Actualitate
Cum achitam usor si eficient taxa de pod in secolul vitezei

Odata cu deschiderea oficiala a sezonului estival prin organizarea petrecerilor de 1 mai la mare am putut vedea, in majoritatea grupajelor informative ale acelor zile, cozile interminabile care s-au format pe Autostrada Soarelui la ghiseele de plata a taxei de pod Fetesti-Cernavoda ce se-ntinde peste Dunare. Aflandu-ne in secolul vitezei, posibilitatea achitarii online este, evident, una valabila, iar timpul necesar acestei operatiuni este infim.
Cat costa taxa de pod?
Pretul trecerii peste Dunare variaza atat in functie de tipul autovehiculului, cat si in functie de numarul de treceri, astfel:
A. Vehicule rutiere de transport persoane cu cel mult 8+1 locuri pe scaune sau cu masa totala maxima autorizata mai mica sau egala cu 3,5 tone:
– o trecere: 13 lei;
– doua treceri: 26 de lei;
– 20 de treceri: 208 lei;
B. Vehicule rutiere de transport persoane cu 9 pana la 23 de locuri pe scaune sau cu masa totala autorizata intre 3,5 si 12 tone:
– o trecere: 47 de lei;
– doua treceri: 94 de lei;
– 20 de treceri: 818 lei;
C. Vehicule rutiere de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri sau cu masa totala maxima autorizata mai mare sau egala cu 12 tone si cu maximum 3 axe:
– o trecere: 64 de lei;
– doua treceri: 128 de lei;
– 20 de treceri: 1.114 lei;
D. Vehicule rutiere cu masa totala maxima autorizata mai mare sau egala cu 12 tone si cu minimum 4 axe:
– o trecere: 91 de lei;
– doua treceri: 182 de lei;
– 2 de treceri: 1.584 de lei.
Care este cuantumul amenzii?
Valoarea amenzii poate fi chiar de pana la 20 de ori mai mare decat taxa de pod, in functie de tipul de autovehicul. Astfel, pentru neplata acestei taxe de catre posesorul unui autoturism, amenda se poate ridica pana la valoarea de 260 de lei.
Care sunt optiunile referitoare la taxa de pod?
Fiind pusi in fata alegerii, putem opta intre cele trei variante posibile: neplata, asteptare si plata sau plata din mers.
Bineinteles, una dintre variantele pe care le avem la dispozitie este neplata acestei taxe obligatorii de pod, insa la statiile de taxare sunt montate camere speciale de supraveghere, cu tehnologie ANPR (recunoastere automata a numarului de inmatriculare), care sigur nu se vor defecta tocmai atunci cand vom trece fraudulos.
A doua optiune pe care o avem este asteptarea pe una dintre benzile cu ghiseu de taxare, benzi care sunt aproape de fiecare data aglomerate pana peste masura. Scoate portofelul, numara banii, intinde-te peste geam sau iesi din masina, gaseste “maruntisul” necesar, plateste taxa de pod, asteapta bonul, asteapta sa se ridice bariera, ‘treceti, va rog!’. Sa fie 30 de masini in fata si tot dureaza foarte mult asteptarea, dar, de obicei, cozile sunt de sute de masini. Merita?
Cea mai comoda varianta de a achita taxa de pod este cea a efectuarii platii online, ca-n majoritatea cazurilor. Pe site-ul taxadepod.ro, autorizat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), procesul este unul foarte simplu si poate fi efectuat si de catre unul dintre pasagerii masinii, chiar in timpul mersului. Suma ce trebuie platita nu contine taxe suplimentare, tranzactia se face in siguranta, avand la dispozitie mai multe modalitati de plata, iar totul dureaza doua minute, nefiind nevoie sa iti faci vreun cont.
Asadar, data viitoare plateste online taxa de pod si inscrie-te pe banda libera!
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 23 de ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 9 ore
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi