Featured
Misteriosul J-50 chinezesc: O privire profundă asupra viitorului aviației de luptă

Apariția unor imagini cu ceea ce pare a fi noul avion de vânătoare stealth chinezesc J-50 a stârnit un val de speculații și analize în rândul experților militari. Breaking Defense a obținut informații exclusive de la specialiști, dezvăluind detalii inedite despre designul aeronavei și misiunea sa potențială.
Un design inovator, orientat spre invizibilitate
Primele fotografii clare ale avionului, denumit provizoriu J-50, J-XD sau J-XDS în lipsa unei confirmări oficiale din partea guvernului chinez, au apărut pe rețelele de socializare la sfârșitul lunii septembrie. Acestea au surprins avionul dezvoltat de Shenyang Aircraft Corporation (SAC) din diferite unghiuri, evidențiind elemente precum extremitățile aripilor complet mobile, care funcționează ca suprafețe de control, și duzele de evacuare a gazelor cu vectorizare a tracțiunii.
De asemenea, avionul dispune de prize de aer supersonice fără divertoare (DSI), un tren de aterizare frontal cu roți duble rezistent și o cupolă de profil redus pentru un singur pilot.
Stealth amplificat și Supercruise: Caracteristici cheie
Justin Bronk, cercetător senior în domeniul aviației și tehnologiei militare la Royal United Services Institute, a declarat pentru Breaking Defense că designul este clar optimizat pentru o invizibilitate îmbunătățită în bandă largă, chiar și în comparație cu avioanele de vânătoare de generația a cincea, prin eliminarea stabilizatoarelor verticale înclinate.
Utilizarea duzelor de evacuare a gazelor cu vectorizare a tracțiunii 2D, similare cu cele de pe F-22 Raptor al Forțelor Aeriene ale SUA, ar oferi un control îmbunătățit al tangajului, compensând parțial lipsa ampenajelor verticale înclinate.
„Designul are o rezistență aerodinamică foarte scăzută, iar cu două motoare de clasă WS-10C, ar avea probabil capacități semnificative de supercruise la altitudini mari, permițând o rază de acțiune și o distanță de lansare a rachetelor sporite”, a notat Bronk.
Un rol complementar: Componenta „Low” a viitoarei generații de avioane chinezești
Andreas Rupprecht, autor a numeroase cărți despre aviația chineză, consideră că designul este probabil componenta „low” a unui viitor mix hi-lo pentru forțele aeriene chineze, menționând că avionul pare a fi ușor mai mic decât avionul de luptă multirol Shenyang J-16. Un astfel de avion „low” ar înlocui probabil unele dintre aeronavele mai vechi din inventarul Chinei, cum ar fi bombardierele Xi’an, avioanele de luptă multirol Chengdu J-10 timpurii și ultimele avioane de luptă Shenyang J-11. Componenta „high” ar fi reprezentată de un design mai mare, denumit provizoriu Chengdu J-36, un alt avion stealth chinezesc care a fost văzut efectuând teste de zbor.
Potențial adaptabil portavioanelor, dar cu provocări
Bronk a subliniat că trenul de aterizare frontal cu roți duble ar putea sugera că China vede designul ca pe un potențial avion îmbarcat pe portavioane, deși designul fără coadă ar putea duce la complicații în timpul operațiunilor pe portavioane, din cauza limitărilor în performanța la unghiuri mari de atac și a controlabilității pe axa de girație.
„Acest lucru va limita agilitatea în comparație cu avioanele de luptă tradiționale, va crește complexitatea sistemului de control al zborului și va face adaptarea pentru operațiunile pe portavioane mai dificilă”, a avertizat el.
El a adăugat că acest design mai mic va fi probabil destinat în primul rând misiunilor de superioritate aeriană de înaltă performanță, deși cu o rază de acțiune mai scurtă și o capacitate internă de încărcare mai mică decât J-36.
Volum intern generos și așteptări ridicate
Cu toate acestea, Rupprecht se așteaptă ca J-50 să aibă în continuare un volum intern semnificativ pentru combustibil și armament, fotografiile anterioare ale avionului în zbor arătând că acesta are două compartimente separate pentru arme pe partea inferioară a fuzelajului.
El a mai declarat pentru Breaking Defense că multe vor depinde de cât de reușite și capabile vor fi activele fără pilot pe care China se știe că le dezvoltă, deoarece există posibilitatea ca unele dintre avioanele fără pilot „loiale” să înlocuiască, într-o anumită măsură, avioanele de luptă menționate anterior.
China a prezentat cinci tipuri diferite de astfel de avioane „loiale” la recenta paradă militară și se știe că dezvoltă bombardierul H-20. În plus, ceea ce pare a fi un nou și mai mare vehicul aerian de luptă fără pilot (UCAV) stealth, cunoscut sub numele de GJ-X, a fost, de asemenea, observat pe imagini din satelit ale unei baze aeriene din vestul Chinei, care a fost folosită anterior pentru testarea de noi modele.
Exclusiv
Jilava, Mioveni – aceeași mizerie! Baroneasa Whatsapp și tunurile penitenciarelor românești

Spovedania unei „Baronese” nervoase: Jilava plânge după Mioveni!
Cristina Teoroc, supranumită „baroneasa” de la Jilava – penitenciarul cu o reputație sinistră, „al morților subite” – a erupt pe grupul de WhatsApp al directorilor de penitenciare. Motivul? Schimbările de strategie ale noii conduceri ANP, care au îndrăznit să atingă sacrosanctele „aranjamente” ale vechii găști. Se pare că „baroneasa” își varsă nervii pentru că un anumit director Sabăreanu – un apropiat al familiei sale și partener de drum sindical al soțului – a fost „decapitat” de la Spitalul Penitenciar Mioveni de către noul director general, comisar-șef Bogdan Geo Burcu. (Conform informațiilor publicate inițial de FSANP și preluate de diverse surse media).
