Actualitate
Scuterul: noua senzatie a acestei veri

Vara aceasta a inceput furtunos, cu temperaturi extrem de mari care ne-au luat prin surprindere! Paradoxal sau nu, sezonul cald isi intra in drepturi odata cu incheierea anului scolar 2017-2018. In aceste conditii, este lesne de inteles ca vremea propice plimbarilor aventuroase nu ne poate tine in casa. Mai mult, avand in vedere ca s-a dat liber la concedii, este momentul ideal pentru a avea mai mult timp pentru calatorii de neuitat prin oras si nu numai.
De altfel, expertii moto ne lanseaza o adevarata provocare, in conditiile in care mersul cu masina pe drumurile aglomerate din centrul orasului are mari sanse sa provoace un pachet de nervi cauzat de timpul exorbitant petrecut pentru a ajunge la destinatie! Si acum venind vorba, niciun sezon al anotimpului vacantelor nu poate trece neobservat, fara ca o senzatie cu adevarat impresionanta sa nu trezeasca amintiri placute. Iar surpriza placuta a lunii iunie este, fara doar si poate, scuterul. Abil, aerodinamic si usor de manevrat, un scuter, indiferent de cat de “veteran” sau nou ar fi pe drumurile publice din oras, nu te lasa niciodata pe drumuri.
Iar daca, inainte de a porni intr-o calatorie de lunga durata te-ai gandit sa faci o verificare mai amanuntita a componentelor sale si sa achizitionezi, in timp util, acele piese scutere de care ai nevoie pentru o deplasare sigura, securitatea ta pe doua roti este pe deplin asigurata. Aceste piese scutere originale sunt disponibile si online, prin intermediul magazinului acreditat Unimotors.ro.
Iata, asadar, 3 lucuri pe care le poti realiza cu ajutorul unui scuter:
Sa reduci ambuteiajele
Cu certitudine, ambuteiajul din trafic, in special la orele de varf ale dupa-amiezii este inamicul numarul unu al soferilor aflati intr-o goana continua pentru a ajunge la cat mai multe intalniri pe parcursul unei zile. Insa, acelasi ambuteiaj se face vinovat nu doar pentru cresterea incidentei evenimentelor rutiere cu efect fatidic pentru participantii la trafic, cat si pentru degradarea calitatii mediului atmosferic! Sa nu uitam ca rata mare a poluarii a devenit deja o problema spinoasa pentru bucuresteni, in general, cat si pentru europeni, in ansamblul lor.
In acest context, este lens de inteleg de ce foarte multi adepti ai sporturilor pe doua roti fac campanii de amploare pentru a mediatiza folosirea unui scuter sau a unei motociclete in detrimentul unei masini! Un astfel de vehicul echipat cu piese scutere cu cel mai inalt nivel de performanta ar descongestiona mult arterele principale ale marilor orase daca macar 10% dintre soferi ar lasa acasa autoturismele si ar alege un scuter ca mijloc de deplasare.
Un studiu realizat de catre o prestigioasa institutie din Belgia a demonstrat ca numarul de ore petrecute in trafic s-ar reduce cu aproape 63% daca 1 din 10 posesori ai unui permis de conducer ar mai lasa acasa masinile. Astfel, in scenariul de referinta prezentat de catre expertii belgieni se arata faptul ca soferii pierd, in trafic, in medie, 1925 ore din cauza cozilor. Insa, luand in calcul faptul ca 10% dintre acestia s-ar urca pe un scuter, datele al cunoaste o transformare semnificativa! Numarul total de ore pierdute ar depasi, cu putin 700. O imbnatatire demna de luat in considerare in conditiile in care nu ne permitem luxul de a ne “toci” nervii printre soferi lipsiti de respect si bun simt sau indurand sunetele asurzitoare ale claxoanelor masinilor! De altfel, o reducere a ambuteiajelor ci 40% si o economie zilnica de carburant de 350000 euro sunt cifre care ar trebui sa ne dea de gandit pentru a face o schimbare de mentalitate in acest sens si sa alegem varianta mult mai confortabila de a merge pe scuter, cel putin pe timp de vara.
Sa mergi la cumparaturi
Este deja evident faptul ca un scuter maxi este considerat un vehicul de bun simt pentru a fi folosit cu lejeritate si in cazul unor cumparaturi. Evident, nu te poti astepta sa duri cu un scuter un sac de 10 kg de cartofi, de examplu, insa, micile cumparaturi pot fi puse intr-un spatiu de bracaj pe care sa-l folosesti pe post de “portbagaj”. Nu mai vorbim de faptul ca poti parca vehiculul si in spatii ceva mai restranse, independent de parcarea rezervata masinilor, respectand, desigur, restrictiile de circulatie si de oprire!
Un scuter te face sa te simti stapan pe tine
Potrivit ultimelor statistici publicate de catre organele abilitate ale statelor, scuterul nu se pozitioneaza in varful ierarhiei celor mai sigure mijloace de transport. Insa, acesta compenseaza prin design-ul sau aerodinamic care prezinta multiple facilitati pentru conducatorii sai. Iar una dintre acestea, este, in mod evident, capacitatea unui asemenea vehicul de a-ti conferi un soi incredere si o “atitudine pozitiva” care sa te faca sa te simti “cel mai tare din parcare”.
Asadar, tine seama de sfaturile specialistilor in ceea ce priveste timpul imens petrecut in trafic atunci cand optezi sa treci la un nivel superior de adrenalina. In plus, nu ignora recomandarile producatorilor si ale tehnicienilor de a inlocui componentele uzate cu piese scutere noi.
Sursa foto: 4tuning
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
Actualitate
Germania și Japonia se aliază pentru rachete de croazieră cu rază extinsă
-
Exclusivacum 2 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 5 zile
Penitenciarul Ploiești: Comisarul Matei – De la „apt-limitat” la „infrat-nelimitat”?
-
Ancheteacum 2 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o zi
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”