recente arată că în 2024 peste 45% dintre cererile de creditare din România au fost procesate online, o creștere semnificativă față de anii precedenți. Această tendință este alimentată de dezvoltarea sectorului IFN (Instituții Financiare Non-Bancare) și de apariția platformelor digitale care facilitează compararea ofertelor și trimiterea aplicațiilor fără birocrație.
Instituțiile Financiare Non-Bancare oferă flexibilitate și transparență. Acestea nu cer garanții mari și pun accent pe viteză: aprobarea se face uneori în mai puțin de 30 de minute. Pentru românii care au nevoie de o sumă mică pentru cheltuieli urgente, un împrumut online poate fi o soluție ideală.
Un exemplu concret este platforma BaniGo, care permite utilizatorilor să compare împrumuturi rapide online prin BaniGo și să aleagă oferta cea mai avantajoasă dintre mai multe IFN-uri licențiate. Platforma reunește date despre dobânzi, comisioane și termene de rambursare, oferind o imagine completă și obiectivă asupra pieței.
Spre deosebire de site-urile individuale ale IFN-urilor, BaniGo funcționează ca un marketplace financiar, unde transparența este esențială. Utilizatorii pot filtra ofertele după valoarea împrumutului, durata creditului și tipul de produs financiar, economisind timp și evitând ofertele care nu corespund nevoilor lor.Creșterea popularității împrumuturilor rapide online are și o dimensiune socială: oamenii care nu se calificau pentru un credit bancar pot acum accesa fonduri prin IFN-uri. Tinerii freelanceri, micii antreprenori sau persoanele cu venituri variabile sunt segmentele care profită cel mai mult de această schimbare. Potrivit unor analize efectuate de Banca Națională a României, piața IFN-urilor a crescut cu peste 18% în ultimii trei ani. Acest lucru reflectă nu doar cererea tot mai mare, ci și încrederea consumatorilor în platformele digitale, consolidate prin politici clare de confidențialitate și transparență.
Desigur, accesul facil la credite aduce și provocări. Experții financiari avertizează că lipsa educației financiare poate duce la decizii impulsive și la supraîndatorare. De aceea, este important ca fiecare solicitant să citească cu atenție termenii contractuali și să înțeleagă costul total al creditului, inclusiv DAE (Dobânda Anuală Efectivă). Pentru a evita riscurile, specialiștii recomandă alegerea IFN-urilor care sunt autorizate de BNR și care afișează toate condițiile pe site. Un alt sfat util este verificarea reputației companiei online și consultarea recenziilor altor clienți. Transparența este un indicator puternic al seriozității unei instituții financiare. Un avantaj major al platformelor precum BaniGo este faptul că oferă informații agregate, reducând riscul de a alege o ofertă incorectă. Prin intermediul unei singure aplicații, utilizatorii pot vizualiza zeci de produse și pot selecta soluția potrivită în funcție de venit, sumă dorită și perioada de rambursare.
De asemenea, legislația IFN-urilor din România a fost actualizată pentru a asigura protecția consumatorilor. Instituțiile trebuie să comunice clar toate comisioanele și să aplice dobânzi în limitele stabilite de lege. Acest cadru legal întărește încrederea clienților și limitează practicile abuzive din trecut.
Tehnologia joacă un rol tot mai important în procesul de creditare. Sistemele de scoring bazate pe inteligență artificială permit o analiză rapidă și mai precisă a profilului solicitantului. Astfel, timpul de aprobare s-a redus de la câteva zile la câteva minute, fără a compromite securitatea datelor.
Un alt aspect important este confidențialitatea. Platformele moderne folosesc conexiuni criptate și respectă reglementările GDPR pentru protecția datelor personale. Asta înseamnă că informațiile utilizatorilor sunt tratate cu aceeași grijă ca în cazul instituțiilor bancare tradiționale.
Impactul economic al digitalizării creditelor rapide este semnificativ. Potrivit unui raport publicat de Asociația Română a IFN-urilor, peste 1,2 milioane de români au accesat cel puțin un credit online în ultimii doi ani. Aceasta a generat o infuzie de lichidități în economie de peste 4 miliarde de lei, stimulând consumul și sprijinind micile afaceri.
Economiștii consideră că împrumuturile rapide contribuie la menținerea echilibrului macroeconomic, mai ales în perioade de incertitudine. Prin furnizarea de finanțări rapide, IFN-urile ajută la menținerea activității economice și la evitarea blocajelor în lanțurile de plată.
Într-un interviu recent, expertul financiar Andrei Mureșan a declarat: „Digitalizarea creditării nu înseamnă doar viteză, ci și responsabilitate. Platformele moderne pot analiza mai bine comportamentul financiar și pot oferi recomandări personalizate, contribuind la o economie mai stabilă.”
Totuși, Mureșan subliniază că educația financiară rămâne cheia. „Nicio platformă nu poate înlocui discernământul uman. O decizie de credit trebuie luată informat, ținând cont de veniturile reale și de planurile de rambursare.” Pe termen lung, specialiștii anticipează o convergență între băncile tradiționale și IFN-uri. Este posibil ca în următorii ani să apară produse hibride – credite rapide cu dobânzi mai mici, dar procesate integral online. Această evoluție ar putea transforma radical peisajul financiar românesc.
În plus, competiția între IFN-uri determină scăderea costurilor pentru consumatori. Fiecare instituție încearcă să atragă clienți prin oferte mai flexibile, termene de rambursare personalizate și interfețe tot mai intuitive. Rezultatul este o piață mai dinamică, mai transparentă și mai adaptată nevoilor reale ale oamenilor.
Pentru cei care iau în considerare un împrumut online, iată câteva recomandări practice: 1. Analizează venitul lunar și stabilește un buget realist pentru rambursare. 2. Compară ofertele de la mai multe IFN-uri. 3. Verifică DAE și eventualele costuri ascunse. 4. Citește recenziile și asigură-te că platforma folosită este securizată. În concluzie, piața de împrumuturi rapide online din România este într-o expansiune accelerată. Prin combinarea tehnologiei cu responsabilitatea financiară, consumatorii pot beneficia de soluții moderne, rapide și sigure. Platforme precum BaniGo contribuie la democratizarea accesului la finanțare și la creșterea nivelului de educație financiară. Viitorul aparține celor care știu să folosească inteligent aceste instrumente.
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum o zi
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 13 ore
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
-
Exclusivacum 4 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!