𝐌𝐚𝐢 𝐞 𝐜𝐢𝐧𝐞𝐯𝐚 𝐭𝐫𝐞𝐚𝐳 𝐥𝐚 𝐨𝐫𝐚 𝐚𝐬𝐭𝐚?
Sabăreanu, cel îndepărtat din funcție, nu ar fi fost schimbat degeaba. Se vorbește tot mai insistent despre un tun de 200.000 de lei, orchestrat împreună cu dr. Costin Ștefan, consilierul bine-cunoscut al ministrului Sănătății, Alexandru Rafila, conform investigațiilor FSANP. Dar în loc să-și plece capul rușinat, Sabăreanu se victimizează: „Sindicatul schimbă directori prin reclamații!”. O victimizare clasică, desprinsă parcă din manualul infractorului bugetar de succes! Se pare că reacția promptă a Corpului de Control a stricat socotelile celor care sperau la o mușamalizare ca la carte.
De la pile și umbrele, la scaunul de director: Rețeta succesului în sistemul penitenciar
Sursele noastre sunt fără echivoc: Sabăreanu nu a ajuns în scaun prin merite sau competențe, ci prin protecție sindicală și sprijin politic. Un traseu tipic pentru mulți directori din sistemul penitenciar, unde pilele și umbrelele sunt mai importante decât rezultatele și munca cinstită. Oare cum ar reacționa ministrul Radu Marinescu dacă ar vedea cu ochii lui cum se fac numirile în sistem, dincolo de rapoartele cosmetizate?
Baronesele dau lecții de morală: Ipocrizie la nivel inalt
„Baroneasa” Teoroc, în timpul ăsta, dă lecții despre corectitudine și „dublu standard”, deși conduce un penitenciar, Jilava, care este un focar de probleme. Orice critică la adresa „baronesei” este imediat întâmpinată cu amenințări de proteste de către soțul sindicalist. Un adevărat scut familial împotriva oricărei forme de control sau responsabilizare!
Apel către Ministrul Justiției: Curățenie generală la Jilava și Mioveni!
Domnule ministru Radu Marinescu, vă îndemnăm să mergeți la Jilava nu doar în „vizită”, ci într-un control adevărat. Poate veți descoperi mai multe decât rapoartele cosmetizate și declarațiile sforăitoare de pe WhatsApp. E timpul să faceți curățenie în sistemul penitenciar, începând cu aceste două focare de corupție și incompetență!
Decență și gura mică!
Pentru doamna Cristina Teoroc și domnul Sabăreanu, mesajul nostru este simplu:
- Baroneaso, mai puțină morală de doi bani și mai multă decență! Nu mai da lecții de corectitudine, când conduci un penitenciar cu probleme grave!
- Sabăreane, gura mică! Ultimul om care ar putea da lecții despre integritate ești tu, cel acuzat de sifonarea banilor publici! (Cristina T.).
Exclusiv
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la dezamăgirea și frustrarea tot mai mari resimțite de polițiștii tineri, mulți dintre ei dorind să părăsească sistemul din cauza presiunii, lipsei de sprijin, salarizării precare și a condițiilor de muncă improprii. Sindicatul dezvăluie un „caz real, problemă generală”, în care un polițist tânăr și-a exprimat dorința de a demisiona din cauza nemulțumirilor acumulate.
Stres, lipsă de sprijin și deficit de personal: Problemele majore ale polițiștilor
Potrivit Sindicatului Sidepol, principalele neajunsuri cu care se confruntă polițiștii sunt:
- Stres psihic acumulat prin tot mai multe atribuții acordate.
- Lipsa de sprijin din partea managerilor, adesea lipsiți de pregătirea necesară.
- Lipsa resursei umane (peste 25.000 de angajați lipsă), un coleg fiind nevoit să lucreze pentru 3-4.
- Salarizare incorectă și lipsa de predictibilitate a carierei, prin modificarea succesivă a legislației în defavoarea angajaților.
- Condiții de muncă improprii.
- Dotare precară și legislație care nu apără angajatul.
„Guvernul Bolojan nu face decât să adâncească criza”: Critici la adresa măsurilor guvernamentale
Sindicatul critică măsurile anunțate de Guvernul #Bolojan, care, în loc să îmbunătățească situația, „nu fac nimic altceva decât sa adâncească și mai mult criza din sistem”.
Cerințe concrete: Cariere predictibile, salarizare echitabilă și recunoașterea bolilor profesionale
Sindicatul Sidepol solicită măsuri imediate și concrete pentru îmbunătățirea situației polițiștilor:
- Un cadru predictibil al carierei polițistului.
- Salarizare echitabilă și motivantă.
- Recunoașterea bolilor profesionale și sprijin real pentru sănătatea polițiștilor.
- Suplimentarea resursei umane prin încadrări și școli adaptate nevoilor actuale.
- Dotare modernă și eficientă.
- Legislație care să apere angajatul în raport cu atribuțiile pe care le desfășoară.
„Polițiștii nu cer privilegii, ci doar respectul și condițiile minime”: Un apel la responsabilitate
Sindicatul subliniază că polițiștii nu cer privilegii, ci doar respectul și condițiile minime pentru a-și putea face datoria față de cetățeni și față de România. (Cerasela N.).
Featured
Agresorul polițistului lovit cu o sticlă, arestat preventiv după 3 zile. Complicele, sub control judiciar
-
Exclusivacum 3 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 5 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 2 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 4 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 3 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!
Notice: Undefined variable: user_ID in /home/incisivdeprahova/public_html/wp-content/themes/zox-news/comments.php on line 48
You must be logged in to post a comment Login