Featured
NATO își regândește axa aeriană: GlobalEye de la Saab, vedeta neașteptată după eșecul Boeing E-7A
O decizie surprinzătoare a aliaților NATO de a renunța la planul de achiziție a șase aeronave Boeing E-7A Wedgetail Airborne Early Warning and Control (AEW&C) redeschide poarta pentru sistemul GlobalEye al companiei suedeze Saab. Micael Johansson, CEO-ul Saab, își exprimă speranța că platforma sa va fi selectată ca alternativă, mai ales că, susține el, Alianța Nord-Atlantică a adoptat o poziție mai progresistă privind valoarea operațională a GlobalEye, comparativ cu trecutul.
O schimbare de paradigmă la SHAPE: GlobalEye, recunoscut ca soluție viabilă?
Johansson a dezvăluit, în marja Conferinței de Securitate de la Berlin, că a existat o reevaluare a capabilităților GlobalEye la nivelul comandamentului NATO. „După cunoștințele mele, cred că SHAPE [Supreme Headquarters Allied Powers Europe] a analizat acum această chestiune [operațiunile viitoare AWACS cu GlobalEye] și a concluzionat că această capacitate va umple un gol dacă este utilizată corect,” a declarat CEO-ul Saab pentru Breaking Defense. Această aparentă modificare de optică vine la doi ani după ce NATO a respins o ofertă GlobalEye, justificând atunci selecția E-7A pentru programul inițial Allied Future Surveillance and Control (iAFSC) pe baza faptului că era „singurul sistem militar-ready/ne-dezvoltat cunoscut… capabil să îndeplinească cerințele operaționale esențiale ale comandamentelor strategice.” Chiar dacă Johansson nu poate „judeca dacă cerințele [iAFSC] au fost modificate” de atunci, el subliniază că „aparent, SHAPE susține că [GlobalEye] poate umple un gol” lăsat de flota E-3 Sentry, care urmează să fie retrasă. „Sper că suntem în această etapă și că acest lucru va duce la o achiziție, dar nu suntem încă acolo,” a adăugat el.
Curier rapid pentru NATO: GlobalEye promite termene limită ambițioase
Un alt avantaj crucial al ofertei Saab este respectarea termenelor. Johansson a confirmat că GlobalEye ar putea îndeplini ținta operațională a NATO pentru succesorul E-3, stabilită pentru 2031, „sau chiar mai devreme.” Cu toate acestea, GlobalEye va înfrunta concurența din partea L3Harris pentru a asigura un nou contract iAFSC, deși rămâne neclar modul în care Agenția de Suport și Achiziții a NATO intenționează să remodeleze sau să relanseze efortul, imediat după renunțarea la E-7.
O producție acelerată și o piață în expansiune: Clienți activi și potențiali
În ceea ce privește opțiunile de producție pentru o eventuală comandă NATO pentru GlobalEye, Johansson a menționat că Saab „investește pentru a livra mai multe aeronave pe an de la hub-ul suedez,” și ar putea beneficia de sprijinul furnizorului francez de întreținere și modificare a aeronavelor Sabena Technics. GlobalEye, o modificare a liniei de avioane de afaceri Bombardier Global 6000/6500, este produs la fabrica Saab din Göteborg. Compania a atras și Sabena pentru a efectua lucrări de modificare aliniate planului Franței de a achiziționa două astfel de aeronave multi-domeniu – un plan anunțat inițial la Salonul Aerian de la Paris, dar încă necontractat. Suedia achiziționează, de asemenea, trei aeronave GlobalEye, iar Emiratele Arabe Unite au deja cinci operaționale. Saab vizează și doi potențiali clienți suplimentari: Germania și Canada. La sfârșitul lunii septembrie, ministrul german al apărării Boris Pistorius ar fi declarat că GlobalEye este în „pole position” pentru a asigura o comandă din partea națiunii europene. Cu toate acestea, Johansson a precizat că nu îi este „clar” dacă Germania ar achiziționa o aeronavă AEW&C ca „bun național” sau dacă Berlinul este interesat să se alăture unei achiziții aliate comune sub umbrela iAFSC. În ceea ce privește Canada, Ottawa nu a „început încă procesul de achiziție, dar are un interes” pentru un program AEW&C, „așa că oferim informații în acest sens,” a declarat Johansson.
Comentariile sale vin la scurt timp după anunțul că Saab, BAE Systems și Boeing își unesc forțele pentru a propune aeronava de antrenament T-7 pentru Regatul Unit. Johansson a descris parteneriatul tripartit ca fiind o „soluție cu adevărat rațională,” adăugând: „Cred că ar fi bine să avem un alt hub [fabrica BAE Systems din Anglia] care să facă asamblarea finală și testarea în Marea Britanie.”
Exclusiv
Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova
Exclusiv
Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale
Exclusiv
Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist
-
Exclusivacum 3 zilePenitenciarul Ploiești: Tunul „Prieteniei” ilegale – Cum a sifonat comisarul Valentin Matei bani de la angajați – Un scaun de director, o groapă de gunoi și o caserie ilegală!
-
Featuredacum 4 zileMINISTERUL „INJUSTIȚIEI”: SABOTORII ANONIMI CARE BAGĂ MÂNA ADÂNC ÎN BUZUNARUL GARDIENILOR!
-
Exclusivacum 3 zileSAS, de la Acțiuni „Speciale” la Acțiuni „Penale”: Comedia neagră unde securitatea e pe WhatsApp, iar inelul magic al abuzului îți ia 20% din salariu! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 8 orePenitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 5 zilePrahova, sub influență totală: I.P.J. Prahova, de la farse gonflabile la linii de cocaină pe pupitre! (I)
-
Exclusivacum 5 zile„Mama Zoia” intră în scenă! Ultimul spectacol al lui Valentin Matei de la Penitenciarul Ploiești: De la groapa de gunoaie la fotoliul călduț de la Primărie!
-
Exclusivacum 3 zileCortina cade la Ploiești: Penitenciarul Ploiesti – Valentin Matei, ejectat din sistem, lăsând în urmă un câmp de mine al controverșelor
-
Exclusivacum 4 zileMAI și IGPR, prinse cu „chiloții” în dulapul secretelor: Operațiunea „Permanența la Negru” dinamitează zidurile opacității!







Notice: Undefined variable: user_ID in /home/incisivdeprahova/public_html/wp-content/themes/zox-news/comments.php on line 48
You must be logged in to post a comment Login